• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miasto promuje budowę Drogi Zielonej i Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem

Maciej Naskręt
24 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Nie powinniśmy dopuścić, by na biegnących przez miasto odcinkach Drogi Zielonej, miała ona taki charakter jak między al. Grunwaldzką i Ergo Areną na Żabiance: nieprzyjaznej dla mieszkańców, eksterytorialnej drogi, która rozcina tkankę miejską. Nie powinniśmy dopuścić, by na biegnących przez miasto odcinkach Drogi Zielonej, miała ona taki charakter jak między al. Grunwaldzką i Ergo Areną na Żabiance: nieprzyjaznej dla mieszkańców, eksterytorialnej drogi, która rozcina tkankę miejską.

Praktycznie zdecydowano już, jak będzie wyglądała rozbudowana ul. Nowa Spacerowa wraz z tunelem pod Pachołkiem oraz Droga Zielona, która połączy Brzeźno z Żabianką. Pierwsza powstanie w przekroju dwóch jezdni, a druga będzie posiadać jedną jezdnię i częściowo pobiegnie przy niej trasa tramwajowa. Na budowę obu odcinków według projektantów potrzeba ok. 1,3-1,4 mld zł.



Jak oceniasz budowę Nowej Spacerowej i Drogi Zielonej?

Choć poniedziałkowa konferencja, która do Amber Expo przyciągnęła ponad 400 osób, odbywała się pod hasłem "Rozwój metropolitalnego układu komunikacyjnego na przykładzie Gdańska", to tak naprawdę dotyczyła budowy dwóch tras: Drogi Zielonej między Brzeźnem i Żabianką oraz uzupełniającego ją połączenia al. Grunwaldzkiej z rozbudowaną ul. Spacerową poprzez tunel pod Pachołkiem.

Budowa obu odcinków tzw. Dużej Ramy Komunikacyjnej Gdańska jest tak kosztowna (co najmniej 1,3-1,4 mld zł, głównie ze względu na budowę tunelu pod Pachołkiem), że - zdaniem urzędników - jeśli trasy nie powstaną w tej perspektywie budżetowej Unii Europejskiej (na lata 2014-2020) to ich realizacja w następnej dekadzie będzie mało prawdopodobna.

- Urzędnicy zarządzający unijnym budżetem niechętnie będą dokładać pieniądze do projektów ograniczających się wyłącznie do budowy drogi - przyznaje Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska. - My jednak postrzegamy budowę tej trasy jako ułatwienie dostępu do portu morskiego w Gdańsku i liczymy, że tym argumentem przekonamy urzędników rządowych do współfinansowania budowy ulicy Nowej Spacerowej i Drogi Zielonej z funduszu krajowego, jako szlaku tranzytowego.



Samorządowcy twierdzą, że gdyby budowali Nową Spacerową i Drogę Zieloną jako arterie miejskie, wtedy żadne pieniądze z funduszów krajowych UE nie wpłynęłyby do kasy miejskiej.

Czy to oznacza, że obie trasy będą wyglądały jak wrzeszczański odcinek Trasy Słowackiego oraz Droga Zielona na wysokości Ergo Areny, czyli antymiejskie, ogrodzone ekranami dźwiękochłonnymi arterie, niszczące miejską tkankę i uniemożliwiające pieszym ich przekraczanie?

Zarówno zastępca prezydenta Gdańska ds. przestrzennych Wiesław Bielawski, jak i dyrektor Wydziału Środowiska w gdańskim magistracie Maciej Lorek, zapewniali, że drogi będą na tyle przyjazne mieszkańcom, na ile pozwoli prawo. Czyli: jeśli prawo wymusi budowę ekranów, to powstaną, ale na pewno będzie ich mniej, niż na wspomnianych wcześniej trasach.

Jarosław Paczos z Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej: - Drogi miejskie nie mogą wyglądać jak autostrady, to muszą być aleje, z zielenią, przyjazne dla mieszkańców.

- Mogę zapewnić, że na nadmorskim odcinku Drogi Zielonej zostaną utrzymane istniejące dziś naziemne przejścia dla pieszych i nie powstaną przejścia w tunelach - mówił Marek Piskorski, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska, podczas panelu środowiskowego poświęconego tej inwestycji.

Z drugiej strony Andrzej Bojanowski mówił coś, co miało prawo zaniepokoić mieszkańców.

- To środki unijne w dużym stopniu wywierają wpływ na to, jak projektujemy drogi w mieście. Chcemy dla ich realizacji pozyskać możliwe jak największą sumę pieniędzy i się do tego dostosowujemy - mówi Bojanowski.

Wygląda więc na to, że za cenę wygody mieszkańców urzędnicy zrobią wszystko, by zdobyć jak największą dopłatę do inwestycji.

Duża rama Gdańska z projektowaną Nową Spacerową i Drogą Zieloną. Duża rama Gdańska z projektowaną Nową Spacerową i Drogą Zieloną.
Dwie jezdnie i tunel w lesie, jedna (na razie) jezdnia nad morzem

Jak mają zatem wyglądać arterie zaprojektowane w taki sposób, by zdobyć jak największe dopłaty unijne? Według Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, które zostało opracowane przez gdańskie Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego, planowana Nowa Spacerowa wraz z tunelem powinna być wykonana w przekroju dwóch jezdni wraz z tunelem pod Pachołkiem.

- Budowa tego odcinka drogi nie ma sensu ekonomicznego w przekroju jednej jezdni, na części lub całej długości. Dwie nitki należy wybudować w ramach tej samej inwestycji - uważa Jan Kosiedowski, prezes BPBK.

Przebudowa ul. Nowej Spacerowej ma się rozpocząć od zmian wokół Węzła Osowa na obwodnicy. Ma on zyskać nową estakadę na północ od istniejącego obiektu w ciągu ul. Spacerowej. Dodatkowo należałoby wykonać nowy dojazd do Centrum Handlowego Osowa przez tunel pod ul. Spacerową. W dół ul. Nowa Spacerowa miałaby dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z chodnikiem i drogą dla rowerów.

Następnie droga wchodziłaby tunelem w masyw wzgórza Pachołek, a kończyła się na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej i ul. Czyżewskiego - czyli tam, gdzie zaczyna się Droga Zielona biegnąca w kierunku Ergo Areny.

Wciąż nie wybrano technologii budowy tunelu, ale nieoficjalnie urzędnicy i projektanci skłaniają się do drążenia go maszyną TBM. Powód: chęć skorzystania z doświadczeń zdobytych podczas budowy tunelu pod Martwą Wisłą. Choć tym razem nad tunelem nie będzie rzeki, wcale nie musi być łatwiej. W masywie Pachołka są trudne warunki geologiczne, prawdopodobnie jest tam wysoki poziom wód gruntowych.

Technologię powinno wskazać studium wykonalności i ewentualny projekt budowlany.

Przekrój ulicy Nowej Spacerowej na wybranych odcinkach. Przekrój ulicy Nowej Spacerowej na wybranych odcinkach.
Nowa Spacerowa: chcą jej Sopot, mieszkańcy Oliwy i Osowy

Po co jednak w ogóle budować tę trasę? Budowa szerokiej drogi łączącej dzielnice peryferyjne (Osowa) z centrum (Oliwa), zawsze kończy się wzrostem liczby aut w centrum, z czym Gdańsk od pewnego czasu stara się walczyć. Tym bardziej, że poprzez Pomorską Kolej Metropolitalną mieszkańcy Osowy zyskają niebawem połączenie kolejowe z Wrzeszczem.

Nie jest tajemnicą, że na rozbudowę Spacerowej nalega Sopot, który nie ma dobrego, bezpośredniego połączenia z obwodnicą. Jadący do kurortu z południa przejeżdżają więc przez cały Gdańsk, lub wjeżdżają do niego przez Oliwę, dodatkowo ją zatykając.

- Choć Oliwa i Sopot znajdują się w samym środku metropolii, to nie posiadają dogodnego wyjazdu na obwodnicę. Ścisła zabudowa Oliwy nie wytrzyma w kolejnych latach tak ogromnego natężenia ruchu drogowego, jakiego już dzisiaj doświadcza. Cieszę się, że miasto zaczyna mówić o tej drodze realnie, a nie jak o inwestycji z innej planety - mówi Tomasz Strug, dzielnicowy radny z Oliwy.

Przeciwnicy tak drogiej inwestycji, która na wiele lat może wydrenować budżet inwestycyjny Gdańska, wskazują, że zatory w Oliwie można rozładować poprzez inną organizację ruchu w dzielnicy.

Dodatkowo ich zdaniem, by rozładować korki na Spacerowej wystarczyłaby przebudowa skrzyżowania ze światłami na wysokości świateł do centrum handlowego Osowa, co i tak jest elementem planowanej inwestycji.

Przekrój Drogi Zielonej na wybranych odcinkach. Przekrój Drogi Zielonej na wybranych odcinkach.
Droga Zielona: teoretycznie tranzytowa, ale praktycznie lokalna

Całkiem inaczej projektanci i urzędnicy widzą przyszłość Drogi Zielonej. Patrząc od strony Ergo Areny, za skrzyżowaniem z ul. Gospody będzie się ona zwężać z dwóch do jednej jezdni. Trasa przetnie ul. Pomorską i dotrze do ul. Obrońców Wybrzeża. Wtedy w pasie od strony zabudowań dołączy do niej trasa tramwajowa. Droga i torowisko dotrą wspólnie do al. Hallera, po drodze mijając jeszcze skrzyżowanie z al. Jana Pawła II.

Na całej długości brakującego odcinka Drogi Zielonej ma powstać rezerwa terenowa pod budowę drugiej nitki trasy. To wzbudza wiele kontrowersji wśród mieszkańców, bowiem ci obawiają się, że droga w dalszej perspektywie zagrodzi im dojście m.in. do Parku im. Reagana i na plażę.

Zastępca prezydenta Gdańska Andrzej Bojanowski argumentował, że pozostawienie rezerwy wcale nie oznacza, że druga jezdnia powstanie.

Z drugiej strony: - Kilka lat temu mieszkańcy Żabianki protestowali przeciwko rozbudowie ul. Gospody. Teraz proszą, byśmy powrócili do rozbudowy tej ulicy. Pewnie za parę lat ją rozbudujemy - mówił zastępca prezydenta.

Możliwe - choć wcale nie na pewno - że podobny scenariusz czeka też jednojezdniowy odcinek Drogi Zielonej.

Podział budowy Nowej Spacerowej i Drogi Zielonej na Przymorzu na zadania i odcinki. Podział budowy Nowej Spacerowej i Drogi Zielonej na Przymorzu na zadania i odcinki.
Potrzeba wstępnie 1,4 mld

Szacuje się, że budowa ul. Nowej Spacerowej i Drogi Zielonej nie powinna pochłonąć więcej niż 1,3-1,4 mld zł. Inwestycja ma być podzielona na zadania, a te na odcinki, tak jak miało to miejsce podczas budowy Trasy Słowackiego, co ma ułatwić realizację inwestycji.

Pierwszy odcinek to budowa ul. Nowej Kielnieńskiej od Węzła Chwaszczyno, który powstanie w ramach Trasy Kaszubskiej. Kolejny fragment to rozbudowa Węzła Osowa. Dalej należałoby ogłosić przetarg na budowę ul. Nowej Spacerowej i tunelu pod Pachołkiem oddzielnie. Budowę Drogi Zielonej od Ergo Areny do al. Hallera projektanci i miasto chcą podzielić na trzy fragmenty.

Miejsca

  • BPBK Gdańsk, Jana Uphagena 27

Opinie (292) 4 zablokowane

  • Oj zazdroszczę tych inwestycji w Gdańsku, cały czas się tam coś dzieje, bo u nas w Gdyni to jest kiepsko. (27)

    Zero poważnych inwestycji i remontów tylko same bzdety i pierdółki.

    • 210 62

    • Kiedy jest artykuł o drogach... (1)

      ... zawsze redaktor używa wyrażenia "cięcie tkanki miejskiej","tnie tkankę miejską' itp. Czy macie w redakcji jakiś słownik, których pojęć trzeba używać przy odpowiednim typie artykułów? W każdym razie ten słownik jest ubogi bo przy artykułach o drogach jest zawsze 'tkanka miejska'. Język polski jest bogatszy i można napisać coś innego niż używać tego wyświechtanego już wyrażenia.

      • 50 8

      • ten post przeciął moją tkankę miejską i dał mi raka.

        • 8 3

    • Uwierzę jak zobaczę koparki (1)

      na placu budowy, bo teraz to tylko marzenia :)

      • 16 12

      • jesli ma to byc kolejna autostrada dla ludzi, ktorzy nie mieszkaja w miescie, aby latwiej im bylo do miasta dojechac

        to wole nigdy tej koparki nie widziec.

        1,4 mld zlotych na drogi dla ludzi, ktorzy zaczna mieszkac za Kartuzami, bo dopiero tam da sie jakos zyc. Jak zyc w miescie, w ktorym co chwile masz wielka autostrade...

        Poza tym - nie stac nas na utrzymanie aktualnie istniejacych drog na poziomie. Rozwiazanie: zbudujmy ich jeszcze wiecej...

        • 19 7

    • Kiedyś budowało się mury i fosy - teraz osiedla ogradza się "dwupasmówkami"

      • 18 8

    • No to mamy pas nadmorski pozamiatany... (2)

      Tramwaj i dwupasmówka?
      Super...

      • 21 11

      • Ale pas nadmorski zaczyna się dopiero od drogi zielonej i dalej będzie miał taka sama szrokosc wiec bez przesady.

        • 13 10

      • brak spojrzenia szerzej na caly ten teren

        Niezaleznie kilka rzeczy robionych bez pomyslu na calosc.

        Droga - bum! Stadion - bum, tunel - bum. Jakas SKM troche odteworzona - bum.

        A gdzie calosciowa wizja tego terenu. To wielkoscia jest calkowicie nowa dzielnica. Zamaist budowac sie na poludniu, mozna byloby sie zbudowac blisko centrum, gdzie duza czesc infrastruktury juz istnieje. Co wiecej zabudowa trwa, tyle, ze zamiast wg jakiegos planu i wizji, to zamkniete osiedle po zamknietym osiedlu.

        Szkoda.

        • 9 4

    • Trzeci rok z rzędu przed wyborami... (3)

      Wstydu nie macie?

      • 9 12

      • zawsze jest przed wyborami

        sie zwyczaj przy

        • 16 2

      • chyba po to, aby zniechecic ludzi do glosowania na takich baranow (1)

        Ile jeszcze sutostrad w miescie?

        O ile droga zielona to dobry pomysl, to nie jako autostrada, a jako przyjemna aleja. Taka, wzdluz ktorej mozesz spotkac spacerujace rodziny, chocby jak Hallera. A nie jak N. Slowackiego, ktora jest wstydem miasta*.

        * - nie, aby nie byla potrzebna. Jednak mozna bylo zbudowac potrzebna droge nie niszczac tak bardzo miasta :(

        • 9 5

        • tłumaczysz to osobom, których ideał to amerykańskie miasto z lat 70.

          tu parking, tu estakada, tam węzeł na 300 hektarów. I dwie godziny dziennie w korku z przedmieść - bo przecież w centrum nie da się mieszkać!

          • 8 2

    • leming niszczenie dzielnic zatruwanie ich spalinami i puszczanie drogi tranzytowej przez park (2)

      nie tylko w Gdyni tego nie robią ale i nigdzie na swiecie leming

      • 16 13

      • mam wrażenie, że używasz pewnego słowa zamiast przecinka

        • 9 0

      • zgadzam sie z opinia,

        ale nie rozumiem po cholere pchasz w to "lemingi".

        • 5 1

    • Gdynia zrobiła kluczowe inwestycje drogowe już dawno temu (7)

      Nie widzę powodu, żeby rozbudowywać jeszcze jakąkolwiek trasę, poza planowanym przebiciem Chwarznieńskiej.

      Gdynia kluczowe inwestycje drogowe miała przeprowadzone bardzo dawno temu, podczas gdy Gdańsk nadrabia zaległości sprzed lat. Gdyby nie Euro to nie wiadomo czy doczekalibyśmy się choćby dwupasmowej drogi na lotnisko, nie mówiąc o tym, że Gdańsk nie miał do niedawna porządnych dwupasmowych połączeń z obwodnicą. Połowę mniejsza Gdynia ma od lat Wielkopolską, wylot obwodnicy w Chyloni i przebicie z Estakady Kwiatkowskiego. Trzy duże połączenia, a do tego niebawem dojdzie czwarte, przez Witomino.

      Poważne inwestycje w centrum były również przeprowadzane dawno temu:
      - Droga Różowa
      - Przebudowa węzła Wzgórze
      - Węzeł F.Cegielskiej

      Nic więcej w chwili obecnej nie potrzeba - pozostaje utrzymanie dróg.

      Kolejną dużą inwestycją, do której Gdynia się przygotowuje jest zagospodarowanie terenów okołoportowych w centrum, co będzie powiązane z niezbędnymi inwestycjami drogowymi - poszerzeniem Waszyngtona i budową Nowej Węglowej z przebiciem do Morskiej.

      Ale te inwestycje mają dopiero sens, kiedy zaczną się prace budowlane na tych terenach. Nic więcej w Gdyni nie można już zrobić, a już na pewno nie przecinać miasta dwupasmowymi drogami wzdłuż i wszerz.

      • 18 26

      • A, zapomniałem jeszcze o dwóch dużych inwestycjach (2)

        Poszerzeniu Wiśniewskiego i Polskiej. No naprawdę nie wiem jak można w Gdyni narzekać, że się nie dzieje.

        Jak robili w Gdyni trzy remonty drogowe naraz to był płacz, że dlaczego tak dużo. Ludzie to mają krótką pamięć, naprawdę. Nic tylko jęczeć. Żeby ten Gdańsk był tak zadbany jak Gdynia.

        • 11 17

        • (1)

          Oby nigdy! Zadbana Gdania? Przestań chrzanić!

          • 5 3

          • A nie jest? W Gdańsku wystarczy wyjść poza Główne Miasto i ma się wrażenie, że wojna skończyła się całkiem niedawno.

            Widzę, że gdańskie trolle zalewają trojmiasto.pl lecząc swoje kompleksy.

            • 1 2

      • Ale na Puckiej by sie przydało coś zrobić jednak z tym przejazdem. (1)

        Ale fakt, za Cegielskiej i wcześniej dużo zrobiono a to Szczurek - nic nie mogę bo Gdańsk przeszkadza - odcina z tego kupony.

        • 11 2

        • Tylko, ze tam pkp musi sie zgodzic, a sie nie zgadza

          • 6 2

      • (1)

        A jak tam Hutnicza? Albo przejazdy z niej przez tory ?

        • 6 1

        • GWE

          Hutnicza jest dla GWE! NIECHAJ PŁACĄ

          • 1 2

    • (1)

      Byłby urząd marszałkowski i sejmik wojewodzki w Gdyni, a prezydent bylby z PO to by OPAT robili, trase czerwona(skonczylo sie tylko na drodze rozowej) a nawet lotnisko by przeszlo:)

      • 4 11

      • Zawoalowany PRL

        • 1 0

    • Napisał urzędas z UM Gdańska

      Bo w ten sposób będzie więcej komentarzy za projektem.

      • 1 2

    • iepotrzebna kładka dla niepełnosprawnych na Chwarznieńskiej jest

      więc można powiedzieć, że mocno nadganiacie Gdańsk.

      Niestety

      • 7 0

  • Za to w Gdyni jesteście najszczęśliwsi i najbardziej zadowoleni z miasta. (5)

    Czyli inwestycje już niepotrzebne. Nie siej fermentu. :))))

    • 103 23

    • Dzisiaj spotkanie informacyjne nt. Nowej Bulońskiej (1)

      Radzę, aby redaktor zainteresował się, dlaczego DRMG poinformowało o spotkaniach na jeden dzień przed. Coś tu nieładnie pachnie.

      • 15 9

      • Gdzie i o której to spotkanie?

        • 6 0

    • czyli klasyczne lemingi (1)

      jeden żłobek miejski, szklany kontener za kilka milionów i bezczynne lotnisko za 90 baniek, a oni szczęśliwi. Książkowe lemingi.

      • 22 5

      • "Po co Wasze swary głupie ..." J.Brzechwa "Na straganie"

        I Ty w to wierzysz?

        Poza tym zamiast się taplać w tych gdyńsko-gdańsko-sopockich animozjach to lepiej byśmy zaczęli organizować referendum by wreszcie zrobić z Trójmiasto jedno miasto. Rozpędzić na cztery wiatry tych udzielnych książąt w postaci prezydentów i ich chorymi ambicyjkami i zacząć nasze miasta traktować jak to czym są w rzeczywistości czyli jednym wielkim miastem. Stworzyć wreszcie system komunikacji miejskiej dla całego Trójmiasta, planować inwestycje komunalne na poziomie Trójmiasta, itd.

        • 11 7

    • Bo jestesmy szczesliwi w Gdyni. Przynajmbiej PO i PiS nami nie rzadzi :)

      • 3 5

  • My jednak postrzegamy... (8)

    "My jednak postrzegamy budowę tej trasy jako ułatwienie dostępu do portu morskiego w Gdańsku".

    Że jak? Obwodnice obwodnicy przez miasto chcą poprowadzić? Słabo to widzę.

    • 86 27

    • Przecież do portu wybudowali już: POG, tunel, Sucharskiego (5)

      wszystko połączone z S6, S7 i A1

      więc po co ta droga za jak kilka miliardów

      • 18 7

      • "by żyło się lepiej" - zegarków i mieszkań nigdy za wiele

        • 20 6

      • By wokół miasta był pełny "Ring", który pozwoli wyprowadzić znaczną część ruchu z centrum (3)

        • 6 12

        • ale Oliwa, Przymorze..... (1)

          To jest właśnie CENTRUM Trójmiasta.

          • 29 5

          • dlatego zamiast tunelu Spacerowej udrożniona powinna zostać jadąca na powierzchni ulica Reja, już w Sopocie

            • 7 5

        • skoro będzie to ulica dwukierunkowa,

          to tyle samo ruchu "wprowadzi", co "wyprowadzi",

          • 8 6

    • bo do obwodnicy trzeba jakoś dojechać

      • 3 6

    • dokladnie oto chodzi ruch tranzyto wy puscic na dmorzem i odciąc mieszkańców od dostepu do morza

      • 14 5

  • Brawo Gdańsk (17)

    Droga Zielona pozwoli uspokoić ruch w centrum miasta. Potrzebna jest alternatywa dla Grunwaldzkiej i zapchanej obwodnicy trójmiasta

    • 96 66

    • Taaaa (10)

      Zwali masę samochodów w okolice terenów rekreacyjnych.
      Do parku spaliny pójdziesz wciągać.

      • 44 14

      • Wokół Celtral Parku w Nowym Jorku ruch jest dużo większy i cieszy sie ogromną popularnością (9)

        Trochę przesadzasz z tymi spalinami. Całe centrum ma sie dusić bo Ci się droga Zielona nie podoba?

        • 23 31

        • (1)

          chcesz porównywać gdańsk i pomysły Piskorskiego, Bielawskiego i Kosiedowskiego z Nowym Jorkiem? Naprawdę?

          • 25 12

          • no przecież że nie z Gdynią w której czekają aż im ktoś wybuduje OPAT a nie mają nawet na wkład własny ;)

            • 18 3

        • (1)

          zupełnie nietrafione porównanie

          • 7 10

          • przekonała mnie siła twojej argumentacji :D

            • 5 6

        • to jest strategiczne miejsce w NY

          i wcale nie jest tak pięknie jak na filmach...

          • 9 4

        • park cymbale jest w centrum miasta matole a nie nadmorzem jak w Gdańsku!! (3)

          niema zadnego porównania tam niemaja wyjscia a tu w gdańsku tak nigdzie na swiecie matole niema drogi tranzytowej nad morzem!!

          • 12 14

          • To nie jest nad morzem tylko między blokami a ogromnym parkiem (2)

            a nigdzie na świecie to Ty chyba nie byłeś matole

            • 12 11

            • Dla twojej wiedzy (1)

              śmieszny chłopczyku z rurkami na nogach, ja akurat objechałem i widziałem 70% europy.

              • 2 16

              • szkoda, że objeżdżałeś to wszystko z zamkniętymi oczami

                • 0 0

    • pod warunkiem zakazu wjazdu ciężarówek (1)

      alternatywą dla obwodnicy ma być "druga obwodnica", a dla Grunwaldzkiej "Droga Czerwona" - oba pomysły -mówiąc delikatnie - dyskusyjne

      • 19 2

      • "jako dojazd do portu"

        To jest postawione na glowie co mowi B.
        NIE MOZNA wprowadzac na Droge Zielona TIROW! Tam powinien byc zakaz wjazdu dla ciezarowek, ktore juz teraz mkna przez Przymorze, Wrzeszcz, Oliwe (brak via tolla) niszczac nowe drogi i powodujac halas i spaliny.
        A Oliwa, Wrzeszcz, Przymorze to teraz juz jest CENTRUM Gdanska a nie polozone peryferyjnie Srodmiescie...

        • 9 3

    • ty sie walnij leming wazeliniazu wten pusty łeb!!Przekierowac ruch z grunwaldzkiej do Parku Reagana !!

      takie maja pomysły a lemingi klaszczą!

      • 12 12

    • Kompletny idiotyzm! Proszę spojrzeć na mapę, żadnego ruchu, praktycznie, nie
      usprawni. Ogromne pieniądze należy przeznaczyć na usprawnienie istniejżcych
      tras. jeżeli dla decydentów nie ma znaczenia pas nadmorski, pas plaż to 'proponuję' porowadzić Drogę Zieloną przez plaże, aż do Gdyni i dalej do Szczecina

      • 11 4

    • od kiedy to nowe drogi, napędzające jeszcze więcej samochodów do centrum uspokajają cokolwiek???

      weź się 5 razy zastanów, a jak z Koleczkowa za długo przez korki, to se kup rower i zastanów, po cholerę się na wieś wyprowadzałeś.

      • 9 4

    • alternatywą dla Grunwaldzkiej jest SKM

      o tym nie pomyślałeś?

      • 0 1

  • (9)

    Bardzo liczę na tę inwestycję, mam nadzieję uda się ją zrobić, to obecnie największa potrzeba komunikacyjna Gdańska.

    • 65 69

    • Broń Panie Boze (6)

      STOP autostradom w mieście

      • 34 20

      • To jest właśnie droga która wyprowadza samochody z miasta (2)

        • 10 20

        • Tak, koło 17 wyprowadza a o 8 będzie wprowadzać

          • 30 8

        • Hahahah, akurat. Wtedy dopiero rusza wszyscy zlomiarze do centrum. A centrum zginie w smrodzie i halasie. A niby ma sie ograniczac ruch samochodowy.... A trasa i tak sie szybko zakorkuje.
          Osowej to by sie raczej przydal transport kolejowy (ale nie taki PKM raz na godzine), wiecej autobusow.

          • 1 4

      • (2)

        W jakim mieście ? To będzie szło przez las i wpadało do istniejącej zielonej pod ergo arene, komu to zaszkodzi ? a pomoże jedynie w codziennych podróżach do pracy/szkoły/zakupy

        • 17 17

        • LAS (1)

          Gdzie Ty tam masz las? Mi zaszkodzi. Każdemu zaszkodzi kto będzie chciał skorzystać z Parku. O mieszkańcach "północnych" dzielnic Gdańska nie wspomne

          • 8 11

          • Odcinek spacerowa idzie przez las ;)
            a z tym parkiem to czepiacie się pierdół, tyle w temacie

            • 12 7

    • zacznijmy od tego ze liczyc niepotrafisz bo wszelkie obliczenia wykazuja ze to niszczenie najlepszej dzielnicy w iescie (1)

      nigdzie głabie niema tak ze ruch z centrum miasta wprowadza sie do parku nad morzem!

      • 7 5

      • ta kiła to wg Ciebie najlepsza dzielnica w mieście?! :D

        Buhaha zazdroszczę poczucia humoru, klapek na oczach nie zazdroszczę

        • 0 0

  • To rozładowałoby korki na Spacerowej. (5)

    Spacerowa powinna mieć dwa pasma ruchu w każdym kierunku + tunel pod Pachołkiem.

    • 88 45

    • nawet jak bedzie po osiem w kazdą to bedzie zapchana

      • 20 12

    • korki na Spacerowej robią sopocianie

      niech sami sobie drogę wybudują

      • 5 4

    • Kiedys miala miec,poszla nawet na to kasa ale Adamowicz tak zarzadzil ze nagle z dwoch pasow w kazdym kierunkiu zrobilo sie po jednym pasie:)
      Gruby wal,pamietacie 8-9 lat temu?

      Nie zdziwie sie jak teraz przy budowie z dwoch tuneli zrobia jeden:D

      Az dziwi fakt ze nadal wybieracie tego aferzyste na prezydenta.Wlos sie jezy :)

      • 7 5

    • Spacerowej nic nie pomoże, oprócz zmiany organizacji świateł na dole i na górze

      Ewentualnie tunel powinien być pociągnięty w istniejącym ciągu koło Parku Oliwskiego., to pozwoliłoby udrożnić ruch i zrobić z Oliwy rekreacyjną perełkę. Podobnie wzdłuż pasa nadmorskiego ruch i owszem, ale tylko w tunelu. A poza tym skąd ta teza? " Nowa Spacerowa: chcą jej Sopot, mieszkańcy Oliwy i Osowy." Były robione sondaże, referenda? Wydaje mi się, że jest dokładnie odwrotnie.

      • 3 6

    • Ok - ale nie lepiej...

      Spacerową lekko poszerzyć i wprowadzić buspasy. Do tego przebudować węzeł w Osowie tak by był tam chodnik i ścieżka rowerowa. W Osowie i przy SKM w Oliwie zbudować węzły przesiadkowe. Wówczas komunikacja miejska by zawsze wygrywała - tunel byłby zbędny a podróżowałoby się szybko i przyjemnie. Tylko, że te tańsze pomysły dla urzędników są zbyt proste.

      • 2 1

  • Z takimi ludźmi jak Bielawski czy Bojanowski i przede wszystkim Adamowicz to miasto nigdy nie będzie przyjazdne mieszkańcom. (3)

    • 93 48

    • Spookojnie to tylko wizje urbanistyczne.
      Za planowanie swoje trzeba wydoić.

      • 2 9

    • Smutek (1)

      I to jest tragedią Gdańska, mojego Gdańska !!!

      • 5 5

      • Taki beton wybraliscie.

        • 3 3

  • Porąbało urzędasów (8)

    Może po plaży poprowadźcie drogę?
    Jak można odcinać park Reagana od Przymorza?
    Jak można niszczyć inwestycję z naszej kasy którą była wcześniej wykonana czyli Park?
    Może powinni się przejechać do normalnych państw i zobaczyć jak powinien wyglądać pas nadmorski aby ściągać turystów?
    Proponuję jeszcze Szadółki przenieść na plażę.

    • 140 72

    • Ciebie porąbało człowieczku. Gdzie ta droga a gdzie plaża? (2)

      Pas nadmorski nic na tym nie ucierpi a tylko zyska na popularności

      • 19 38

      • Pas Nadmorski to trzeba zmienić w bezpłatny parking zęby zyskał na popularności.

        • 4 17

      • leming jak wprowadzenie drogi tranzytowej otoczonej tpanelami moze spowodowac atrakcyjnosc

        jestes az tak głupi ze tego ustawa nie przewiduje!!To jest zniszczenie atrakcyjności parku obecnie tam jest rum minimalny a bedzie przelotowa trasa ty sie walnij gumowym młotkiem ludzie uciekają od spalin od hałasu a tu debil mówi ze im większy hałas i spaliny tym bardziej atrakcyjne!! i jeszcze odciecie mieszkanców od dostepu do morza!

        • 26 9

    • Przeciez to zwykła jednopasmówka + tramwaj kiedyś. (2)

      Co w tym takiego złego? Byleby tylko murami, tj. ekranami jej nie otoczyli, i będzię dobrze.

      • 17 15

      • Tak

        Widziałeś słowackiego? Tez miała być miejska. I wszystko w temacie.

        • 37 7

      • zwykła jedno pasmówka to jest tam i teraz i kolejnej niepotrzeba!!

        • 1 0

    • POpieram PO!

      rozwalać rozwalać rozwalać

      • 8 5

    • Bez 2 zdań, w urzędach tylko zlodziejstfo

      Winnych na pal trzeba nadziewac i to bez sonduf

      • 0 0

  • Tak.. Gdańsk to jeden wielki plac budowy! (3)

    • 38 29

    • A w Gdyni dalej marazm.. (1)

      • 7 6

      • a co ma się dziać? drogi przecież są

        • 2 6

    • pamiętaj ubeku kto płaci na twoją emeryturę zanim się kolejny raz podszyjesz

      a jak ktoś ciebie odszuka to może być smutno bardzo i drogo.

      • 0 18

  • U nas w Gdyni takie drogi się buduje co miesiąc. (3)

    • 58 12

    • haha masz u mnie plusa za poczucie humoru ;)

      • 22 3

    • (1)

      psss, takie drogi są u nas w Gdyni w każdym sklepie z drogami

      • 11 0

      • Nawet maja swoją nazwę - drogerie 😃

        • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane