• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miała być kładka, nie ma nawet pozwolenia na budowę

Michał Sielski
5 września 2024, godz. 07:00 
Opinie (185)
Tak ma wyglądać kładka między Karwinami i Małym Kackiem. Tak ma wyglądać kładka między Karwinami i Małym Kackiem.

Pierwsza zapowiedź budowy kładki pieszo-rowerowej pomiędzy Karwinami a Małym Kackiem pojawiła się w 2018 r. Powstała jej wizualizacja, przygotowywano już przetarg na jej budowę. Prace jednak nigdy nie ruszyły, a pozwolenie na budowę zdążyło stracić ważność i wygasnąć. Czy kładka przy ul. Strzelców kiedyś powstanie?



Czy kładka powstanie w najbliższych kilku latach?

Przypomnijmy: połączenie kładką Karwin z Małym Kackiem między ul. Strzelców i BuraczanąMapka od maja 2018 r. planowały władze Gdyni.

Były debaty, spotkanie z mieszkańcami prezydenta Wojciech Szczurek i jesienią 2019 r. wyłoniono projektanta kładki pieszo-rowerowej. W lipcu 2021 r. była gotowa wizualizacja wiaduktu i poznaliśmy szczegóły techniczne.

Konstrukcja łącząca Karwiny i Mały Kack miała powstać nad torami, mieć 72 m długości i 6,6 m szerokości. Według projektantów miała to być stalowa konstrukcja z podwieszonym pomostem z betonu, z którego będą zbudowane także podpory.

Pozwolenie na budowę już nieważne



Okazało się jednak, że Gdyni nie stać na samodzielne sfinansowanie inwestycji szacowanej na 10 mln zł. W międzyczasie o planach budowy dodatkowego, czwartego toru linii 201 poinformowała PKP PLK, więc projekt kładki nie jest już aktualny.




O dalsze losy inwestycji zapytał niedawno nowe władze Norbert Anisowicz, radny Gdyni.

- Biorąc pod uwagę kolejne budowy mieszkań w tej okolicy, nie mam wątpliwości, że dla mieszkańców okolicznych dzielnic odpowiedź na pytanie, czy jest to priorytetowa inwestycja dla pani Prezydent, będą bardzo istotne - podkreśla Norbert Anisowicz, który do Rady Miasta dostał się z list Koalicji Obywatelskiej.
Okazuje się, że w ramach przygotowań do inwestycji wydane zostały dwie decyzje o pozwoleniu na budowę. Dla zakresu obejmującego teren kolejowy przez wojewodę pomorskiego oraz dla pozostałego zakresu przez prezydenta miasta Gdyni.

Decyzja o pozwoleniu na budowę wydana przez prezydenta Miasta Gdyni już jednak wygasła i straciła ważność. Przed rozpoczęciem planowanej inwestycji niezbędna będzie więc aktualizacja dokumentacji projektowej.


Kładka będzie? To zależy od innych inwestycji



Czy jednak nowe władze Gdyni chcą ją realizować? Odpowiedź jest - delikatnie rzecz ujmując - wymijająca.

- Każda inwestycja w mieście jest rozpatrywana indywidualnie i pod kątem wielu czynników. Między innymi sytuacji budżetowej, stopnia zaawansowania projektu, możliwości pozyskania środków zewnętrznych, terminu realizowania innych inwestycji w pobliżu. Na pewno, rozpatrując tę konkretną inwestycję, jednym z kryteriów jest też kwestia uzgodnień z koleją dotycząca magistrali 201 i ewentualnej przebudowy węzła Karwiny, jak również powiązanej z tym zadaniem ul. Strzelców - odpowiada Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni odpowiedzialny za inwestycje.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (185)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane