- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (380 opinii)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (44 opinie)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (267 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (123 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (107 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (308 opinii)
Mieszkańcy chcą powrotu bezpośrednich autobusów do centrum Gdańska
Spotkanie urzędników z mieszkańcami ws. zmian w komunikacji miejskiej po uruchomieniu tramwaju na Morenę nie przyniosło żadnego przełomu. Tematem "alternatywnego połączenia" Kokoszek i Jasienia z centrum zająć ma się specjalna komisja, ale mieszkańcy cały czas domagają się powrotu starego układu linii autobusowych.
- Zwiększyliśmy częstotliwość linii 167 w soboty i niedziele z taktu 30- do 20-minutowego. Wydłużyliśmy trasę linii 168 do Wrzeszcza i zwiększyliśmy jej częstotliwość w weekendy do co 20 minut. Linie 167 i 168 wieczorami jeżdżą na wspólnym odcinku co 15 minut (wcześniej co 30). Uruchomiona została linia 955, która docelowo zastąpiona zostanie przez 155 z Łostowic [być może już na przełomie października i listopada, po oddaniu do użytku mostu nad Potokiem Kozackim; Trasę W-Z pokona ul. Leszczynową - dop. red.]. Wydłużona została też trasa 164 do Kiełpinka PKM - wymienia Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej.
Dodatkowo od poniedziałku (28 września) zwiększona zostaje częstotliwość kursowania linii 167 i 168 w godzinach szczytu do 15 minut (obecnie 20 minut), co da na wspólnym odcinku takt 7,5-minutowy.
Także linia 955 ma wkrótce zyskać wyższą częstotliwość - co 20 minut (obecnie co 30 minut) i funkcjonować w weekendy.
Rozkłady jazdy sprawdzisz na komunikacja.trojmiasto.pl
Ułatwieniem dojazdu do Pomorskiej Kolei Metropolitalnej ma być natomiast wydłużenie do Karczemek linii 157, co pozwoli na dotarcie do przystanku Matarnia . Zdaniem urzędników to lepsza propozycja od dojazdu do Kiełpinka PKM , która wymuszałaby bardzo okrężną trasę ze względu na brak wygodnych zjazdów i wjazdów na al. Armii Krajowej (Trasę W-Z).
Zmiany mają objąć także samą pętlę Siedlce .
- Biuro, które projektowało pętlę przygotuje trzy warianty możliwości zmian na pętli. Mamy świadomość, że tramwaje od Siedlec do Śródmieścia stoją na światłach i do końca października sprawimy, by mogły jechać krócej - zapewnia Grzelak.
Jednym z wariantów na pętli ma być poszerzenie płyty przesiadkowej dla przesiadek autobus-tramwaj lub zmiana lokalizacji przystanku autobusowego, tak by tłum z tramwajów i autobusów nie wpadał na siebie wzajemnie.
Czytaj też: Stowarzyszenie miłośników komunikacji proponuje zmiany w tramwaju na Morenę
Dodatkowo urzędnicy chcą powołać zespół do wypracowania nowego alternatywnego połączenia Kokoszek, Karczemek i Jasienia z centrum miasta. W jego skład wchodzić mają przedstawiciele rad dzielnic oraz lokalni działacze społeczni.
Te propozycje jednak nie zadowoliły przybyłych na spotkanie mieszkańców, którzy praktycznie jednogłośnie domagali się przywrócenia autobusów do Śródmieścia, a nie do pętli Siedlce, gdzie trzeba przesiąść się na tramwaj.
- Po spotkaniu 1 września z urzędnikami opracowaliśmy 20 argumentów, w których zawierają się wszystkie nasze bolączki związane z nową organizacją komunikacji miejskiej. Najważniejszy z nich to brak dojazdu z naszych dzielnic do centrum. Nas nie interesują alternatywne rozwiązania! Nie żądamy obwodnicy czy tramwaju, ale przywrócenia tego, co było, nawet ze starą częstotliwością - apeluje Danuta Bociewicz ze Stowarzyszenia Przyjaciół Dzielnicy Kokoszki. - Wszystkie dzielnice miasta mają dojazd bezpośrednio do centrum - tramwajem, autobusem lub jednym i drugim - nawet mała Olszynka, podczas gdy nas jest ok. 20 (z Kokoszek i Jasienia), a w dodatku mamy droższe bilety.
Zarząd Transportu Miejskiego potwierdza otrzymanie korespondencji, ale nie był w stanie w jakikolwiek sposób się do niej odnieść. Padła jedynie deklaracja, że urzędnicy to uczynią wkrótce drogą pisemną.
- Przystanki przy dworcu nie są przystosowane dla osób starszych i wózków dziecięcych. Przystanki autobusowe mają chociaż windy. Na Siedlcach nie ma ochrony przed złymi warunkami atmosferycznymi - dach nie chroni przed deszczem, śniegiem, a nawet słońcem. Po co nam 167 co 20 minut w weekendy, skoro jeździ i tak pusty. Może lepiej zlikwidować te kursy i wydłużyć linie do centrum? - proponuje jedna z mieszkanek.
- Moja mama ma 80 lat i do tej pory wsiadała w autobus na Jasieniu i wysiadała w centrum miasta. W tej chwili musi się przesiadać, co w jej wieku nie jest łatwe. Dotąd taka podróż kosztowała 3 zł, a teraz trzeba kupić bilet godzinny za 3,60 zł - dodaje inna mieszkanka.
Czytaj też: Artykuł z 31 sierpnia: Zmiany w komunikacji niepokoją mieszkańców
Urzędnicy tłumaczą, że obecne rozwiązanie i tak jest lepsze, bo choć pętla jest niewygodna, to łatwiej się na niej przesiąść niż przy dworcu.
- Jeżeli pani mama jechała dalej np. w kierunku Wrzeszcza, to i tak musiała przejść przez tunel przy dworcu, który jest słabo przystosowany dla osób starszych czy niepełnosprawnych. Natomiast jeżeli chodzi o bilety, to faktycznie podwyżka dotknęła grupę osób, która rzadko jeździ komunikacją miejską tj. poniżej 28 przejazdów miesięcznie [28 biletów jednorazowych za 3 zł równe jest cenie biletu miesięcznego na wszystkie linie, ważnego od poniedziałku do piątku - dop. red.] - odpowiada zastępca prezydenta miasta ds. polityki komunalnej.
Jednocześnie w toku dyskusji zwrócono uwagę, by nie przywiązywać się do obecnej pętli, ponieważ jest to rozwiązanie tymczasowe dla mieszkańców dzielnic zachodnich.
- To jest etap pośredni [w rozwoju systemu komunikacyjnego - dop. red.]. Za dwa-trzy lata powstanie duża pętla w rejonie ul. Nowej Warszawskiej , do której zostaną skrócone autobusy - zwraca uwagę Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów - Musimy pamiętać, że jeżeli przywrócimy wszystkie dotychczasowe relacje linii autobusowych, to znikną inne, np. do Wrzeszcza. Dlatego też musi być powołany zespół do omówienia zmian. Tutaj, na spotkaniu nie jest reprezentatywna grupa mieszkańców i trzeba to sobie jasno powiedzieć.
Czytaj też: Które trasy tramwajowe powstaną do 2020 r.?
Zdaniem ZTM podobne protesty były także, gdy wprowadzono zmiany na Chełmie w związku z otwarciem pętli Chełm Witosa, a potem przedłużeniem trasy do pętli przy ul. Świętokrzyskiej .
- Model przesiadkowy na węzłach został wprowadzony, aby pasażerowie mogli jechać tramwajem, który szybciej i sprawnie dowiezie ich do centrum. Według prognoz za dwa-trzy lata sytuacja drogowa na ul. Kartuskiej ulegnie pogorszeniu. Kilka lat temu również były protesty, gdy skracaliśmy linie autobusowe do nowych węzłów, ale późniejsze badania wykazały, że nowy układ pasażerom pasuje - przekonuje Zomkowski.
Miejsca
Opinie (312) 2 zablokowane
-
2015-09-28 14:00
Zlikwidowac Ogródki Działkowe w centrum miasta i na ich miejscu budowac nowe osiedla
a nie wyprowadzac ludzi za miasto , a potem za gigantyczne pieniądze ciągnąc do nich linie
autobusowe i tramwajowe.- 24 16
-
2015-09-28 14:04
brak odpowiedzi (2)
napisałam do ZTM prośbę o przywrócenie zlikwidowanych kursów 129. Nie doczekałam się do dnia dzisiejszego odpowiedzi tylko jakieś dwa tygodnie temu jak się przypomniałam napisali mi: "Odpowiedzi proszę oczekiwać w terminie miesiąca zgodnie z art. 35§3 Kodeksu postępowania."
Nadal nic!!- 20 2
-
2015-09-28 14:35
ja dostałam odp na swoją prośbę o przywrócenie 142 i kursów 129.
napisali, że nie widzą takiej potrzeby.
więc nie przewidują ich powrotu.- 8 2
-
2015-09-28 17:30
nie odpisuja
Ja napisałam w zeszłym roku mailem. Poprosili o adres żeby odpowiedzieć. Dopominalam się 3 razy. Zero odpowiedzi. Tylko adres wyludzili. Też tak uważam. Niech się jeden z drugim przejedzie z przesiadka i zobaczy jak mu sprzed nosa tramwaj ucieka bo ciezko 10 sek poczekac to beda wiedziec o czym mowia pasazerowie!!!!
- 3 2
-
2015-09-28 14:10
zrozumcie ludzie ONI WIEDZĄ LEPIEJ bedą lawirować kombinować aby postawić na swoim no ale jak się daje tak się kraje może dość już nieudolnych rządów pana Dobaczewskiego i innych ze sztucznego niepotrzebnego tworu jakim jest ZTM no ale ja jestem mieszkańcem Wrzeszcza więc nie narzekam a Wy piszcie, piszcie, piszcie a oni Wam dadzą ktoś tu jest dla kogo no właśnie dla kogo?
- 23 2
-
2015-09-28 14:15
Przywrócić linię 174 do Dworca Głównego!!!
J. W. Południe ma obecnie przekichane... A zabrali autobus, który jeździł co godzinę a w weekendy i święta co 1,5, ale był BEZPOŚREDNI!!!
- 35 2
-
2015-09-28 14:22
Przywrócić linie 101 Gdansk ---Gdynia .
a zlikwidowac 122 , co godzine to sobie możecie ?
- 14 3
-
2015-09-28 14:28
Przywróćcie linie 142. Pilne pilne [ przyruciy natymat 142 142
Przywróćcie linie 142.Chore żeby z moreny jechało do wrzeszcz pkp tam brak jak do pracy i godziej jak do wrzeszcza pkp niema nic . Przywruciy 142 ,142, 142 ,142, 142, pilnie, pilne ,pilne natymat natymat
- 23 4
-
2015-09-28 14:36
chwalenie się wydłużeniem 164 to żart (4)
Autobus jeździ pusty, wyłącznie w godz. szczytu. Lepiej by było wprowadzić linię Kiełpinek-Karczemki-Kiełpino kursującą minibusem w takcie co 15 minut w godzinach kursowania pociągów Gwarantuję wieksze zainteresowanie dojazdami do PKM Kiełpinek.
- 27 2
-
2015-09-28 15:46
a co z 264 (1)
Przy okazji zlikwidowano szybki 264 z Jasienia do Wrzeszcza...
- 5 3
-
2015-09-28 22:40
168 ma być w ich założeniu za 264
264 zlikwidowali, bo puścili 168 do Wrzeszcza. To chyba chybiony pomysł
- 4 0
-
2015-09-28 17:41
przecież 164 jeździ tylko w godzinach szczytu????
- 0 0
-
2015-09-29 12:41
PUSTY??
Może w okolicach Jasienia / Kiełpinka. Zapraszam na przejażdżkę z Ujeściska do Wrzeszcza w godzinach 6.40-8.00. Jeśli uda Ci się wsiąść.
- 4 0
-
2015-09-28 14:42
do węzłów przesiadkowych trzeba się przyzwyczaić (2)
trzeba raczej popracować nad tym, aby tramwaje były lepiej zsynchronizowane z autobusami, bo w tej chwili to jest największy problem. Może trzeba zrobić tak, że autobus odjeżdża w momencie, gdy przyjedzie najbliższy z rozkładu jazdy tramwaj ? teraz jest tak, że gdy tramwaj się spóźni np 2 min, autobus odjeżdża i wtedy w niektórych przypadkach trzeba czekać na autobus 20-30 min
- 16 13
-
2015-09-28 18:39
Tekst słuszny, założenia w tytule nie.
- 4 0
-
2015-09-28 20:43
ja się nie przyzwyczaję
Bo za dużo czasu na te dojazdy z przesiadkami tracę. To jest uporczywe i denerwujące.
- 15 0
-
2015-09-28 14:49
Brak słow BUta i beszczelnosc (2)
Pisalem wielokrotnie mialo to byc uzupelnienie obecnego systemu a jest:
-drozej
dluzej
-niebezpiecznie
-niewygodnie
I panowie przez male p z ZTMu dalej swoje.....................kompletnie nie sluchaja mieszkancow. Ja od 3 tyg. jezdze autem i ..................PA ZTMie .
Kazda przesiadka to komplikacja a kazda komplikacja nie zacheca do korzystania .
UM/ZTM jeszcze raz pokaz Waszej buty, ignorancji itd...........cos co sie gdzie sprawdza nie koniecznie musi sie sprawdzic tutaj...........Przyznajcie sie do bledu. Znow jest akcja na przetrzymanie ludzi i po polsku ..........w koncu sie zamkna i odtrabi sie sukces..........Nie zdazyli sie zapoznac, powola sie komisje terefere.....klasyk mowi a Pan znow w Komisji......................szkoda slow, szkoda że wczesniej nie powolano komisji, przed zmianami. To typowa gra na czas robic pedem zmiany a potem markować i udawac.................- 44 4
-
2015-09-28 15:48
Bardzo trafna diagnoza! (1)
Nic dodać nic ująć! - markują "poprawki" i biorą nas na przetrzymanie!...
Mają to urzędasy przećwiczone!...
..>"W końcu petent się zniechęci"- 5 1
-
2015-09-28 15:55
a jednak urzędasy działają na dyżurze
pełnią dyżury przy komputerze i "niesfornym" walą minusy! :)
- 4 1
-
2015-09-28 14:58
argument, że "Wszystkie dzielnice miasta mają dojazd bezpośrednio do centrum" jest akurat mało trafiony, bo południowe dzielnice nie mają. Trzeba przesiadać się na pętli i powiem szczerze, że dobrze mi z tym. Przynajmniej autobus "nie gubi się" gdzieś po drodze w korku. Jeszcze tylko czekamy na nową świętokrzyską, którą na pewno docenimy. Bo ci z zachodu to tylko narzekają i narzekają... źle,że częstotliwość kursów zwiększyła się, źle, że otworzyli PKM, źle, że autobus nie stoi w korku w centrum...
- 2 37
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.