• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Midibusy wyjechały na gdyńskie ulice

Patryk Szczerba
10 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę

Prezentacja midibusów przy bulwarze w Gdyni

Osiem nowych midibusów - mniejszych pojazdów niż standardowe autobusy - zaczyna kursowanie po Gdyni. W założeniu mają pokonywać bezproblemowo wąskie i kręte uliczki, radząc sobie także ze wzniesieniami. Ich atutem jest też cichsza praca.



Tam, gdzie mieszkasz, dociera komunikacja miejska?

Przypomnijmy: w zeszłym roku ZKM Gdynia podpisało umowę z Przedsiębiorstwem Autobusowym Gryf na obsługę sześciu funkcjonujących w mieście linii midibusowych - 102, 145, 153, 203, 204, 252 w okresie od 1 października 2020 roku do 31 grudnia 2027 roku.

Kontrakt warty jest blisko 26,5 mln zł. W styczniu przewoźnik podpisał umowę na dostawę ośmiu fabrycznie nowych autobusów z firmą Solaris Bus & Coach SA.

W poniedziałek na parkingu przed bulwarem oficjalnie zaprezentowano dwa autobusy Solaris Urbino 10,5 oraz sześć autobusów Solaris Alpino 8,9. Mają odpowiednio 10,5 i 8,9 metra. Są zasilane olejem napędowym, ale spełniają normę emisji spalin EURO 6d.

Oba modele są niskopodłogowe, mają po 27 miejsc siedzących dla pasażerów.

  • Osiem midibusów wyjedzie na trasy linii obsługującej najmniej dostępne ulice dzielnic Gdyni.
  • Osiem midibusów wyjedzie na trasy linii obsługującej najmniej dostępne ulice dzielnic Gdyni.
  • Osiem midibusów wyjedzie na trasy linii obsługującej najmniej dostępne ulice dzielnic Gdyni.
  • Osiem midibusów wyjedzie na trasy linii obsługującej najmniej dostępne ulice dzielnic Gdyni.
  • Osiem midibusów wyjedzie na trasy linii obsługującej najmniej dostępne ulice dzielnic Gdyni.
Większe pojawią się na linii 153, natomiast mniejsze na pozostałych liniach.

Za autobusy w całości zapłaciła firma PA Gryf.

- Zakup autobusów - w kwocie 6,5 mln zł netto - nie obciąża budżetu Gdyni, jest własną inwestycją operatora, który wygrał przetarg na obsługę pakietu sześciu linii midibusowych - informuje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

Midibusy: zwrotne i ciche



Specjaliści wśród najważniejszych zalet pojazdów wymieniają zwrotność, dzięki której mogą pokonywać wąskie i kręte uliczki, radząc sobie także ze wzniesieniami.

Atutem jest też cichsze działanie, co może mieć znaczenie, bo pojazdy jeżdżą blisko zabudowań na dzielnicowych ulicach.

- Midibusy znane są w Gdyni od lat. Cieszy fakt, że wprowadzane dziś do eksploatacji pojazdy są pierwszymi fabrycznie nowymi pojazdami z tego segmentu pojemności pasażerskiej w całej dotychczasowej historii gdyńskiej komunikacji miejskiej - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (130)

  • (3)

    Teraz jeszcze niech dadzą nówki na gminę Pruszcz

    • 1 5

    • (2)

      niech sobie gmina Pruszcz kupi

      • 1 1

      • Juz kupila

        • 0 0

      • To jest ten sam przewoźnik. Nie znasz się to nie komentuj.

        • 0 0

  • Nie ma informacji jak będą radziły sobie z tarką i dziurami na jezdni , których w Gdyni jest m a s a

    • 5 1

  • Nie ma informacji jak będą radziły sobie z tarką i dziurami na jezdni , których w Gdyni jest m a s a

    Panie Szczurek w tej ostatniej p.kadencji niech pan coś zrobi z drogami.....jest masakra żadnych nowych rozwiązań ,żadnych inwestycji a budowanie zatok dla autobusów to nie inwestycje tylko udawanie że coś "grzebią" , wylewanie ton farby na ścieżki rowerowe środkiem ulic to jakiś żart z mieszkańców i kierowców

    • 12 1

  • Nowe?

    Czy nowe używane bo tych nowych to widać ze dwa a reszta stary model ciekawe

    • 6 2

  • Na Polifarb to by terenowe autobusy

    musiały jeździć, a najlepiej gąsiennicowe

    • 10 0

  • GRYF zaciągnął kredyt, miasto Gdynia świętuje (1)

    • 10 2

    • A kto powiedział ci że wziął kredyt . A znasz takie coś jak leasing.

      • 1 2

  • (1)

    mam pytanko - po co ubezpieczyciel chce wiedzieć gdzie jest pojazd zarejestrowany, w jakim miescie, skoro autobusy po gdyni jezdza z rejestracjami powiatu wrocławskiego?

    • 8 0

    • pozostałość komuny. Rejonizacja rejestracji pojazdów.

      • 0 0

  • coraz krotsze te autobusy by kierowca mogl latwiej zerkac na to kto ma maseczke na twarzy. inwigilacja;/

    • 1 4

  • Gdynia , to już nie moje miasto. Tu autobusy kupuje f-ma zewnętrzna.

    Na krętych chodnikach, wiat przystankowych nie postawią, a przy słupie to słaba stójka.

    Te działania rzekomo dla mieszkańców, to zwykle na czyiś koszt lub po czyiś pleckach w Gdynni.
    I ta koparkowa propaganda, fuj.

    • 7 3

  • Najpierw szczur pozwężał drogi (1)

    to teraz czas na mniejsze autobusy. Miasto iluzji...

    • 11 2

    • buspas na czerwonych kosynierów to aż od wzgórza nowotki do rumi by się przydał.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane