• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miasto o problemie z wiaduktem na Hallera: to wina kierowców, nie infrastruktury

Magdalena Kiljan, Sebastian Zomkowski
6 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Choć pod wiaduktem obowiązuje zakaz ruchu dla ciężarówek, to wciąż zdarza się wielu kierowców, którzy ignorują ograniczenie i wjeżdżając pod wiadukt uszkadzają sieć trakcyjną. Choć pod wiaduktem obowiązuje zakaz ruchu dla ciężarówek, to wciąż zdarza się wielu kierowców, którzy ignorują ograniczenie i wjeżdżając pod wiadukt uszkadzają sieć trakcyjną.

Po artykule naszego czytelnika, pana Tomasza, postulującego zmiany pod wiaduktem na Hallera zobacz na mapie Gdańska, gdzie permanentnie dochodzi do zrywania sieci trakcyjnej, do jego pomysłów odniósł się odpowiadający za utrzymanie infrastruktury Gdański Zarząd Dróg i Zieleni oraz Zarząd Transportu Miejskiego, który układa rozkłady jazdy tramwajów. Zdaniem urzędników, kierowcy ciężarówek świadomie wjeżdżają zbyt wysokimi pojazdami pod niski wiadukt, obecnie funkcjonujące zabezpieczenia przed zerwaniem trakcji są wystarczające i nie ma możliwości skierowania części linii na węzeł Kliniczna i ul. Jana z Kolna.



W kwietniu opublikowaliśmy artykuł czytelnika, pana Tomasza, postulującego zmiany na al. Hallera, gdzie niemal każdego miesiąca dochodzi do awarii sieci trakcyjnej i paraliżu komunikacyjnego. Pod niski wiadukt wjeżdżają tam zbyt wysokie samochody ciężarowe, o czym znów mogliśmy się przekonać na początku tygodnia. Według pana Tomasza można tego uniknąć.

Jego zdaniem wystarczą zmiany w obecnie funkcjonującej infrastrukturze, korekta rozkładów jazdy, ostatecznie - kosztowna budowa nowego przejazdu przy przystanku SKM Politechnika. Teraz do jego pomysłów odnieśli się poproszeni przez nas urzędnicy: Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ oraz Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk.



GZDiZ: Konstrukcja sieci trakcyjnej jest prawidłowa



Rozwiązanie konstrukcyjne sieci trakcyjnej jest prawidłowe, zgodne z normami i przepisami. Oznakowanie jest pełne, prawidłowe i czytelne. Samo oznakowanie w zakresie wysokości wiaduktu kolejowego nad al. Hallera jest pełne i w sposób niebudzący wątpliwości informuje kierowców o wysokości obiektu. Bez przeszkód i z odpowiednim wyprzedzeniem kierujący pojazdem ciężarowym może wybrać właściwą drogę.

Dodatkowo, oprócz widocznego dla każdego oznakowania tuż przez wiaduktem znajduje się dodatkowy system zabezpieczający w postaci czujników i tablicy. Po wykryciu przez czujniki zbliżającego się do wiaduktu pojazdu, którego wysokość przekracza skrajnię, pojawia się na tablicy dobrze widoczny napis ostrzegawczy. Nie może być on niezauważony przez kierowcę zidentyfikowanego pojazdu.

Zobacz więcej: "Ja się nie zmieszczę?" Nierówna walka kierowców z trójmiejskimi wiaduktami

Można szukać kolejnych rozwiązań informujących kierowców o obowiązującej skrajni. Ale pytanie, gdzie jest granica, w której zaczyna się przerost formy nad treścią. Liczba znaków czy ilość wydanych na dodatkowe oznakowanie czy przebudowy pieniędzy?

Wśród kierowców pojazdów ciężarowych panuje przeświadczenie, że "umiejętny" kierowca przejedzie pod wiaduktem, a potem efektem jest zerwana trakcja, zablokowany pas ruchu, opóźnienia na liniach tramwajowych, konieczność wdrożenia komunikacji zastępczej, a idąc dalej - przedłużona podróż pasażerów komunikacji miejskiej. Wszystko tylko dlatego, że kierowca ciężarówki ignoruje oznakowanie.

Pytanie czy kierowca ciężarówki - profesjonalny i szkolony uczestnik ruchu, nie widzi znaków, a jeśli nie widzi, to czy zbliżając się do wiaduktu nie ma wątpliwości do przejazdu? Czy kara, która obecnie nakładana jest na "umiejętnych" kierowców ciężarówek jest nieadekwatna do zagrożenia, jakie kierowca powoduje? Tak więc zerwania trakcji są skutkiem świadomego niedostosowania się kierowców do istniejącej organizacji ruchu. Rozwiązanie konstrukcyjne sieci trakcyjnej jest prawidłowe.

Wideo archiwalne



Przebicia na stalowej konstrukcji wiaduktu



Możliwość wyizolowania sieci pod wiaduktem tak, aby zachować ruch tramwajowy w ul. Klinicznej (linia nr 8) była rozpatrywana podczas przebudowy infrastruktury tramwajowej w tej lokalizacji w latach 2007-2008.

Izolatory przed wiaduktem nie zostały zbudowane z następujących powodów:
- izolatory muszą być wbudowane na odcinku prostym sieci trakcyjnej, a w tym miejscu sieć zbudowana jest na łuku;
- izolatory muszą być kotwione, a linki od kotwień muszą być prowadzone pod kątem 45 stopni. W przypadku tego skrzyżowania słupy musiałyby być posadowione w jezdni;
- ponadto izolatory nie rozwiązałyby problemu, ponieważ nadal podczas prowadzonych prac zachodziłaby konieczność wyłączenia napięcia także na odcinkach sąsiednich, a w konsekwencji wiązałoby się to ze wstrzymaniem ruchu tramwajowego w ul. Klinicznej - tak jak ma to miejsce teraz.

W rozpatrywanym przypadku również nie można mieć pewności ochrony trakcji od konstrukcji wiaduktu. Ta jest stalowa, a w związku z tym mogą nastąpić przebicia. Wnioskowane przez czytelnika rozwiązanie jest niezgodne z obowiązującymi przepisami i normami. Żaden projektant posiadający uprawnienia projektowe (to on bierze odpowiedzialność za rozwiązania projektowe) nie podjąłby się zaprojektowania sieci w taki sposób, aby wyizolować sieć pod przedmiotowym wiaduktem.

W 2017 roku trakcja pod wiaduktem w al. Hallera zerwana była osiem razy. Cztery z nich spowodowane były przez kierowców samochodów ciężarowych (trzech zatrzymanych, jeden nieznany). Wszystkie trzy uszkodzenia sieci spowodowane przez zatrzymanych kierowców zostały uznane i w 100 proc. wypłacone przez ubezpieczyciela. Łączna kwota wyniosła 3,3 tys. zł.

W 2018 roku trakcja pod wiaduktem w al. Hallera zerwana była trzy razy. Dwa z nich spowodowane były przez kierowców samochodów ciężarowych i są w trakcie procedowania od ubezpieczycieli na łączną kwotę 15 tys. zł.

ZTM: Sytuację poprawią podwójne przystanki na al. Zwycięstwa



Skierowanie linii 2 i 3 przez ul. Jana z Kolna to zły pomysł. Pasażerowie straciliby dojazd do UCK, do przystanków "Opera Bałtycka" na którym mogą się przesiąść na inne tramwaje w kierunku Wrzeszcza Górnego. Zresztą, sam autor artykułu wspomina, że ewentualne skierowanie linii 2 i 3 przez Jana z Kolna tak czy tak będzie uzależnione od wykonania wyizolowania dodatkowej sekcji przy wiadukcie, inaczej skierowanie linii 2 i 3 jest pozbawione sensu, ponieważ tramwaje linii 2 i 3 podczas zerwania sieci trakcyjnej i tak nie będą mogły przejechać.

Natomiast w przypadku utworzenia dodatkowej wyizolowanej sekcji na skrzyżowaniu al. Hallera/ul. Kliniczna, to podczas zerwania sieci pod wiaduktem tramwaje linii 2 i 3 swobodnie będą mogły objeżdżać miejsce zdarzenia przez ul. Kliniczną i ul. Jana z Kolna - to się dzieje już dzisiaj, kiedy jest, na przykład, jakaś przerwa w ruchu przy Operze Bałtyckiej.

Co do obaw o przepustowość al. Zwycięstwa nie zgodzę się z autorem opinii. Aktualnie tramwaje w jednym kierunku przejeżdżają średnio co 1,8-1,9 minut (czyli prawie co dwie minuty), natomiast ciąg al. Zwycięstwa jest zaprojektowany do przeniesienia ruchu tramwajów co 1,18 minut w jednym kierunku.

Płynność ruchu usprawniła demontaż sygnalizatorów przy ul. Chodowieckiego i w przyszłości sytuacja będzie jeszcze lepsza, jak zostaną wprowadzone "podwójne" przystanki w ciągu całej al. Zwycięstwa (obecnie taki przystanek funkcjonuje przy Bramie Oliwskiej i w jednym kierunku przy Operze Bałtyckiej).
Magdalena Kiljan, Sebastian Zomkowski

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (221)

  • czyli klasyczne nie da sie:) (24)

    Adamowicz i Szczurek są mistrzami w używaniu tego zwrotu:)

    • 154 133

    • Jarek z Warszawy też trollu (17)

      • 29 23

      • głosuję na PO! (9)

        • 14 23

        • Zwracam uwagę na to jak ta ulica wyglada (7)

          Jak w kraju Trzeciego Świata
          Nie wstyd wam cyngle Adama Mowitza za nawierzchnie ?

          • 15 15

          • Jakieś progi łuszcząca się farba na asfalcie (4)

            Koleiny
            Masakra

            • 11 5

            • (3)

              Znam ten wiadukt od lat 70tych ubiegłego wieku. Tam wtedy zaczepiały się głównie ciężarówki-dźwigi.
              Ale żeby dziś śmiesznie tłumaczyć się że kierowcy świadomie wjeżdżają?? Ale jeśli faktycznie to sedno problemu to tym bardziej należy natychmiast skończyć z tą praktyką sado-maso bo dzięki mediom przyjeżdżać zaczną kierowcy z całego kraju aby zażyć tej przyjemności na koszt podatnika!

              • 7 3

              • W latach 70 było 20 cm nizej (2)

                • 5 1

              • Każdy remont to kolejna warstwa asfaltu

                Niedługo osobówki będą rwać trakcję

                • 5 6

              • Te 20 cm to pewno kierowcy sado-maso usypali.

                • 2 2

          • A co masz do krajów trzeciego świata takiej Szwajcarii na przykład? (1)

            • 1 1

            • No tam to teraz wędzonka kroluje

              • 1 0

        • POdobno zrobią wszystko jak pobliską szkole zlikwidują i sprzedadzą teren developerowi

          • 9 8

      • A to ze jest wiadukt to wina PKP wg PO oczywiście (1)

        • 16 10

        • Kali mieć Kali chcieć

          POdziekujemy wam przy urnach
          Bunkrów w centrum nabudowali a z 50 metrami ulicy 20 lat nie możecie sobie POradzic?
          Wstyd

          • 14 15

      • CH d i wiaduktów kupa

        • 8 3

      • Politechnika kształci inżynierów (3)

        Może PO zamiast pana Zdzisia po zawodówce ale będącego kolega kolegi zatrudni młodych wykształconych?

        • 12 8

        • teraz zatrudniają tylko misiewiczów (2)

          nie ma miejsca dla p.Zdzisia
          trzeba być wyznawca PiSlamu żeby załapać się na ciepłą posadę

          • 10 3

          • W POlandi Budynia?

            • 2 1

          • jaki lemingu PISlam, jak to kolebka

            Bolka (niestety nie Lolka), Ryżego Zdrajcy, Olechów i Adam Movitzów

            • 0 0

    • Artykuł przeczytaj A nie trollujesz

      Wszystko merytorycznie wyjaśnione

      • 29 11

    • Przerost formy nad trescia

      Bardzo mi sie podoba uzycie takich sformulowan w kontekscie jakiejkolwiek poprawy infrastruktury. Przeciez mamy wszedzie w Polsce znakomitej jakosc infrastrukture, przyjazna dla kierowcow, umozliwiajaca szybkie i bezpieczne poruszanie sie. Zatem nic tylko powolywac sie na to, ze spelniamy normy i odprawic pomyslodawcow z kwitkiem odprowadzajac ich zdziwionym spojrzeniem typu: co jeszcze wymyslicie.

      • 14 9

    • Jak Płażyński dojdzie do władzy, to zmieni i przepisy i projektantów i się da. Precz z imposybilizmem, nie?!

      A jak się nie da, to będzie wina Adamowicza i Unii Europejskiej.

      • 2 10

    • Dokaldnie. Ani slowa o tyczce ktora nierozwazni kierowcy ciezarowek mogliby steqcac zamiast uderzac w wiadukt

      • 6 0

    • specjaliści

      Bo w Polsce każdy Janusz i każda Grażynka zna się lepiej i to w każdej sprawie:
      wiadukty, trakcja tramwajowa, drogi, zwłaszcza oznakowanie (to ich konik) itd...
      Startujcie kochani do pracy w Urzędach ciągle poszukują specjalistów (tylko trzeba mieć odpowiednie wykształcenie i uprawnienia).

      • 1 1

    • a co do gdańska ma szczurek
      i jak widzę nie którzy nie posiadają umiejętności czytania (nie wiem jakim cudem piszą)

      • 0 0

  • tam nawet nie ma pożądnej ścieżki rowerowej a wy marzycie o pogłebianiu wiaduktu? (7)

    • 51 98

    • (2)

      Ścieżka rowerowa w tamtym miejscu została ostatnio zmodernizowana i oddana do użytku.

      • 24 9

      • Pod mostem nie ma. Jest CPR

        • 24 5

      • .........

        Po roku użytkowania asfalt na tej ścieżce pęka na całej długości wyremontowanej ul. gen. J. Hallera od Opery, aż do wiaduktu. To jest marnowanie naszych pieniędzy

        • 8 3

    • Jest ścieżka! (1)

      • 8 8

      • A ty wspominasz wczorajsza imprezę?

        • 5 2

    • (1)

      dla t.z.w.rowerzystów zakaz wyjeżdżania na miasto- bez zdanego egzaminu na kartę rowerową,bez rejestracji umieszczonej w widocznym miejscu na rowerze i bez obowiązkowego ubezpieczenia OC.

      • 9 4

      • Może zaczniemy od bardziej rygorystycznych przeglądów?

        Wszystkim się zrobi więcej miejsca.

        Oprócz tego, tachografy i kagańce dla osobówek, nie będą równiejsi jeździć po drodze.

        • 3 1

  • .... (3)

    Zgadza sie,drajwerzy nie paczą na znaki a potem bum i niespodzianka.Jak ktoś nie umie jeżdzić niechaj przesiądzie się na tramwaj albo skmkę.

    • 136 12

    • narozdawali sierotom umyslowym prawa jazdy

      i teraz sa zdziwieni, że sieroty nie uzywaja mózgów podczas jazdy samochodami?

      • 10 0

    • Cóż to za słowa "paczą";chyba patrzą (1)

      • 4 8

      • To wyborca PO paczy

        Nie dziw sie

        • 3 4

  • Stały punkt policyjny. (10)

    No chyba stały patrol mógłby tam stać? Przecież Dąbrowszczaków powróciła i tabliczki nie trzeba pilnować z nazwą ulicy i można się przenieść. Skoro tam się dało stać 24/7 to i można postać przy wiadukcie.

    Albo przenieść z pod konsulatu budkę z policjantem i ten od razu będący na miejscu wypisuje karę 500zł mandat, 10punktów karnych i sprawa do sądu o możliwość sparaliżowania miasta przez nieczytanie znaków (kara 500-5000zł grzywny)

    • 87 12

    • "sprawa do sądu o możliwość sparaliżowania miasta przez nieczytanie znaków" (1)

      Badzo karkołomna konstrukcja prawna i chyba raczej trudno spodziewać się żeby w oparciu o nią próbowano wytoczyć sprawy kierowcom.
      Pomysł z policją wiele nie zmieni, kierowcy i tak dostają mandat (czy na miejscu czy później koresponencyjnie), tak czy owak policja nie może ot tak nakładać większych kar niż mają przewidziane w kodeksie tylko dlatego, że zdarzenie było dokuczliwe dla miasta.

      • 5 3

      • Z niedasizmem to ty możesz walczyć o stanowisko w urzędzie...

        Sam fakt policji dużo daje, wtedy wiedzą że szanse są nikłe na ucieczkę

        • 2 0

    • Art 173. (5)

      Na siłę dałoby się to podciągnąć pod katastrofę w ruchu lądowym a wtedy:
      "Spowodowanie katastrofy (art. 173) § 1. Kto sprowadza katastrofę w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym zagrażającą życiu lub zdrowiu wielu osób albo mieniu w wielkich rozmiarach, podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10."

      • 5 1

      • (4)

        Zdefiniuj "albo (zagraża) mieniu w wielkich rozmiarach". Skoro od ubezpieczyciela zadaja w sumie za rok 2017 3,3tys zl a za 2018 w sumie 15tys zl. Takie smieszne kwoty ze nigdy w zyciu bys tego pod ten przepis nie podciągnął. Dwa, smieszna kwota, nic tylko probowac sie przeciskac. 50tys to juz byl by strach... Swoja droga, ciekawe ze to miasto funduje komunikacje zastepcza i potem nie sciagaja kwoty z ubezpieczalni.

        • 3 1

        • (3)

          Zgadzam się z Tobą i dlatego napisałem "podciągnąć". Zdaję sobie sprawę że zerwana trakcja pod wiaduktem to nie katastrofa ale to tylko pomysł. Nie da się za takie coś dać mandatu z kapelusza, np 100 000zł. Musi być paragraf. Gdyby do wiaduktu przyspawać rurę z 10", albo dwuteownik o który zahaczałyby ciężarówki, to już można by się pokusić o uszkodzenie wiaduktu po którym jedzie pociąg wiozący setki ludzi. Swoją drogą niektórzy piszą tu o złym oznakowaniu itp. Spróbuj powiedzieć policjantowi z suszarką że nie zauważyłeś znaku ograniczenia do 50km/h bo jest źle ustawiony...

          • 2 0

          • (2)

            A, jeszcze coś - miasto bierze odszkodowanie, śmieszne bo śmieszne ale bierze, ale kto zwróci zwykłym ludziom za szkody ? Ktoś czekał pół roku na wizytę u lekarza w akademii, student jechał na obronę, ktoś nie dopiął interesu życia... Wszystko to bo ktoś wjechał pod wiadukt mimo zakazu i tramwaje stanęły. Władze miasta mówią "nic nie da się zrobić". To jest prawdziwy skandal.

            • 4 0

            • A ludzie nie mogą iść z tym do sądu cywilnego? (1)

              Nie wiem, tylko pytam :)

              • 0 0

              • W USA pewnie by poszli i nawet coś ugrali. Tutaj też chodzą ale efekty raczej mierne.

                • 2 0

    • W Chinach wprowadzili pewne rozwiązanie, ponieważ most nie był przystosowany do tego, aby pojazdy ciężarowe przejeżdżały, przed wjazdem na most położyli betonowe kręgi na szerokość troszeczkę szerszej niż samochód osobowy. Sądzę, że to rozwiązanie mogłoby się tutaj sprawdzić

      • 3 0

    • Tylko dyby i baty dla takiego delikwenta!!!!!!!! 111

      • 0 0

  • Według tego znaku - zakaz ruchu pojazdów ciężarowych, (5)

    Nawet Seicento z kratką nie ma prawa przejechać, bo w dowodzie rejestracyjnym ma typ samochodu: ciężarowy.

    • 67 41

    • Kratkę to masz chyba w głowie, DMC seicento nie przekracza 3.5t

      • 46 2

    • Jak ktoś chciał przycwaniaczyć na VAT

      To teraz niech ponosi konsekwencje

      • 20 14

    • Znak dotyczy aut o dmc powyzej 3,5 tony,

      Jak ty zdales egzamin na prawko...

      • 49 2

    • Prawo jazdy z chipsów?

      • 31 0

    • Kyselak, ty cymbale z prawem jazdy z chipsów... :D

      • 1 0

  • (2)

    Niech urzednicy powiedza ile kasy sciagnieto od kierowcow na naprawy i za przestoje komunikacji.

    • 57 7

    • Łączna kwota wyniosła 3,3 tys. zł. (1)

      • 12 1

      • Śmiech :)

        • 6 1

  • Piękna niemiecka solidna robota (22)

    Nawet wiadukty kiedyś robiono ładnie wyglądające.

    • 102 6

    • Fotoradar dać i tyle.

      Janusze byznesu niech dostają czerwone mordy z nerw że ich kierowcy pojadę 5min dłużej inna trasa

      • 30 5

    • Wiadukt ładny Tylko niemiaszki naród parszywy i złodziejski. (19)

      • 13 13

      • Ruski i Ukraińcy też (8)

        • 6 4

        • (7)

          Zlodziejstwa to nauczyli się od nas.

          • 10 6

          • (1)

            Coś ci się pomyliło przyjacielu. Kogo masz na myśli od nas? Rosjan austryjaków może jeszcze inną nacje? To krzywdzące. Pisząć "Zlodziejstwa to nauczyli się od nas" masz niesprawdzone informacje. To niemcy po 1939 calymi wagonami wywozili z calej europy jak swoje.

            • 7 2

            • tego to pewnikiem histerycy

              z IPNu ciebie nauczyli

              • 0 3

          • tak nauczyli się od nas. szczególnie kradzieży dzieł sztuki. od mieszka I do II rp Polacy (1)

            kradli z terenów niemiec dzieła sztuki.

            • 2 4

            • I mordowalismy kobiety i dzieci Niemcom bez wypowiedzenia wojny

              Może ich napadniemy?

              • 4 1

          • ilu tu szwabów minusuje heee (2)

            • 3 4

            • ta nacja o ktorej napisales (1)

              to Niemcy,ta trudno to zapamietac patriotyczny polakówu?

              • 1 3

              • niemcy... to nie brzmi dumnie :D

                • 4 1

      • 870 mld dolarów nam wiszą (9)

        Złodzieje i mordercy

        • 2 4

        • Kalkulację do tek kwoty poproszę plus wycenę ile zażyczą sobie za zwrot tzw. ziem odzyskanych (4)

          • 2 2

          • Limes Sorabicus (2)

            ...masz swoje ziemie odzyskane.

            • 1 0

            • Germanie, a jeszcze wcześniej ludy celtyckie, byli na tych ziemiach wcześniej, tylko zostali wyparci na Zachód przez plemiona Słowiańskie (sami wcześniej napierali na Rzymian). Limes Sorabicus, czyli linia obronna w granicznej marchii, utworzona w celu ochrony Cesarstwa przed atakami Słowian, a właściwie chęci odseparowania się od nich na wzór rzymski od barbarzyńców, została w końcu powołana przez Karola I Wielkiego, który był potomkiem Franków i Longobardów, czyli plemion zachodniogermańskich. Istniała od IX do XIw. aż Sasi podbili Serbołużyczan i powołano Marchię Wschodnią, której zadaniem było odzyskanie ziem, uznawanych za germańskie pod okupacją Słowian (konkretnie Pomorze Zachodnie i tereny obecnej Wielkopolski i ziemi Lubuskiej), czyli do lenna Mieszka I i Chrobrego. Im się udało te ziemie ocalić, potomkowie mieli z tym większe problemy, aż w końcu wraz ze Śląskiem wszystko odpadło na wieki.

              • 2 1

            • niemcy są strasznie bezczelni

              • 0 0

          • Nir trzeba było zaczynać. Mierz siły na zamiary a nie teraz skomlesz niemiecki parszywcu.

            • 0 0

        • (3)

          Poczytaj sobie dane policyjne z tego długiego weekendu, to dowiesz się kto jest złodziejem i mordercą.

          • 2 1

          • czyzby niemiaszki dalej rozrabiały? (2)

            • 0 0

            • Nie tym razem to jakmzwykle ogary polskie (1)

              • 1 1

              • Chciałeś napisać polskie organy ścigania jak zwykle udaremniły niemiaszków swawole

                • 0 0

    • Pojedz do Holandii

      W NL są fajnie wystylizowane, modernistyczne konstrukcje i infrastruktura :-)

      • 7 0

  • fachowcy zawsze się znajdą. (5)

    przecież kiedy jest znak 50 km/h to nikt nie jedzie 50 km/godz. Ludzie jadą około 80.
    Jeśli jest znak zakaz wjazdu pojazdów cięższych niż 3.5 t. to i tak kierowcy ciężarówek wjeżdżają kiedy chcą. Wiadomo, że nie wolno palić odpadami. A pojedźcie na kaszuby to będziecie musieli nos chustką zatykać. Itp. itd.
    W Polsce trzeba surowych kar., Za zniszczenie wiaduktu - kara 10 tys. + koszt naprawy.
    Za przekroczenie prędkości - kara 5 tys.
    Od razu Pany Ludzkie się nauczą.

    • 135 12

    • Jakie śmieci, kaszubstwo wybiera tylko Papieża domu.

      • 9 4

    • A ja jadę 50km/h więc jacy wszyscy?

      Tempomat ustawiony i jazda.

      • 2 2

    • na kaszuby? :D bo w 3city to nie palą... buahahahahaha

      • 4 1

    • Na Litwie bardzo ładnie to rozwiązali

      Mandat tysiac euro i wszyscy grzecznie jeżdżą 90.

      Ruch też płynniejszy, bo nikt nikogo nie wyprzedza na siłę.

      • 5 0

    • ja jeżdzę maks. 55 km/h na 50 ograniczenia

      ale masz rację tylko wysokie kary i więcej patroli Policji. Mam wrażenie, że od 2-3 lat mniej kontroli drogowych w Gdańsku widać :( szkoda

      • 1 0

  • Nie da się,nie można .... (3)

    Chyba jakiś urzędas,ma udziały w firmie która naprawia,trakcję.Stały,pewny dochód.Żartuje,wystarczy trochę dobrej woli i po problemie.Nawet zza biurka nie trzeba się ruszać.

    • 33 41

    • Komuna mentalna (2)

      Winni kierowcy i ludzie. My urzędnicy jesteśmy super. My urzędnicy tyle tych ludzi uczymy i karzemy a oni się uparli i niszczą. Co za ludzie.
      Urzędnik wybrany i utrzymywany z podatków osób pracujących mówi tym pracującym że są idiotami. Urzędnik nie potrafi rozwiązać problemu za który dostaje pensję i wyzywa kierowców od debili.

      • 4 4

      • a może kierowcy nie są idiotami?

        to napewno urzędnicy stoją na Hallera i psują trakcje a potem wmawiają biednym kierującym że to ich wina. Komuną mentalną jest właśnie zwalanie własnej głupoty na innych ludzi.

        • 3 2

      • kierowaca zawsze odpowiada za to jak jeździ!

        Co za durne tłumaczenie winą jakiś tam urzędników! Winny jest kierowca samochodu, który nie zastosowała się do zakazu, nakazu, znaku, sygnalizacji itd. Sorry ale jakoś nasi kierowcy, gdy wyjadą za granice mocno pokornieją! Jak zakaz, to nie wjeżdżają, jak ograniczenie prędkości, to zwalniają...nie ma jałowej dyskusji z policją, z urzędnikami itd. Tylko u nas każdy mądrzejszy wie lepiej, bo kto mu zabroni!!! I wjeżdżają przez zamknięte rogatki, na "późnym pomarańczowym", jak jest 50 to jadą 80, zakaz wjazdu nie obowiązuje, parkować to można na drogach pożarowych. Mamy niechęć do respektowania prawa wyssana z mlekiem matki, ale tylko w stosunku do własnej osoby. Bo jak ktoś złamie prawo i nam to szkodzi, to krzyk na całe miasto...gdzie jest policja, władze itd.

        • 3 1

  • Jasne że wina kierowców i to zawodowych (1)

    Nie dość ze zdają dodatkowe egzaminy to dalej jeżdżą jak chcą albo nie zdają sobie sprawy z gabarytów swojego samochodu. Chociaż to trochę dziwne, pośpiech. A pojadę tedy będzie szybciej. Można znaleść tańsze rozwiązanie. Przykładem tego może być ustawienie metalowej „bramy” ograniczonej do wysokości wiaduktu.

    • 44 3

    • GPS prowadzi

      • 2 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane