• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marynarki Polskiej nie będzie parkingiem dla portowych spółek

Michał Brancewicz
9 czerwca 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 

Nawierzchnia ul. Marynarki Polskiej jest w dobrym stanie (uznali urzędnicy), ale ZDiZ będzie dążył do tego, by ciężarówki nie robiły sobie z miejskiej drogi parkingu. Drogowcy obiecali to po naszej interwencji.



- Sprawdziliśmy nawierzchnię ulicy i nie znaleźliśmy żadnych deformacji - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Nierówności i ugięcia wynikają z elastyczności jezdni, która została celowo tak zaprojektowana przez naukowców z Politechniki Gdańskiej.

W poniedziałek opisaliśmy sprawę TIR-ów blokujących prawy pas ul. Marynarki Polskiej w Nowym Porcie. Do redakcji wpłynęło w tej sprawie kilka listów od czytelników, którzy twierdzili, że ciężarówki nie tylko niszczą drogę, ale i utrudniają przejazd.

- Zarząd Portu traktuje wyremontowaną ul. Marynarki Polskiej jak darmowy parking, który zafundowało mu miasto - napisał pan Adam, mieszkaniec Nowego Portu.

- Każdy szanujący się port ma parking, na którym kierowcy spokojnie mogą oczekiwać na załadunek w godnych warunkach. Port Gdański ma wystarczająco dużo niewykorzystanych placów, by stworzyć taką infrastrukturę - napisała pani Agnieszka, zawodowo związana z portem.

Przedstawiciele Portu Gdańsk umywają ręce i zarzekają się, że nie mają wpływu na tworzące się kolejki. Ich zdaniem koczujące na publicznej drodze ciężarówki obsługują spółkę Gdańskie Młyny i Spichlerze, która nie umie skoordynować wielkości przeładunku ze spółką Port Gdański Eksploatacja. Stąd bierze się sznur tirów stojący godzinami na ul. Marynarki Polskiej.

- My jesteśmy jedynie administratorem portu, na którego terenie działa około 250 spółek. Nie do nas należy budowanie im parkingów - przekonuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Portu Morskiego Gdańsk. - Jeśli jednak spółka chciałaby zainwestować w parking, to bylibyśmy w stanie im jakoś pomóc.

W spółce Gdańskie Młyny i Spichlerze niewiele udało nam się ustalić. Odesłano nas do kierownika elewatora 3 i 4, odpowiedzialnego za rozładunek, by wyjaśnić sprawę kolejek. Kazimierz Meier stwierdził, że jego elewatory działają bez opóźnień, a problem jest w przeładunku przy elewatorze nr 2. Okazuje się jednak, że elewator nr 2 nie współpracuje z tą spółką.

Niezależnie od tego, kto odpowiada za TIR-y stojące w kolejce na publicznej drodze, taka sytuacja nie odpowiada także dyrektorowi ZDiZ Mieczysławowi Kotłowskiemu: - Niedługo ustawimy w tym miejscu zakaz zatrzymywania się - zapowiada.

Czy to rozwiąże problem?

Opinie (102) 2 zablokowane

  • Port i otoczenie

    Problemy tego typu zawsze rodzą się tam gdzie dozwolona jest działalność gospodarcza bez odpowiedniego zaplecza . Czy ktoś w porcie pomyślał że towar, który przypłynie , jakoś trzeba będzie wyekspediować w dalszą drogę (i odwrotnie też) a do tego potrzebne będą albo tory kolejowe albo drogi i parkingi. Jakie to strasznie skomplikowane, prawda?

    • 0 0

  • Bzdura (10)

    Teraz prawy pas jezdni jest jak tarka i nie wynika to z odkształceń konstrukcyjnych......

    • 145 4

    • nieróności (6)

      nierówności polskich dróg są przewidzianą przez naukowców specjalną warstwą dopasowującą się są rzeczywistości

      • 47 2

      • Dokładnie (3)

        Dzięki temu, że są dziury, drogowcy wiecznie mają pracę - idealny sposób na zmniejszenie bezrobocia

        • 16 0

        • (2)

          Żeby tylko drogowcy mieli pracę.
          Dla mnie bardziej odczuwalne są remonty zawieszenia

          • 7 0

          • mechanicy

            bo mechanicy tez musza miec prace

            • 0 0

          • niestety wysoka jakość nie wiąże się z niską ceną, a póki przetargi będą wygrywały najtańsze oferty to nawet te remonty na nie wiele się zdadzą. Moim zdaniem tylko Skanska (z tych firm co dostają zlecenia) nie odwala fuszerki. Dla uściślenia nie jestem w żaden sposób z nią powiązany chyba, że przez użytkowanie wybudowanej infrastruktury.

            • 11 0

      • hahahaha

        gdzie my żyjemy

        • 2 0

      • uśmiałem się, dobre:)

        • 2 0

    • wczoraj sprawdziłem ten odcinek

      i zgadzam się w pełni z przedmówcą - jest jak tarka.
      a teraz nadciągają cieplejsze dni więc z tarki zrobi sie tor motocrossowy:[

      ps. uwielbiam polską spychologie - zarzad portu odpowiada tylko za swoje, prosze zglosic sie do spolki X, spolka X ma wszystko wporzadku i wina jest w spolce Y, spolka Y nic nie wie bo sie tym nie zajmuje prosze do społki Z ... itd...

      a kto w tym kraju wie co sie dzieje i oco chodzi??

      • 4 0

    • Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku
      80 - 254 Gdańsk
      ul. Partyzantów 36

      tel: ( 058 ) 341- 20 - 41
      fax: ( 058 ) 341 - 67 - 58

      e-mail: info@zdiz.gda.pl

      • 11 0

    • zgadzam się

      Codziennie jeżdżę tą trasa kilka razy. Niestety nawierzchnia na odcinku Letniewo - Nowy Port pozostawia wiele do życzenia. Prawym pasem jedzie się jak po tarce.

      • 9 0

  • Postawić zakaz (2)

    i straż miejską na 8h dziennie , jak ktoś stanoł to mu mandat !!!!!! jak przy AM tutaj ich pełno, parkingu nie ma, aut w pip a strażnicy co chwilę siętu kręcą. Niech się przeniosą do portu na dwa tygodnie.

    • 4 0

    • "stanoł" (1)

      Normalnie mam ochotę kogoś uszkodzić słownikiem ortograficznym:]

      • 0 0

      • A co się dziwisz? Widziałeś kiedyś misia Yogi który chodził do szkoły?

        Nawet 4-ech klas nie ukończył.

        • 0 0

  • Postawic pszy jeztni parkometr to same zniknom

    • 0 0

  • a czy koleiny przy stadt oil w kierunku gdańska na światłach tez projekt PG

    Mowa oczywiście o wyremontowanym odcinku

    • 0 0

  • Możecie sobie nawet postawić pomnik bezsilności (5)

    TIRy i tak będą stały sznurkiem, to samo robią nagmiennie dostawcy towarów do sklepów ,w dupie mając zakazy zatrzymywania się, blokowanie chodników, jezdni, przejść dla pieszych a nawet skrzyżowań.
    Polska rzeczywistość

    • 46 3

    • dokładnie (4)

      za weryfikacje takich zdarzeń...blokowania dróg...powinna się zabrać nasz wspaniała POLICJA...a nie tylko siedzieć sobie za biurkiem i nic nie robić

      A gdzie wogóle jest Straż Miejska?? też mogliby coś w końcu porobić...!!!

      • 7 0

      • jak to gdzie? (1)

        na starym miescie mandaty za wjazd w strefe dla wybrancow wypisuje, i to tylko za dnia bo nawet tam, w nocy dostaliby niezly lomot

        • 3 0

        • no właśnie

          no niestety nasza P i SM to nie jest jakiś wzór do naśladowania...szkoda bardzo, że oni zawsze mają coś innego do roboty...a nie to co trzeba zrobić i, że ich nie ma tam gdzie powinni

          Kroić tych, który nie powinni to potrafią...ale tym którym się to należy to nawet nie podskoczą!!! :(

          • 0 0

      • jak Ci przeszkadzają to zadzwoń na P. albo S.M.

        mają obowiązek przyjechać do zgłoszenia

        czekasz aż sami z siebie dadzą komuś mandat ?

        • 0 0

      • kto to

        teraz upomina się o Straż Miejską? Gdy wypisują mandaty za parkowanie w niedozwolonym miejscu to od razu lament na "trójmieście" ,że SM np. łupi "biednych" studentów ( jeżdżących samochodami) koło Politechniki itd.

        • 0 0

  • a co na to zarzad portu

    a czy przypadkiem członkiem zarządu portu nie jest p. Adamowicz, ale po co parking dla tirów ktory nie przynosi zysku lepiej sprzedac wszystko, ot cała polityka w Gdańsku

    • 0 0

  • Koleiny? Dziury?

    Jakie koleiny ?! jakie dziury ?! - te drogi zostały tak specjalnie zaprojektowane przez naukowców z Politechniki Gdańskiej, bo każdy wie, że gładka i równa nawierzchnia jest bardzo niebezpieczna, samochody jadą szybciej i stwarzają groźne sytuacje na drodze - Niech żyje polska myśl techniczna !! Niech żyją dziury w jezdni !!

    • 3 0

  • Zgadzam się z przedmówcą (2)

    Co innego elastyczna nawierzchnia, a co innego jej ewidentne uszkodzenie.
    Ale to dobry pomysł - od dzisiaj wszystkie uszkodzenia tłumaczymy jako celowe działanie i w ten sposób nie trzeba będzie przeprowadzać remontów dróg.
    Trzeba jeszcze znaleźć wytłumaczenie dla fatalnego stanu infrastruktury kolejowej.

    • 83 2

    • fatalny stan infrastruktury kolejowej

      należy tłumaczyć lobbingiem hodowców kur niosek, które jak wiadomo przestają nieść gdy pociągi jeżdżą za szybko.

      • 1 0

    • No więc właśnie

      Więc już wiem skąd się biorą dziury w gdańskich jezdniach, po prostu takie było założenie fachowców z PG.

      • 8 0

  • PANIE DYREKTORZE KOTŁOWSKI

    proszę sprawdzić skrzyżowanie ulic Hallera i Mickiewicza- przy torach tramwajowych robia sie muldy, jak na nowa inwestycje to pewnie za szybko........

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane