- 1 Majaland: znamy termin otwarcia i cennik (253 opinie)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (533 opinie)
- 3 Duży gmach w centrum powstał w 8 miesięcy (8 opinii)
- 4 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (101 opinii)
- 5 Były senator skazany na więzienie (360 opinii)
- 6 Mała uliczka, duży problem (252 opinie)
Maszyna TBM już w gdańskim porcie
Tak wpływał statek Deo Volente z maszyną TBM w ładowni do gdańskiego portu.
Do Gdańska przypłynął statek Deo Volente. Na jego pokładzie dotarła do nas maszyna TBM, która wydrąży tunel pod Martwą Wisłą. Od razu rozpoczął się rozładunek statku przy Nabrzeżu Rudowym .
Po godz. 16 do gdańskiego portu wpłynął będący pod holenderską banderą statek Deo Volente. Jednostka, która wypłynęła z Rotterdamu w poniedziałek, zacumowała przy Nabrzeżu Rudowym, czyli kilkaset metrów od miejsca, w którym rozpocznie się drążenie tunelu pod Martwą Wisłą. Rozładunek części maszyny rozpoczął się w środę po południu.
W połowie września, w fabryce firmy Herrenknecht, gotowa maszyna TBM została odebrana przez wykonawcę tunelu pod Martwą Wisłą - firmę OHL. Za urządzenie budowlańcy zapłacili 80 mln zł. Wtedy też rozpoczął się jej żmudny proces rozbiórki i transportu do Gdańska. Wiele części już dotarło na ciężarówkach. Jednak te największe elementy właśnie do nas przypłynęły.
Część opuszcza już ładownie statku z pomocą dźwigów na jednostce. Na "Maję" - żuraw pływający - czekać na statku do poniedziałku będą cięższe elementy maszyny.
Gdański kret w sumie waży 2,2 tys. ton i mierzy 90 metrów. By poruszyć jego tarczę o średnicy 12,56 m potrzeba 3,5 megawatów. Gdy maszyna znajdzie się już po ziemią i zacznie pracę, na przodku ciśnienie wyniesie 3,5 bara.
Typ statku: towarowy
Rok budowy: 2007
Długość x Szerokość: 105 m X 16 m
Nośność (DWT): 3750 t
Prędkość rejestrowana (maks./średnia): 17.5 / 13.4 knots
Bandera: holenderska
Znak wywoławczy: PHFJ
Tak wygląda maszyna TBM, która wydrąży tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych . Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej . Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r. - zagrożony, przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: OHL. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej . Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. - niezagrożony. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu . Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. - niezagrożony. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (53) 5 zablokowanych
-
2012-10-18 09:47
Witamy!
Ahoooj kreciku!;)
- 3 0
-
2012-10-18 12:14
Tylko żeby z tym wykopem nie było jak z metrem w Warszawie lub stadionem narodowym, bo będzie większa powódź....
- 0 0
-
2012-10-18 13:23
Można poza Polską
Jakoś Holendrom opłaca się utrzymać flotę handlową pod własną banderą.No tak, ale to nie jest w Polsce...
- 1 1
-
2012-10-18 15:14
a gdzie odcinek od Rzeczypospolitej do Halera (1)
- 0 0
-
2012-10-18 19:10
Jest wciąż aktualny
i wygląda tak samo jak 20 lat temu
- 0 0
-
2012-10-18 19:47
Czy metro w W-wie jest budowane tą samą metodą?
I przez fachowców z tej samej partii wybitnych specjalistów??
- 0 0
-
2012-10-19 11:50
artykul
rade panu redaktorowi najpierw sie upewnic, czy te informacje ktore podaje sa aktualnie
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.