• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marek Łucyk: Ważne, by realizować realne projekty

Patryk Szczerba
18 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Marek Łucyk został wiceprezydentem w listopadzie 2018 roku. Wcześniej nie przyjął mandatu radnego, którym - decyzją wyborców - został wybrany w wyborach samorządowych. Marek Łucyk został wiceprezydentem w listopadzie 2018 roku. Wcześniej nie przyjął mandatu radnego, którym - decyzją wyborców - został wybrany w wyborach samorządowych.

Po roku od objęcia stanowiska o projektach, inwestycjach, postępach w realizacji oraz nowej strukturze urzędu i tym, co mogło zdecydować o nominacji na nową funkcję, rozmawiamy z Markiem Łucykiem, wiceprezydentem Gdyni ds. rozwoju.



Jak oceniasz pierwszy rok Marka Łucyka na stanowisku wiceprezydenta Gdyni?

Mija rok pana urzędowania w nowej roli wiceprezydenta ds. rozwoju. Jest pan zadowolony z tego okresu w swoim wykonaniu?

Marek Łucyk: Zdecydowanie tak. Jedną z moich pierwszych decyzji było zmodyfikowanie struktury urzędowych komórek oraz rozdzielenie zadań w taki sposób, by koordynowanie działań inwestycyjnych było sprawniejsze i skuteczniejsze. Szeroko rozumiane inwestycje skupiliśmy w jednym pionie, który nadzoruję. Do tego stworzyliśmy na przykład Wydział Ogrodnika Miasta, dzięki czemu wszelkie decyzje związane z zielenią współgrają z projektowaniem inwestycji. Powstał referat rad dzielnic. To pośrednio efekt ankiety, którą pod koniec poprzedniej kadencji wypełnili radni dzielnicowi. Podzielili się w niej swoim zdaniem na temat inwestycji i zasugerowali zmiany w systemie ich realizowania. Zwracali również uwagę na niedoskonałą komunikację na linii urząd-dzielnice. Wszystkie te głosy wzięliśmy pod uwagę.

Zabiegał pan o to, by zajmować się radnymi dzielnic?

Takie decyzje podejmujemy na kolegium prezydenta, choć oczywiście decydujący głos ma prezydent Wojciech Szczurek. Z perspektywy kilku miesięcy uważam, że był to dobry ruch. Do tej pory rady dzielnic miały budżety roczne, a cały proces projektowania i uzyskiwania pozwoleń trwa długo - nawet półtora roku. Przy rocznej perspektywie budżetu zdarzało się, że radni z powodu braku środków prosili o finanse bezpośrednio wydziały UM. Od tego roku wprowadziliśmy inny system. Rady dzielnic są w trakcie składania 10 propozycji inwestycyjnych na całą kadencję. My je wycenimy, a następnie radni ustalą priorytety, które później będą realizowane. Jeśli na pierwszą inwestycję zacznie brakować środków, to będziemy mogli zabrać finanse z ostatniej i realizować tę uznaną za priorytetową. Wszystko ma służyć temu, by inwestycje w mieście były realizowane szybciej.

Czytaj też: Gdańsk podsumowuje pierwszy rok kadencji

O jakich inwestycjach z mijającego roku można powiedzieć, że zostały wymyślone i są realizowane w postaci projektu już po pana nominacji?

Jeśli chodzi o projektowanie, to można powiedzieć tak o kładce w Małym Kacku, łączącej ul. Strzelców i Buraczaną, którą projektujemy od samego początku...

Tyle że to inwestycja, która została "wymyślona" w poprzedniej kadencji...

Owszem, ale współtworzyłem listę propozycji inwestycyjnych, którą zaprezentowaliśmy przed wyborami. Wiele pomysłów przedstawionych w tamtym czasie w ostatnich miesiącach trafiło do projektowania. Inne inwestycje w pierwszym roku obecnej kadencji trzeba było "poukładać" na nowo. Niezbędna była aktualizacja dokumentacji, jak np. w przypadku ul. Chwarznieńskiej. W poniedziałek podpisujemy umowę na 25 mln zł i rozpoczynamy realizację przebudowy ul. Hodowlanej. Zdecydowaliśmy o projektowaniu obwodnicy, by odciążyć Witomino i ułatwić komunikację mieszkańcom zachodnich dzielnic Gdyni.

Pojawiają się głosy, że cześć dużych inwestycji jest tworzonych "od nowa", mimo że projekty już czekały na realizację. Tak jest właśnie w przypadku Witomina, gdzie od tygodni na skrzyżowaniu ulic Rolniczej i Chwarznieńskiej stoi plansza "reklamująca" inne rozwiązanie, na które wydano środki i ogłoszono nawet przetarg na jego realizację. Podobnie jest z lodowiskiem, które miało powstać do końca poprzedniej kadencji.

Są dwa takie przypadki. Z perspektywy całego miasta, a nie szefa Gdyńskiego Centrum Sportu, trochę inaczej patrzę na miejskie inwestycje i budżetowanie ich. Dziś uważam za niefortunne stworzenie projektu lodowiska zakładającego, że obiekt będzie kosztował 70 mln zł.

Jako szef Gdyńskiego Centrum Sportu miał pan od początku styczność z tym zadaniem...

Do GCS, które miało nadzorować budowę, trafił gotowy projekt przygotowany przez Wydział Inwestycji, choć oczywiście wcześniej opiniowaliśmy go. Wszystko wskazuje na to, że w nadchodzącym roku rozpoczniemy realizację lodowiska skrojonego na miarę Gdyni. I nie chodzi tutaj o etap projektowania, ale o realne prace budowlane.

Obydwie inwestycje były forsowane przez Marka Stępę. Konsultuje pan obecnie swoje decyzje z poprzednikiem, który był wiceprezydentem Gdyni przez 20 lat?

Prezydent Marek Stępa jest członkiem kolegium prezydenta i uczestniczy we wszystkich podejmowanych podczas tych spotkań decyzjach. Czasami pytam się o niektóre sprawy. Nie ukrywam, że jest ich coraz mniej, bo pula przygotowanych przez niego projektów robi się coraz mniejsza. Jeśli są pytania, to na pewno zasięgam opinii, a prezydent Stępa chętnie udziela odpowiedzi. Niektóre rozpoczęte przez prezydenta Stępę tematy modyfikujemy, jak np. wiadukt na ul. Puckiej, który miał otrzymać dofinansowanie w wysokości 12 mln zł. Po naszych staraniach będzie to 30 mln zł dofinansowania od PKP PLK. Wówczas wiadukt miała budować kolej, teraz będzie to zadanie miasta. Przygotowujemy przetarg w formule "zaprojektuj i wybuduj" i będziemy tę budowę bardzo szybko realizować.

Co mówi Marek Stępa o proponowanej przez pana koncepcji obwodnicy Witomina? Za jego rządów taka możliwość była odrzucana z powodu potencjalnych wysokich kosztów budowy.

Przejrzałem zaproponowane wtedy przez projektantów rozwiązanie. Koncepcja była przygotowana zupełnie inaczej, niż my do tego podeszliśmy. Stwierdziłem, że trzeba tak przygotować trasę drogi, by znajdowało się tam jak najmniej obiektów drogowych. Udało się stworzyć koncepcję, w której znajduje się tylko jeden wiadukt nad ul. Witomińską i dwa małe przepusty. Warto podkreślić też, że Lasy Państwowe same zapłacą za wycinkę drzew i w związku z tym pojawią się oszczędności. Na obwodnicę Witomina zdecydowaliśmy się dlatego, by nie przecinać dzielnicy na pół. Zakładany koszt 70 mln zł jest jak najbardziej realny.

Jako wiceprezydent ds. rozwoju, mianowany przez Wojciecha Szczurka, koordynuje prace m.in. ZDiZ oraz rad dzielnic. Jako wiceprezydent ds. rozwoju, mianowany przez Wojciecha Szczurka, koordynuje prace m.in. ZDiZ oraz rad dzielnic.
Wracając na chwilę do obiektów sportowych, chciałem zapytać, co dzieje się z pływalnią olimpijską, która w poprzedniej kadencji była prezentowana jako jeden z najważniejszych projektów od lat, ale od jakiegoś czasu nie słychać nic o postępach w realizacji.

Kilka lat temu, zanim zaczęło się projektowanie, powołaliśmy zespół, który obejrzał podobne obiekty w Polsce. Została wykonana gigantyczna praca zespołu GCS wraz z projektantem, aby obiekt był jak najbardziej funkcjonalny. W tej chwili mamy już pozwolenie na budowę dotyczącą skablowania linii energetycznej nad parkingiem i jesteśmy na finiszu uzyskiwania pozwolenie na budowę samego obiektu. Liczymy na to, iż na początku roku uda się złożyć kompletne dokumenty do Ministerstwa Sportu i Turystyki i uzyskać dofinansowanie, które może wynieść nawet 50 proc. kosztów.

Zostając przy dużych inwestycjach: wiele kontrowersji wśród mieszkańców wywołała kwestia węzła Karwiny, na który w tym roku były zadysponowane środki finansowe w budżecie, ale zostały "zdjęte". Co się stało?

Czekamy na zezwolenie na realizację inwestycji drogowej od wojewody pomorskiego, umożliwiającą realizację tej inwestycji. Niewykluczone, że do końca roku dokumenty będą gotowe. Uspokajam i zapewniam, że budowa nie została porzucona. Przypominam, że otrzymaliśmy ostatnio dodatkowo 15 mln zł z UE na realizację węzła. Według projektu inwestycja ma przebiegać od ul. Rdestowej do ul. Sopockiej przez cztery dzielnice. Nie jesteśmy w stanie zrealizować całości od razu. Zaczniemy od ul. Nowowiczlińskiej oraz skrzyżowania ulic Sopockiej i Strzelców oraz budowy tam parkingu przesiadkowego.

Kiedy będzie można pospacerować po parku na Kamiennej Górze? Prace renowacyjne miały zakończyć się w marcu.

Firma realizująca inwestycję ma problemy finansowe. Brakuje części ławek oraz wkładu windy i, co najważniejsze, brakuje dokumentacji po zakończeniu inwestycji. Codziennie naliczamy kary umowne. Wykonawca, oprócz tego, że ma problemy, dobrze zabezpieczył się prawnie, co utrudnia rozwiązanie umowy. Jeśli tylko to się stanie, na pewno podejmę bardziej zdecydowane kroki w tej sprawie. Na razie pozostaje nam czekać na to, aż całość będzie gotowa.

W ostatnich miesiącach pana urzędowania pojawia się sporo mniejszych inwestycji i "miękkich" działań, na których zyskują piesi i rowerzyści. To będzie stały trend w Gdyni?

Tymi sprawami zajmuje się Zarząd Dróg i Zieleni, który trafił do mojego pionu. Urzędnicy stamtąd koordynują m.in. takie zagadnienia, jak ruch jednostronny czy strefy Tempo 30. Powstała komisja analizująca bezpieczeństwo pieszych, w dwóch miejscach pojawiły się wyświetlacze pokazujące prędkość kierowców. Byłem orędownikiem powołania funkcji pełnomocnika prezydenta ds. przestrzeni publicznej. Zapewniam, że to dopiero początek. Słynne słupki na ul. Morskiej to też działania ZDiZ realizowane pod moim nadzorem. Byłem ostatnio na konferencji w Rotterdamie, gdzie widziałem takie słupki na środku drogi rowerowej i jest to normalne. Będziemy również chcieli realizować wiele poważniejszych inwestycji rowerowych.

Ostatnio jednak przetarg na krótkie, choć newralgiczne, połączenie ulic Morskiej z Warszawską nie został rozstrzygnięty...

Ale udało się zakończyć inne inwestycje, jak realizowane wcześniej połączenie rowerowe na al. Zwycięstwa. Obecnie projektujemy też drogę rowerową na ul. Wielkopolskiej. Chcemy połączyć drogą rowerową dzielnice północne z ul. Hutniczą. Ważną kwestią związaną z tematyką niesamochodową, którą forsuję, są również buspasy. Została powołana komisja ds. buspasów. Mogę powiedzieć, że do końca roku powstanie buspas na ul. Rolniczej, chcemy też zmodyfikować buspas na ul. Małokackiej. By ułatwić przejazd autobusom, nie trzeba wiele, czasem wystarczy częściowe wydzielenie drogi. W następnym roku będziemy chcieli zacząć szersze projektowanie sieci buspasów w mieście w ramach kilkunastoosobowego zespołu, którego koordynatorem jest Marcin Wołek. Uważam, że to jeden z najlepszych specjalistów w dziedzinie transportu w Polsce, więc efekty powinny pojawić się szybko.

Mijający rok to także spora aktywność pana jako wiceprezydenta na Facebooku. Niektórzy zarzucają, że tej promocji jest przesadnie dużo. Odbiera pan takie głosy od mieszkańców?

W dzisiejszych czasach media społecznościowe są naturalnym i bardzo skutecznym kanałem. Informujemy mieszkańców o tym, co dzieje się w mieście. Dostaję wiele wiadomości, ale przeciwnych - takich, w których mieszkańcy dziękują za informowanie o realizacji inwestycji i niekiedy związanych z tym czasowych zmianach w organizacji ruchu. Uważam, że do tej pory tego typu informacji było za mało. Na profilu FB pokazujemy realizację tego, co robimy razem z urzędnikami oraz np. radami dzielnic czy autorami projektów do budżetu obywatelskiego. Wiem, że im się to podoba i oczekują tego, podobnie jak spotkań, rozmów i dialogu. Traktuję profil jako miejsce komunikacji, a z uwagi na charakter tego medium można je przekazywać w sposób bardzo czytelny i przyjazny, czasem z lekkim przymrużeniem oka.

Z wykształcenia jest pan politologiem, tymczasem nadzoruje pan sprawy, w których kluczową rolę odgrywa wiedza techniczna. Nie ma pan z tym problemu?

Uważam, że lata pracy w Gdyńskim Centrum Sportu i wcześniej m.in. w Urzędzie Marszałkowskim wyposażyły mnie w niezbędną wiedzę i doświadczenie, również w aspektach technicznych. Spotykam się z ludźmi, którzy tworzą inwestycje, i tworzę zespoły, zajmujące się poszczególnymi zagadnieniami. Wsłuchuję się w ich opinie. Staram się także spotykać z projektantami inwestycji, przedstawiając im oczekiwania i budżet, którym dysponuje Gdynia. Bardzo ważne jest, by realizować realne projekty. Nie stać nas na nieekonomiczne projektowanie.

Po odejściu sekretarza miasta Jerzego Zająca na emeryturę wraz z mianowanym na nowego sekretarza miasta Rafałem Klajnertem są w ścisłym gronie najbliższych współpracowników urzędującego prezydenta. Po odejściu sekretarza miasta Jerzego Zająca na emeryturę wraz z mianowanym na nowego sekretarza miasta Rafałem Klajnertem są w ścisłym gronie najbliższych współpracowników urzędującego prezydenta.
Dlaczego prezydent Wojciech Szczurek wybrał właśnie pana na jednego ze swoich zastępców?

Od 1998 roku zajmuję się sprawami miasta. Znamy się z panem prezydentem ponad 20 lat, współpracujemy od dawna. Byłem szefem komisji statutowej, gdy tworzyliśmy statut dla miasta, później komisji rewizyjnej, kontrolującej m.in. budżet. Wówczas, gdy byłem jej przewodniczącym, to była jedna z najważniejszych komisji w radzie. Często rozmawiamy z prezydentem o sprawach miasta. Pewnie obserwował moje działania i podjął decyzję, że warto, bym objął tę funkcję. Zawsze chciałem pracować dla Gdyni i cieszę się z tego, że mogę to robić.

Widzi się pan na jego miejscu za cztery lata?

Przed nami bardzo intensywny czas dużych projektów infrastrukturalnych, które powinny znacznie poprawić dostępność komunikacyjną w mieście. I nie ukrywam, że jest to spore wyzwanie. Pierwszy rok był czasem porządkowania wielu spraw i formowania na nowo struktur, o czym mówiłem na początku. Mam nadzieję, że sprostam wyzwaniu i zrealizujemy większość inwestycji, na które czekają mieszkańcy Gdyni. A za cztery lata ponownie chciałbym widzieć w fotelu prezydenta Wojciecha Szczurka.

Miejsca

Opinie (187) ponad 20 zablokowanych

  • PRezydent (1)

    Tylko PR i głupie filmiki

    • 58 1

    • Samolociki i Maryla

      Nie zapominajmy

      • 13 0

  • To kiedy realnie sie dogadacie z pozostałymi miastami w sprawie jednego taniego, podkreslam - taniego biletu na wszystkie (2)

    srodki komunikacji publicznej w calym duzym trojmiescie ??

    • 50 1

    • nigdy! (1)

      przecież musimy "z czegoś" żyć!
      Więc nie może być tanio...
      A szczególnie nie moze być tanim zaszczyt bycia przez nas zarządzanym...

      • 1 0

      • To moze by tak zlikwidowac od razu SKM? A co !

        • 0 0

  • Propaganda!

    Artykuł sponsorowany?
    Nie za wcześnie? Może trzeba wydać pieniądze na koniec roku?

    • 58 0

  • Czy portal 3miasto może rozliczyć tego pana za parę miesięcy?

    Powołać się proszę na ten artykuł i rozliczyć z obietnic,

    • 55 0

  • Panie Łucyk! (1)

    Pan chyba nie wie, co się dzieje w ZDiZ i Wydziale Inwestycji. Niech Pan najpierw zrobi porządek w tych skansenach!

    • 56 0

    • Pamiętam jak pracownicy się skarżyli w komentarzach

      Na warunki pracy :) i że niedługo zabraknie rąk do pracy w tej instytucji

      • 9 0

  • dlaczego wazna droga do portu jest wciąż zamknięta? (3)

    odbudowa małego mostu na Wiśniewskiego przerasta was?!?

    • 60 0

    • Odpowiedź (2)

      Witam,

      Obecnie trwa analiza finansowo-ekonomiczna tego przedsięwzięcia. Swoje opinie złożył już plastyk miejski (który wniósł o inny kolor asfaltu), pełnomocnik rowerowy (który prosi o uwzględnienie kontrapasu rowerowego), stowarzyszenie miasto wspólne (które prosi o usunięcie tej ulicy z map miasta). Po wizycie w ramach stowarzyszenie ochrona pingwinów ciepłolubnych w Madrycie postanowiliśmy naprawić tę drogę z budżetu R-1 (międzynarodowa droga rowerowa Ural-Lizbona).
      W przyszłym tygodniu rozstrzygniemy przetarg na dokumentacje wykonawczą. Wykonawca będzie miał 70 tygodni na wykonanie projektu.
      Tydzień przed wyborami ogłosimy przetarg na wykonanie naprawy. Musimy ogłosić przetarg gdyż nie wiadomo czy MTM będzie w tym terminie dostępny.
      A tak poza tym już od przyszłego tygodnia dopuścimy ruch rowerów Cargo po zamkniętym fragmencie ulicy Wiśniewskiego- to będzie krok milowy w celu odciążenia estakady Kwiatkowskiego od ruchu ciężarówek.
      Proszę zwrócić uwagę, że wymalowaliśmy 4 miejsca postojowe dla samochodów elektrycznych!
      Analizujemy obecnie możliwość położenia nowego asfaltu na placu konstytucji. Inwestycje sfinansujemy z programu "rozwój czterokołowych, dwuosobowych rowerów na terenie Europy Wschodniej".W ramach inwestycji powstanie rondo pośrodku ronda dla niechronionych uczestników ruchu drogowego.

      Pozdrawiam,
      Wojciech Mysz

      • 17 1

      • ta opinie powinna być wyrózniona. Mistrz:)!!

        • 3 1

      • W kolor asfaltu jeszcze byłbym w stanie uwierzyć,

        Ale kontrapas tam nie miałby w ogóle sensu, bo dokąd? :P Poza tym kontrapasy mogą być tylko na jednokierunkowych, więc pas rowerowy jak już ;)

        • 0 1

  • Wydział ogrodnika to jest to, gdzie my żyjemy! (1)

    Pozorowane rozwiązania jak bus pas na Chwarznieńskiej, który teraz powstaje, to projekt na miarę naszych samorządowców, taki Miś z Barei, a my nadal będziemy tkwili w gigantycznych korkach. Nie przyjął mandatu radnego to po co kandydował, od początku była ustawka?

    • 41 1

    • W Misiu inwestycje były drogie i słomiane

      W Gdyni są malowane - miejsca dla e-aut i nagły wysyp buspasów

      • 5 0

  • Jedną z ważnych inwestycji rozwojowych

    Jest pozostanie na stanowisku jak najdłużej się da, w związku z tym pozostałe inwestycje muszą ustawić się w kolejkę...

    • 39 0

  • prezentując budżet na 2019 rok obiecaliście inwestycje za 500 milionów złotych. dlaczego nic nie zrobiliście a pieniądze na

    poszły na imprezki?przypomnijmy komunikat z urzędu miasta:
    Mieszkańcy południowych dzielnic Gdyni będą musieli poczekać na budowę Węzła Karwiny. Wbrew zapowiedziom miasta, inwestycja nie rozpocznie się w tym roku. Ponad 33 mln zł, które zabezpieczono na ten cel, zostanie wydane między innymi na Miejski Kalendarz Imprez Kulturalnych

    • 54 0

  • "Miało być 100 - jest prawie dwa razy więcej! Oto 180 konkretnych inwestycji, które zrealizujemy #wGdyni w najbliższych pięciu (4)

    3/ Kolej na północ;
    4/ Droga Czerwona (współpraca z Rządem RP i Zarządem Morskiego Portu Gdynia w zakresie budowy Drogi Czerwonej - przedłużenie Obwodnicy Trójmiasta do Portu);
    5/ Bezkolizyjny przejazd w ciągu ul. Puckiej (wiadukty: kolejowy i drogowy);
    6/ Przebudowa ul. Chwarznieńskiej;
    7/ Budowa węzła Karwiny;
    8/ Stworzenie węzła integracyjnego Chylonia (kompleksowa przebudowa placu dworcowego przy przystanku SKM Gdynia Chylonia oraz po drugiej stronie torów);
    9/ Park Centralny;
    10/ Centrum Nowoczesnego Seniora;
    11/ Uruchomienie systemu roweru metropolitalnego Mevo 146 stacji w Gdyni;
    12/ Nasadzenia w każdej dzielnicy co najmniej 200 drzew i krzewów;
    13/ Lodowisko;
    14/ Pływalnia Olimpijska;
    15/ Piłkarskie Centrum Treningowe i obiekt treningowy LA;
    16/ Ukończenie międzynarodowej trasy rowerowej R-10;
    17/ Szkoła na Wiczlinie wraz z kompleksem sportowym (hala sportowa, boisko ze sztuczną nawierzchnią do piłki nożnej, boiska do koszykówki, bieżnie i basen);
    18/ Nowa marina (projekt budowy zaplecza dla klubów żeglarskich i bosmanatu oraz zagospodarowanie terenu przy Nabrzeżu Beniowskiego);
    19/ Rozbudowa ul. Unruga na odcinku od zjazdu z Estakady Kwiatkowskiego do ulic Bosmańskiej/Śmidowicza;
    20/ Budowa ronda turbinowego u zbiegu ulic: Unruga, Puckiej i Złotej;
    21/ Modernizacja ulic: Uranowej, Metalowej, Rogali oraz bocznych od ul. Złotej;
    22/ Remont ul. płk. Dąbka;
    23/ Remont ul. Godebskiego;
    24/ Budowa chodników między Oksywiem Dolnym i Górnym, wzdłuż ulic Arciszewskich i Makowskiego oraz między Żeglarzy a Bosmańską (przez park leśny);
    25/ Remont chodnika i drogi rowerowej wzdłuż ul. Zielonej;
    26/ Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Kwiatkowskiego;
    27/ Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. płk Dąbka;
    28/ Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Unruga;
    29/ Zagospodarowanie bulwaru na Oksywiu (jako miejsca do spędzania czasu wolnego przez mieszkańców dzielnic północnych);
    30/ Urządzenie zielonych terenów rekreacyjnych na ul. Rybaków, Osada Rybacka, między ulicami Żeglarzy a Bosm

    • 37 1

    • (3)

      Dodajmy
      1/ doprowadzenie do kompletnej ruiny Parku na Kamiennej Górze Trwjaca juz drugi tak zwana rewwitalizacja, zupelnie niepotrzebna to niszczenia parku a nie renowacja. Nikomu niepotrzebna scena / dotychczasowa wystarczala - duza jest na dole/. zle rozwiazana winda/ trawnik na blocie - sprbiuj eprzejsc po nowej trawie no i te cztery lezaki na srodku nie wiadomo po ci. Pracer wykonywane wyjatkowo nioeprofesjonalnie. Te wforme tzeba byli wyrzucic po miesiacu, zanim wszystko zniszcza.
      2/ Park centralny to co zrobiony za tak duze pieniadze niczemy nie sluzy i jest wyrzicaniem pieniedza. RobIonoi tylko po to by postawic parkin podziemny dla AB , bo przeiez w bule nikt w Gdyni grać ni bedzia;

      • 18 1

      • 31/ Budowa placu zabaw przy ul. Błękitnej;
        32/ Budowa siłowni zewnętrznej przy ul. Unruga;
        33/ Budowa siłowni zewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 7 przy ul. Dickmana;
        34/ Modernizacja skateparku przy stawku przy ul. płk. Dąbka;
        35/ Szkoła Podstawowa nr 33 przy ul. Godebskiego modernizacja i remont budynku, budowa kompleksu obiektów sportowych (sala gimnastyczna, boisko piłkarskie ze sztuczną nawierzchnią, bieżnia, siłownia zewnętrzna);
        36/ Szkoła Podstawowa nr 44 przy ul. Sucharskiego budowa kompleksu obiektów sportowych (boisko piłkarskie ze sztuczną nawierzchnią, boisko wielofunkcyjne poliuretanowe, bieżnia, skocznia w dal, siłownia zewnętrzna);
        37/ Szkoła Podstawowa nr 43 przy ul. Porębskiego modernizacja budynków i elewacji, kompleksowa modernizacja kuchni, modernizacja boiska piłkarskiego ze sztuczną nawierzchnią;
        38/ Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 2 przy ul. płk. Dąbka - budowa kompleksu obiektów sportowych (boisko piłkarskie, bieżnia);
        39/ Budowa boiska piłkarskiego ze sztuczną nawierzchnią w Szkole Podstawowej nr 39 przy ul. Unruga;
        40/ Budowa boiska wielofunkcyjnego poliuretanowego między ulicami Krawiecką a Stolarską;
        41/ Budowa boiska piłkarskiego ze sztuczną nawierzchnią oraz boiska wielofunkcyjnego poliuretanowego w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 7 przy ul. Dickmana;
        42/ Modernizacja sali gimnastycznej w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 1 przy ul. płk. Dąbka;
        43/ Docieplenie i kompleksowy remont elewacji Przedszkola nr 29 przy ul. Unruga i Przedszkola nr 35 przy ul. płk. Dąbka;
        44/ Kompleksowa modernizacja kuchni w Przedszkolu nr 11 przy ul. Bosmańskiej;
        45/ Modernizacja Domu Sąsiedzkiego na ul. Śmidowicza remonty i adaptacje budynków, modernizacja ich otoczenia (do tego organizacja aktywności sportowych, zajęć artystycznych, edukacyjnych i wychowawczych, pracowni hobbystycznych);
        46/ Utworzenie nowych oraz wsparcie istniejących placówek/klubów/świetlic dla seniorów;

        • 1 0

      • 47/ Rewitalizacja przestrzeni w rejonie zbiegu ulic Bosmańskiej, płk. Dąbka i Dickmana;
        48/ Rewitalizacja okolic ul. Rybaków (poprawa warunków życia mieszkańców poprzez inwestycje w infrastrukturę, remonty budynków, tworzenie warunków do rozwoju funkcji rekreacyjnych. uporządkowanie kwestii własnościowych, infrastrukturalnych i przestrzennych);
        49/ Budowa dróg i chodników na Meksyku;
        50/ Rewitalizacja Osiedla przy ul. Zamenhofa i Opata Hackiego modernizacja dróg, terenów rekreacyjnych i zielonych;
        51/ Budowa buspasów i dróg rowerowych wzdłuż ul. Morskiej;
        52/ Modernizacja dojść do przystanków SKM Chylonia (w tym zapewnienie dostępności dla osób z niepełnosprawnościami i starszych, a także wózków);
        53/ Urządzenie terenu rekreacyjnego i boiska sportowego w dzielnicy Pustki Cisowskie-Demptowo (przy dawnym Domu Dziecka);
        54/ Tereny rekreacyjne przy Parku Kilońskim oraz teren przy ul. Swarzewskiej;
        55/ Szkoła Podstawowa nr 31 przy ul. Chylońskiej modernizacja budynku i elewacji, modernizacja sali gimnastycznej, kompleksowa modernizacja kuchni, budowa kompleksu sportowego (plac zabaw, boisko, bieżnia);
        56/ Szkoła Podstawowa nr 10 przy ul. Morskiej modernizacja sali gimnastycznej, budowa kompleksu sportowego;
        57/ Szkoła Podstawowa nr 40 przy ul. Rozewskiej kompleksowa modernizacja kuchni, budowa boiska ze sztuczną nawierzchnią do piłki nożnej;
        58/ Plac zabaw przy ul. Zbożowej;
        59/ Budowa i modernizacja Domów Sąsiedzkich na Cisowej i w Chyloni remonty budynków i ich otoczenia (oraz realizacja zajęć, których oczekują mieszkańcy: świetlicy dla seniorów, kawiarenki, aktywności sportowych, zajęć edukacyjnych i wychowawczych, pracowni hobbystycznych, zajęć artystycznych, uruchomienie nowoczesnej biblioteki uruchomienie działalności przychodni zdrowia w Przystani Morskiej);
        60/ Budowa nowej sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej nr 16 przy ul. Chabrowej;

        • 1 0

      • 61/ Kompleksowy remont budynku Szkoły Podstawowej 40 przy ul. Gospodarskiej;
        62/ Modernizacja budynków i elewacji XIV LO przy ul. Wejherowskiej;
        63/ Modernizacja Zespołu Placówek Specjalistycznych przy ul. Wejherowskiej;
        64/ Docieplenie i kompleksowy remont elewacji Przedszkola nr 27 przy ul. Wiejskiej;
        65/ Kompleksowa modernizacja kuchni w Przedszkolu nr 31 przy ul. Zamenhofa;
        66/ Wsparcie dla klubów seniora na Chyloni, Cisowej oraz Pustkach Cisowskich-Demptowie;
        67/ Przebudowa ulic Hodowlanej i Promiennej;
        68/ Rozbudowa żłobka przy ul. Uczniowskiej;
        69/ Droga rowerowa wzdłuż ul. Chwarznieńskiej (od granicy lasu do Małokackiej);
        70/ Droga rowerowa wzdłuż ulic Rolniczej i Kieleckiej;
        71/ Stworzenie zielonego terenu rekreacyjnego na II Morski Pułk Strzelców wokół zbiornika retencyjnego;
        72/ Stworzenie ciągu buspasów wzdłuż ul. Chwarznieńskiej;
        73/ Przystanek PKM Mały Kack/Leśniczówka wraz z dogodnym dojściem od strony dzielnicy Witomino-Leśniczówka (współpraca z PKP i Samorządem Województwa w celu realizacji inwestycji);
        74/ Poszerzenie ul. Rolniczej;
        75/ Budowa ul. Widok;
        76/ Przebudowa ul. Nauczycielskiej;
        77/ Remonty chodników wzdłuż ul. Warszawskiej;
        78/ Remonty chodników m.in. przy ulicach: Filipkowskiego, Okrężnej, Zaruskiego;
        79/ Przebudowa wjazdu na Obwodową z ul. Chwarznieńskiej w kierunku Gdańska stworzenie dodatkowego pasa ruchu;
        80/ Modernizacja dojścia do przystanku SKM Gdynia-Leszczynki (w tym zapewnienie dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, starszych, a także wózków);
        81/ Modernizacja/przebudowa dojścia do Dworca Głównego PKP od strony Działek Leśnych (dostosowanie do potrzeb osób starszych i z niepełnosprawnościami);
        82/ Zakończenie rewitalizacji Wzgórza Orlicz-Dreszera;
        83/ Plac sportów miejskich przy ul. Wielkokackiej;
        84/ Szkoła Podstawowa nr 17 przy ul. Grabowo budowa nowego boiska do koszykówki, modernizacja sali gimnastycznej;
        85/ Budowa boiska piłkarskiego o nawierzchni ze sztucznej trawy przy Zespole Szkół Specjalnych,

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane