• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo: 110 tys. wypożyczeń. Dotarło kilkadziesiąt nowych rowerów

Rafał Borowski
9 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 13:10 (9 kwietnia 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
System Roweru Metropolitalnego Mevo wystartował we wtorek 26 marca. System Roweru Metropolitalnego Mevo wystartował we wtorek 26 marca.

Operator systemu Mevo opublikował kolejne statystyki dotyczące wypożyczeń rowerów. Do poniedziałkowego popołudnia skorzystano z nich ponad 110 tys. razy. Choć w poniedziałek operator nie wiedział, kiedy pojawią się nowe rowery, to we wtorek do Gdańska dotarło kilkadziesiąt nowych pojazdów.



Korzystałe(a)ś z roweru Mevo?

W poniedziałkowe popołudnie na facebookowym profilu Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo podano najświeższe statystyki dotyczące wypożyczeń współdzielonych jednośladów.

Przypomnijmy, że oprócz Trójmiasta, można z niego skorzystać także w Tczewie, Pruszczu Gdańskim, Rumi, Redzie, Pucku, Władysławowie, Żukowie, Kartuzach, Stężycy, Somoninie oraz Sierakowicach.

- Dziękujemy za Waszą obecność i przepraszamy, że nadal nie możecie korzystać z Mevo tak często, jak byście chcieli. Choć rowery zostały wypożyczone już ponad 110 tys. razy i ta liczba ciągle rośnie, wiemy, że to nie wystarcza. Flota z czasem zwiększy się do 4080 rowerów, a my bez przerwy intensywnie pracujemy nad poprawą dostępności tych, które już są - napisano w komunikacie.

Sporo zgłoszeń od użytkowników



W dalszej części wpisu zapewniono, że operator systemu Mevo - spółka Nextbike - stara się sprostać problemom, które pojawiły się już w pierwszych dniach funkcjonowania systemu, który wystartował 26 marca.

- Nieustająco wymieniamy rozładowane baterie. Mamy do tego więcej sprzętu i więcej ludzi. Staramy się jak najszybciej przywracać do sprawności uszkodzone rowery. Wzmocnimy te elementy, których awarie najczęściej nam zgłaszacie. Zwiększyliśmy i dalej będziemy zwiększać nasze zespoły - obsługi klienta oraz serwisu. Dziękujemy także za Wasze ogromne zaangażowanie - zgłaszanie usterek, nieprawidłowego użytkowania czy innych trudności.

Nowi użytkownicy jeszcze poczekają



W związku z tymi zapewnieniami postanowiliśmy dopytać o szczegóły dotyczące planowanych usprawnień systemu Mevo. Nie na wszystkie pytania otrzymaliśmy precyzyjną odpowiedź. Pytaliśmy o to, kiedy będzie możliwość korzystania z rowerów przez nowych użytkowników, po tym, jak w piątek została wstrzymana możliwość wykupu nowych abonamentów.

- Jeżeli chodzi o założenie konta w systemie Mevo, rejestracja cały czas jest możliwa. Wstrzymaliśmy natomiast możliwość dokonywania wpłat, które są niezbędne do aktywowania konta. Nie podajemy terminu, kiedy wznowimy tę możliwość. Zapewniam jednak, że robimy, co w naszej mocy i niezwłocznie o tym poinformujemy użytkowników - mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy firmy Nextbike.

Zespół pracowników powiększy się o kilkadziesiąt osób



Więcej konkretów uzyskaliśmy na temat liczby ładowarek do rowerów, a także wspomnianego w facebookowym komunikacie zwiększenia zatrudnienia w zespole obsługującym system Mevo. Nowi pracownicy mają dołączyć do obecnego zespołu w ciągu kilku dni.

- W związku z ogromnym zainteresowaniem systemem Mevo systematycznie zwiększamy liczbę ładowarek do rowerów. Ich liczba wynosi obecnie grubo ponad 100 i wciąż wzrasta. Staramy się po prostu dostosować do tak dużego wykorzystania rowerów, które jest wyższe, niż przewidywaliśmy. Ponadto planujemy zwiększyć zatrudnienie osób, które obsługują system Mevo. Obecnie to ok. stu pracowników, w najbliższych dniach dołączy do nich kolejnych kilkudziesięciu - wylicza nasz rozmówca.

"Nie wiadomo, kiedy pojawią się kolejne rowery"



Jak już wcześniej wspomniano, liczba dostępnych obecnie rowerów Mevo to zaledwie ok. 30 proc. ich docelowej liczby.

Kiedy na ulicach pojawi się kolejna partia współdzielonych jednośladów? Również i w tym przypadku otrzymaliśmy wymijającą i niepełną odpowiedź.

- Tak jak zapowiadaliśmy, liczba rowerów Mevo ma wzrosnąć docelowo do 4080 sztuk. Chcemy, aby nastąpiło to jak najszybciej, ale na chwilę obecną nie podajemy terminu, kiedy dokładnie pojawią się kolejne partie rowerów. O tym również będziemy informować na bieżąco - uzupełnia Pogorzelski.
Aktualizacja, godz. 13:10 Dzień później nasi reporterzy zauważyli partię kilkudziesięciu nowych rowerów Mevo, które dotarły do Gdańska w nocy lub we wtorek rano.

Kilkadziesiąt nowych rowerów Mevo dotarło do Gdańska 9 kwietnia



Kilka dni temu pracownicy samorządowego stowarzyszenia, które nadzoruje wdrażanie Mevo stwierdzili, że liczą, iż rowery pojawią się przed weekendem majowym.

Opinie (405) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Do wakacji firma zgłosi upadłość (41)

    I po zawodach. Wg mnie na początek działalności ceny są za niskie. Powinno być drożej a ewentualnie potem jakieś promocje.
    Kary mogły by być też wyższe!

    • 223 138

    • (23)

      Tak jak Ty i Twoja rodzina.

      • 11 28

      • Przekręt kolejny w tej Sycylii (22)

        Z moich podatków są te rowery ale... Nie mogę korzystać bo doładowanie konta wstrzymane. Uczcie się młodzi jak się kradnie pierwszy milion - klasyka w gdańskiej Sycylii

        • 50 46

        • (16)

          Uczymy się oszustw na przykładzie Sycylii z Nowogrodzkiej

          • 34 30

          • Jak kraść to miliardy (12)

            Pokazała PO jak zorganizować można było za ich rządów bezkarne oszustwa VAT, paliwowe mafie, mafie lekowe etc. A na koniec i tak ukradli 153 mld z kont emerytalnych. Da się? Ano da się.
            A tu gdańska Sycylia kolejny raz jak z Tristarem. Jak tam blisko 200 mln na Tristar ma się dzisiaj?

            • 65 35

            • Tristar to rzeczywiście porażka. (4)

              Natomiast idea Mevo całkiem fajna. Wydaje mi się jednak, że system jest zbyt drogi. Lepiej kasę przeznaczyć na usprawnienie komunikacji miejskiej tak aby zachęcić ludzi do pozostawienia samochodów.

              • 8 4

              • rowery MEVO to najbardziej skuteczny sposób zachęcania ludzi (3)

                do przemyślenia swoich zachowań komunikacyjnych. Więcej ludzi przesiada się z samochodu na rower (prywatny lub "sieciowy") niż z samochodu na komunikację miejską (tramwaj lub autobus).
                Oczywiście trzeba trochę poczekać by system wreszcie osiągnął odpowiednią funkcjonalność. Na razie rowery prywatne nadal górą. Jak spółdzielnie mieszkaniowe zadbają o łatwo dostępne przechowalnie rowerów, to wiele się zmieni jeśli chodzi o poglądy na temat mobilności w 3mieście.

                • 7 1

              • prywatne górą, bo dojazd do stacji mevo niekonieczny
                a obsługa systemu gdy nie nosi się smartfona, tylko zwykły telefon, jest upiorna

                ale to się zmieni. elektryka pomoże. już trochę mnie wkurza, ze wszystkie mevy mnie wyprzedzają, szczególnie pod wiatr. a latka lecą, wspomagany rower mevo jest w sam raz dla emeryta.

                • 0 0

              • może warto przemyśleć wykupienie biletu miesięcznego

                z dostępem do mevo

                • 1 0

              • Przemyślą ro raz jeszcze.

                W grudniu.

                • 2 3

            • pierwszy w Polsce kradł Kaczyński razem z Rydzykiem

              patrz spółka telegraf i kupowanie poparcia za łapówki i majątek państwowy, na którym ubek i konfident Kaczyński, zdrajca narodu polskiego, się uwłaszczył z całą rodziną

              • 3 1

            • Te konta emerytalne najbardziej bolą (3)

              Tyle miliardów poszło na emerytury obywateli, a Prezes tak bardzo miał na nie chrapkę...
              Teraz zostało mu czyszczenie ochłapów które w OFE zostały...

              • 21 24

              • Co Baba Jaga na to?

                • 3 0

              • Ale teraz Kurdup3l moż epożyczyć na rynku 150 mld (1)

                bo tępy Vincent mu zbudował zdolność - zadłużenie sporo poniżej 1 progu bezpieczeństwa - 50% PKB. I pisowska małpiarnia z tego skorzysta robiąc nam tu w dekadę Grecję.

                • 19 16

              • Ciągle bardzo daleko nam do grecji

                Tam były dosłownie tysiące różnych dopłat. Nawet dopłaty na skarpetki do pracy, szczoteczki do zębów, mydło, zaświadczenie o uprawianiu sportu, dopłaty do krawatów, do chodzenia piechotą, do jazdy autem itd. Już pomijam fakt że normalnym w grecji było, że nie zgłaszało się śmierci seniora i pobierało cały czas jego emeryturę- i nie było to w żaden sposób karane, a nawet społecznie dobrze postrzegane- prawie wszyscy tak robili. Mimo że smród socjalizmu u nas spory, to jeszcze nie aż tak duży.

                • 16 5

            • A dobrze

              • 0 0

            • śmieszny jesteś wyprali ci mózg tą durną propagandą ;D konta emerytalne to pozostawię bez komentarza

              • 3 9

          • Uczyć to możesz się od Magdy z Domu Abramskiej proletariuszki ze Słepska jak jako samotna studenka zgarniać 80 metrowe mieszkanie na Browarnej. Choć pewnie pojętną uczennicą byłaby niejaka Natalka Nitek wybitna pracownica Pomorskiej SSE.

            • 0 0

          • Kubuś Puchatek do Prosiaczka : (1)

            Prosiaczku, Kłapouchy załatwił pieniądze na dziesięć beczek z miodem. Kupilem. Po osiem dla każdego . Jak po osiem, odezwał się Prosiaczek? Ty sobie licz jak chcesz , ja swoje osiem zjadłem .

            • 12 3

            • Emeryci teraz i przyszłe pokolenia w pigułce.

              • 4 4

        • ja mam juz jeden w domku

          • 1 1

        • no dobra, Kacperek, powiedzcie teraz, po polsku, (1)

          co was gryzie bez metafor.

          • 12 8

          • 100/100

            • 1 1

        • Wielka porażka Prezydent Gdańska

          Musi odejść !

          • 10 12

        • Jesli wpłaty wstrzymane to raczej się oszczędza niż daje okraść.

          • 4 3

    • Nie ogłszą bo cwaniaczko sfinansowały przrekręt z unijnej kasy i będą musieli ciągnąć kilka lat.

      • 0 0

    • Za niskie? W trojmiescie wypozyczenie roweru ... (8)

      W trojmiescie wypozyczenie roweru jest prawie 2 razy drozsze niż w warszawie! Do tego ciągle problemy z systemem lub sprzetem. Zycze firmie by dostawała codzień wielotysięczne kary. Albo cos robi sie dobrze albo w ogóle...

      • 36 10

      • (7)

        Jejku, 10 zł na miesiąc i jeszcze za drogie?! Wg mnie trzeba dziękować i cieszyć się żę cokolwiek jeździ za takie pieniadze. Gdyby abo był po 25 zł to rowerów byłoby pod dostatkiem.

        • 12 8

        • Współczuje ci

          • 0 0

        • Problem jest taki (1)

          Oni nie dostają tylko 10 zł od użytkowników, dostają grube miliony z publicznych pieniędzy.

          • 9 1

          • po co tak kłamać? kto ci płaci za to?

            • 0 1

        • (3)

          Oszczędzanie zaczyna się od małych kwot. A jeśli nadal tego nie rozumiesz, to pomyśl, że Francuz śmieje Ci się w twarz, bo zarobki ma 3 krotnie wyższe, a cenę za rower niższą. Nadal Ci nie głupio?

          • 15 12

          • Może i ma taniej, ale widelcem jeść (2)

            To sie musiał od nas uczyć, o!

            • 12 6

            • (1)

              ale nie o tym jest dyskusja, prawda?

              • 5 1

              • Nie, jest o malym Radomiu.

                • 0 1

    • Może niech ceny będą jak Traficar

      Cena jest odpowiednia.
      Popularność świadczy, o tym w jakim stanie jest komunikacja miejsca.
      To chyba dobrze, że ludzie chcą jeździć rowerami zamiast samochodami czy autobusami.

      • 2 3

    • 3 wpisy na minutę, Internet w psychiatryku włączają 6:00 dokładnie (3)

      10 minut i 30 twoich wpisów, czwarty rok już, dzisiaj też wpiszesz 1000 komentarzy na tym portalu, wygrałeś życie

      • 17 9

      • 6:30, 84 wpisy (2)

        tracisz oddech

        • 9 3

        • 7:00, 173 wpisy (1)

          • 4 0

          • 9:00 miliard

            • 4 2

    • Czyli chodziło o dotacje unijne ?

      • 7 0

    • Jest to eksperyment przeprowadzany na żywym organizmie miasta. Dzięki nam inne miasta uratują pieniądze. Skutek wielkiego optymizmu technicznych dyletantów.

      • 20 4

  • Tym powinna się zająć prokiratura (5)

    Rowery miejskie dofinansowane z publicznych pieniędzy i funduszy EU tylko dla wybranych osób ?! Nie można skorzystać, bo zablokowali możliwość aktywacji konta

    • 71 12

    • (1)

      tobą powinna zająć się prokuratura

      • 13 13

      • przypuszczalnie wystarczyłaby konsultacja z psychologiem

        • 0 0

    • Nie dla wybranych tylko dla pierwszych

      • 1 1

    • (1)

      Ciekawe czy przewidzieli taką możliwość w regulaminie? Jeśli nie to kto odpowie za jego łamanie?

      • 3 1

      • NIKT :)

        Grecja 2.0

        • 1 0

  • Dlaczego rowery nie ładują się przy stojakach? (1)

    ...

    • 7 1

    • ponieważ budowa stojaków z zasilaniem umozliwiającym ładowanie była oceniona jako bardzo droga

      • 0 0

  • Pierwsze pytanie. Dlaczego obsługą musi się zajmować zewnętrzna firma.
    Drugie z jakiej racji miasto ma się zajmować wypożyczaniem rowerów? Może lemingi życzą jeszcze hulajnogi i deskorolki? A co z rykszami?

    • 0 1

  • Rowe pod moją pracą byly tylko 1 dnia. Od temtej pory nie widziałam ani jednego roweru(świętojańska). Chciałabym dojeżdżać nim do dworca głównego ale oczywiście się nie da.....

    • 0 2

  • Faktycznie ten rower,skonstruowany tak aby zarabiać na serwisie,felgi i szprych porażka,i ten kolor majątkowy,a powinien być indukcyjny,jak zwykle Janusz że szwagrem spawał ramę porażka

    • 0 1

  • Zamawiający nie wie kiedy w umowie ma wpisane kolejne daty uzupełnienia składu rowerów? (6)

    Może to pytanie nie do firmy Nextbike tylko do prezydentów miast, wojewodów czy innych ważnych.

    • 110 4

    • Pewnie trwają analizy (1)

      czy warto jeszcze je dostarczać czy od razu zwijać biznes

      • 8 1

      • Będziemy mieli drugie Chiny! (patrz ich cmentarzyska rowerów miejskich ze splajtowanych firm)

        • 0 1

    • w marcu miały byc (1)

      • 6 0

      • No to jeszcze 11 miesięcy.

        • 11 0

    • (1)

      Zamawiający dobrze wie kiedy otrzyma rowery. W końcu skądś je zamawia i kupuje, więc doskonale wie, kiedy sprzedawca dostarczy mu rowery (oczywiście nieposkładane).

      • 20 0

      • A one nie stoją już gotowe na Letnicy?

        • 1 2

  • (41)

    Rowery sprzed OBC i z każdej innej stacji gdzie jest ich nienaturalnie dużo powinny być konsekwentnie zabierane w ciągu dnia i odwożone na puste stacje tak by były wszędzie w miarę równo dostępne w ciągu dnia. Bo teraz rower tam stojący służy tylko dwa razy dziennie - rano i po południu. Nikt nikomu nie zabroni jechać codziennie do pracy rowerem współdzielonym ale jak ktoś chce mieć pewność że będzie wracać rowerem sprzed OBC czy innego biurowca pełnego ludzi do domu niech po prostu jedzie swoim rowerem do pracy. Trzeba by się też zastanowić dlaczego ci ludzie z OBC nie jeździli dotąd rowerami? Może nie mają bezpiecznych dla rowerów miejsc postojowych?

    • 243 35

    • Tłumaczyłem wiele razy, dlaczego nie jeżdżę rowerem (3)

      bo dwa rowery już mi ukradli i nie mam gdzie ich trzymać. Jest problem gdzie upchnąć wózek dla dziecka a wy chcecie żebym jeszcze rower miał. Dajcie mi garaż komunalny to sobie kupimy rowery wszyscy wtedy :) I jak gdzieś dalej jadę to przecież roweru do komunikacji miejskiej nie zabiorę.

      • 8 18

      • jest rozwiązanie, choć nietanie: składak (jak masz budżet na wypasie to Brompton a jak nie to Decathlon)

        • 1 0

      • Od tego masz pokój w kuchni:) "Przestrzeń,że ta la la.Jeszcze polecam przedpokój+ kuchnia+pokój w jednym.Fuj... Na podobę czego to budują ?Smażysz schabowe,buty wyją schabowymi,w nocy śni Ci się schabowy.Mam polewkę ze znajomych,że ich okap "chłonie wszystko" a smród na klatce schodowej.

        • 0 0

      • Wspólny garaż na rowery to byłby komunizm!

        W przeciwieństwie do wspólnych miejsc parkingowych oczywiście.

        • 18 1

    • (19)

      Ładowanie powinno odbywać się na każdej stacji dokującej inaczej taki system nie ma sensu że ktoś będzie jeździł na okrągło i podmieniał baterie.

      • 128 6

      • (6)

        Jak im szkoda kasy na stacje dokujace dla rowerow, to mogą postawić mniejszym kosztem stacje dokujaco-ładujace z zapasowy i bateriami. Użytkownik mógłby sam podmienić rozładowana baterię w rowerze.

        • 5 12

        • To jest jedyne (2)

          I słuszne powiązanie. Sprawdzi się w długim okresie czasu.

          • 3 4

          • Poszedł bym dalej! (1)

            Na każdej stacji zestaw naprawczy. Jak coś się zepsuje to niech użytkownik naprawia!

            • 16 2

            • walczysz chyba z sobą walczaku ;)

              Nextbike, który w Warszawie prowadzi rowery Veturillo, co kilka stacji ma stację z zestawem naprawczym, na każdej stacji jest oczywiście pompka.. Każde wypożyczenie roweru Veturillo za pierwsze 20 min jazdy jest = za darmo, powyżej 20 min płacisz 1 zł !!!!
              Pomyślcie o tym nie piszcie nic o Polsce, bo w Polsce nie wszyscy ustawiają przetargi na miejskie rowery..

              • 1 1

        • Ino połowa baterii trafi pod strzechę, a druga połowa w krzaki i do stawków :) (1)

          Tak dla fanu...

          • 11 2

          • w dzisiejszych czasach to żaden problem

            • 0 0

        • Aha

          A potem, będzie na rynku i na olx:

          "sprzedam tanio używane baterie, 200 sztuk.."

          • 20 2

      • (5)

        Tak byłoby najlepiej, tyle, że ... koszty byłyby z 10 razy większe. I tak obecnie nikt jasno nie powiedział: kto zapłaci za bieżące utrzymanie całego systemu MEVO? KTO??. Jak wyżej już napisali: obecnie pracuje ponad 100 osób, kolejne kilkadziesiąt już niedługo. Przy założeniu, że koszt brutto dla firmy to minimum 5000 zł miesięcznie będziemy mieli minimum 750 tys zł miesięcznie!. W zaokrągleniu ok 1 mln zł rocznie na wynagrodzenia!!! A reszta: kto za to zapłaci? Nie wierzę, że uda się to pokryć z wpłat za wynajem rowerów. A powinno.
        Kto za to płaci: Pani płaci, Pan płaci, Państwo płaci ....

        • 11 5

        • Reklamodawca. Rowery są nośnikiem reklam, na razie autoreklam, ale przyszłościowo można na nich umieścić reklamę komercyjną. Zastanawia mnie tylko czy w czasie kampanii wyborczych nie będzie spadała popularność rowerów. Żaden moher przecież nie siądzie na rower z reklamą platfusa i odwrotnie.

          • 1 0

        • To Pan płaci, ja się tylko przyglądam. (2)

          • 1 0

          • mylisz się wszyscy płacimy ok 40 milionów dotacji (1)

            • 3 1

            • To jest koszt samych rowerów.

              • 0 0

        • bo teraz jest tanio - codziennie dojeżdżać do niektórych rowerów po kilkadziesiąt kilometrów?

          • 2 0

      • Chciałbym zobaczyć jak się cieszysz, jak ciągną kable (2)

        Do kilkuset stacji, rozkopując przy tym całe województwo.

        • 14 13

        • słyszałeś o latarniach w mieście? (1)

          • 13 2

          • zasilane są wieczorami

            • 4 0

      • (1)

        Oj daj spokój, przecież to tylko ponad 100 osób do wymiany, przy 30% rowerów. Gdy będzie 100% to liczba wzrośnie do pewnie 350 osób. ;-)

        • 28 0

        • to jest godna naśladowania myśl technologiczna...

          350 osób zatrudnionych, kilkadziesiąt diesli do obsługi, tysiące kilometrów ze stacji do stacji wymieniająć akumulatory, które przy takiej eksploatacji potrzymają kilkanaście miesiący... i potem do utylizacji - ECO jak talala!

          • 26 1

      • Stąd się bierze cena z przetargu na obsługę systemu.

        • 9 0

    • Bo zwykłym rowerem trzeba się napedałować, a tutaj masz baterię która cię solidnie wspomaga podczas jazdy.

      • 2 0

    • Bo jezdzenie swoim rowerem nie jest modne :)

      • 0 1

    • w przypadku OBC wystarczyłoby zmniejszyc rozmiar powierzchni wliczanej do stacji (1)

      gdyby zaczęli płacić po 3PLN za odstawienie roweru, to problem by się szybko rozwiązał sam

      • 1 12

      • I ludzie zaczęliby przyjeżdżać znowu samochodami

        Chyba nie o to chodzi?

        • 10 1

    • (4)

      Polecam przejść się pod OBC czy Alchemie. Rowery są tam wypożyczane non-stop, nie tylko przez ludzi z okolicznych biurowców. Sam korzystałem kilka razy i gwarantuje, ze rowery tam nie stoją bezczynnie, ale są na bierząco eksploatowane

      • 27 3

      • to pewnie te zdjęcia z 80 sztukami w jednym miejscu to fejk?

        • 2 5

      • (1)

        No właśnie rowery są tam wypożyczane non stop. A w tym samym czasie na całym Jasieniu roweru nie ma ani jednego. Dokładnie o tym piszę.

        • 6 4

        • Ale chyba rozumiesz, że na tym ma polegać rower miejski

          Ma być w ruchu, ma być użytkowany. Jeśli ktoś pojechał pod OBC rowerem to pewnie chciałby też wrócić. Co, mają zabrać wszystkie rowery na Jasień?
          Też ubolewam nad tym, sam mieszkam na Jasieniu.. ale skoro są 4 stojaki x 5-6 miejsc (średnio) na "starym" Jasieniu, to o czym my w ogóle mówimy. To nie jest tylko problem Jasienia.
          Rowerów jest ok 600 na Gdańsk, z czego załóżmy 60-70% czynne... Patologia jest taka, ze w piątek o 15 na głównym mieście nie było ani jednego roweru!!

          • 12 1

      • co w sumie jest dość oczywiste biorąc ood uwagę bliskość UG

        • 15 0

    • ale przeciez kazdy moze sobie odjechac spod OBC rowerem i tyle, przeciez oni nie "aresztuja" tych rowerow na caly dzien... na koncu pomyslu aby operator rozwozil te rowery jest paranoja ze jeden rower bedzie dowozony do uzytkownika? Nie popadajmy w skrajonosci, Rowerow jest za malo i to jest problem, natomisat rozwozenie w ciagu dnia to totalny bezsens. Jak ich bedzie duzo one w sposob naturalny "uloza" sie na miescie

      • 4 3

    • Może dlatego że to korposzczury i typ co wszędzie wykorzysta okazje zaoszczedzenia (3)

      • 12 25

      • Ale po to jest rower miejski

        Aby 1000 pracowników tych biurowców nie przyjechało do nich tysiącem samochodów. Tylko skorzystali z alternatywnych środków transportu. Korzystacie do woli z MEVO!!! Po to są !!!

        • 22 3

      • brzmi jak ty

        • 2 0

      • To nie są żadne korposzczury. Nie pisałem powyższego by kogokolwiek obrażać. Oni mają prawo tak samo jak każdy inny korzystać z roweru ale też nie chcę by byli uprzywilejowani w stosunku do innych co potem mają wszędzie cały dzień puste stacje koło swoich domów czy firm.

        • 38 1

    • nie mają rowerów elektrycznych

      • 0 3

    • Elektryk

      Kosztuje kupę siana jest ciężki i trudno go codziennie chować do piwnicy lub graci mieszkanie. Wieszanie na haku takiego dla kogos kto wazy 50kg jest.

      • 10 2

    • Mylisz się totalnie. Rano jest co prawda kilkadziesiąt rowerów ale ok 11 nie ma już żadnego więc to nieprawda że służą tylko 2x dziennie

      • 15 0

  • kilkadziesiąt ??!!

    Kilkadziesiąt rowerów więcej, kilkadziesiąt osób więcej do obsługi? O czym my mówimy? I jeszcze mamy się z tego cieszyć pewnie.

    • 2 1

  • Mewka - jechałam raz (2)

    żeby się przejechać i zobaczyć jak to działa musiałam przyjechać samochodem pod Stadion Energa, bo tam miało byc aż 5 rowerów, a chciałam jeździć z kims. Po 10 minutach wszystkie były wypożyczone. Znalazłam wreszcie w okolicy jeden rower i udalo się wypożyczyć! Wow! Ale jeżeli taka ma być dostępnosc, to nie zamierzam korzystać, bo nie ma z czego.

    • 8 3

    • (1)

      Dlaczego nie zarezerwowałes na 15 min matołlku?

      • 3 0

      • spoko jeździć samochodem w poszukiwaniu roweru, naprawdę ale beka..

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane