- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (139 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (144 opinie)
- 3 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (74 opinie)
- 4 Wzięli pod lupę punktualność SKM (57 opinii)
- 5 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (407 opinii)
- 6 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (129 opinii)
Współpracownik Radia Gdańsk stracił pracę po podpisaniu listu ws. Lex TVN
Podpisanie protestu ws. "Lex TVN" miało być przyczyną zakończenia współpracy z Marcinem Mindykowskim, wieloletnim dziennikarzem kulturalnym Radia Gdańsk. Kierownictwo rozgłośni zaprzecza, by obie sprawy miały ze sobą cokolwiek wspólnego.
Jak nieoficjalnie ustaliliśmy, w ubiegłym tygodniu miał usłyszeć od swojego przełożonego reprymendę za to, że jako jeden z ponad tysiąca dziennikarzy, podpisał się pod apelem przeciwko nowelizacji Ustawy o radiofonii i telewizji, zwanej powszechnie Lex-TVN.
Apel to oddolna inicjatywa dziennikarzy w obronie telewizji TVN, której grozi nieprzedłużenie polskiej koncesji na nadawanie. Jak tłumaczyli jego inicjatorzy, apel to "gest, w którym sygnatariusze i sygnatariuszki pokazują, że etos dziennikarski nadal istnieje w Polsce".
Poparcie tej inicjatywy przez Mindykowskiego miało się nie spodobać kierownictwu Radia Gdańsk, któremu doniesiono (zrobił to jeden z komentatorów regularnie goszczący na antenie radia), że podpis dziennikarza publicznej rozgłośni widnieje pod apelem.
Zakończenie współpracy bez podania powodu
We wtorek, 24 sierpnia, Mindykowski otrzymał jednozdaniową, pisemną informację od prezesa RG Adama Chmieleckiego, że ten kończy z nim współpracę. Bez podania powodu.
Jeszcze tego samego dnia Mindykowski dostał informację, że musi oddać służbowy sprzęt i kartę wejściową do siedziby radia.
Jego prośby o spotkanie z prezesem, by ten wyjaśnił mu powody zwolnienia, pozostały bez odzewu.
Dlatego w czwartek, 26 sierpnia, Mindykowski wystosował do prezesa RG pismo z prośbą o wyjaśnienie powodów niespodziewanej dla niego decyzji.
Sam nie ma wątpliwości co do tego, że był to podpis pod protestem ws. Lex TVN.
- Rozwiązanie umowy odbieram jako nagłe i nieuzasadnione, choćby w kontekście mojej rekordowo intensywnej aktywności antenowej w ostatnich miesiącach, a także planów dotyczących dalszej współpracy. Tylko w lipcu zrealizowałem dla radia ponad 100 materiałów. Biorąc pod uwagę zakres i ilość radiowych obowiązków, de facto od co najmniej trzech lat łączył mnie z Radiem Gdańsk stały stosunek pracy, który powinien spowodować zmianę formy zatrudnienia. Jedynym powodem tej decyzji, jaki został mi przekazany 19 sierpnia podczas rozmowy telefonicznej z moim bezpośrednim przełożonym jest niezadowolenie prezesa z powodu faktu, że podpisałem protest ponad 1200 dziennikarzy przeciwko "lex TVN"- wskazuje Mindykowski.
Dodaje, że za swoją pracę był w RG wielokrotnie doceniany.
- Nigdy nie było jakościowych zastrzeżeń do mojej pracy. Wręcz przeciwnie, bywała ona chwalona i nominowana do wewnętrznych nagród. Nie chcę być traktowany jako męczennik, apel ws. Lex TVN podpisałbym jeszcze raz. Podpisało go zresztą kilkunastu dziennikarzy, aktualnych pracowników Polskiego Radia - anteny ogólnopolskiej oraz lokalnych rozgłośni. Żaden z nich nie poniósł z tego tytułu żadnych konsekwencji - mówi nam Mindykowski.
Jak nieoficjalnie ustaliliśmy, za Mindykowskim planuje się wstawić Syndykat Dziennikarzy Radia Gdańsk [związkowcy - dop.red.] Sprawa trafiła też do radiowej "Solidarności". Dziennikarz nie wyklucza, że podejmie kroki prawne i z byłym już pracodawcą spotka się w sądzie pracy. Sprawa trafić ma też do Państwowej Inspekcji Pracy.
Prezes Radia Gdańsk: Doniesienia mediów są nierzetelne
Poproszony przez nas o komentarz prezes i redaktor naczelny Radia Gdańsk Adam Chmielecki stwierdził, że "relacje medialne są nierzetelne", gdyż "Marcin Mindykowski nie był pracownikiem radia", w związku z czym "nie można było go zwolnić".
Biuro zarządu Radio Gdańsk wydało w tej sprawie oficjalne oświadczenie, które publikujemy w całości:
"Pan Marcin Mindykowski nie był pracownikiem Radia Gdańsk S.A. w rozumieniu Kodeksu pracy, nie mógł zatem zostać zwolniony. Zawarta z nim wcześniej umowa cywilnoprawna o współpracy została rozwiązana w dniu 23 sierpnia 2021 r. z miesięcznym okresem wypowiedzenia, zgodnie z odpowiednimi zapisami samej umowy. Decyzje o zawieraniu, jak i rozwiązywaniu umów cywilnoprawnych w ramach zasady swobody umów są każdorazowo uprawnieniem i suwerenną decyzją każdej ze stron umowy. W Radiu Gdańsk nie dokonywano ustaleń czy i kto spośród osób zatrudnionych w Radiu Gdańsk S.A. lub osób współpracujących z rozgłośnią podpisał apel w sprawie tzw. ustawy medialnej."
Pragnący zachować anonimowość członek kierownictwa Radia Gdańsk, z którym rozmawialiśmy, twierdzi, że być może przyczyną zakończenia współpracy z Mindykowskim było to, że pod listem przeciwko Lex TVN podpisał się, jako pracownik Radia Gdańsk, a nie współpracownik. Jego zdaniem mogło to postawić szefostwo publicznej rozgłośni w trudnej sytuacji.
Dodaje też, że zastrzeżenia do dziennikarza były już wcześniej, ale nie dotyczyły prezentowanych przez niego poglądów, a organizacji pracy i związane były np. ze spóźnioną realizacją zamówionych u niego materiałów i niedotrzymywaniem wyznaczonych terminów.
Sprawę nagłośniła była dziennikarka Radia Gdańsk
Sprawę nagłośniła Magda Świerczyńska-Dolot, była dziennikarka Radia Gdańsk, obecnie współpracująca z Radiem 357.
- Kolega dziennikarz Marcin Mindykowski podpisuje protest przeciwko Lex TVN. Niemal od razu dostaje reprymendę od swojego kierownika. Tydzień później traci pracę. Taka wolność słowa tylko w Radiu Gdańsk - napisała w mediach społecznościowych Świerczyńska-Dolot.
Dziennikarka dodała, że "w tym Radiu nie ma miejsca na etykę i wartości. (...) Marcin po 9 latach współpracy z RG dostał list z jednym zdaniem, w którym go poinformowano o rozwiązaniu umowy. Bez podania powodu. Ot takie pokazanie: mamy gdzieś Ciebie i Twoją pracę. Na Twoje miejsce jest wielu innych, wiernych, lojalnych, niekoniecznie rzetelnych i z tak dużą wiedzą."
Ta informacja wywołała fale komentarzy, zarówno byłych dziennikarzy Radia Gdańsk, jak i polityków opozycyjnych.
Fala krytyki pod adresem Radia Gdańsk
Jacek Naliwajek, były członek kierownictwa Radia Gdańsk i wieloletni dziennikarz tej rozgłośni, zwrócił uwagę na kontekst historyczny tego zdarzenia.
- Smutne, bardzo. W przeddzień rocznicy Sierpnia'80, jakże aktualne staje się pytanie o solidarność. Nie o związek zawodowy o tej nazwie, bo stał się CRZZ-bis. Pytanie o solidarność środowiska pracowników radia. Wiadomo, że większość będzie milczeć, bo praca, pensja, rodzina, gdzie ja znajdę miejsce dla siebie... Ale od kilku oczekiwałbym zabrania głosu, szczególnie tych, chwalących się kartą walki z komuną, niezależnością, wolnością. Mam nadzieję, że nie ulegli taktyce salami.
Czytaj też:
Wyciekł e-mail w sprawie planowanych zwolnień w Radiu Gdańsk
Do sprawy odniósł się też Łukasz Wojtowicz, były wydawca strony internetowej RG. Z radia odszedł i byłemu pracodawcy zarzucał mobbing, po tym jak kierownictwo wezwało go "na dywanik" za to, że polubił na Facebooku komentarz byłego pracownika stacji krytykującego nową ramówkę radia.
- Po prostu szkoda tej rozgłośni. Marcin prawdopodobnie jest jedyną osobą w Polsce, która poniosła konsekwencje podpisania się pod listem - za pluralizmem, a nie przeciwko radiu Uważam, że po przyznaniu sobie 100 tysięcy złotych premii, to kolejna sprawa, która mocno kompromituje prezesa RG - napisał Wojtowicz.
Marek Rutka, gdyński poseł Lewicy, także przypomniał w tym kontekście zwolnienie Anny Walentynowicz ze Stoczni Gdańskiej w 1980 r. za to, że wzięła udział w strajku.
- Dziennikarz Marcin Mindykowski traci pracę w Radiu Gdańsk. To cena podpisania protestu w sprawie "lex TVN". Dołączam zrzut ze strony NSZZ Solidarność opisujący zwolnienie Anny Walentynowicz, za to że w sierpniu 1980 wzięła udział w strajku w Stoczni Gdańskiej im. Lenina. Spieszmy się doceniać dziennikarzy - tak szybko ich zwalniają.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-08-26 17:25
Wyrzucili fachowca (44)
Pan Marcin to jeden z lepszych fachowców w tematyce filmowej. Prowadził super audycje z panią Borawska. Odpowiadał na SMS-y, wchodził w interakcje ze słuchaczami. Żenująca sytuacja.
- 624 256
-
2021-08-28 03:22
Ale rozsądku nie miał
Bo sprawa z TVN to ustawka. Do tego w krajach zachodnich kwestie kapitałowe są tak samo rozwiązane. Do tego ta stacja to przemysł nagonkowo przykrywkowy. Zatem po co się angażował? Rozsądny człowiek wogóle nie wdawałby się w takie przepychanki I nie mieszał do tego swojego pracodawcy.
- 1 2
-
2021-08-27 15:22
Pierwszy raz słyszę o tym fachowcu
- 0 2
-
2021-08-27 09:58
Niech popyta czy nie przyjmą go w TVN skoro ich bronił to teraz powinni oni przyjść z pomocą (2)
TVN bierze wszystkich co TVP wyrzuci
- 5 8
-
2021-08-27 14:33
Pospieszalski popierający przecież PIS, przetrwał wszystkie rządy w TVP i dopiero Kur-w... przepraszam, TVP go wyrzuciło
- 3 2
-
2021-08-27 13:28
Masz z tym problem?
- 0 0
-
2021-08-26 23:32
Tak tak bo tak ci sie wydaje roszczeniowy nie był pracownikiem i bez problemu by znalazł sobie prace gdzie indziej (1)
był by rozchwytywany ale wtedy by sie nie żalił w mediach .A tu chodzi oto ze stracił prace dorywcza która jaka widac bardzo musie opłacała zagadanie pierdułek
- 6 14
-
2021-08-27 01:22
I pobiegł do lewackiego portaliku
- 10 15
-
2021-08-26 20:01
Pisokomuchy dorwały się do koryta. (8)
Więc nie ma się czemu dziwić.
- 24 14
-
2021-08-26 20:25
(7)
Skoro się dorwały,tzn, że kogoś od niego usunęli. Kogo ?
- 9 7
-
2021-08-27 13:27
Na przykład fachowców. O tym właśnie jest artykuł, który komentujesz.
- 0 0
-
2021-08-26 21:40
Nikogo, bo stała ekipa w chlewie. (5)
Tyle, że poprzednicy przynajmniej nie zmieniali kryteriów przyjmowania do Spółek Skarbu Państwa żeby stołki obsadzić misiewiczami bez kompetencji.
- 14 8
-
2021-08-26 23:36
Jesteś naiwny (4)
Mieli misiewiczów aż furczało. Nie wiesz, czy nie chcesz wiedzieć.
A ponieważ takich zatrudniali to boli, że teraz zatrudnia kto inny.- 8 17
-
2021-08-27 16:54
Nie słyszałem żeby był konkurs na stanowisko które piastuje syn Tuska i żona Piotra Adamowicza...
- 2 0
-
2021-08-27 11:00
"Mieli misiewiczów aż furczało. Nie wiesz, czy nie chcesz wiedzieć." (1)
Odpowiedz na proste pytanie. Ilu prezesów miał taki Lotos przez 8 lat rządów PO?
- 6 3
-
2021-08-27 14:17
ile króliczków NBP po 65tys/mies sztuka? - rusyfistka z socjolożką
nawet TVPiS nie dał rady w temacie "Bo za PO tyszzzzzzz" ... szukali szukali i doradca prezesa NBP z doktoratem i kierowniczą bankową praktyką 15lat w tym w Banku Światowym, za PO zarabiał tylko niecałe 40tys/mies!
- 1 3
-
2021-08-27 07:59
I po co kłamiesz w kwestii którą łatwo zweryfikować w Internecie?
- 6 3
-
2021-08-26 19:21
bo wychodzi, ze zadnej pracy nie mial (2)
wspolpracownik czy pracownik?
- 8 1
-
2021-08-27 06:21
Tajny współpracownik,ale zaraz,to już było.
- 3 0
-
2021-08-26 20:50
Wiesz, w określonych warunkach umowa cywilnoprawna może zostać potraktowana jako umowa o pracę - i podejrzewam, że w sądzie pracy taka właśnie będzie linia tego redaktora.
- 10 7
-
2021-08-26 19:18
(2)
Nie o niego tu chodzi. Ta ustawa jest po to zeby w ciszy przepchnac inne prawo. Np takie, ze jesli w firmie mniej niz 75% pracownikow jest zaszczepionych na covid to firme mozna zlikwidowac.
- 5 27
-
2021-08-27 01:20
I brawo. Trzeba się było szczepić płaskoziemcy
- 10 6
-
2021-08-27 00:22
idz szerzyć swoje wizje gdzie indziej
- 14 1
-
2021-08-26 18:13
Spokojnie, już mają syna/córkę polityka PiS na to miejsce. (4)
- 59 21
-
2021-08-26 20:56
A nie na miejsce w radzie nadzorczej? (3)
Może utworzą kolejna narodową fundację żeby trochę jeszcze upchnąć tych pisaków
Na dziennikarzy mają już stado sprzedawczyków bez kręgosłupa moralnego- 24 9
-
2021-08-26 21:38
Znajdą takiego specjalistę co ten od zasieków na granicy za 400 baniek? (2)
2200zł/mb zasieków które się od podmuchu wiatru kładą XD
- 17 6
-
2021-08-27 01:19
Teraz będzie już tam płot...panna z dzieckiem obejdzie się smakiem migranta (1)
- 5 5
-
2021-08-27 13:25
Tak, każda panna z dzieckiem marzy o biednym imigrancie, którego będzie musiała utrzymywać. Lecz się i sprawdź na ile ma sens płot bez podmurówki budowany do "ochrony granic". tylko pisowiec może łyknąć taki bzdet.
- 2 2
-
2021-08-26 18:00
Nie ma ludzi niezastąpionych :) (2)
- 33 52
-
2021-08-26 20:00
Przykład upadku radiowej Trójki
Pokazuje, że niekoniecznie.
- 49 16
-
2021-08-26 18:57
Teoretycznie masz rację:)
- 13 6
-
2021-08-26 18:00
(1)
To jedno. Drugie, czy ja dobrze rozumiem, że Radio Gdańsk zatrudniało na podstawie umowy cywilnoprawnej kogoś, kto świadczył dla tego radia pracę w sposób ciągły? W działania PIP za bardzo nie wierzę, ale Sąd Pracy może mieć tu ciekawą sprawę.
- 75 8
-
2021-08-26 18:39
Nie w sposób ciągły, spokojna głowa
- 10 17
-
2021-08-26 17:37
(11)
Tak samo zarżnęli Trójkę i TVP.
Na końcu zostali tylko mierni ale wierni i ślepo posłuszni Partii i Wodzowi.- 143 35
-
2021-08-27 16:51
Trójkę to zarżnęli Niedźwiecki z Mannem...
- 3 3
-
2021-08-26 17:57
Gdybyśmy za to nie płacili pięć i pół miliona złotych dziennie z naszych podatków, to bym nawet nie miał nic przeciwko. (9)
Bo i tak nie oglądam tej nachalnej propagandy rodem z PRLu, szczucia i kłamstw TVPiS.
- 89 23
-
2021-08-26 18:12
jeszcze nam brakuje jakieś 40% do Niemiec którzy mają 95% mediów u siebie, uwaga - ustawowo! (8)
- 38 69
-
2021-08-26 19:59
My mamy komuszą propagandę tvpis (6)
Wystarczy, że jest ta jedna bo kłamie jakby to było 95%.
- 53 27
-
2021-08-27 01:16
Wy macie jeszcze tęczowe WSI.24 które niebawem zakończy zbrodniczą działalność (3)
- 15 21
-
2021-08-27 14:31
(2)
tylko na TVP i PR składa się całe polskie społeczeństwo, reszta mediów jakoś potrafi samodzielnie utrzymać się na rynku, a tylko ta partyjna szczujnia potrzebuje kroplówki z naszej krwawicy na swoje premie
- 10 4
-
2021-08-28 03:51
Przecież wybircza bez datków SSP prawie padła (1)
Zbawił ją Soros.
- 2 0
-
2021-08-28 08:03
bo tak ci w szczujni TVPiS powiedzieli
czy w przekazie dnia z nowogrodzka steet to dostałeś?
- 0 4
-
2021-08-26 21:27
jakby to ty niedorozwiniety jestes... (1)
- 9 23
-
2021-08-27 13:22
A poza chamstwem masz jakiś argument w dyskusji?
- 3 1
-
2021-08-26 18:14
Oni mają media, my mamy mendia publiczne.
- 64 24
-
2021-08-26 17:33
Dziennikarz ma się zajmować pracą a nie polityką!! (57)
Ma być obiektywny i przytaczać fakty a interpretację pozostawiać słuchaczom!!
Bardzo dobra i pouczająca decyzja niech ci młodzi się czegoś uczą i ponoszą ko0 nsekwencje!!- 350 698
-
2021-12-20 23:13
nie wierzę...ci ludzie to bohaterzy !!!
Kiedyś przeczytamy o nich w książkach ..
- 0 0
-
2021-12-20 15:30
Ale to jest dziennikarz z zakresu filmografi co do tego mają poglądy polityczne
- 0 0
-
2021-08-28 01:13
Oczywiscie czytelniczko,
Masz racje. A swoja droga zastanawia mnie, skad bierze sie tylu pozytecznych i. dio.tow. Wolne media?? Wolne zarty. Nigdzie ich nie ma. Wszedzie musza pisac to co im kaze szefostwo. A jak sa tacy wolni to niech sproboja pojechac na tzw. zachod i otworzyc jakiejolwiek medium - gazete, tv, radio. Hahaha
- 1 1
-
2021-08-27 15:53
A ty powinnaś zająć się wnukami choć to zapewne źle na nich wpłynie .
- 1 0
-
2021-08-27 15:48
Ale on nie podpisał się pod protestem na łamach RG, tylko w czasie wolnym.. TO dziennikarze nie mogą mieć własnej opinii??? Nawet nie był pracownikiem RG (jak uważa Prezes )
- 2 1
-
2021-08-27 14:11
(1)
Gorszej bzdury nigdy nie czytalem. Dziennikarstwo MA BYC opiniotworcze, w przeciwnym razie nie potrzebujemy dziennikarzy, ale sztuczna inteligencje, ktora tylko poda suche fakty bez zadnej interpretacji. Dlatego tak wazny jest wybor i korzystanie z roznych zrodel.
- 1 1
-
2021-08-27 23:04
A co z obiektywnością? Prawdą?
Jeżeli Maślak porównuje polskich pograniczników do żołnierzy SS, to gdzie tutaj opiniotwórczość?
- 2 0
-
2021-08-27 12:45
dziennikarz RG (1)
czy myśli Pani że wszyscy klepią to samo, młody człowiek ma prawo mieć swoje zdanie, Szef jeszcze trochę i straci swoją intratna pracę . I co wtedy , będzie pani mówić. Brawo młodzi.
- 4 1
-
2021-08-27 23:02
Nie dziennikarz RG, tylko współpracownik!
- 2 1
-
2021-08-27 12:27
widzę , że trollom
nie podoba się, żeby dziennikarz był obiektywny
- 4 2
-
2021-08-27 12:09
Skoro nie może zajmować się polityką to nie może też iść i głosować? Bo oddawanie głosu w wyborach to także jest polityka
- 4 1
-
2021-08-27 11:58
W swoim prywatnym czasie może się zajmować nawet szyciem skarpet. Każdy ma prawo do swojego poglądu na politykę. O ile nie agitował wykorzystując swój czas na antenie, to bezpodstawne zwolnienie
- 4 1
-
2021-08-27 11:03
Jasne. Literaci do piór, studenci do nauki!
- 5 0
-
2021-08-27 11:03
Ale to już było...i wróciło
Odezwał się człowiek dojrzały...Ja też taki jestem,emerytura już niedługo. Zastanawiam się, co trzeba mieć w zawartości półkul mózgowych, żeby tak bredzić. Zwalnianie za poglądy i opinie było skuteczną bronią komuny w walce z niezależnością poglądów. Kto miał własne zdanie, w najlepszym przypadku nie robił żadnej kariery, co najwyżej mógł być
Odezwał się człowiek dojrzały...Ja też taki jestem,emerytura już niedługo. Zastanawiam się, co trzeba mieć w zawartości półkul mózgowych, żeby tak bredzić. Zwalnianie za poglądy i opinie było skuteczną bronią komuny w walce z niezależnością poglądów. Kto miał własne zdanie, w najlepszym przypadku nie robił żadnej kariery, co najwyżej mógł być przeciętnym zjadaczem chleba. Ludzie chodzący z podniesionym czołem mieli pod górkę, dla liderów znajdowała się nawet milicyjna pała. Widzę, ze dzisiaj jest już podobnie, Zresztą, czego można się spodziewać po przywódcach, którzy pochodzą z tamtych lat. Oni już wychowali jak widać posłuszną sobie kadrę...
- 6 2
-
2021-08-27 08:15
A gdzie
To wyczytałaś? W pamiętnikach dziadunia z czasu ,,Dziadów,, i lania studentów? Ładne masz wzorce!!!
- 5 0
-
2021-08-27 08:15
aha, czyli wszyscy pracujacy w tzw "medaich publicznych" nie sa dziennikarzami
chyba ze zdjecie tuska z rogami , codziennie, nazywasz obiektywnymi faktami. Ale z kontekstu domyslam sie, ze wyborca PIS, wiec pewnie absolwent ZSZ
- 8 2
-
2021-08-27 07:51
Pani chyba reprezentuje zarzad RG
To w takim razie prawie cała redakcja RG powinna być zwolniona wcześniej bo wielu czołowych dziennikarzy i publicystów nie robi nic innego tylko prezentuje jedną opcję polityczną.
Całkiem przypadkowo jest to opcja polityczną rządzącego Polską układu.- 16 2
-
2021-08-27 07:43
Przeciez on w swojej pracy nie zajmowal sie polityką.
- 9 1
-
2021-08-27 05:22
Powiedz to choleckieej,lewandowskiej,ziemcowi i innym z telewizji pjongczang.
- 18 4
-
2021-08-27 03:52
Pisarze - do pióra, gdzieś to już słyszałem
- 6 1
-
2021-08-27 00:00
jeśli dziennikarz nie ma zajmować się polityką, to kto ma? (2)
biolog, astronom, górnik?
- 21 4
-
2021-08-27 23:00
Nie rozumiesz, że TVN jest konkurencją dla mediów publicznych?
Oglądając TVN czy inne prywatne media każdy widzi, jak występujący tam ludzi opluwają media publiczne, a prowadzący oczywiście na to nie reagują. Myślicie, że dziennikarzom mediów publicznych jest w smak, kiedy są wyzywani od najgorszych? I nagle dziennikarz mediów publicznych (współpracownik) staje w obronie stacji, która jawnie występuje przeciwko jego pracodawcy. Nie podoba mi się ten pomysł.
- 3 0
-
2021-08-27 08:23
Ogórek
- 6 0
-
2021-08-26 23:59
Pisarze do piór itd
Człowieku co ty opowiadasz, historię z lat 50/60 tych
Ksiądz jest obywatelem, a dziennikaż nie. To jakaś paranoja.- 16 2
-
2021-08-26 21:59
większość dziennikarzy zajmuje się polityką (1)
- 13 1
-
2021-08-27 06:47
wybory bez mediów!
- 3 4
-
2021-08-26 21:27
ależ on się podpisał poza miejscem pracy
- 26 1
-
2021-08-26 21:22
No to ci w TVP o tym nie wiedzą chyba
proszę ich łaskawie poinformować czym się powinni zajmować
- 10 3
-
2021-08-26 21:20
stanowisko to nic trwalego (1)
mielismy juz Gdansku takiego oligarche od mieszkan.. co nie umial sie oderwac od urzedu.
- 16 32
-
2021-08-26 21:43
Przecież Bezmajtek jest z Pcimia.
- 27 4
-
2021-08-26 21:07
(2)
Babo przecież on niczego nie interpretował ! Tylko podpisał sie pod apelem. Czy w Polsce nie można mieć już własnych poglądów ? W PRL było więcej wolności niż teraz !
- 63 9
-
2021-08-26 23:42
Wierzysz w to co piszesz? (1)
Do książek!
- 4 26
-
2021-08-27 08:21
Tych
Co z nich pani marszałek już przed wojną czytała o Katyniu czy tych, co to powstańcom nikt nie powiedział o Jałcie?!
- 14 0
-
2021-08-26 21:05
"czytelniczko", obejrzyj parę razy tzw; wiadomości w tvpis, bo tam jakoś za każdym razem mówią widzom jak interpretować fakty. (4)
I są to zawsze fakty starannie dobrane.
A w sprawie z Mindykowskim nie chodzi o jego program, lecz o sposób zwolnienia za wyrażenie poglądów poza stacją.
Dotarło?- 56 15
-
2021-08-27 22:46
A ty obejrzyj w TVN
Szczerze - i tu i tam stosuja te SAME metody . Jezeli sądzisz, że TVN jest lepsze, to grubo się mylisz. JA akurat mam (nie)szczęście oglądać wiadomości i w TVN i TVP. Ta sama propaganda, tylko w TVP prorządowa, w TVN antyrządowa. Te same przeinaczanie faktów, przemilczanie faktów, które nie pasują do narracji.
- 2 1
-
2021-08-27 08:19
To już (1)
Nie wolno miec poglądów czy ,,tylko,, na ten moment ich ,,wyrażać,,?! Może lepiej niech ten z MZ codziennie ogłasza co jeszcze wolno i gdzie?! J. Urban dobrej zmiany qjm!
- 9 2
-
2021-08-27 22:54
Wymagana jest lojalność od pracownika
Myślisz, że w USA, Anglii jest inaczej? Jeżeli publicznie podważasz prestiż firmy, wypowiadasz opinie, z którymi pracodawca się nie zgadza, od razu jesteś na celowniku. ja pracuję 20 lat w zachodnich korporacjach i tam bardzo źle się odbiera, jeżeli ktoś wypowiada opnie nie zgodne z oficjalną linią zarządu.
- 2 1
-
2021-08-26 23:40
A ty jakie TV jesteś
że takie metody stosujesz?
- 3 20
-
2021-08-26 20:45
czyteniczko
Jak ty powinnaś ponieść konsekwencję za twoje bzdury, też nadajesz się do zwolnienia- 30 17
-
2021-08-26 20:30
(17)
Ciekawe gdzie czytelniczka pracuje, haha jak zabiorą 500 plus to nie wyj że nie masz co do gara dzieciakom włożyć. Ponieś konsekwencje. Brawo za koment.
- 81 30
-
2021-08-27 00:01
Gramatyka jest naprawę warzywa
- 1 5
-
2021-08-26 21:42
Dzięki temu pińcetplus niedługo wszyscy nie będą mieli co do gara włożyć. (13)
Bo może gdybyś się pouczył podstaw ekonomii zamiast klepania paciorków, to byś wiedział że rozdawnictwo napędza galopującą inflację. Perpetuum d**ile.
- 48 15
-
2021-08-27 01:24
Jaką inflację ? Od balcerowicza brałeś nauki ? (7)
Czy roztowskiemu tę prawdę wyssałeś że stulejki.
Pieniędzy ni ma i ni bedzie- 5 38
-
2021-08-27 08:05
Przecież pieniędzy dalej nie ma. (5)
Gdyby były, to by nam Morawiecki nie wprowadził trzydziestu nowych podatków zwanych opłatami i daninami dla niepoznaki.
- 19 4
-
2021-08-27 15:24
Taaakkk (3)
i jako pierwsi podnieśli kwotę wolną od podatku !!! i czytaj ze zrozumieniem ! Który rząd wcześniej to zrobił ? czyli de facto obniżył podatki ! A który o tym mówił a nic nie zrobił ?? !! Ps. A co do inflacji ! Czytać ! Obecnie za minimalną krajową można kupić ponad 500 litrów benzyny ! W 2014 roku za minimalną krajową aż / tylko 311 litrów !
i jako pierwsi podnieśli kwotę wolną od podatku !!! i czytaj ze zrozumieniem ! Który rząd wcześniej to zrobił ? czyli de facto obniżył podatki ! A który o tym mówił a nic nie zrobił ?? !! Ps. A co do inflacji ! Czytać ! Obecnie za minimalną krajową można kupić ponad 500 litrów benzyny ! W 2014 roku za minimalną krajową aż / tylko 311 litrów ! Potocznie zapytam . Kumacie już czy jeszcze nie dociera, że obecnie każdy może sobie pozwolić na więcej !!! A co do cen, to one będą rosły i już nigdy nie kupimy dolarów za 3 zł itp ! Pozdrawiam myślących i znających choćby podstawy ekonomii !
- 2 7
-
2021-12-20 15:32
Podniósł kwotę wolną od podatku ale zabrał przedsiebiorcaa
- 0 0
-
2021-08-28 12:23
Otwórz tabelkę stworzoną przez osoby znające podstawy ekonomii i matematyki i zobacz jaka jest skala tej zmiany: W skrócie: biedota, lub/i kombinatorzy nie ujawniający dochodów: zyskują jedne średnie zakupy w Biedronce na miesiąc. Biedna klasa średnia traci ten koszyk lub 2 z Biedronki; klasa średnia traci już kilka lub kilkanaście koszyków a klasa średnia bogatsza traci dziesiątki takich koszyków. Nie mówiąc już o innych "udogodnieniach" dla osób prowadzących np. działalność g.
- 1 1
-
2021-08-28 12:15
Ty tak na poważnie z tym wpisem i znajomością podstaw ekonomii czy jednak prowokacja?
- 0 1
-
2021-08-27 14:23
gdyby jakieś pieniądze jeszcze były
to by PiS dy nie zadłużyły Polski aż o 433miliardy w niecałe dwa lata!
- 3 2
-
2021-08-27 07:21
Komentarz godny zwolennika "dobrej zmiany".
W domu rodzinnym takiej ogłady nabrałeś?
- 27 4
-
2021-08-26 23:39
Przyjrzyj się zachodnim gospodarkom (4)
Tam jakoś socjal był i jest na porządku dziennym i nikt problemu z tego nie robi. Mało tego państwo widzi w tym sens.
- 16 29
-
2021-08-27 09:19
zgadza się, był i jest, i pewnie będzie, co nie znaczy że to jest ok
Nie będę polemizował z Twoim zdaniem, że państwo widzi w tym sens, bo jest to dla mnie totalnie nie dorzeczne stwierdzenie. Co do socjalu, to tak jest i działą, i siedzą sobie ludzie w domu na "depresjach", wypaleniach zawodowych itp, a reszta musi na nich robić. W dodatku, to idealne rozwiązanie dla wszelkiego rodzaju imigrantów, idealnie żeby dostawać kasę i nic nie robić.
- 3 1
-
2021-08-27 07:11
Wez sie za pracę a nie na krzywy ryj bys wszystko chcial.
- 10 2
-
2021-08-27 06:53
Tylko że tam na dziecko się dostaje po przeliczeniu 500 złotych albo trochę więcej, przy zarobkach na poziomie 8 tysięcy po przeliczeniu, jest różnica? A u nas ledwo ludzie dostają te 2500 XD a socjal 500 na dziecko. No ale ulungi tego nie zrozumieją.
- 16 3
-
2021-08-26 23:57
owszem, ale socjal do płacy to jednak nie aż tyle, co parę lat temu*
u nas opłacało się porzucić robotę i zająć dziećmi, ale ktoś musiał na te dzieciątka pracować...
* - 500 lub 1000 zł za dwójkę dzieci do płacy na rękę matki np. 1500 zł to procentowo zbyt wiele- 18 8
-
2021-08-26 20:58
Aleś przywalił z tym oklepanym 500 plus. Co ma piernik do wiatraka? (1)
A może nie ma dzieci ? A może jest gospodarna i wystarcza? Co ci do tego ? Co ma piernik
- 36 42
-
2021-08-27 16:20
czekałem aż go zwolnią, bo mnie denerwował ten morda
- 1 10
-
2021-08-26 20:10
był po złej stronie (6)
Szkoda , bo był dobry. Rozumiem zerwać z kimś umowę ale nie podać wyjaśnień dlaczego to już jest zwykłe chamstwo. No ale takich obecnie obłudnych i nie do końca wychowanych mamy prezesów.
- 273 108
-
2021-08-27 10:53
może radio Gdańsk 2 trzeba zrobić po prostu
? i zostawić stary syf ze starymu ludźmi
- 1 2
-
2021-08-27 10:00
Lampartową powinna TVP przyjąć do pracy ma donośny głos i ogładę...........siekierą ciosaną
- 3 5
-
2021-08-26 20:20
Hehe w ogóle nieznany niszowy radiowiec. (3)
Dobry to okazał się w promowaniu samego siebie.
- 20 33
-
2021-08-27 08:24
Nie
To, co popek, semka czy inne takie... warchoły
- 8 4
-
2021-08-26 22:26
(1)
Hehe. Dla ciebie nieznany, bo zajmował się kulturą.
- 32 11
-
2021-08-27 17:05
Dla mnie też nieznany typ. Teraz okazuje się ze wszyscy interesują kultura. Szczególnie ciemnota od Trzaskowskiego która w życiu nie przeczytała ani jednej książki. Tak jak Wales a.
- 2 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.