- 1 Majaland: znamy termin otwarcia i cennik (321 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (538 opinii)
- 3 Kolejni Terytorialsi złożyli przysięgę (209 opinii)
- 4 Duży gmach w centrum powstał w 8 miesięcy (22 opinie)
- 5 Ukraińcy w policji? Mundurowi komentują (51 opinii)
- 6 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (113 opinii)
Mevo: 500 tys. zł kar dla użytkowników
Nieprawidłowe używanie rowerów Mevo wiąże się z nakładaniem opłat dodatkowych przez operatora. Do tej pory było 1600 takich przypadków. Łączna kwota kar przekracza 500 tys. zł.
Nie 600 tys. a 500 tys. zł nałożył opłat dodatkowych operator Nextbike na użytkowników roweru metropolitalnego. Niestety z naszej winy przekazaliśmy niezweryfikowane wewnętrznie informacje - mówi dyrektor ds. komunikacji Nextbike Polska - Aleksandra Myczkowska - Utrata.
To wszystko przekłada się na gorsze funkcjonowanie całego systemu wypożyczania elektrycznych rowerów.
- Każda osoba, która widzi, że rowery są niszczone lub wykorzystywane niezgodnie z regulaminem może to zgłosić korzystając z numeru widocznego na każdym z rowerów. Dodatkowo użytkownicy systemów mają możliwość przesłania zgłoszenia poprzez aplikację mobilną, w której można załączyć również zdjęcie. Dostępne są także kanały w mediach społecznościowych. Im szybciej dotrze do nas wiadomość o uszkodzonym rowerze, tym szybciej może on trafić do serwisu i wrócić na ulicę w pełni sprawny - mówi Paulina Wójcicka, Nextbike Polska.
1600 opłat dodatkowych na ponad 500 tys. zł
Od startu systemu roweru metropolitalnego Mevo minęły już ponad trzy miesiące. W tym czasie operator nałożył na użytkowników ponad 1600 kar (czyli tzw. opłat dodatkowych), które wyniosły 500 tys. zł.
Do najczęstszych przewinień można zaliczyć:
- zwrot roweru w strefie niedozwolonej, do 10 km od stacji (990 razy) - 450 zł.
- zwrot roweru poza funkcjonowaniem systemu (269 razy) - od 50 do 1000 zł.
- niedozwolony zwrot roweru w miejscu trudno dostępnym (191 razy) - 300 zł
Co ważne, od każdej kary można się odwołać, co użytkownicy Mevo czynią. Najprawdopodobniej właśnie dlatego Nextbike Polska nie podaje informacji, ile pieniędzy z tytułu kar udało się już ściągnąć.
- Jeżeli użytkownik nie zgadza się z naliczonymi opłatami może złożyć reklamację. Każda taka sytuacja jest rozpatrywana indywidualnie, pod uwagę brane jest stanowisko użytkownika oraz dane pochodzące z systemu informatycznego - mówi Paulina Wójcicka. - Reklamacje i skargi użytkowników rozpatrywane są w trybie przewidzianym w regulaminie w terminie 14 dni od daty jej otrzymania lub uzupełnienia, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - w terminie do 30 dni. Nie podajemy informacji o stanie windykacji i ściąganiu opłat od użytkowników.
Niektórzy na Mevo zarabiają. Jeśli użytkownik przyprowadzi porzucony rower do stacji, jego konto zostaje zasilone kwotą dwóch złotych. W ten sposób nagrodzono już 36,6 tys. kont, co łatwo policzyć, na sumę 73,2 tys. zł.
Wykorzystanie Mevo do celów komercyjnych
Zdarzają się też sytuacje, w których rowery Mevo wykorzystywane są komercyjnie, m.in. przez kurierów Uber Eats. Czy takie działanie jest legalne?
- Jeżeli użytkownik korzysta z roweru zgodnie z regulaminem, operator nie nakłada kar i nie nalicza opłat dodatkowych osobom, które wykorzystają jednoślady do działań komercyjnych - kończy Paulina Wójcicka.
Operat zwraca także szczególną uwagę by nie wprowadzać i nie zostawiać rowerów Mevo na plaży - takie działanie może kosztować użytkownika od 450 do 1400 zł.
Kiedy pojawią się nowe rowery?
W systemie od początku jego funkcjonowania zarejestrowało się ponad 118 tys. użytkowników, którzy wypożyczyli rower 933 tys. razy. Drugi i zarazem ostatni etap dostawy rowerów ma zostać zrealizowany do połowy sierpnia. Dziś w 14 gminach dostępne są 1684 rowery, docelowo ma być ich 4080.
Opinie (311) ponad 20 zablokowanych
-
2019-06-26 18:18
Ile z tych pieniedzy poszło na nagrody
dla wskazujacych nieprawidłowości ?
- 6 4
-
2019-06-26 18:22
Zaparkowanie poza stacją.
Nie wiedziałem, że zkończenie, zaparkowanie roweru poza stacją, ale w dozwolonej strefie jest wykroczeniem. Przedstawiane było jako zachowanie dozwolone choć płatne.
- 16 4
-
2019-06-26 18:23
(1)
Kpina z Polaków
- 14 5
-
2019-06-26 21:19
Raczej z i**otow.
Choć obecnie dużo takich
Polacy jak ja nawet nie używają tego 30kg szitu...- 1 1
-
2019-06-26 18:31
a jakie kary zapłaciło MEVO? (1)
A jakie kary zapłaciło MEVO?
Za niedotrzymanie warunków umowy,za dziwne zachowania typu brak rezerwacji rowerów,za olewanie uzytkowników i nie odpowiadanie na Emaile...14 dni na odpowiedź to kpina,a i tak po tym terminie nie odpowiadają....- 21 5
-
2019-06-26 18:32
Pieniacz!
- 1 7
-
2019-06-26 18:43
Gdzie tu ekologia w tych mevo skoro ich serwis generuje spaliny (4)
I to potężną ilość.Nie mówiąc o emisji związanej z produkcją do nich baterii oraz silników i innych podzespołów.Wystarczyłyby tradycyjne rowery
- 26 2
-
2019-06-26 19:01
Pretensje do kochanego miasta za rozpisanie przetargu (1)
A nie do wykonawcy który realizuje usługę według wytycznych
- 4 3
-
2019-06-26 19:42
Kuc
Nie do miasta, a bardzo konkretnych osób o nieuzasadnionych ambicjach samorządowych.
- 0 0
-
2019-06-26 19:25
Licznik CO2 bije (1)
Ładowanie akumulatorów też generuje dym w kominach elektrowni. O produkcji i przyszłej utylizacji toxy - akumulatorów, nie wspomnę.
- 8 0
-
2019-06-26 20:21
Szybko zgłoś to na Żoliborz do Małego Zdrajcy Brata.
On chce zorganizować w Polsce milion aut elektrycznych i zrobić z Polski potęgę w produkcji elektrycznych autobusów.
Pisowskim trollom wszystko już się miesza, ale tak to jest, kiedy próbuje się rządzić za pomocą kłamstwa.- 3 1
-
2019-06-26 18:52
No proszę,
a już mój dziadek mawiał "g***o chłopu nie zegarek, jak nie umie kręcić"... Kary są za niskie, więc użytkownicy lekceważą regulamin.
- 9 4
-
2019-06-26 18:53
(1)
A teraz niech urzędnicy podadzą jaką kara zostanie nałożona za źle funkcjonujący system mewo
- 13 2
-
2019-06-27 09:58
Juz o tym bylo
- 0 0
-
2019-06-26 18:54
Kto wymyślił tak durnowata nazwę mevo? (2)
Mi się kojarzy się z ptasimi odchodami
- 19 6
-
2019-06-27 12:00
Jak kto?
Czytelnicy Trójmiasta. Był plebiscyt.
- 0 0
-
2019-06-27 13:31
Oooo mewo
Mewo ma :D
- 0 0
-
2019-06-26 19:00
(1)
za niskie są kary....3 złote to kpina....rowery sa bardzo zniszczone i często , kiedy wspomagania już brak- nie zgłaszane jako usterka! Nagminnie leży i kwiczy aplikacja.....mapka wskazuje na danej stacji 3 rowery aktywne, podchodzisz a tu wszystkie na czerwono!!!!! Jeszcze lepiej jak na mapie wyświetlają się 2 a stojąc przy stacji jest pusta......chyba muszę zacząć nosić okulary. Dojazd w Gdańska Głownego czy Wrzeszcza w ciągu dnia graniczy z cudem!!!!! Z Brzeźna o godzinie 6:30 nie ma roweru ;-) Sukces Mevo.
- 17 4
-
2019-06-27 12:02
Jak 3 PLN to kpina? Jakby opłata była większa to nikt nie korzystałby
z możliwości zostawienia roweru poza stacją. Po to zainwestowali w rowery 4. generacji, żeby była taka możliwość. To ich głowna zeleta w stosunku do poprzednich generacji.
- 0 0
-
2019-06-26 19:01
Kapuś co robił fotkę rozwożącym jedzenie chciał zabłysnąć hehe
Coś nie wyszło , większość użytkowników to słabo myślące istoty które chcą tylko zepsuć i dojechać jak się da bo przecież to nie ich i kto udowodni że on to zepsuł.
- 4 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.