- 1 Jechał tunelem pod Martwą Wisłą 299 km/h (310 opinii)
- 2 Nowy pomysł na budynek z Aioli (90 opinii)
- 3 73-latek zaatakował nożem policjantów (54 opinie)
- 4 Gdynia sprzedaje tereny przy rezerwacie (138 opinii)
- 5 Po roku nie ma winnych zderzenia pociągów (66 opinii)
- 6 Młode Miasto. Mieszkania lex deweloper (22 opinie)
Miała być kładka, nie ma nawet pozwolenia na budowę
Pierwsza zapowiedź budowy kładki pieszo-rowerowej pomiędzy Karwinami a Małym Kackiem pojawiła się w 2018 r. Powstała jej wizualizacja, przygotowywano już przetarg na jej budowę. Prace jednak nigdy nie ruszyły, a pozwolenie na budowę zdążyło stracić ważność i wygasnąć. Czy kładka przy ul. Strzelców kiedyś powstanie?
Były debaty, spotkanie z mieszkańcami prezydenta Wojciech Szczurek i jesienią 2019 r. wyłoniono projektanta kładki pieszo-rowerowej. W lipcu 2021 r. była gotowa wizualizacja wiaduktu i poznaliśmy szczegóły techniczne.
Konstrukcja łącząca Karwiny i Mały Kack miała powstać nad torami, mieć 72 m długości i 6,6 m szerokości. Według projektantów miała to być stalowa konstrukcja z podwieszonym pomostem z betonu, z którego będą zbudowane także podpory.
Pozwolenie na budowę już nieważne
Okazało się jednak, że Gdyni nie stać na samodzielne sfinansowanie inwestycji szacowanej na 10 mln zł. W międzyczasie o planach budowy dodatkowego, czwartego toru linii 201 poinformowała PKP PLK, więc projekt kładki nie jest już aktualny.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Karwiny i Mały Kack: mieszkania na sprzedaż i wynajem
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – test
O dalsze losy inwestycji zapytał niedawno nowe władze Norbert Anisowicz, radny Gdyni.
- Biorąc pod uwagę kolejne budowy mieszkań w tej okolicy, nie mam wątpliwości, że dla mieszkańców okolicznych dzielnic odpowiedź na pytanie, czy jest to priorytetowa inwestycja dla pani Prezydent, będą bardzo istotne - podkreśla Norbert Anisowicz, który do Rady Miasta dostał się z list Koalicji Obywatelskiej.
Okazuje się, że w ramach przygotowań do inwestycji wydane zostały dwie decyzje o pozwoleniu na budowę. Dla zakresu obejmującego teren kolejowy przez wojewodę pomorskiego oraz dla pozostałego zakresu przez prezydenta miasta Gdyni.
Decyzja o pozwoleniu na budowę wydana przez prezydenta Miasta Gdyni już jednak wygasła i straciła ważność. Przed rozpoczęciem planowanej inwestycji niezbędna będzie więc aktualizacja dokumentacji projektowej.
Kładka będzie? To zależy od innych inwestycji
Czy jednak nowe władze Gdyni chcą ją realizować? Odpowiedź jest - delikatnie rzecz ujmując - wymijająca.
- Każda inwestycja w mieście jest rozpatrywana indywidualnie i pod kątem wielu czynników. Między innymi sytuacji budżetowej, stopnia zaawansowania projektu, możliwości pozyskania środków zewnętrznych, terminu realizowania innych inwestycji w pobliżu. Na pewno, rozpatrując tę konkretną inwestycję, jednym z kryteriów jest też kwestia uzgodnień z koleją dotycząca magistrali 201 i ewentualnej przebudowy węzła Karwiny, jak również powiązanej z tym zadaniem ul. Strzelców - odpowiada Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni odpowiedzialny za inwestycje.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-09-05 08:59
powinien powstać most dla ruchu kołowego a nie kładka dla pieszych (20)
Powinien powstać most dla ruchu kołowego a nie kładka dla pieszych. Most byłby alternatywą dla obecnego mostu wciągu ulicy Wielkopolskiej. To kuriozum że do osiedla na którym mieszka kilkadziesiąt tysięcy ludzi jest jedna droga dojazdowa. W zeszłym roku była sytuacja kiedy to wydarzył się wypadek na moście drogowym nad linią kolejową i dojazd służb
Powinien powstać most dla ruchu kołowego a nie kładka dla pieszych. Most byłby alternatywą dla obecnego mostu wciągu ulicy Wielkopolskiej. To kuriozum że do osiedla na którym mieszka kilkadziesiąt tysięcy ludzi jest jedna droga dojazdowa. W zeszłym roku była sytuacja kiedy to wydarzył się wypadek na moście drogowym nad linią kolejową i dojazd służb odbywał się przez obwodnicę (przeciwny kierunek był remontowany). Konsultacje społeczne które się odbywały doprowadziły do tego że dla zadowolenia może tysiąca mieszkańców kilkadziesiąt tysięcy nie ma drogi alternatywnej dojazdu (chyba że ktoś będzie jechał przez obwodnicę i Witomino bądź Osowę)
- 86 88
-
2024-09-05 22:55
(1)
Albo Cię pogięło, albo nie znasz dróg o których piszesz, albo dostałeś ciche zlecenie z UM wybadać albo oswoić ludzi
- 3 4
-
2024-09-05 23:58
Nie znasz się, to się nie odzywaj oszołomie!
- 1 2
-
2024-09-05 22:19
(1)
Jest alternatywna droga, tylko trzeba zjechać jedna przecnice niżej.
W momencie gdyby tak kładka pieszo-rowerowa miała stać się drogowa, wszystkie cwaniaki omijali by korki na wielkopolskiej narażając bezpieczeństwo szczególnie najmłodszych na ulicach Grenadierow I Strzelcow- 5 2
-
2024-09-05 23:59
Tak, oczywiście na ziemi są tylko cwaniaki.
Normalni ludzie ze swoimi potrzebami nie istnieją.
- 3 6
-
2024-09-05 17:17
Brs
Podaj trasę tej alternatywy i zobacz gdzie chcesz ten ruch wprowadzić. Przez waskie osiedlowe drogi chcesz prowadzić tranzyt. To już wiecej dałoby zbudowanie nowej drogi wzdłuż torów do fikakowa. Ewentualnie przedłużenie strzelcow do Witomina.
- 8 3
-
2024-09-05 11:02
Po co droga? (4)
A gdzie takim wiaduktem chciałbyś dojechać? Po obu stronach jedyną drogą wyjazdową jest Wielkopolska. Mogło by to pomóc tylko kierowcom z punktem docelowym w jednym z osiedli. Spowodowało by to jednak zwiększenie ruchu na samym osiedlu, które stało by się tranzytem - jest to uciążliwość dla ludzi tam mieszkających i większe zagrożenie dla pieszych (głównie dzieci) mieszkających na tym osiedlu. Czy ruch pomiędzy osiedlami jest na tyle duży, aby przeważyć negatywy wiaduktu?
- 33 7
-
2024-09-05 13:12
Do Witomina i do drogi "zielonej" za obwodnicą
Bo dlaczego nie?
- 1 8
-
2024-09-05 12:00
Po to żeby mieszkańcy mogli przemieszczać się jak najszybciej między dwoma dzielnicami sąsiednimi (2)
Takie połączenie ma bardzo dużo zalet. Bo w tych dzielnicach jest infrastruktura codzienna
- 7 20
-
2024-09-05 12:09
Tylko od razu inni z odległych dzielnic się dołączą. (1)
- 8 6
-
2024-09-06 00:00
Ta, jasne. Tylko na to czekają. W szczególności mieszańcy Jastarni.
Idź się leczyć...
- 2 4
-
2024-09-05 10:57
Służby
będą mogły korzystać z tej kładki. Więc ten argument do kosza.
- 8 9
-
2024-09-05 10:56
(3)
odpowiedz brzmi NIE. potrzebna Ci ta kladka tylko po aby omijac korki a drogi graniczace z ta kladka stana sie autostrada, pogarszajac bezpieczesntwo dzieci.
- 25 12
-
2024-09-05 14:04
(2)
Z drugiej strony osoby mieszkające na Karwinach, zwłaszcza na jedynce, mogłyby tą kładką dojechać bezpośrednio do domów, nie zapychając dodatkowo skrzyżowania z Wielkopolską i Strzelców, Sopocką. A tak stoją w korku, powodowanym również przez nich samych, tuż pod domem.
- 6 11
-
2024-09-05 17:18
Ten tranzyt to zapchalby kariwny po dom nie podjechalbys tyle chwarzna i wiczlina jechaloby przez osiedle. (1)
- 9 3
-
2024-09-06 00:02
Ty nie wiesz co to tranzyt
Nie operuj słownictwem o którym nie masz pojęcia!
- 1 4
-
2024-09-05 10:46
Pełna zgoda, problem jednak w tym (3)
że kiedy pojawia się sensowna inicjatywa, to rejwach robi tylko garstka przeciwników. Osoby popierające milczą, przez co powstaje wrażenie że inicjatywa budzi wyłącznie sprzeciw.
Tam jest potrzebny wiadukt, bo po co ruch między osiedlami ma odbywać się dłuższą drogą, przez główną ulicę tranzytową.- 8 19
-
2024-09-05 20:21
dokładnie tak, milcząca i płacąca za to większość jest zakładnikami poronionych pomysłów garstki tzw "aktywistów" miejskich
w stylu patologii ala Piesiewicz czy inny tam
- 2 7
-
2024-09-05 12:15
Jak garstka przeciwników robiła rejwach? (1)
Zdecydowana większość mieszkańców nowych osiedli przy Strzelców.
I taki mądry jesteś to gdzie byłeś jak robiono kładkę pieszo-rowerową nad torami na wydłużeniu Redlowskiej przy PPNT?
Niekiedy z Redłowskiej jeżdżę naokoło przez Stryjska na drugą stronę torów na Łużycką czy do Riviery i nie narzekam na to.- 6 5
-
2024-09-05 20:23
narzekaja...
Ale to byla wydumka magistratu, lansujacego postindustrialny "park technologiczny" i nikt sie " plebsu" o zdanie czy opinie nie pytal...
- 1 3
-
2024-09-05 09:12
Chyba masz na myśli wiadukt
Ale poza tym pełna zgoda
- 5 4
-
2024-09-05 09:04
W jakim celu (10)
budować kładkę skoro nie będzie można przejechać samochodem. Na spacery kowalskiego, wydawać 10 milionów złotych. Absurd.
- 82 79
-
2024-09-05 15:42
Jest to skrót
dla dzieci do szkoły/przedszkola oraz dla ludzi robiących zakupy. Sznur samochodów omijających korek jest nam niepotrzebny
- 20 2
-
2024-09-05 13:29
A na kopaczy z kasy miejskiej mozna?
- 11 1
-
2024-09-05 12:58
hahaahaha. zazdrosny i roszczeniowy kierowczyk. Hahahaha. (1)
zapłać za swoje drogi, kierowczyku. wtedy możesz sobie budowac ile chcesz. Nie zapomnij też zapłacić za utrzymanie tych asfaltów.
- 9 13
-
2024-09-05 20:25
jesli myslisz, ze "te asfalty" sluza indywidualnej przyjemnisci przemieszczania...
...to chyba nalezy przed wreczeniem dowodu pomyslec o obowiazkowych badaniach sil umyslowych...
- 3 4
-
2024-09-05 10:56
(4)
chociazby dla tysiaca dzieci chodzacych na piechote do pobliskiej szkoly. To samo dla rowerzystow
- 24 4
-
2024-09-05 20:26
przeciez nie chodza...
...tylko sa wozone...
Jakie dziecko teraz "chodzi" do szkoly??!- 0 8
-
2024-09-05 11:50
To dzieci tez sobie moga chodzic na okolo skoro samochodu musza tak robic.proste.a skoro dzieci boja sie samochodow (2)
To niech zostana w domu
- 1 26
-
2024-09-05 12:16
Jako pieszy osiągasz prędkości zbliżone do
samochodów?
Nie ośmieszaj się.- 14 4
-
2024-09-05 12:01
też możesz sobie jeździć na około
- 15 2
-
2024-09-05 09:14
zawsze można zejść w dół, przejść przez tory na zakręcie i wejść pod górę po błocie
- 16 5
-
2024-09-05 09:14
Jeżeli pozwolenie wygasło (minęły 3 lata) (3)
to nie można zawnioskować jeszcze raz o pozwolenie na identyczną kładkę... Trzeba chyba zmienić zakres projektu lub sam projekt...
- 18 13
-
2024-09-06 09:02
można zawnioskować o kolejny napis dresiarka gdynia
lub o 4 banki rocznie na dresiarke bo ma w nazwie gdynia a to promocja miasta dla robotniczej klasy wielbicieli 40 to ligowej piłki
- 0 0
-
2024-09-05 21:12
i tak śmieszniej było na Osowej
kładka miała powstać, pieniądze były, inwestor był, a ludzie protestowali żeby nie powstała xD
- 5 0
-
2024-09-05 09:29
zapoznaj się przepisami Prawa budowlanego
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.