- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (125 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (117 opinii)
- 3 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (67 opinii)
- 4 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (362 opinie)
- 5 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (128 opinii)
- 6 Wzięli pod lupę punktualność SKM (20 opinii)
Mgła już nie utrudnia pracy lotniska
Mgła na ulicach Trójmiasta
Samolot z Krakowa, który miał wylądować w Gdańsku o godz. 7:50 musiał zawrócić, od rana wystartował z gdańskiego tylko samolot do Kopenhagi - opóźnienia startów i przylotów powodowała olbrzymia mgła.
Aktulizacja godz. 10:27: - Sytuacja się poprawiła, mgła się nieco podniosła i samoloty zaczęły startować, łącznie już wystartowały cztery. Czekaliśmy na poprawę warunków, ponieważ zasięg widzialności na drodze startowej wynosił 350 m, a u nas przy pierwszej kategorii ILS jest wymóg 550 m - wyjaśnia Iwona Tomczyńska z gdańskiego lotniska.
Na gdańskim lotnisku obecnie widoczność jest ograniczona do zaledwie 300 m, to za mało, by mogły startować i lądować samoloty. Sytuacja ma się polepszyć po godz. 9.
Z tego powodu z Gdańska od rana wystartował tylko jeden samolot, do Kopenhagi, pozostałe czekają na poprawę pogody.
Czytaj też: Na lotnisku w Rębiechowie samoloty wylądują w gęstej mgle
Pierwszy samolot, który miał przylecieć do Gdańska z Krakowa o godz. 7:50, wrócił do stolicy Małopolski. Lot samolotu z Warszawy o godz. 8:25 został odwołany, lot do Sztokholmu jest opóźniony.
Miejsca
Opinie (147) 4 zablokowane
-
2015-02-26 09:12
(10)
z tego miejsca chciałbym pozdrowić środkowym palcem wszystkich rodaków jeżdżących dziś rano na dziennych światłach. Przy takiej mgle (szczególnie w górnych tarasach) jest to przejawem skrajnej głupoty i debilizmu. Dodam, iż nie były to pojedyncze przypadki. Niestety, ale ten naród jest niereformowalny
- 18 9
-
2015-02-26 09:15
w terenie zabudowanym nie wolno używać .... (3)
świateł przeciwmgielnych. Pozdrawiam środkowym!
- 9 5
-
2015-02-26 09:51
Pani Katarzyno, niech Pani raczy przeczytać ze zrozumieniem art. 30 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym, a następnie niech Pani odda kluczyki kompetentnej osobie. To samo polecam 5 osobom, które poparły Pani wpis. Czy według Was w obszarze zabudowanym jest lepsza widoczność, czy co, że nie należy włączać świateł przeciwmgielnych?
- 5 2
-
2015-02-26 14:08
Wyżej mowa
jest o światłach dziennych a nie przeciwmgielnych i ta osoba ma racje.
- 1 0
-
2015-02-26 14:15
A to fakt...
że pełno dzisiaj rano na naszych drogach było takich asów z tylnymi przeciwmgielnymi. Jedzie taki albo taka swoim małym wypierdkiem i boi się aby nikt nie skasował jego małego pierdziela. Najchętniej jeszcze koguta na dach bo ja jadę!
Wtedy to najlepiej długie i za nim aż się odechce świecenia.
Żeby w mieście gdzie widzialność na ponad 50 metrów używać przeciwmgielnych to trzeba być totalnym debilem.- 0 0
-
2015-02-26 09:19
(1)
światła przeciwmgielne można uzywac jezeli widoczność jest do 50m. Na obwodnicy jest przynajmniej 100, wiec nie wolno uzywac przeciwmgielnych bo oslepiają innych kierowców.
- 8 1
-
2015-02-26 13:13
"Świateł przeciwmgielnych można używać".
- 0 0
-
2015-02-26 09:27
światła dzienne
Co ma piernik do wiatraka. Dlaczego piszecie o światłach przeciwmgielnych, skoro tutaj jest zapewne wypominanie brak świateł mijania. Światła dzienne stosuje się, gdy brak jest niekorzystnych warunków atmosferycznych, ale jak autor postu wspomniał, mnóstwo osób tego nie rozumie i używa je w dzień nawet gdy pada deszcz, lub jset mgła. Przy światłach dziennych w ogóle nie świecą się światła z tyłu samochodu a to proszenie się o problemy.
- 8 0
-
2015-02-26 09:45
Idź do okulisty i kup se okulary ślepoto!!! (1)
Jak w dzień można nie zauważyć czegoś tak wielkiego jak samochód?!
- 2 9
-
2015-02-26 09:52
Normalnie, wystarczy,że pacanowi go prowadzącemu żal włączyć normalne światła!
- 4 0
-
2015-02-26 15:33
jak tu wymagać jazdy zgodnie z przepisami, jak ponad połowa komentujących nie zrozumiała tekstu autora posta. Jest wyraźnie napisane, że jedzie taki wąsaty wujek Marian w swoim Seacie Alhambra z włączonymi lampkami LED zakupionymi w Lidlu na promocji za 9,99. To, że jest gęsta mgła od rana i tył auta jest w ogóle niewidoczny to już go wcale nie obchodzi
- 2 1
-
2015-02-26 09:14
lotnisko (1)
niedobra ta ...mgiełka :) zmieńcie patrona lotniska to warunki się poprawią !!!!
- 7 1
-
2015-02-26 09:18
Port Lotniczy Gdańsk im. W. Putina
i nie ma mgły
- 2 1
-
2015-02-26 09:17
W Gdyni też mgła (1)
Nad Kosakowem też mgła nic nie widać ,tylko światła biało,bielusieńko .
- 8 4
-
2015-02-26 09:53
Lot na Marsa nie będzie przełożony z powodu mgły
Akurat lotnisku w Kosakowie mgła nie przeszkadza bo jak rakieta wystartuje to na wysokości stratosfery jest już czyste niebo.
- 7 0
-
2015-02-26 09:18
A w Kosakowie widno, jasno, jednym słowem można latać...
- 5 8
-
2015-02-26 09:28
a Kible? (1)
A kible na przylotach juz sa - czy dalej tylko 2 (dwie) pozycje ... startowe
- 2 0
-
2015-02-26 12:49
Dalej tak samo .
Hala przylotów taka jak w Pruszczu .
W hali odlotów 0 20 45 wszystko pozamykane.
Taxi przed lotniskiem tylko jednej firmy , dlaczego ?
Podobno wolny rynek nam miłościwie panuje ?
PODOBNO !- 0 0
-
2015-02-26 09:44
zawsze przy okazji mgły powinniscie podawać czy przy ILS II samolot by ladował (13)
wiekszośc sie na tym nie zna lub nie pamięta, a warto wiedzieć czy planowany system zapewniłby ladowanie w takim dniu, a moze musiałby to być jeszcze wyższy ILS
- 0 0
-
2015-02-26 09:51
(7)
Nie da się podać takiej informacji a priori, bo zbyt dużo czynników wpływa na to, czy samolot wyląduje czy nie. Minima systemu ILS to jedno, ale jeszcze dochodzi wyposażenie samolotu, certyfikacja załogi no i przede wszystkim decyzja samego kapitana statku powietrznego.
- 5 1
-
2015-02-26 10:13
(6)
ale chyba to wiecej niż nic
przy ILS II by wyladował (lub nie)
przy ILS III by wyladował na pewno
to sa dosyć istotne informacje- 1 1
-
2015-02-26 10:39
(5)
Nie ma, że przy II czy III wylądowałby na pewno, jak załoga nie ma certyfikacji do operacji na daną kategorię ILS to nie wyląduje. A czysto teoretycznie to minima dla ILS-a możesz sobie sprawdzić, widzialność też jest w depeszach meteo co pół godziny, to nie są poufne dane.
- 1 0
-
2015-02-26 11:09
nie ma czego?
- 0 0
-
2015-02-26 11:37
Google: METAR EPGD
- 1 0
-
2015-02-26 12:17
czyli po cholere cokolwiek napisali na tym portalu (2)
skoro wszystko mozna sobie samemu posprawdzać....???
- 0 0
-
2015-02-26 12:59
(1)
Bo o czymś muszą pisać.
- 0 0
-
2015-02-26 14:06
podejście iscie kononowiczowskie
- 0 0
-
2015-02-26 09:58
mysle, ze dzisiaj by nie wyladowal, bo mgla jest gruba. Na pewno nie ma 300m widocznosci.
- 0 0
-
2015-02-26 10:14
Tak wylądowałby. (1)
Z tym że ostatni raz.
- 3 0
-
2015-02-26 12:36
Tak lądują debeściaki.
- 0 0
-
2015-02-26 12:51
Co do ILS ? (1)
Nie masz racji , gó,,,,o to pasażerów ewentualnych interesuje, ma być ILS najwyższej kategorii , chyba jednak nie na tym śmiesznym lotnisku .
- 0 2
-
2015-02-26 12:57
To w takim bądź razie jakieś 90% lotnisk na świecie jest śmieszne, gdyż najwyższy obecnie ILS (IIIb, bo IIIc nie ma na żadnym lotnisku świata) jest tylko instalowany na dużych hubach a nie w portach regionalnych.
- 1 0
-
2015-02-26 09:49
samolot z Krakowa (5)
to wcześniej nie można było poinformować pilota samolotu z Krakowa, że nad Rębiechowem jest mgła i lądowanie jest niemożliwe tylko musiał wracać już z miejsca docelowego?
- 7 1
-
2015-02-26 09:58
Tak
Sugeruj się przenajdokładniejszymi informacjami z tego portalu, a daleko zajdziesz.
- 2 0
-
2015-02-26 10:09
A pomyślałeś o tym, że mgła może się rozproszyć? (1)
- 3 1
-
2015-02-26 10:21
tak jak ja ktoś rozdmucha, ale rozdmuchiwacz zaspał
- 2 2
-
2015-02-26 12:57
Masz rację . (1)
Konkretny przykład .
Samolot z Londynu na tablicy - oczekiwany za około 1 h .
W rzeczywistości po upływie tej godziny samolot w międzyczasie już od 45 min na lotnisku we Wrocławiu , pasażerowie siedząw autobusach i jadą do Gdańska .
Na lotnisku - brak już jakiejkolwiek informacji oprócz jednej - opóźniony .
Interwencja zapytanie obsługi lotniska- nic nie wiedzą .
Pani telefonicznie drynda do Centrum Obsługi Lotów podobno w Warszawie .
Odpowiedź na pytanie - krązy nad Gdańskiem czeka na lądowanie w kolejce .
Salwa śmiechu , daję telefon Pani do ręki , z drugiej strony moja córka która od godziny jedzie podstawionym przez linie lotnicze autokarem do Gdanska z Wrocławia .
Reasumując, nik nic nie wie .
Głupi , głupszy .
Do bani z taki lotniskiem , to jest żenujące .
WSTYDLIWE .- 3 0
-
2015-02-26 13:04
Słusznie. Ja latam tylko z Bydgoszczy.
- 0 0
-
2015-02-26 09:52
od razu mam lepszy humor
- 1 4
-
2015-02-26 09:52
Hitroł też sparaliżowane (1)
siedzę w A-380 do Dubaju i Dipa
- 2 4
-
2015-02-26 10:41
co racja to racja, w tej wysokiej wieży na środku okna myją cały czas; jak skończą to już trzeba na nowo robić te od których zaczynali.
- 2 0
-
2015-02-26 09:56
Jak sytuacja w Smoleńsku? Wie ktoś bo mamy podchodzić do lądowania a wieża twierdzi, że nie wylądujemy hehe (2)
- 10 4
-
2015-02-26 09:56
Nie karmić trolla!
- 2 3
-
2015-02-26 11:04
w Smoleńsku padła komenda "ląduj dziadu"
i poszło w PiS-du....
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.