• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo: 110 tys. wypożyczeń. Dotarło kilkadziesiąt nowych rowerów

Rafał Borowski
9 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 13:10 (9 kwietnia 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
System Roweru Metropolitalnego Mevo wystartował we wtorek 26 marca. System Roweru Metropolitalnego Mevo wystartował we wtorek 26 marca.

Operator systemu Mevo opublikował kolejne statystyki dotyczące wypożyczeń rowerów. Do poniedziałkowego popołudnia skorzystano z nich ponad 110 tys. razy. Choć w poniedziałek operator nie wiedział, kiedy pojawią się nowe rowery, to we wtorek do Gdańska dotarło kilkadziesiąt nowych pojazdów.



Korzystałe(a)ś z roweru Mevo?

W poniedziałkowe popołudnie na facebookowym profilu Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo podano najświeższe statystyki dotyczące wypożyczeń współdzielonych jednośladów.

Przypomnijmy, że oprócz Trójmiasta, można z niego skorzystać także w Tczewie, Pruszczu Gdańskim, Rumi, Redzie, Pucku, Władysławowie, Żukowie, Kartuzach, Stężycy, Somoninie oraz Sierakowicach.

- Dziękujemy za Waszą obecność i przepraszamy, że nadal nie możecie korzystać z Mevo tak często, jak byście chcieli. Choć rowery zostały wypożyczone już ponad 110 tys. razy i ta liczba ciągle rośnie, wiemy, że to nie wystarcza. Flota z czasem zwiększy się do 4080 rowerów, a my bez przerwy intensywnie pracujemy nad poprawą dostępności tych, które już są - napisano w komunikacie.

Sporo zgłoszeń od użytkowników



W dalszej części wpisu zapewniono, że operator systemu Mevo - spółka Nextbike - stara się sprostać problemom, które pojawiły się już w pierwszych dniach funkcjonowania systemu, który wystartował 26 marca.

- Nieustająco wymieniamy rozładowane baterie. Mamy do tego więcej sprzętu i więcej ludzi. Staramy się jak najszybciej przywracać do sprawności uszkodzone rowery. Wzmocnimy te elementy, których awarie najczęściej nam zgłaszacie. Zwiększyliśmy i dalej będziemy zwiększać nasze zespoły - obsługi klienta oraz serwisu. Dziękujemy także za Wasze ogromne zaangażowanie - zgłaszanie usterek, nieprawidłowego użytkowania czy innych trudności.

Nowi użytkownicy jeszcze poczekają



W związku z tymi zapewnieniami postanowiliśmy dopytać o szczegóły dotyczące planowanych usprawnień systemu Mevo. Nie na wszystkie pytania otrzymaliśmy precyzyjną odpowiedź. Pytaliśmy o to, kiedy będzie możliwość korzystania z rowerów przez nowych użytkowników, po tym, jak w piątek została wstrzymana możliwość wykupu nowych abonamentów.

- Jeżeli chodzi o założenie konta w systemie Mevo, rejestracja cały czas jest możliwa. Wstrzymaliśmy natomiast możliwość dokonywania wpłat, które są niezbędne do aktywowania konta. Nie podajemy terminu, kiedy wznowimy tę możliwość. Zapewniam jednak, że robimy, co w naszej mocy i niezwłocznie o tym poinformujemy użytkowników - mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy firmy Nextbike.

Zespół pracowników powiększy się o kilkadziesiąt osób



Więcej konkretów uzyskaliśmy na temat liczby ładowarek do rowerów, a także wspomnianego w facebookowym komunikacie zwiększenia zatrudnienia w zespole obsługującym system Mevo. Nowi pracownicy mają dołączyć do obecnego zespołu w ciągu kilku dni.

- W związku z ogromnym zainteresowaniem systemem Mevo systematycznie zwiększamy liczbę ładowarek do rowerów. Ich liczba wynosi obecnie grubo ponad 100 i wciąż wzrasta. Staramy się po prostu dostosować do tak dużego wykorzystania rowerów, które jest wyższe, niż przewidywaliśmy. Ponadto planujemy zwiększyć zatrudnienie osób, które obsługują system Mevo. Obecnie to ok. stu pracowników, w najbliższych dniach dołączy do nich kolejnych kilkudziesięciu - wylicza nasz rozmówca.

"Nie wiadomo, kiedy pojawią się kolejne rowery"



Jak już wcześniej wspomniano, liczba dostępnych obecnie rowerów Mevo to zaledwie ok. 30 proc. ich docelowej liczby.

Kiedy na ulicach pojawi się kolejna partia współdzielonych jednośladów? Również i w tym przypadku otrzymaliśmy wymijającą i niepełną odpowiedź.

- Tak jak zapowiadaliśmy, liczba rowerów Mevo ma wzrosnąć docelowo do 4080 sztuk. Chcemy, aby nastąpiło to jak najszybciej, ale na chwilę obecną nie podajemy terminu, kiedy dokładnie pojawią się kolejne partie rowerów. O tym również będziemy informować na bieżąco - uzupełnia Pogorzelski.
Aktualizacja, godz. 13:10 Dzień później nasi reporterzy zauważyli partię kilkudziesięciu nowych rowerów Mevo, które dotarły do Gdańska w nocy lub we wtorek rano.

Kilkadziesiąt nowych rowerów Mevo dotarło do Gdańska 9 kwietnia



Kilka dni temu pracownicy samorządowego stowarzyszenia, które nadzoruje wdrażanie Mevo stwierdzili, że liczą, iż rowery pojawią się przed weekendem majowym.

Opinie (405) ponad 10 zablokowanych

  • Jaką partyzantka czy oni mają jakiś serwis stacjonarny? Czy wszystko robią pod chmurką na stadionie? (1)

    • 30 2

    • Ciekawe czy chociaż za prąd płacą, haha

      ładnie Lechii Dumie Pomorza podbierać prąd? Prywatny właściciel zaraz by ich pogonił z tymi ładowarkami xD

      • 0 1

  • Amatorzy

    • 7 2

  • Iloma rowerami chcieli wystartować w listopadzie, 200?

    • 21 2

  • dowozenie bateri (6)

    Ten system upadnie , dowozenie bateri ??? kto to wymysli?
    powinno sie ladowac na tych pseudo stacjach

    • 42 2

    • Pytanie "kto to wymyślił?" pada w komentarzach wiele razy (1)

      Jak dotąd w odpowiedzi mamy głuchą cisze. Jak przychodzi co do czego to w Polsce nikt nigdy nie jest odpowiedzialny z imienia i nazwiska. Samo się zrobiło widocznie.

      • 5 1

      • ale za to nagrody odbierają już z imienia i nazwiska.

        • 3 1

    • Ta idea jest bardzo dobra pod dwoma warunkami: (2)

      1) odpowiedniej pojemności i jakości akumulatorów, 2) odpowiedniej liczby rowerów w stosunku do potrzeb. Dzięki temu pomysłowi uniknięto budowy kosztownych stacji z infrastrukturą elektryczną, która nie wszędzie jest dostępna.

      • 1 1

      • Zapomniałeś o jeszcze kilku warunkach: (1)

        3. Wystarczającej ilości ładowarek
        4. Wystarczającej ilości samochodów do przewozu akumulatorów/rowerów
        5. Odpowiedniej liczby akumulatorów zapasowych
        6. Odpowiedniej infrastruktury (przyłącze) aby móc jednocześnie użyć wszystkich ładowarek

        • 3 1

        • Zgadzam się, chodziło mi o podstawowe warunki

          Wydaję mi się, że ciekawą propozycją byłaby możliwość ładowania i wymiany, akumulatorów, przez dowolne osoby zarejestrowane w systemie, tak jak ma to miejsce w przypadku jednej sieci warszawskich hulajnóg.

          • 1 0

    • Jak zda egzamin,to może ulepszą dla użytkowników.

      • 1 1

  • (6)

    Najpierw powiedziano, ze na razie jest za malo rowerów i że przybedzie ich. Potem okazalo sie ze za malo jest takze akumulatorow nawet dla tych rowerow co juz sa. No a w koncu stwierdzono, ze za malo jest takze ladowarek do akumulatorow. Potem okaze sie ze za malo bedzie czasu do ladowanie wszystkich akumulatorow / doba ma tylko 24 godziny/ i miejsc do ładowania, a w koncu ze moze i za malo jest prądu. Tak bedzie

    • 65 3

    • Za mało miejsc do ładowania i za mało prądu to już było półtora tygodnia temu. Kilka dni przed niedzielną przerwą Mev0.

      • 5 2

    • (1)

      a jeśli tak nie będzie, to przeprosisz i odszczekasz?

      • 2 9

      • Przecież tak było. Przynajmniej tak wynika z informacji na trojmiasto.pl.

        • 6 1

    • Na końcu okaże się, że za mało pieniędzy dostali, bo się nie spodziewali sukcesu. I trzeba będzie słono dopłacić!!!
      I przez kogo to wszystko: przez Was, przez tych co wypożyczają lub chcieliby wypożyczyć. Gdyby nie to - rowery stałyby na stojakach, nikt by ich nie wypożyczał, baterii by wystarczyło, 100 ładowarek na 4000 rowerów też. Wszystko byłoby SUPER! Tak więc to Wasza (Nasza) wina!

      • 8 1

    • Zapomniałes dodac o koszcie prądu ....

      Za mało jest $$$ na pokrycie rachunków za prąd do ładowania... i kolejne 100 milionów wpadnie dotacji... . a cała dotacja na wszystkie koleje w pomorskim to 56 milionów?

      • 0 0

    • Zapomniałes, że za mało jest także pracowników.

      Jak tak dalej pójdzie, to za kilka miesięcy ta firma będzie największym pracodawcą na Pomorzu - dostarczając mieszkańcom max 4 tys rowerów, ha ha ha

      • 1 1

  • Too long to read

    Kiedy przybędzie więcej rowerów?
    Nie wiadomo.

    • 12 3

  • Wiecej pracowników

    Przecież oni beda musieli dolecowo mieć ponad 400 ludzi jezeli nadal zostaną przy troszkę ppnad 100 ladowarkach :)
    To sie nie może i nie bedzie opłacało. To jest szukowane do bankructwa kosztem Zus, Us i miasta a potem sprzedane. Nowy wprowadził ładowanie indukcyjne na stojakach i wygra cięciem kosztów.

    • 22 3

  • trzymam kciuki (4)

    mevo to doskonała idea!

    • 11 13

    • (2)

      MEVO - ideą zaczęli. Ideą skończą.

      • 3 2

      • (1)

        idź pucować swego niemieckiego szrota, panie januszu

        • 1 2

        • Ty idź ładuj baterie do Mevo.

          • 0 1

    • Tak jak komunizm - też doskonała idea.

      Tyle że nie działa w praktyce.

      • 1 2

  • Nie pojmuję biznesplanu (7)

    100 pracowników po 3 tys pensja - mies 300 tys zl, rocznie razy 12, umowa 5 lat. Zakup rowerów, zus, obciążenia itp. Zysk?

    • 32 2

    • Sama pensja to tylko część kosztów

      Koszt pracodawcy to pensja pracownika mniej więcej razy dwa, czyli jak średnio w mevo zarabiają 2500 netto to docelowo na same wynagrodzenia będą wydawać 300 x 5000 = 1500000 czyli 1,5 miliona miesięcznie! A moim zdaniem więcej, bo już teraz potrzeba około 50% pracowników więcej, niż zakładano.
      Dla porównania GAIT się chwali, że 800 kierowców/motorniczych codziennie przewozi 460 tys. osób i rocznie robią 28 mln kilometrów.
      Ciekawy jestem jakby policzyć koszt wozokilometra? Boję się, że budujemy najdroższy system komunikacji miejskiej na świecie i dużo taniej by wyszło każdemu chętnemu zasponsorować Ubera.

      • 22 1

    • Zapomniałeś o kosztach pracy. Koszt to min ok 5000 zł. Gdzie reszta - samochody serwisowe, wyposażenie serwisów, części do rowerów, pomieszczenia - również te do ładowania akumulatorów, gdzie reszta?? Czyli jak nic 1 mln rocznie!! Skromnie licząc.!!! Reszta jak piszesz! Za czyje pieniądze to będzie?

      • 10 0

    • coś czuję że szybko zamkną spółkę (1)

      W przetargu zgarnęli ok 40 milionów. Same pensje 150 osób x 5000zł brutto to przez 6 lat 54 miliony. A gdzie zakup rowerów, naprawa, części, samochody serwisowe, paliwo, prąd do ładowania, utrzymanie systemu monitoringu itp?

      • 13 1

      • Cieszmy się mevo

        Tak szybko znikną :(

        • 6 1

    • Biznesplanu? Jakiego biznesplanu???

      lol.

      • 4 3

    • (1)

      No właśnie. Co to za bzdury, że mają 100 pracowników i jeszcze zatrudniają. To tylko w tym kraju tak można ściemniać i ciemny lud to kupi, albo takie lewe przetargi ustawiać, że drugiej tyle idzie bokiem? Prosta matematyka.

      • 2 3

      • nie masz pojęcia to nie oskarżaj !

        • 3 1

  • .. (1)

    Miejsca Parkingowe pod te stojaki to szybko potrafili zabrać, a teraz jak ktoś chce zamienić samochód na rower bo np ma stojaka pod domem i pracą - to nie może....

    pozostawienie możliwości użytkowania tylko dla osób mających środki na koncie jest śmieszne, ja osobiście do takich aplikacji nie wpłacam nie wiadomo ile kasy bo przecież może wyparować....

    • 9 4

    • To jest okres przejsciowy. Etap I. Inaczej mówiac rozruch. Jak będzie 4000 rowerów, a ludzie się przestaną tym emocjonować to spadnie średnia liczba wypożyczeń na 1 rower. A zatem nie trzeba będzie ich ładować codziennie, a wystarczy co 3dni.

      • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane