- 1 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (46 opinii)
- 2 Stracił pół mln zł, bo zainwestował w kryptowalutę przez oszusta (90 opinii)
- 3 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (301 opinii)
- 4 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (223 opinie)
- 5 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (93 opinie)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (214 opinii)
Miasto nie ma 10 mln zł na kładkę nad torami
Projekt kładki, która ma połączyć nad torami Karwiny z Małym Kackiem jest gotowy, ale inwestycja od blisko roku czeka na początek realizacji. Władze Gdyni, które same zaproponowały to rozwiązanie, tłumaczą teraz, że kładka powstanie, jeśli miasto otrzyma dofinansowanie z zewnątrz.
Tyle że spotkali się z protestem mieszkańców. Mieszkańcy, społecznicy i radni dzielnicy tłumaczyli, że nie chcą dodatkowego ruchu samochodów i wystarczy im kładka pieszo-rowerowa.
Kładka zamiast wiaduktu. Zmiany po spotkaniu z mieszkańcami
Było nawet spotkanie z mieszkańcami, w którym uczestniczył prezydent Wojciech Szczurek. Ostatecznie zrezygnowano z pomysłu budowy wiaduktu, obiecując, że zgodnie z wolą mieszkańców powstanie kładka pieszo-rowerowa. Jesienią 2019 roku wyłoniono projektanta.
W lipcu 2021 roku pokazaliśmy, jak będzie wyglądać przyszła kładka. Konstrukcja łącząca Karwiny i Mały Kack ma powstać nad torami i będzie miała 72 metry długości i 6,6 metrów szerokości. Projektanci założyli, że będzie to łukowa, stalowa konstrukcja z podwieszonym pomostem z betonu, z którego będą zbudowane także podpory.
Projekt jest, przetarg miał zostać ogłoszony
Sęk w tym, że według zapowiedzi z 2019 roku kładka powinna być już gotowa. Władze miasta zapowiadały od dawna, że trwa przygotowanie przetargu budowlanego.
Po blisko roku zapytaliśmy urzędników o to, co dalej z inwestycją. Okazuje się, że przetarg nie został wciąż ogłoszony i nie wiadomo, kiedy to się stanie.
Gdyni nie stać na samodzielne sfinansowanie inwestycji szacowanej na 10 mln zł.
Kładka powstanie, jeśli będzie dofinansowana z zewnątrz
- W obecnych czasach takie inwestycje będziemy zgłaszać do dofinansowania i dopiero po jego otrzymaniu będziemy je realizować. Czekamy na kolejne konkursy i będziemy składać wnioski - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Dodatkowo nie wiadomo, czy z powodu planów PKP PLK nie trzeba będzie jeszcze raz zaprosić do współpracy projektantów.
- Ze względu na zmianę planów PKP PLK S.A. w zakresie budowy dodatkowego (czwartego) toru na linii kolejowej 201, trwają analizy, które odpowiedzą na pytanie, czy projekt jest możliwy do realizacji, czy trzeba wykonać nowy zamienny projekt - wyjaśnia Łucyk.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Karwiny i Mały Kack: mieszkania na sprzedaż i wynajem
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-03-10 16:39
Pytanie (24)
Pytam na poważnie, bez pieniactwa. Na końcu Strzelców jest spore osiedle i sporo miejsca na rozbudowę, która kiedyś tam pewnie nastąpi. Wszyscy Ci ludzie (a Miasto dopuściło plan zabudowy dopuszczając tylu Mieszkańców) muszą tam wyjechać i dojechać. Obecnie może to nastąpić tylko przez krzyżówkę z Wielkopolską przy Sopockiej. Miejsca gdzie ma być
Pytam na poważnie, bez pieniactwa. Na końcu Strzelców jest spore osiedle i sporo miejsca na rozbudowę, która kiedyś tam pewnie nastąpi. Wszyscy Ci ludzie (a Miasto dopuściło plan zabudowy dopuszczając tylu Mieszkańców) muszą tam wyjechać i dojechać. Obecnie może to nastąpić tylko przez krzyżówkę z Wielkopolską przy Sopockiej. Miejsca gdzie ma być ta kładka jest od groma i trochę. Na fragmencie gdzie gdzie faktycznie potencjalnie byłby większy ruch są dwa bloki. Jechałem tamtędy wczoraj. Z czego jeden oddalony od drogi. Potoki samochodów byłyby rozdzielone tak, że Ci co jadą w stronę obwodnicy jechaliby wiaduktem i włączali się w Wielkopolską komicznie przewymiarowaną u wylotu Nałkowskiej. Ci co jadą w stronę Centrum/Sopotu jechaliby Strzelców do końca. A w razie remontów są drogi żeby zrobić objazd. Komu to szkodziło? Ludzie blokują dla blokowania?
- 58 40
-
2023-09-12 13:30
Ludzie blokują bo nie chcą dadoatkowego ruchu samochodowego
Innego niż mieszkańców. Co w tym dziwnego?
- 0 0
-
2022-03-12 20:01
Pustki Cisowskie są większe
I mają jeden wyjazd na miasto. Osiedle na Strzelców oprócz głównej dojazdowej drogi ma jeszcze alternatywę między domkami, więc nie jest aż tak źle.
- 0 0
-
2022-03-11 17:36
Bredzisz
Ta kładka jest tak potrzebna jak rybie ręcznik.Tylko masa dzików będzie z tego korzystać.
- 3 2
-
2022-03-11 13:14
Mieszkańcy którzy już stoją na ul. Zofii Naukowskiej nie chcą jeszcze większych tłumów aut (1)
i większych korków... Tu jest problem.
- 3 1
-
2022-03-11 13:33
dziwisz się?
- 2 0
-
2022-03-10 21:41
Odpowiem na poważnie (4)
Ludzie wcale nie jechaliby przewymiarowaną Nałkowskiej tylko dalej pchaliby się przez Staffa aż do Brzechwy. Już teraz tak robią, gdy Wielkopolska jest niedrożna w godzinach szczytu.
I właśnie o to chodzi, by nie puszczać dużego ruchu przez osiedlowe uliczki, które w zamyśle powinny służyć wyłącznie mieszkańcom tych domów, które tam są.- 28 3
-
2022-03-11 12:14
(2)
Nałkowskiej nie jest przewymiarowana, tak tylko wygląda obecnie, plany były inne. Droga miała prowadzić dalej, wzdłuż torów na Witomino, przez las. Tylko komuna za szybko się skończyła. Za PRL by to zrobili. Zresztą większość drog które teraz mamy są za Gierka budowane.
- 4 1
-
2022-03-11 13:19
Jeszcze więcej dróg zbudowano za Gomułki. (1)
- 0 2
-
2022-03-11 13:46
Być może ale te z tematu i to osiedle za Gierka.
- 2 0
-
2022-03-11 01:13
ale mamy ideologów
od "siatki ulic"...
- 4 4
-
2022-03-10 19:00
(7)
problemem jest to że Strzelców stanie się wtedy wygodnym skrótem na trasie Gdynia-reszta świata.
Czyli jadący (a raczej stojący w korku) w górę Wielkopolskiej zyskaliby wygodny skrót który pozwoliłby im zaoszczędzić dwie minuty i cały potok samochodów ruszyłby Racławicką w górę między naszymi domami. Dalej wiaduktem przez Karwiny.
rozwiń...problemem jest to że Strzelców stanie się wtedy wygodnym skrótem na trasie Gdynia-reszta świata.
Czyli jadący (a raczej stojący w korku) w górę Wielkopolskiej zyskaliby wygodny skrót który pozwoliłby im zaoszczędzić dwie minuty i cały potok samochodów ruszyłby Racławicką w górę między naszymi domami. Dalej wiaduktem przez Karwiny.
Korków żadnych to i tak nie usunie, bo Wielkopolska korkuje się dalej, natomiast mielibyśmy sytuację podobną jaką dziś mają mieszkańcy Kacka gdzie ulice Łowicka i Halicka są takim wygodnym skrótem którym wali ruch tranzytowy w nienormalnej jak na tą część miasta ilości.
Współczesna wiedza o planowaniu sieci transportowej miasta jasno stoi na stanowisku że tworzenie takich wygodnych skrótów jest całkowicie bez sensu.
Sieć drogowa miasta to powinien być szkielet dróg głównych takich jak Wielkopolska, a z adresów końcowych, miejsc w których się mieszka powinien być jeden sensowny wyjazd na drogę główną.
Wtedy po pierwsze łatwiej zapewnić przejezdność drogi głównej ze względu na to że z dróg bocznych jest tylko minimalny ruch związany z dojazdem do lokalnych posesji, a po drugie przez osiedla nie jedzie tranzyt dlatego że można tamtędy zaoszczędzić dwie minuty, bo nawigacja z funkcją omijającą korki tamtędy poprowadzi dziesiątki tysięcy pojazdów dziennie.- 21 8
-
2022-03-11 18:34
Trzeba ograniczyć zabudowę wielorodzinną w okolicach Karwin i tyle.
- 0 1
-
2022-03-10 19:54
Nie stanie się (5)
Przejazd z dołu od Amic jest jednokierunkowy w dół.
- 11 2
-
2022-03-12 12:21
Racławicką w dół
i potem Grenadierów do Strzelców, jeśli powstał by wiadukt samochodowy, stworzyłby się skrót do Buraczanej, który to pewnie został chętnie wykorzystany do objazdu.
- 0 0
-
2022-03-11 11:44
Można w oba kierunki
Od Amic w górę można jechać
- 0 0
-
2022-03-11 08:18
to niewiele zmienia
W druga strone tez dobrze...
- 1 0
-
2022-03-11 07:42
Coś się zmieniło? Bo dawniej można bylo (1)
Tam spokojnie wjechać "w górę" na strzelców
- 3 0
-
2022-03-11 07:46
To było dawniej
- 3 0
-
2022-03-10 17:34
nie, po prostu ludzie wiedzą, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście (5)
i warto realizować projekty, które pokazują, że jazda rowerem powinna być konkurencyjna w wielu relacjach w stosunku do jazdy samochodem.
- 23 29
-
2022-03-11 18:32
Rowerem po górach? Na dół OK, ale powrót pewnie autobusem z jednym biletem?
- 1 0
-
2022-03-10 19:35
Synek
To że ciebie mama rowerem po bułki do Biedry wysyła, to nie znaczy, że ma to szersze zastosowanie.
- 25 17
-
2022-03-10 18:17
w Trójmieście każdy inny sposób poza samochodem to strata czasu (2)
dopóki nie będzie metra to możesz sobie Zbiorkom miedzy bajki włożyć, do którego tak swoją drogą dopłacają wszyscy również ci którzy z niego nie korzystają
- 20 17
-
2022-03-11 18:31
To chore
Metro w 3 miastach leżących na wzgórzach morenowych?
- 2 2
-
2022-03-11 13:24
właśnie takie myślenie prowadzi do problemów komunikacyjnych jakie mamy
kilka tysięcy osób pomyśli w ten sposób i w efekcie wszyscy muszą stać w tym samym korku
- 2 5
-
2022-03-10 15:14
Czy to musi być taki wywalony w kosmos wiadukt? (14)
Tam by się doskonale sprawdziła wisząca kładka linowa, nawet jako wręcz atrakcja.
Przeznaczona tylko do ruchu pieszych, wąska na 2,5m, lekka kładka na rozpiętych linach.
Nawet by się lekko bujała na wietrze czy jak ktoś by szedł co by wręcz dodawało jej kolorytu.
Skoro nie ma 10mln na realizację tego dużego wiaduktu, toTam by się doskonale sprawdziła wisząca kładka linowa, nawet jako wręcz atrakcja.
Przeznaczona tylko do ruchu pieszych, wąska na 2,5m, lekka kładka na rozpiętych linach.
Nawet by się lekko bujała na wietrze czy jak ktoś by szedł co by wręcz dodawało jej kolorytu.
Skoro nie ma 10mln na realizację tego dużego wiaduktu, to zapewne bez problemu za 1mln można by wybudować lekka konstrukcję linową i tyle.
Tak naprawdę znaczenie komunikacyjne jest dość wątłe, to trasa bardziej spacerowa, a to co ewentualnie potrzeba czyli połączenia nowych bloków z Biedronką, przedszkolem i szkołą to lekka, wisząca konstrukcja w zupełności ogarnie.- 98 32
-
2022-03-13 01:09
Wydaje mi się, że kładka za 10 min da niewiele, ale już przeprawasamochodowa za 15mln(tak myśle) zrobiłaby ogromny plus i za ro będę trzymać kciuki
- 0 0
-
2022-03-11 17:28
Lekka kładka to zabawka dla dzieci na wysokości pół metra.
- 1 0
-
2022-03-11 13:17
W Gdyni niema $$$ już nawet na farbę
A wy tu o jakiś mostach i kładkach piszecie :-)
- 2 1
-
2022-03-11 04:14
Za mln to oni projekt zrobili
- 4 0
-
2022-03-10 23:11
może trampolina, albo lotnia, aaaalbo może szczudła, jest wiele opcji żeby przedostać się na drugą stronę (2)
np matka z wózkiem i trójką dzieci na takim moście jak piszesz, spoko, albo starsi ludzie, fajna to dla nich atrakcja jak wieje i buja, albo niepełnosprawny na wózku...uuuu, jak zawieje to może spadnie z wózkiem na tory, eeejjj, będzie o czym pisać....geniuszu, doda to kolorytu....dżizes
- 4 4
-
2022-03-11 17:29
gwiezdn dmuchana Trampolina z LaTeXu, nierdzewki i tytanu (1)
- 0 0
-
2022-03-11 18:17
tylko 50 milionów
- 0 0
-
2022-03-10 21:36
Pomyśl albo cofnij się w pamięci!!!
Pamiętasz "Misia"?
No to przypomnę-cyt: "im ten Film jest droższy to my jako konsultanci................."
Jeśli myślisz że coś się w tym zmieniło, to jestem w sporym błędzie!- 11 0
-
2022-03-10 21:02
Tyrolka taniej wyjdzie
- 10 0
-
2022-03-10 16:57
eksperci go nienawidzą!
odkrył łatwy sposób na tanią infrastrukturę w mieście! sprawdź to!
- 14 3
-
2022-03-10 15:58
to i tak nie będzie na to funduszy... Gdyńska stagnacja w pełnej okazałaści
- 16 4
-
2022-03-10 15:50
Pontony na dole za 10 tys.
- 4 1
-
2022-03-10 15:50
Szkoda że nie 50 mil
- 8 4
-
2022-03-10 15:37
Ty się lepiej bujaj
- 9 13
-
2022-03-10 14:26
Kładka pieszo-rowerowa jest tam bardzo potrzebna (9)
Dobrze zarządzane miasto dba o likwidację "efektu barierowego" linii kolejowych, dróg pseudoszybkiego ruchu, cieków wodnych i innych przeszkód dla ruchu pieszych i rowerzystów, przywiązując do takich działań więcej uwagi niż do szczodrego tworzenia darmowych miejsc do parkowania samochodów w centrum lub innych inwestycji w infrastrukturę służącą
Dobrze zarządzane miasto dba o likwidację "efektu barierowego" linii kolejowych, dróg pseudoszybkiego ruchu, cieków wodnych i innych przeszkód dla ruchu pieszych i rowerzystów, przywiązując do takich działań więcej uwagi niż do szczodrego tworzenia darmowych miejsc do parkowania samochodów w centrum lub innych inwestycji w infrastrukturę służącą ruchowi zmotoryzowanych. Tylko w ten sposób rower stanie się konkurencyjnym środkiem transportu dla przejazdów samochodami w wielu relacjach. Mam nadzieję, że środki na tę kładkę się znajdą i zostanie szybko zbudowana.
- 54 36
-
2023-09-12 13:31
Ale pieniądze na jakieś lekcje w plenerze są.
Tańsce, Joga i inne bzdety.
- 0 0
-
2022-03-10 23:14
gdzie masz to szczodre tworzenie darmowych miejsc parkingowych? (1)
to że ty jeździsz rowerem po lesie zbierając puszki nie znaczy że ja mam też tak robić
- 5 2
-
2022-03-11 13:32
a czy ktoś ci każe?
po prostu nie bądź roszczeniowym samochodziarzem, który wszystko chce za darmo
- 0 0
-
2022-03-10 19:36
Siostro
Pacjent majaczy
- 5 1
-
2022-03-10 17:53
Nie jest potrzebna
Wiadukt jest potrzebny
- 9 9
-
2022-03-10 15:23
(2)
a ja mam nadzieję że środki znajdą się na to w formie wiaduktu, z samochodami
- 11 15
-
2022-03-11 13:04
I tak miało być (1)
Miasto chciało wiadukt samochodowy. Miał kosztować 16mln. Kładka wtedy 2mln. Niestety pod wpływem grupki aktywistów rowerowych budowa została zablokowana. No i teraz miasto nie chce budować czegoś z czym się nie zgadza i co jest niepotrzebne.
- 1 2
-
2022-03-11 13:30
bzdura, mieszkańcy nie chcieli wiaduktu, była petycja
- 1 0
-
2022-03-10 15:19
Aby taki plan sie ziścił to trzeba jeszccze zlikwidować
Centra i galerie handlowe, postawic sklepy spożywcze, żłobki, przedszkola i szkoły na każdej ulicy, biurowce przenieść do każddej dzielnicy. Wtedy ludzie przestaną się przemieszczać. Bo nie będą mieli po co.
- 17 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.