• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy chcą powrotu bezpośrednich autobusów do centrum Gdańska

Krzysztof Koprowski
28 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Mieszkańcy domagają się, by linie 167 i 168 dojeżdżały do centrum miasta, a nie do pętli Siedlce. Mieszkańcy domagają się, by linie 167 i 168 dojeżdżały do centrum miasta, a nie do pętli Siedlce.

Spotkanie urzędników z mieszkańcami ws. zmian w komunikacji miejskiej po uruchomieniu tramwaju na Morenę nie przyniosło żadnego przełomu. Tematem "alternatywnego połączenia" Kokoszek i Jasienia z centrum zająć ma się specjalna komisja, ale mieszkańcy cały czas domagają się powrotu starego układu linii autobusowych.



Jak najlepiej rozwiązać problemy z dojazdem komunikacją miejską z dzielnic zachodnich?

Spotkanie w szkole przy ul. Azaliowej zobacz na mapie Gdańska skupiło się wokół przekazania informacji o dotychczasowych zmianach i zapewnieniu, że będą wprowadzane poprawki.

- Zwiększyliśmy częstotliwość linii 167 w soboty i niedziele z taktu 30- do 20-minutowego. Wydłużyliśmy trasę linii 168 do Wrzeszcza i zwiększyliśmy jej częstotliwość w weekendy do co 20 minut. Linie 167 i 168 wieczorami jeżdżą na wspólnym odcinku co 15 minut (wcześniej co 30). Uruchomiona została linia 955, która docelowo zastąpiona zostanie przez 155 z Łostowic [być może już na przełomie października i listopada, po oddaniu do użytku mostu nad Potokiem Kozackim; Trasę W-Z pokona ul. Leszczynową zobacz na mapie Gdańska - dop. red.]. Wydłużona została też trasa 164 do Kiełpinka PKM - wymienia Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej.
Dodatkowo od poniedziałku (28 września) zwiększona zostaje częstotliwość kursowania linii 167 i 168 w godzinach szczytu do 15 minut (obecnie 20 minut), co da na wspólnym odcinku takt 7,5-minutowy.

Także linia 955 ma wkrótce zyskać wyższą częstotliwość - co 20 minut (obecnie co 30 minut) i funkcjonować w weekendy.

Rozkłady jazdy sprawdzisz na komunikacja.trojmiasto.pl

Ułatwieniem dojazdu do Pomorskiej Kolei Metropolitalnej ma być natomiast wydłużenie do Karczemek linii 157, co pozwoli na dotarcie do przystanku Matarnia zobacz na mapie Gdańska. Zdaniem urzędników to lepsza propozycja od dojazdu do Kiełpinka PKM zobacz na mapie Gdańska, która wymuszałaby bardzo okrężną trasę ze względu na brak wygodnych zjazdów i wjazdów na al. Armii Krajowej (Trasę W-Z).

Peron tramwajowo-autobusowy na Siedlcach ledwo mieści pasażerów z jednego środka transportu. Sytuacja się komplikuje, gdy jednocześnie do peronu podjeżdżają autobus i tramwaj. Peron tramwajowo-autobusowy na Siedlcach ledwo mieści pasażerów z jednego środka transportu. Sytuacja się komplikuje, gdy jednocześnie do peronu podjeżdżają autobus i tramwaj.
Zmiany mają objąć także samą pętlę Siedlce zobacz na mapie Gdańska.

- Biuro, które projektowało pętlę przygotuje trzy warianty możliwości zmian na pętli. Mamy świadomość, że tramwaje od Siedlec do Śródmieścia stoją na światłach i do końca października sprawimy, by mogły jechać krócej - zapewnia Grzelak.
Jednym z wariantów na pętli ma być poszerzenie płyty przesiadkowej dla przesiadek autobus-tramwaj lub zmiana lokalizacji przystanku autobusowego, tak by tłum z tramwajów i autobusów nie wpadał na siebie wzajemnie.

Czytaj też: Stowarzyszenie miłośników komunikacji proponuje zmiany w tramwaju na Morenę

Dodatkowo urzędnicy chcą powołać zespół do wypracowania nowego alternatywnego połączenia Kokoszek, Karczemek i Jasienia z centrum miasta. W jego skład wchodzić mają przedstawiciele rad dzielnic oraz lokalni działacze społeczni.

Te propozycje jednak nie zadowoliły przybyłych na spotkanie mieszkańców, którzy praktycznie jednogłośnie domagali się przywrócenia autobusów do Śródmieścia, a nie do pętli Siedlce, gdzie trzeba przesiąść się na tramwaj.

  • Argumenty za przywróceniem połączenia autobusowego Kokoszki-centrum miasta przekazane ZTM-owi kilka dni przed spotkaniem.
  • Argumenty za przywróceniem połączenia autobusowego Kokoszki-centrum miasta przekazane ZTM-owi kilka dni przed spotkaniem.
  • Argumenty za przywróceniem połączenia autobusowego Kokoszki-centrum miasta przekazane ZTM-owi kilka dni przed spotkaniem.
  • Argumenty za przywróceniem połączenia autobusowego Kokoszki-centrum miasta przekazane ZTM-owi kilka dni przed spotkaniem.
  • Argumenty za przywróceniem połączenia autobusowego Kokoszki-centrum miasta przekazane ZTM-owi kilka dni przed spotkaniem.
  • Argumenty za przywróceniem połączenia autobusowego Kokoszki-centrum miasta przekazane ZTM-owi kilka dni przed spotkaniem.
  • Argumenty za przywróceniem połączenia autobusowego Kokoszki-centrum miasta przekazane ZTM-owi kilka dni przed spotkaniem.
- Po spotkaniu 1 września z urzędnikami opracowaliśmy 20 argumentów, w których zawierają się wszystkie nasze bolączki związane z nową organizacją komunikacji miejskiej. Najważniejszy z nich to brak dojazdu z naszych dzielnic do centrum. Nas nie interesują alternatywne rozwiązania! Nie żądamy obwodnicy czy tramwaju, ale przywrócenia tego, co było, nawet ze starą częstotliwością - apeluje Danuta Bociewicz ze Stowarzyszenia Przyjaciół Dzielnicy Kokoszki. - Wszystkie dzielnice miasta mają dojazd bezpośrednio do centrum - tramwajem, autobusem lub jednym i drugim - nawet mała Olszynka, podczas gdy nas jest ok. 20 (z Kokoszek i Jasienia), a w dodatku mamy droższe bilety.
Zarząd Transportu Miejskiego potwierdza otrzymanie korespondencji, ale nie był w stanie w jakikolwiek sposób się do niej odnieść. Padła jedynie deklaracja, że urzędnicy to uczynią wkrótce drogą pisemną.

Rampa przyschodowa to jedyne udogodnienie dla osób niepełnosprawnych na przystanku tramwajowym Dworzec Główny. Rampa przyschodowa to jedyne udogodnienie dla osób niepełnosprawnych na przystanku tramwajowym Dworzec Główny.
- Przystanki przy dworcu nie są przystosowane dla osób starszych i wózków dziecięcych. Przystanki autobusowe mają chociaż windy. Na Siedlcach nie ma ochrony przed złymi warunkami atmosferycznymi - dach nie chroni przed deszczem, śniegiem, a nawet słońcem. Po co nam 167 co 20 minut w weekendy, skoro jeździ i tak pusty. Może lepiej zlikwidować te kursy i wydłużyć linie do centrum? - proponuje jedna z mieszkanek.
- Moja mama ma 80 lat i do tej pory wsiadała w autobus na Jasieniu i wysiadała w centrum miasta. W tej chwili musi się przesiadać, co w jej wieku nie jest łatwe. Dotąd taka podróż kosztowała 3 zł, a teraz trzeba kupić bilet godzinny za 3,60 zł - dodaje inna mieszkanka.
Czytaj też: Artykuł z 31 sierpnia: Zmiany w komunikacji niepokoją mieszkańców

Urzędnicy tłumaczą, że obecne rozwiązanie i tak jest lepsze, bo choć pętla jest niewygodna, to łatwiej się na niej przesiąść niż przy dworcu.

- Jeżeli pani mama jechała dalej np. w kierunku Wrzeszcza, to i tak musiała przejść przez tunel przy dworcu, który jest słabo przystosowany dla osób starszych czy niepełnosprawnych. Natomiast jeżeli chodzi o bilety, to faktycznie podwyżka dotknęła grupę osób, która rzadko jeździ komunikacją miejską tj. poniżej 28 przejazdów miesięcznie [28 biletów jednorazowych za 3 zł równe jest cenie biletu miesięcznego na wszystkie linie, ważnego od poniedziałku do piątku - dop. red.] - odpowiada zastępca prezydenta miasta ds. polityki komunalnej.
ZTM przekonuje, że model przesiadek sprawdza się na pętli Łostowice Świętokrzyska, a wcześniej pozytywnie oceniano takie zmiany na Chełmie. ZTM przekonuje, że model przesiadek sprawdza się na pętli Łostowice Świętokrzyska, a wcześniej pozytywnie oceniano takie zmiany na Chełmie.
Jednocześnie w toku dyskusji zwrócono uwagę, by nie przywiązywać się do obecnej pętli, ponieważ jest to rozwiązanie tymczasowe dla mieszkańców dzielnic zachodnich.

- To jest etap pośredni [w rozwoju systemu komunikacyjnego - dop. red.]. Za dwa-trzy lata powstanie duża pętla w rejonie ul. Nowej Warszawskiej zobacz na mapie Gdańska, do której zostaną skrócone autobusy - zwraca uwagę Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów - Musimy pamiętać, że jeżeli przywrócimy wszystkie dotychczasowe relacje linii autobusowych, to znikną inne, np. do Wrzeszcza. Dlatego też musi być powołany zespół do omówienia zmian. Tutaj, na spotkaniu nie jest reprezentatywna grupa mieszkańców i trzeba to sobie jasno powiedzieć.
Czytaj też: Które trasy tramwajowe powstaną do 2020 r.?

Zdaniem ZTM podobne protesty były także, gdy wprowadzono zmiany na Chełmie zobacz na mapie Gdańska w związku z otwarciem pętli Chełm Witosa, a potem przedłużeniem trasy do pętli przy ul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska.

- Model przesiadkowy na węzłach został wprowadzony, aby pasażerowie mogli jechać tramwajem, który szybciej i sprawnie dowiezie ich do centrum. Według prognoz za dwa-trzy lata sytuacja drogowa na ul. Kartuskiej ulegnie pogorszeniu. Kilka lat temu również były protesty, gdy skracaliśmy linie autobusowe do nowych węzłów, ale późniejsze badania wykazały, że nowy układ pasażerom pasuje - przekonuje Zomkowski.

Miejsca

Opinie (312) 2 zablokowane

  • (1)

    ....Zdaniem ztm podobne protesty były także, gdy wprowadzono zmiany na chełmie w związku z otwarciem pętli chełm witosa....

    ale co teraz się dzieje na witosa? Nic!!!!!!! Jeden czerstwy autobus i tramwaj...Jest pustka na tak wielkiej pętli!!!! Tu dopiero wywalono kasę w błoto!!!! Bujdy na resorach z tymi kursami 167 i 8. Może chodzić nawet co minutę a i tak będzie źle. Jestem za powrotem co najmniej jednego autobusu do gdańska, może to być 167.

    • 36 2

    • Pętle na Chełmie to trup, prawie pusta, nikomu niepotrzebna. I nikt z niej nie musi korzystać, bo wygodniejsze miejsca przesiadkowe są na Wilanowskiej, Przemyskiej i Płockiej.

      • 1 0

  • Arogancja władz miasta POkrywa się z arogancją PO.

    W czyim interesie jest przesiadanie się tysięcy ludzi na węźle Siedlce. Chyba tylko pomysłodawcy na owego rozwiązania , za które dostał pewnie sporą premię. Ludzie obudźcie się, przestańcie głosować na reklamę PO, zacznijcie myśleć o sobie.

    • 0 1

  • Arogancja władz miasta POkrywa się z tą z PO.

    • 0 1

  • mieszkam w polsce

    jak będą wybory te gęby będą znowu wisieć na płotach,a potem osiedle z którego wyszli czeka stagnacja,chaos komunikacyjny ,brak chodników ,oświetlenia drogi do szkoły ,a co roku 10 nowych bloków powstaje,jedyne co się robi to kastruje koty i buduje ścieżki rowerowe takie czasy.ludzie dobierzcie się im do d*py

    • 0 0

  • (11)

    Wyprowadzili sie na wies i narzekają. To nie PKS, by jeździł do centrum miasta. Tramwaj jest wygodniejszy.

    • 99 221

    • ignorant

      nie nadążasz za tym że miasto się rozrasta,wszyscy nie zmieszczą sie w twoim centrum

      • 0 0

    • (2)

      no tak przecież mieszkanie w domu jednorodzinnym z dużym ogrodem to szczyt wieśniactwa, bo każdego na to stać - bije się w pierś, że jestem takim biedakiem-wieśniakiem !

      • 14 2

      • (1)

        To kup sobie i rodzinie samochody, a dzieci moze wozić szofer skoro stac Cie na takie "luksusy" jak domek jednorodzinny na za*upij, który kosztuje tyle ile 100 metrowe mieszkanie w centrum.Jesli ktos decyduje sie na mieszkanie w "sypialni" miasta powinien pogodzić sie z tym, że nie ma tak dobrej infrastruktury jak w centrum.Co za tym idzie ziemia i mieszkania są tam tańsze..

        • 5 11

        • As!co to jet centrum ????

          tzw "sypialnią" jest np Zaspa ... Przymorze.Tam jest infrastruktura!!Co to jest centrum???? ulica Długa ???i tylko ona??? a centrum w centrum jest punkt gdzie stoi Neptun? jak to rozumieć? To co tu jest napisane mija się z faktami i logiką......

          • 4 0

    • tramwaj itd.....

      jesteś kut... i wsiok nie obrazaj ludzi

      • 0 0

    • kolejny prosty umysł

      powiedział co wiedział

      • 3 0

    • Brawo

      Ktoś tu chyba wsi nie widział ;)
      Wiadomo, że zawsze ktoś będzie poszkodowany, ale sama mieszkam na karczemkach i jeżdżąc na uczelnie potrzebowałam tylko autobusu i SKM - 40 min i jestem, a teraz autobus, tramwaj, SKM - godzina z kawałkiem. Jest to po prostu nieprzemyślane i bezsensowne. I dla niektórych naprawdę bardzo uciążliwe.
      Następnym razem proszę się zastanowić czym jest wieś - bo ja osobiście na niej nie mieszkam.
      Pozdrawiam i życzę miłego dnia ;)

      • 24 5

    • Tramwaj. (1)

      Tramwaj nie jest wygodniejszy,trzęsie,rzuca,gwałtownie przyśpiesza i hamuje.Jak nie siedzisz to porażka

      • 19 5

      • normalnie shaker!

        może nakręcić w tramie harlem shake'a

        • 5 3

    • A ty ciągle mieszkasz w Dworze Artusa?!

      • 33 8

    • Wieś to ty masz w domu

      • 27 11

  • Z Jasienia na Kaszuby będzie szybciej niż do centrum Gdańska...

    Jeżeli za 2-3 lata autobusy z Jasienia miałyby dojeżdżać np. tylko do pętli przy Nowej Warszawskiej, to tym samym czas dojazdu do centrum Gdańska ulegnie zapewne kolejnemu wydłużeniu. Tym samym zamiast około 25-30 minut dojazdu do pracy przed wprowadzeniem wrześniowych "udogodnień" i zwiększeniu czasu dojazdu po ich wprowadzeniu do 45-50 minut boję się myśleć jak zmieni się ten czas po kolejnych "innowacjach". Trzeba będzie szukać pracy w Żukowie, albo Kartuzach - dojazd będzie krótszy.

    • 4 0

  • Autobusy z Jasienia i do jeżdżą w szczycie co 15-18 minut a nie co 7,5 !!! (1)

    Zwiększona częstotliwość kursowania linii 167 i 168 w godzinach szczytu do 15 minut nie daje na wspólnym odcinku taktu 7,5-minutowego. Autobusy zarówno rano z Jasienia, jak i w popołudniowym szczycie z Siedlec w kierunku Jasienia jeżdżą co 15 -18 minut. Z przystanku Damroki jeżdżą dwójkami, jeden za drugim i jest to widok niemal codzienny.
    Zwiększenie częstotliwości kursowania nie wniosło zatem kompletnie nic dobrego.
    Z osiedla Jasień do urzędu wojewódzkiego / marszałkowskiego trudno jest zdążyć w 45 minut. A to jedynie 7,5 km. Pogorszenie szybkości i jakości dojazdu jest bardzo odczuwalne. Tłok, brak zgrania odjazdów autobus / tramwaj. Niejednokrotnie gdy na pętlę Siedlce wjeżdżał autobus, tramwaj w pośpiechu odjeżdżał. Tłok, wlekący się tramwaj, długo stojący na światłach, szczególnie przed skręceniem w lewo przy urzędzie miejskim i na przystanku powstańców warszawskich. Jest zdecydowanie gorzej. Od jutra, po 3 latach jeżdżenia komunikacją miejską, wracam do podróżowania samochodem. Nieco drożej, ale wygoda i komfort nieporównywalne. Nie wieje, nie pada, brak ścisku, brak konieczności zaciągania się "wczorajszością". Szkoda, że zamiast poprawy jest pogorszenie.

    • 9 0

    • też miałem okazję czekać 20 minut bo autobusy jechały jeden za drugim

      oczywistym jest że przynajmniej 167 musi wrócić na linię do centrum. Tramwaj nie zastąpił tego połączenia, dla mieszkańców Jasienia, Karczemek itp to taki ubogi krewny dotychczasowej linii autobusowej która od kilkudziesięciu lat miała być szybkim połączeniem tych osiedli z centrum (między innymi dla tego przystanki autobusowe od Łostowickiej oddalone są od siebie w odległości ok 2 przystanków tram).

      • 5 0

  • Mam bekę ze zwiększonej częstotliwości jazdy 167 i 168 (2)

    Teoretycznie miały jeździć co 7 minut. Praktycznie ... więcej ich stoi w korku na dole. Na Jasieniu czekałem dzisiaj 20 minut na autobus, a żeby było śmieszniej przyjechał KRÓTKI 168 załadowany po brzegi. Brawo. Na szczęście autobusem jeżdżę tylko raz na jakiś czas. Teraz na tej trasie rower to podstawa, ale co będzie zimą? Oby nie była zbyt śnieżna.

    • 16 0

    • 167 i 168 jeżdżą parami co 15 - 20 minut !

      Autobus nie jeździ co 7 minut a jadą niemal zawsze dwa na raz co 15-20 minut. Doświadczam tego codziennie rano, jak i wracając po południu.

      • 0 0

    • no fakt nie czuć tej "wzmożonej częstotliwości"

      W ogóle nie czuję tej zwiększonej częstotliwości kursów tych autobusów(tłok jakby większy). Nie wiem jak oni to zrobili/wymyślili. Uwierzę tylko jak zobaczę poprzednie rozkłady jazdy i obecne. Mam kartę miejską a często chodzę piechotą(ja nie wiem za co płacę?).

      • 7 0

  • Xyz

    A kto finansowo odpowie z ztmu za przebudowę pętli Siedlce? Prezes Tm zarabia kilkanaście tysięcy miesięcznie to może sfinansuje swój błąd? Po rozpoczęciu przebudowy zostanie złożone zawiadomienie do prokuratury. Korwin

    • 4 0

  • Mieszkancy wiecznie tylko '' Chcą '' zapominajac ze to koszty . (22)

    Nasze spoleczenstwo nadal tkwi umyslowo w PRL myslac ze pieniadze sa z kosmosu . Wszystko co sobie ktos '' chce czy ubzdura '' to sa koszty i ktos musi za to zaplacic . W ekonomii nie ma pojecia ze cos jest '' darmo ''. Ludzie mnoza koszty a potem co roku sie pytaja jak '' cymbaly ''..dlaczego znowu drozeja oplaty miejskie itd itd .wlasnie dlatego ze wymyslacie coraz to nowe koszty drodzy mieszkancy a za to nikt inny jak wy musicie zaplacic. Nie wyksztalcila sie w spoleczenstwie nadal idea oszczednosci . Kazda zachcianka to kolejne oplaty dla wszystkich wiec wielu to samoluby myslace ze ktos z kosmosu zaplaci. Miasto powinno zmienic taktyke .Chca autobus ? ok ! to nalezy przedstawic pewien plan finansowy i pokazac go tym co '' chca ''. i wskazc ze np. utrzymanie takiej lini to np. 1 000 000 rocznie - to tylko przyklad .....i wtedy powiedziec ze jak kazdy mieszkaniec tamtego rejonu co miesiac np. bedzie dawal dodatkowo 100 zl to bedzie autobus kursowal i tyle..Placcie to bedziecie mieli dodatkowo autobus lecz na wasz koszt !. proste .

    • 78 239

    • najlepiej nie chcieć i nie wymagać

      to w końcu; "cymbały" ?, "drodzy mieszkańcy"? czy "samoluby" ?bo drodzy mieszkańcy...nie pasują do tych cymbałów i samolubów jak nas określasz. A siebie jak określasz?
      ps. płacę za bilety kosmos mi ich nie funduje / 100 zł tak tyle średnio kosztuje normalny bilet m-czny - ulgowy połowę.

      • 3 0

    • Płacimy więcej i mamy przesiadkę... Zachcianka nie jest to co było i działało dobrze!!!! (2)

      • 14 2

      • wprowadzenie tramwajów poprawiło jakość połączeń (1)

        przesiadka nie jest taka straszna jak się wielu wydaje, zwłaszcza jeśli częstotliwość połączeń się zwiększyła, a cena biletów okresowych pozostała bez zmian

        • 2 11

        • no nie, nie wytrzymam

          Najwidoczniej NIE WSZYSTKIM poprawiła się ta jakość, w przeciwnym wypadku by nie protestowali!
          Myślisz, że ludzie nie mają nic do roboty, tylko dla zasady, z nudów protestować przeciw tramwajowi, "bo tak"?
          Mieszkam na Ujeścisku, dojeżdżam do Krętej, nowa linia tramwajowa ani mnie ziębi, ani grzeje, w ogóle o nią nie zahaczam, nie jechałam ani razu, bo nie mam pretekstu.
          Zatem DLACZEGO moje bezpośrednie połączenie się popsuło, korki są jeszcze większe, a ścisk jeszcze bardziej masakryczny niż wcześniej? może dlatego, że ZTM obcięło cichaczem kilka kursów AUTOBUSÓW niemających NIC WSPÓLNEGO z nową linią TRAMWAJOWĄ?
          I może dlatego mnie też krew zalewa.
          Poniał?

          • 3 0

    • jw (4)

      Madralo, nic nie wspominasz o kosztach ECS, teatru,muzeum i innych "fanaberiach"-jesli masz pisac takie głupoty, to lepiej zamilcz.

      • 49 9

      • Teatr to fanaberia drogi '' Marku '' ) (3)

        widac jak malo ci do szczescia potrzeba i jakze twoj umysl musi byc prosty skoro uwazasz teatr za fanaberie. Skad sie biora tacy jak ty ? moze do opery tez nie chodzisz bo skad masz wiedziec jaki jest jej cel.

        • 12 31

        • (2)

          oczywiście, że w zestawieniu z komunikacją teatr czy opera to fanaberia (nie są to instytucje niezbędne do życia)

          • 23 6

          • przecieź komunikacja funkcjonowała i funkcjonuje przed i po zbudowaniu teatru (1)

            przestań myśleć w kategoriach zero-jedynkowych.

            • 2 5

            • problem w tym JAK TERAZ FUNKCJONUJE

              a funkcjonuje GORZEJ niż 10 lat temu!

              • 0 1

    • wszystko okay z tobą ?

      I o to przykład głupio mądrej wypowiedzi ... ktora ni jak ma sie do rzeczywistości ale z pewnością daje poczucie autorowi spełnienie jego marzeń o inteligencji.

      • 2 7

    • Płaciliśmy i było dobrze

      Od lat linie były uczęszczane, autobusy nie jeździły puste. Nie będziemy za to płacić za CUDZE linie tramwajowe, które są robione naszym kosztem. ZTM powinien brać pod uwagę cały Gdańsk, a nie odcinać 20 tysięcy mieszkańców, od bezpośredniego połączenia tylko dlatego, że w innej dzielnicy mają powstać nowe linie tramwajowe. Więc może niech mieszkańcy "tamtego rejonu" gdzie powstały nowe linie tramwajowe "będą dawali dodatkowe 100 zł " to im tramwaje będą kursowały, a nie NA NASZ KOSZT.

      • 10 1

    • porażające

      Gdyby wszyscy tak myśleli to ewolucja dokonałaby się znacznie później, a socjalizacja pozostałaby pustym pojęciem. Niezrozumiały jest dla mnie ten wyraz jakiejś szalonej agresji i negacji rozwoju. Żeby coś powstało i się rozwijało trzeba zainwestować środki publiczne, tak żeby spełniało swoje funkcje dla jakich zostało stworzone.Negacja płacenia podatków i tym samym redystrybucji tych środków na różne tzw podstawowe potrzeby lokalnych społeczności i społeczeństwa prowadzi do anarchii. Każdy coś otrzymuje z tego co wkłada do tzw wspólnego koszyka czyli partycypuje, ale i z tego kosza również wyciąga, a więc otrzymuje. Neguje Pan/i potrzebę istnienia komunikacji miejskiej? Pytam czego jeszcze; szpitali? dróg? szkół publicznych? To jest dyskusja o zmianach w komunikacji miejskiej, które zdestabilizowały przemieszczanie się po ulicy Kartuskiej w kierunku Śródmieścia. Wypisywanie takich mentalnie niedojrzałych tekstów w stylu; chcecie autobus to sobie za niego zapłaćcie jest dyskusją poniżej mentalnej dojrzałości do społeczeństwa, bo ja w tym momencie mogę tylko trywialnie stwierdzić, że w takim wypadku ja nie życzę sobie, żeby pod Pański dom była doprowadzona droga publiczna i nie chcę ewidentnie dla Pańskiej osoby żadnych profitów jakie miałyby pójść z moich podatków. Zapomniał Pan/i również, że my jeżdżący tymi autobusami kupujemy bilety i finansujemy ten publiczny transport i mamy prawo do dyskutowania o potrzebie zmian w tejże. Proszę nie podpierać się również w swoim poście ekonomią, bo to nieadekwatne słowo w kontekście tego co jest tam napisane.

      • 18 1

    • chyba w tym kraju już jesteśmy wystarczająco okradani na każdym kroku żeby jeszcze musieć dopłacać za możliwość dojechania do pracy w której też często jesteśmy okradani... skoro za to płacę a mianowicie kupuję bilety to mam prawo oczekiwać wygody, jeśli można w ogóle nazwać wygodnym podróżowanie komunikacją

      • 7 0

    • o co ta awantura?

      ZTM jest spółką miejską, jej celem powinno być służenie mieszkańcom a nie wypracowywanie zysku. Ludzie mieszkają w różnych dzielnicach i wszystkim należy się połączenie z centrum miasta, możliwie optymalne i szybkie. Autobusy powinny być tam, gdzie ich potrzebują mieszkańcy.
      Teraz ZTM/UM wymyśla zbędne połączenia, a nie intensyfikuje połączeń tam, gdzie są one bardzo potrzebne.
      Czasami "urzędasom" wydaje się że wszystko wiedzą najlepiej. Jak są takimi dobrymi menedżerami i strategami, to niech wezmą się za prywatny biznes, a nie bawią się za wszystkich pieniądze i jeszcze utrudniają nam codzienność.

      • 20 2

    • jestes imbecyl ! (1)

      Na siłe ZTM zwieksza częstotliwość 167,168 a mieszkańcy o to nie prosili ! chcą taniej bo za 3.00zl dojechać do centrum. Nie rozumiesz ,że miasto o 20% zwiekszy swoje zyski z biletów poprzez przesiadki ?

      • 16 5

      • nie zyski, tylko przychody - jeśli popyt będzie elastyczny, to przyrost przychodów nie będzie wcale taki duży

        ekonomia nie jest trudna

        • 3 6

    • Miasto dopłaca do TM 3mln zł rocznie.. (1)

      Miasto = mieszkańcy.
      I twoją pensję też opłacają mieszkańcy urzędasie !

      • 21 4

      • nie, moją pensję opłacają moi klienci

        którym oferuję konkurencyjną ofertę, ponosząc określone koszty.

        • 1 4

    • A czy budowa nowej petli "Nowa Warszawska" ...

      ... z zamiarem przejścia na tabor dwukierunkowy to nie jest koszt?

      • 7 3

    • Mogłeś mieć kłopoty ze zrozumieniem...

      Mieszkańcy "chcą" przywrócenia stanu poprzedniego, a nie wytyczenia NOWEJ trasy pod ich dom.

      • 50 9

    • Co ty bierzesz? Mózg ci przestaje pracować czy pracujesz w którymkolwiek urzędzie?

      • 29 11

    • wszystkie autobusy są na nasz koszt, nawet mój choć z nich nie korzystam

      • 39 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane