• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo: 500 tys. zł kar dla użytkowników

Arnold Szymczewski
26 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Używanie własnej blokady do unieruchomienia roweru Mevo jest zabronione i grozi karą 300 zł. Używanie własnej blokady do unieruchomienia roweru Mevo jest zabronione i grozi karą 300 zł.

Nieprawidłowe używanie rowerów Mevo wiąże się z nakładaniem opłat dodatkowych przez operatora. Do tej pory było 1600 takich przypadków. Łączna kwota kar przekracza 500 tys. zł.



Nie 600 tys. a 500 tys. zł nałożył opłat dodatkowych operator Nextbike na użytkowników roweru metropolitalnego. Niestety z naszej winy przekazaliśmy niezweryfikowane wewnętrznie informacje - mówi dyrektor ds. komunikacji Nextbike Polska - Aleksandra Myczkowska - Utrata.

Często widujesz rowery Mevo wykorzystywane niezgodnie z regulaminem?

Im dłużej działa system Mevo, tym, co zrozumiałe, częściej pojawiają się przykłady nieprawidłowego użytkowania rowerów metropolitalnych. Przede wszystkim chodzi o pozostawianie jednośladów poza stacjami. Zdarzają się jednak także inne sytuacje, takie jak przypinanie rowerów własną blokadą, podróżowanie w dwie osoby czy zwrot roweru w strefie niedozwolonej.

To wszystko przekłada się na gorsze funkcjonowanie całego systemu wypożyczania elektrycznych rowerów.

- Każda osoba, która widzi, że rowery są niszczone lub wykorzystywane niezgodnie z regulaminem może to zgłosić korzystając z numeru widocznego na każdym z rowerów. Dodatkowo użytkownicy systemów mają możliwość przesłania zgłoszenia poprzez aplikację mobilną, w której można załączyć również zdjęcie. Dostępne są także kanały w mediach społecznościowych. Im szybciej dotrze do nas wiadomość o uszkodzonym rowerze, tym szybciej może on trafić do serwisu i wrócić na ulicę w pełni sprawny - mówi Paulina Wójcicka, Nextbike Polska.
Rower Mevo "zaparkowany" na drodze rowerowej w Oliwie. Takie zachowanie użytkowników jest karane grzywną 300 zł. Rower Mevo "zaparkowany" na drodze rowerowej w Oliwie. Takie zachowanie użytkowników jest karane grzywną 300 zł.

1600 opłat dodatkowych na ponad 500 tys. zł



Od startu systemu roweru metropolitalnego Mevo minęły już ponad trzy miesiące. W tym czasie operator nałożył na użytkowników ponad 1600 kar (czyli tzw. opłat dodatkowych), które wyniosły 500 tys. zł.

Do najczęstszych przewinień można zaliczyć:

  • zwrot roweru w strefie niedozwolonej, do 10 km od stacji (990 razy) - 450 zł.
  • zwrot roweru poza funkcjonowaniem systemu (269 razy) - od 50 do 1000 zł.
  • niedozwolony zwrot roweru w miejscu trudno dostępnym (191 razy) - 300 zł

Co ważne, od każdej kary można się odwołać, co użytkownicy Mevo czynią. Najprawdopodobniej właśnie dlatego Nextbike Polska nie podaje informacji, ile pieniędzy z tytułu kar udało się już ściągnąć.

- Jeżeli użytkownik nie zgadza się z naliczonymi opłatami może złożyć reklamację. Każda taka sytuacja jest rozpatrywana indywidualnie, pod uwagę brane jest stanowisko użytkownika oraz dane pochodzące z systemu informatycznego - mówi Paulina Wójcicka. - Reklamacje i skargi użytkowników rozpatrywane są w trybie przewidzianym w regulaminie w terminie 14 dni od daty jej otrzymania lub uzupełnienia, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - w terminie do 30 dni. Nie podajemy informacji o stanie windykacji i ściąganiu opłat od użytkowników.
Niektórzy na Mevo zarabiają. Jeśli użytkownik przyprowadzi porzucony rower do stacji, jego konto zostaje zasilone kwotą dwóch złotych. W ten sposób nagrodzono już 36,6 tys. kont, co łatwo policzyć, na sumę 73,2 tys. zł.

Wykorzystanie Mevo do celów komercyjnych



Zdarzają się też sytuacje, w których rowery Mevo wykorzystywane są komercyjnie, m.in. przez kurierów Uber Eats. Czy takie działanie jest legalne?

Jeżeli użytkownik korzysta z roweru zgodnie z regulaminem operator nie nałoży na niego kary nawet jeśli wykorzystuje rower do celów komercyjnych. Jeżeli użytkownik korzysta z roweru zgodnie z regulaminem operator nie nałoży na niego kary nawet jeśli wykorzystuje rower do celów komercyjnych.
- Jeżeli użytkownik korzysta z roweru zgodnie z regulaminem, operator nie nakłada kar i nie nalicza opłat dodatkowych osobom, które wykorzystają jednoślady do działań komercyjnych - kończy Paulina Wójcicka.
Operat zwraca także szczególną uwagę by nie wprowadzać i nie zostawiać rowerów Mevo na plaży - takie działanie może kosztować użytkownika od 450 do 1400 zł.

Kiedy pojawią się nowe rowery?



W systemie od początku jego funkcjonowania zarejestrowało się ponad 118 tys. użytkowników, którzy wypożyczyli rower 933 tys. razy. Drugi i zarazem ostatni etap dostawy rowerów ma zostać zrealizowany do połowy sierpnia. Dziś w 14 gminach dostępne są 1684 rowery, docelowo ma być ich 4080.

Opinie (311) ponad 20 zablokowanych

  • Mevo zbrodnia i kara

    Za parę dni będą pobierać kasę za przechodzenie obok mevo :)

    • 16 1

  • Opłata za zwrot roweru poza stacją to nie kara! (1)

    Możliwość zwrotu roweru poza stacją jest jednym z założeń systemu, owszem jest opłata motywująca użytkowników do zwracania ich na stacjach, jednak zdecydowanie nie jest to niezgodne z regulaminem... A to właśnie wynika z artykułu.

    • 19 0

    • Dokładnie tak jest. Pokazywanie pozostawienia roweru poza stacją jako kara, jest nie fair.

      Odprowadzenie roweru zaparkowanego poza stacją na stację i zaparkowanie roweru wziętego ze stacji i zaparkowanego poza stacją, to są dwie komplementarne rzeczy.

      • 0 0

  • Przecież wiadomo że burak polski się nie nadaje do niczego

    Polak ma pracować bat nad łbem a nie na rowerze jeździć.

    • 7 4

  • strach się bać! Rowery rozjeżdżaja Gdynię (3)

    Rowerów prawie tyle co pieszych na chodnikach, tragedia!! Pieszy w niebezpieczeństwie. Diabelski pomysł. Nadto policja śpi!! Nie wolno jeździć po chodniku wzdłuż jezdni , na której jest ograniczenie do 50 km/h. W Gdyni bałagan w tym temacie, straż miejska za zgodą Szczurka

    • 17 6

    • to wez sprobuj jezdnia jechac. dzicz na 4 kołach od razu cie ustawi do "pionu"

      • 3 2

    • brak rowerow (1)

      Brak rowerow Gdynia wzgórze św. maksymiliana.dojeżdzam do Sopotu,ale nigdy nie mogę skorzystać z MEWO. Ostatnio rower stał przez 3 dni z uszkodzoną dętką,albo stoi 5 rozładowanych.Szkoda, ludzie sie denerwuja taka sama sytuacja przy infobox gdynia.

      • 0 0

      • To skorzystaj z rybitwo!

        • 0 0

  • Kara 1000 zł może odstraszyć barana, choć to ryzykowna hipoteza.

    Dlaczego do Polaków przemawiają tylko kary? Chamstwo, brak kultury, wszechwiedza czy agresja, tu wiedzieli prym. Jakim durniem trzeba być żeby zostawić rower na środku ścieżki rowerowej, chodniku czy w krzakach? Mowa o rowerach MEVO.

    • 11 2

  • zakaz to zakaz (2)

    Ponieważ dużo tu cyklistów, zapytam: dlaczego z mola w Brzeźnie zrobiliście sobię pętlę? Molo to 100% deptak. Rowery zostawcie sobie w innym miejscu.

    • 13 2

    • Staram się, ale nie rozumiem. (1)

      O co ci chodzi? MeVisci jeżdżą po molo?

      • 2 0

      • 3 x tak

        Tak

        • 2 1

  • zoom

    Zdjęcie z rowerem na ścieżce wygląda na aranżowane.

    • 7 1

  • Ten artykuł to manipulacja! (4)

    Pokazują na zdjęciu, że dwa rowery są spięte blokadą z sugestią że samodzielne zapinanie roweru grozi karą. Zapomnieli dodać tylko, że gdy dokonuje się płatnego postoju roweru to te wbudowane blokady często nie chcą działać i wtedy jedyna opcja żeby zabezpieczyć się, to zapięcie własnej blokady! Artykuł jest stronniczy i próbuje odwrócić uwagę od problemów Mevo, przerzucając odpowiedzialność na użytkowników, a to się nazywa pospolicie Manipulacja!

    • 23 11

    • To, co napisałeś, to jest jakiś bełkot nieprzytomnego człowieka. (2)

      • 1 3

      • albo upał albo pół litra (1)

        • 0 2

        • Ile dostajecie za wpis?

          No i generalnie, żadna praca nie hańbi iprócz sprzedawania garnków starszym ludziom i "szeptanki". Zmieńcie to.

          • 1 0

    • nieprawda , blokady zawsze dzialaja, inaczej nie da rady zwrocic roweru, fakt ze czasami trzeba poprubowac az pare minut zanim zaskoczy blokada, ale suma sumarum zawsze zaskakuje

      • 0 0

  • Kiedy kary dla hulajnóg? (1)

    To jest rozrastająca się patologia

    • 23 1

    • Oby jak najszybciej, problem natasta w błyskawicznym tempie

      • 2 0

  • (3)

    no to starczy na kary dla operatora

    • 8 3

    • Firma łamie umowę - ściągać kary. Użytkownicy łamią umowę - nie tykać. (1)

      Kucowskie postrzeganie świata.

      • 0 1

      • mevo zapłaciło karę?

        • 0 0

    • WYstarczy nawet....

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane