• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk dołoży 9 mln zł do przebudowy Podwala

Michał Brancewicz
9 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przesuń aby
porównać

Przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną będzie kosztowała blisko 16 mln zł. Urzędnicy postanowili dołożyć brakującą kwotę - ponad 9,4 mln zł - i rozstrzygnąć przetarg. Wykonawcą została firma MTM z Gdyni.



Wydawało się, że Podwale Przedmiejskie nigdy nie doczeka się przebudowy. Pierwsze zapowiedzi pojawiły się już trzy lata temu i jak dotąd w tej sprawie nie wydarzyło się nic.

Co prawda przetarg na przebudowę pięciu skrzyżowań został ogłoszony, ale kwestie finansowe nie pozwoliły go rozstrzygnąć. Okazało się bowiem, że kwotę jaką na ten cel chce przeznaczyć miasto, a jakiej życzy sobie wykonawca, dzieli 17 mln zł (budżet 21 mln wobec oferty 38 mln zł).

Urzędnicy postanowili podzielić inwestycję na etapy i jako pierwsze do realizacji wytypowali skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. I po raz kolejny mocno się zawiedli. Oferty względem budżetu znowu dzieliła przepaść. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zamierzała wydać na ten cel 6,6 mln zł, a propozycje wykonawców opiewały na blisko 16 mln (MTM) oraz 17,4 mln zł (Budimex).

Wydawało się, że los inwestycji jest przesądzony. Okazuje się jednak, że DRMG postanowiło wybrać na wykonawcę firmę MTM, która złożyła korzystniejszą cenowo ofertę.

- Dostaliśmy informację z miasta, że udało się wygospodarować środki, więc możemy rozstrzygnąć przetarg i przystąpić do realizacji - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG.

Co zmieni przebudowa Podwala Przedmiejskiego



W ramach inwestycji przebudowany zostanie odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą zobacz na mapie Gdańska. Na skrzyżowaniu powstanie naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Będzie można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie będą musieli już korzystać z tunelu.

Skrzyżowanie z ul. Chmielną zostanie otwarte, co oznacza, że będzie można poruszać się po nim w każdym kierunku.

Jezdnia w kierunku ul. Elbląskiej zostanie zwężona do dwóch pasów oraz powstanie pas dla rowerów (1,5 m szerokości) odgrodzony od ruchu samochodowego opornikiem kamiennym. Jezdnia w kierunku centrum nadal posiadać będzie trzy pasy z czego jeden, tak jak jest teraz, przeznaczony będzie dla autobusów. Tam też zostanie wydzielona jezdnia dla rowerzystów. Na samym skrzyżowaniu z Chmielną powstanie pas do lewoskrętu umożliwiający zjazd w kierunku południowej części Wyspy Spichrzów.

Inwestycja przewiduje również przebudowę ul. Chmielnej między ul. Pszenną a Spichrzową zobacz na mapie Gdańska, gdzie zgodnie z warunkami Konserwatora Zabytków powstanie nawierzchnia z kostki kamiennej.

Według zapisów przetargowych zwycięska firma miała uporać się ze wszystkim do 28 września.

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego to kolejna inwestycja, która będzie realizowana, mimo że oferty znacznie przekroczyły budżet. Również remont trasy tramwajowej na Stogi ma zostać przeprowadzony, chociaż trzeba do niego dołożyć aż 40 mln zł.

Opinie (201) 5 zablokowanych

  • Pasy rowerowe w jezdni. To ja rozumiem

    a nie jakis tam zwykły chodnik ze znakiem " ciag pieszo-rowerowy". Takie twory powinny być zdelegalizowane

    • 22 10

  • (4)

    Ta autostradę powinno się zrównać z ziemna i postawić tam miasto

    • 23 17

    • trzy pasy ruchu to nie autostrata (3)

      • 5 8

      • do miasta również daleko

        • 10 2

      • (1)

        Teraz jest 6 pasow misiu

        • 4 6

        • 3 pasy dwie jezdnie jak już

          • 4 1

  • urzędnicy - na smyczy u rowerowej anarchii (3)

    do tej pory w tym miejscu wypadki sporadycznie się zdarzały, prawie w ogóle, za pierwsze śmiertelne ofiary czeka was odpowiedzialność, narażenie na niebezpieczeństwo dla życia i zdrowia wielu osób, a korki odczują wszyscy piesi korzystający z komunikacji zbiorowej również

    • 28 24

    • Dopisz jeszcze ze dzieci w afryce beda bardziej głodowac i bedzie wiecej wojen......

      Bedzie bezpieczniej będą wolniej jechac to nie bedzie tyle dachowań jak teraz ;)

      • 10 6

    • Czym częściej auto rusza tym większe zanieczyszczenie środowiska. (1)

      • 3 9

      • Czym mniej aut tym mniejsze zanieczyszczenie.

        • 11 3

  • Dobra wiadomosc:)

    • 11 12

  • Mtm to Ci od Sobieskiego? :)

    • 11 1

  • Zniknęły przejścia dla pieszych (6)

    Ale są drogi rowerowe

    • 14 8

    • Drogi rowerowe wydzielone z jezdni ... (5)

      Jadąc rewerem, nIe czuję się bezpiecznie na takim "pasie" rowerowym i niewyobrażam sobie żebym pozwolił mojemu 10-letniemu dziecku na jazdę tam ...

      Szkoda że miast odeszło od budowania oddzielonych ścieżek rowerowych ...

      • 9 9

      • To jest najbezpieczniejsza opcja z możliwych... wydzielone drogi dla rowerów wbrew pozorom są bardzo niebezpieczne (miejskie)

        • 8 2

      • Z 10latkiem mozesz jechac chodnikiem. Czas poznac przepisy

        • 8 1

      • Do tego jeszcze autobus włączając się do ruchu z zatoczki przecina pas dla rowerów, (2)

        Baaardzo bezpieczne.
        Mnie to nie obchodzi bo mam skota karbon na ostrym kole i jeżdżę szybko i zawsze zdanżam zrobić manewr.

        • 3 3

        • To może zdążysz po słownik?

          • 2 1

        • No i? nie wszyscy prawko w chipsach znaleźli. większość wie jak powinno się bezpiecznie włączać do ruchu

          • 2 0

  • ech

    3 pas zostawić jako buspas

    • 8 3

  • Trzeba wreszcie skończyć z samochodowym lobby krzykaczy warmińsko-mazurskich... (3)

    To że przyjechaliście swoim Golfem 3 z mazur to nie znaczy, że wszędzie będziecie mogli dojechać samochodem jak u siebie. Od tego jest komunikacja.

    • 21 33

    • Jak? (1)

      To jak to jest Rodowicz gdańszczanin z Kaszub może jeździć autem 2km dom praca szkoła a słoiki na blacha hej Nil NBA NLI NE NGO maja do komunikacji się przesiadka?? Kogoś tu w główkę coś uderzyło? W czym gorsi są ludzie którzy wynajmują mieszkania od tych co bo babci z dziada pradziada gdańszczan była a dziś wnusia czy wnusia wynajmuje i kaskę bierze. Gdzie tu logika? Nie ma słoików nie ma kasy dla rodowitego gdańszczanin co ciśnie tylko o kasę.

      • 7 2

      • We wszystkim niestety

        • 1 0

    • dokładnie.

      i z gka/gks. Jadą ze swoich obór do miasta jak królowie przez miasto. trują, gnoją, stwarzają zagrożenie.

      • 1 3

  • (1)

    Tak miasto dołoży bo pełno tutaj wujkow developerow a może tak do południowych dzielnic bo tam Bangladesz ale to Pana a mało interesuje

    • 21 8

    • mieszkania

      Mieszkania po drugiej stronie ulicy, przecież muszą się sprzedać.

      • 2 2

  • Za komuny myslano perspektywicznie , budowano szerokie ulice abu zmiescic w przyszłosci (6)

    zwiekszajaca sie ilosc aut . A dzis miastem rzadzi jakis FRAG ktory odwrotnie , najlepiej by zlikwidowal wszystkie ulice , wszystkie przejscia podziemne i robi wszystko aby wydłużyc czasy jazdy komunikacji miejskiej .

    • 23 20

    • (5)

      I zniszczono miasto tymi miejskimi autostradami a kroki dalej sa . Rzeczywiscie genialna ta komuna ....

      • 8 8

      • No sobie sprawdz co ci komuna zbudowala a co dzisiejsza władza w Gdansku.iek nie neguje jej poczynan (2)

        Chcesz wrócic do brukowanego Traktu śwWojciecha? do waskiej Alei Zwyciestwa i Grunwaldzkiej? Marynarki Polskiej? Słowackiego?
        Po podpisie widac ze jestes obecnym uczniem gimnazjumi nie wiesz kto i ile zrobil dla miasta pogadaj z rodzicami to ci opowiedza .

        • 4 1

        • oczywiscie ze lepiej by bylo zeby podwale ,grunwaldzka nigdy nie zostaly zbudowane, poszerzone za komuny . trzeba bylo wybudowac objazdy obok historycznego centrum miasta i wrzeszcza ale komuchy durne byly i zachlysnely sie sowiecka nowoczesnoscia ...

          • 3 2

        • Wg ciebie to komuna zbudowała szeroką Al. Zwycięzca?

          Gratulacje klocu

          • 0 2

      • (1)

        Zobacz jak obecnie wygląda ul Długie Ogrody to zrozumiesz że dzięki budowie Podwala Przedmiejskiego ocalał ten kawałek miasta. W latach 80 tam była przelotówka.

        • 3 0

        • ale na dlugich ogrodach nic nie ocalalo ...o czym ty bredzisz

          • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane