• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy chcą bezpiecznego przejazdu przy PKM Karwiny

Patryk Szczerba
15 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Barierki brakuje na niewielkim fragmencie. Urzędnicy twierdzą, że na razie musi wystarczyć krawężnik.
  • Barierki brakuje na niewielkim fragmencie. Urzędnicy twierdzą, że na razie musi wystarczyć krawężnik.
  • Barierki brakuje na niewielkim fragmencie. Urzędnicy twierdzą, że na razie musi wystarczyć krawężnik.

Kierowcy jeżdżący ul. Strzelców w Małym Kacku obawiają się o swoje bezpieczeństwo. - Ulica jest wąska, położona jest na skarpie, na jej części brakuje barierek ochronnych - tłumaczą. Urzędnicy odpowiadają, że barierki pojawią się, gdy skończy się budowa węzła Karwiny, a na razie zmotoryzowanym musi wystarczyć krawężnik.



W ostatnich latach osiedle, znajdujące się w części Małego Kacka położonej obok torów, zdecydowanie się powiększyło. Przybyło mieszkańców, a wraz z nimi samochodów.

Powstał przystanek PKM Karwiny, a za kilka lat Karwiny i Mały Kack połączy kładka pieszo-rowerowa biegnąca od ul. Strzelców do Nałkowskiej. Na początku plany zakładały utworzenie przejazdu przeznaczonego głównie dla kierowców, ale pod naciskiem gdynian prezydent Wojciech Szczurek musiał zmienić zdanie.

Czytaj więcej: Kładka Karwiny - Mały Kack

Mieszkańcy: nie ma barier, jest zagrożenie



Mieszkańcy do zlokalizowanych przy torach budynków dojeżdżają ulicą Strzelców. Nie jest ona w całości wyposażona w bariery ochronne, co zdaniem zmotoryzowanych może skończyć się tragicznie.

- Obecnie, gdy szybko robi się ciemno i ogólnie aura wymaga uwagi na drodze, jazda ul. Strzelców bywa niebezpieczna. Samochody czasami muszą się wymijać, chodzą tędy także piesi. Brak pełnego zabezpieczenia od strony torów może skutkować wypadkiem. Obawiam się, że w końcu jakieś auto spadnie ze skarpy na tory - mówi pani Barbara.
Dodaje, że próbowała przekonać urzędników do poprawy bezpieczeństwa na ul. Strzelców, ale bez rezultatu.

Urzędnicy: jest krawężnik i strefa Tempo 30



Urzędnicy, w odpowiedzi na nasze pytania, przyznają, że byli na miejscu, by zobaczyć, czy montaż dodatkowego zabezpieczenia jest rzeczywiście potrzebny.

- Przeprowadziliśmy wizję lokalną na ulicy Strzelców we wskazanej lokalizacji. W 2019 roku gdyński Zarząd Dróg i Zieleni zbudował na newralgicznym odcinku krawężnik. Zabezpiecza on krawędź jezdni oraz chroni pojazd przed ewentualnym zsunięciem w stronę skarpy - wskazuje Hanna Wyszyńska, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Przypomina jednocześnie, że na ulicy obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h i podkreśla, że krawężniki, zgodnie z istniejącymi przepisami, umożliwią zainstalowanie na tym odcinku dodatkowych barier sprężystych, ale dopiero... za kilkanaście miesięcy.

- Taki wariant zabezpieczenia przewidziano w zakresie budowy węzła integracyjnego Karwiny, w ramach którego ul. Strzelców zostanie przebudowana - wyjaśnia.

Węzeł Karwiny w tegorocznym budżecie Gdyni



Przypomnijmy, że budowa wartego około 80 mln zł węzła Karwiny miała rozpocząć się w 2019 roku. Ponad 33 mln zł, które zabezpieczono na ten cel, zdjęto jednak z wydatków budżetowych i wydano między innymi na Miejski Kalendarz Imprez Kulturalnych, remonty szkół czy zakup mieszkań komunalnych. W budżecie na 2020 rok inwestycja znów figuruje.

W ramach węzła Karwiny powstanie parking, buspasy, od podstaw zostanie zbudowana też pętla autobusowo-trolejbusowa oraz część chodników i dróg rowerowych.

  • Tak ma wyglądać węzeł Karwiny
W ramach budowy węzła Karwiny planuje się także przebudowę dwóch wiaduktów nad torami w ciągu ul. Wielkopolskiej, na wysokości skrzyżowania z ul. Strzelców i ul. Sopocką. Rozbudowana będzie też ul. Korzenna - na odcinku od ul. Wielkopolskiej do ul. Buraczanej. Dodatkowy pas nie tylko dla autobusów pojawi się na ul. Nowowiczlińskiej (kierunek do centrum), na odcinku od obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej.

Władze Gdyni: zaczniemy od budowy parkingu



Ponadto przebudowane zostaną skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Strzelców i Sopockiej, a także Wielkopolskiej, Nowodworcowej i Korzennej oraz skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Racławickiej i Parkowej. Przewidziano też rozbudowę ul. Sopockiej wraz z przebudową skrzyżowania ul. Sopockiej z ul. Wzgórze Bernadowo.

- Zaczniemy od ul. Nowowiczlińskiej i skrzyżowania ulic Sopockiej i Strzelców oraz budowy tam parkingu przesiadkowego - mówił w listopadowym wywiadzie Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (182) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Wystarczy nie pędzić (13)

    Jak się jeździ tam 100km/h to nic dziwnego że strach.
    Należy jeździć 50 i to wystarczy.
    Chociaż oczywiście ze względu na charakter tej drogi i duży ruch pieszych jest tam strefa tempo30

    • 115 9

    • (1)

      Ciekawe czy autor opinii chociaż raz jechał tą drogą nocą. Na zdjęciach mamy akurat piękny odcinek z krawężnikiem i asfaltem, a prawda jest taka, że odcinkami brakuje krawężnika i są betonowe płyty, zero zabezpieczenia przed zjazdem ze skarpy. Ludzie chodzą z pkm po nieoświetlonej drodze, bo brakuje chodnika. A ten kto twierdzi, że wystarczy tam jechać 50 czy nawet 30 km/h to wykazuje kompletny brak wiedzy na temat tej drogi. Gdy jedzie samochód z naprzeciwka a zwłaszcza autobus to tam się jedzie 10 km/h by przejechać obok siebie i nie spaść z tej skarpy. Także zachęcam do przejażdżki i dopiero pisania komentarzy. Spacer także polecam.

      • 4 4

      • Ale wiesz, że z drugiej strony drogi

        jest całe pole? Nie musisz zjeżdżać na barierkę, naprawdę. Zgodzę się, że brakuje oświetlenia, ale z tymi barierkami to sobie darujcie. Zabezpieczeniem przed zjazdem ze skarpy jest nasz, kierowców, zdrowy rozsądek, a nie krawężnik. A skoro nie znasz gabarytów własnego auta, bo nie umiesz minąć się z autem z naprzeciwka, to chyba wina braku umiejętności. I TAK, znam tę drogę.

        • 0 0

    • czyli przy 50km/h podczas ewentualnego potracenia piszego, tylko strupy i zadrpania ? (7)

      wez sie ogarnij czlowieku. barierka ma byc i tyle, nie ma gadania, a jesli nie barierka to przynajmniej slupki ostrzegawcze albo cos w tym stylu. widac nic sie nie zmienia, standardowa polska procedura, dopoki ktos nie zginie to nic nie zrobia.

      • 1 27

      • W jaki sposób bariera ma chronić pieszego ? (2)

        • 2 0

        • chroni pieszych przed przekraczaniem jezdni w miejscu niedozwolonym (1)

          i spacerami po nasypie kolejowym. I zapewne taka jest ukryta idea pomysłodawców, tylko nikt nie odważył się tego powiedzieć głośno.

          • 0 0

          • A widziałeś ten nasyp?

            Tam i bez barierki ciężko wejść/chodzić bo są krzaki/drzewa i jest bardzo stromo

            • 0 0

      • Jakoś tyle lat nikt nie spadł na tory.

        Poza tym tam jest ograniczenie bodajże do 40, a piesi powinni chodzić drugą stroną jezdni, skoro od strony torów nie ma barierki. Właściwie to nie ma tam nawet za bardzo miejsca żeby iść pieszo. Po drugiej stronie jest całe pole.

        • 0 0

      • Kiedys tam byla droga z plyt (1)

        Ciesz się że masz asfalt

        • 4 0

        • i nadal jest z płyt

          • 1 0

      • Bez barierki będziecie jeździć ostrożniej i będzie dużo bezpieczniej

        Ale widać niektórzy tor wyścigowy chcą aby po pijaku jeździć i nie spaść w zagłębienie

        • 7 0

    • @qazq, przy pierwszej gołoledzi zmienisz zdanie :)

      Zapewniam Cię.

      • 0 1

    • Nie pędzic i nie wyprzedzać gorki

      I nie wyprzedzac lebiegów na leżących policjantach

      • 2 0

    • Tam jest max 30. ...

      • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    Na strzelcow brakuje chodnika i oswietlenia (8)

    Barierki nie są problemem brakuje chodnika od wielkopolskiej i oświetlenia.. strach puścić dziecko kiedy szybko robi się ciemno a rozpędzone samochody wjeżdżają na pseudo chodnik bo boja się wpaść do rowu .. jedyne wyjścia to Czekanie ma autobus na nieoświetlonym przystanku . Deweloper który budował Azymut powinien zrobić te cześć drogi.

    • 28 0

    • Oczywiście że powinien! (2)

      Jakby budowałby ktoś spoza Szczurowej kliki dostałby w papcie wybudowanie drogi z chodnikiem i ścieżką rowerową i to nie tylko na tak krótkim odcinku...

      • 5 0

      • co to za bzdura...

        • 0 0

      • dobre

        ...myślisz kto zapłaciłby w cenie metra za ta drogę ?

        • 3 0

    • (2)

      Info dla wszystkich hejtujacych, opluwajacych, zazdrosnych a nie znających faktów. Droga asfaltowa z chodnikami była zbudowana z pieniędzy kupujących mieszkania z osiedli Na Polanie oraz Altorii 1. Na Strzelców mieszkają normalni ludzie, zdarzają się jednostki łamiące przepisy ruchu drogowego, jeżdżące środkiem i mimo zakazu z prędkością ponad 30km/h. To nie mieszkańcy Strzelców , Małego Kacka lub Karwin chcieli mostu nad torami, tylko prezydent i jego ludzie. Na szczęście pomysł upadł, bo mieszkańcy powiedzieli NIE. Mieszkanie nie kosztowały i nie kosztuja 15000 zł za m2. Miasto wydaje pozwolenia na budowę, w ogóle nie uwzględniając faktu, że wokół deweloper nie wybuduje miejsc postojowych wokol lub wybuduje ich kilka. Planisci miejscy nie myślą o takich rzeczach, podobnie o oświetleniu bądź niebezpiecznym poboczu na długości kilkunastu metrów. To wstyd , ze deweloper który wybudował osiedle Azymut nie pomyślał o drodze, parkingu zewnętrznym , chodniku i oświetleniu zewnętrznym.

      • 9 0

      • Dodatkowo płyty udające chodnik na odcinku od Wielkopolskiej do Olgierda wedle prawa nie są chodnikiem, są położne na działce należącej do Inpro, za korzystanie z ich terenu miasto płaci im jakieś grosze. Tak powiedział mi kierownik budowy osiedla

        • 0 0

      • Dodatkowa informacja

        Drogę Strzelców od Wielkopolskiej do osiedla Hovenian zafundowali mieszkańcy Hoveniana.
        Miasto prawdopodobnie położyło płyty jumby pomiędzy odcinkiem hovenian - osiedla na polanie i altoria (nie wiem tego na 100%)
        Płyty są obrócone o 90 stopni (wbrew sztuce) powodując hałas na całym osiedlu Hovenian

        • 4 0

    • problemem jest brak popytu na barierki

      komuś trzeba je upchnąć żeby firma wyszła na swoje. A podatnikom się wmówi, ze mieszkańcy sami o nie prosili, bo bali się jeździć po prostej drodze. Oczywiście po remoncie węzła barierki będą zamienione na jakieś inne, docelowe rozwiązanie.

      • 0 1

    • Cóż, strach tamtędy iść dorosłemu, kiedy nie ma chodnika, bo auta nie jada wolno obok. Co dopiero dzieci do szkoły pieszo puszczać. A potem zdziwienie, że podwożone są i że dużo aut na drodze. Błędne koło.

      • 5 0

  • To nie są mieszkańcy Karwin tylko Małego Kacka (2)

    • 9 1

    • (1)

      niepradwa czesc strzelców to karwiny

      • 0 2

      • Cała Strzelców to mały kack

        • 0 0

  • barjery

    a dlaczego tego nie zrobił deweloper przecież wziął dużo kasy

    • 0 0

  • tam im od tego "prestiżu" sie w głowach przewraca :) (2)

    co za roszczeniowe chamstwo tam mieszka :) bardzo się ciesze ze będzie kładka a nie wiadukt :) bo jak widzę jak po tych jumbo jeździcie tymi waszymi szrotami to głowa mała, gnijcie na tym zad*pi oby z dala od Karwin :)

    • 14 3

    • Nie ma to jak anonimowo spuścić ciśnienie, może czas na snikersa ?
      W imieniu mieszkańców - pozdrawiamy !

      • 1 0

    • Czy zamierzasz coś zrobić z tym, że jesteś hejterem? Jak się z tym czujesz? Dlaczego promujesz hejt?

      • 3 0

  • (1)

    najpierw porządny i bezpieczny dojazd buduje developer, a potem dostaje zezwolenie na budowę,w tym przypadku jest zupełnie odwrotnie.Co na to urzędnicy?

    • 2 0

    • Ale na tym nie zarobi a to przecież najważniejsze

      • 0 0

  • rt (3)

    Już w trakcie budowy Osiedla Hovnanian spadł samochód z tego nasypu (w okolicach dzisiejszego przystanku PKM)

    • 8 22

    • Ok 13 lat temu , zima oraz wiosna również spadł ale uciekając nocą przed policja

      • 1 0

    • Chyba twoj.

      Dalej się leczysz?

      • 0 0

    • Chyba był pijany

      albo bez prawa jazdy chociaż jak widać prawo jazdy nie chroni przed głupotą.

      • 10 0

  • Opinia wyróżniona

    Oświetlenie (8)

    Na tej ulicy, na odcinku od Wielkopolskiej do końca osiedla Hovnanian, to się akurat prosi o oświetlenie. Ten odcinek w ogóle nie jest oświetlony, a droga po wszystkich budowach jest w złym stanie.

    • 62 3

    • Zima ludzie chodzą doświetlając sobie pseudo chodnik latarkami z telefonow

      • 1 0

    • I dobrze! (3)

      Ta ulica nosiła nazwę Żniwna. I tylko żeby dać upust próżności słoików, zmieniono nazwę na Strzelców. A u was były latarnie na polu?

      • 10 2

      • ...to była ul. żytnia, ale jak ktoś wywalił ponad pół bańki to nie będzie mieszkał w jakimś polu, stąd prawdopodobnie zmiana nazwy ulicy. Teraz tylko same narzekania, ciekawe czy na etapie zakupu ktoś z tych mieszkańców zadał sobie trud zapytania o drogę chodnik etc.
        Takie są efekty kupowania dziury w ziemi.

        • 1 0

      • Nie tylko słoiki (1)

        Moj maz jest rodowitym Gdynianinem!

        • 0 1

        • A mój mąż jest z zawodu dyrektorem...

          ...mianowanym przez dobrą zmianę!

          • 1 0

    • Czy mieszkańcy ul Strzelców i Zniwnej koło siłowni deweloper chce Budować duże osiedle 5 piętrowe między domkami jednorodzinnym pomyślcie nad tym kochani mieszkańcy można by było coś z tym zrobić brak ulic dopiero będzie Meksyk

      • 4 0

    • Hovniane osiedle to i hovniana droga

      gdyby deweloperzy nie stawiali dziesiątek mieszkań pośrodku niczego to by nie było płaczu, że ciemną wiejską drogą trzeba dojeżdżać...

      • 8 1

    • Dokładnie

      Brak oświetlenia to prawdziwy problem i to nie tylko dla kierowców, ale również dla pieszych.

      • 15 0

  • Wiaduktu dla samochodów nie chcieli, a teraz narzekają na jedyną drogą dojazdową. (11)

    Niech się dostosują do strefy 30, nie przyspieszają po przejechaniu przez progi zwalniające i nic im nie będzie. Robią afery jak w gdańskiej Osowie, podobny typ ludzi.

    • 102 14

    • Wiaduktu nie chcieli mieszkańcy buraczanej (1)

      Dla mieszkańców ulicy strzelcow byłby on bardzo korzystny

      • 1 1

      • mieszkancy Strzelców akurat bardzo nie chcieli wiaduktu

        bo zrobiłaby się nam przelotówka dla wszystkich cwaniaczkow omijajacych korki na wielkopolskiej..

        • 2 0

    • A autor w wolnym czasie przychodzi na Strzelców i obserwuje jadące samochody. Tak to jest jak się wypowiada ktoś bez elementarnej wiedzy w temacie. A autor widział zwężenia na tej drodze, brak chodnika, brak oświetlenia, brak krawężnika? Stać tam w nocy jednak nie polecam, chyba że w błotku na trawniku bo chodnikiem to autor daleko nie zajdzie.

      • 0 0

    • Odbilo bogaczom (1)

      Nie pasowal wiadukt i usprawnienie ruchu.Kładka spacerowa w wolne popołudnie żeby można było chwalić się przed krewnymi że wsi. Teraz droga za waska? Może tunel dla jaśnie panstwa?

      • 7 2

      • bogaczom?

        gdzie oni????

        • 1 1

    • Spad aj (3)

      Spad aj bu raku

      • 3 27

      • Witam mieszkańca ul. Strzelców (2)

        Pięknie nam się Pan przedstawił przez setkami czytelników.

        • 15 1

        • przed milionami tutaj słuchaczy (1)

          he hje hje to były czasy. teraz to nie ma czasów.

          • 5 1

          • Kiedyś to było narzekanie, nie to co teraz

            • 0 0

    • ci akurat chcieli

      to ci z innej części tej dzielnicy nie chcieli :D

      • 4 2

    • Ta droga sie normalnie jedzie.Zadne barierki nie pomoga,jak ktos ma za malo klepek w glowie.

      Tam mieszka jak widać roszczeniowa grupa spoleczna.,Może wam jeszcze autostradę wybudować do waszych "apartamentow" na 30 letnie kredyty.Wystarczy jechać przepisowe 30 km/h.Za wiele dla was?

      • 20 6

  • Chodnik!!! (1)

    Tam chodnik jest potrzebny a nie barierki, ew barierka w poprzek. Tam chyba nikt nie jedzie 30...

    • 15 0

    • Na całym obszarze dzielnicy Mały Kack jest tak mało chodników, że strach się tam przemieszczać na pieszo!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane