• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marina i mieszkania w pierwszym etapie zabudowy Dalmoru

Patryk Szczerba
30 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Osiem nowych budynków nad samym morzem
Inwestycja mieszkaniowa w połączeniu z budową nowej mariny ma zachęcić do kupna mieszkań w nowym śródmieściu Gdyni. Inwestycja mieszkaniowa w połączeniu z budową nowej mariny ma zachęcić do kupna mieszkań w nowym śródmieściu Gdyni.

W pierwszym etapie zabudowy Mola Rybackiego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni oprócz sześciu budynków mieszkalnych, które Polski Holding Nieruchomości zbuduje razem z firmą mLocum powstanie również nowa marina dla 120 jachtów. Inwestycje mają zakończyć się w 2017 roku.



Zgodnie z planem zagospodarowana w miejscu po Dalmorze może powstać 70 tys m kw. powierzchni komercyjnej i 120 tys. mkw. powierzchni mieszkaniowej. Inwestycja może potrwać nawet kilkanaście lat. Zgodnie z planem zagospodarowana w miejscu po Dalmorze może powstać 70 tys m kw. powierzchni komercyjnej i 120 tys. mkw. powierzchni mieszkaniowej. Inwestycja może potrwać nawet kilkanaście lat.

Czy budowa nowej mariny razem z pierwszym etapem mieszkaniowym to dobry pomysł?

W czwartek została podpisana oficjalna umowa w sprawie budowy zespołu budynków apartamentowych na terenach Dalmoru. Porozumienie pomiędzy PHN i mLocum rozpoczyna wspólną realizację pierwszego etapu inwestycji, który anonsowany był oficjalnie pod koniec sierpnia.

W jego ramach powstanie sześć budynków mieszkalnych, z powierzchnią użytkową 11,7 tys. m kw. obliczoną na ok. 170 mieszkań. Zaplanowano budynki o czterech kondygnacjach z funkcją usługową na parterze. Rozpoczęcie sprzedaży zaplanowano na pierwszy kwartał 2016 roku. Pierwsi mieszkańcy będą mogli się wprowadzić w 2017 roku.

- To unikalna przestrzeń, która tak jest rozpatrywana nie tylko przez urbanistów i dlatego jesteśmy zadowoleni z tego, że możemy brać udział w jej realizacji. Czekają nas teraz prace nad ostatecznym kształtem projektu, tak aby optymalnie wpisał się w przestrzeń miejską. Całość wpisuje się w trend urbanizacyjny, który mówi, że miasta powinny zabudowywać się do środka - wyjaśniał Krzysztof Suskiewicz, prezes zarządu firmy mLocum, związanej z grupą mBanku. W Trójmieście ta spółka zbudowała osiedle Sopocka Przystań.

Wiadomo też, że równolegle do inwestycji mieszkaniowej na terenach po Dalmorze będzie powstawała marina razem z bosmanatem i zapleczem socjalnym. Ma to być zachęta do kupna mieszkania w nowym śródmieściu Gdyni. Do tej inwestycji PHN przystąpi sam.

W ramach inwestycji powstaną 3 nowe pomosty, przy których będzie mogło cumować 120 jachtów. 80 proc. miejsc ma być wynajmowane stałym rezydentom. Pozostała część będzie przeznaczona dla przypływających gości.

- Liczymy, że marina będzie dodatkowym magnesem dla tych, którzy będą chcieli kupić mieszkania i zostawić tutaj swój jacht. By powstały pomosty, konieczne będą wyburzenia budynków i od tego zaczniemy inwestycję związaną z mariną. Planujemy oddanie jej do eksploatacji na przełomie 2016 i 2017 roku, przed zakończeniem inwestycji mieszkaniowej - mówi Krzysztof Rychlicki, prezes zarządu Dalmor, wchodzącego w skład grupy PHN.

W najbliższych tygodniach mają pojawić się również pierwsze konkrety dotyczące kolejnego etapu zabudowy. Pewnym jest, że w jego ramach nie powstaną mieszkania, ale budynki handlowe z dopuszczeniem funkcji usługowej i biurowej.

- Najpóźniej w pierwszym kwartale 2015 roku będziemy mogli przekazać szczegóły w tym względzie. Na razie trwa przygotowanie wstępnej koncepcji i rozmowy z potencjalnymi partnerami tej inwestycji - dodaje Rychlicki.

Inwestycje

Yacht Park

Yacht Park

Polski Holding Nieruchomości

Gdynia Śródmieście, ul. Hryniewickiego Mapa

zakończona
Realizacja

Miejsca

Opinie (309) 2 zablokowane

  • Pitolisz jak pogjęty (25)

    Akurat Prof. Andruszkiewicz jeszcze w 2007 roku wyraźnie mówił o konieczności zagospodarowania terenów po Dalmorze.

    • 14 10

    • Potwierdzam.

      • 7 3

    • (23)

      Tereny po Dalmorze powinny być zagospodarowane. To oczywiste. Ale nie tzw. mieszkaniówką!
      Zagospodarowanie tego terenu powinien dokonywać port, w porozumieniu z miastem.

      • 8 8

      • i zrobić tam co? (13)

        terminal drobnicowy? Jedyne do czego ten pirs się ew. nadaje to terminal promowy dla steny i wycieczkowców... jesli już

        • 6 5

        • (12)

          terminal promowy dla Steny będzie koło Muzeum Emigracji

          • 7 1

          • (10)

            Terminal promowy dla "Steny" będzie przeniesiony tam, gdzie piszesz, nie dlatego, że jest to dla niego najlepsze potencjalne miejsce w porcie, tylko dlatego, że nie ma gdzie go upchnąć. Ten terminal, niestety, będzie ograniczał rozwój sąsiadujących firm eksploatacyjnych w porcie.

            • 2 5

            • (1)

              Akurat tam jest świetne miejsce dla Steny z punktu widzenia rozwoju turystyki w śródmieściu gdyni

              • 4 4

              • terminal promowy to przede wszystkim połączenie ro-ro

                a dopiero w następnej kolejności turystyka. polecam zajrzeć do liczb. turystyka w gospodarce miasta nie odgrywa i nie będzie odgrywać żadnej istotnej roli wbrew propagandzie.

                • 2 4

            • (7)

              Nic nie będzie ograniczał "specjalisto". Poza tym to przede wszystkim BCT chce się jak najszybciej pozbyć Steny z obecnego miejsca.

              • 5 2

              • (6)

                Dziękuję, że uświadomiłeś mnie w tych trudnych sprawach portowych, "pracowniku" (portu?).

                • 2 4

              • "m" (5)

                Tak to jest jak tacy jak ty nie mają wyobraźni, którą posiadał prof.Adruszkiewicz i wyszedł z Północnym w morze, a ty jeszcze blokujesz wszystko w tym temacie.
                Dla ciebie jest tylko tu i teraz i czubek własnego nosa. Przez takich ograniczonych ludzi podobnych do Ciebie Gdynia spowalnia :((

                • 2 2

              • widziałeś m, jak sie odwraca kota ogonem ;) ?

                patrz i ucz sie. to teraz port jest winny upadku miasta bo nie chce realizowac wizji z pominieciem realiow ekonomicznych. co tam koszty wielokrotnie przewyzszajace potencjalne zyski. przeniescie port na sztuczne wyspy, zbankrutujcie, a potem sie Szczurek dorobi na masie upadlosciowej.

                Słowo daję, uważam że propagandowcy od Szczurka są swietniw swojej robocie. to moralne zera, ale w propagandzie sa swietni.

                • 1 3

              • (3)

                Felicjano! Stanowczo przeceniasz moje możliwości. Lepiej zastanów się, kto przez zaniechania inwestycyjne ogranicza przyszłą dostępność drogową i kolejową portu gdyńskiego, kto blokuje rozwój terytorialny tego portu po stronie północnej (tereny upadłej stoczni MW oraz nieużyteczny teren między tą stocznią i BCT), kto inspirował i kto odebrał portowi kompetencje do obszaru po stronie południowej (nabrzeże dalmorowskie), kto blokował nabycie przez port terenów po Stoczni Gdynia SA, kto każe ponosić nieracjonalne znaczne wydatki związane z nabyciem od upadłej stoczni MW kawałka pirsu pod budowę nowej obrotnicy w kanale portowym, kto bruździ przy zagospodarowywaniu nabrzeża bułgarskiego, kto bezprawnie narzuca portowi dodatkowe obciążenia podatkowe z tytułu użytkowania posiadanych przez port budowli infrastrukturalnych...?
                Tymi szkodliwymi działaniami w stosunku do portu gdyńskiego nie zajmuje się tylko gdyńska władza miejska, ale, niestety, ma też w tym swój niechlubny udział.

                • 1 2

              • pozamiatane. szczurkowi nie znajda na to odpowiedzi.

                • 1 1

              • Widać gdybyś miał Przewod.RN w osobie Adamowicza byłbyś całkowicie ukontentowany? (1)

                skoro tyle złego doświadczacie ze strony miasta Gdyni.

                Jakoś nie widzę Waszego silnego głosu w spr. I-etapu OPAT, a Wasza Strategia rozwojowa jest tylko "aż" zachowawcza. Wstyd Panowie !!!

                Nie wspomnieć w niej o ew.możliwościach Portu z tak bliskiego położenia wielkiego terenu lotniska. Jesteście dla mnie, ... wybacz przed Świętami nie napisze, bo bym zabluźnił a wtedy uraziłbym ludzi, którzy tu wiele wnieśli jak choćby śp.prof. i inni. Widać brakuje Wam całkowicie POLOTU, logistycznej WYOBRAŹNI i jeszcze wielu cech.....

                • 1 1

              • felicjano=bezstronny :(

                w UM sami wyznawcy oportuniści albo po prostu wariaci. nie ma z kim rozmawiać :/

                • 1 2

          • Zadupie. Z całym szacunkiem.

            • 1 3

      • I to postulowali wszyscy eksperci branży morskiej. Cóż, skoro możliwości i (8)

        motywowana chciwością oraz bezwględnością siłą przebicia byłych ciemnych typów zwących się obecnie poważnymi biznesmenami sprawiły,

        że Gdynia sprzedała swoją przyszłość. Kilka osób się wzbogaci, kilku lokalnych polityków będzie się cieszyć krótkotrwałą sławą,

        a w dłższej perspektywie Gdynia umrze. Bo dawno powiedziano: Gdynia albo będzie portowa, albo jej nie będzie.

        • 10 7

        • (1)

          Gdynia to ludzie. Nigdy nie umrze.

          • 6 7

          • setki miast umarły, bo ludzie z nich wyjechali. wyjechali, bo nie mieli z czego żyć.

            nie będzie portu, nie będzie 100 tys. miejsc pracy.

            • 10 6

        • (5)

          Możesz zdefiniować pojęcie port, bo jak czytam twoje wypociny to dochodzę do wniosku że kompletnie nie masz pojęcia o czym piszesz. Po pierwsze Port Gdynia ma się dobrze i prosperuje dobrze bez terenów po byłym Dalmorze( nigdy do portu nie należały) Stocznia Nauta przeniosła się na tereny Gdyńskiej stoczni co daje jej większe możliwości produkcyjne i rozwoju. Jak sam cytujesz Gdynia dalej będzie miastem portowym i nic tutaj nie zmieni zabudowa tego nabrzeża , a w perspektywie czasu da o wiele więcej miejsc pracy niż teraz gdy tam praktycznie już się nic nie i dziej. Reasumując właśnie przez takie podejście do sprawy zniknęło z mapy Polski wiele przedsiębiorstw ,bo po co cokolwiek zmieniać jak można robić nie wiele i obowiązkowo otrzymać wynagrodzenie.Oby ludzie twojego pokroju omijali Gdynię szerokim łukiem

          • 4 4

          • w latach 90. tereny Dalmoru nalezaly do terenow, do ktorych owczesny Zarzad Portu (MPH) (4)

            mial prawo pierwokupu. SUper wazne, bo najwieksza bolaczka gdynskiego portu jest brak terenow rzwojowych, skladowych.

            Szemrany lobbing ekipy gdynskich wlodarzy (rozwniez Szczurka) doporowadzil do wylaczenia Dalmoru z terenu portowego i tym samym uniemozliwil zarzadowi portu rozwoj.

            To sa twarde dane do sprawdzenia w dokumentach panstwoych.

            Dzieki temu manewrowi wprawdzie zabito mozliwosc rozwoju portu i miasta, a le za to deweloperzy ikilka osob kore przyjely do kiezeni bedzie zylo swietnie.

            • 2 5

            • a to dlatego podpuszczaliście i prowokowaliście Rosjan, aby wykurzyć z ich łowisk Dalmor? (3)

              aby przejąć tereny dla portu.

              Warto by było zbadać to przez niezależną komisje i przykładowo ukarać.

              Jak wam to nie wyszło więc szczujecie SZUJE i SZUMOWINY, aby napuszczać zdezorientowanych ludzi i myślicie, że to wam się uda??

              DZiś już głupich nie znajdziecie a hajterzy jak to hajterzy żywią się przez was dostarczaną padliną.

              Bez poważania

              • 2 3

              • Mam nadzieję, że sprawą udziału Szczurka w wyłączeniu Dalmoru z granic portu

                zostanie kiedyś zbadana przez sąd. Tu pełna zgoda.

                P.S. Bezstronny, ta muzyka klasyczna którą puszczasz trochę wnerwia sąsiadów. Staraj się ściszać ;-)

                • 1 2

              • (1)

                Chyba już większego idiotyzmu nie dało się napisać. :)))

                • 2 2

              • tyż prawda :)

                Bezstronny rozpaczliwe próbuje przypisać każdego interlokutora, do którejś urzędniczej szuflady z wrogami, a tu d*, co strzał to pudło :-)))) więc dale strzela na ślepo i smarzy coraz większe banialuki. wyraźnie odlatuje.

                A gdyby myślał samodzielnie, może kiedyś pojąłby, że największy wróg Gdyni jest w szufladzie z napisem Ukochany Nasz Wielki Prezydent :)

                • 1 3

  • jakbym miała kasę (5)

    to chętnie bym sobie tam kupiła chociaż małe mieszkanko... Jak ktoś ma za dużo i chce się podzielić to proszę o kontakt ;)

    • 12 12

    • dołączam się :)

      • 3 2

    • (2)

      A połykasz?

      • 5 6

      • a ty?

        • 1 0

      • nie takim burakom jak ty:)

        • 2 0

    • A jesteś jadalna

      • 2 2

  • a PLO też rozszabrowali i rozkradli !!!- kto się obłowił i nachapał ten ma !.

    Po firmie śladu niema , winnych też niema ! -tylko za podszabrowaną kasę powstało paręnaście prywatnych firm w których dudupska grzeją już potomkowie byłych towarzyszy ! ...

    • 18 3

  • Pięknie będzie :]

    oby jak najszybciej zagospodarowali te tereny.

    • 5 15

  • Cudo :) nie mogę się doczekać!

    • 4 15

  • Coraz piękniejsza będzie nasza Gdynia

    • 8 18

  • nuda

    On klamie

    • 2 4

  • Historia zapamięta obecnego prezydenta Gdyni, jako mordercę portu i miasta. (6)

    Bieżąca, superintensywna propaganda tego nie zmieni. Okaże się to dopiero po wielu latach, gdy wszyscy "bohaterowie" wydarzeń dawno nie będą żyli, ale się okaże.

    • 24 10

    • (2)

      Odpocznij przed snem, bo widzę, że nie jest z tobą najlepiej

      • 9 6

      • wyjątkowo merytoryczna wypowiedź. pracownik wydziału propagandy urzędu wielkiego wodza? (1)

        • 6 8

        • merytorycznej odpowiedzi nie bdzie, forsa od dawna w kieszeniach tych co gdynię sprzedali.

          • 1 1

    • Ależ nieszczęśliwym człowiekiem musisz być. Współczuję.
      Moim zdaniem realizacja tego projektu to nowa jakość miasta. Bardzo popieram!
      A malkontentom życzę spokojnego wieczoru.

      • 6 7

    • (1)

      A jak ciebie zapamieta historia? Jako narastającego na wszystko zgreda?

      • 4 8

      • Szczurek i jego działalność. Zabił port i zabija Gdynię.

        • 8 6

  • a gdynska plaza to gdzie? (2)

    miejsca na plaze to w tym projekcie nie widze. Gdzie bedziemy grac w siate?:/

    • 5 9

    • Plaża będzie tam gdzie jest obecnie :)

      • 4 1

    • A Stocznia Vistal w Gdyni?

      Działa i ma się dobrze. Remontowa w Gdańsku też. Tylko związków zawodowych na szczęście nie ma :)

      • 1 0

  • stocznie nie ma rybołóstwa też nie ma jeszcze zlikwidujcie porty a potem swoje tyłki do Brukseli zawieżcie

    • 15 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane