- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (67 opinii)
- 2 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (103 opinie)
- 3 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (74 opinie)
- 4 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (304 opinie)
- 5 Rozdadzą "kwietne bomby" i zasieją łąkę (32 opinie)
- 6 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (205 opinii)
Mieszka w ruinie. "Wezmę cokolwiek, nawet do remontu"
Przy ul. Reduta Żbik 7 w Gdańsku mieszka nasz czytelnik, który wraz z rodziną od lat stara się o nowy lokal komunalny. Bez skutku. - Tutaj nie da się mieszkać. To ruina przeznaczona do rozbiórki - tłumaczy pan Tomasz. Deklaruje, że jest gotowy przenieść się nawet do takiego mieszkania, które będzie musiał samodzielnie wyremontować. Urzędnicy tłumaczą, że czytelnik musi uzupełnić dokumenty, niezbędne do uregulowania stanu prawnego zajmowanego obecnie lokalu.
To długi, trzypiętrowy budynek o elewacji z nieotynkowanej cegły. Jego wygląd jednoznacznie wskazuje, że nigdy nie przeprowadzono tu kapitalnego remontu.
Niestety, bliższe oględziny budynku prowadzą do znacznie gorszego wniosku. Ten gmach to kompletna ruina.
Aż trudno uwierzyć w to, że jego lokalizacja to bądź co bądź centrum miasta, a nie zapomniane przez Boga i ludzi przedmieścia. Tym bardziej że zaledwie kilkaset metrów dalej - przy ulicach Długie Ogrody i Łąkowej - znajdują się nowo wybudowane apartamentowce.
Złomiarze rozkuwają ściany
Jak nietrudno się domyślić, budynek przy ul. Reduta Żbik ma charakter komunalny i administruje nim miejska instytucja Gdańskie Nieruchomości. Z naszą redakcją skontaktował się jeden z jego mieszkańców, który opowiedział nam o bolączkach, z którymi mierzy się jego rodzina oraz inni lokatorzy.
Relację czytelnika można streścić krótko - dalsze zamieszkiwanie pod wspomnianym adresem może mieć opłakane skutki. Prędzej czy później może bowiem dojść do pożaru albo zawalenia zdewastowanej konstrukcji, z której co rusz znikają wszelakie metalowe elementy.
- W tym budynku nie da się mieszkać. Jest przeznaczony do rozbiórki, choć oczywiście żaden z urzędników nie potwierdzi tego na piśmie. W ciągu ostatnich kilku lat wysiedlono stąd większość mieszkańców. Co za tym idzie, większość lokali to pustostany. Na dachu są dziury, przez które dosłownie leje się woda. W budynku regularnie pojawiają się zbieracze złomu, którzy kradną, co tylko się da. Kują tynki, żeby wyrwać kable. Mało tego, potrafią rozkuwać całe ściany, żeby dostać się do pustostanów. Zdarzają się też podpalenia tych lokali. W niektórych z nich są pootwierane okna - a raczej to, co z nich zostało - które w każdej chwili mogą spaść na dół - opowiada 46-letni pan Tomasz.
Elementy elewacji mogą odpadać
Na przestrzeni ostatnich miesięcy stan techniczny budynku - jak twierdzi nasz czytelnik - miał ulec pogorszeniu. Nieopodal zrujnowanej kamienicy jest bowiem prowadzona budowa nowego budynku. Skutki towarzyszących budowie drgań mają być widoczne gołym okiem.
- Pękają ściany i szyby w oknach, a z elewacji odpadają cegły. Kilka tygodni temu miała miejsce w tej sprawie interwencja strażaków, po której miasto wykonało przy bloku drewniane rusztowanie. Takie zadaszenie, żeby nikomu nic nie spadło na głowę. I to ma zagwarantować bezpieczeństwo? - pyta retorycznie pan Tomasz.
Starania o nowe mieszkanie spełzły na niczym
Nic dziwnego, że od kilku lat nasz czytelnik - który mieszka w kamienicy przy ul. Reduta Żbik od urodzenia - stara się o przyznanie innego lokalu komunalnego. Obecnie mieszka wraz z żoną i dwojgiem dzieci w dwupokojowym mieszkaniu o powierzchni ok. 43 m kw. Pan Tomasz podkreśla, że czynsz płaci regularnie i nie ma wobec Gdańskich Nieruchomości żadnych zaległości. Mimo to jego starania o nowy lokal spełzły dotychczas na niczym.
Nasz rozmówca przyznaje, że kilka lat temu złożono mu wprawdzie propozycję mieszkania komunalnego w budynku GTBS, czyli miejskiej spółce Gdańskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego, ale był zmuszony odmówić. Dlaczego? W dużym uproszczeniu, tego typu mieszkania znacznie różnią się od zwykłych "komunałek". Znajdują się one w nowych lub niedawno wzniesionych budynkach.
TBS-y są za drogie
Co zrozumiałe, przyszli lokatorzy muszą ponieść niemałe koszty przed wprowadzeniem. Dla przykładu: mieszkańcy budynków GTBS w Letnicy, zanim otrzymali klucze we wrześniu 2020 r., musieli wpłacić na konto miejskiej spółki 15 proc. kosztów budowy lokalu oraz równowartość czynszu za 12 miesięcy.
Czytaj więcej: 19 rodzin w nowych mieszkaniach TBS w Letnicy
- Na mieszkanie w TBS-ach po prostu nas nie stać. Gdy składano nam tę propozycję, żyła jeszcze moja śp. mama, która mieszkała z nami i miała wysoką emeryturę. Dla urzędników liczą się tylko tabelki przychodów, nikt nie zwracał uwagi na wydatki. A mama wydawała duże sumy pieniędzy na leki, była bardzo schorowana. Poza tym miała problemy z poruszaniem się, a lokal był na trzecim piętrze. Zresztą gdybyśmy wtedy skorzystali z tej oferty, po śmierci mamy nie utrzymalibyśmy z żoną tego mieszkania. TBS-y nie są wcale tanie. Niestety, stać nas tylko na komunalne. Dodam, że kilkanaście lat temu mama starała się o wykup tego mieszkania. Usłyszała, że nie da rady, bo budynek jest do rozbiórki - tłumaczy pan Tomasz.
Mieszkanie może być do remontu
Mieszkaniec ul. Reduta Żbik jest z zawodu mechanikiem samochodowym. Niedawno stracił pracę, ale jak zapewnia, aktywnie poszukuje nowego źródła zarobku i dorabia, gdzie tylko to możliwe. W planach ma rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej. Natomiast jego żona pracuje w przedszkolu. Pan Tomasz zarzeka się, że nie prezentuje roszczeniowej postawy i zgodzi się na każdą propozycję urzędników.
- Nie jestem osobą, która siedzi na stołku i czeka, aż ktoś mi ot tak coś da. Jednego roku cztery razy otrzymaliśmy z żoną pismo, żebyśmy przynieśli zaświadczenie o zarobkach. Przynosiliśmy, ale nic z tego nie wynikało. Kilka miesięcy temu usłyszałem w siedzibie Gdańskich Nieruchomości, że po prostu nie ma mieszkań. Tłumaczyłem, że zgodzimy się z żoną nawet na mieszkanie, które wymaga remontu. Obiecałem, że sami je wyremontujemy. Tym bardziej że na Dolnym Mieście nie brakuje komunalnych pustostanów. Niczego nie wskórałem - kończy swoją opowieść pan Tomasz.
Urzędnicy: stan prawny lokalu jest nieuregulowany
Władze miasta przyznają, że budynek przy ul. Reduta Żbik 7 znajduje się w złym stanie technicznym. W związku z tym, do końca tego roku planuje się wykwaterować wszystkich mieszkańców. Obecnie zamieszkałych jest 10 lokali, zaś pozostałe 22 lokale to pustostany.
Jak zapewniają urzędnicy, mieszkańcom zrujnowanej kamienicy zostaną zaproponowane inne lokale, "zgodnie z posiadanymi przez nich uprawnieniami". Tymczasem stan prawny mieszkania naszego czytelnika ma być aktualnie nieuregulowany. Dlaczego?
- Panu Tomaszowi były już proponowane inne lokale, lecz nie zostały przyjęte. Od czasu ostatniej odrzuconej propozycji sytuacja rodzinna mieszkańca uległa zmianie. Został poproszony o złożenie dokumentów niezbędnych do uregulowania stanu prawnego zajmowanego lokalu, co umożliwi nam ustalenie, jaki lokal będzie mu przysługiwał w ramach wykwaterowania. Dokumenty nie zostały jeszcze złożone - informuje Joanna Bieganowska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Pani Iwona wychowuje trójkę dzieci w mieszkaniu socjalnym
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-02-07 07:53
Sytuacja patowa (22)
Z jednej strony wydaje się, że Mechanik samochodowy zarabia całkiem dobrze, kolejki do serwisów . ciężko o uczciwego, ktory nie naciaga. Z drugiej strony, komputeryzacja, elektronika - może po prostu bohater artykułu się na tym nie zna. Można spróbować pójść na morze - tutaj potrzeba inwestycji w siebie, może jakieś darmowe kursy z urzędu
Z jednej strony wydaje się, że Mechanik samochodowy zarabia całkiem dobrze, kolejki do serwisów . ciężko o uczciwego, ktory nie naciaga. Z drugiej strony, komputeryzacja, elektronika - może po prostu bohater artykułu się na tym nie zna. Można spróbować pójść na morze - tutaj potrzeba inwestycji w siebie, może jakieś darmowe kursy z urzędu pracy?
Kolejna sprawa mając dwójkę dzieci ciężko żeby głowa rodziny nagle poszła na kilku miesieczny kurs od 8-16. W 4 osoby raczej nie wyzyja z jednej wypłaty i 500+
Można wyjechać za granicę, ale wtedy stawia się wszystko na jedną kartę. Utoniesz, albo wyplyniesz - tutaj niestety trzeba znać język obcy.
Uważam, że jakieś decyzje trzeba było podjąć z kilka lat temu, skoro dalej się żyje tylko po to aby przeżyć.
Smutne to wszystko, bohatera artykułu nie chce oceniać.
Życzę tylko powodzenia- 199 29
-
2022-10-05 08:57
Pan mechanik samochodowy kierowca tirów ! (1)
Ten pan nie dość, że jest mechanikiem to tez ma uprawnienia na ciężarowe samochody, bo pracował też jako kierowca tirow. Dzieci ma dorosłe, z tego co wiem, to jedno jeszcze się uczy a drugie chyba już pracuje. Ja też dostalem mieszkanie z TBS i nie musiałem, żadnej partycypacji wnosić, tak jak ten pan tu opowiada. Czynsz wynosi tyle samo co w tej
Ten pan nie dość, że jest mechanikiem to tez ma uprawnienia na ciężarowe samochody, bo pracował też jako kierowca tirow. Dzieci ma dorosłe, z tego co wiem, to jedno jeszcze się uczy a drugie chyba już pracuje. Ja też dostalem mieszkanie z TBS i nie musiałem, żadnej partycypacji wnosić, tak jak ten pan tu opowiada. Czynsz wynosi tyle samo co w tej ruderze, stawki są jednakowe. No chyba, że chce wykupić mieszkanie na własność, to wówczas musi wnieść partycypacje w udziałach. A jeżeli chce mieszkanie do remontu, to niech nie narzeka, że go nie stać, bo to są koszta i to nie małe. I to tyle w tym temacie. Pozdrawiam.
- 0 0
-
2023-07-10 19:27
Szanowny
Mam pytanie. Czy ten budynek musi być wyburzony? Czy nie ma walorów zabytku?
Czy dalej ma być budowane osiedle?- 0 0
-
2022-02-07 15:56
Dzisiaj mechanik w serwisie to w 95% wymieniacz
a te systemy tylko ułatwiają diagnostykę
- 9 0
-
2022-02-07 15:40
Nie mam warunków ale na dziecko się zdecyduje, a może nawet dwoje. DEJ
- 22 2
-
2022-02-07 12:19
Jeśli ktoś ma dobry fach w ręku, jest w sile wieku a nie może się utrzymać...
...to najczęściej przyczyna jest banalna - alkohol.
- 29 5
-
2022-02-07 08:06
(10)
To nie o to chodzi, że pan Tomasz jest niezaradny, jest lepiej zaradny niż większość ludzi mieszkających w mieszkaniach na kredyt na Szadółkach. Panutomaszowi podobni ludzie mają mieszkania w centrum, za grosze, praca tylko na czarno, legalna wykazuje dochód, a przepisy znają lepiej niż urzędnicy. Patologiczna jest aktualnie sytuacja, że dostają
To nie o to chodzi, że pan Tomasz jest niezaradny, jest lepiej zaradny niż większość ludzi mieszkających w mieszkaniach na kredyt na Szadółkach. Panutomaszowi podobni ludzie mają mieszkania w centrum, za grosze, praca tylko na czarno, legalna wykazuje dochód, a przepisy znają lepiej niż urzędnicy. Patologiczna jest aktualnie sytuacja, że dostają mieszkanie i zaczyna się festiwal życzeń, za daleko od centrum, złe ogrzewanie, zły widok. Mieszkania powinny być dla zdrowych ludzi przyznawane na rok i weryfikacja, przenosiny do innego
- 76 3
-
2022-02-07 12:02
Tę patologię mieszkaniową trzeba zmienić. (9)
Mieszkania socjalne okupowane od pokoleń, najpierw przez dziadków, potem rodziców, panów Tomków, jego dzieci, wnuki ... A ty tyraj na dwóch etatach żeby zarobić na ratę kredytu hipotecznego. Do tego mieszkańcy takich lokali nie czują się zobowiązani żeby w nich cokolwiek zrobić, ściana się sypie? Miasto zrobi. Sąsiad zalewa? Miasto zrobi. Szybę
Mieszkania socjalne okupowane od pokoleń, najpierw przez dziadków, potem rodziców, panów Tomków, jego dzieci, wnuki ... A ty tyraj na dwóch etatach żeby zarobić na ratę kredytu hipotecznego. Do tego mieszkańcy takich lokali nie czują się zobowiązani żeby w nich cokolwiek zrobić, ściana się sypie? Miasto zrobi. Sąsiad zalewa? Miasto zrobi. Szybę ktoś wybił? Miasto zrobi.. a do tego dochodzą takie akcje jak wykręcanie "złotych klamek" przez pijanych sąsiadów i też niech Miasto zrobi. Czynsz zapłacić? Miasto mi nic nie może zrobić.. A potem zdziwienie, że pieniędzy na remonty nie ma.
- 54 7
-
2022-02-07 14:22
Ty chyba masz zerowe pojęcie o życiu w komunalce? (5)
Te budynki mają swoją administrację, każdy remont, wymiana okien, elewacji, instalacji etc. odbywają się za zgidą administracji budynku/osiedla, a nie na życzenie klienta. Ludzie w takich mieszkaniach dbają o nie bardziej, niż kredyciarze o swoje osiedla.
- 5 25
-
2022-02-07 15:27
(2)
Ty już biegusiem leć po pomoc do doktora bo balansujesz na granicy obłędu wypisując takie ciekawostki
- 2 7
-
2022-02-08 12:55
Ma rację
Kiedy przesiedlili na Moje Marzenie to zaczęły się kradzieże wszędzie. Nawet włamywali się do domów wolnostojących i w garażach urządzali libacje kiedy ludzie wyjeżdżali ma urlopy. Znajomi tam kupili mieszkanie to po roku uciekali. W ciągu roku 3 razy im do auta się włamali. Znajomego pobili jak wracał.Więc jestem w stanie uwierzyć że i kaloryfery
Kiedy przesiedlili na Moje Marzenie to zaczęły się kradzieże wszędzie. Nawet włamywali się do domów wolnostojących i w garażach urządzali libacje kiedy ludzie wyjeżdżali ma urlopy. Znajomi tam kupili mieszkanie to po roku uciekali. W ciągu roku 3 razy im do auta się włamali. Znajomego pobili jak wracał.Więc jestem w stanie uwierzyć że i kaloryfery też zniknęły. Zresztą pracowałem z gościem który sam był tam grandził i się głupek przechwalał co to nie oni. Oczywiście został zwolniony za kradzieże.
- 6 0
-
2022-02-07 16:41
A ty może najpierw wytrzeźwiej, a dopiero potem się bierz za komentowanie.
Bo obrażając ludzi, to sobie raczej przyjaciół nie zjednasz.
- 3 1
-
2022-02-07 14:30
Właśnie widać.
Jak ich na Chełm przenieśli po sławetnej powodzi, to nawet kaloryfery z klatki schodowej znikły.
- 23 1
-
2022-02-07 14:23
Haha, dbają? Pierwsze słyszę!
- 20 4
-
2022-02-07 12:15
W artykule wyraźnie napisano (2)
Że pan Tomasz nie ma zaległości w czynszu. Ale najlepiej wszystkich wrzucić do jednego worka.
- 21 21
-
2022-02-07 23:17
dodaj do tego że prawdopodobnie nie ma prawa do lokalu bo nie dostarczył potrzebnych dokumentów
- 14 0
-
2022-02-07 13:17
A co to zmienia?
- 18 6
-
2022-02-07 08:00
(5)
Ale czy ten Pan wiedział "od wczoraj", w jakim stanie jest budynek? Nie podjął wcześniej żadnych działań ze swojej strony, oprócz wnioskowania o nowy lokal (które to propozycje odrzucał), żeby zrobić coś w celu zmiany warunków życia. Zastanawiające.
- 49 10
-
2022-02-07 12:55
A co miał zrobić? (4)
Jak masz 40-50 lat, nawet nie dostaniesz kredytu na mieszkanie, niezależnie od jego wartości.
- 10 22
-
2022-02-09 08:30
Bzdura..
Ja brałam kredyt bo nie mialam wyjścia a bylam sama z córką i też nie miałam kokosów. Zapożyczyłam się na wkład u znajomych.....
- 4 0
-
2022-02-07 12:57
(2)
Bo pan ma rodzinę od wczoraj i dopiero teraz się dowiedział, ze musi ja gdzieś trzymać.
- 33 6
-
2022-02-07 21:58
Mili państwo... (1)
Już pomijając bohatera artykułu... zobaczcie ile faktycznie miejskich nieruchomości stoi i niszczeje czekając tylko na dobry układ miasta z patodeweloperką... małomiejska, łąkowa, kurza, rejtana, połowa orunii z resztą, starsza część świętokrzyskiej... mnóstwo "przyspawanych" pokoleniowo rodzin, zajmuje czasem niesłusznie te budynki... a miasto ma
Już pomijając bohatera artykułu... zobaczcie ile faktycznie miejskich nieruchomości stoi i niszczeje czekając tylko na dobry układ miasta z patodeweloperką... małomiejska, łąkowa, kurza, rejtana, połowa orunii z resztą, starsza część świętokrzyskiej... mnóstwo "przyspawanych" pokoleniowo rodzin, zajmuje czasem niesłusznie te budynki... a miasto ma je z reguły gdzieś, no bo jak zawsze klasyka - brak pieniędzy...
A jeszcze taki budynek jak w artykule, w takim stanie? w takim miejscu? kolejny wstyd dla władz Gdańska...
A pan Tomasz, nawet jakby zarabiał 5 tys, to sam całego bloku nie wyremontuje...- 8 5
-
2022-02-08 09:50
niekoniecznie,
niszczeją też budynki z wykupionymi na własność mieszkaniami - a przyczyną jest fatalne zarządzanie nieruchomościami , brak przeglądów i zamiast bieżących napraw kończy się na ruinie.
- 2 0
-
2022-02-07 07:15
Nie rozumiem (46)
Szczerze współczuje że bohaterowi artykułu nie jest łatwo. Biorac pod uwagę ze mieszka w lokalu od urodzenia, żyje trochę w bance. Nie rozumiem jak 2 dorosłych zdrowych ludzi mających rodzine nie daje rady się utrzymać. Ja tez chetnie zamieszkałabym w lokalu miejskim i to jeszcE w super lokalizacji (z art wynika tez ze pan podpowiada ze w okolicy jest dużo innych wolnych lokali). Tymczasem mam kredyt na 30 lat i pracuje na 1,5 etatu. Czekanie na mannę z nieba nie pomoże.
- 411 40
-
2022-02-08 00:17
(8)
I poniewaz wy tak macie, petle na szyji w postaci kredytu, to uwazacie ze kzdy tak powinien miec. nie kazdy ma sile i ochote ladowac sie w kredyt na cale zycie. a pozniej dziwota za na zachodzie cale miasteczka bezdomnych po mostami zyje
- 1 3
-
2022-02-08 13:55
Oczywiście , że nie każdy musi brać kredyt. Jak masz lepszy pomysł albo możliwości to szczerze rzecze Ci najlepiej ale jak nie masz kasy i nie chcesz brać kredytu to łapy precz od pieniędzy podatników!
- 2 0
-
2022-02-08 08:06
(6)
Przecież ten pan dostał ofertę mieszkania w TBS, do której kredyt nie jest potrzebny. Ale z niewyjaśnionego powodu ją odrzucił.
- 2 3
-
2022-02-08 11:27
Nie stac go... (5)
Jest napisane ze go nie stac na "wklad" w tbs. Zakladajac ok.50m2 w letnicy w nowym budynku bo taki zostal mu zaproponowany...
15% kosztow budowy lokalu +12 x czynasz = okolo 100 000 zl.- 1 2
-
2022-02-08 18:53
(4)
Rozumiałbym sytuację gdyby ten Pan był dwudziestolatkiem, który nagle traci rodziców. Ale pan ma prawie 50 lat i wcześniej nie myślał o zapewnieniu sobie własnego lokum? Przez 30 lat dorosłości odkładając nawet 100zl miesięcznie można uzbierać na mieszkanie.
- 4 0
-
2022-02-08 19:36
przez 30 lat odkładając 100zł miesięcznie (3)
uzbiera się dokładnie 36 tysięcy zł. Kupisz za to mieszkanie? :D
- 0 1
-
2022-02-09 15:12
15 lat temu mogłeś mieć 65 m za 100 tys,
- 2 1
-
2022-02-09 15:11
Na wkład własny owszem. Chodzi o systematyczność i myślenie przyszłościowe
- 0 0
-
2022-02-09 08:56
Hm..
Ale na wkład już sie uzbiera. Mi nikt niczego nie dał. Dużo ludzi jest roszczeniowych... Bo mi się należy...
- 2 0
-
2022-02-07 13:40
Gość (14)
Nie każdy może sobie pozwolić na kredyt. Wiele firm zatrudnia na czas określony i jak przychodzi do podpisania umowy na stałe to raptem dziękują za współpracę. Mając wsparcie finansowe w rodzinie można się decydować na długoletni kredyt. Pracowałam w oddziałach banków i widziałam wiele ludzkich dramatów, bo się ludzie nie spodziewali, że mogą stracić pracę i później były same problemy.
- 18 11
-
2022-02-07 18:28
(2)
Dlatego pan dostał ofertę z TBS której nie chciał przyjąć. Naprawdę nie wiem czego ten człowiek oczekuje? Ze ktoś przyjedzie i z dnia na dzień i w tydzień naprawi cały blok, który został zapuszczony przez samych mieszkańców jak również administrację?
- 15 0
-
2022-02-08 09:38
TBS (1)
A wiesz, ile to jest 15% plus 12x czynsz? Nie miał tylu oszczędności.
- 1 2
-
2022-02-08 10:09
Kredyt? Oszczędności? Kwota partycypacyjną jest zwracana przyvrozwiazaniu umowy.
- 3 0
-
2022-02-07 16:45
Kredyt (8)
Zgadzam się, teraz przeciętna rata kredytu to ponad 3 tys zł przy kredycie ok 600 tys i na 30-35 lat, do tego doliczyć czynsz, inne opłaty, wydatki na życie... Trzeba zarabiać grubo ponad średnią krajową, a jak wiemy większość z nas zarabia najniższą lub ciut więcej. Wielu ludzi ma problem z mieszkaniem i nigdy nie dorobi się własnego.
- 11 9
-
2022-02-08 13:53
Jak Cie nie stac (3)
To nie bierz 600 tys kredytu tylko kupujesz kawalerkę na obrzeżach i bierzesz 300 tys . My płacimy ratę 1100 zł. Też bym chciała 70m na morenie ale nie stać mnie. Mam to na co mogę sobie pozwolić. jest moje i nikt nam nic nie dał
- 5 0
-
2022-02-08 16:49
Super (2)
Chyba nie o to chodzi by było byle jak aby tylko mieć swoje. Nie wyobrażam sobie mieszkać z dziećmi w kawalerce. Uprzedzając komentarze typu najpierw mieszkanie potem dzieci - jakby tak każdy podchodził do tematu to spora część ludzi dzieci by nie miała.
Bierzesz pod uwagę, że są osoby które i tych 300 tys nie mogą dostać? Różnie w życiu się układa, ale łatwo oceniać i mierzyć własną miarą.- 0 3
-
2022-02-09 07:22
Spora cześć ludzi właśnie tak podchodzi do tematu - najpierw warunki, później dzieci. Natomiast patologia robi dzieci, a na resztę czeka, bo przeciez się nalezy.
- 5 1
-
2022-02-08 18:51
Na początek może być kawalerka.
- 1 0
-
2022-02-08 10:53
Można mieszkać w Redzie, a nie koniecznie w Gdańsku.
- 9 0
-
2022-02-07 17:18
Płacę dokładnie 2584zł miesięcznie przy kredycie 480tys zł (wkład własny 120tys zł) na 30lat. (2)
Pan z artykułu ma 1000+ w gratisie od polskich podatników, więc ma lżej niż ja.
- 17 4
-
2022-02-07 19:10
Wkład własny
Mogę pomarzyć o tym by odłożyć tyle kasy na wkład własny. Bogatych rodziców też brak...
- 7 4
-
2022-02-07 17:34
twój
wybór.
Skoro uważasz, że ma lżej, to się zamień...- 5 13
-
2022-02-07 16:43
Jakoś miliony Polaków nie miało z tym problemu. (1)
- 10 8
-
2022-02-07 17:35
jeszcze nie miało
A argument "miliardy much żre to co żre i nic im nie jest", wiesz z czego jest...
- 6 4
-
2022-02-07 11:12
"Tymczasem mam kredyt na 30 lat i pracuje na 1,5 etatu" (12)
I to jest niby normalne? ...w tym antyludzkim (kolonialno-folwarcznym) państwie.
- 24 15
-
2022-02-07 15:17
(4)
Nienormalne jest doprowadzenie mieszkania czy klatki schodowej do takiego stanu jak na zdjęciach....
- 17 1
-
2022-02-07 19:27
Te mieszkania nie były za darmo. (2)
Nie wierzę , by nie płacili czynszu mieszkając w mieście. Czyli pieniądze za czynsz były wpłacane na Gdańskie Nieruchomości. Na co zostały przeznaczone ? Kto miał to remontować ? Lokatorzy ? To miejsce już od wielu lat było przeznaczone na rozbiórkę, więc na pewno nie było możliwości wykupu. Kto miał możliwości, to uciekał z tego miejsca. Wstyd, że został doprowadzony do takiego stanu.
- 7 3
-
2022-02-07 23:20
(1)
niestety za darmo ponieważ czynsz jaki płacili nie pokrywał kosztów remontów po dewastacja dokonanych przez patologie
- 7 0
-
2022-02-08 00:22
a co pokrywal? pensje dla pierdzacych w stolek?
- 2 5
-
2022-02-07 17:37
to jest 40 lat "wytężonej" pracy
Gdańskich Nieruchomości i "porządków" w tym mieście.
- 9 6
-
2022-02-07 13:51
a co w tym nienormalnego? Płacisz za chleb, plać za mieszkanie! Nie masz gotówki bierzesz kredyt
Antyludzkie to jest pasożytnictwo!
- 29 3
-
2022-02-07 11:55
Nie , nie jest normalne (5)
Z tym że gość sam ogarnia wszystko , nie czeka na mannę z nieba
- 60 5
-
2022-02-07 19:19
Nawet, żeby dostać kredyt, trzeba spełniać warunki. (3)
Przede wszystkim stała, dobrze płatna praca.
- 7 1
-
2022-02-09 08:48
Hm...
I przez tyle lat płacąc grosze za takie mieszkanie nie odłożył pieniędzy..... Ja każda złotówkę odkładałam żeby mieć mieszkanie. Wstyd byłoby mi isc i żebrać
- 3 0
-
2022-02-09 08:44
Nie do końca... (1)
Ja samotna matka nastolatki w wieku 40 lat brałam ktedyt bez żadnych alimentów dodatków typu +...... Nie zarabiałam nawet średniej krajowej.... Mając troszkę odłożonych pieniędzy zapożyczyłam się u znajomych na wkład.... Jak ktoś chce i mu zależy dopnie swego... I tyle w temacie
- 4 0
-
2022-08-24 18:30
Że jak???
Baju baju chcę do raju haha
- 0 0
-
2022-02-07 11:59
Mieszkania jakoś nie ogarnął, nawet nie przedłużał na siebie po zmarłej matce. Wiec raczej siedzi i czeka. Do tego ma jeszcze pretensje, ze oferowane mieszkania nie takie.
- 41 4
-
2022-02-07 10:49
Szkopy pomagaja noerobom arabom a gdansk niechce nawet pomoc polakom-to dopiero patologia! (6)
- 5 55
-
2022-02-07 12:04
A tych nierobów Arabów to tylko w TVPiS widzieli.
- 17 10
-
2022-02-07 10:52
(4)
Ale to jest Polak - nierób. W czym jeden nierób jest lepszy od drugiego?
- 43 5
-
2022-02-07 11:08
(3)
ale swój na własnej piersi wychodowany
- 9 9
-
2022-02-08 00:19
(1)
przynajmniej nie wysadzi sie na starowce albo wjedze dostawczakiem w tlum na jrmarku
- 0 5
-
2022-02-09 07:20
W Gdańsku nie ma starówki.
- 0 1
-
2022-02-07 12:03
Chyba na piersi Kaczyńskiego.
- 21 3
-
2022-02-07 07:18
(1)
Uściślijmy jeszcze, ze pan Tomasz od urodzenia mieszka w lokalu komunalnym w centrum, nigdy nie wyprowadził się od mamy, dokoptowal do mieszkania trzy dodatkowe osoby, a teraz chce otrzymać kolejne tanie mieszkanie w centrum, bo posiadając dobrze płatny zawód pozostaje bez pracy i nie potrafi utrzymać rodziny.
- 142 8
-
2022-02-07 11:39
Jak jego wiedza zatrzymała się na maluchu to nic dziwnego.
- 31 7
-
2022-02-07 07:11
Czy jest jakaś granica w pomaganiu? Trzeba dawać "wędkę" a nie same "wypatroszone ryby". (17)
Każdemu należy pomoc jeżeli potrzebuje faktycznie pomocy ale jeżeli ktoś przez całe życie ciągle czegoś potrzebuje to albo jest jego dewiza na życie albo jest nieudolny. Dajcie lepiej "wędkę" a nie "gotowe i do tego wypatroszone ryby".
- 286 39
-
2022-02-07 17:49
Trzeba poczekać jak obok pobudują co mają pobudować i wtedy znowusz usłyszymy że w kamienicy w przeciągu tygodnia było 4 albo 5 porządków.Po wyburzeniu kamienicy zostanie ładna działka i w dobrej lokalizacji
- 5 1
-
2022-02-07 15:42
A czego bohater cale życie potrzebuje?
Z artykułu nic takiego nie wynika.
Poproszę Pana Romana o kilka przykładów, skoro Pan jest w temacie " wypatroszonych ryb".- 2 7
-
2022-02-07 15:31
Budynki są (2)
własnością Miasta Gdańsk i to na nim podlega obowiązek remontu tego budynku. Nie ma tonic wspólnego z rodzinami, które w tych budynkach mieszkają!
- 9 6
-
2022-02-07 16:44
Joooooo... Sam widziałem jak Dulkiewicz z młotkiem latała i ściany kuła. (1)
- 6 2
-
2022-02-07 18:45
Wierzę ci
Bo zapewne obiecała to miejsce deweloperom w zamian za jeszcze jedno mieszkanie dla siebie.
- 4 3
-
2022-02-07 10:06
(1)
Oczywiscie, ze jest granica. Max 10 lat pomocy i to tylko w przypadku nieszczesc, na ktore nikt nie ma wplywu czyli pozar, ciezka choroba uniemozliwiajaca prace itp nieszczescia. Przez 10 lat mozna zrobic duzo kursow, skonczyc studia, przekwalifikowac sie. Przez 10 lat dziecko ewoluuje od zarodka do czlowieka, ktory potrafi dobrze czytac, liczyc,
Oczywiscie, ze jest granica. Max 10 lat pomocy i to tylko w przypadku nieszczesc, na ktore nikt nie ma wplywu czyli pozar, ciezka choroba uniemozliwiajaca prace itp nieszczescia. Przez 10 lat mozna zrobic duzo kursow, skonczyc studia, przekwalifikowac sie. Przez 10 lat dziecko ewoluuje od zarodka do czlowieka, ktory potrafi dobrze czytac, liczyc, zna jakis jezyk obcy, potrafi obsluzyc komputer, wiec zdrowy dorosly jest w stanie zrobic znacznie wiecej. Dozywotnia pomoc panstwa powinna byc zarezerwowana jedynie dla ludzi ciezko chorych, ktorzy nie sa w stanie na siebie zarobic.
- 33 3
-
2022-02-07 18:43
Do wszystkich nieszczęść doliczyłabym
Republikę deweloperów i spekulację mieszkaniami. Znam niejeden taki przypadek kiedy młodzi ludzie wzięli kredyt na mieszkanie i musieli jechać za granicę żeby go spłacać. Rozbita rodzina to nie jest życie tylko rozpacz.
- 7 5
-
2022-02-07 08:03
dlaczego więc władze chciały dać mieszkania imigrantom którzy forsowali naszą granicę? (9)
- 16 44
-
2022-02-07 18:05
bo Polacy to gorszy sort - a najgorszy jest samodzielny, pracujący na 2 etatach Polak.
- 7 0
-
2022-02-07 13:55
bo z imigranta w perspektywie jest często więcej pożytku społecznego niż z zatwardziałego, roszczeniowego (3)
i niereformowalnego polskiego pasożyta i patola
- 17 4
-
2022-02-07 18:39
Sam jesteś patol
Chociażby sama znajomość języka decyduje o tym, że rodak jest lepszym pracownikiem. Praca to też komunikacja interpersonalna.
- 1 7
-
2022-02-07 15:59
hmm widać to we Francji albo w Szwecji (1)
- 6 8
-
2022-02-07 18:55
nie, widać to po większości polskich emigrantów na Zachodzie. W większości sobie nieźle radzą, nawet ci, którzy pojechali z marną znajomością języka. Po prostu emigranci mają większą motywację.
- 6 2
-
2022-02-07 08:35
drogi upośledzony pisowco (konfitury z konfy to też pis).
Kim innym jest ktoś kto ucieka ze swojego kraju i prosi o szansę na start normalnego życia.
A kim innym jest patologia która całe życie tylko dej, dej, mi się po prostu należy
może teraz zrozumiesz, choć wątpię bo ci blisko do tej patologii- 39 12
-
2022-02-07 08:34
(2)
Żeby i pomoc na początku życia w PL
A czemu pan Tomasz nie pójdzie do pracy, nie pójdzie do pracy jego żona i nie kupią sobie mieszkania, jak normalni ludzie?- 46 8
-
2022-02-07 18:36
Zmień pracę i weź kredyt? (1)
Daruj ale normalnych ludzi nie stać na kredyt.
- 8 4
-
2022-02-08 13:55
Własnie normalnych stac
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.