Rower Mevo wystartował. Jak go wypożyczyć i ile to kosztuje?
We wtorek 26 marca wystartował System Roweru Metropolitalnego Mevo. Do Trójmiasta trafiło na razie 1058 z 3353 rowerów wspomaganych elektrycznie. Podpowiadamy, ile kosztuje jazda tym rowerem i jak go wypożyczyć.
Na razie w Gdańsku do wypożyczenia jest 667, a w całym Trójmieście 1058 rowerów. Docelowo jednośladów będzie w Trójmieście 3353, czyli 86 proc. całej floty.
Rejestracja w systemie Mevo
Do systemu zarejestrować możemy się za pomocą strony internetowej lub przez aplikację. W formularzu należy podać takie dane, jak: imię, nazwisko, adres, pesel, numer telefonu oraz maila.
Aplikację na telefon najlepiej pobrać za pomocą strony internetowej www.rowermevo.pl. Zarówno w sklepie Google Play, jak i Appstore nie jest ona wyświetlana na pierwszym miejscu i możemy mieć niewielki problem z jej znalezieniem.
Po wypełnieniu formularza, na nasz adres mailowy przyjdą dwie wiadomości od nadawcy bok@rowermevo.pl Pierwsza z linkiem aktywacyjnym do konta - mamy 24 godziny na aktywację. Druga wiadomość zawiera dane do logowania w systemie Mevo, są to numer telefonu i kod PIN.
Swoje indywidualne konto w systemie Mevo musimy doładować za pomocą: przelewu internetowego, rejestracji karty płatniczej lub systemu Blik.
Jeśli w aplikacji lub na stronie internetowej nie wybierzemy żadnego z proponowanych abonamentów, rower będziemy mogli wypożyczyć jedynie w opcji "opłata minutowa" tj. 10 gr za każdą minutę.
Cennik roweru Mevo
- 10 zł miesięcznie za 90 minut codziennego użytkowania
- 100 zł za roczny abonament (90 minut dziennie)
- 150 zł za roczny abonament (120 minut dziennie)
- 10 gr za każdą minutę (bez abonamentu)
- 5 gr za każdą minutę po wyczerpaniu czasu abonamentowego
Warto w tym miejscu dodać, że bateria w rowerze Mevo ma wystarczyć na pokonanie 60 km.
Jak wypożyczyć i zwrócić rower Mevo?
Sposób znany wszystkim, którzy korzystają z samochodów na minuty, to zeskanowanie z pojazdu kodu QR w celu wypożyczenia go. W przypadku roweru Mevo jest dokładnie tak samo. Po włączeniu mobilnej aplikacji wyświetli nam się mapa z dostępnymi jednośladami, rower możemy zarezerwować na 15 minut (pierwsze 5 minut jest za darmo, ale każda kolejna minuta odciągana jest od naszego abonamentu) lub podejść do niego i zeskanować wspomniany kod QR, który jest umieszczony w tylnej części pojazdu. W przypadku, kiedy z jakiegoś powodu nie uda nam się zeskanować kodu, możemy w aplikacji wpisać numer roweru widoczny nad kodem QR. System automatycznie zwolni blokadę w rowerze, który będzie już gotowy do jazdy. Rower możemy także wypożyczyć za pomocą karty zbliżeniowej (po dodaniu jej do konta użytkownika, przykładając do czytnika w rowerze) lub kontaktując się z całodobowym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 58 350 20 20.
Warto pamiętać o tym, żeby po zakończeniu jazdy odstawić rower w jednej ze stacji i ręcznie zaciągnąć blokadę - tylko ten sposób kończy nasz wynajem w systemie. Odstawienie roweru poza stacją skutkuje dodatkową opłatą 3 zł. Jeśli stacja jest przepełniona, w celu uniknięcia dodatkowej opłaty, należy odstawić rower najbliżej jak to tylko możliwe. Jeśli odstawimy jednoślad w odległości 10 km od najbliższej stacji, ale poza obszarem funkcjonowania Mevo, zapłacimy dodatkowo 50 zł.
- W przypadku ogromnie przepełnionych stacji, w sytuacjach, kiedy rowerów bedzie tak dużo, że GPS nie będzie już ich "przypisywał" do stacji będziemy interweniować z relokantami - mówi Dominik Makurat, Specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego.
Opłaty dodatkowe w rowerze Mevo
Miejsca i obszary zaznaczone są na mapach kolorem czerwonym, w których nie możemy poruszać się rowerem Mevo, są to m.in.: zbiorniki wodne, brzeg morski, plaże i wydmy (wyjątkiem do poruszania się rowerem w strefie niedozwolonej, są drogi utwardzone). Warto dodać, że zwrot roweru w strefie niedozwolonej, to koszt w zależności odległości od najbliższej stacji od 450 do 1400 zł.
Lista opłat dodatkowych jest długa. Oprócz tych już wspomnianych, znajdziemy również: transport roweru komunikacją miejską 50 zł, zwrot roweru w obszarze innym niż obszar funkcjonowania systemu Mevo 100 zł, przekroczenie 12 godzin wypożyczenia w zależności od taryfy od 200 do 300 zł, i w końcu kradzież, utrata lub zniszczenie roweru 12 tys. zł.
Zarabiaj z Mevo
Mimo, że koszt miesięcznego abonamentu jest niski, to na rowerze Mevo możemy jeszcze zarobić. W jaki sposób? Operator przewidział premiowany zwrot roweru do stacji Mevo, który został wypożyczony poza nią. Oznacza to, że gdy zauważymy rower poza stacją, możemy go wypożyczyć i zawieźć do najbliższej stacji Mevo. Każdorazowe odstawienie roweru na swoje miejsce, zasili nasze konto kwotą 2 zł. Łatwo więc policzyć, że jeśli w ciągu miesiąca, pięć razy wykonamy premiowany zwrot roweru, abonament wyjdzie nam na zero.
Opinie (1426) ponad 50 zablokowanych
-
2019-03-26 17:53
(62)
Jechałem. Szału ni ma.
- 141 289
-
2019-03-26 18:15
A jakiego szału się spodziewałeś? (12)
- 97 7
-
2019-03-26 18:29
(10)
ja, większego wspomagania, takiego jak w "prawdziwych" rowerach wspomaganych elektrycznie
- 32 29
-
2019-03-26 18:31
Niestety te "prawdziwe" są w Polsce nielegalne (4)
Ale pod lekką górkę jak z górki, więc nie jest źle.
- 11 30
-
2019-03-27 06:58
(2)
Mam taki "prawdziwy" , dlaczego piszesz ze jest nielegalny?
- 23 3
-
2019-03-27 08:47
Przepisy mówią 250W i płynny spadek do 0 przy 25km/h (1)
Łatwiej się rusza itp, ale niestety kopa to to nie ma, szczególnie jak chcesz pojechać trochę szybciej pod górkę.
Chińskie zestawy do konwersji mają 3kW, a i gotowe rowery w sklepach rzadko spełniają wymagania przepisów i mają dużo więcej mocy :)- 9 2
-
2019-03-27 13:57
I taki polski który spełnia te warunki rower mam więc nie uogólniaj.
- 3 0
-
2019-03-27 20:03
również nielegalna jest manetka
Silnik ma tylko wspomagać pedałowanie. Nie może działać bez.
- 2 2
-
2019-03-27 08:38
(4)
Ja tez chciałbym jeździć Ferrari i to najlepiej darmo.
- 12 3
-
2019-03-27 11:43
(2)
A kto ci broni?
- 4 0
-
2019-03-27 13:57
(1)
Nie kto tylko co .
- 1 1
-
2019-03-27 18:32
Si
- 1 1
-
2019-03-27 22:05
T55
Temu brzydactwu bliżej do roweru marki Ukraina niż do Ferrari.
- 1 0
-
2019-03-28 07:20
myślał ,że po drodze piwo bedą rozdawać
- 3 0
-
2019-03-26 18:33
(28)
Tu nie ma być szału. Chodzi o tanie przemieszczanie się z punktu A do B bez samochodu i bez ograniczenia rozkładem jazdy zbiorkomu.
- 114 7
-
2019-03-26 18:46
Opinia wyróżniona
No właśnie (26)
Chyba niektórzy nie zrozumieli idei tego toweru. To ma slużyc do przemieszczenia sie po miescie a nie rajdach po ulicach i ścieźkach. Imo bardzo dobrze ze nie jest to zbyt wypasiony i szybki rower. Ma byc tanio i szybko z punktu a do b w obrebie dzielnicy czy miasta
- 82 8
-
2019-03-26 18:55
Ty chyba też nie zrozumiałeś. Trójmiasto lezy na wzgórzach... (16)
morenowych, przewyższenia maja ok 100m pomiędzy dolnym a górnym tarasem. Podjazd pod Jaśkową czy Rakoczego wymaga dociśnięcia na pedały. Te rowery miały m.in. ułatwić takie podjazdy.
- 61 28
-
2019-03-26 19:07
(6)
To jest rower. Na tym właśnie polega jazda. Na przemianstronnym naciskaniu na pedały. Czego jeszcze nie rozumiesz?
- 90 22
-
2019-03-27 11:46
Sam sobie naciskaj pedaly...
- 5 18
-
2019-03-27 15:35
Tego (4)
że skoro dali rowery ze wspomaganiem elektrycznym, ok. trzy razy droższe od takich samych, bez tego wspomagania (licząc także koszt obsługi takiego roweru), to one powinny umożliwić podjazd pod gdańskie górki nawet osobie z beznadziejną kondycją. Skoro pod górkę i tak się trzeba napedałować, to jaki jest sens wypożyczenia takiego roweru? Można
że skoro dali rowery ze wspomaganiem elektrycznym, ok. trzy razy droższe od takich samych, bez tego wspomagania (licząc także koszt obsługi takiego roweru), to one powinny umożliwić podjazd pod gdańskie górki nawet osobie z beznadziejną kondycją. Skoro pod górkę i tak się trzeba napedałować, to jaki jest sens wypożyczenia takiego roweru? Można pojechać własnym. Mogli dać zwykłe rowery w tej sytuacji - na jedno by wyszło, a koszty utrzymania dużo niższe. Kolejny raz bezsensownie się w tym mieście przepłaca, jak za ECS, Tristar, a wkrótce Obwodnicę Metropolitarnę, a można było coś zrobić równie dobrze, jak nie lepiej, a taniej.
Taki rower miejski to jest super sprawa, ale trzeba go dostosować do warunków geograficznych. W płaskiej Wawie można sobie śmigać bez wspomagania. W Gdańsku, gdzie połowa ludzi mieszka na górnym tarasie, nikt nikogo nie zachęci do wynajmowania rowerów, którymi nie da się chociaż trochę łatwiej podjechać pod górkę. I piszę to jako rowerzysta, który sam jeździ regularnie do pracy 13 km, mając do podjechania czy to górki typu Jaśkowa Dolina, czy Łostowicka. Dla mnie to nie problem podjechać pod te górki, ale 80% rowerzystów się na nich zwyczajnie morduje.- 14 10
-
2019-03-27 18:42
odp. dla sobmar (1)
Ile razy trzeba ci powtarzać abyś zrozumiał sedno sprawy? To jest rower. owszem, ze wspomaganiem, ale to nie jest ani motocykl, ani auto, ani autobus. Rower, jak pewnie wiesz, jest przeznaczony raczej do rekreacji lub sportu, a nie do przywożenia zakupów do domu, a już na pewno nie na półwyczynowe wspinanie się na Wzgórza Morenowe przez "osoby z
Ile razy trzeba ci powtarzać abyś zrozumiał sedno sprawy? To jest rower. owszem, ze wspomaganiem, ale to nie jest ani motocykl, ani auto, ani autobus. Rower, jak pewnie wiesz, jest przeznaczony raczej do rekreacji lub sportu, a nie do przywożenia zakupów do domu, a już na pewno nie na półwyczynowe wspinanie się na Wzgórza Morenowe przez "osoby z beznadziejną kondycją". Takie osoby nie powinny wsiadać nie tylko na rower, ale nawet na motocykl! :P Aha, a już biadolenie o przepłacaniu w tym mieście... Typ narzekacza... Masakra...
- 3 17
-
2019-03-28 08:16
nie wprowadzają 4k rowerów miejskich do rekreacji, by ludzie mogli sobie pojezdzic chwile dla przyjemności. te rowery maja slozyc komunikacji miejskiej a tu nie do końca spelniaja swoja role. dokładnie tak jak napisał sobmar
- 6 0
-
2019-03-28 09:42
Przy okazji wiele osób stopniowo podniesie swoją kondycję, wydolność itd
- 0 1
-
2019-03-28 14:46
Nie wiem za co dostałeś minusy. Napisałeś prawdę.
Widać trole jedynej słusznej drogi wolnego miasta gdańska (specjalnie napisane z małej litery) walczą o byt dla siebie i swoich rodzin.
- 2 2
-
2019-03-26 20:15
(1)
No i ułatwiają. Bez wspomagania byłoby trudniej. Nigdzie nie było napisane że będzie bezwysiłkowo.
- 64 5
-
2019-03-27 11:45
Czyli bez sensu..
- 2 11
-
2019-03-27 07:59
przecież są skutery elektryczne na minuty (5)
więc jeżeli potrzebujesz bez wysiłkowego podjazdu Jaśkową Doliną lub ogólnie na morenowe wzgórza to przecież zamiast narzekać na Mevo wypożycz skuter.
Jak idziesz do restauracji to też narzekasz że nikt ci nie przeżuł posiłku tylko sam musisz się męczyć?- 60 7
-
2019-03-27 10:48
:)
Tą restauracją rozwaliłeś system ;)
Moje gratulacje!- 37 3
-
2019-03-27 11:47
Tak
- 0 1
-
2019-03-27 13:51
Najpopularniejsza sieć to blinkee
Blinkee nie można jeździć na morenę.
- 3 1
-
2019-03-28 14:49
Nie zgadzam się Mevo to także pieniądze podatników. (1)
Powinny być dobrze wydawane.
- 1 2
-
2019-03-28 22:35
To zajmij się tym
Nie wiesz, ze ilu ludzi, tyle opinii? Kurka, czemu Polak musi narzekać?Moze ucieszmy się, że jest i najpierw sami wypróbujmy, co?
- 0 1
-
2019-03-27 08:39
Musisz sobie wynajmować samochód , rower nie jest dla Ciebie .
- 21 2
-
2019-03-26 19:47
Tu trzeba wciaz pedalowac a nie narzekac z bebonem na kierownicy.
- 42 5
-
2019-03-26 20:07
"Imo" - co to za słowo ? w Słowniku Języka Polskiego PWN nie istnieje!! (7)
- 17 19
-
2019-03-26 21:42
Skrót z angielskiego, znaczy mniej więcej "według mnie" (3)
- 13 4
-
2019-03-26 23:34
(1)
a imho? a wtf? a fyi? a u2? 4U? a coca-cola?... jest gdzieś słownik tych słów? he?
- 15 5
-
2019-03-27 10:20
Te słowa nazywają się akronimy
I tak, jest słownik :)
- 3 0
-
2019-03-27 11:48
A po polsku nie mozna napisac?
- 9 0
-
2019-03-26 23:28
(2)
Imo - in my opinion
- 14 4
-
2019-03-27 11:49
(1)
Ponglisz jakis, czy co?
- 7 2
-
2019-03-28 15:40
pologłupolo
- 1 0
-
2019-03-27 11:43
Czyli bzdura na dwóch kółkach..
- 4 1
-
2019-03-26 19:46
Siodełka na tory
- 23 2
-
2019-03-26 21:06
Chroń swoje dane (10)
Kolejny bank danych pesel, nr. dowodu
- 25 9
-
2019-03-26 21:47
pesel tak ale kto ci naopowiadal glupot o dowodzie ??
- 16 5
-
2019-03-26 22:02
klechy mają twoje dane od urodzenia... (6)
- 34 8
-
2019-03-27 05:25
Od chrztu (5)
Jak twoja rodzina komusza to chrztu i "problemu" nie masz
- 11 15
-
2019-03-27 07:04
(4)
Jeżeli jak piszesz "rodzina komusza "i dziecko nieochrzczone to i innych problemów nie masz . Obejrzyj "Kler"lub "Spotlight"to będziesz wiedział coś więcej.
- 13 5
-
2019-03-27 12:33
Jeśli życiową wiedzę czerpiesz z filmów to życzę powodzenia! (3)
Obejrzyj "Batmana" i skocz z dachu.
- 9 8
-
2019-03-27 14:01
(1)
No to niewiele masz argumentów.Tak niewiele jak niewiele mają ich hierarachowie polskiego Kk.
- 7 5
-
2019-03-28 14:51
Kościół, szkoła, Parlament to lustrzane odbicie Polaków.
- 0 1
-
2019-03-27 18:03
komentarz dnia :D
- 2 1
-
2019-03-27 18:49
A czego się spodziewałeś?
Że wypożyczysz rower elektryczny wart kilkanaście tysięcy za parę złotych, nie podasz swoich danych, i zawiniesz go? Wszędzie musisz podawać swoje dane, nawet w bibliotece w której pożyczasz książkę za 5 zeta! :P
- 4 3
-
2019-03-27 19:20
Pesel generator i już
i kredytu nie będzie ;-)
- 2 2
-
2019-03-27 00:12
V8 (3)
Tylko V8
- 8 7
-
2019-03-27 08:32
V6 boxer też (2)
- 2 2
-
2019-03-27 13:07
jak V (1)
to nie bokser
- 2 3
-
2019-03-27 15:16
Damski boxer
- 4 1
-
2019-03-27 06:28
A na jaki szał liczyleś??
- 9 0
-
2019-03-27 07:50
Jechałem. Przyjemnie przy niskich i średnich prędkościach.
- 8 0
-
2019-03-27 08:12
94 Cię poparło , ciekawe ilu z tych 94 pojechało wczoraj takim rowerem i juz wiedzą że "szału ni ma ". Myślę że większość z nich to ludzie ktorzy sami siebie nie lubią więc wszystko skrytykują . Brawo zuchy!
- 16 5
-
2019-03-27 14:59
Dzisasss toz to rower i tyle. Jezdzisz a nie pitolisz.
- 8 2
-
2019-03-26 18:03
Opinia wyróżniona
Przyznam, że jedzie się bardzo przyjemnie. Nawet Gdyńską ul. Wolności w góre jedzie się ok.
- 29 9
Wszystkie opinie
-
2019-03-26 17:53
Ogólnie to fajna inicjatywa, popieram! (48)
Fajnie gdyby jeszcze drogi rowerowe były przejezdne ! Dojechać z Chyloni do Redłowa to katorga! Morska scieżkami a potem warszawska ulicą to ciężkie przeżycie.
- 436 56
-
2019-03-26 17:55
Przez te wszystkie możliwe kary podziękuję za korzystanie ! (18)
- 69 32
-
2019-03-26 17:56
A co jak coś nie będzie działać? Przykładowo zatnie się blokada i rower nie będzie odstawiony? (7)
Tyle czekałem na ten system ale jednak nie skorzystam.
- 35 24
-
2019-03-26 18:02
(2)
Wystarczy zadzwonić do BOK
- 27 11
-
2019-03-27 01:22
jak bedzie tak to działać tak ten BOK jak np. w Orange... (1)
to czekaj na operatora do zasr*nej śmierci i jeszcze dłużej a opłata za min leeeci ... no i życzę sukcesów :)))
- 19 7
-
2019-03-27 08:35
Masz rację ,jesteś na przegranej jak będziesz chciał odstawić rower w lipcu a właśnie wtedy spadnie śnieg albo będzie trzęsienie ziemii.Czarno widzę , Ty nie ogarniasz niczego.
- 13 11
-
2019-03-26 18:03
To dzwonisz na infolinię i załatwiasz problem (1)
Ranyy.. Wszystko trzeba ci palcem pokazywać?
- 35 20
-
2019-03-27 16:49
Pokolenie kopiuj wklej...
Dramat
- 7 2
-
2019-03-26 18:08
A jak spadnie na ciebie meteoryt? Może lepiej nie wychodź z domu bo jeszcze coś Ci się stanie
- 43 12
-
2019-03-26 18:30
To nie korzystaj
Mniej marud to lepiej
- 25 10
-
2019-03-26 18:02
Jakie kary? (2)
- 6 13
-
2019-03-26 18:07
Przeczytaj więcej niż nagłówek to zobaczysz jakie są możliwe kary. (1)
Jakoś nie widzę tego abym w razie problemów miał dzwonić do BOK i czekać na rozwiązanie mojego problemu. Roweru używam do dojazdów do pracy, czas to pieniądz.
- 14 8
-
2019-03-26 18:11
Chyba nie zrozumieliśmy..
Nie mam czasu czytać! Pytając jakie kary zażądałem abyś mi napisał dokładnie jakie i to w trybie natychmiastowym.
- 12 22
-
2019-03-26 18:10
Nieumyślnie ich nie dostaniesz.
- 6 4
-
2019-03-26 18:28
Kolega by chciał, żeby było bez kar? Tak tylko nie bo nie? (2)
To nie w Polsce. Tu musi być bat
- 19 7
-
2019-03-27 11:38
(1)
Nie musi. Ale trzeba naród represjonowac przy kazdej okazji, nie? Chore..
- 4 2
-
2019-03-27 16:02
To prawda, funkcjonują w narodzie chore jednostki, które trzeba utrzymywać w ryzach represjami. https://www.trojmiasto.pl/raport/Ktos-wrzucil-rower-na-trakcje-trolejbusowa-rt124295.html
- 3 0
-
2019-03-26 19:25
Pierwsza odważna decyzja !
- 5 0
-
2019-03-27 09:45
Ja podobnie. Zysk z korzystania niewielki a potencjalne kary jakby wyporzyczali jakies super samochody. Zostane przy mojej metodzie posiadania kilku dziadowskich rowerow kupionych za grosze.
- 6 2
-
2019-03-27 16:48
Za tydzień by nie było żadnego roweru
Wszystkie by ukradli. Taki mamy klimat. Kary tylko trzymają cebulakow w ryzach.
- 6 1
-
2019-03-26 18:19
Rowerzyści (11)
najbardziej roszczeniowa grupa
- 31 48
-
2019-03-26 18:31
Eksperci internetowi. (5)
Wyprzedzają wiedzą rowerzystów o kilometry.
- 50 3
-
2019-03-27 06:42
(4)
To akurat żaden wyczyn.
- 5 6
-
2019-03-27 08:45
O, dawno Cię nie widziałem (3)
Już możesz jeździć rowerem, mimo, że Cię nie stać na swój.
Spróbuj, zdziwisz się, jak fajnie omija się frustratów w korkach :)- 8 4
-
2019-03-27 09:19
O cześć (1)
Juz masz dostęp do komputera na oddziale zamkniętym?
- 4 5
-
2019-03-27 09:52
Nie, chodzę do Twojego gimnazjum.
- 6 1
-
2019-03-27 11:39
Jezdze autem, nie stoje w tych legendarnych korkach, o ktorych tak piejecie...
- 3 6
-
2019-03-26 18:50
rowerzysci akurat maja swoje wlasne tradycyjne rowery ktorymi moga jezdzic gdzie chca a nie tylko tam gdzie sa stacje wiec maja wylane na te elektryki.
- 26 2
-
2019-03-26 19:05
(1)
Kierowcy z PiS
Najbardziej chora grupa
Pozdrawiam- 27 27
-
2019-03-26 21:30
Kretyn
- 11 10
-
2019-03-27 10:54
To zdanie z ust kierowcy to jest zwyczajna bezczelność
- 4 0
-
2019-03-27 13:34
Bardziej roszczeniowe są madki....zwłaszcza te z patologi
- 7 0
-
2019-03-26 18:34
A kto by
się tam Gdyniom przejmował. Tu jest Gdańsk!!!
- 5 20
-
2019-03-26 19:25
Brawo Dulkiewitz! (2)
- 6 31
-
2019-03-26 19:46
I ty poziomko
- 5 3
-
2019-03-26 23:27
co niby ta kobieta zrobila , rządzi kilka tygodnie i już niby zbawiła świat ?
- 10 5
-
2019-03-26 20:05
Gryzoń z tej okazji że już są rowery,mówi że sam wyłoży asfalt dla rowerow wzdłuż Morskiej.Dzisiaj jechał do Obi zakupić taczkę i łopatę ,a potem ostro bierze się do roboty.
- 9 6
-
2019-03-27 02:22
Ogólnie to fajna ... a w szczególe to KICHA
- 11 2
-
2019-03-27 06:20
ścieżki rowerowe u szczurka to trzeci świat (4)
w tym roku zrobi "aż" 153 metry nowej drogi rowerowej:)))
- 9 2
-
2019-03-27 06:39
kiedy biletomaty do tych rowerów
- 5 0
-
2019-03-27 08:00
(1)
Powinien zrobić w końcu przejazd pieszo rowerowy wzdłuż estakady na północ gdyni
- 3 2
-
2019-03-27 17:50
Nie wzdłuż, a na estakadzie.
Pod prąd.
Kontrapasy.- 2 0
-
2019-03-27 11:41
Bez tej waszej ścieżki nie umiecie jechać?
- 5 2
-
2019-03-27 13:57
Jeden pas Warszawskiej powinien być drogą rowerową, a drugi dla samochodów
jako ulica jednokierunkowa.
- 5 4
-
2019-03-27 16:08
fantastyczna alternatywa dla taksówki po pochlanym wieczorze
- 1 1
-
2019-03-27 17:29
Przez Stogi też możesz wjechać w glebę lub dół pełen wody i kara, bo nie wolno po jeziorach...
- 2 1
-
2019-03-28 06:52
Jest ok tylko malo, we wrzeszczu popoludniu zero
- 0 1
-
2019-03-28 14:36
Wszystko fajnie ale...
Nie ma słowa o tym, że ludzie mieli problem z pozostawieniem rowerów po prostu nie było miejsca. Większość takich sytuacji była wokół biurowców. To świadczy o klapie miejskiej polityki dotyczącej urbanistyki i rozwoju komunikacji miejskiej. Dobry artykuł na ten temat jest na Bezprawniku. Bezprawnik Mevo.
- 2 0
-
2019-03-28 14:46
Doradzam przeprowadzkę do Gdańska
- 0 1
-
2019-03-26 17:53
(62)
Jechałem. Szału ni ma.
- 141 289
-
2019-03-26 18:15
A jakiego szału się spodziewałeś? (12)
- 97 7
-
2019-03-26 18:29
(10)
ja, większego wspomagania, takiego jak w "prawdziwych" rowerach wspomaganych elektrycznie
- 32 29
-
2019-03-26 18:31
Niestety te "prawdziwe" są w Polsce nielegalne (4)
Ale pod lekką górkę jak z górki, więc nie jest źle.
- 11 30
-
2019-03-27 06:58
(2)
Mam taki "prawdziwy" , dlaczego piszesz ze jest nielegalny?
- 23 3
-
2019-03-27 08:47
Przepisy mówią 250W i płynny spadek do 0 przy 25km/h (1)
Łatwiej się rusza itp, ale niestety kopa to to nie ma, szczególnie jak chcesz pojechać trochę szybciej pod górkę.
Chińskie zestawy do konwersji mają 3kW, a i gotowe rowery w sklepach rzadko spełniają wymagania przepisów i mają dużo więcej mocy :)- 9 2
-
2019-03-27 13:57
I taki polski który spełnia te warunki rower mam więc nie uogólniaj.
- 3 0
-
2019-03-27 20:03
również nielegalna jest manetka
Silnik ma tylko wspomagać pedałowanie. Nie może działać bez.
- 2 2
-
2019-03-27 08:38
(4)
Ja tez chciałbym jeździć Ferrari i to najlepiej darmo.
- 12 3
-
2019-03-27 11:43
(2)
A kto ci broni?
- 4 0
-
2019-03-27 13:57
(1)
Nie kto tylko co .
- 1 1
-
2019-03-27 18:32
Si
- 1 1
-
2019-03-27 22:05
T55
Temu brzydactwu bliżej do roweru marki Ukraina niż do Ferrari.
- 1 0
-
2019-03-28 07:20
myślał ,że po drodze piwo bedą rozdawać
- 3 0
-
2019-03-26 18:33
(28)
Tu nie ma być szału. Chodzi o tanie przemieszczanie się z punktu A do B bez samochodu i bez ograniczenia rozkładem jazdy zbiorkomu.
- 114 7
-
2019-03-26 18:46
Opinia wyróżniona
No właśnie (26)
Chyba niektórzy nie zrozumieli idei tego toweru. To ma slużyc do przemieszczenia sie po miescie a nie rajdach po ulicach i ścieźkach. Imo bardzo dobrze ze nie jest to zbyt wypasiony i szybki rower. Ma byc tanio i szybko z punktu a do b w obrebie dzielnicy czy miasta
- 82 8
-
2019-03-26 18:55
Ty chyba też nie zrozumiałeś. Trójmiasto lezy na wzgórzach... (16)
morenowych, przewyższenia maja ok 100m pomiędzy dolnym a górnym tarasem. Podjazd pod Jaśkową czy Rakoczego wymaga dociśnięcia na pedały. Te rowery miały m.in. ułatwić takie podjazdy.
- 61 28
-
2019-03-26 19:07
(6)
To jest rower. Na tym właśnie polega jazda. Na przemianstronnym naciskaniu na pedały. Czego jeszcze nie rozumiesz?
- 90 22
-
2019-03-27 11:46
Sam sobie naciskaj pedaly...
- 5 18
-
2019-03-27 15:35
Tego (4)
że skoro dali rowery ze wspomaganiem elektrycznym, ok. trzy razy droższe od takich samych, bez tego wspomagania (licząc także koszt obsługi takiego roweru), to one powinny umożliwić podjazd pod gdańskie górki nawet osobie z beznadziejną kondycją. Skoro pod górkę i tak się trzeba napedałować, to jaki jest sens wypożyczenia takiego roweru? Można pojechać własnym. Mogli dać zwykłe rowery w tej sytuacji - na jedno by wyszło, a koszty utrzymania dużo niższe. Kolejny raz bezsensownie się w tym mieście przepłaca, jak za ECS, Tristar, a wkrótce Obwodnicę Metropolitarnę, a można było coś zrobić równie dobrze, jak nie lepiej, a taniej.
Taki rower miejski to jest super sprawa, ale trzeba go dostosować do warunków geograficznych. W płaskiej Wawie można sobie śmigać bez wspomagania. W Gdańsku, gdzie połowa ludzi mieszka na górnym tarasie, nikt nikogo nie zachęci do wynajmowania rowerów, którymi nie da się chociaż trochę łatwiej podjechać pod górkę. I piszę to jako rowerzysta, który sam jeździ regularnie do pracy 13 km, mając do podjechania czy to górki typu Jaśkowa Dolina, czy Łostowicka. Dla mnie to nie problem podjechać pod te górki, ale 80% rowerzystów się na nich zwyczajnie morduje.- 14 10
-
2019-03-27 18:42
odp. dla sobmar (1)
Ile razy trzeba ci powtarzać abyś zrozumiał sedno sprawy? To jest rower. owszem, ze wspomaganiem, ale to nie jest ani motocykl, ani auto, ani autobus. Rower, jak pewnie wiesz, jest przeznaczony raczej do rekreacji lub sportu, a nie do przywożenia zakupów do domu, a już na pewno nie na półwyczynowe wspinanie się na Wzgórza Morenowe przez "osoby z beznadziejną kondycją". Takie osoby nie powinny wsiadać nie tylko na rower, ale nawet na motocykl! :P Aha, a już biadolenie o przepłacaniu w tym mieście... Typ narzekacza... Masakra...
- 3 17
-
2019-03-28 08:16
nie wprowadzają 4k rowerów miejskich do rekreacji, by ludzie mogli sobie pojezdzic chwile dla przyjemności. te rowery maja slozyc komunikacji miejskiej a tu nie do końca spelniaja swoja role. dokładnie tak jak napisał sobmar
- 6 0
-
2019-03-28 09:42
Przy okazji wiele osób stopniowo podniesie swoją kondycję, wydolność itd
- 0 1
-
2019-03-28 14:46
Nie wiem za co dostałeś minusy. Napisałeś prawdę.
Widać trole jedynej słusznej drogi wolnego miasta gdańska (specjalnie napisane z małej litery) walczą o byt dla siebie i swoich rodzin.
- 2 2
-
2019-03-26 20:15
(1)
No i ułatwiają. Bez wspomagania byłoby trudniej. Nigdzie nie było napisane że będzie bezwysiłkowo.
- 64 5
-
2019-03-27 11:45
Czyli bez sensu..
- 2 11
-
2019-03-27 07:59
przecież są skutery elektryczne na minuty (5)
więc jeżeli potrzebujesz bez wysiłkowego podjazdu Jaśkową Doliną lub ogólnie na morenowe wzgórza to przecież zamiast narzekać na Mevo wypożycz skuter.
Jak idziesz do restauracji to też narzekasz że nikt ci nie przeżuł posiłku tylko sam musisz się męczyć?- 60 7
-
2019-03-27 10:48
:)
Tą restauracją rozwaliłeś system ;)
Moje gratulacje!- 37 3
-
2019-03-27 11:47
Tak
- 0 1
-
2019-03-27 13:51
Najpopularniejsza sieć to blinkee
Blinkee nie można jeździć na morenę.
- 3 1
-
2019-03-28 14:49
Nie zgadzam się Mevo to także pieniądze podatników. (1)
Powinny być dobrze wydawane.
- 1 2
-
2019-03-28 22:35
To zajmij się tym
Nie wiesz, ze ilu ludzi, tyle opinii? Kurka, czemu Polak musi narzekać?Moze ucieszmy się, że jest i najpierw sami wypróbujmy, co?
- 0 1
-
2019-03-27 08:39
Musisz sobie wynajmować samochód , rower nie jest dla Ciebie .
- 21 2
-
2019-03-26 19:47
Tu trzeba wciaz pedalowac a nie narzekac z bebonem na kierownicy.
- 42 5
-
2019-03-26 20:07
"Imo" - co to za słowo ? w Słowniku Języka Polskiego PWN nie istnieje!! (7)
- 17 19
-
2019-03-26 21:42
Skrót z angielskiego, znaczy mniej więcej "według mnie" (3)
- 13 4
-
2019-03-26 23:34
(1)
a imho? a wtf? a fyi? a u2? 4U? a coca-cola?... jest gdzieś słownik tych słów? he?
- 15 5
-
2019-03-27 10:20
Te słowa nazywają się akronimy
I tak, jest słownik :)
- 3 0
-
2019-03-27 11:48
A po polsku nie mozna napisac?
- 9 0
-
2019-03-26 23:28
(2)
Imo - in my opinion
- 14 4
-
2019-03-27 11:49
(1)
Ponglisz jakis, czy co?
- 7 2
-
2019-03-28 15:40
pologłupolo
- 1 0
-
2019-03-27 11:43
Czyli bzdura na dwóch kółkach..
- 4 1
-
2019-03-26 19:46
Siodełka na tory
- 23 2
-
2019-03-26 21:06
Chroń swoje dane (10)
Kolejny bank danych pesel, nr. dowodu
- 25 9
-
2019-03-26 21:47
pesel tak ale kto ci naopowiadal glupot o dowodzie ??
- 16 5
-
2019-03-26 22:02
klechy mają twoje dane od urodzenia... (6)
- 34 8
-
2019-03-27 05:25
Od chrztu (5)
Jak twoja rodzina komusza to chrztu i "problemu" nie masz
- 11 15
-
2019-03-27 07:04
(4)
Jeżeli jak piszesz "rodzina komusza "i dziecko nieochrzczone to i innych problemów nie masz . Obejrzyj "Kler"lub "Spotlight"to będziesz wiedział coś więcej.
- 13 5
-
2019-03-27 12:33
Jeśli życiową wiedzę czerpiesz z filmów to życzę powodzenia! (3)
Obejrzyj "Batmana" i skocz z dachu.
- 9 8
-
2019-03-27 14:01
(1)
No to niewiele masz argumentów.Tak niewiele jak niewiele mają ich hierarachowie polskiego Kk.
- 7 5
-
2019-03-28 14:51
Kościół, szkoła, Parlament to lustrzane odbicie Polaków.
- 0 1
-
2019-03-27 18:03
komentarz dnia :D
- 2 1
-
2019-03-27 18:49
A czego się spodziewałeś?
Że wypożyczysz rower elektryczny wart kilkanaście tysięcy za parę złotych, nie podasz swoich danych, i zawiniesz go? Wszędzie musisz podawać swoje dane, nawet w bibliotece w której pożyczasz książkę za 5 zeta! :P
- 4 3
-
2019-03-27 19:20
Pesel generator i już
i kredytu nie będzie ;-)
- 2 2
-
2019-03-27 00:12
V8 (3)
Tylko V8
- 8 7
-
2019-03-27 08:32
V6 boxer też (2)
- 2 2
-
2019-03-27 13:07
jak V (1)
to nie bokser
- 2 3
-
2019-03-27 15:16
Damski boxer
- 4 1
-
2019-03-27 06:28
A na jaki szał liczyleś??
- 9 0
-
2019-03-27 07:50
Jechałem. Przyjemnie przy niskich i średnich prędkościach.
- 8 0
-
2019-03-27 08:12
94 Cię poparło , ciekawe ilu z tych 94 pojechało wczoraj takim rowerem i juz wiedzą że "szału ni ma ". Myślę że większość z nich to ludzie ktorzy sami siebie nie lubią więc wszystko skrytykują . Brawo zuchy!
- 16 5
-
2019-03-27 14:59
Dzisasss toz to rower i tyle. Jezdzisz a nie pitolisz.
- 8 2
-
2019-03-26 17:53
No i super (8)
- 216 35