• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy nie chcą połączenia drogowego Orłowa z Małym Kackiem

Patryk Szczerba
16 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga mogłaby odciążyć ważną arterię
Nowa Łużycka ma na skrzyżowaniu z Sieradzką łączyć się z ul. Wrocławską. Nowa Łużycka ma na skrzyżowaniu z Sieradzką łączyć się z ul. Wrocławską.

Mieszkańcy Orłowa i Małego Kacka liczą, że uda im się przekonać władze Gdyni do zmian w projekcie planu miejscowego, zakładającym na terenie ogródków działkowych budowę ulicy łączącej rondo Macieja Brzeskiego zobacz na mapie Gdyniul. Wrocławską zobacz na mapie Gdyni. Miasto odpowiada, że takie rozwiązanie było w planach od dawna i jest konieczne.



Czy dodatkowe połączenie drogowe Orłowa z Małym Kackiem jest potrzebne?

Projekt planu miejscowego porządkujący sytuację na granicy Orłowa i Małego Kacka w okolicach Rzeki Kaczej po raz pierwszy ujrzał światło dzienne rok temu. Od początku największe kontrowersje wzbudziło połączenie ronda Brzeskiego z ul. Wrocławską. Planowana droga, nazywana roboczo Nową Łużycką, ma rozładować coraz większy ruch w okolicy i pozwolić na szybszy przejazd pomiędzy dzielnicami. W praktyce umożliwi wyjazd na ul. Wielkopolską zobacz na mapie Gdyni z pominięciem al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni lub Drogi Gdyńskiej zobacz na mapie Gdyni.

Nowa droga w planach, bo w okolicy coraz większy ruch

Nie bez znaczenia przy projektowaniu są także plany inwestycyjne. Jak informowaliśmy, w najbliższym czasie powstanie kolejny biurowiec przy ul. Sportowej zobacz na mapie Gdyni, w planach jest budowa budynku mieszkalnego z aparthotelem przy ul. Kazimierza Górskiego zobacz na mapie Gdyni. Z kolei przy al. Zwycięstwa obok stacji Redłowo mogą powstać niebawem mieszkania. Trzeba też pamiętać, że w najbliższych miesiącach zostanie uruchomiona stacja PKM Stadion.

Planowana droga w zamierzeniu ma przebiegać przez teren Rodzinnych Ogródków Działkowych "Kaszubskie". To rozsierdziło działkowców, którzy jako pierwsi próbowali wpływać na władze miasta i podległych im planistów, by przelotówkę zaplanować w inny sposób albo w ogóle z niej zrezygnować.

Obecnie ulica ma charakter osiedlowy, choć jest szeroka, stąd plany miasta, by ją w przyszłości wykorzystać. Obecnie ulica ma charakter osiedlowy, choć jest szeroka, stąd plany miasta, by ją w przyszłości wykorzystać.
Po kilku miesiącach dołączyli do nich mieszkańcy Orłowa i Małego Kacka, obawiający się wzrostu natężenia ruchu na ul. Wrocławskiej, do której ma "wpinać się" planowana "Nowa Łużycka". Obecnie ulicę można traktować jako osiedlową. Panuje na niej średni ruch, można parkować po obydwu stronach i jest bezpiecznie. Przy skrzyżowaniu z ul. Wielkopolską zwłaszcza rano i po południu bywa jednak tłoczno.

Mieszkańcy: będzie paraliż drogowy i wytną drzewa

- Zmiany przyczynią się do paraliżu komunikacyjnego Orłowa poprzez zwiększenie obciążenia i tak przeładowanego skrzyżowania. Ponadto pogorszą wyjazd z Placu Górnośląskiego, a mieszkańcom Wrocławskiej zabiorą możliwość parkowania na ulicy - podkreśla Piotr Czajkowski, przewodniczący Rady Dzielnicy Orłowo.
Proponowany przebieg Nowej Łużyckiej. Droga jest w planach i nie wiadomo, kiedy powstanie, ale wzbudza obawy. Proponowany przebieg Nowej Łużyckiej. Droga jest w planach i nie wiadomo, kiedy powstanie, ale wzbudza obawy.
Mieszkańcy i radni dzielnic powołują się też na ochronę dziedzictwa kulturowego dzielnic. Podkreślają, że zespół urbanistyczny Małego Kacka w rejonie pl. Górnośląskiego podlega szczególnej ochronie i zezwolenie na przejazd potoku pojazdów może zniszczyć ich charakter, a na pewno zaburzy wewnętrzną spójność dzielnicy.

- Warto pokreślić, że inwestycja będzie wymagała wycięcia rosnących wzdłuż całej ul. Wrocławskiej jesionów, nieodwracalnie degenerując szlachetne założenia urbanistyczne z okresu powstawania Orłowa - dodaje.
Opozycja wspiera

Wśród innych propozycji pojawia się poprowadzenie drogi w okolicach ul. Żmudzkiej - ul. Góralskiej zobacz na mapie Gdyni lub zakończenie inwestycji na ul. Przemyskiej zobacz na mapie Gdyni.

Podczas pikiety wsparcie dla mieszkańców, w imieniu radnych PiS, zadeklarował Marcin Horała, poseł z Prawa i Sprawiedliwości.

- Radni PiS złożyli uwagi do projektu planu i na pewno, gdy dojdzie do głosowania nad przyjęciem dokumentu na sesji, będą wyłuszczali postulaty mieszkańców. Mnożenie ulic w środku spokojnych osiedli nie jest najlepszym rozwiązaniem, stąd nasze wsparcie - wyjaśnia.
Miasto: droga była w planach od dawna

Władze Gdyni oficjalnie zapewniają, że żadna decyzja w sprawie Nowej Łużyckiej nie zapadła. Jednak lektura odpowiedzi do uwag wnoszonych przez mieszkańców podczas drugiego wyłożenia planu nie pozostawia wątpliwości, że droga będzie realizowana w zaproponowanym przez urzędników kształcie.

Miasto tłumaczy, że coraz więcej inwestycji w okolicy zmusza do planowania nowych rozwiązań drogowych. Miasto tłumaczy, że coraz więcej inwestycji w okolicy zmusza do planowania nowych rozwiązań drogowych.
- Rozwój miejskiego układu ulicznego planowany w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego zakłada połączenie ulic Łużyckiej i Wrocławskiej, tworząc dodatkową alternatywę wjazdu i wyjazdu przez skrzyżowanie z ul. Stryjską. Z realizacją ul. Nowej Łużyckiej zakłada się przebudowę skrzyżowania ul. Wrocławskiej z Wielkopolską z dodatkowymi pasami skrętów oraz korektą zagospodarowania pasa drogowego ul. Wrocławskiej z wyznaczeniem miejsc bezpiecznego parkowania - odpowiadają planiści na uwagi zgłoszone przez mieszkańców.
Jak dodają, nierealne jest poprowadzenie drogi w inny sposób, bo wymagałoby to dodatkowych inwestycji, a nawet wyburzeń domów, co w przypadku ul. Wrocławskiej posiadającej szerokość od 18 do 20 metrów nie będzie konieczne i znaczenie ułatwi budowę Nowej Łużyckiej.

Zobacz Orłowo z lotu ptaka

Miejsca

Opinie (225) ponad 10 zablokowanych

  • im szybciej to zbuduja tym lepiej

    Przeciez tam poza ogródkami nic nie ma. Dxialkowcy to specyficzna kasta nietykalnych.

    • 2 4

  • Jak się dało ciała robiąc Lotników to teraz trzeba kombinować

    .... brak zjazdu w Stryjską od strony Wielkopolskiej się kłania.

    Widzę już te korki między Kościelną a Wrocławską, I te sygnalizację świetlne co 30 metrów (przed i za każdym przystankiem), do kompletu lewoskręty krótsze niż smycz na której trzyma mnie żona.

    Będzie się działo.....

    • 3 0

  • (3)

    Żeby tak się certolić z tą zgrają wrzeszczących działkowców, niszczycieli pięknych nadrzecznych terenów przyrody, psujacych estetykę miasta, żeby chronić szopy i budy w "mieście przyszłości" to naprawdę w robi się dziwne. Zbiorniki retencyjne tam pobudować, to jest przyszłość ! Niech się w końcu tu coś dzieje ! Działki i to wszystkie natychmiast za miasto !!! Inaczej przegracie wszystko a już wybory to na pewno !!! Może niech się władza obudzi i rozejrzy ! Miasto przyszłosci ! ha ha. Awanturnicy i krzykacze puki co to tu żądzą

    • 0 3

    • Nie chodzi tylko o działkowców ale mieszkańców takze, nikt nie chce wzmożonego ruchu pod domem- Pan by z pewnością tez nie chciał przelotowymi pod oknem. Miasta przyszłości to nie miasta zalane betonem i drogami, trzeba isc w inna strone i szukac rozwiązań bardziej ekologicznych.

      • 4 0

    • "puki "i "zondzo "

      Glupia babo, puknij to sie ty w swój tępy czerep , żondzė to możesz mieć jak obejrzyj pornosa ,won od działek ,nie Twój cyrk i nie twoje małpy i morda w kubelek

      • 1 0

    • działkowy to pracowici ludzie a ich działki są dobrem wręcz narodowym dla naszej dzielnicy, brawo Panie Prezydencie za szacunek

      • 2 0

  • więcej samochodów????!!!!!!

    Zamiast zrobić coś żeby ograniczać ruch samochodowy, to nie, zniszczą jedną z ładniejszych ulic żeby "rozładować korki"... masakra... Z urzędnikami gdyńskimi jest coś nie tak? Ktoś im obiecuje kase za te chore pomysły?!

    • 0 0

  • Nowa Łużycka

    Nowa droga w tym miejscu jest koniecznością , najgorsze jest to że dziadki protestujące przeciwko tej inwestycji nie korzystają z żadnych dróg , siedzą w domu i piszą sprzeciwy na wszystkie inwestycje jakie tylko są w okolicy , to takie ich hobby

    • 2 3

  • Starie pie*odlowon i d naszych drog miasto potrzebuje

    • 0 0

  • przebudowa skrzyżowania ul. Wrocławskiej z Wielkopolską...

    to chyba zart jakis (doddatkowy pas skrętu) - a gdzie niby wcisną dodatkowe pasy. Skręcic z wielkopolskiej na wroclawską to juz wyzwanie jest.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane