- 1 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (206 opinii)
- 2 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (68 opinii)
- 3 Ugaszono pożar na budowie osiedla (176 opinii)
- 4 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (72 opinie)
- 5 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (28 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (163 opinie)
Miasto rezygnuje z przebudowy drogi rowerowej we Wrzeszczu
Przebudowa drogi rowerowej wzdłuż al. Hallera utknęła w martwym punkcie - urzędnicy chcą zamienić miejscami chodnik z infrastrukturą rowerową, zaś mieszkańcy pozostawienia obecnego układu przestrzennego. W efekcie miasto zrezygnowało na razie z realizacji tego przedsięwzięcia.
Urzędnicy proponowali zamienić miejscami chodnik i przestrzeń dla rowerzystów. W efekcie piesi musieliby się poruszać węższym niż obecnie chodnikiem wzdłuż ogrodzenia ogródków działkowych, zaś rowerzyści szeroką drogą bliżej jezdni.
To rozwiązanie nie spodobało się mieszkańcom oraz radom dzielnic Wrzeszcza Dolnego i Brzeźna. Mieszkańcy argumentowali, że w sezonie letnim ruch pieszych jest zbyt duży, by kierować ich na wąski chodnik.
Urzędnicy twierdzili natomiast, że jest to najlepsze rozwiązanie ze względów bezpieczeństwa - istniejąca droga rowerowa wzdłuż ogrodzenia ogródków ogranicza widoczność.
Wynik analizy rozwiązań: najlepszy wariant to zamiana miejsc
Ostatecznie decyzję o wyborze najlepszego rozwiązania scedowano na wykonawcę dokumentacji projektowej, w ramach której analizie poddano pięć różnych wariantów.
- Najwyżej oceniony został wariant zakładający zamianę miejscami chodnika z drogą rowerową. Przy ocenie brano pod uwagę takie kryteria, jak: kolizyjność poszczególnych wariantów, możliwości terenowe, zgodność ze standardami projektowania oraz szacunkowe koszty realizacji. Ponadto zostały wykonane pomiary ruchu pieszego i rowerowego, które wykazały, że natężenie ruchu rowerowego jest w tym miejscu wyraźnie wyższe od natężenia ruchu pieszego. W dzień powszedni ruch na istniejącej drodze rowerowej jest ponad cztery razy większy niż na chodniku, a w niedzielę ponad dwa razy większy - mówi Remigiusz Kitliński, kierownik Referatu Mobilności Aktywnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.
Rada dzielnicy: potrzebne konsultacje i szerszy zakres analizy
Z takim wariantem nie zgodziła się jednak Rada Dzielnicy Wrzeszcza Dolnego, która poprzez uchwałę wystąpiła z wnioskiem o:
- przeprowadzenie szerokich konsultacji społecznych - szczególnie z mieszkańcami Wrzeszcza Dolnego oraz Brzeźna,
- wyjaśnienie wszystkich zastrzeżeń Rowerowej Metropolii i wzięcie ich pod uwagę w toku dalszych prac (zwracali oni uwagę m.in. na ograniczoną widoczność przez drzewa w sytuacji zamiany miejsc oraz brak konsultacji społecznych przed podpisaniem umowy na projekt),
- objęcie analizą odcinka od ul. Klinicznej aż do Wczasy .
Miasto: wycofujemy się z dalszego projektowania
- Biorąc pod uwagę zapisy uchwały rady dzielnicy, aby nie kontynuować podjętych prac projektowych bez rozszerzenia zakresu analiz, Komitet Sterujący w dniu 17 grudnia 2018 r. podjął decyzję o odstąpieniu od umowy z wykonawcą dokumentacji. W dniu 24 stycznia przedstawiciele Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska oraz wykonawcy podpisali porozumienie o odstąpieniu od realizacji zadania - wyjaśniła kilka dni temu Aleksandra Dulkiewicz, p.o. prezydenta, w odpowiedzi na zapytanie radnej KO Emilii Lodzińskiej ws. dalszych prac nad tą inwestycją.
Ponad 62 tys. za niedokończony projekt przebudowy
Dotychczasowa umowa była zawarta z firmą Proinwesta z Gdańska. Jej rozwiązanie w drodze porozumienia stron oznacza wypłatę części wynagrodzenia.
- Wykonawca dokumentacji projektowej przekazał DRMG część opracowanej dokumentacji oraz zgodził się na wynagrodzenie w wysokości 62 484 zł, czyli 40 proc. wartości umowy - dodaje Agnieszka Zakrzacka z Zespołu ds. Komunikacji Społecznej DRMG.
Czy to oznacza, że miasto wycofuje się całkowicie z przebudowy tego odcinka al. Hallera?
- Zgodnie z odpowiedzią na zapytanie radnej oraz uwzględniając, wynikający z uchwały rady dzielnicy, szeroki zakres dodatkowych analiz, a także znaczący wzrost cen usług projektowych, nie planuje się obecnie wznowienia prac projektowych dla trasy rowerowej wzdłuż alei Hallera na odcinku od ulicy Kościuszki do ulicy Gdańskiej - wyjaśnia Alicja Bittner z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Dotychczas w ramach działań doraźnych w okolicy przedszkola zostały wykonane elementy zwiększające bezpieczeństwo ruchu, które w przyszłości mogą być uzupełnianie lub modyfikowane.
Opinie (335) 9 zablokowanych
-
2019-02-24 15:45
Ten odcinek drogi rowerowej jest całkiem dobry. (od ul. Kościuszki do Drogi Zielonej). (2)
Droga rowerowa wzdłuż ul. Hallera na odcinku od Drogi Zielonej do plaży w Brzeźnie powinna być przebudowana, a raczej zbudowana. Bo tak naprawdę to jej nie ma.
- 30 3
-
2019-02-24 16:00
Inwestycja jest w realizacji. Na razie zabezpieczyli drzewa przed uszkodzeniem.
- 3 2
-
2019-02-24 21:49
Chodnik dla pieszych wyremontować na całej długości.
- 2 0
-
2019-02-24 15:51
a czego chcą ci mieszkańcy ? (4)
przcież chodnik nie zniknie, tylko będzie zamieniony z obecnie istniejącą ścieżką rowerową. Nie wiem w czym problem. Pewnie jakiś pan janusz z panią Gienią z parteru walczą żeby walczyć.
- 30 23
-
2019-02-24 16:54
(1)
Ja jestem z Wrzeszcza, wyjeżdżam z klatki wprost na ścieżkę rowerową, jestem za zamianą ścieżki z chodnikiem, dobrze by było też zmienić nawierzchnię.
- 11 7
-
2019-02-24 18:17
jakiej klatki? tam żadnej zabudowy przecież nie ma. jest parking, a dalej już tylko działki
- 8 2
-
2019-02-24 19:06
Mieszkam tam (1)
Mieszkam w tym miejscu i też jestem rowerzystką. Często jeżdżę tą ścieżką. Jest wąska i przez to, że przylega do odrodzenia ogródków działkowych bardzo ogranicza ruch rowerzystom. A jednak zabranie pieszym alejki obok to nieporozumienie. Ten chodnik w weekendy i latem zamienia się w zatłoczony trakt pieszy. Tam chodzą spacerem na plażę tłumy ludzi. Rodziny z biegającymi dziećmi, jest też dużo psów. Nie wyobrażam sobie puścić ten tłum na wąską ścieżkę. Już widzę reakcję pieszych na taką zmianę. Rodziny musiałaby iść gęsiego przy mijaniu idących /również gęsiego/ z naprzeciwka.
- 8 5
-
2019-02-24 19:30
Najważniejsze, że obok przebiega czteropasmowa arteria dla królewiczów. A piesi i rowerzyści niech się gniotą.
- 10 0
-
2019-02-24 15:51
I słusznie
- 5 7
-
2019-02-24 15:53
przebudować, zenex sp. z o.o i witexbud muszą zarobić
- 10 6
-
2019-02-24 15:56
Lepiej by miasto (3)
Zastanowiło się nad drogą od ulicy Gdańskiej do ul.Krasickiego (wiadukt)
- 15 4
-
2019-02-24 17:09
Brzeźno (2)
Prawda, nie ma jak bezpiecznie przejechać przez Brzeźno do N.Portu a i dla mieszkańców Brzeźna słabe to połączenie z Hallera. Tu mieszkają też normalni ludzie, nie tylko letnicy jeżdżący na spacery nad morze...
- 3 2
-
2019-02-24 18:12
(1)
Co ty za głupoty piszesz? Połączenie Brzeźno-Nowy Port jest bardzo dobre. Masz ścieżkę przy plaży, przez park. Jedynie na drugą stronę ulicy musisz przejechać (po wyjechaniu z parku) i dalej masz znowu ścieżkę rowerową. Opcjonalnie możesz jechać ulicą - wbrew pozorom jedzie się nią bardzo dobrze i bezpiecznie (wiem z doświadczenia). Tak samo dobre, jeśli nie lepsze masz połączenie z Hallera w stronę Wrzeszcza
- 5 0
-
2019-02-25 20:05
To mam do domu na Dunikowskiego z Hallera
przez plażę i park jechać ?
Jedź sobie sam opcjonalnie wąską Gdańską i zakręt Krasickiego, ja tam się boję.- 1 0
-
2019-02-24 15:59
(2)
Dobra decyzja. Jeżeli chodzi o ruch to liczby to jedno a jakość to drugie. Czym innym jest rodzina na rowerze jadąca gęsiego a czym innym rodzina na spacerze raczej chcąca iść obok siebie. Na pewno nie zachęci do spaceru waski chodnik. Jest sporo miejsc w Gdańsku gdzie ścieżki rowerowe powodują że spacer nie jest komfortowy (np. lostowicka, marynarki polskiej itd)
- 20 17
-
2019-02-24 16:10
spacer wzdłuż Hallera (1)
litości. Jakby w Gdańsku nie było gdzie spacerować,
- 5 13
-
2019-02-24 16:19
Pewnie. Najlepiej samochodem cale miasto przejechać smrodząc wszystkim żeby pospacerować gdzieś. Typowy polski Janusz. W okolicach miejsca zamieszkania nie można. Najważniejsze żeby gdzieś podjechać.
- 11 0
-
2019-02-24 16:01
(1)
A może zlikwidować jeden szereg ogródków działkowych. Starczy na szeroki chodnik.
- 18 8
-
2019-02-24 17:30
Niby dlaczego na chodnik?
to nie można poszerzyć drogi rowerowej w stronę działek?
- 7 3
-
2019-02-24 16:05
borze zielony, chroń nas przed dziuniami u władzy (1)
cykorzą perzed decyzją
zawsze kierują się opinią ciemnogrodu,
czy chodzi o pomnik, czy o drogę, czy o cokolwiek
i dbają tylko, i wylącznie o swoj zadek, i stołek
jednak wolę Brauna, albo innego Szwarca, nawet Kononowicza,
byle w spodniach- 16 22
-
2019-02-24 21:53
pajac, idź pajacować gdzieś indziej
- 1 3
-
2019-02-24 16:11
Chyba czas założyć jakąś organizację aktywistów samochodowych (2)
Punkty programu:
1) drogi dla rowerów przejeżdżające na każdym skrzyżowaniu na drugą stronę ulicy przez podwójne światła na przycisk
2) nawierzchnia szutrowa dróg dla rowerów - ogranicza prędkość, podnosi bezpieczeństwo
3) opłaty za wjazd rowerem do miasta
4) ograniczenie ilości stojaków rowerowych w miastach
5) dopuszczenie pieszych do chodzenia drogami dla rowerów, bezwzględne pierwszeństwo pieszych na drogach dla rowerów
itp. itd.- 26 27
-
2019-02-24 16:28
słabe. wymysl cos lepszego
- 10 9
-
2019-02-24 17:04
atomowy mecz
wariat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 3 3
-
2019-02-24 16:21
zróbcie cos z tą Hallera (5)
bo wyglada okropnie ponuro
- 23 5
-
2019-02-24 16:52
(1)
No robia. Wiezowce z apartamentami na wynajem buduja
- 11 1
-
2019-02-24 17:31
To raczej blokhaus, w obozach mieli większe odległosci pomiędzy barakami.
- 7 1
-
2019-02-24 17:50
przyjdzie wiosna i zmiani wygląd tej ulicy
- 2 1
-
2019-02-24 19:32
Zwęzić to dziadostwo i zrobić porządny deptak obok i ddry. Niech prowadzi prosto do morza.
- 3 1
-
2019-02-24 21:17
no jak na Gdańsk przystało
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.