• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy chcą bezpiecznego przejazdu przy PKM Karwiny

Patryk Szczerba
15 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Barierki brakuje na niewielkim fragmencie. Urzędnicy twierdzą, że na razie musi wystarczyć krawężnik.
  • Barierki brakuje na niewielkim fragmencie. Urzędnicy twierdzą, że na razie musi wystarczyć krawężnik.
  • Barierki brakuje na niewielkim fragmencie. Urzędnicy twierdzą, że na razie musi wystarczyć krawężnik.

Kierowcy jeżdżący ul. Strzelców w Małym Kacku obawiają się o swoje bezpieczeństwo. - Ulica jest wąska, położona jest na skarpie, na jej części brakuje barierek ochronnych - tłumaczą. Urzędnicy odpowiadają, że barierki pojawią się, gdy skończy się budowa węzła Karwiny, a na razie zmotoryzowanym musi wystarczyć krawężnik.



W ostatnich latach osiedle, znajdujące się w części Małego Kacka położonej obok torów, zdecydowanie się powiększyło. Przybyło mieszkańców, a wraz z nimi samochodów.

Powstał przystanek PKM Karwiny, a za kilka lat Karwiny i Mały Kack połączy kładka pieszo-rowerowa biegnąca od ul. Strzelców do Nałkowskiej. Na początku plany zakładały utworzenie przejazdu przeznaczonego głównie dla kierowców, ale pod naciskiem gdynian prezydent Wojciech Szczurek musiał zmienić zdanie.

Czytaj więcej: Kładka Karwiny - Mały Kack

Mieszkańcy: nie ma barier, jest zagrożenie



Mieszkańcy do zlokalizowanych przy torach budynków dojeżdżają ulicą Strzelców. Nie jest ona w całości wyposażona w bariery ochronne, co zdaniem zmotoryzowanych może skończyć się tragicznie.

- Obecnie, gdy szybko robi się ciemno i ogólnie aura wymaga uwagi na drodze, jazda ul. Strzelców bywa niebezpieczna. Samochody czasami muszą się wymijać, chodzą tędy także piesi. Brak pełnego zabezpieczenia od strony torów może skutkować wypadkiem. Obawiam się, że w końcu jakieś auto spadnie ze skarpy na tory - mówi pani Barbara.
Dodaje, że próbowała przekonać urzędników do poprawy bezpieczeństwa na ul. Strzelców, ale bez rezultatu.

Urzędnicy: jest krawężnik i strefa Tempo 30



Urzędnicy, w odpowiedzi na nasze pytania, przyznają, że byli na miejscu, by zobaczyć, czy montaż dodatkowego zabezpieczenia jest rzeczywiście potrzebny.

- Przeprowadziliśmy wizję lokalną na ulicy Strzelców we wskazanej lokalizacji. W 2019 roku gdyński Zarząd Dróg i Zieleni zbudował na newralgicznym odcinku krawężnik. Zabezpiecza on krawędź jezdni oraz chroni pojazd przed ewentualnym zsunięciem w stronę skarpy - wskazuje Hanna Wyszyńska, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Przypomina jednocześnie, że na ulicy obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h i podkreśla, że krawężniki, zgodnie z istniejącymi przepisami, umożliwią zainstalowanie na tym odcinku dodatkowych barier sprężystych, ale dopiero... za kilkanaście miesięcy.

- Taki wariant zabezpieczenia przewidziano w zakresie budowy węzła integracyjnego Karwiny, w ramach którego ul. Strzelców zostanie przebudowana - wyjaśnia.

Węzeł Karwiny w tegorocznym budżecie Gdyni



Przypomnijmy, że budowa wartego około 80 mln zł węzła Karwiny miała rozpocząć się w 2019 roku. Ponad 33 mln zł, które zabezpieczono na ten cel, zdjęto jednak z wydatków budżetowych i wydano między innymi na Miejski Kalendarz Imprez Kulturalnych, remonty szkół czy zakup mieszkań komunalnych. W budżecie na 2020 rok inwestycja znów figuruje.

W ramach węzła Karwiny powstanie parking, buspasy, od podstaw zostanie zbudowana też pętla autobusowo-trolejbusowa oraz część chodników i dróg rowerowych.

  • Tak ma wyglądać węzeł Karwiny
W ramach budowy węzła Karwiny planuje się także przebudowę dwóch wiaduktów nad torami w ciągu ul. Wielkopolskiej, na wysokości skrzyżowania z ul. Strzelców i ul. Sopocką. Rozbudowana będzie też ul. Korzenna - na odcinku od ul. Wielkopolskiej do ul. Buraczanej. Dodatkowy pas nie tylko dla autobusów pojawi się na ul. Nowowiczlińskiej (kierunek do centrum), na odcinku od obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej.

Władze Gdyni: zaczniemy od budowy parkingu



Ponadto przebudowane zostaną skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Strzelców i Sopockiej, a także Wielkopolskiej, Nowodworcowej i Korzennej oraz skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Racławickiej i Parkowej. Przewidziano też rozbudowę ul. Sopockiej wraz z przebudową skrzyżowania ul. Sopockiej z ul. Wzgórze Bernadowo.

- Zaczniemy od ul. Nowowiczlińskiej i skrzyżowania ulic Sopockiej i Strzelców oraz budowy tam parkingu przesiadkowego - mówił w listopadowym wywiadzie Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (182) ponad 10 zablokowanych

  • (2)

    Ten urzędas co mówi że krawężnik wystarczy, jak będzie tragedia to on powinien odpowiadać za śmierć!!

    • 9 26

    • Janusz ma 24 lata więc ty nie możesz być jego synem :)

      • 1 1

    • Nie zwalaj winy za swoj brak umiejetnosci oraz zbyt szybko jazde na kogos innego. Dziecinada

      • 1 0

  • na zdjęciach jak obraz z krajów trzeciego świata

    • 14 4

  • Tam jest za ciemno :/ (1)

    • 20 3

    • co to bylo?

      Metylowy?

      • 0 0

  • Wszelkie wnioski inwestycyjne mieszkancow na terenie miasta Gdyni, składa sie za pisrednictwem dewelopera A.B. Od jego opinii zalezy dalszy los wniosku. Dziwie sie ze mieszkancy jeszcze tego nie przyswoili sobie i skladaja wniosku bezposrednio w UM.

    • 15 2

  • Słupki Staffa (1)

    A ja chce słupki na Staffa żeby mi chamstwo co przyjeżdża do szkoły nie niszczyło chodników.

    • 12 3

    • I przy okazji nie wyrzucało pod wiatę swoich śmieci, co niestety jest nagminne.

      • 0 1

  • w całej gdyni jest masa miejsc gdzie powinny powstać barierki. (1)

    ul płk dąbka długi chodnik wzdłuż ulicy od stawku do biedronki w stronę oksywia., niech miasto zacznie myśleć.tam muszą być bariery ochronne. kierowcy jadą tam po 90 KM/H.

    • 6 2

    • Trzecioświatowe myślenie

      Jak samochody łamią ograniczenia prędkości to się uspokaja ruch, a nie instaluje autostradowe bariery w środku miasta.

      • 0 0

  • Czytam i oczom nie wierzę (1)

    Ktoś boi się jechać obok krawężnika , to jakiś żart ? To chyba królowie środka lub lewego pasa.
    Jeżdżąc na łukach mając ciągłą linie pomiędzy kołami - to jest niebezpieczne ale przy krawężniku?

    • 15 2

    • ciemość widzę

      Przejedź się tam kiedyś w nocyi np. przy padającym deszczu, to może inaczej będziesz śpiewać! Tam w ogóle nie ma oświetlenia.

      • 2 0

  • Śledzie jeździć nie potrafią

    • 3 5

  • Opinia wyróżniona

    Wystarczy nie pędzić (13)

    Jak się jeździ tam 100km/h to nic dziwnego że strach.
    Należy jeździć 50 i to wystarczy.
    Chociaż oczywiście ze względu na charakter tej drogi i duży ruch pieszych jest tam strefa tempo30

    • 115 9

    • czyli przy 50km/h podczas ewentualnego potracenia piszego, tylko strupy i zadrpania ? (7)

      wez sie ogarnij czlowieku. barierka ma byc i tyle, nie ma gadania, a jesli nie barierka to przynajmniej slupki ostrzegawcze albo cos w tym stylu. widac nic sie nie zmienia, standardowa polska procedura, dopoki ktos nie zginie to nic nie zrobia.

      • 1 27

      • Bez barierki będziecie jeździć ostrożniej i będzie dużo bezpieczniej

        Ale widać niektórzy tor wyścigowy chcą aby po pijaku jeździć i nie spaść w zagłębienie

        • 7 0

      • Kiedys tam byla droga z plyt (1)

        Ciesz się że masz asfalt

        • 4 0

        • i nadal jest z płyt

          • 1 0

      • W jaki sposób bariera ma chronić pieszego ? (2)

        • 2 0

        • chroni pieszych przed przekraczaniem jezdni w miejscu niedozwolonym (1)

          i spacerami po nasypie kolejowym. I zapewne taka jest ukryta idea pomysłodawców, tylko nikt nie odważył się tego powiedzieć głośno.

          • 0 0

          • A widziałeś ten nasyp?

            Tam i bez barierki ciężko wejść/chodzić bo są krzaki/drzewa i jest bardzo stromo

            • 0 0

      • Jakoś tyle lat nikt nie spadł na tory.

        Poza tym tam jest ograniczenie bodajże do 40, a piesi powinni chodzić drugą stroną jezdni, skoro od strony torów nie ma barierki. Właściwie to nie ma tam nawet za bardzo miejsca żeby iść pieszo. Po drugiej stronie jest całe pole.

        • 0 0

    • Tam jest max 30. ...

      • 4 0

    • Nie pędzic i nie wyprzedzać gorki

      I nie wyprzedzac lebiegów na leżących policjantach

      • 2 0

    • (1)

      Ciekawe czy autor opinii chociaż raz jechał tą drogą nocą. Na zdjęciach mamy akurat piękny odcinek z krawężnikiem i asfaltem, a prawda jest taka, że odcinkami brakuje krawężnika i są betonowe płyty, zero zabezpieczenia przed zjazdem ze skarpy. Ludzie chodzą z pkm po nieoświetlonej drodze, bo brakuje chodnika. A ten kto twierdzi, że wystarczy tam jechać 50 czy nawet 30 km/h to wykazuje kompletny brak wiedzy na temat tej drogi. Gdy jedzie samochód z naprzeciwka a zwłaszcza autobus to tam się jedzie 10 km/h by przejechać obok siebie i nie spaść z tej skarpy. Także zachęcam do przejażdżki i dopiero pisania komentarzy. Spacer także polecam.

      • 4 4

      • Ale wiesz, że z drugiej strony drogi

        jest całe pole? Nie musisz zjeżdżać na barierkę, naprawdę. Zgodzę się, że brakuje oświetlenia, ale z tymi barierkami to sobie darujcie. Zabezpieczeniem przed zjazdem ze skarpy jest nasz, kierowców, zdrowy rozsądek, a nie krawężnik. A skoro nie znasz gabarytów własnego auta, bo nie umiesz minąć się z autem z naprzeciwka, to chyba wina braku umiejętności. I TAK, znam tę drogę.

        • 0 0

    • @qazq, przy pierwszej gołoledzi zmienisz zdanie :)

      Zapewniam Cię.

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Oświetlenie (8)

    Na tej ulicy, na odcinku od Wielkopolskiej do końca osiedla Hovnanian, to się akurat prosi o oświetlenie. Ten odcinek w ogóle nie jest oświetlony, a droga po wszystkich budowach jest w złym stanie.

    • 62 3

    • Dokładnie

      Brak oświetlenia to prawdziwy problem i to nie tylko dla kierowców, ale również dla pieszych.

      • 15 0

    • Hovniane osiedle to i hovniana droga

      gdyby deweloperzy nie stawiali dziesiątek mieszkań pośrodku niczego to by nie było płaczu, że ciemną wiejską drogą trzeba dojeżdżać...

      • 8 1

    • I dobrze! (3)

      Ta ulica nosiła nazwę Żniwna. I tylko żeby dać upust próżności słoików, zmieniono nazwę na Strzelców. A u was były latarnie na polu?

      • 10 2

      • Nie tylko słoiki (1)

        Moj maz jest rodowitym Gdynianinem!

        • 0 1

        • A mój mąż jest z zawodu dyrektorem...

          ...mianowanym przez dobrą zmianę!

          • 1 0

      • ...to była ul. żytnia, ale jak ktoś wywalił ponad pół bańki to nie będzie mieszkał w jakimś polu, stąd prawdopodobnie zmiana nazwy ulicy. Teraz tylko same narzekania, ciekawe czy na etapie zakupu ktoś z tych mieszkańców zadał sobie trud zapytania o drogę chodnik etc.
        Takie są efekty kupowania dziury w ziemi.

        • 1 0

    • Czy mieszkańcy ul Strzelców i Zniwnej koło siłowni deweloper chce Budować duże osiedle 5 piętrowe między domkami jednorodzinnym pomyślcie nad tym kochani mieszkańcy można by było coś z tym zrobić brak ulic dopiero będzie Meksyk

      • 4 0

    • Zima ludzie chodzą doświetlając sobie pseudo chodnik latarkami z telefonow

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane