- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (321 opinii)
- 2 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (271 opinii)
- 3 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (88 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (115 opinii)
- 5 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (256 opinii)
- 6 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (125 opinii)
Mieszkańcy nie chcą zwężenia Orłowskiej
Budowa drogi rowerowej sprawi, że ul. Orłowska zostanie zwężona, co nie podoba się niektórym mieszkańcom Orłowa. Urzędnicy przekonują, że szerokość ulicy wyniesie 5 m, co w zupełności wystarczy, ale zdają sobie sprawę, że może spowolnić ruch. I robią to celowo.
Obecnie trwa kolejna inwestycja, która przeznaczona jest dla rowerzystów, ale skarżą się na nią kierowcy. Wzdłuż ul. Orłowskiej powstaje bowiem droga rowerowa, która do tej pory urywała się w połowie ulicy. Nie wszyscy są tym faktem zachwyceni.
Mieszkańcy: będą korki
- Skrzyżowanie z ul. Jerzego Heidricha zostaje zawężone prawie do jednego pasa, co uniemożliwi płynną komunikację z ul. Spacerowej na Orłowską. Sami pracownicy wykonawcy łapią się za głowę, dlaczego ul. Orłowska jest tak w tym miejscu zawężana, co będzie powodować korki przy wjeździe na ul. Heidricha - przekonuje pani Alicja z Orłowa.
Trochę przesadza, choć do zwężenia rzeczywiście dojdzie. Ulica będzie teraz miała 5 metrów szerokości. To zgodne z prawem i nie powinno przeszkadzać kierowcom samochodów osobowych. Ma jednak odnieść dodatkowy skutek, na który liczą urzędnicy.
Urzędnicy: to nie kierowcy są w Orłowie najważniejsi
- Zawężanie jezdni przekłada się bezpośrednio na obniżenie prędkości samochodów. Co więcej: powyżej 2,5 m szerokości mają tylko niektóre samochody ciężarowe - mówi Sebastian Drausal, rzecznik gdyńskiego magistratu. - Ulicę, na której jest w sezonie letnim wielu turystów, chcemy zmieniać tak, by to właśnie oni czuli się tam swobodnie, a nie kierowcy ciężarówek. To kolejny zabieg uspokajający ruch - wyjaśnia.
Inwestycja planowo powinna zakończyć się 15 grudnia, ale zaawansowanie prac wskazuje na to, że wykonawca upora się z nią szybciej.
Opinie (185) 3 zablokowane
-
2016-10-28 21:45
Ten artykuł to podsycanie konfliktu. Ja i sąsiedzi jesteśmy jak najbardziej za. Nie słyszałam nawet o sprzeciwach chociaż wiadomo, że zawsze się ktoś znajdzie. Pisząc mieszkańcy sugerujecie większość, więc mijacie się z prawdą.
- 3 2
-
2016-10-28 22:27
Mafia rowerowa w Gdyni (2)
Skad te wpływy mafii rowerowej w Urfzedzie Miasta. Zwariowali z tymi sciezkami rowerowymi. Rowerow na ulicy niewiele al. wszędzie robia na jezdniach sciezki rowerowe. Przecież jezdnie sa dla samochodow a nie dla rowerow. Proszę podac kto w urzędzie stoi na czele mafii rowerowej.
- 6 9
-
2016-10-28 23:19
mafia albo gromada idiotow
wmowili gryzoniowi, ze zamiast inwestycji wystarczy troche farby
- 6 2
-
2016-11-01 20:36
jezdnie są dla ludzi
zwężenie powoduje uspokojenie ruchu, nie wydłużając czasu dojazdu samochodem.
Rowerów może na razie niewiele, bo nie ma spójnej sieci dróg dla rowerów.
Ścieżki rowerowe są dla mieszkańców, którzy wolą na krótkie odległości jechać rowerem a nie samochodem - z korzyścią dla wszystkich.- 0 1
-
2016-10-28 23:53
To jakaś sztuka dla sztuki
Po co budować, przepraszam malować, jedną drogę kosztem drugiej. Jednym dawać, innym zabierać? Przecież zawsze powoduje to konflikt. Przez połowę roku prawie nikt nie będzie korzystał z tej drogi, taki klimat. Jazda taką z dzieckiem też o kant rozbić bo nie ma się poczucia bezpieczeństwa. Czy ktoś z tych mądrali widział drogi rowerowe w Holandii? Szerokie, z dystansem do drogi samochodowej i jeszcze motorowery mogą po nich jeździć. Takie drogi to ja rozumiem, mniej, ale porządnie. A tak robimy sztukę dla sztuki i nazywamy to drogą rowerową. Statystyki idą w górę. Jakoś kasę na dynamo czy jakiś civitas rozliczyć trzeba. Gdynia zamiast się rozwijać stoi w miejscu. A to oznacza cofanie się.
- 3 3
-
2016-10-29 00:29
rewelacja, bardzo dobrze. Należy tepić samochody w ścisły centrum Gdyni (4)
Komunikacje miejską mamy jedną z najlepszych w kraju. Dość tej ciemnoty. Parkowanie na parkingu przed molem orłowskim powinno być dawno konkretnie płatne. Sopot bierze pieniądze za molo a my za parking. Ludzie i tak przyjadą. Dość terroru samochodowego i popisów kto ma lepszą blaszankę. W normalnych krajach ta moda minęła 20 lat temu. Wszystkie parkingi w mieście powinny być droższe. Dość tego dziadostwa. Stać cię na auto za ciężkie pieniądze, to zapłacisz za parking. Nie złotówkę, bo to jest śmiechu warte. Gdybym był prezydentem m. to wygonił bym ze ścisłego centrum to słoikowe, blaszane towarzystwo w pół roku i zrobił bym Świętojańską do 10 Lutego bez ruchu samochodowego. A sygnalizacja powinna być ustawiona pod rowery tak jak w Kopenhadze. Jeżdżę tam i jest super.
- 3 4
-
2016-10-29 01:37
sam się wytęp kmiocie (1)
tępy egoisto pomyśl o starszych ludziach , dla których rower jest tylko marzeniem.
Nie po to harowali całe życie żeby teraz po swoim mieście nie mogli się poruszać.- 3 1
-
2016-11-01 20:37
dla wielu starszych ludzi nadmiar samochodów w mieście jest źródłem udręki
a nie przedmiotem marzeń.
- 0 0
-
2016-10-29 10:48
Ej idiota to artykul o Orlowie a nie scislym centrum (1)
Tepic to trzeba glupkow, ktorzy swoje rowerowe fiksacje narzucaja innym.
- 2 1
-
2016-11-01 20:38
a co robić z osobnikami, którzy swoje samochodowe fiksacje narzucają innym?
proponuję łagodną, ale konsekwentną perswazję
- 0 1
-
2016-10-29 01:35
barany nie ludzie, już w ogóle nie da się jeździć (1)
- 1 3
-
2016-10-29 18:42
za miastem można jeździć
w mieście można przestawiać samochód
- 2 0
-
2016-10-29 10:50
Spowalniać, (1)
utrudniać, stawiać słupki, barierki, zakazy parkowania. Samochód to potwór który uniemożliwia spokojne poruszanie się zimą na rowerach "większości" obywateli.
Wszyscy od listopada przesiadać się na rowery!!! starcy, kobiety z dziećmi, inwalidzi ! A jaka będzie frajda jak śnieg spadnie ! wtedy dopiero ścieżki będą pełne radosnych rowerzystów ! Kolejna paranoja !- 2 3
-
2016-10-29 18:45
Ja jeżdżę zimą, ale kierowcy w samochodach czują się zimą
usprawiedliwieni i żałośnie się tłumaczą, że jest ślisko.
Dlatego się nie dziwię, że jest tak niewielu amatorów jazdy w trudniejszych warunkach.- 2 0
-
2016-10-29 12:36
Każdy urzedas
Każdy ,dokladnie każdy urzedas zanim zostanie nominowany na powyżej referenta powinien przejść minimum roczna praktykę na produkcji np.MTM wtedy będzie sie mógł wypowiadać ,na razie sa to polityczne d*pki o wybujałych ambicjach.
- 2 1
-
2016-10-29 18:39
W Gdyni Tersa Orłowska ma swoją ulicę?
możliwe, że powinna być trochę węższa.
- 1 0
-
2016-10-30 00:00
autokary?
- 0 1
-
2016-10-30 00:02
autokary?
Ten duży parking (niestety z ciasnym wjazdem) ma stanowiska dla autobusów, choćby obslugujących wyjazdy na basen pobliskiej szkoły. A autobus ma wlaśnie 2,5m szerokości.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.