• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Brakuje kierowców autobusów. Mechanicy i dyspozytorzy za kierownicami w Gdańsku

Maciej Korolczuk
20 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Sytuacja u miejskiego przewoźnika jest na tyle poważna, że kierowców w prowadzeniu pojazdów zastępują osoby zatrudnione w spółce w innym charakterze. Oczywiście wszyscy posiadają stosowne uprawnienia. Sytuacja u miejskiego przewoźnika jest na tyle poważna, że kierowców w prowadzeniu pojazdów zastępują osoby zatrudnione w spółce w innym charakterze. Oczywiście wszyscy posiadają stosowne uprawnienia.

To może być trudna końcówka roku w gdańskiej komunikacji miejskiej. W grudniu po raz pierwszy od lat może zabraknąć kierowców i motorniczych do obsługi linii. Już teraz zdarza się, że za kierownicą autobusów zasiadają osoby zatrudnione na co dzień w GAiT-cie w innym charakterze. Do tego trwa spór zbiorowy między związkami zawodowymi a zarządem Gdańskich Autobusów i Tramwajów.



Jaką ocenę w szkolnej skali 1-6 oceniasz funkcjonowanie komunikacji miejskiej w Gdańsku?

Co prawda miejski przewoźnik zmaga się z wakatami na stanowiskach prowadzących autobusy i tramwaje od lat, ale jeszcze nigdy to zjawisko nie osiągnęło takiej skali. Przyczyną są niskie pensje, którymi GAiT nie jest w stanie przyciągnąć do firmy nowych, młodych pracowników. Jak mówi nam jeden z doświadczonych kierowców, pełną obsadę grafiku w GAiT ratują od jakiegoś czasu pracownicy przychodzący do pracy w swoje dni wolne.

- Wielu moich kolegów w ostatnim czasie zwolniło się z pracy. Ciągle odchodzą kolejni, a sporo osób pracuje na okresie wypowiedzenia. Młodzi pracownicy też nie mają motywacji, by przedłużać wygasające z końcem roku umowy. A idzie grudzień, miesiąc dla osób układających grafiki najgorszy, bo znaczna część osób chce spędzić święta z rodziną i nie zawaha się pójść nawet na L4 - opowiada jeden z pracowników GAiT - "Siadła" też atmosfera. Ludzie nie mają do siebie zaufania, przestali ze sobą rozmawiać, o czym świadczą choćby pozamykane drzwi na korytarzach bazy autobusowej. Kiedyś to było nie do pomyślenia. Atmosfera jest grobowa.
Wszystkie ręce na pokład

Według niego w ostatnim czasie do obsługi linii autobusowych oddelegowano nawet pracowników warsztatu, dyspozytorów, a także osoby, które na co dzień pracują w firmie jako stolarz czy tapicer. Wszyscy mają stosowne uprawnienia, ale jak mówi nasz informator, tak złej sytuacji z obsadą stanowisk nie było już dawno.

- Urlopy dla kierowców są zawieszone. Na bazie autobusowej przy Hallera z tygodnia na tydzień wzrasta liczba niesprawnych autobusów. Trudno się dziwić, skoro część mechaników została oddelegowana do ruchu? Po prostu nie ma komu ich naprawiać - twierdzi nasz rozmówca.
Czekające na naprawę autobusy w bazie GAiT przy al. Hallera. Obecnie jest ich ok. 10. Czekające na naprawę autobusy w bazie GAiT przy al. Hallera. Obecnie jest ich ok. 10.
GAiT przyznaje, że zdarzają się przesunięcia i oddelegowania, ale "szczegółowa polityka zatrudnieniowa jest wewnętrzną sprawą spółki".

- Podobnie jak w całym kraju, także w Gdańsku, brakuje chętnych do pracy na stanowiskach kierowców autobusów miejskich - mamy 30 wakatów, a zatrudniamy obecnie 509 kierowców. Na stanowiskach motorniczych mamy siedem wakatów, zatrudniamy 300 motorniczych - wylicza Alicja Mongird, rzecznik prasowy spółki GAiT. - Jeżeli zaistnieje taka konieczność kierowcy i motorniczowie pracują w ramach nadgodzin, za które przysługuje oczywiście specjalny dodatek i nie mogą one przekroczyć dopuszczalnych prawem norm czasu pracy. Obecnie spółka nie ma problemów z wykonaniem zadań przewozowych zleconych nam przez ZTM.
Nowy operator linii 171

O tym, że GAiT ma problem z zapewnieniem załogi do obsługi konkretnych linii świadczy też oddanie na rzecz PKS i firmy Warbus obsługi linii 171 kursującej między Oliwą a Karwinami. ZTM, który zleca przewoźnikom obsługę tej linii zmianę nazywa "elastycznym dopasowaniem oferty do potrzeb przewozowych".

- Każdy operator może jeździć na każdej linii wg potrzeb ZTM. W tym przypadku, część przewozów została przydzielona z powrotem Warbusowi, który zlecił obsługę podwykonawcy PKS - umowa przewozowa dopuszcza taką formę. Nie jest to żaden zabieg nadzwyczajny, tylko powszechnie praktykowany - twierdzi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM w Gdańsku.
Co kryje się za ogólnym "elastycznym dopasowaniem oferty do potrzeb przewozowych"?

- Z uwagi na ciągle rosnącą liczbę pasażerów na obszarze Gdańska, pojazdy GAiT-u z linii 171 zostaną włączone do obsługi większej liczby kursów na innych liniach, które już obsługuje ta spółka. Konstrukcja rozkładów jazdy na tych liniach przewiduje powiązania międzyliniowe: ten sam autobus obsługuje po kolei kursy różnych linii, dlatego w zależności od potrzeb planistycznych tego typu przerzuty obsługi między operatorami są niezbędne. Dzięki takim rozwiązaniom udaje się zoptymalizować koszty operacyjne komunikacji miejskiej - dodaje Zomkowski.
- Inni przewoźnicy obsługują podobne zadania za niższą cenę i dają sobie świetnie radę. W dodatku są w stanie płacić kierowcom wyższą stawkę i zapewnić im umundurowanie - zauważa nasz anonimowy rozmówca.
Przedstawiciele GAiT sprawy komentować nie chcieli.

Potrzebne 12 mln, GAiT ma 1,6 mln zł

Konflikt między zarządem GAiT a pracownikami spółki trwa od początku października. Kierowcy i motorniczowie domagają się podwyżek pensji o 600 zł brutto już od 1 października 2017 (w skali roku to ok. 12,7 mln zł). Władze miejskiego przewoźnika odpowiadają, że nie dysponują taką kwotą i są w stanie zapewnić podwyżki na poziomie 1,6 mln, co wynika z zapisów w umowie przewozowej.

Pracownicy GAiT chcą też negocjować nową, obowiązującą od początku listopada instrukcję dla motorniczych i kierowców autobusów. To szczegółowe zapisy praw, obowiązków ale i kar, jakie pracodawca może nałożyć na swoich pracowników np. za palenie papierosów w pojeździe, prowadzenie rozmów przez telefon czy prowadzenie sprzedaży biletów niezgodnie z przyjętymi zasadami. Za niektóre przewinienia kierowcy mogą teraz zapłacić nawet 700 proc. ceny najdroższego biletu miesięcznego pełnopłatnego według obowiązującej taryfy.

Związkowcy domagają się też zmiany w umowie przewozowej. Według nich, zapisy o budżecie płac pochodzą jeszcze z lat 90 i blokują zarządowi podwyższanie pensji pracowników, ponieważ jedynym wskaźnikiem dopuszczającym wzrost wynagrodzeń jest wskaźnik inflacji.

Kolejnym etapem sporu zbiorowego są negocjacje z udziałem mediatorów. Związki na taką osobę wskazały Kazimierza Koralewskiego, Radnego Miasta Gdańska z Prawa i Sprawiedliwości.

Sytuacja kadrowa w GAiT może się pogorszyć jeszcze bardziej na przełomie roku. Od stycznia w Trójmieście pojawi się bowiem nowy przewoźnik BP Tour. Firma z Bełżyc pod Lublinem pod koniec 2016 r. wygrała bowiem przetarg na obsługę linii do Pruszcza, Sopotu i Gdyni. Nieoficjalnie mówi się w GAiT, że wielu kierowców właśnie tam - ale też do innych przewoźników - składa swoje wnioski o pracę i jeśli nie otrzyma podwyżki w gdańskiej spółce, to zmieni pracodawcę.

Światełko w tunelu?
Na wtorek zaplanowano kolejne spotkanie związkowców z władzami GAiT. Jak ustaliliśmy, zarząd spółki ma dla swoich pracowników nieco lepszą ofertę niż poprzednio.

Opinie (499) ponad 10 zablokowanych

  • podnieść płace i po problemach (49)

    • 564 19

    • Lisicki to jest dramat i nieporozumienie. (12)

      Jak nie będę miał czym w święta dojechać do domu to mu tę jego tajemnice handlowe spółki w d...ę powsadzam

      • 107 5

      • To wina kaczyńskiego (7)

        i jego 500 plus.

        Po co pracować skoro z różnego rodzaju zasiłków można mieć podbne pieniądze każdego miesiąca?

        • 27 66

        • Po to, żeby mieć 500 zł więcej, a nie zamiast. (3)

          I nie dla siebie tylko dla dzieci.

          • 50 8

          • Jak więcej? Z czego więcej? Wpierw musisz zapłacić podatki żeby z nich dostać te 500+ (2)

            A wydając je znów płacisz podatki - to czego niby masz więcej? Rząd nie zarabia pieniądze tylko zdziera je najpierw z Ciebie. Żywi się z anie i łaskawie oddaje Ci część żeby znów zedrzeć z nich podatek. Zamiast mniej zdzierać z pracujących żeby tych było stać na posiadanie dzieci to zdzierają z pracujących i z ich pracy rozdają wszystkim i jeszcze raz zdzierają. 500+ heh.

            • 22 10

            • (1)

              Tylko że do tej pory podatki były takie same jak teraz, a 500+ nie miałem.

              • 14 4

              • oj i tu wychodzi ignoranctwo ale nie ma się co dziwić oni liczą na takich nieświadomych jak ty...

                • 9 4

        • (2)

          skoro ludzie siedzą w domu za te 500+ zamiast pracować to pomyśl że w chwili obecnej mamy najniższe bezrobocie od ponad 20 lat. Skoro dwa lata temu pracowali a teraz nie to bezrobocie było by większe a nie mniejsze

          • 5 3

          • 500 / 2 = 250 zł za tyle chyba nie przeżyjesz?

            • 3 1

          • Jest najniższa ilość zarejestrowanych bezrobotnych, a nie najniższe bezrobocie.
            No i osoby zarejestrowane jako bezrobotne ale z zasiłkiem 500+ nie są wliczane do statystyk bo "generują" pkb w-g obliczeń statystycznych.

            Ogólnie nasza gospodarka od czasów cofnięcia dotacji na źródła odnawialne energii, przymuszenie PGNiG i spółek skarbu państwa, Lotosu etc. do inwestowania w węgiel 3 kategorii, itd. cofa się. Straciliśmy miliardy euro zainteresowanych inwestowaniem w gazy łupkowe. A to wszystko dzięki p. prezydentowi śmieszkowi, który w pierwszych miesiącach kadencji wyrzucił do kosza prawie 10 lat przygotowań pod nowe inwestycje, bo, uwaga, górnicy by potracili pracę. Tak więc dla 25-35tyś osób, które by się musiały nauczyć robić co innego niż żyć z węglem w zębach, 35 milionów ludzi ma 10-20% podwyżki cen na wszystkim.

            No ale jest 500+ więc Grażynka w końcu kupi nowy telefon, i zamiast cisnąć pełen, popracuje pół etatu bo jej się to bardziej opłaca.

            • 2 2

      • (2)

        Jakie nieporozumienie? Jak dla mnie to świetny pomysł by mechanicy jeździli autobusami. Przy awarii od razu może naprawić.

        • 33 3

        • Głupi jesteś. Nie masz ani wyobraźni, ani pojęcia o autobusach ani tramwajach. wszystkiego nie da się zrobić "od ręki".

          • 7 4

        • Ojciec jeździł Syrenką i wszystko naprawiał po drodze.

          • 11 0

      • Andrzeja Dac za kierownice

        Jeszcze nie zapomniał jak się jeździ i dac mu najgorszą linię aby nie miał czasu nawet na Wyjście z autobusy. Maniak i kłamca tylko z niego jest! !

        • 0 1

    • A lisickiemu zavrac albo w ogole go na zbity pysk wywalic. Spadochrona

      • 62 4

    • (7)

      Bilety o 1 zł w górę i powinno starczyć

      • 26 36

      • (5)

        Rozszerzyć przywileje Karty Dużej Rodziny na Małe Rodziny oraz Singli i po kłopocie.

        • 31 5

        • Mam nadzieję, że pani Beata Szydło wprowadzi bykowe dla tych wszystkich nierobów co się uchylajom przed rodzicielstwem!!!!!!!! (4)

          • 17 46

          • I jałówkowe dla wszystkich siks udających facetow :-)))

            Takich jak ty :-)))

            • 29 1

          • Njapierw bym chciał bykowe dla lemingów głosujacych za PO:) i piszacych marne prowokacje :)

            • 13 17

          • Idź sobie spłódź choćby i dziesiątkę jak masz na to ochotę. Tylko potem nie płacz jak ci źle i niedobrze. Inni niech posiadają tyle dzieci ile uważają za stosowne, na ile ich stać, czy na ile mają sił do wychowywania. Proste?

            • 12 2

          • Analogicznie do bykowego opodatkować tych co nie korzystają z komunikacji.
            A propos bykowe już jest - nie masz dzieci nie dostajesz 500+.

            • 12 2

      • Nie wiem czy wiesz ale pieniądze za bilety bierze miasto a nie gait

        • 5 3

    • Wprowadzić darmowe przewozy

      I godziny dla chamow w szoferce!!!!

      • 8 29

    • taa oni prędzej ukrainców zatrudnią niż naszym podniosą wynagrodzenie

      • 105 3

    • (2)

      obciąć dodatki kierownikom, nadkierownikom, derektorom, dyrektorom, no i oczywiście prezesom, aaa i jeszcze osobom w radzie nadzorczej
      - a dać kierowcom i motorniczym

      • 99 3

      • (1)

        Oni sa zbyt pazerni na takie restrukturyzacje

        • 50 1

        • są zbyt zdolni, twórczy, wyjątkowi, by wynagradzać ich normalnie

          • 13 2

    • Lisicki zaorze GAiT, a budyń to sprywatyzuje za złotóweczkę,

      a później będzie zasiadał w radzie nadzorczej.

      • 76 2

    • co by tu jeszcze .... panowie?

      • 20 2

    • W tej firmie to za kierownicą tapicerzy jeżdżą już gdzieś z dwadzieścia lat (4)

      z takim chamstwem i brakiem kompetencji jak wśród kierowców zkm to nigdzie nie widziałem

      • 9 25

      • (3)

        Jak sam jesteś cham to i tak Ciebie traktuja:)
        Ja jestem miła i kulturalną osobą i nigdy ale to Nigdy nie spotkałam się z nie miłym kierowca czy motorniczym a jeżdżę non stop

        • 20 4

        • (2)

          Ciekawa zagadka kto to napisał? Pierwszą myślą było koło zapasowe, ale w tramwaju chyba nie ma. Jeździ non stop.... ????? hhhmmm...????

          • 5 7

          • Może w autobusie gamoniu? I tu Cię zadziwie☺

            • 1 3

          • Poza tym czemu Cię to tak nurtuje? Jak jesteś chamem to i Cię tak traktują i finisz☺

            • 3 1

    • (4)

      Podniesc place = podniesc ceny biletow. Z d*py tych pieniedzy nie wezma, a wiadomo, ze przeciez prezes i zarzad sobie nie obetnie premii tudziez innych dodatkow. Moga tez zatrudnic Ukraincow, ktorzy beda przeszczesliwi pracujac za takie pieniadze. Dziwie sie, ze jeszcze zarzad GAiT nie wpadl na pomysl szantarzu pracownikami z Ukrainy.

      • 9 20

      • (2)

        U ha ha ale rąbnoles poplakalam się że śmiechu. Ukraińcy myślisz, że będą pracować za takie pieniądze biorąc taka odpowiedzialność na garb?! Ale mają jeden plus nie dogadasz się z nim i możesz go wyzywać a on się będzie z Ciebie śmiać i powie odliczone gościu i się pożałujesz w swoją zadufana głupia d*pe☺

        • 9 6

        • Super sprawa wylac swoje frustracje na Ukrainca, ktory nic nie rozumie. Polactwo pelna geba.

          • 10 3

        • GAIT nie stać na Ukraińców

          w firmie przewozowej gdzie pracuję zatrudniają ukraińskich kierowców, stawka wyjściowa tzw.podstawa to 30-40 euro/dzień plus dieta i premia , jak nic w miesiącu nie nawiwijasz to ok.5000-6000 na rekę przytulą przy wolnych sobotach i niedzielach.płaca w GAIT wygląda przy tym jak zasiłek.

          • 11 2

      • A próbowali i co Ukraince wyśmiali ich

        • 3 1

    • I w konsekwencji ceny biletów. Każdy kij ma dwa końce.

      • 3 6

    • (2)

      Zatrudnić Ukraińców i po problemach

      • 3 12

      • Na twoje miejsce też ukrainca

        • 7 0

      • Tych co kupili papiery na rynku we Lwowie?

        • 1 0

    • (2)

      ile zarabia kierowca??

      • 8 1

      • Grosze

        • 5 1

      • Cztery kółka... no w autobusie to chyba więcej bo tam są bliźniaki z tyłu.

        • 4 0

    • (1)

      Otóż to 4 kafle na rękę i pracuję od jutra.

      • 9 0

      • Idz. Ojciec nie utrzyma za 4tysiace 4-osobowej rodziny. Kobiety zarabiaja mniej, wiec zalożmy, że żona zarobie te 2tysiace, i 500+. Co to jest? Nic! Kredyt, oplaty, auto. No chyba, ze byle jakie jedzenie, to moze.

        • 2 1

    • Idioci na stanowiskach...czy tylko takich udają?

      Wystarczy wziąć przykład z Irlandii. Tam firmy przewozowe np. Dublin Bus, same pokrywają koszty i szkolą kierowców mających kat. B. Proponują elastyczny czas pracy np. dla kobiet które mogą zatrudnić się na 1/2 etatu. Niestety w kraju Polin kadra kierownicza nie musi być mądra. Wystarczy, że jest się kolesiem prezydenta lub prezesa.

      • 3 1

  • duża odpowiedzialność... (4)

    ... więc zarobki powinny być adekwatne

    • 434 10

    • Ale jak to możliwe (2)

      w Gdańsku podobno są same inwestycje i ludzie z całego regionu ciągną tutaj bo Gdańsk płaci najwięcej.... a tutaj okazuje się że kierowcy dostają glodowe pensje. Czyli z tymi opowieściami,że Gdańsk to Londyn europy wschodniej to mit? Przecież nie słyszało się, żeby w innych miastach Polski kierowcy komunikacji miejskiej strajkowali.

      • 59 5

      • Ludzie idą tam gdzie więcej płacą a ze firm jest dużo to wybór jest spory.

        • 37 0

      • To formy p[płacą, a nie sektor publiczny.

        • 7 1

    • Lisicki to człowiek Budynia nadany po linii partyjnej nie chce teraz od kolesia który zrobił z niego prezesa żądać kasy na podwyżki dla ludzi

      • 10 1

  • Tak się kończy (8)

    jak ala władze firmy zarabiają dużo a ci co wykonują ciężką robotę grosze. No kierowcy nie dać się,walczcie o większą kasę bo ona jest tylko nie chcą jej wam dać. A nowych szoferów nie widać bo kto będzie chciał się za te grosze trzepać...lisicki sam pokieruj dzień to zobaczysz jaki to miód

    • 489 5

    • Lisicki pokieruj? (2)

      Żeby kierować trzeba coś umieć.

      • 45 0

      • mój mąż z zawodu jest dyrektorem i teraz chciał się sprawdzić jako prezes (1)

        Loża dla prezesa na stadionie jest? Nowe logo jest? Słuszną linię ma nasza władza! Przenosiny za kupę kasy pętli na Jana z Kolna są żeby obniżyć koszty deweloperom Trytona są? Pamiętaj misiu najlepsze wałki robi się na słomianych inwestycjach...

        • 37 0

        • O co chodzi z tym trytonem

          Nie kumam

          • 2 0

    • A kiedy jakieś normalne połączenia autobusowe? (1)

      Z punktu A do B a nie wycieczki dla emerytów wokół dzielni w warunkach typowych dla wagonów bydlęcych.
      Ja rozumiem, że prezes może kluczyć i kręcić, ale dlaczego autobusy nie mogą jeździć prosto? Mam obok przystanki na chyba 10 autobusów a nie mogę jechać z Wrzeszcza Górnego na Dolny albo ze Złotej Karczmy na Wiszące Ogrody.
      Ja bym zrobił tak, że linie 1xx jeżdżą wzdłuż wybrzeża (im większy numer tym dalej od morza) a linie 2xx w poprzek (im większy numer tym dalej od Sopotu).
      Musi być jakaś logika w tym bo teraz to nawet nie wiem jak to nazwać. Pomijam już, że autobusy jeżdżą jak chcą i tylko dzięki grupie pasjonatów mamy aplikacje ułatwiające ogarnianie tego bajzlu.

      • 3 0

      • jakom

        aplykacjem?

        • 1 0

    • szlag

      to pewna podwyżka cen biletów

      • 1 0

    • BIEDA (1)

      Ponad 40 lat pracuje na zapleczu za ledwie 2,5 tys.żal d*pe ściska

      • 1 0

      • LISEK czynsze podniósł i przyszedł do ZKM dalej gnębić kiedy za nich się wezną , ludzie otrząśnijcie się

        • 0 0

  • (5)

    Ciężkie czasy dla polskich pracodawców nastały. No i dobrze!

    • 291 13

    • Nie każdy nadaje sie by być pracodawcą. Jak nie masz pracowników to rób sam albo zatrudnij się u kogoś innego.

      • 39 2

    • Jestes pewny,ze dobrze?

      Za podwyzki kierowcow i w innych branzach to ty zaplacisz placac wyzsza cene za te uslugi i produkty, nikt nie bedzie doplacal to interesu.

      • 10 20

    • Dobrze? Dla prywatnych przedsiębiorców bardzo źle (1)

      W cywilizowanych krajach pracodawca nie ma tyle biurokracji, nie ma tylu papierków do wypełniania i nie płaci tylu różnych dziwnych podatków. W Polsce doją i gnębią.

      Mówię o prywatnych. Lisicki się do nich nie zalicza i ja go nie szanuję

      • 18 10

      • no i bardzo dobrze!

        jeżeli biznes tego przedsiębiorcy nie służy ogółowi, a opiera się na jakimś wyzysku, to niech szybciutko zamyka ten biznesik i nie tworzy rozwojowego hamulca w tym miejscu.
        Niech ten przedsiębiorca idzie do pracy, a nie ją "daje", bo nikomu to nie jest potrzebne.

        • 12 0

    • ciężkie czasy nastały dla zarządców plantacji

      • 9 1

  • Najskuteczniej to im wychodzi............. (8)

    ........... Kontrolowanie biletów i rąb**** ludzi mandatami, za to że jeden przystanek za daleko pojechali. Gdyby wszyscy przewoźnicy byli tak skuteczni w świadczeniu usług, jak w egzekwowaniu taryfy przewozowej, to byłoby wspaniale! Jednak prawda jest taka, że ZKM/ZTM/SKM/PKM i podobne PO-tworki to banda PO-c*otków i nieudaczników, którzy na wolnym rynku utonęli by jak Titanic i tylko monopol na usługi trzyma te grajdoły na powierzchni.
    Miłego dnia ;)

    • 111 153

    • Gdyby nie było cwaniaczków jeżdżących bez biletów (5)

      To wpływy byłyby wyższe. Niestety niektórzy nawet dla 50 gr są w stanie się ośmieszać...

      • 38 12

      • Przestań bredzić znafco ...............

        Ostatnio SKM nie mogła się dogadać z marszałkiem i nie wiadomo kto dołoży 4 miliony do funkcjonowania tego molocha. Marszałek dać nie chce, SKM mówi że nie ma, a w kasach biletowych wstrzymali już sprzedaż biletów kwartalnych, co zawsze robiono przed podwyżką cen biletów. Zatem, kto dołoży brakujące 4 banieczki? Pasażerowie, a raczej frajerzy którzy muszą dojechać z punktu A do punktu B. Całe te zamieszanie jest tylko po to aby usprawiedliwiać trzepanie po kieszeni szarego "Kowalskiego" i tak jest w tym kraju ze wszystkim. Rezać ludzi z kasy na lewo i prawo!
        Jeszcze raz miłego dnia.
        A teraz przepraszam bo się spieszę na SKM, żeby do swojego "obozu pracy" dojechać, ciesząc się jeszcze obecną ceną biletu miesięcznego ;P

        • 16 24

      • (2)

        Jak do "obozu pracy". Podobno obecnie jest rynek pracownika i pracodawcy wręcz błagają, by się ktoś u nich zatrudnił, więc możesz wybrać sobie pracę lekką, łatwą i przyjemną za grubą kasę.

        • 11 7

        • Hee (1)

          • 4 1

          • hEEE

            • 1 0

      • Śmiechu warte

        Ośmieszają się pokrętnymi tłumaczeniami o braku kasy dla kierowców, podczas gdy na zbędne "inwestycje" i owszem kasa jest.
        Zarządowi brak poważnego podejścia do pracy, bo kto ich dyscyplinuje - też kumple nieudacznicy.

        • 3 0

    • pisdreń

      pisowski tumanie walnij się w swój łeb kulsonie jeden.

      • 10 4

    • ojejciu, d*pka boli że się zagapiłeś jak głupolek?

      za głupotkę głupolku się płaci

      • 1 1

  • (3)

    Niech ta meda Lisicki który doprowadził do upadku tej najdroższej w Polsce komunikacji sądzie za kierownicą

    • 263 9

    • Chyba kierownicą rowerku bez siodełka i po całym Gdańsku heja

      • 16 0

    • nie ma kasy na pensje dla kierowców (1)

      ale jedna linia przez podwykonawcę podwykonawcy jest obsługiwana i jakoś im się opłaca

      • 12 0

      • Bo w GAiT jest czapa tzw. managementu

        Czyli rozliczne derektory kierowniki pociotki w zespołach ds. tego czy owego. I dla każdego podlegli pracownicy biurowi (dalsze pociotki i znajomi królików)...
        Żadna prywatna firma by sobie na to nie pozwoliła bo liczą koszty. W budżetówce to działa inaczej - "zgłaszam zapotrzebowanie na 100 osób" i już.

        • 18 0

  • Niedlugo sam prezes będzie wszystkie linie obsługiwał (8)

    • 257 3

    • (2)

      ile płacą na rękę, wiecej niż 3000?

      • 0 9

      • Chciałbyś

        • 7 0

      • Chciałbyś 3 dostać...pomarz sobie:)

        • 5 0

    • Prezes Kaczyński? W TVPis info mówili że słońce narodu ma już 150% poparcia (4)

      • 7 8

      • a co ma prezes Kaczyński do tego co w gdański zkmie odpiernicza koleżka Budynia? myśl (1)

        • 17 1

        • Myślenie i wyznawcy PełO?

          no proszę...

          • 1 0

      • 45% ma i to nawet

        W TVN podają,a PO 15%.

        • 6 2

      • ? co ma do tego Kaczyński ? Piłeś coś ?

        • 2 0

  • Redukcja o 50% pracowników biurowych (16)

    czyli nierobów lub darmozjadów, pozyskane środki podzielić na kierowców! Do tego mniejsze pensje dla kierownictwa i atmosfera będzie OK!

    • 339 15

    • Kawusia się sama nie wychleje. (9)

      Coś w ZKM załatwić to dramat jest

      • 45 6

      • (1)

        Przepraszam, a co zwykły człowiek załatwia w biurach firmy?

        • 13 10

        • Skąd wiesz że zwykły?

          • 15 5

      • Na jaśkowej chciałem tylko zaświadczenie o zarobkach. (6)

        Dramat 3 godziny latania po gabinetach. Przecież to jeden budynek, jednej pani brak druga nie wie gdzie pieczątka trzecia przyjdź pan jutro czwarta idź pan tam piąta ja się tym nie zajmuję itd. Kuźwa gdzie ja pracuję w obozie. 191 godzin przepracowane w tym trzy niedziele raz z wolnego i 2612zł na koncie.

        • 51 3

        • to jest średnio 13,5 zł/h ....

          to raczej wyzysk, a nie praca

          • 27 0

        • ten wyżej to KŁAMCZUCH (2)

          • 0 16

          • napisz swój adres to ci ten kłamczuch kły wybije

            • 3 1

          • napisz swój adres to ci ten kłamczuch kły wybije

            • 3 1

        • (1)

          12 prac asteriksa

          • 11 1

          • #syzyf

            • 1 1

    • Redukcja 50% (2)

      Ale kto zrobi redukcje w biurze przecież przyjmują tam do pracy cały czas jest zapotrzebowanie na kolesi lub znajomych-znajomych rodzinkę . przechodzą ze stanowisk motorniczych do biura bo przecież coś za coś jak to powiedział pan przewodniczący związków S .A reszta niewolników niech tyra na nierobów tylko ganiają po ciasteczka i kawusię

      • 35 4

      • chodzisz z wolnego i wlasnie przez takich mamy coraz gorzej (1)

        • 7 3

        • Stencle od pisania komentarzy może ci te tłuste palce schudna

          • 5 0

    • a przypomnijcie mi za ile to pieniążków w miesiącu objął intratną fuszkę pan Lisicki? no za ile ?

      • 14 0

    • kierowców motorniczych a co z mechanikami elektrykami blacharzami i całym zapleczem coraz mniej ludzi do pracy ale im się podwyżki nie należą jeszcze trochę to kierowcy będą ale nie będzie czym jeżdzić

      • 3 0

    • Wystarczy odebrac premie za nic i dostosowac kursy do potrzeb ludzi. Od razu znajdzie sie kasa! Po co petla na Chelmie??? Dlaczego nic stamtad nie jedzie? Zlikwidowali 156, ktorym jezdzili uczniowie. Teraz wszyscy gniota sie w tramwajach od petli Łostowice. Jakby to rozladowali, to zdecydowanie wiecej osob chetniej jezdziloby komunikacja. Dostosowac autobusy i tramwaje do godzin w ktorym pracuja najwieksze zaklady. Jaki problem? Zmiany w zakladach tez sa raczej o tych samych godzinach, a po 2.czy 3.zmianie ludzie nie maja jak wrocic i jezdza autami.

      • 4 0

  • Przyszedł do firmy mister Lisicki i wszystko się wali a co go to, on przyszedł sprzedać zajezdnię co go obchodzą ludzie (6)

    Mała Sycylia cały czas ma się dobrze...

    • 345 6

    • Ja to widze tak. (2)

      Ktos zatrudnia takiego zarzdce,miedzy czasie w konkurencyjnej firmie koledzy podwyzszaja pensje,czesc kierowcow w wyniku takiej akcji odchodzi,tabor..wmawia sie opini publicznej staje sie nie do uzytku..bo twierdza ,ze nie ma kto naprawić..wiec szybciutko na licytacje I sprzedac..nastepny ruch to wprowadzenie do obslugi innego przewoźnika na rynek w celu,,uzupelnienia brakow przewozowych>> Co bedzie dalej?Dalej pan Lisek i zarzad sprzedaja resztke taboru I ogłaszają upadlosc...bo tak na prawde wlasnie o to chodzi ,ze mozna by bylo dac podwyzki..ale sie ich nie da a dlaczego?..BO NA PRAWDE CHODZI O SPRZEDAZ TERENU POD DEWELOPERKE ...Tyle I az tyle ale kierunek zostal juz obtrany.CWANY JAK MYSLE I CHYTRY KRYMINALNY PLAN I CO NAJSMIESNIEJSZE w oparciu o legalnie dzialajace przepisy....MOZNA BY BYLO DAC PODWYZKI KIEROWCA I ICH ZATRZYMAC....ale to sie panom ciagnacym za sznurki nie oplaca.

      • 35 0

      • Ojciec narodu gdańskiego nauczył i innych dewloperki...

        • 14 1

      • DAC PODWYZKI

        kierowcom!!! a nie kierowca (pewnie miało być wszechobecne TVNowskie "ą")

        • 0 0

    • duża sycylia z siedzibą w w-wie przy nowogordzkiej ma się jeszcze lepiej! obejmuje cały kraj! (2)

      pis=PRL bis

      • 7 14

      • Duża Sycylia to faktycznie była

        W latach 2007-2015.Teraz się ukróciło.

        • 11 5

      • głośny kwik

        opłacanych przez Sorosa UBywateli

        • 1 0

  • (9)

    W Gdyni jest to samo,też brak chętnych .

    • 118 7

    • gdynia nas tu nie interesuje

      • 18 25

    • w Gdynie nie ma już żadnego motorniczego ;) (2)

      • 40 1

      • tylko woźnice trolejbusów poj*busów :P

        • 13 12

      • a kierowcy

        trajtków? To hybrydowe kierasy i motorasy

        • 1 0

    • Tylko w Gdyni nikt nie narzeka (3)

      • 11 11

      • Bo to miasto dobrobytu nie to co gdunsk stolec kaszeb (2)

        • 20 5

        • Ciekawe gdzie ten dobrobyt? (1)

          Chyba na ostatnich piętrach w si-tałer, bo stamtąd widać piękny Gdańsk

          • 13 10

          • gdańszczanin w obdartych portkach zza Buga

            • 10 6

    • ale pan gromadzki ma się dobrze, może by usiadł za kierownica

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane