• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy Bohaterów Getta boją się tramwaju

Krzysztof Koprowski
8 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna: w tym roku przetarg na budowę
  • Tak mogłaby wyglądać ul. Bohaterów Getta Warszawskiego z torowiskiem tramwajowym. Miasto rozważa możliwość rezygnacji z sieci trakcyjnej, więc tramwaje pokonywałyby ją na akumulatorach.
  • Tak obecnie prezentuje się ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.
  • Propozycje poprowadzenia tras tramwajowych przez centrum Wrzeszcza z kosztami pełnych przebiegów poza obszarem mapy. Wariant zielony zakłada pełne wykorzystanie rezerwy Nowej Politechnicznej, dwa pozostałe - poprowadzenie trasy przez Piecki-Migowo (Morenę).

Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego zobacz na mapie Gdańska we Wrzeszczu zawiesili na kamienicach transparenty i czarne flagi, manifestując w ten sposób sprzeciw wobec budowy tramwaju przez ich ulicę. Choć urzędnicy podkreślają, że ostateczna decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła, to z analiz wynika, że taki przebieg jest najkorzystniejszy.



Czy należy budować tramwaj przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego?

Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego od samego początku sprzeciwiali się poprowadzeniu trasy tramwajowej łączącej Morenę z Wrzeszczem przez ich ulicę.

Pomysł ten pojawił się po rezygnacji z pierwotnych planów budowy trasy tramwajowej w poszerzonej ul. Do Studzienki zobacz na mapie Gdańska.

Po przeprowadzeniu analiz, wariant budowy trasy tramwajowej przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego okazał się najbardziej korzystny pod względem czasu przejazdu, kosztów budowy i kosztów dalszej eksploatacji (kolorowe plansze z wyliczeniami poniżej).

Projektanci trasy uznali też, że włączenie torów tramwajowych biegnących z Moreny do tych biegnących al. Grunwaldzką na skrzyżowaniu z ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, nie spowolni ruchu na Grunwaldzkiej i pozwoli zarazem na utworzenie jednego wspólnego przystanku dla tramwajów jadących w kierunku Moreny oraz jadących do centrum Gdańska.

  • Warianty przebiegu Trasy GP-W.
  • Analiza wielokryterialna przebiegu Trasy GP-W.
  • Analiza wielokryterialna przebiegu Trasy GP-W.
  • Analiza wielokryterialna przebiegu Trasy GP-W.
  • Analiza wielokryterialna przebiegu Trasy GP-W.
  • Analiza wielokryterialna przebiegu Trasy GP-W.


Ale te argumenty nie przekonują mieszkańców.

- Nie uważam, by najwyższym priorytetem było utrzymanie maksymalnej przepustowości al. Grunwaldzkiej. Skrzyżowanie Do Studzienki z Grunwaldzką i Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska i tak wymaga reorganizacji, m.in. pod kątem czasów skrętu i jazdy na wprost, ponieważ w obecnej formie jest niebezpiecznie. Tymczasem puszczenie tramwaju zaledwie kilka metrów od okien budynków przy Bohaterów Getta, zamiast spowolnienia ruchu na al. Grunwaldzkiej, na pewno nie poprawi bezpieczeństwa ruchu - przekonuje Michał Błaut, aktywista miejski i jednocześnie mieszkaniec ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.
  • Transparenty i flagi, które wywiesili mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.
  • Transparenty i flagi, które wywiesili mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.
  • Transparenty i flagi, które wywiesili mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.
  • Transparenty i flagi, które wywiesili mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.
  • Transparenty i flagi, które wywiesili mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.
Jednak jeszcze większe obawy mieszkańców budzą warunki geologiczne w tym rejonie miasta.

- Wstępna opinia geotechniczna (format PDF) przedstawiona przy okazji projektu, podaje jedynie, że sytuacja w tej części Wrzeszcza jest skomplikowana. Z naszych ekspertyz wynika, że pod dwoma metrami ziemi i gruzu znajduje się torf i cieki wodne. Umocnienie gruntu na potrzeby trasy tramwajowej może spowodować przecięcie cieków wodnych, a w efekcie doprowadzić do niestabilności naszych domów - argumentuje Błaut.
Zdaniem projektanta Marka Nakoniecznego z pracowni Alter Polis, która wraz z Mostami Katowice analizowała różne przebiegi tramwaju, obawy mieszkańców są na wyrost.

- Mieszkańcy mają rację mówiąc, że obecny stan infrastruktury ulicy jest zły. Odnoszą się jednak do stanu bieżącego: do starego kolektora, do problemów z instalacjami w ulicy, które w dużej mierze pochodzą jeszcze z czasów przedwojennych. Jeżeli jednak tramwaj powstanie w ciągu ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, to cała ta infrastruktura ulicy zostanie zbudowana od nowa, zgodnie z najnowszymi technologiami - zapewnia Marek Nakonieczny.
Zwraca też uwagę, że wbrew obawom mieszkańców ich ulica nie umrze, ale raczej ożyje.

- Ta ulica zmieni całkowicie charakter, stanie się bardziej elegancka. Inwestycja nie skończy się przecież na instalacjach pod ziemią i położeniu szyn, ale też na nowej nawierzchni, małej architekturze. Będzie to pretekst do uporządkowania całego fragmentu miasta.

Wizualizacja przebiegu tramwaju w wariancie Piecki-Migowo (Morena)-Sobieskiego-rezerwa Nowej Politechnicznej-Bohaterów Getta Warszawskiego.



Działania mieszkańców negatywnie ocenia też Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, czyli stowarzyszenia, które zainicjowało publiczną dyskusję o odejściu od wyburzeń na ul. Do Studzienki. FRAG wprawdzie nie proponował budowy tramwaju przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, ale obecnie uznaje ten wariant za najbardziej odpowiedni.

- Tramwaj jest ogromną szansą dla tej części miasta, która wymusi remont nawierzchni, instalacji i ucywilizowanie ruchu. Prawdziwym uśmierceniem ulicy byłoby pozostawienie jej w obecnym kształcie. Bo jeśli tramwaj pojawi się na Do Studzienki i zablokuje skrzyżowanie z Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska, to uciekną stamtąd kierowcy, którzy pojawią się m.in. właśnie na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego - przekonuje Karol Spieglanin, prezes FRAG-u.
Jego zdaniem duża część protestujących nie jest świadoma konsekwencji zablokowania budowy tramwaju przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

- Spełnienie postulatów mieszkańców tej ulicy zaszkodzi nie tylko wszystkim naokoło, ale także im samym - dodaje Spieglanin.
Tymczasem miasto wciąż nie wybrało ostatecznego przebiegu nowej linii tramwajowej.

- Nie mamy podjętych jeszcze żadnych decyzji. Czekamy na koreferat Kazimierza Jamroza z PG, który ma wykazać, czy przyjęte w procesie wielokryterialnej oceny wskaźniki były słuszne i prawidłowe, czy może należało wziąć pod uwagę jeszcze inne kwestie - informuje Włodzimierz Bartosiewicz z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, jednostki odpowiedzialnej za projekt nowej trasy.
Wytyczenie trasy tramwajowej przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego (po lewej stronie) pozwoliłoby na utworzenie wspólnego przystanku przesiadkowego na al. Grunwaldzkiej. W prawym górnym rogu widoczna ul. Do Studzienki. Wytyczenie trasy tramwajowej przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego (po lewej stronie) pozwoliłoby na utworzenie wspólnego przystanku przesiadkowego na al. Grunwaldzkiej. W prawym górnym rogu widoczna ul. Do Studzienki.
Przypomnijmy, że dotychczas Politechnika Gdańska negowała każdy wariant przebiegu, który w jakikolwiek sposób ingerował w tereny uczelni. Wśród argumentów wymieniano przede wszystkim ten, że przy planowanej trasie tramwaju stoją czułe laboratoria, które trzeba chronić przed drganiami. Wariantem alternatywnym wobec dotychczasowych propozycji było skierowanie tramwaju okrężną trasą przez ul. Traugutta zobacz na mapie GdańskaPark Akademicki zobacz na mapie Gdańska do Opery Bałtyckiej zobacz na mapie Gdańska lub powrót do pierwszego wariantu przez ul. Do Studzienki.

Trasowanie przebiegu Trasy Gdańsk Południe-Wrzeszcz z prowadzeniem przez Piecki-Migowo (Morenę) i wariantami przez ul. Do Studzienki i Siedlicką

Miejsca

Opinie (483) 6 zablokowanych

  • Troszka przesada

    Moim zdaniem to dobrze że miasto chce rozbudować trasę tramwajów ale zawsze znajdą się ludzie którym się coś nie podoba ja bym na nich nie zwracał uwagi ale też nie można ich ignorować bo to nie za ładnie. Jak się boją tramwajów to niech się boją ale niech dadzą innym jeździć a jak będzie ta nowa trasa to najwyżej nie będą z niej korzystać. Rozumiem że chcą mieć spokuj od Hałasów ale i tak w taki sposób się od nich nie odizolują! Tym bardziej że w tamtych okolicach tramwaje są potrzebne,ponieważ autobusy są wiecznie zapchane.

    • 1 5

  • Tramwaj w Sopocie

    A kiedy bedzie tramwaj w Sopocie

    • 2 0

  • dobry pomysł (2)

    Popieram pomysł tramwaju w tamtym miejscu! Dzięki temu cała okolica ożyje i może dzięki temu da się uratować te piękne kamienice które teraz niszczeją i straszą! w nocy strach chodzić w tych oalicach a może dzięki nowej inwestycji to wszystko się zmieni na lepsze

    • 2 9

    • :)

      Też popieram budowę tramwaju

      • 0 2

    • A tramwaj je upiększy ?

      • 2 0

  • tramwaj jest potrzebny

    Dojaz w tamte miejsca jest ograniczony wyłącznie o autobusy które stoją w korkach i często źle podjeżdżają na przystanki a tramwa ma tory i zatrzymuje się bardzo blisko przystanku. Wiem bo poruszam się na wózku inwalidzkim i jeżdżę w tamte okolice na rehabilitację

    • 2 2

  • Przesadzacie z tym protestem !!! (4)

    Oczywiscie wielkie protesty itp.
    A co mieli by powiedziec mieszkancy ul. Do Studzienki?
    Tam wogole miasto planowala wyburzac kamienice i walnac taka pasmowke ze to dopiero dalo by czadu ludziom mieszkajacym przy tej ulicy ...
    Na milosc Boska ludzie zastanowcie sie troche !!!
    To jest na maxa egoizm z waszej strony bo na waszej ulicy by przejezdzal tylko tramwaj a one teraz sa duzo cichsze, po za tym teraz sa takie technologie ze nic zabudownie by sie nie stalo a i dla was bylo by lepiej bo mieli byscie blizej do tramwaju czyli lepsze przemiszczanie sie !!!
    I tak mieli byscie spokojniej pod oknami jak mieszkancy ul. Do studzienki, ktorzy i tak juz dostaja w kosc od nadmiaru ilosci aut pokonujacych te ulice, autobusy, bliskosc Grunwaldzkiej ... Uwazam ze przesadzacie nie liczac sie z sasiadami ... Byle wam bylo wygodnie a reszta niech ma przekichane totalnie !!!

    • 1 9

    • Miasto da wam nowe mieszkania zamiast tych tymczasowych ruder

      A po drugie w planach miasta zawsze było zaznaczone że dawna Hibnera obecna Do Studzienki ma zabudowę tymczasową do czasu budowy nowej drogi

      • 1 2

    • (2)

      O budowie NP mieszkańcy Do Studzienki pewnie wiedzieli od dziesiątek lat. # rudery do wyburzenia i tak są w takim stanie, iż trzeba je wyburzyć. Bo nie remontowano ich mając na uwadze NP.

      • 2 2

      • owszem sa tam budynki ktore mozna podpisac ,, rudera ,, ale sa tez takie kamienice jak na ul. Obroncow Getta Warszawskiego wiec do takich wpisow przydala by sie chwila zastanowienia ...

        • 3 3

      • Dokładnie.

        • 2 2

  • Gumowe koła (1)

    No i proponuję na "gumianych kołach" . Nie będą hałasować !

    • 1 1

    • W kilku miastach we Włoszech takie jeżdzą i wcale nie są takie ciche.

      • 1 0

  • Organizacja Pana Koprowskiego zablokowała budowe tramwaju po przygotowanej przez Niemców w 30 latach

    ścieżce i ul Do Studzienki i chce na siłe wcisnąć tramwaj w wąskie uliczki .
    Władze miasta powinny przestać patyczkować się z FRAGIEM i we wszystkim im ulegać ( patrz zwężenie Kartuskiej i w tym roku zwężenie Podwala Przedmiejskiego) a liczyć ze słowami mieszkańców .

    • 6 0

  • Ci ludzie chyba lekko przesadzają. (51)

    Może warto by ich zabrać na wycieczkę po miastach europy.

    • 317 71

    • Nie może być tak że dla wyimaginowanych lęków (29)

      kilku osób mieszkańcy Moreny i Gdańska Południe zostaną pozbawione szansy na ucywilizowanie połączenia z Wrzeszczem. Mam nadzieję, że Władze naszego miasta nie ugną się pod presją.

      • 73 21

      • morena (8)

        Mieszkańcy moreny też nie chcą tej inwestycji

        • 10 29

        • (4)

          Ja jestem mieszkańcem Moreny i pierwsze słyszę. Tramwaj i tak już tu jest i trzeba go połączyć z wrzeszczem skoro są na to pieniądze. Co tu jest do bycia przeciwko

          • 37 6

          • (3)

            Pieniędzy nie ma - miasto jest zadłużone, pieniądze zostaną zabrane Tobie, np. w podatku od nieruchomości

            • 6 16

            • (1)

              Sorry ale pieprzysz głupoty w stylu polska w ruinie

              • 2 1

              • Tunel

                Tunel będą spłacać jeszcze Twoje wnuki :)

                • 1 0

            • prawda

              ale nie wiem, czy wiesz - wszystkie pieniadze jakie ma panstwo pochodza z podatkow.

              • 9 0

        • Mieszkańcy stogów też są przeciw

          • 10 2

        • być może niektórzy mieszkańcy Piecek-Migowa wyrażają się krytycznie o tej inwestycji

          być może uważają, że tylko ich opinia się liczy.

          Nie ma miasta bez gotowości do kompromisu.

          • 6 1

        • suchanina tez nie chca

          chca komunikacji autobusowej. wiadomo jak skonczylo sie to dla autobusow z Jasienia.

          • 10 13

      • (3)

        Połączenie tramwajem ok, ale dlaczego najgorszą trasą? Stara Nowa Politechniczna jest zdecydowanie lepsza, szybsza, tańsza (serio! bo nie idzie zygzakiem, po górkach i nie ma tunelu), a mieszkańcy Do Studzienki żyją z jej świadomością od dekad. I nikt nam nie powie, że białe jest czarne, a czarne jest białe!

        • 7 14

        • i ma wozić działkowców (2)

          oraz powietrze a na koniec blokować skrzyżowanie z grunwaldzką?

          • 10 4

          • (1)

            No tak, Gdańsk Południe to sami działkowcy. Sprawdź, proszę, sobie układ tramwajowy projektowany w Gdańsku. W całości!

            • 4 2

            • ale ten tramwaj nie ma wozić tylko mieskzanców Południa
              dlaczego miałby omijać mieszkańców Moreny

              • 5 0

      • (15)

        Autobusy nie są cywilizowanym połączeniem (sic!)?

        • 18 38

        • stoją w korkach (13)

          a korki będą coraz większe, jak się Jasień i Ujeścisko przez Nową Bulońską zacznie do wrzeszcza pchać...

          • 28 3

          • (8)

            Tramwaj w tym lansowanym przez trojmiasto .pl i wyborczą przebiegu też będzie stał w korkach. Są odcinki, gdzie nie jedzie po wydzielonym torowisku, tylko w jezdni np. w ul. Boh. Getta (sic!)

            • 8 18

            • tak, tylko, ze ta ulica zostaje wtedy wylaczona z normalnego ruchu samochodow (4)

              Mi i tak brakuje tu konkretow.

              Nikt nie mowi, jaki jest przewidywany czas przejazdu przez BGW vs DoS, zakladajac normalny ruch pojazdow po al. Grunwaldzkiej.

              • 5 1

              • (1)

                Co to znaczy wyłączona z normalnego ruchu samochodów? Tramwaj w jezdni oznacza ze mogą się poruszać po niej samochody i zawsze się poruszają. Byłeś choćby we Wrocławiu, Krakowie? Nie widziałes tramwajów stojących w korkach?

                • 2 5

              • widzialem, ale tu normalny ruch samochodow nie bylby dopuszczony

                mieszkancy + zaopatrzenie.

                • 3 2

              • (1)

                Domyśl się dlaczego nie mówi. Można to wyczytać w analizie wielokryterialnej, jak ktoś się zagłebi. Tyko wagi zostały tak dobrane, że czas przejazdu ma .... sprawdź jaką wartość!

                • 2 0

              • 0.1

                • 2 0

            • a co ma być na tym odcinku?

              wjazd tylko dla mieszkańców.

              więc skąd korek???

              • 6 1

            • Sic? (1)

              Masz osiem lat?

              • 7 7

              • ironii nie wyczuwasz ? spojrz dwa posty wyzej

                • 3 5

          • (3)

            Są miejsca, w których tramwaj z korkami też nie wygra. Do tego awaria burzy kursowanie kilku linii. Jeszcze wielu przekona się do autobusów.

            • 11 20

            • warto dlatego co jakis czas zrobic mijanke na torowiskach, aby awarie spowalnialby, (2)

              a nie uniemozliwialy ruch.

              • 14 0

              • (1)

                To jest dobry pomysł ale mogłoby spowalniać ruch, motorniczy zawsze dla pewności musiałby zwolnić, ewentualnie w pewnych miejscach tramwaje nie mogłyby znajdować się równolegle - gdyby zawiódł mechanizm byłaby masakra.

                • 2 3

              • mozna to zrobic tak, aby z daleka bylo widac na w jakim trybie aktualnie jest ustawiony przejazd

                • 3 2

        • a wiesz co znaczy "sic" i jak się tego używa?

          • 11 0

    • gdzie mieszkasz? (4)

      Zamienię się z Tobą na mieszkanie. Ty zamieszkasz w super skomunikowanej części miasta a ja w Twojej spokojnej dzielnicy. Będzie Pan zadowolony :)

      • 13 7

      • Mieszkasz przy BGW? (3)

        Podaj wiecej konkretow dotyczacych mieszkania i ceny.

        • 5 0

        • tak, róg bgw i grunwaldzkiej (2)

          Tramwaj będziesz miał z każdej strony a dodatkową atrakcją są odgłosy tuningowanych samochodów, karetek, straży pożarnej i motocykli. Mieszkanie 2 pokojowe, 69 m2. Wartość mieszkania obecnie to ok. 350 tys, ale jak puszczą tędy wasz tramwaj, to wartość mieszkania na pewno wzrośnie. Trzeba się spieszyć...

          • 9 3

          • ile pokoi w ramach tych 69m2 i jaki tam jest rodzaj ogrzewania

            to brzmi całkiem ciekawie. 310tyś daję jeśli warunki są ok.

            • 1 0

          • Spuść pan do 300, pisz umowę, bierę! Lepiej się pośpiesz, za dwa lat nikt tyle nie da!

            • 2 2

    • których? Może Berlina, Paryża, Calais i Marsylii? (9)

      • 7 3

      • ? (8)

        W Berlinie sa tramwaje.
        W

        • 5 0

        • (7)

          W pozostałych miastach też i są przykłady takich ulic jak ta o która kruszy się kopie.

          • 7 2

          • (6)

            Tramwaj wpycha się w wąskie uliczki np. w historyczna tkankę miejską, tylko jeśli nie ma innej alternatywy . A tu jest - Nowa Politechniczna. Można by pomyśleć o jej wyposażeniu, etapowaniu itd., a nie bezmyślnie wyrzucać do kosza, bo panowie z FRAGu rzucili hasło, że stare jest be.

            • 8 6

            • historyczna tkanka miejska? (5)

              BGW nie jest ani taka hisotryczna, ani taka miejska. Zwykla ulica jakich wiele.

              Co do problemow, o ktorych glownie mowia mieszkancy BGW to goelogia. Jednak nie chca pokazac dokumentow jakie na ten temat maja.

              Co do geologii, to DoS jest niezwykle blisko i sadze, ze grunt nie rozni sie znacznie od tego, co jest na BGW.

              Jesli chodzi o pierwotny plan Nowej Politechnicznej, to warto zauwazyc, ze glownym argumentem byl brak mozliwosci zrobienia skretu w lewo. Taka przynajmniej slyszalem wersje kilkukrotnie, nie widzialem dokumentacji, ktora by to uwiarygodniala.

              • 7 2

              • (2)

                Nie mógł Pan zobaczyć czegoś, czego nie ma, to mnie nie dziwi. To, że ktoś coś powtarza wielokrotnie, nie znaczy, że jest to prawdą. Chociaż na tym opiera się zawsze propaganda, którą w tym przypadku stosuje p. Koprowski. Jak widać z powodzeniem, sądząc po komentarzach.

                • 2 2

              • nie widzialem takze dokumentacji udowadniajacej fatalne warunki geologiczne (1)

                na ulicy BGW. A o tym przeciwnicy mowia bez przerwy. Szkoda, ze bez podania dokumentow.

                • 2 1

              • Moim zdaniem oba argumenty są wymyślone na siłę - zarówno o gigantycznych trudnościach w zaprojektowaniu lewoskrętu, jak i fatalnych warunkach geotechnicznych na BGW. Ale jest wiele innych rzeczowych argumentów, które warto wziąć pod uwagę, zanim podejmie się decyzję o wyborze wariantu. Polecam lekturę analizy wielokryterialnej Mosty Katowice. Warto zwrócić uwagę na dobór wag do analizowanych kryteriów. Zwłaszcza ta do czasu przejazdu jest niezła (taka sama jak do zniszczenia nieużytków i częściowej likwidacji ogrodów działkowych jak dobrze pamiętam).

                • 2 0

              • (1)

                Nikt nie napisał, że jest historyczna. Kłania się czytanie ze zrozumieniem.

                • 1 4

              • prosze przeczytac jeszcze ze 2-3 razy moja wypowiedz

                nie mowie, ze jest historyczna.

                "BGW nie jest ani taka historyczna, ani taka miejska. Zwykla ulica jakich wiele."

                • 3 0

    • W miastach Europy jest metro (3)

      Pod ziemią

      • 5 3

      • Oj, gdzie Ty w tej Europie byles... (2)

        Kolej podziemna w miastach Europejskich sie zdarza, a nie jest.

        Bardzo czesto jest tez slabo wietrzona i zaniedbana.

        Co do tramwajow, to na pewno czesciej mozna je spotkac. Jesli masz zamiar w tej dyskusji leczyc swoje kompleksy Europy, to prosze idz poplacz w kacie.

        Albo lepiej - pojedz chocby do Londynu zobaczyc, jak wyglada metro... Zapraszam w szczegolnosci na stacje Victoria (samo centrum, jedna z glownych stacji metra). Wyglada od kilku lat, jak w trakcie przebudowy. Ale nie, ten brak tynku i zacieki to po prostu norma dla tej stacji.

        • 7 2

        • W d*pie byłeś stolec widziałeś a się mądrzysz (1)

          • 4 7

          • Podaj prosze mista, w ktorych byles, skoro uznajesz sie za swiatowca

            bedziemy mogli porownac doswiadczenia zwiazane z komunikacja publiczna.

            • 3 1

    • Np. do Warszawy, Plac Zbawiciela, kirunek Filtry.

      • 9 1

    • Wszelkie fobie należy leczyć.

      • 14 5

  • (10)

    Na wizualizacji tramwaj na BGW wyglada ładnie, ale chyba więcej ludzi jeździłoby nim gdyby przebiegał bliżej GUMedu.

    • 52 62

    • 20 tys studnetów na PG (1)

      i już jest duża grupa docelowa + Ci co do Wrzeszcza to już wgl. pełne tramwaje

      • 10 3

      • w okolicach gumed

        jest 5 tys studentów, drugie tyle personelu, a do tego tysiące pacjentów, którym trudno podejść pod górę od tramwaju na zwycięstwa ( o ułatwieniu dojazdu od strony moreny nie wspominam). poza tym spora liczba tych jadących do wrzeszcza będzie korzystać z linii, nawet, jeśli czas dojazdu będzie o 5 minut dłuższy (bo taka będzie mniej więcej różnica)
        zresztą w przypadku obu uczelni szacunki są bez sensu- akademiki, dojazdy samochodem za wszelką cenę itd. za to do szpitala miasto po prostu POWINNO zapewnić wygodny dojazd tramwajem. i to pod same drzwi. główne wejście do cmi znajduje się około 800 metrów od najbliższego przystanku tramwajowego. pod górę. dla studenta to nie problem, ale dla osoby starszej już tak. szkoda, ze nikt we władzach miasta tego nie widzi.

        • 2 1

    • Moim zdaniem zdecydowanie nie (3)

      PG i PKP Wrzeszcz (lub okolice: biurowce, SKM, PKM, GB, Manhatan) to sa glownymi generatorami ruchu.

      Widac to chocby po liczbie samochodow, czy ruchu pieszym.

      • 7 5

      • (2)

        Liczba aut pod GUMedem tez nie jest mała; na dobrą sprawę to ta linia powinna się rozdwajać i przebiegać przez PG i GUMed.

        • 16 4

        • Slusznie (1)

          jednak nie nalezy laczyc GPW z "utramwajowieniem" UCK/GUMed.

          • 9 4

          • nalezy laczyc!

            Od Nowej Politrchniczne do GUMed powinno pojsc odgalexienie tramwaju.
            TAM jest NAJBARDZIEJ potrzebny.

            • 5 3

    • jak jadę z Jasienia do Wrzeszcza to nie chcę codziennie zwiedzać miasta okrężną drogą (3)

      po co mi wycieczka wzdłuż GUMedu?

      • 14 9

      • Po to ,żeby mieszkańcy BGW mieli dachy nad głową a nie rozpadające się od drgań rudery.

        • 4 4

      • Ja jajajajaja (1)

        A jak ja jade do Gdanska, to nie chce zwiedzac Wrzeszcza i co ?

        • 11 4

        • To jedz przez tczew. Tym sposobem wjedziesz "od du*y strony" i ominiesz wrzeszcz :-)

          • 10 0

  • Bohaterów Getta nie wymaga remontu (5)

    Państwo z FRAG chyba nie zauważyli, że Bohaterów Getta już ma nową nawierzchnię, nowe chodniki, nowe słupki i nie potrzebuje remontu. To ul. Do Studzienki wygląda strasznie, jakieś baraki, krzaki,, krzywe chodniki - syf malaria. Czemu tamtędy trwamwaj nie może pojechać? Dlaczego tamtej tragicznej ulicy nie można przy okazji wyremontować? A tak z ładnej, cichej uliczki Boh. Getta zrobi się tragedia jak na wysepce. To będzie koniec tej ulicy szanowni Państwo. Ktoś ma ewidentnie osobisty interes majątkowy żeby tory nie prowadziły ul. Do Studzienki jak jest w planie zagospodarowania i w studium - inaczej tej nagłej zmiany nie można wytłumaczyć.

    • 27 9

    • jeśli tramwaj pojedzie do studzienki (2)

      to samochody unikając korków pojadą przez BGW właśnie. więc to nie będzie cicha uliczka niestety...

      • 4 2

      • (1)

        Nie wiem dlaczego nikt nie informował mieszkańców Bohaterów Getta, Fiszera. że jeżeli tramwaj włączy się w Grunwaldzką przez Do Studzienki - to na Fiszera i na BGW skierują się potoki ruchu samochodowego tych wszystkich, którzy z kierunku Matejki, Do Studzienki, Fiszera będą chcieli wyjechać na Grunwaldzką (kierunek południowy) omijają korek na skrzyżowaniu Grunwaldzka/ Miszewskiego/Do Studzienki.
        Aby zapewnić przejezdność Bohaterów Getta Warszawskiego dla samochodów tranzytowych - na pewno zlikwidowana zostanie możliwość parkowania "na cichej i spokojnej" uliczce, zamieniona zostanie na 1 kierunkową w kierunku Grunwaldzkiej. Biedą to samochody oczekujące na wjazd na Grunwaldzką, a więc "stojące na włączonym silniku" Tak się stanie bez względu na prognozy ruchu,
        Oczywiście Miasto ucieknie od gruntownej przebudowy tego co pod jezdnią ul. Bohaterów Getta W. - bo "to tylko nieznaczne zwiększenie ruchu - nie opłaca się. Gdyby był tramwaj - to owszem tak, ale skoro go niema niech jest jak jest".

        • 2 3

        • Ale jakie potoki ruchu samochodowego, skoro wszyscy z górnego tarasu będą siedzieli w tramwaju? :-P

          • 3 0

    • No to czemu Wam się ziemia trzęsie ? ... skoro macie już nowe chodniczki i słupki !
      Ziemia Wam się trzęsie, bo to nowe zostało położone na to stare ... jeszcze poniemieckie, w taniej badziewiastej technologi cienkiej warstwy podbudowy i na niej bruku. Niemcy budowali tak w dostosowaniu do ówczesnych pojazdów - furmanek i nie licznych samochodów. Bez zbudowania pod nawierzchnią jezdni poduszki amortyzującej od współczesnego ruchu samochodowego I tramwajowego - Wasze kamienice zawsze się będą trząść się, pękać, odspajać się ściany, aż podzielą los nie istniejącego już budynku przy Politechnicznej. To przecież nie tramwaj w Bohaterów Getta "rozwalił" ten budynek na Politechnicznej !

      • 1 1

    • Tam w ogole nie powinno budowac sie tramwaju.

      Ktos wpadl na idiotyczny pomysl i teraz jest bezmyslnie forsowany.

      • 14 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane