• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Maszty flagowe na drodze do tunelu pod Pachołkiem

Krzysztof Koprowski
23 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Miejsce przewidziane do montażu masztów flagowych w pasie rozdziału Drogi Zielonej. Na wprost za skrzyżowaniem planowany jest wjazd do tunelu pod Pachołkiem, a w miejscu wykonania zdjęcia bezkolizyjny przejazd nad/pod skrzyżowaniem.
  • Widok w stronę Ergo Arena na drzewa, które zostaną docelowo wycięte.
  • Maszty flagowe przy Ergo Arenie. Podobne powstaną przy skrzyżowaniu z al. Grunwaldzką.

Wkrótce przy skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z Drogą Zieloną zobacz na mapie Gdańska powstać mają kolejne maszty flagowe w Gdańsku. W tym miejscu planowany jest jednak jednocześnie bezkolizyjny przejazd do tunelu pod Pachołkiem. Urzędnicy przekonują, że jedno drugiemu nie przeszkadza. A droga do budowy tunelu jest bardzo daleka.



Czy budowa tunelu pod Pachołkiem zwiększy liczbę aut na Dolnym Tarasie?

Cztery maszty flagowe, każdy liczący 18 metrów, będą kolejnymi konstrukcjami tego typu w Gdańsku. Tym razem ich budowę przewidziano u zbiegu al. Grunwaldzkiej i Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska - tuż obok granicy z Sopotem. Obecnie trwa wybór projektanta dokumentacji technicznej, która będzie gotowa w połowie roku.

Wcześniej, wraz z powstaniem Drogi Zielonej, między al. Grunwaldzką a Ergo Areną nasadzono kilka drzew w pasie rozdziału przy al. Grunwaldzkiej.

Sęk w tym, że maszty i drzewa zaplanowano w miejscu, przez które ma docelowo przebiegać droga prowadząca do tunelu pod Pachołkiem.

W dokumencie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym dla domknięcia tzw. dużej ramy drogowej Gdańska, czyli układu dróg od wjazdu do miasta z Chwaszczyna do tunelu pod Martwą Wisłą, przez tunel pod Pachołkiem i pas nadmorski, przewidziano budowę pod lub nad tym skrzyżowaniem bezkolizyjnego przejazdu.

- Według STEŚ z 2014 r. nad skrzyżowaniem powstanie wiadukt drogowy. W jednym z wariantów przewiduje się natomiast budowę tunelu dla aut - potwierdza Olimpia Schneider z Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Postawienie masztów nie oznacza jednak rezygnacji z budowy Drogi Zielonej - Zielonego Bulwaru - zastrzega.

Inwestycja bez szans na dofinansowanie?



Jak informują urzędnicy, obecnie budowa tunelu pod Pachołkiem jest na etapie pozyskiwania tzw. decyzji środowiskowej. Procedura ta "może nie zakończyć się w 2019 r."

Co więcej, istniejący stan zaawansowania prac nad dokumentacją nadal nie pozwala ubiegać się o wsparcie z budżetu krajowego.

Z kolei w perspektywie unijnej na lata 2014-2020 nie ma także żadnych programów, które pozwoliłyby współfinansować inwestycję na poziomie 70-85 proc. Trudno dzisiaj powiedzieć, czy w przyszłości UE zgodzi się na wsparcie tej budowy, gdy promowany jest transport zbiorowy.

Budowa tunelu to więcej niż połowa dochodów miasta



- Szacowany koszt budowy tunelu [wzorem tunelu pod Martwą Wisłą będą to przypuszczalnie dwa tunele obok siebie - dop. red.] wynosi obecnie 1,8 - 2 mld zł. Szczegółowy kosztorys będzie wykonany wraz z dokumentacją budowlaną - dodaje Schneider.
Przypomnijmy, że w 2019 r. planowany całkowity dochód Gdańska ma wynieść ok. 3,349 mld zł, zaś oprócz tunelu pod Pachołkiem, dla rozładowania ruchu, planuje się jeszcze budowę Drogi Zielonej wzdłuż pasa nadmorskiego i ul. Nowej Kielnieńskiej, która pozwoli "zdjąć" tranzyt z obecnej ul. Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska, gdy powstanie obwodnica metropolitalnaTrasa Kaszubska.

Kielnieńska będzie zwykłą drogą, a nie wizytówką Osowej


Widmo Drogi Czerwonej i brak miejsc parkingowych



Co jakiś czas odżywa również pomysł budowy fragmentu Drogi Czerwonej wzdłuż torów kolejowych, która odciąży al. Grunwaldzką przynajmniej na czteropasowym odcinku między tunelem pod Pachołkiem a ul. Pomorską zobacz na mapie Gdańska.

Nierozwiązanym i pomijanym przez projektantów oraz urzędników zagadnieniem pozostaje kwestia parkingów dla kolejnych samochodów, które dzięki temu wjadą na tzw. Dolny Taras miasta. Tymczasem już dziś brakuje miejsc postojowych dla wszystkich chętnych.

Tunel pod Pachołkiem wymusi rozbudowę kolejnych dróg?



Materiał archiwalny z listopada 2018 r.

Opinie (198) 1 zablokowana

  • W Gdyni pomniki, w Gdańsku maszty.

    Każde miasto ma swoje hobby. Bo żadnego innego uzasadnienia dla takich miejskich "inwestycji" nie widzę. Miś wiecznie żywy.

    • 16 3

  • budować ! budować ! TUNEL !

    pod pachołkiem !

    • 17 11

  • Uspokajać ruch w miescie (6)

    Zamiast uspokajać/wygaszać ruch w mieście - tak jak to się robi w cywilizowanych krajach - planują nowe drogi i wtłaczanie jeszcze większej ilości samochodów...
    Gdańsk niby taki pro europejski/zachodni a robią dokładnie przeciwnie jak w miastach na zachodzie - i nie tylko również na wschodzie nawet Moskwa zaczęła wyrzucać samochody z miasta...

    Nalezy ograniczać ruch samochodowy w mieście poprzez:
    - zmniejszanie ilości miejsc parkingowych
    - zwiększanie opłat za parkowanie
    - wprowadzić opłaty za wjazd do centrum
    - stawiać na komunikację zbiorowa priorytet
    - tworzyć budpasy
    - Zwężać ulice, poszerzać chodniki, sadzić drzewa zieleń
    - zmniejszać ilość samochodów do około 350 na 1000 mieszkańców

    • 21 28

    • (2)

      Krew mnie zalewa. Jeżdżę bardzo dużo po tym słynnym "zachodzie" i każde większe miasto ma w miare bezkolizyjne arterie puszczone przez środek taka wewnętrzna droga dużo daje bo wtedy można wszędzie dookoła uspokajać ruch ,a nią puścić ruch ,ale nie w Polsce trzeba robić na odwrót zamknąć wszystkie drogi i nie dawać alternatywy

      • 12 6

      • Chyba dla ciebie „zachód” to Gorzów Wielkopolski

        Najdalej to wschodnie Niemcy. Albo znalazłeś ze dwa zad*pia gdzie się jeszcze za to nie wzięli Gdańsk chce równać do góry a nie do najgorszych

        • 6 10

      • Dokładnie, w życiu nie byli na zachodzie UE czy np w USA a psioczą na bezkolizyjny przejazd przez centrum

        • 3 1

    • Nie trzeba było budować tyle biur w miescie

      • 5 6

    • Glupis, czy tylko niedorozwiniety?

      • 3 3

    • Zmień lekarza ten , do którego obecnie chodzisz jak widać ciebie oszukuje.
      Zamiast zmniejszać ruch w mieście przez brak infrastruktury i utrudnianie życia jego mieszkańcom trzeba było może nie wybierać Adamowicza , który wraz ze swoją świtą zabetonował centrum miasta galeriami i biurowcami.
      Jak już się powołujesz na cywilizowany świat zachodni to tam nikt przy zdrowych zmysłach nie buduje np. takiej galerii Forum w samym centrum miasta .
      Ale właśnie na takiego i**otę - wyborcę liczył Adamowicz.
      Zamiast palić znicze ku jego chwale , zapał znicz ku pamięci twojego rozumu , który minął bezpowrotnie.

      • 5 6

  • Znajomy królika ma firmę stawiającą maszty więc maszty trzeba stawiać , bo z czego będzie żył a tak podzieli się z królikiem .

    • 9 3

  • Straszne. Chyba tematy się kończą nawet Koprowskiemu

    • 4 6

  • Jaki K tunel?

    • 5 2

  • Chciałbym poznać nazwisko pomysłodawcy *zamasztowienia* Gdańska bo to chyba raczej materializacja jakichs (1)

    kompleksów urzędnika a nie potrzeba w infrastrukturze miejskiej

    • 14 5

    • Nazwisko

      Adamowicz

      • 2 3

  • (1)

    Ciekawe kiedy ludzie zrozumieją ,że tego typu drogi są potrzebne przez miasto. To jest układ krwionośny miasta jeśli zrobimy dobre połączenia drogami jak najmniej kolizyjnymi to mozna uspokajać ruch dookoła. Wystarczy spojrzeć na droge zieloną odcinek Hallera - Obwodnica Południowa taka prawda ,że jak nie ma wypadku to tam sie praktycznie nie korkuje ,a ruch jest ogromny bo większość ludzi wybiera szybką bezkolizyjną drogę zamiast tłuc się przez miasto ze swiatłami co 100 metrów

    • 11 12

    • układ krwionośny miasta to sieć komunikacji szynowej

      i ciągi piesze i rowerowe tworzące dojścia do przystanków/węzłów przesiadkowych tej komunikacji. Drogi to elementy układu krwionośnego z dużą ilością płytek powodujących zatory i wylewy wewnętrzne oraz inne symptomy zbliżającego się nieuchronnie zawału serca.

      • 2 2

  • Budować tunel !

    • 5 5

  • Zrobić tunel z ulicy Zielonej...

    Zrobić z ulicy Zielonej tunel - taką namiastkę tunelu pod pachołkiem. mogłyby powstać boiska do gry nie wiem w kosza np. sprzęt do ćwiczeń. Tyle przestrzeni się marnuje...I te beznadziejne ekrany by zniknęły...eh

    • 6 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane