• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Maszty flagowe na drodze do tunelu pod Pachołkiem

Krzysztof Koprowski
23 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Miejsce przewidziane do montażu masztów flagowych w pasie rozdziału Drogi Zielonej. Na wprost za skrzyżowaniem planowany jest wjazd do tunelu pod Pachołkiem, a w miejscu wykonania zdjęcia bezkolizyjny przejazd nad/pod skrzyżowaniem.
  • Widok w stronę Ergo Arena na drzewa, które zostaną docelowo wycięte.
  • Maszty flagowe przy Ergo Arenie. Podobne powstaną przy skrzyżowaniu z al. Grunwaldzką.

Wkrótce przy skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z Drogą Zieloną zobacz na mapie Gdańska powstać mają kolejne maszty flagowe w Gdańsku. W tym miejscu planowany jest jednak jednocześnie bezkolizyjny przejazd do tunelu pod Pachołkiem. Urzędnicy przekonują, że jedno drugiemu nie przeszkadza. A droga do budowy tunelu jest bardzo daleka.



Czy budowa tunelu pod Pachołkiem zwiększy liczbę aut na Dolnym Tarasie?

Cztery maszty flagowe, każdy liczący 18 metrów, będą kolejnymi konstrukcjami tego typu w Gdańsku. Tym razem ich budowę przewidziano u zbiegu al. Grunwaldzkiej i Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska - tuż obok granicy z Sopotem. Obecnie trwa wybór projektanta dokumentacji technicznej, która będzie gotowa w połowie roku.

Wcześniej, wraz z powstaniem Drogi Zielonej, między al. Grunwaldzką a Ergo Areną nasadzono kilka drzew w pasie rozdziału przy al. Grunwaldzkiej.

Sęk w tym, że maszty i drzewa zaplanowano w miejscu, przez które ma docelowo przebiegać droga prowadząca do tunelu pod Pachołkiem.

W dokumencie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym dla domknięcia tzw. dużej ramy drogowej Gdańska, czyli układu dróg od wjazdu do miasta z Chwaszczyna do tunelu pod Martwą Wisłą, przez tunel pod Pachołkiem i pas nadmorski, przewidziano budowę pod lub nad tym skrzyżowaniem bezkolizyjnego przejazdu.

- Według STEŚ z 2014 r. nad skrzyżowaniem powstanie wiadukt drogowy. W jednym z wariantów przewiduje się natomiast budowę tunelu dla aut - potwierdza Olimpia Schneider z Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Postawienie masztów nie oznacza jednak rezygnacji z budowy Drogi Zielonej - Zielonego Bulwaru - zastrzega.

Inwestycja bez szans na dofinansowanie?



Jak informują urzędnicy, obecnie budowa tunelu pod Pachołkiem jest na etapie pozyskiwania tzw. decyzji środowiskowej. Procedura ta "może nie zakończyć się w 2019 r."

Co więcej, istniejący stan zaawansowania prac nad dokumentacją nadal nie pozwala ubiegać się o wsparcie z budżetu krajowego.

Z kolei w perspektywie unijnej na lata 2014-2020 nie ma także żadnych programów, które pozwoliłyby współfinansować inwestycję na poziomie 70-85 proc. Trudno dzisiaj powiedzieć, czy w przyszłości UE zgodzi się na wsparcie tej budowy, gdy promowany jest transport zbiorowy.

Budowa tunelu to więcej niż połowa dochodów miasta



- Szacowany koszt budowy tunelu [wzorem tunelu pod Martwą Wisłą będą to przypuszczalnie dwa tunele obok siebie - dop. red.] wynosi obecnie 1,8 - 2 mld zł. Szczegółowy kosztorys będzie wykonany wraz z dokumentacją budowlaną - dodaje Schneider.
Przypomnijmy, że w 2019 r. planowany całkowity dochód Gdańska ma wynieść ok. 3,349 mld zł, zaś oprócz tunelu pod Pachołkiem, dla rozładowania ruchu, planuje się jeszcze budowę Drogi Zielonej wzdłuż pasa nadmorskiego i ul. Nowej Kielnieńskiej, która pozwoli "zdjąć" tranzyt z obecnej ul. Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska, gdy powstanie obwodnica metropolitalnaTrasa Kaszubska.

Kielnieńska będzie zwykłą drogą, a nie wizytówką Osowej


Widmo Drogi Czerwonej i brak miejsc parkingowych



Co jakiś czas odżywa również pomysł budowy fragmentu Drogi Czerwonej wzdłuż torów kolejowych, która odciąży al. Grunwaldzką przynajmniej na czteropasowym odcinku między tunelem pod Pachołkiem a ul. Pomorską zobacz na mapie Gdańska.

Nierozwiązanym i pomijanym przez projektantów oraz urzędników zagadnieniem pozostaje kwestia parkingów dla kolejnych samochodów, które dzięki temu wjadą na tzw. Dolny Taras miasta. Tymczasem już dziś brakuje miejsc postojowych dla wszystkich chętnych.

Tunel pod Pachołkiem wymusi rozbudowę kolejnych dróg?



Materiał archiwalny z listopada 2018 r.

Opinie (198) 1 zablokowana

  • Budowlanych (2)

    Na remont (rozbudowę) ul.budowlanych (od ul.Słowackiego do Ronda Turbinowego czekamy już ok.3 lat skandal !!!

    • 9 16

    • (1)

      A węzeł „kowale”? Ktoś coś kiedyś z nim zrobi? I w ogóle z cała swietokrzyska? Ludzi to wywaliliscie na południe ale połączeń już się nie chce budować, co?

      • 1 5

      • Nikt nikogo nie wywalał

        Węzeł Kowale to GDDKiA - nie będzie rozbudowywany dopóki nie zrobi tego developer Doraco - czy zrobi kiedykolwiek dobre pytanie
        Świętokrzyska będzie taka jak teraz. Nowa Świętokrzyska nie powstanie szybko czy kiedykolwiek też dobre pytanie.
        Staropolska w Kowalach (od Węzła do Świętokrzyskiej) nie będzie rozbudowana ponieważ wg Wojewódzkiego Zarządu Dróg jest dobrze jak jest i nie należy rozbudowywać bo wtedy będzie tam śmigał ruch nie tylko lokalny (widząc korki ruch ponadlokalny ominie węzeł czy jakoś tak)

        • 2 0

  • (1)

    To nie lepiej, jeśli już, taki maszt ustawić na szczycie Pacholka?

    • 17 4

    • Na Pachołku stoi wieża widokowa.

      Wystarczy przyspawać do niej mały maszt. Będzie tanio i patriotycznie.

      • 2 0

  • To dążenie w kierunku stawiania masztów jest dość wymowne...

    • 22 7

  • Armii Krajowej (trasa W-Z) - wiadukt nad Łostowicką ! (4)

    Kiedy powstanie wiadukt na Armii Krajowej (W-Z) nad Łostowicką? Miejsce zostało celowo kiedyś zostawione, by po środku powstał wiadukt. Na pewno znacznie upłynniłoby to ruch. Stojąc rano w długim korku do Łostowickiej natykam się z kolei na całkowitą pustkę przy węźle Grodecka. Tym bardziej wtedy to spiętrzenie wkurza. Fakt, później korek pojawia się również i tam, ale nie jest cały czas, co świadczy o tym, że bezkolizyjny przejazd górą miałby sens. To samo po południu. Upłynniłoby to ruch w okolicach Łostowickiej i tamtejszych osiedli.

    • 19 10

    • Dokładnie

      Rezerwa pod wiadukt jest tak wielka, że można samolotem lądować. Może warto zrealizować realne projekty, zamiast snuć wizje o tunelach. Czasem to by się wiadro łaty bitumicznej przydało, aby polatac dziury w jezdni.

      • 8 8

    • Asa

      Postawić maszty !!!!

      • 0 1

    • Oby nigdy

      • 2 2

    • Oby nigdy nie powstał

      • 1 3

  • Po co stawia sie maszty flagowe? (3)

    To kosztuje duże pieniądze. Można lepiej wydać taką kasę!
    Mam pytanie do władz miasta: Po co na Al. Zwycięstwa wieszane są flagi ? To kosztuje.
    Ostatnio pojawiły się flagi czarno-żółte. Z jakiej to okazji?

    • 20 12

    • (1)

      Z takiej okazji, że Gdańsk stolicą Kaszub jest :-)

      • 4 0

      • Gdańsk stolicą Kaszub. Sosnowiec stolicą Śląska.

        • 4 0

    • Z tego powodu.

      "Dzień Jedności Kaszubów (kasz. Dzéń Jednotë Kaszëbów) - święto obchodzone corocznie 19 marca upamiętniające pisemną wzmiankę o Kaszubach w bulli Grzegorza IX. 19 marca 1238 papież zatytułował szczecińskiego księcia „księciem Kaszub” (łac. clare morie… duce Cassubie), potwierdzając dobra podarowane przez Bogusława I (zm. 1187) zakonowi joannitów pod Stargardem nad Iną. Była to prawdopodobnie pierwsza historyczna wzmianka o Kaszubach."

      Można mówić, że Gdańsk to nie geograficzne Kaszuby, ale obecnie Gdańsk, zaraz po Gdyni, jest drugim największym miastem zamieszkałym przez Kaszubów.

      19 marca Pałac Kultury i Nauki w Warszawie był oświetlony w czarno-złotych barwach, prezydent RP złożył Kaszubom życzenia, tak samo jak i prezydent Gdańska (na Twitterze w języku kaszubskim). Poprzedni, zmarły prezydent, też życzenia składał, wywieszał flagi i mimo że Kaszubem nie był, lecz potomkiem przesiedleńców z Wilna to zawsze podkreślał, że Gdańsk jest kaszubski, działał w zrzeszeniu kaszubsko-pomorskim i o sobie z przymróżeniem oka mówił, że jest Kaszubem naturalizowanym, przez zasiedzenie.

      • 3 1

  • Tunel pod Pachołkiem i poszerzenie Spacerowej to największe marnotrawstwo, jakie można sobie w Gdańsku wyobrazić (6)

    Za te pieniądze można spokojnie zbudować buspas na Osowe, ruch puścić Czyżewskiego co odkorkuje Opata Jacka, a za 95% resztę pociągnąć linię SKM na Chełm i dalej na południowy zachód. Oto recepta na odkorkowanie centrum, nie tłoczenie tam samochodów domkowych marzycieli rurami.

    • 34 24

    • (3)

      Czyzewskiego? Przy cmentarzu i wąskim gardle przy Jakubku i szkole 23? Bardzo "mądra" opinia.

      • 9 4

      • No właśnie dokładnie Czyzewskiego (2)

        Lepiej tamtędy niż przez starą Oliwę. Nie ma tam żadnej wartościowej historycznie ani miejsko zabudowy i wpada w drogę zieloną. Że wąsko? Bardzo dobrze, nie będzie latania 90 na godzinę. A i tak korki zawsze będą, nawet jak zrobisz jak głupi Amerykanie, 14 pasów.

        • 10 9

        • Ja jestem za tym ,żeby ruch puścić w kwietną i brukiem wtedy bedziemy jeździć po 1km/h i będzie bezpiecznie

          • 1 4

        • Hehe wpada w dwa km drogi zielonej i wypada na osiedlowa Gospody :)

          • 0 2

    • Why not both?

      Jak już bujamy w obłokach

      • 2 2

    • czyzewskiego i tak z reguły stoi zakorkowana

      • 0 1

  • Czyżby sabotaż????!!!!!

    • 4 6

  • (1)

    Ciągłe badania geologiczne pochłonęły już wszystkie koszty budowy tunelu. Samochody z tunelu Pachołka zablokują istniejący już tunel pod Martwą Wisłą. Mam nadzieję, że budowa tunelu pod Pachołkiem to tylko wyprowadzanie pieniędzy do firmy przeprowadzającej badania geologiczne a nie poważne potraktowanie mrzonki o czerwonej i zielonej drodze... które nas zablokują...

    • 20 9

    • Dziwię się tym osobom, którzy nie dostrzegają zagrożenia. MY Miastowi patrzymy szerzej na sprawy "korków", braku parkingów, zabudowaniami każdego podwórka, czy placu zabaw. Pamiętamy miasto z przed pół wieku. Było pięknie i spokojnie. Teraz deweloperzy decydują jaki będzie komfort komunikacyjny i który noworysz będzie moim sąsiadem...

      • 6 0

  • Ograniczyc w koncu ruch blachosmrodów w miescie.Chcesz zatruwac spalinami to plac haracz !!500zł miesiecznie (4)

    Komunikacja miejska nie może stać w korkach!!Buspasy ,albo tramwaje ,wszędzie po prowadzić .Kupic drugie tyle bez emisyjnych cichych autobusów !!. Obniżyć ceny biletów!! Wszystkie koszty sie zwrócą ,bo zmniejszy sie ilosc trujących spalin i zmniejszy sie hałas .poprawi sie stan zdrowia wszystkich.

    • 23 25

    • Jeśli mieli by zrobić bezkolizyjne drogi przyśpieszonego ruchu w mieście to chętnie opłacałbym taki abonament

      • 3 2

    • Promowac samochody elektryczne!

      • 1 3

    • Ograniczyć wypowiedzi ograniczonych typów

      • 3 3

    • Tak, zero aut!

      A dostawy do sklepów nakazać dowodzić rikszami!

      • 4 1

  • Autostrada przy pasie nadmorskim to barbarzyństwo!!! (1)

    Mam nadzieję, że mieszkańcy Przymorza i Zaspy nie dopuszczą do tej barbarzyńskiej inwestycji, która zarżnie spokój i ciszę w Parku Reagana, w pasie nadmorskim i na plaży. Hałas i spaliny mocno obniżyłyby komfort życia i przebywania w tamtej okolicy!!! Dość już samochodów w mieście!
    Niestety komunikacja publiczna w gda mocno kuleje, czy to przypadek?

    • 29 26

    • Droga Zielona

      Akurat będzie pasować do wieżowców- apartamentowców, które powstaną przy deptaku na molo

      • 0 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane