• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Midibusy wyjechały na gdyńskie ulice

Patryk Szczerba
10 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę

Prezentacja midibusów przy bulwarze w Gdyni

Osiem nowych midibusów - mniejszych pojazdów niż standardowe autobusy - zaczyna kursowanie po Gdyni. W założeniu mają pokonywać bezproblemowo wąskie i kręte uliczki, radząc sobie także ze wzniesieniami. Ich atutem jest też cichsza praca.



Tam, gdzie mieszkasz, dociera komunikacja miejska?

Przypomnijmy: w zeszłym roku ZKM Gdynia podpisało umowę z Przedsiębiorstwem Autobusowym Gryf na obsługę sześciu funkcjonujących w mieście linii midibusowych - 102, 145, 153, 203, 204, 252 w okresie od 1 października 2020 roku do 31 grudnia 2027 roku.

Kontrakt warty jest blisko 26,5 mln zł. W styczniu przewoźnik podpisał umowę na dostawę ośmiu fabrycznie nowych autobusów z firmą Solaris Bus & Coach SA.

W poniedziałek na parkingu przed bulwarem oficjalnie zaprezentowano dwa autobusy Solaris Urbino 10,5 oraz sześć autobusów Solaris Alpino 8,9. Mają odpowiednio 10,5 i 8,9 metra. Są zasilane olejem napędowym, ale spełniają normę emisji spalin EURO 6d.

Oba modele są niskopodłogowe, mają po 27 miejsc siedzących dla pasażerów.

  • Osiem midibusów wyjedzie na trasy linii obsługującej najmniej dostępne ulice dzielnic Gdyni.
  • Osiem midibusów wyjedzie na trasy linii obsługującej najmniej dostępne ulice dzielnic Gdyni.
  • Osiem midibusów wyjedzie na trasy linii obsługującej najmniej dostępne ulice dzielnic Gdyni.
  • Osiem midibusów wyjedzie na trasy linii obsługującej najmniej dostępne ulice dzielnic Gdyni.
  • Osiem midibusów wyjedzie na trasy linii obsługującej najmniej dostępne ulice dzielnic Gdyni.
Większe pojawią się na linii 153, natomiast mniejsze na pozostałych liniach.

Za autobusy w całości zapłaciła firma PA Gryf.

- Zakup autobusów - w kwocie 6,5 mln zł netto - nie obciąża budżetu Gdyni, jest własną inwestycją operatora, który wygrał przetarg na obsługę pakietu sześciu linii midibusowych - informuje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

Midibusy: zwrotne i ciche



Specjaliści wśród najważniejszych zalet pojazdów wymieniają zwrotność, dzięki której mogą pokonywać wąskie i kręte uliczki, radząc sobie także ze wzniesieniami.

Atutem jest też cichsze działanie, co może mieć znaczenie, bo pojazdy jeżdżą blisko zabudowań na dzielnicowych ulicach.

- Midibusy znane są w Gdyni od lat. Cieszy fakt, że wprowadzane dziś do eksploatacji pojazdy są pierwszymi fabrycznie nowymi pojazdami z tego segmentu pojemności pasażerskiej w całej dotychczasowej historii gdyńskiej komunikacji miejskiej - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (130)

Wszystkie opinie

  • Eleganckie. (6)

    Będzie możliwość włączenia klimatyzacji, czy jest to niemożliwe?

    • 46 9

    • (2)

      W morskim klimacie klimatyzacja przydatna może 2 dni w roku

      • 5 15

      • akurat osattnie dwa dni. módlmy się o deszcz, żeby twoja teza była prawdziwa.

        • 4 3

      • Ziemia jest płaska, więc klimatu nie ma.

        • 4 1

    • (1)

      Jak ludzie beda otwierac non stop okna to nie

      • 3 2

      • Non Stop to klub taki był.

        • 1 1

    • Nie, jest zalecenie zeby była wyłączona w ramach oszczędności paliwa, jeszcze ludzi gotowi pomyśleć

      że klimatyzacja powinna być włączona

      • 1 0

  • I super (9)

    W nowoczesnym, europejskim mieście muszą być i nowoczesne pojazdy komunikacji miejskiej. Sprawia to wrażenie dużego miasta. Najlepszy jest zapach nowych siedzeń prosto od tapicera.

    • 20 12

    • w nowoczesnym europejskim mieście muszą być elegackie, modernistyczne budy z goframi (1)

      • 4 4

      • Lody powinny być na guzik przy każdej fontannie i przejściu dla pieszych.

        • 2 2

    • (2)

      W Łowiczu też sa, a takowym miastem nie jest.

      • 4 0

      • (1)

        Łowicza nie ma. To była propaganda. To taki marketing był wtedy.

        • 3 2

        • A jednak nie.

          • 1 1

    • i tak ktoś nożem potnie siedzenia...

      .

      • 1 3

    • O którym mieście mówisz?

      Bo chyba nie o Gdyni? POd rzadami ekipy Szczurka Gdynia nie jest ani ładna ani nowoczesna

      • 4 1

    • ha ha

      No nie mów ,że Gdynia jest "nowoczesna"...

      • 1 1

    • Gdynianka

      W dużym nowoczesnym mieście to jeździ metro a nie autobusy stojące w korkach tak samo jak samochody.

      • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    (4)

    Pytanie, czy te autobusy są także węższe na wypadek tras, które prowadzą przez ulice mieszkalne? Nie zawsze w przypadku problemów z gabarytem jest ich długość, ale bardziej czy będą mogły przejechać w ciaśniejszych gardłach.

    • 25 5

    • Autobus standardowo ma 2.5m szerokości czyli tyle, ile najwęższy dopuszczalny pas ruchu. Ješli jest problem z szerokością, to albo na drodze dojazdowej (gdzie autobusu być nie powinno), albo ktoś źle zaparkował :)

      • 11 1

    • (1)

      Tak. Przynajmniej te o długości 8,9m są węższe od normalnych. Mają szerokość 2400mm przy 2550 szerokości standardowego Urbino.

      • 7 1

      • Zgadza się, są wąskie - 2400mm

        • 5 0

    • Maja taka sama szerokosc

      • 1 1

  • I extra moi drodzy I kochani (1)

    wszystko co pozwoli nam jako metropolia być atrakcyjnym do reszty polski to fajna wiadomość, rozmiary autobusów nie nadarzają to małych krętych uliczek i rond jak np. Łódzka i Warszawska w Gdańsku..

    • 8 18

    • to teraz wiemy po co jest ten Miś tzn. minibusy

      • 0 0

  • te nowe autobusy (3)

    to też zachodzą na zakrętach?

    • 4 5

    • Przy skrętach

      • 0 2

    • Dwa już zaszły na zakręcie... (1)

      ...a jeden na prostej i za kilka miesięcy będą małe autobusiki...

      • 3 0

      • Nie będą tak małe te małe, bo dziś świat nie czeka. Kto ostatni dochodzi to zabierają laptopa i dają go uchodźcy.

        • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Wow, będą ciągle stały w korkach. (10)

    Jestem z Gdyni ale nie mieszkam tam od 8 lat. Właśnie byłem na tydzień w trójmieście. Gdynia to kompletna porażka, nic tam się nie zmienia, oprócz coraz większych korków. ...

    • 76 45

    • (4)

      No to nie mieszkaj dalej. nie istnieje miasto bez korków.

      • 23 20

      • ale istnieją miasta bez przerostu urzędników. (2)

        a w budżecie kasy coraz mniej. tik tak tik tak.

        • 20 10

        • Naprawdę sądzisz, że pan tik tak tego nie wie? (1)

          Świetnie wie, że budżet gdyński pożera w aż 70% dług i że UM to największy pracodawca w mieście. Za kilka lat zakończy kadencję i odpłynie w siną dal. Do tego czasu zdąży wszystko zniszczyć, sprzedać, zabetonować i ustawić siebie, rodzinę i znajomych na 10 pokoleń do przodu. Także spoko.

          • 6 2

          • wasze niedoczekanie

            Szczurek prez. Gdyni - forever!

            • 2 0

      • jest wiele miast nie zakorkowanych

        dzięki poważnym działaniom na rzecz poprawy komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów/ hulajnogowców w centrum miasta oraz w pobliżu stacji szybkiej kolei miejskiej - niekiedy podziemnej, niekiedy naziemnej, niekiedy nadziemnej. Takim miastem powoli staje się Nowy Jork, Paryż, Londyn i Berlin, nie mówiąc o Vancouver czy Kopenhadze.

        • 0 0

    • Bo potrzebne sa buspasy

      • 8 7

    • (2)

      spoko, na twoje miejsce przyjechało kilku innych i sobie chwalą.

      • 12 8

      • Chwalą, bo dotychczas jedyne miasto w którym byli to Pierdziszewo Wielkie.

        • 7 5

      • A z której wioski przybyliście?

        Dalej jesteście na etapie karmienia łabędzi na plaży miejskiej? Takich właśnie p. Szczurek potrzebuje. Niezmiennie od ćwierć wieku.

        • 5 1

    • Korki są po to, abyś już w ogóle nie przyjeżdżał

      • 8 4

  • (1)

    Kiedyś taki midibus jezdzil po Fikakowie, to byly czasy :>

    • 17 0

    • W Fikakowie kozy kują.

      • 3 0

  • (5)

    I znów firma zewnętrzna...

    • 19 13

    • Super sprawa (2)

      Bo prywaciarz jest tańszy, niż jakby miasto musiało obsługiwać kursy.

      • 13 0

      • Miasto właściwie niczego nie obsługuje (1)

        A jedynie organizuje przewozy i zdziera kasę z ludzi. W Gdyni jest bodajże 7 przewoźników.

        • 4 0

        • Dokładnie mowiąc 3 komunalnych i 3 prywatnych , a kiedyś było az 10 przewozników przez krótki czas

          • 1 0

    • bo firmy pka , pkt i PKM ze 15 lat temu powiedziały z tych autobusów nie chcą bo dla nich to zadrogie rozwiązanie. Widać że masz bardzo krótką pamieć i niczego niepamiętasz co było ze 5 sekund temu.

      • 6 0

    • Dziś taki 153 jechał sobie Gryfa w górę. Jak stanął na przystanku to głośniejszy był od maszyn czyszczących ulice. Było to przed 7 rano. Wentylatory głośniejsze od pociągów PKM.

      • 1 0

  • (2)

    Super ale fajoskie

    • 6 9

    • rozumiesz co piszesz? (1)

      co ma znaczyć "fajoskie" ?

      • 0 2

      • Że są git fajowe!

        • 2 0

  • Gdynianka (6)

    Oczywiście za wszystkie została uiszczona opłata parkingowa ???

    • 17 27

    • znajdz chłopa......

      • 14 1

    • Oczywiście, że nie bo ten pqrking położony jest poza strefą płatnego parkowania. Jak już chcesz być taka uszczypliwa to chociaż sprawdź czy masz rację, żeby tak się unosić.

      • 11 1

    • Blondynka?

      • 5 0

    • Legitymacja o niepełnosprawności

      To i o legitymacje można zapytać

      • 3 0

    • Gdynianin (1)

      Kumple Szczurka zwolnieni ze wszelkich opłat

      • 0 2

      • balbina polecil?

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane