Fakty i opinie

Memling "spadł" z Dworca Głównego. Zamiast niego reklamy?

Najnowszy artukuł na ten temat Memlinga nie zastąpią reklamy
"Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga, który od czerwca 2006 r. wisiał na budynku Dworca Głównego PKP został ściągnięty.
"Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga, który od czerwca 2006 r. wisiał na budynku Dworca Głównego PKP został ściągnięty. fot. Łukasz Unterschuetz/trojmiasto.pl

Folia z tryptykiem "Sąd ostateczny" Hansa Memlinga, która wisiała na oknie gmachu Dworca Głównego w Gdańsku przez blisko cztery lata, została ściągnięta. Zamiast obrazu wkrótce może pojawić się tam wielkoformatowa reklama.



Czy zastąpienie dzieła sztuki reklamami to dobry pomysł?

nie, miasto już jest przepełnione reklamami, a "Sąd Ostateczny" stał się już wizytówką Gdańska 83%
tak,ale pod warunkiem, że pieniądze z reklam będą przeznaczone na renowację budynku dworca 14%
tak, ten obraz już dawno się znudził mieszkańcom, czas na zmiany 3%
zakończona Łącznie głosów: 2153
Folia z tryptykiem "Sąd ostateczny" - jednym z najgłośniejszych dzieł Hansa Memlinga, którego oryginał znajduje się w Muzeum Narodowym w Gdańsku, od czerwca 2006 r. zdobiła okna głównego budynku dworca w Gdańsku. Stał się tym samym wizytówką miasta, jednak pod koniec ubiegłego tygodnia została ostatecznie zdjęta.

Władze PKP, do których należy kompleks budynków dworcowych przyznają, że przyszedł czas na zarabianie na tak atrakcyjnej powierzchni reklamowej jaką są budynki PKP w Gdańsku Głównym. - "Sąd Ostateczny" wisiał już dostatecznie długo. Doszliśmy więc do wniosku, że dworzec trzeba oświetlić, a okna w końcu umyć. Ponieważ folia z tryptykiem wisiała przez tyle czasu za darmo, na zasadzie użyczenia, doszliśmy do wniosku, że czas by ta powierzchnia przynosiła spółce korzyści finansowe - mówi Adam Neuman, dyrektor PKP dworce kolejowe Gdańsk.

PKP nie wyklucza więc powieszenia tam... banerów reklamowych. - Nie wykluczamy tego, żeby w oknie, w którym wisiał "sąd", a także w innych miejscach pojawiły się reklamy. Chcemy by było to coś ze smakiem, kwintesencją Gdańska. Wszystko to będziemy uzgadniać z konserwatorem zabytków - dodaje dyrektor.

Muzeum Narodowe w Gdańsku o ściągnięciu folii z obrazem wiedziało już od dawna. - We wrześniu 2010 r. dostaliśmy pismo od PKP z trzymiesięcznym wypowiedzeniem umowy. W każdym razie nie walczyliśmy o to by folia została. Po pierwsze dlatego, że wisiała już bardzo długo, po drugie, wymagała by renowacji. Doszliśmy do wniosku, że trzeba poszukać nowych form promocji "Sądu Ostatecznego" - mówi Małgorzata Posadzka, rzecznik prasowy MN w Gdańsku.

Jeszcze nie wiadomo kiedy kompleks dworcowych budynków pokryje się reklamami. Na razie PKP prowadzi rozmowy z konserwatorem o tym jak miały by one wyglądać by wtapiały się w otoczenie zabytkowych budowli i nie "raziły" turystów i mieszkańców.

Opinie (196) ponad 20 zablokowanych

  • jesli pojawi się jakaś reklama z gustem i klasą, a kasa wspomoże dbanie o czystość dwroca to jestem za ;) (13)

    • 65 184

    • jo tyż (6)

      ale pewnie będzie kolejna reklama kolejnego banku...

      • 23 3

      • ktoś tu jest przewrażliwiony (5)

        na punkcie banków! Czyżby nieudzielony kredyt? Czy te leniwe Polaki się kiedyś zmienią...

        • 4 42

        • jak zwykle wzorzec inteligencji dał znak

          oj ty nasza jednostko odniesienia

          • 18 0

        • zastanawiałem się kto może być taki mądry i odpowiada profilem psychologicznym i wyszło mi że Lisicki (2)

          • 5 1

          • i konserwator zabytków (1)

            Już niedługo przed dworcem wielka dmuchana butelka specjala.

            • 13 0

            • Albo wielki, dmuchany, różowy piesek z rolką papieru toaletowego.

              • 0 0

        • ktoś tu pracuje w banku chyba... czyżby mała płaca bo klientów brak, bo reklamy nie było?

          • 4 1

    • chyba sam w to nie wierzysz...

      • 0 0

    • Pojawi się reklama tego, który najwięcej zapłaci. Reklama kosiarki jest tak samo prawdopodobna (1)

      jak reklama czopków.

      • 10 0

      • Rzeczywiscie tragedia

        nastepny pseudo problem

        • 0 10

    • poszukajcie sobie jak wyglądają dworce na ukrainie (1)

      nie wiem czy kiedyś ich dościgniemy

      • 1 0

      • szczególnie ten we Lwowie

        • 0 0

    • reklama z gustem i klasą ?

      od kiedy istnieje coś takiego ?

      • 0 0

  • Gdańsk ratują już tylko repliki dawnych zabytków więc nie niszczcie ich szpetnymi reklamami (3)

    • 203 14

    • Co racja to racja, tylko nie reklamy :/

      • 12 1

    • kołtun?

      • 0 6

    • co zrobić... pretensje do Stalina ;]

      tak czy inaczej ładnie i staro to wygląda, a reklamy są tam potrzebne jak świni siodło

      • 20 0

  • Jasne, najlepiej wszystko zakryć reklamami.

    albo popowieszać na zabytkach ledowe tablice świetlne. Grunt to kasa dla PKP, czy innego właściciela. Zajęć z estetyki przecież w szkole nie było.

    • 183 5

  • gdyby to nie był zabytek i jeden z najładniejszych dworców w tym kraju to bym chetnie widział tam 100 tys. reklam (2)

    a tak?... trochę żenada jak tam zrobią reklamę czegokolwiek. Niech lepiej "oreklamują" urząd miejski i będą pieniądze na obniżki opłat lokalnych ;]

    • 124 7

    • Co ma Urząd Miejski do tego? (1)

      To przecież zupełnie różni wlaściciele:UM i PKP

      • 0 1

      • MASAKRA!!!!!!!!!!

        tylko ze cale miasto jest oblepione reklamami i bilboardami i jakos to nikomu nie przeszkadza.. gdyby chcieli nie dopuscili by do tego.. no ale liczy sie tylko kasa

        • 5 0

  • Dzieki Bogu! (10)

    Na to się nie dało patrzeć bez odruchu wymiotnego! Niech teraz zarobi dworzec na reklamie i zwraca za dolegliwości żołądkowe! Zresztą co to ma być, że katolickie obrazy mają wpajać publicznie JEDYNĄ wiarę w Polsce?! Może wywieśmy obraz Mahometa lub Buddy? ewentualnie Króla Słońce lub bezosobowej energii kosmicznej!

    • 20 246

    • (4)

      W tytule swojego postu piszesz "Dzięki Bogu" a w treści krytykujesz religię. Wszystko w porządku u ciebie? Tabletki już dziś wziąłeś? I bynajmniej nie pytam o leki na wymioty...

      • 49 2

      • nie napisał dzięki któremu. (3)

        Poza tym "dzięki Bogu" to w dzisiejszych czasach zwykłe "uff nareszcie".
        Znasz drugie przykazanie swojej wiary?

        • 2 26

        • Bogu napisał z dużej litery i to już wystarcza. Wezwał swojego Boga.

          • 6 0

        • moim zdaniem to ubogi duchowo człowiek, pokaleczony przez los (1)

          nawet jeżeli ma na myśli "swojego" Boga (napisane z wilkiej litery - równie dobrze zabrzmialoby "Uff Nareszcie") to nie jest w stanie określić którego Boga ma na myśli.
          Współczuję....

          • 3 2

          • za to ty wiesz lepiej?

            nie musi okreslac tutaj swojego Boga, bo nie to jest tematem postu.
            a jak slysze, ze ktos jest "ubogi duchowo", to mi tez sie rzygac chce. Kim Ty do cholery jestes, zeby wyglaszac takie opienie???

            • 2 3

    • (1)

      to była promocja sztuki (obrazu) nie religii pr.......ie.

      • 37 4

      • dokładnie:)

        • 9 2

    • odp

      Jak by był w Gdańsku jakiś znany obraz związany z inna religia to czemu nie... On nie był na dworcu bo był chrześcijański tylko dlatego bo jest bardzo dobry i jest w Gdańsku. Musisz chyba podziękować rodzicom, że mieszkasz w Europie a nie w Azji. Ponieważ czy chcesz czynie, ale ta religia dominowała i jak na razie dominuje w Europie i miała znaczny wpływ na kulturę i sztukę całego kontynentu.

      • 23 2

    • WTF??????

      Niesmacznie i nie na temat.

      • 1 3

    • Też

      Też pomyślałem o tym przez moment, później jednak przypomniałem sobie żeby nie patrzeć na sztukę religijną jako wyznanie wielkości boga tylko jak na...sztukę.
      Pomijam zbędne "co autor miał na myśli".

      Ale się wierni miłosiernego podenerwowali po poście 'bezszelestnego ninja'.
      Współczujcie mi braku wiary i się pomódlcie - ja tymczasem będę dalej zmierzał w kierunku godnego życia dla siebie i rodziny.

      Serdecznie pozdrawiam!

      • 1 0

  • PKP powinno zwrócic się do Memlinga w sprawie kosztów reklamy.

    -

    • 69 2

  • idiotyzm

    co za debilizm..może niedługo wszystko przerzućmy w komercję?

    • 91 8

  • Biznesmeni z PKP (1)

    Menadżerowie z PKP zrobią wszystko abyś Płać Kolego Płać i w konsekwencji Pluł Kolei Pluł.

    • 34 5

    • Reklamy

      Niech sobie obwieszą reklamami budynek dyrekcji DOKP oraz prywatne domy i samochody a od zabytków miejskich niech się odczepia hieny.

      • 12 1

  • Paweł Adamowicz powinien wynajac swoje wielkie czoło na reklamę np Dr. Oetkera (6)

    dla dobra gdańszczan oczywiście

    • 188 9

    • reklama lodowiska na jego glacy

      • 12 1

    • Zasadniczo bardzo dobry pomysł... (2)

      ..chociaż jak wiadomo pan prezydent, niezmiernie zatroskany losem mieszkancow, często marszczy czoło, co zasadniczo zmniejsza powierzchnię reklamową.
      Z drugiej jednak strony, szczery uśmiech pana pr. który spogląda na nas z każdej jednej fotografii, eksponuje perłowe uzębienie dając potencjalnemu reklamodawcy dodatkową przestrzeń do działania.

      • 20 0

      • Ale zmarszczone czoło nawet bardziej kojarzy się z reklamowanym produktem niż czoło proste:)

        • 10 0

      • więc krem na zmarszczki idealny

        • 4 0

    • O tym samym pomyślałem...

      Marszczenie czoła zaś nie jest problemem. Technologia jest na tyle rozwinięta, że można i ten fakt wykorzystać. Na gładkim czole będzie Dr. Oetker, a po zmarszczeniu...Winiary! To da się zrobić...

      • 10 0

    • to reklama lodowiska sie nie nadaje??

      • 2 0

  • Proponuję reklamę " PKP - szybko, tanio, na czas ;-DDD" (5)

    łącznie z emotikonkiem....

    • 108 2

    • (3)

      albo taką jak wisi od dłuższego czasu (chyba nadal tam jest) na budynku dyrekcji kolei w Gdańsku "Z Gdańska do Warszawy w 2,5 godziny"

      • 16 0

      • nie wierzę :-D to trzeba sfotografować, bo kolejne pokolenia nie uwierzą w TAKIE poczucie humoru dyrekcji PKP :DDD

        :-DDD

        • 13 0

      • Friedrich Marzian wywiesił to już w 1945...

        • 5 0

      • Te 2,5 godziny to jest juz istna bezczelność...a człowiek czyta...i sie tej bezczelności uczy,hehe:)

        • 3 0

    • albo "Porządek Kultura Punktualność"

      oczywiście bez emotikonka jako hasło rzetelnie informujące o standardach firmy

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.