- 1 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (118 opinii)
- 2 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (169 opinii)
- 3 Nocna akcja SAR na Bałtyku (31 opinii)
- 4 Podejrzany o zabójstwo żony zatrzymany (172 opinie)
- 5 Gedania, Danziger Hof - problemy do rozwiązania (181 opinii)
- 6 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (118 opinii)
Mieszkańcy chcą znaku "stop" na trudnym skrzyżowaniu
Mieszkańcy Chyloni twierdzą, że na skrzyżowaniu ulic Kartuskiej, Jaskółczej i Swarzewskiej powinien stanąć znak "stop" w miejscu włączenia się ul. Swarzewskiej w Kartuską. Według gdyńskich urzędników to niepotrzebne, bo "stop" oraz znajdujący się tam znak "ustąp pierwszeństwa" pod względem pierwszeństwa przejazdu są równoważne.
Krzyżują się tu drogi prowadzące do kilku dzielnic: na Chylonię, Leszczynki, Demptowo i Pustki Cisowskie.
Nie ma sygnalizacji świetlnej, więc kierujący muszą polegać na znakach drogowych.
Czytaj też: Najtrudniejsze ronda w Gdańsku
Trudne skrzyżowanie, niejasna sytuacja z pierwszeństwem
Ich zdaniem organizacja ruchu na skrzyżowaniu powinna się zmienić, bo obecnie sytuacja nie jest jasna. Najwięcej wątpliwości budzi kwestia pierwszeństwa pojazdów wyjeżdżających z ul. Swarzewskiej przed pojazdami jadącymi z Demptowa.
Skrzyżowania, które sprawiają kierowcom najwięcej problemów
O ich rozwianie zapytał w interpelacji urzędników w ich imieniu Marcin Bełbot, radny PiS.
- Według mieszkańców sytuację można rozwiązać, ustawiając znak "stop w miejscu włączenia się ulicy Swarzewskiej w Kartuską - pisze opozycyjny radny.
Urzędnicy odpowiadają, że znaki "droga z pierwszeństwem" i "ustąp pierwszeństwa" razem z dodatkową tabliczką są wystarczające. Wyjaśniają, że drogami z pierwszeństwem przejazdu są ul. Kartuska (odcinek od ul. Morskiej do ul. Jaskółczej) oraz ul. Jaskółcza. Natomiast drogami podporządkowanymi są ul. Swarzewska oraz ul. Kartuska (odcinek od ul. Jaskółczej do ul. Demptowskiej).
Dodają, że w sytuacji, gdy kierowca od strony ul. Kartuskiej (od Demptowa) zbliża się do skrzyżowania równocześnie z kierowcą nadjeżdżającym z ul. Swarzewskiej, zobowiązany jest do ustąpienia mu pierwszeństwa zgodnie zasadą "prawej ręki".
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Samochody wyposażone w kamery. Gdańsk, Gdynia, Sopot
Znaku "stop" nie będzie
I znaku "stop" nie zamierzają montować.
- Znaki "stop" oraz "ustąp pierwszeństwa" pod względem pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniu są równoważne, mimo powszechnie panującej opinii kierowców. Pojazdy wyjeżdżające z wlotu oznakowanego znakiem "stop" przez całkowite zatrzymanie pojazdu sprawiają wrażenie, jakby to one miały ustępować pierwszeństwa pozostałym pojazdom na skrzyżowaniu, co jest założeniem błędnym - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Jak opowiada, znak "stop" jest stosowany w sytuacjach braku możliwości zapewnienia dobrej widoczności na wlocie podporządkowanym.
- Na omawianym skrzyżowaniu nie obserwuje się problemów z widocznością, w związku z powyższym nie ma przesłanek do montażu ww. znaku - kończy Łucyk.
Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz?
Rozpocznij quizOpinie wybrane
-
2022-05-20 11:41
Dla rozładowania ruchu stop na swarzewskiej byłby dobrym rozwiązaniem. Wyjeżdżając z demptowa wystarczy jeden pas pusty, aby włączyć się do ruchu. Wyjeżdżając ze swarzewskiej w lewo oba pasy muszą być wolne, co blokuje jednocześnie wyjazd z demptowa.
- 3 4
-
2022-05-20 11:46
(1)
Opinie na temat tego kto ma tam pierwszeństwo są podzielone, ponieważ mieszkańcy nie wiedzą czy to jedno wielkie skrzyżowanie, czy dwa oddzielne. Wyjeżdżając z obu tych ulic jednocześnie auta spotykają się na drodze z pierwszeństwem, ale auto ze swarzewskiej przecina ten pas, a auto z demptowa korzysta z tego pasa. W sytuacji ewentualnego kontaktu wyglądałoby to na wymuszenie pierwszeństwa ze strony samochodu ze swarzewskiej.
- 10 4
-
2022-05-20 13:47
Jest znak przeciez
Widać ze jedno jak znasz znaki a po drugie powinni karać za trąbienie i**otów wyjeżdzających z Demptowa na kierowców prawidłowo przejeżdżających przez skrzyżowanie dramat. A potem zdziwienie ze nie wiedzieli jak przychodzi do płacenia, a nie daj Boże do uszczerbku na zdrowiu
- 0 2
-
2022-05-19 22:10
(4)
A może należało by się bliżej przyjrzeć systemowi szkolenia kierowców bo na co dzień widać że wielu z nas ma problemy z interpretacją podstawowych jednak przepisów? Poza tym urzędnik ma zawsze rację i wie najlepiej.
- 40 4
-
2022-05-20 12:01
Instruktorzy, czy zawodowi kierowcy często mają bardzo słabą wiedzę o brd i kulturze jazdy.
- 0 0
-
2022-05-20 11:21
Raczej urzednikow
Wyjedz z grajdolu i zobacz jak sa przygotowane ulice na zachodzie. Później spójrz w statystyki stluczek i wypadkow
- 1 1
-
2022-05-20 09:34
Większej bzdury nie słyszałem ...
...nawet ciężko to skomentować. Poczytaj sobie ustawy o szkoleniu kandydatów i egzaminowaniu, a spróbuj wcisnąć tam swój pomysł.
A samo skrzyżowanie jest proste w interpretacji pierwszeństwa. Uwarzam urzędów za trutni, ale w tym wypadku mają rację: zamiana znaku na "stop" nic nie zmieni. Można byłoby np. wyjazd na wprost dopuścić wyłącznie dla autobusów i pojazdów powyżej 3,5 dmc a małe mobile wieżdzałby wiazdem bezpośrednio w ul. Kartuską (obecny wiazd "na lustra").- 0 0
-
2022-05-20 06:54
U mnie masz łapkę w góręi łapkę w dół .
Łapka w górę za zmianę systemu szkolenia . Obecnie szkoli się wyłącznie rozwiązywania testów a nie rozumienia przepisów . Test powinien być tylko wskazówką dla egzaminatora w trakcie egzaminu ustnego w których miejscach starający się o prawo jazdy ma luki w wiedzy . Egzamin ustny przeprowadzony prawidłowo dopiero by dawał odpowiedź na podstawowe
Łapka w górę za zmianę systemu szkolenia . Obecnie szkoli się wyłącznie rozwiązywania testów a nie rozumienia przepisów . Test powinien być tylko wskazówką dla egzaminatora w trakcie egzaminu ustnego w których miejscach starający się o prawo jazdy ma luki w wiedzy . Egzamin ustny przeprowadzony prawidłowo dopiero by dawał odpowiedź na podstawowe pytanie czy osoba egzaminowana ma pojęcie co zaznaczała w teście . I nie chodzi mi o utrudnienie egzaminu ale o rzeczywistą wiedzę kursantów po szkoleniu . Do proponowanej zmiany systemu egzaminowania dodałbym również zmianę w egzaminie praktycznym . Powinna ona zawierać mniejsze restrykcje w wykonaniu bezbłędnego przejazdu , obecny system wprowadza olbrzymie napięcie nerwowe . Łapka w dół za urzędnika - nie zawsze ma racje .
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.