• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo już nie działa. Operator złoży wniosek o upadłość

Maciej Korolczuk
29 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Tak we wtorek rano wyglądała najbardziej oblegana dotąd stacja Mevo pod biurowcami w Oliwie. Tak we wtorek rano wyglądała najbardziej oblegana dotąd stacja Mevo pod biurowcami w Oliwie.

We wtorek po godz. 11 system Mevo oficjalnie został wyłączony. Zarząd Nextbike wcześniej poinformował, że przygotowuje wniosek o ogłoszenie upadłości zależnej od siebie spółki NB Tricity, operatora roweru metropolitalnego Mevo. To skutek zerwania umowy przez Obszar Metropolitalny oraz nałożenia na operatora kar umownych w wysokości 22 mln zł. Z tej kwoty Obszar odzyska tylko 8 mln zł, z czego połowę stanowi gwarancja bankowa.



Co teraz powinno stać się z systemem Mevo?

Przypomnijmy: W poniedziałek zarząd Obszaru Metropolitalnego poinformował o zerwaniu umowy ze spółką NB Tricity, operatorem systemu Mevo. Jako przyczynę tak radykalnej decyzji podano brak zgody na przedstawione warunki ugody, jaką mający problemy z płynnością finansową operator chciał zawrzeć ze swoimi wierzycielami - w tym z OMGGS.

- Stanęliśmy przed trudną decyzją: z jednej strony na szali leży bowiem interes publiczny i środki publiczne, z drugiej - dobro, jakim jest rower metropolitalny - mówiła na poniedziałkowej konferencji prezydent Gdańska i prezes Obszaru Metropolitalnego Aleksandra Dulkiewicz. - Spółka NB Tricity od dłuższego czasu spóźniała się ze zobowiązaniami. Nie wykonywała umowy w sposób należyty. Częściowe odstąpienie od umowy spowodowane jest tym, że chcemy uratować przejęty majątek, a więc 1,2 tys. rowerów, stacje oraz system informatyczny, a następnie znaleźć nowego operatora systemu.

Co dalej z Mevo? Koniec systemu o godz. 21:28



Jeszcze w poniedziałek po południu można było wypożyczać i rezerwować rowery. Według informacji podanych na stronie mevowatchdog ostatnia bateria w rowerze została wymieniona przez serwis w poniedziałek późnym wieczorem (godz. 21:28). Można to uznać za symboliczną godzinę końca dotychczasowego systemu.

We wtorek rano użytkownicy, podchodząc do rowerów na stacji, zapewne zadawali sobie pytanie: czy Mevo jeszcze działa? Okazało się, że korzystanie z systemu było już od rana mocno utrudnione, a liczba - tylko teoretycznie - dostępnych do wypożyczenia rowerów spada z godziny na godzinę. Wkrótce rowery znikną nie tylko z aplikacji, ale z ulic, bo Obszar wystąpił do operatora nie tylko o zapłatę kar umownych (o czym poniżej), ale też o zabezpieczenie 1224 rowerów będących majątkiem 14 gmin uczestniczących w projekcie.

Na razie nie wiadomo, co się stanie z tymi rowerami ani gdzie będą przechowywane. Według deklaracji zarządu Obszaru już teraz rozpoczynają się prace nad znalezieniem nowego operatora i przywrócenia systemu. Według bardzo ostrożnych szacunków mogłoby to nastąpić najwcześniej wiosną.

Nextbike złoży wniosek o ogłoszenie upadłości NB Tricity



Do całej sytuacji w komunikacie giełdowym odniosła się już spółka Nextbike. Wobec wypowiedzenia umowy przez OMGGS w poniedziałek zarząd podjął decyzję w sprawie przygotowania wniosku o ogłoszenie upadłości spółki NB Tricity. Drugim powodem było nałożenie na spółkę kar umownych w kwocie 22 mln 187 tys. zł.

- Wobec tego spółka zależna stała się niewypłacalna, gdyż utraciła zdolność do wykonywania swoich zobowiązań pieniężnych. Decyzja o konieczności złożenia wniosku o upadłość wynika także z braku możliwości zawarcia układu z wierzycielami spółki zależnej w ramach postępowania restrukturyzacyjnego - czytamy w komunikacie.
Jak tłumaczy jednak Alicja Mongird, rzecznik OMGGS, spółka błędnie podała w komunikacie wielkość kar. Jak tłumaczy, wobec przedwczesnego zerwania umowy, jej wartość została ograniczona do 8 mln zł. I to tyle wynosi obecna należność spółki wobec Obszaru. Połowę z tej sumy gminy otrzymają z banku w ramach gwarancji zapisanej w umowie.

Wspomniane 8 mln zł spółka musi zapłacić w terminie trzech dni od dnia otrzymania pisma. Jednocześnie Obszar wezwał operatora "o niezwłoczne zabezpieczenie majątku nabytego przez stowarzyszenie w ramach etapu I realizacji umowy".

Po południu głos zabrał prezes Paweł Orłowski. Przyznał, że zakończenie współpracy z OMGGS było przez spółkę jednym z branych pod uwagę scenariuszy.

- Obecnie przygotowujemy wniosek o ogłoszeniu upadłości spółki NB Tricity. Jednocześnie kontynuujemy obsługę pozostałych klientów - powiedział Orłowski i podkreślił, że sytuacja ta nie ma wpływu na bieżącą działalność Nextbike Polska, obsługę innych systemów i użytkowników w samorządach w całej Polsce.
Jak czytamy, zarząd "analizuje zasadność odstąpienia od umowy przez stowarzyszenie oraz nałożenia kary umownej".

Pozostałe 14 mln zł to kara umowna wynikająca z pozostałych uchybień i opóźnień w realizacji umowy m.in. niedostarczenia pozostałych 2,8 tys. rowerów w ramach II etapu, niedostatecznego stopnia dostępnych rowerów na stacjach itp. Ta należność jednak nie zostanie uregulowana, wobec odstąpienia od umowy.

Przedpłaty zostaną zwrócone użytkownikom



Komunikat operatora Mevo o wyłączeniu systemu roweru metropolitalnego pojawił się we wtorek przed południem na Facebooku. Komunikat operatora Mevo o wyłączeniu systemu roweru metropolitalnego pojawił się we wtorek przed południem na Facebooku.
W poniedziałek Jacek Karnowski, prezydent Sopotu, zapewnił, że spółka wypłaci wszystkie opłaty, które wnieśli do systemu mieszkańcy, oraz ureguluje wszystkie sprawy związane z podwykonawcami. Podkreślił też, że "żadne środki finansowe i żadne przedpłaty się nie zmarnują".

Jak odzyskać wpłacone pieniądze?



Aby odzyskać wpłacone pieniądze należy przesłać Oświadczenie o rozwiązaniu umowy i zwrocie kosztów z Konta Klienta Mevo.

Do pobrania: wzór oświadczenia.

Oświadczenie można przesłać:

  • drogą elektroniczną na adres e-mail bok@rowermevo.plbiuro@nextbike.pl
  • drogą elektroniczną przez formularz kontaktowy na stronie internetowej www.rowermevo.pl
  • listem poleconym na adres pocztowy: ul. Przasnyska 6b, 01-756 Warszawa
  • osobiście w siedzibie Operatora - NB TRICITY Spółka z o.o., ul. Przasnyska 6b, 01-756 Warszawa

Urzędnicy apelowali też, by użytkownicy systemu do odwołania wstrzymali się z wykupowaniem nowych abonamentów. We wtorek przed południem system oficjalnie został wyłączony. Od tej pory nie można rejestrować się, doładowywać konta ani wypożyczać rowerów.

Przypomnijmy, że oferta Nextbike w przetargu na operatora systemu Mevo opiewała na 40 mln zł (przy flocie w 100 proc. elektrycznej). Druga oferta, także zakładająca, by wszystkie rowery miały wspomaganie, była niemal dwukrotnie wyższa (76 mln zł). Trzecia - z większą liczbą rowerów - spośród których już tylko 10 proc. posiadałoby baterię, opiewała na kwotę 32 mln zł. Oferta została jednak odrzucona ze względów formalnych.

Opinie (648) ponad 50 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • A co z NB tricity odpowiedzialne

    za obsługę roweru miejskiego Mevo? Przytulili 10 baniek dotacj w ub roku przy kapitale założycielskim 5 tyś i jesienią zniknęli. Małgorzata Dzięcioł
    członek zarządu: Rafał Federowicz, Agnieszka Masłowska, Małgorzata Dzięcioł
    Co tam u nich słychać?

    • 0 0

  • Nextbike ubity - chichot historii

    Ding ding! Przybywam z przyszłości, by obwieścić, że globalna pandemia ubiła Nextbike Polska.

    • 0 0

  • Typowe dla rzadow PO. Mam nadzieje ze PiS wreszcie przejmie wladze w Gdansku i zaprowadzi ład. (42)

    Jak teraz mam sie poruszac ? Zawsze odpalalam MEVO jak jechalam do pracy.

    • 373 645

    • A kto to MEVO uruchomił?

      Bo raczej nie PiS

      • 0 0

    • (7)

      Jak pis przejmie władzę to będziemy jeździć bryczką.

      • 52 27

      • Zobacz jak sie rozwijaja miasta zarzadzane przez PiS. (4)

        Ogromna dynamika.

        • 22 46

        • (1)

          Nie trzeba pracować, leci 500+, miód nie życie

          • 18 6

          • Opinia została zablokowana przez moderatora

        • Stały nad przepaścią, ale dzięki pis dały wielki krok naprzód.

          • 49 10

        • dynamika spadkowa :-)

          • 35 14

      • lepsze to niż stojąc w korkach lub idąc na piechotę do czego zachęca po swoimi działaniami

        • 7 8

      • Teraz będziesz jeździł rydwanem:)

        • 41 10

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Biedna Banina z Janina, nie zauważyła, że PO nie rządzi od ponad 4 lat. I zapomniała jak jeździła 7 miesięcy temu.

      • 2 1

    • Sycylia (1)

      • 3 1

      • Gdzie ? Kiedy ?

        Durny trollu....

        • 0 2

    • Beda rovery na wode swiecona i zamiast łancucha rozaniec.
      No thnx.

      • 2 1

    • Typowe chyba dla rzadów PiS ?

      Jak dojeżdżałeś do pracy w marcu tego roku? Tu trzeba zauważyć, ze nie tylko tobie będzie brakować tych rowerów MEVO. No i to był rower nie tylko możliwy do wypożyczenia w Gdańsku, a nieomal w całej aglomeracji gdańskiej.

      • 1 2

    • Janina

      Kup sobie rower :)

      • 1 1

    • (5)

      jakby rządziło Pis to by dopiero było akcje.

      • 77 42

      • Pis rządzi już 4 lata gdybyś nie wiedział. Na razie przyssali się do Lotosu, a co jeszcze z Gdańska przez kolejne 4 lata wyleci to aż strach myśleć.

        • 5 5

      • tak to siebie tłumaczycie? (2)

        posłuszne baranki

        • 11 7

        • Toć już Neumann (1)

          powiedział, że lemingi łykają wszystko jak młode pelikany. Zresztą pewnie sporo tu brejza troll farm "użytkowników".

          • 20 4

          • POtolgia w Gdansku

            • 9 4

      • rowery jeździłyby na powietrze kupione za 3.5 zł z recyclingu :-)

        Jak choinka na Długim Targu , którą planował ustroić niejaki Jaworski za 30 zł :-)

        michu

        • 26 15

    • Banino to nie Gdansk

      Banino należy do powiatu kartuskiego . Tam paniusiu wybieraj sobie pisiorow , Banasiow , Bonkowskich i innych zbawcow. Od Gdanska się odwal.

      • 7 4

    • 30 mld. rocznie vatu znikało za czasów PO-PSL

      Zdelegalizowac Peło moze?

      • 6 4

    • hahahaha

      Trzeba być kompletnym dzbanem żeby nie zauważyć jeszcze, że przekręty PO to małe piwko w porównaniu z przekrętami PISu

      • 12 10

    • (4)

      Nigdy, przenigdy PiS nie da rady tak zakłamać rzeczywistości, aby Trójmiejscy obywatele w większości zaglosowali na tych hipokrytów!!

      • 29 15

      • hipokrytami to są wyborcy PO (3)

        • 15 22

        • do flaszki na kolanach burmistrzu

          • 3 0

        • naprawdę?

          • 3 1

        • Ja tam głosuje na lewice, ale nigdy nie dam sprzedać mojego wolnego miasta bandzie autorytarian

          • 8 9

    • Nigdy, gdańsk jest nasz już na zawsze. Zawsze na nas zagłosujecie. (2)

      a jak nie to nasi liczą głosy...

      • 15 13

      • niech tak zostanie

        jestem za - w tym ukladzie gdansk zgnije

        • 4 2

      • Pycha

        Kroczy przed upadkiem. Jeszcze się zdziwicie.

        • 15 2

    • Na głównego cyklistę Kacpra wyznaczyć (1)

      Kacper wie jak bierze się dotacje z Unii na start biznesu...

      • 11 5

      • a cala po nie wie?

        • 4 2

    • kup rower od sasiada z olx

      za 2 abonamenty bedziesz jezdzil kilka lat

      • 5 0

    • Kup rower !!!

      • 3 0

    • D.B (1)

      poruszać to się możesz przez godzinkę u Banasia w pokoju.

      • 150 27

      • albo u mnie

        • 29 8

    • teraz się poruszaj wierzchem... na kocie prezesa

      • 15 6

    • Twoje niedoczekanie. Kup sobie wrotki i śmigaj z tej wiochy.

      • 5 4

    • 116 trolli z farmy Spoko za srebrniki zrobią wszystko

      • 35 3

  • Takie wałki tylko w Polsce (8)

    Next bike ma kapitał zakładowy w wysokości 100 tysięcy. Spółka celowa, którą założyli na potrzeby Trójmiasta to AŻ 5000 zł !!! :) i taka firma startuje do przetargu za miliony i za nic nie odpowiada. Zero zabezpieczeń, zatem kary umowne czysto fikcyjne. Ogłoszą upadłość, ktoś kupi za bezcen (kolega kolegi kolegi z urzędu miasta) - w trosce o zachowanie rowerów umorzą większość kar i zostawią z milion czy dwa i ktoś się dorobi. Albo nextbike powoła inną spółkę niby niezależną i ogarną raz jeszcze temat, teraz na czysto.
    Jak w ogóle może dochodzić do takich umów? Spółka celowa bez kapitału podpisuje umowy na milionowe kary... ale najtańsza...

    • 35 0

    • (7)

      ta spółka jest z niemiec teraz wiesz dlaczego nie odpowiada, w kazdym przekręcie Gdańska kasa leci do niemiec

      • 10 1

      • nextbike jest "polski" (6)

        ich akcje przede wszystkim ma LARQ :) też Polska. A w nich za sznurki pociąga Harbinger Capital Ltd. - USA. Nie ma tam Niemiec, nie wiem skąd to wziąłeś. Co nie zmienia faktu, że to papierowy biznes.

        • 3 3

        • (1)

          Nextbike jest z Lipska

          • 0 0

          • czyli tam gdzie Gdansk płaci kase za oczyszczanie scieków.

            • 0 0

        • (3)

          Masz lemingu bo szukac Ci się nie chce - Nextbike niemiecka sieć bezobsługowych wypożyczalni rowerów, działająca w 14 krajach (2015), dysponująca 17 tysiącami rowerów. Największy system w Polsce znajduje się w Trójmieście i okolicach (4080 rowerów elektrycznych w 660 punktach jako Mevo). Najwięcej punktów sieci w Niemczech znajduje się w Zagłębiu Ruhry (ok. 3000 rowerów w 300 punktach jako Metropolradruhr). Projekt ten, wraz z NorisBike (punkty w Norymberdze), był dofinansowany kwotą dziesięciu milionów euro z niemieckiego ministerstwa transportu za innowacyjny system wypożyczania rowerów[5

          • 2 0

          • Sam jesteś leming i tyle (2)

            firma działa na licencji nextbike. Ale sama firma w Polsce jest Polska. To jakbyś chciał powiedzieć, że trafficar jest francuski. Czy firma jest polska czy niemiecka decyduje kapitał, a nie pochodzenie nazwy. Tak jak solaris nie jest polski, czy Ursus, Wedel, Okocim, Żywiec... to wszystko polskie firmy, które kupiły firmy z zagranicy. Liczy się kapitał, chopie

            • 2 2

            • leming jesteś a nie znawca kapitału, nie moze niemiec prowadzic firmy na terenie polski jesli nie zalozy tu dzialalnosci i nie wplaci smiesznych 5000 kapitalu

              • 0 0

            • nie jest polska dzbanie

              • 0 0

  • Dlaczego obszar rozwiązał umowę w przeddzień odebrania 2,8 tys rowerow?! (5)

    To jakiś wał! Jeszcze tydzień temu pisano, że wszystkie rowery są wyprodukowane, trwa procedura odbiorowa. Dlaczego zatem nie doprowadzono do sytuacji w której rowery zostałyby odebrane i stały się majątkiem Obszaru? Co zrobią z 1224 rowerami? Przecież z taką liczba rowerów system nigdy nie będzie wolny - wyglada na celową robotę urzędników!

    • 11 0

    • tysiąc roweór - stanowczo za mało na Trójmiasto, dwa razy za dużo na letnią wypożyczalnie na pólwyspie (3)

      Najgorsza możliwa ilość. Wygląda jakby celowo chciano utopić projekt. System z tysiącem rowerów nigdy nie będzie alternatywą komunikacyjną, a to przecież Mevo miało zmieniać nasze codzienne przyzwyczajenia. Bez zmiany sposobu myślenia zatkamy się w Trójmieście, mam wrażenie, że ta zmiana najbardziej przeraziła urzędników, czyli ludzi genetycznie nieprzygotowanych do jakichkolwiek zmian. I dlatego Mevo uwalono w najgorszym momencie. jesli wierzyć artykułom z poprzedniego tygodnia ponoć 2,8 tys rowerów czekało na odbiór... mam nadzieje, że sprawa zostanie dogłębnie zbadana!

      • 1 0

      • A w Pekinie jest 9 mln rowerów (1)

        • 0 0

        • a wiesz, że w chinach jest 1.4 mld ludzi?

          • 0 0

      • Już dajcie spokoj z tym Mevo

        Była okazja przetestować ten socjalistyczny pomysł, wyszlo że słabizna i jeszcze brudne kierownice, eee tam mogą się zabierać stond

        • 0 0

    • pewnie jeszcze nie zapłacone

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Ta bajka od początku była nierealna. (30)

    Po pierwsze ogólnie za niskie opłaty, to nie miało się prawa spinać, chyba, że założono, że mieszkańcy kupią abonamenty, a nie będą korzystali z usług. Po drugie rowery elektryczne, stanowiące ułamek wszystkich w ofercie, powinny być dostępne w usłudze Premium, dodatkowo płatnej. Np. podstawowy abonament niech będzie te 120 zł/rok, ale każde wypożyczenie elektryka to dodatkowa opłata, poza abonamentem. W przyszłym przetargu trzeba ograniczyć ilość elektryków do powiedzmy 30%, a nie dawać dowolność operatorom, bo się skończy jak teraz.

    • 412 88

    • Kilka dni przed upadkiem . (1)

      Niemiecka fabryka poinformowala ze wyprodukowala wszystkie rowery

      • 2 0

      • dodajmy niemiecka, zlokalizowana niedaleko Shenzen w CHRL.

        • 0 0

    • to mevo (1)

      to taki mini ambergold. Ktoś się na tym ładnie ustawił

      • 26 6

      • ktos?
        Szkopy zza odry!

        • 0 0

    • Jak za niskie opłaty? (4)

      Przecież jak poinformowano że abonament wyniesie 10zł na miesiąc, to wiele osób pisało że to najdroższy system rowerów miejskich w Polsce...

      • 23 10

      • (3)

        Zależy z której strony patrzysz. Skoro ktoś może w Warszawie korzystać za darmo z roweru, to jak mam w Gdańsku zapłacić nawet te 100zł to i tak mi nie w smak.

        • 8 1

        • Co to znaczy za darmo (2)

          Rowery trzeba serwisować, ładować, ludzi opłacić, którzy dbają o infrastrukturę. To co,znowu ściepa na miłośników rowerów? Poza tym co za durny pomysł z elektrykami. Eko oznacza BEZ baterii, żeby tyłki ruszyć. Wiele razy widziałam w lasach ludzi na tych rowerach. Grubasy dosiadali elektrycznych rumaków, żeby po wzgórzach morenowych pojeździć. A za naprawę tych egzemplarzy trzeba było wyjątkowo dużo zapłacić.
          Zwykłe rowery za niewielką opłatą i tyle.

          • 11 0

          • Tak to za darmo z funduszu ochrony środowiska

            Chodzi o wpływ na ekologię . Ci którzy przyjadą rowerami odciąża ruch samochodowy i bedzie mniej smogu .
            Tak samo jak niektóre miasta maja darmowa komunikacje autobusowa

            • 2 0

          • Elektryki?

            Te wspomaganie to w większości rowerów, to tylko nazwa, bo nic nie pomagało, a przeciwnie, więcej złomu trzeba było wciągać na górny taras. No chyba, że się zjeżdżało w dół

            • 3 0

    • To nie kwestia tego (7)

      Myślę, że błędem było nie to jaki odsetek miałyby stanowić rowery elektryczne tylko to, że zamiast do stacji doprowadzić napięcie, żeby rowery można było podłączyć, to ktoś postanowił wymieniać akumulatory w nich codziennie. Niezwykle zwiększyło to koszta i obniżyło dostępność. Bardzo, bardzo głupi błąd logistyczny, który myślę, że był gwoździem do ich trumny

      • 38 1

      • (1)

        gwoździem do trumny było to że wszystko to od początku było przekrętem i wiadomo było że tak ma skonczyć.
        Dlatego użyto sypiących się rowerów, dlatego nie zbudowano żadnej infrastruktury.
        Żeby jak najmniej zainwestować, zakosić 10mln i zniknąć.

        • 22 1

        • 1. Nieodpowiednie użytkowanie rowerów 2. Brak amortyzatorów przy dużej masie całkowitej.

          • 2 0

      • Podłączenie prądu na tylu stacjach to równie kosmiczne koszty (4)

        • 7 8

        • ? (3)

          xD lepiej ponieść koszt raz niż zatrudniać ludzi żeby ręcznie ładowali baterie i montowali w rowerach przez lata

          • 17 1

          • (1)

            Nie chodzi tylko o koszty, ale wykonanie kilkuset projektów instalacji, uzyskanie odpowiednich pozwoleń, nieuniknione nieprzewidziane odkrycia w momencie wykonywania tylu wykopów itp itd. To wszystko trwałoby bardzo długo, a projekty z unijnym dofinansowaniem muszą być zrealizowane w określonym czasie

            • 11 3

            • Í

              I to dowód na to, że unia szkodzi zamiast pomagać.

              • 4 6

          • Jakie lata? Rok i po wszystkim.

            • 4 0

    • Widzę że kolega chyba strasznie naiwny i naprawdę sądzi że ktoś tu chciał jakiekolwiek rowery komukolwiek wypożyczać :)

      • 8 0

    • (5)

      Warto dodać, że elektryki miały pomóc w skomunikowaniu górnego i doknego tarasu, a późniejsze badania wykazały, że po takiej trasie porusza się jedynie znikomy procent użytkowników Mevo. Nie ma uzasadnienia, żeby oferta była w 100% na elektrykach.

      • 51 8

      • (1)

        Ponieważ korposzczury przejęły kontrolę. W samej Oliwie pod biurowcami dzień w dzień stało około 200 rowerów na 3 stacjach.

        • 14 10

        • To chyba naturalne że rowery gromadzą się tam dokąd jeździ większość użytkowników.
          Jedynym rozwiązaniem problemu byłoby zapewnienie takiej ilości rowerów że starczyłoby ich dla wszystkich zainteresowanych.

          • 15 1

      • Miały być elektryczne, bo spora część Gdańska jest dziś na "górnych tarasach".

        To prawda, ale na górnym tarasie te rowery się w ogóle nie pojawiały. Serwis je zwoził jak najbliżej stadionu, bo tam jest punkt ładowania. Nawet największy entuzjasta może dziś czuć się oszukany.

        • 12 0

      • (1)

        bardziej pomógł by utwardzony przejazd do Osowy i na Matarnię i kładna pieszo rowerowa w Osowie. Ale nie lepiej przep***dolić pieniądze :( gdańsk

        • 44 12

        • Świadomy wyborca

          Mieszkańcy Osowy lubią mieszkać na wygwizdowie!

          • 8 15

    • Co za bzury.

      Po co ładować 40 baniek w system za który trzeba jeszcze płacić. Albo płaci miasto i opłaty są symboliczne albo niech to robi sobie prywatna firma bez dofinansowania i ustala sobie abonament jaki chce. Dodam że rower używany w lepszym stanie niż niektóre mevo można kupić za 200zł.

      • 16 2

    • Jak nowy ten, no, operator (śmieszna nazwa!) dowali konkretne opłaty, to też będzie kicha, bo bardzo wielu ludzi po prostu nie będzie korzystało z powodu ceny.

      • 4 0

    • Przyszły przetarg? (1)

      Obszar Metropolitarny chce w ramach rozliczeń przejąć rowery i cały system informatyczny, bo wie że operator nieprędko spłaci kary umowne. Nowy operator wykorzysta to co zostało po upadłej spółce. O ile ktoś będzie chciał wystartować w przetargu !

      • 8 2

      • Będzie chetny

        Utworzy się nowa spółkę, NB Gdansk Gdynia Sopot Sp. z.o.o

        • 20 3

    • przeciez to mialo byc finasowane z naszych podatków, takie było założenie

      • 14 4

    • Na elektrykach można było więcej kasy przywlaszczyc

      • 36 8

  • stacje dokowania......

    Jezeli taka dluga perspektywa ponownego uruchomienia, to nalezy pozbierac stacje dokowania. A raczej lepsza nazwa i bardziej trafna to stalowe obskurne stojaki ktore praktycznie do niczego innego nie sluza poza tym, ze mozna cos do nich przywiazac np lancuchem. Zajmuja niepotrzebnie miejsce i psuja estetyke miasta.

    • 0 0

  • to jest przykład wyłudzania kasy z unijego budzetu

    od poczatku była to lipa pytanie czy i w jakim stopniu urzednicy z UM maczali w tym palce nie wiem czy to nie za urzedowania świetego Pawła jeszcze....CBA powinno sie temu przyjrzeć czy politycy PO w tym nie maczali palców

    • 0 0

  • mam swój rower, nie elektryczny bynajmniej (18)

    nie potrzebuję tego dziadostwa

    • 170 46

    • z kad wiesz ze dziadowstwo skoro nie korzystales

      • 0 0

    • elektryk jest super (9)

      lekko się pedałowało i szybko jechało.
      Bez potu bez kłopotu sprawnie omijaliśmy korki do Oliwy

      • 10 3

      • I jak ekologicznie (7)

        • 3 5

        • czy aby na pewno tak ekologicznie jak sie Tobie wydaje? (5)

          1. czy wiesz jak duzy wplyw na srodowisko ma produkcja baterii?
          2. skad pochodzi prad ktorym sa ladowane?

          • 12 3

          • Z d*py

            • 0 0

          • i czym tankowany był samochód (1)

            który codziennie woził te baterie tam i z powrotem?

            • 9 1

            • sokiem z Banana

              wio Banan

              • 8 0

          • produkcja baterii zgoda

            natomiast prąd któym są ładowane nawet jeśli z węgla jest czystrzy niż gdybyś miał zjarać paliwo w skuterze. Elektrownia na węgiel to nie to samo co domowy piec. Tam masz reaktory dopalające cząstki stałe. Coś jak w samochodzie tylko wielkości kilku dużych hal.

            • 6 1

          • Sarkazmu to ty nie kumasz

            • 6 2

        • taaa, z bateria ladowana pradem

          • 7 3

      • było miło ale się skończyło:)

        • 2 1

    • (3)

      A ja mam worek ziemniaków w piwnicy.

      • 19 4

      • (2)

        Gratulacje

        • 5 1

        • a ja ryż i też proszę o gratulacje (1)

          • 5 0

          • gratuluje

            • 1 0

    • Elektryk jest super (1)

      Nie wierzyłem, spróbowałem i zdecydowanie jestem ZA. Tylko trzeba sprecyzować, po co nam elektryk. Jeżeli do zrobienia kondycji, to oczywiście pomyłka. Jeżeli do przejażdżki, zwiedzania miasta, trasy turystycznej, to jak najbardziej. Poza tym, przecież wspomagania nie trzeba włączać. Można wykorzystać tylko w przypadkach szczególnych.

      • 2 2

      • Tera są hulajnogi

        Rowery już nam niepotrzebne

        • 2 0

    • To sobie miej

      • 16 6

  • do prokuratury - prosze przeczytac i realizowac...

    przekręt od początku- setki razy zwracaliśmy na to uwagę!!! wiele było takich opinii. 1. z jakiej racji wycena roweru to 12k pln??? wartosc tego sprzetu to max 2-3k pln- w tej wersji w jakiej został skonstruowany, z takim silnikiem jaki mu dodano- przy załozeniu hurtowej dostawy kilku tysiecy szt!!! ta wycena była od poczatku sztuczna- to jest podstawa tego mega przekretu- skok na kase z dofinansowania!!! to nadaje sie tylko do prokuratury- ale inteligentnej a nie takiej, jaka mamy, bo ta obecna nie dzwiga tematu- poniewaz jest najwyrazniej bezmyslna. /no niestety- panie i panowie prokuratorzy. wycofam te opinie- jak ruszycie do ataku- przeciez to jest klasyczny przekret!!!/. nie dyskutuje tu z sama konstrukcja- bledna- projektu- bo to cisnienie na elektryczne rowery- mialo na celu wylacznie zwiekszenie dotacji- poza tym pomysl na samoochodziki z goscmi wymieniajacymi baterie na stacjach- no to jest jakis kabaret- blazenada od a do z. 2. chyba jasne bylo od poczatku- ze konstrukcja firemki realizujacej projekt byla taka- zeby zwinac zagle w razie niemca- i to ma wlasnie miejsce. kto zaplaci kary umowne- i kto zwroci kase miastu??? ponownie- do prokuratury: nalezy pojsc tropem odpowiedzialnosci finansowej czlonkow zarzadu osobiscie- w przypadku dzialania niezgodnego z prawem- a to jest do udowodnienia!!! i wtedy- placic beda cwaniaczki z nextbike oraz ich ziomale. 3. kto w UM Gdansk- zostanie pociagniety personalnie do odpowiedzialnosci za te gigantyczna niegospodarnosc???? do prokuratury ponownie- czekamy na konkretne ruchy a nie na medialne bicie piany, do roboty natychmiast- to jest wasz obywatelski obowiazek!!!!

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane