• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Maszty flagowe na drodze do tunelu pod Pachołkiem

Krzysztof Koprowski
23 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Miejsce przewidziane do montażu masztów flagowych w pasie rozdziału Drogi Zielonej. Na wprost za skrzyżowaniem planowany jest wjazd do tunelu pod Pachołkiem, a w miejscu wykonania zdjęcia bezkolizyjny przejazd nad/pod skrzyżowaniem.
  • Widok w stronę Ergo Arena na drzewa, które zostaną docelowo wycięte.
  • Maszty flagowe przy Ergo Arenie. Podobne powstaną przy skrzyżowaniu z al. Grunwaldzką.

Wkrótce przy skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z Drogą Zieloną zobacz na mapie Gdańska powstać mają kolejne maszty flagowe w Gdańsku. W tym miejscu planowany jest jednak jednocześnie bezkolizyjny przejazd do tunelu pod Pachołkiem. Urzędnicy przekonują, że jedno drugiemu nie przeszkadza. A droga do budowy tunelu jest bardzo daleka.



Czy budowa tunelu pod Pachołkiem zwiększy liczbę aut na Dolnym Tarasie?

Cztery maszty flagowe, każdy liczący 18 metrów, będą kolejnymi konstrukcjami tego typu w Gdańsku. Tym razem ich budowę przewidziano u zbiegu al. Grunwaldzkiej i Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska - tuż obok granicy z Sopotem. Obecnie trwa wybór projektanta dokumentacji technicznej, która będzie gotowa w połowie roku.

Wcześniej, wraz z powstaniem Drogi Zielonej, między al. Grunwaldzką a Ergo Areną nasadzono kilka drzew w pasie rozdziału przy al. Grunwaldzkiej.

Sęk w tym, że maszty i drzewa zaplanowano w miejscu, przez które ma docelowo przebiegać droga prowadząca do tunelu pod Pachołkiem.

W dokumencie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym dla domknięcia tzw. dużej ramy drogowej Gdańska, czyli układu dróg od wjazdu do miasta z Chwaszczyna do tunelu pod Martwą Wisłą, przez tunel pod Pachołkiem i pas nadmorski, przewidziano budowę pod lub nad tym skrzyżowaniem bezkolizyjnego przejazdu.

- Według STEŚ z 2014 r. nad skrzyżowaniem powstanie wiadukt drogowy. W jednym z wariantów przewiduje się natomiast budowę tunelu dla aut - potwierdza Olimpia Schneider z Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Postawienie masztów nie oznacza jednak rezygnacji z budowy Drogi Zielonej - Zielonego Bulwaru - zastrzega.

Inwestycja bez szans na dofinansowanie?



Jak informują urzędnicy, obecnie budowa tunelu pod Pachołkiem jest na etapie pozyskiwania tzw. decyzji środowiskowej. Procedura ta "może nie zakończyć się w 2019 r."

Co więcej, istniejący stan zaawansowania prac nad dokumentacją nadal nie pozwala ubiegać się o wsparcie z budżetu krajowego.

Z kolei w perspektywie unijnej na lata 2014-2020 nie ma także żadnych programów, które pozwoliłyby współfinansować inwestycję na poziomie 70-85 proc. Trudno dzisiaj powiedzieć, czy w przyszłości UE zgodzi się na wsparcie tej budowy, gdy promowany jest transport zbiorowy.

Budowa tunelu to więcej niż połowa dochodów miasta



- Szacowany koszt budowy tunelu [wzorem tunelu pod Martwą Wisłą będą to przypuszczalnie dwa tunele obok siebie - dop. red.] wynosi obecnie 1,8 - 2 mld zł. Szczegółowy kosztorys będzie wykonany wraz z dokumentacją budowlaną - dodaje Schneider.
Przypomnijmy, że w 2019 r. planowany całkowity dochód Gdańska ma wynieść ok. 3,349 mld zł, zaś oprócz tunelu pod Pachołkiem, dla rozładowania ruchu, planuje się jeszcze budowę Drogi Zielonej wzdłuż pasa nadmorskiego i ul. Nowej Kielnieńskiej, która pozwoli "zdjąć" tranzyt z obecnej ul. Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska, gdy powstanie obwodnica metropolitalnaTrasa Kaszubska.

Kielnieńska będzie zwykłą drogą, a nie wizytówką Osowej


Widmo Drogi Czerwonej i brak miejsc parkingowych



Co jakiś czas odżywa również pomysł budowy fragmentu Drogi Czerwonej wzdłuż torów kolejowych, która odciąży al. Grunwaldzką przynajmniej na czteropasowym odcinku między tunelem pod Pachołkiem a ul. Pomorską zobacz na mapie Gdańska.

Nierozwiązanym i pomijanym przez projektantów oraz urzędników zagadnieniem pozostaje kwestia parkingów dla kolejnych samochodów, które dzięki temu wjadą na tzw. Dolny Taras miasta. Tymczasem już dziś brakuje miejsc postojowych dla wszystkich chętnych.

Tunel pod Pachołkiem wymusi rozbudowę kolejnych dróg?



Materiał archiwalny z listopada 2018 r.

Opinie (198) 1 zablokowana

  • (3)

    Wieczne zaklinanie rzeczywistości wg którego budowa takich dróg rozładowuje ruch gdy tymczasem jest dokładnie odwrotnie bo mimo że lokalnie płynność może i rośnie ale jednocześnie zapycha ruchem indukowanym całą okolicę.
    Dość tej schizofrenii.

    • 45 24

    • (2)

      ??? czyli nie budowac wogole !! brawo ynteligencie indukowany

      • 12 12

      • po prostu przeznaczać fundusze na inne cele poprawiające warunki poruszania się po 3mieście

        na przykład tunel dla pieszych i rowerzystów do peronów stacji Gdańsk Oliwa.
        Takich pomysłów na inwestycje o dużo wyższym wskaźniku efektywności można podać dużo więcej. SKM powinna mieć tabor bez dziury wstydu i funkcjonować w takcie 4-6 minutowym. Elektryfikacja PKM też dużo pomoże na Pomorzu. MEVO zmieni wiele sposobów myślenia wielu osób. Najważniejsze myśleć i kojarzyć, brać pod uwagę wiele wariantów a nie tylko realizować pomysły inżynierów od komunikacji.

        • 15 10

      • w miescie nie budować. jedynie drogi w miejskim charakterze mają sens. zadnych kilkupasmowych tranzytówek.

        • 8 7

  • Budować tunel, budować drogi. Dokończyć Drogę Zieloną. (4)

    NIE - dla Drogi Czerwonej wzdłuż torów kolejowych. To zły pomysł. Należy z niego zrezygnować.

    • 19 37

    • jezdnie ulic remontować. Tworzyć spójną sieć dróg dla rowerów i poprawiać takt SKM

      elektryfikować PKM i zbudować bajpas kartuski. Promować poprawę komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów w rejonie wszystkich przystanków SKM i PKM.

      • 11 3

    • Droga czerwona jako miejska ulica jak najbardziej mogłaby powstać (2)

      byle nie w formie kilku pasmowej tranzytówki

      • 6 8

      • w rezerwie terenu na Drogę Czerwoną zbudować cyklostradę (1)

        bezkolizyjną drogę rowerową od stacji Wrzeszcz do Sopotu Wyścigi i dalej do Gdyni

        • 1 1

        • Najlepiej aby miała ze 4 piętra i autostradowe MOPy po drodze co 500 m

          • 1 0

  • Budować, dokończyć drogę zieloną!

    • 35 21

  • (1)

    Rozbudowywać SKM, a nie drogi!

    • 44 14

    • jezdnie dróg remontować, a sieć dróg rozbudowywać po zbudowaniu spójnej sieci dla ruchu pieszych

      i rowerzystów po uspokojeniu ruchu na kolejnych ulicach aglomeracji. Takt SKM zwiększyć do conajmniej 12 par pociągów na godzinę i wymienić tabor na taki, w którym nie ma dziury wstydu. Liczyć koszty wynikające z siedzącego trybu życia za kierownicą i komputerem. Podawać te koszty do wiadomości publicznej każdemu cierpiącemu na samochodozę i cyklofobię.

      • 7 2

  • Jak się planuje w mieście drogi dla ruchu i parkowania samochodów w parkingach piętrowych

    To w mieście ma się samochody, korki i sfrustrowanych mieszkańców.

    Jak się planuje miasto dla ludzi, to miasto staje się miastem dzieci i ludzi szczęśliwych, takich jak dzieci w Holandii i mieszkańcy Kopenhagi.

    • 37 14

  • Budować Drogę Czerwoną ! (1)

    Czekamy na nią już tyle lat.
    A rozładowałaby ruch przy Olivii.
    I wiadukt z Abrahama do Hynka

    • 29 17

    • "A rozładowałaby ruch przy Olivii."

      :D Jak twoim zdaniem jeszcze więcej aut ma rozładowywać ruch :D ??

      • 10 5

  • Z tymi masztami, to czuję się jakbym oglądał "Misia". kiedy skończy się ta komedia ...

    • 36 6

  • Ktoś miał zarobić.

    • 17 5

  • ludzie czy wy nie umiecie czytać (1)

    tunelu nie będzie bo nie ma pieniędzy, i tyle w temacie.

    • 37 3

    • to dobra wiadomość

      • 10 3

  • Jeśli Pani Ola mówi że mają być maszty to moją być (1)

    Po co komu tunel, maszty będą piękniejsze

    • 29 13

    • A przeczytałeś chociaż tekst czy to za trudne dla ciebie?

      • 6 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane