• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcą płatnego parkowania na Długich Ogrodach

Maciej Naskręt
8 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Ulica Długie Ogrody w Gdańsku.
  • Parkowanie na ul. Długie Ogrody.
  • Parkowanie na ul. Długie Ogrody.

Radni dzielnicy Śródmieście proszą władze Gdańska o wprowadzenie opłaty za parkowanie samochodów na ul. Długie Ogrody. zobacz na mapie Gdańska Według nich mieszkańcy nie mają gdzie parkować od wczesnych godzin porannych do nocy.



Miasto powinno wprowadzić opłaty za parkowanie na Długich Ogrodach?

Władze dzielnicy Śródmieście przesłały do władz Gdańska uchwałę zachęcającą do wprowadzenia strefy płatnego parkowania na ul. Długie Ogrody w Gdańsku, na odcinku od od Stągwi Mlecznych zobacz na mapie Gdańska do Bramy Żuławskiej. zobacz na mapie Gdańska

- Nie ma co liczyć na budowę parkingu kubaturowego przy ul. Długie Ogrody, nie ma też co liczyć na szybką przebudowę zmieniającą wspomnianą ulicę w deptak. Trzeba się zająć problemem tu i teraz, bo pod tym względem warunki pogorszyły się wszystkim mieszkańcom - mówi Marta Mężyk, zastępczyni przewodniczącej zarządu dzielnicy Śródmieście.
Ulica Długie Ogrody to ostatni duży bezpłatny parking w obrębie centrum i z pewnością kierowcy woleliby, żeby tak pozostało. Jednak dla okolicznych mieszkańców oznacza to duże problemy ze znalezieniem wolnego miejsca .

Proponowana strefa płatnego parkowania. Proponowana strefa płatnego parkowania.
Złą sytuację parkingową potwierdza Karina Rembiewska, menadżer Śródmieścia.

- W okresie letnim już od godz. 9 odnotowujemy 125 proc. obłożenie samochodów na parkingu Długie Ogrody, a chcących zaparkować tam jest dużo więcej - mówi Rembiewska.
Co na to władze Gdańska?

- Uchwała rady dzielnicy Śródmieście to pierwszy krok do wprowadzenia strefy płatnego parkowania. Uważamy, że strefa w tym rejonie co do zasady jest potrzebna, analizujemy jej zakres i wpływ na ruch również na sąsiednich ulicach - wyjaśnia Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej - Do rady dzielnicy wrócimy z konkretną propozycją funkcjonowania strefy, która będzie obejmowała ulicę Długie Ogrody.

Opinie (349) 6 zablokowanych

  • (2)

    Żenada co ta ekipa rządząca wyprawia

    • 15 3

    • hau hau Kacperku (1)

      Bardzo dobrze robią. Mieszkańcy tego chcą

      • 0 7

      • Hau hau zamiast pseudodowcipów o pieluchach?

        Widać rozwijasz się. Jeszcze 2 lata pisania opinii i dogonisz amebę.

        • 3 0

  • tam parkują budowlańcy (2)

    pracujący na okolicznych budowach!

    • 19 1

    • a gdzie mają parkować? Jak ptrzyjeżdżają do pracy powinni mieć pierwszeństwo (1)

      przed mieszkańcami i turystami. Z ich działalności przynajmniej jest jakaś korzyść.

      • 2 0

      • Na swoim polu gnoju na Kaszubach... Gdzie do miasta wieś ?

        • 0 0

  • (2)

    Strefa płatnego parkowania powinna być zwolniona w tych dniach kiedy wierni chodzą do kościoła nie można katolików kasować

    • 6 6

    • Chcesz parkować to płać (1)

      Nikt Cie nie zmusza by wszędzie jeździć samochodem

      • 0 2

      • Idąc tym tokiem myślenia to niech nikt też nie zmusza do opłat za parkowanie na drodze publicznej

        Płacę podatki na drogi publiczne to parkuje, proste ?

        • 2 0

  • Wystarczy nie zabudowywać każdego wolnego placyku i będą miejsca parkingowe w każdym zakątku miasta. (4)

    Prawie każdy ma już samochód stąd potrzeba parkingów a nie następnych budynków gdzie wprowadzą się ludzie dla których i tak zabraknie miejsc parkingowych w wybudowanych garażach podziemnych. Tak nakręca się spirala coraz większego problemu z parkowaniem aut. Czy naprawdę w tym naszym urzędzie miejskim pracują same barany ?

    • 26 5

    • (2)

      no wlasnie wrecz odwrotnie. ilosc miejsc parkingowych powinna byc ograniczona by ograniczyc ruch w danym miejscu. wszyscy chetni nie moga jezdzic i parkowac zwłaszcza w centrum. nie ma na to miejsca. zresztą parkingi są i stoją puste.

      • 3 10

      • Tam gdzie mieszkają ludzie muszą być miejsca parkingowe, bo gdzie mają stawiać samochody (1)

        kilka kilometrów od miejsca zamieszkania ? To co napisał logika jest rozsądne. Miejsca na parkingi nie ma bo zabudowuje się każdy wolny placyk, i to dotyczy całego miasta nie tylko centrum !

        • 9 2

        • to twoj problem. kupujesz mieszkanie kupuj z miejscem parkingowym

          nie licz na to ze ktos ci go fundnie za free

          • 1 5

    • No właśnie. Wywalić te nowe klocki i będzie spokój. Deweloperzy posmarowali a ludzie którzy tu mieszkają odnzawsze mają kłopoty.

      • 3 0

  • Radni Śródmieście

    to niech robią wypad

    • 13 2

  • (6)

    Po pierwsze na stronie Gdańsk.pl powinno być napisane " samochody nie są mile widziane w centrum Gdańska" i robić tak jak robi się w krajach cywilizowanych czyli 2) podwyższać opłaty za parkowanie (w centrum Amsterdamu opłata za godzinę parkowania jest zbliżona do godzinowej stawki brutto...) 3) zmniejszac ilość miejsc parkingowych 4) zwężać ulice, poszerzać chodniki, sadzić zieleń/drzewa 5) inwestować w komunikację miejską!!! 6) wydzielać buspasy

    • 16 18

    • Szkoda, że u nas wciąż jest tyle ludzi którzy tego nie rozumieją

      • 6 7

    • Lisicki, to ty? Wracasz do planowania przestrzeni?

      • 8 0

    • "w Amsterdamie robią" (2)

      1. Zanim Amsterdam zaczął powstrzymywać ruch przez dziesiątki lat budował autostrady mosty i koleje i wielopoziomowe parkingi które uczyniły go wielką metropolią. Gdańsk infrastrukturalnie pozostaje na poziomie pruskiego miasta z początku 20tego wieku. Jedna linia SKM, dwie trzy linie tramwajowe, waskie uliczki, wąskie ulice, bez rozmachu, bez wizji. Problem z parkowaniem łatwo rozwiązałaby budowa dużego parkingu dla autokarów gdzieś na zapleczu Stągiewnej i 3-4 parkingów wielopoziomowych w pobliżu centrum. Tylko że z takich inwestycji nie ma żadnych dochodów więc ekipa Budynia nie jest nimi zainteresowana. łatwiej zapłacić Przekrętowi, żeby szczuł w artykułach i komentarzach na kierowców i turystów.
      2.Amsterdam jest prawdziwą wilomilionową metropolią a nie rozległym obszarowo 450 tysięcznym konglomeratem kiepsko powiazanych komunikacyjnie dzielnic i osiedli o rozbuchanym samopostrzeganiu (obowdnica "metropolitalna", kolejka "metropolitalna" LOL). To są nieporównywalne miasta nieporównywalna liczba mieszkańców. Porównaj sobie liczba pasażerów lotniska Shiphol ok 50 mln rocznie i w Rębiechowie 3 a jak sie w tym rekordowym roku uda to może 4 mln.

      • 4 1

      • (1)

        Skoro Amsterdam ma tak szerokie ulice autostrady i infrastrukturę to czemu wyrzuca samochody z centrum a ludzie jeżdżą na rowerach? Szerokie ulice/autostrady w Amsterdamie...please...to Holendrzy przyjeżdżający do Gdańska muszą być w szoku jak z
        Szerokie są ulice i ile jest samochodow ps a wiesz może ile jest samochodow w Amsterdamie na 1000 mieszkańców?

        • 1 1

        • Rowerowe misie

          Oczywiście wiedzą, jak daleko od Dam znajduje się najbliższy węzeł autostradowy i umieją to porównać z porównywalnym dystansem od Długiego Targu w Gdańsku, prawda?

          • 1 0

    • pitolnij się czasem w łeb zanim coś powiesz pajacu

      • 2 0

  • Jakoś nie widzę tego zeby opłaty coś pomogły mieszkańcom

    ..raczej pogorszą ;)

    • 15 1

  • won z takimi radnymi!

    to jest działanie na szkodę mieszkańców, bo będą musieli płacić abonament. Problem dotyczy pewnych okresów w roku i pewnych pór dnia. Niech Pani Mężyk poszuka sobie w życiu innego zajęcia niż bycie radnym i zacznie np. sadzić buraki.

    • 13 5

  • Jestem za (5)

    Parkingi powinny byc tam platne, mieszkancy powinni miec abonamenty zezwalajace na darmowe parkowanie. Mieszkancy teraz musza placic za miejsca parkingowe na parkingu przy akademii muzycznej, bo miejsca pod blokiem zastawione przez przyjezdnych. A przyjezdni obstawiaja cala ulice wokol tego parkingu, parking swieci pustkami.
    Chodnik na ulicy szopy/dlugie ogrody caly zastawiony, kostka brukowa cala zniszczona przez parkujace tam auta. Cala europa sie ceni, do miast jest ograniczany wjazd pojazdow, parkingi w centrach drogie, a w gdansku burdel

    • 13 12

    • wysiedlić mieszkańców z centrów miast, zbudować hotele, parkingi, knajpy, mariny, muzea, sklepy z pamiątkami i.t.d....i.t.d... (1)

      w centrum zabawa i rozrywka ! na obrzeżach mieszkania i odpoczynek !

      • 4 3

      • W ten sposób właśnie centra wymierają

        Nie mogą centra być tylko turist-zoną, bo taki teren bez stałych mieszkańców przestaje być miastem a staje się sezonową wydmuszką..
        Już to przerabiała Wenecja, Barcelona, Lizbona i inne miasta

        • 2 0

    • Ulica przy bloku w którym mieszaksz nie jest twoją własnością (1)

      Jest miejscem publicznym ogólnie dostępnym (na razie) Mam takie samo prawo parkować jak Ty, Ty zaś masz takie samo prawo parkować na mojej ulicy jak ja. Chcesz wyłączności - kup sobie ulicę będziesz se wpuszczał kogo będziesz chciał.

      • 2 1

      • Znalazł się filozof i jeszcze widać że debil jeśli nie rozumiesz tematu gdy wracasz z pracy i nie możesz pod blokiem w którym mieszkasz zaparkować. Inne osiedla jakoś znalazły na to rozwiązanie i mieszkający tam ludzie nie kupili sobie ulicy baranie

        • 0 0

    • Eitopa się ceni. Ale cała Europa daje jakąś alternatywę. Przeważnie jest to metro, którym można dojechać do ścisłego centrum miasta. A w Gdańsku co? Rozsypujące się tramwaje? Poczytaj codziennie raport z Trójmiasta. Jeden tramwaj nie przyjechał, inny nie odjechał z przystanku. A jeszcze inny się zepsuł albo miał stłuczkę. Na chwilę obecną prawda jest taka, że najbardziej niezawodny środek lokomocji to auto. Oczywiście może ktoś powiedzieć, że rower jest lepszy. Ale na rower nie weźmiesz małego dziecka. Ech... Od zawsze ta sama śpiewka. Ktoś tu chce zarobić, a głupim mieszkańcom wmawia się, że to dla ich dobra. Komuna wiecznie żywa.

      • 2 0

  • parkowanie dla mieszkańców powinno być "darmowe" (1)

    Zwłaszcza jak ktoś postanowi kupić sobie 20 samochodów i trzymać je pod drzwiami. Ciekawe gdzie wtedy będą zwolennicy "darmowego" parkowania.

    • 16 2

    • Eee??

      Ta 58391812282837 od razu.
      Bo czemu by nie?

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane