- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (427 opinii)
- 2 Mała uliczka, duży problem (141 opinii)
- 3 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (108 opinii)
- 4 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (259 opinii)
- 5 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (168 opinii)
- 6 Po wyborach chcą zbudować ruch miejski (102 opinie)
Mieszkańcy o wznowieniu Mevo. W czwartek pierwsze warsztaty
W czwartek w siedzibie Obszaru Metropolitalnego przy Długim Targu 39/40 odbędą się warsztaty z mieszkańcami dotyczące wznowienia działalności roweru metropolitalnego Mevo. Choć liczba miejsc jest ograniczona do 50, to wciąż można dopisać się do listy uczestników. Jeśli liczba chętnych będzie wyższa, odbędzie się kolejne spotkanie. Wstęp wolny.
- Zanim przygotujemy założenia i warunki do przetargu na wznowienie systemu roweru metropolitalnego Mevo, chcemy porozmawiać z mieszkańcami i użytkownikami o tym, jak ma wyglądać system w przyszłości. Zależy nam na opiniach dotyczących przede wszystkim: modelu systemu, rodzajów rowerów, sposobów wypożyczania, funkcjonalności aplikacji - mówi Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego Gdańsk, Gdynia, Sopot.
Liczba miejsc w warsztatach jest ograniczona do 50, ale organizatorzy zachęcają wszystkich zainteresowanych do zapisów. Jeśli zgłoszeń będzie więcej niż przewidzianych miejsc, wówczas zostanie zorganizowane kolejne spotkanie.
Można też zgłaszać swoje sugestie dotyczące wznowienia Mevo na adres: mevo@metropoliagdansk.pl
Warsztaty w formule "world cafe"
Czwartkowe spotkanie ma potrwać ok. dwóch godzin. Uczestnicy zostaną podzieleni na grupy, w których zastanowią się nad kształtem Mevo 2.0.
- Konsultacje będą się odbywały w ramach warsztatów przeprowadzanych według metody "world cafe". Polega ona na tym, że uczestnicy analizują dany temat, pracując jednocześnie w małych grupach. Każde zagadnienie jest analizowane przy osobnym stoliku, uczestnicy po omówieniu jednego zagadnienia przesiadają się do innego stolika, by przeanalizować wszystkie aspekty danego tematu - wyjaśnia Alicja Mongird.
Na jakie pytania będą musieli odpowiedzieć uczestnicy warsztatów?:
- KOSZTY (Ile jesteś w stanie zapłacić za wypożyczenie roweru? Ile więcej jesteś w stanie zapłacić? Różnicowanie taryfy - rower elektryczny i normalny, czy powinna być różnica opłat elektryk/zwykły? Czy jesteś w stanie, czy możesz płacić więcej za elektryka? Ile więcej jesteś w stanie zapłacić? Jaka powinna być różnica między jednym a drugim? Opłaty przy rowerach rozładowanych?)
- ABONAMENT (Ile czasu powinno być w ramach abonamentu? Czy byłbyś skłonny podpiąć kartę płatniczą?)
- CEL PODRÓŻY (Jak jeździsz rowerem - do pracy czy rekreacyjnie? Czy elektryk pozwala na dojazdy dalej? Czy przed Mevo używałeś swojego roweru? Czy po Mevo przestałeś używać swojego? Czy tylko Mevo, czy przesiadkowo (węzły komunikacyjne)? Jeżeli się przesiadasz, to na co, czy PKM, SKM, czy autobus, tramwaj? Czy udało się kogoś wyciągnąć z samochodu? Z jakiego środka transportu się przesiadłeś?)
- SPOSÓB PORUSZANIA PO MIEŚCIE (Czy korzystasz z hulajnóg po zawieszeniu Mevo? Czy przesiadłeś się na hulajnogi? Który rower byś wybrał - zwykły czy elektryczny? Czy byłbyś zainteresowany zwykłym Mevo? Jak wygląda twoja podróż do pracy/szkoły, czy jeździsz sam? Jakie korzyści ze zwykłego, a jakie z elektrycznego?)
- OCENA MEVO (Pomijając dostępność, czy poruszanie się Mevo było wygodne? Jak można udoskonalić? Co można poprawić? W jaki sposób zaangażować użytkowników w system ładowania baterii? Czy byłbyś skłonny korzystać z rozproszonych punktów ładowania? Co w aplikacji było dobre, intuicyjne, a co można by poprawić? Rezerwacje - plusy i minusy)
Rower metropolitalny Mevo funkcjonował w 14 gminach obszaru od 26 marca do 28 października 2019 roku. W tym czasie ponad 167 tys. zarejestrowanych użytkowników wypożyczyło 1224 rowery ponad 2 mln razy.
Początek spotkania przy Długim Targu 39/40 o godz. 17. II piętro, sala 209.
Rejestracja: https://forms.gle/grLZFUQ3n2h55tef7
Miejsca
Opinie (275) ponad 10 zablokowanych
-
2019-12-11 07:44
Opinia wyróżniona
2 mln wypozyczeń, 167 tys użytkowników, ok 180 dni działania co daje oszałamiajacą liczbę ok 12 wypozyczeń na uzytkownika (23)
średnio 1 na dwa tygodnie.
Biorąc pod uwage obszar oddziaływania ponad 1 mln mieszkańców MEVO nie był to jakiś istotnie wpływający na komunikację czynnik. Oczywiście ciekawe ile z tych wypożyczeń to były faktyczne przejazdy a ile zarejestrowane problemy techniczne ale nawet przyjmujac optymistycznie że to były faktyczne wypozyczenia to szałuśrednio 1 na dwa tygodnie.
Biorąc pod uwage obszar oddziaływania ponad 1 mln mieszkańców MEVO nie był to jakiś istotnie wpływający na komunikację czynnik. Oczywiście ciekawe ile z tych wypożyczeń to były faktyczne przejazdy a ile zarejestrowane problemy techniczne ale nawet przyjmujac optymistycznie że to były faktyczne wypozyczenia to szału nie ma.
Na dzień dzisiejszy projekt jest niemalże w pkt zero
- stojaki zwane szumnie stacjami, można potraktować jako jakiś tam dodatkowy element miejskiej infrastruktury technicznej
- flota nie istnieje, nie sądzę żeby jakikolwiek operator chciał przejąć te złomy, a ewentualny koszt adaptacji i serwisowania zapewne przyspieszy złomowanie tej floty
- szumnie nazywany system wypożyczeń z aplikacją mobilną najprawdopodobniej można spakować zipem i zarchiwizować na jakimś nośniku, bo ewentualny nowy operator też raczej tego nie bedzie uzywać
- koncepcja roweru oparta o zmasowaną alokację rowerów okazała się utopią co oznacza, że system funkcjonowania trzeba wymyślec-napisać od nowa
- dziwne, ze dopieor teraz urzędnicy pytaja o tak istotne rzeczy jak preferencje przemieszczania się mieszkańcow, chec używania rowerów miejskich, gotowośc ponoszenia opłat w okreslonej wysokości - przecież podobno MEVO było poprzedzone mnóstwem analiz na które poszło mnóstwo pracy, zasobów i pieniędzy. Czy to oznacza, że urzednicy jak zwykle robili podatników w bambuko?- 160 23
-
2019-12-11 19:35
głupoty wypisujesz, a nie wyszło bo źle skalkulowali i byo za tanio żeby się mogło utrzymać (1)
- 2 1
-
2019-12-11 23:38
TO z filmu. Mis Bareij a nie zadne głupoty
- 1 0
-
2019-12-11 18:56
(2)
Słuchaj ty będziesz robił dziadowskie oszczędności na 100 200 tys by byle łajza z kontroli wzięła nas za tyłek. Wiec wbij sobie w ten kierownicy łeb "pieniądze należy zdobywać legalnie a nie lewymi kombinacjami" Ten twój siurek z Mevo może sobie jeździć Mevo z twoja zona. A my zapamiętaj sobie to, wynajmiemy rydwan na 10 godzin za pełna stawkę
Słuchaj ty będziesz robił dziadowskie oszczędności na 100 200 tys by byle łajza z kontroli wzięła nas za tyłek. Wiec wbij sobie w ten kierownicy łeb "pieniądze należy zdobywać legalnie a nie lewymi kombinacjami" Ten twój siurek z Mevo może sobie jeździć Mevo z twoja zona. A my zapamiętaj sobie to, wynajmiemy rydwan na 10 godzin za pełna stawkę godzinowa, od instytucji........ zapłacimy, zapłacimy Powiedz mi po co jet to Mevo? Własnie po co?O tuz to. Nikt nie wie po coWiec nie musisz się obawiać ze ktoś zapyta. Wiesz co robi to Mevo? Ono odpowiada żywotnym potrzeba całego społeczeństwa. To jest Mevo na skale naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym Mevo? My otwieramy oczy niedowiarka patrzcie to nasze, przez nas wykonane. I to nie jest nasze ostatnie słowo. I nikt nie ma prawa się przyczepić Bo to jest Mevo społeczny w oparciu o 6 instytucji Który upadnie do jesieni Na świeżym powietrzu I co się wtedy zrobi? .....................Protokół zniszczenia.!!!!!!!!! Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich słomianych inwestycjac
- 9 0
-
2019-12-11 23:36
prezes ryszard ochódzki hahahahahahahah to bareja wiecznie żywy
- 2 0
-
2019-12-11 21:12
Dobre :D
- 3 0
-
2019-12-11 15:33
Ze swoich wyliczeń odejmij turystów (jedno lub kilkakrotne wypożycznia)
a wyjdą zupełnie inne dane.
- 1 0
-
2019-12-11 12:35
Prawda, pólprawda i g... prawda
Z tych 160 tys. większość albo nie pojechała wcale albo kilka razy. Zniechecili sie i olali to cale mevo. Zostało kilkaset osób które korzystalo aktywnie. Nabili licznik do 2 mln ponieważ rowery sie psuły i mieli po kilka wypożyczen każdego dnia.
- 7 1
-
2019-12-11 11:57
dlaczego wyrozniona??????????????????//////
to pieniądze znowu nie prezydentów wyrzucone w błoto zmarnowane gdyby musieli z własnej kieszeni zrezygnowali by rower może i ma kazdy
- 2 0
-
2019-12-11 11:54
Dostępność, dostępność i jeszcze raz dostępność. Głównym problemem mevo było to że złapanie sprawnego roweru graniczyło z cudem. Może rzeczywiście trzeba odpuścić część elektryków, może poprostu wprowadzić dużo większą flotę, ale kluczowe jest to żeby ten rower rzeczywiście był w zasięgu krótkiego spaceru kiedy jest potrzebny. Inaczej będzie to tylko bezużyteczna ciekawostka.
- 5 0
-
2019-12-11 11:18
CBA
powinno tu wkroczyć!
- 2 0
-
2019-12-11 10:22
Inny punkt widzenia (1)
Licząc trochę inaczej wychodzi 8 wypożyczeń każdego roweru dziennie, a to całkiem ładny wynik.
- 4 1
-
2019-12-11 14:43
I pewnie po tych 8 wypożyczeniach bateria była na 0 i rower sobie stał zablokowany
- 4 0
-
2019-12-11 10:12
Bo ludzi już od początku zniechęcono do tych rowerów.
gdyby to działało jak trzeba tych wypożyczeń z pewnością byłoby więcej.
W warszawie przez cały sezon tak dla porównania wypożyczeń było 6mln przy 5.7tys rowerach.- 5 1
-
2019-12-11 09:43
liczba użytkowników przez ilość wypożyczeń (5)
nic nie mówi. Ja sie rejestrowałem a nie skorzystałem ani razu.
Czemu? Bo był deficyt brak rowerów w okolicznych stacjach.
Takie Analizy statystyczne gdy system nie działał na wet na p[ół gwizdka są o kant tyłka.
Jedynym istotnym wskaznikiem był by średni czas użycia roweru.- 21 1
-
2019-12-11 10:20
Ponadto przez pewien czas nie było można doładować konta i korzystać z rowerów.
- 3 0
-
2019-12-11 10:05
(3)
Co ci da czas? Nic. Rowery traciły wspomaganie i były podmieniane przez uzytkowników.
- 3 0
-
2019-12-11 10:22
jezeli chcemy badać ze tak powiem poptyt na rowery (2)
to bez sensu było by włączenia do analizy czasu gdy jest niedostępny dla użytkownika.
Interesuje nas tylko w stopień wykorzystania rowerów był gdy były dostępne.
I to daje nam obraz sukcesu albo porażki. A pod wzgledem p[opytu można powiedzieć iż był to sukces.
Ludzie chcą korzystać z rowerów miejskich. Pytanie teraz czy chcą też za to płacić.- 4 1
-
2019-12-11 10:31
z tymi swoimi zaawansowanymi metofdami to chyba brałes udział w projekcie MEVO 1.0 (1)
bo takie własnie niedorzeczne bełkoty były charakterystyczne dla tej propagandy sukcesu jakie towarzyszyły temu neizparzeczalnemu sukcesowi
- 4 0
-
2019-12-11 10:49
zero argumentów
Nawet nie usiłujesz udawać ze masz coś merytorycznego do powiedzenia.
Przegrałeś :D- 5 3
-
2019-12-11 09:20
Co do robienia w bambuko - masz rację. Z pozostałymi sprawami pewnie też. Ale samiście wybrali takie władze miasta!!
- 22 4
-
2019-12-11 09:20
Tak, bo rowerów zwyczajnie brakowało. (1)
Sam bym jeździł ze 3x więcej przynajmniej, gdyby nie pustki na stacjach.
- 25 1
-
2019-12-11 14:42
Dojeżdzałbym codziennie do pracy, w 2 strony. Ale na rower załapywałem się może 1-2 razy na 10 w tygodniu
- 11 0
-
2019-12-11 07:48
tak, to oznacza że urzędnicy robili podatników w bambuko a organizowanie
warsztatów to kolejne marnowanie naszych pieniędzy.
- 35 3
Wszystkie opinie
-
2019-12-11 07:01
Czy ktoś odpowiedział za ten niewypał? (30)
Miasta straciły kilkanaście milionów a rowery to już złom.
- 216 16
-
2019-12-11 07:14
(21)
Hehehe żartowniś, to nie była kasa prywatna wiec wiadomo, ze rozeszło się po kościach, co tam kilkanaście milionów złotych.
- 40 0
-
2019-12-11 07:20
Tak robi się w PO KO, w nagrodę podwyżka za śmieci (19)
- 53 9
-
2019-12-11 08:09
Którą ustawą sprezentował na PiS (18)
Ale trolle nasłali, żeby swoją wizję promować.
- 17 26
-
2019-12-11 08:21
Skoro pisiory wydaly rozkaz,
to po co było głosowanie rady miasta?
- 17 9
-
2019-12-11 08:21
praca pokora umiar... a te Nagrody nam się po prostu należały (8)
2015 - wystarczy nie kraść
2017 - oni kradli więcej
2019 - oni też kradli- 16 11
-
2019-12-11 08:28
mówisz o władzach Wrocławia gdzie wypłacono kilkadziesiat milionów w nagrodach? (5)
- 13 2
-
2019-12-11 08:37
Może o ministerstwie sprawiedliwości, które wyprowadziło 150 milionów? (4)
- 7 6
-
2019-12-11 09:03
chyba dali grodzkiemu za operacje (1)
- 8 3
-
2019-12-11 09:33
lepiej na Banasia na otwarcie nieoPiSanej sieci domów schadzek
- 2 4
-
2019-12-11 10:42
I Banaś zwolnił 350 agentów (1)
- 0 0
-
2019-12-11 12:14
widać potrzebował ich na ajentów i bramkarzy na pokoje na godziny
- 1 0
-
2019-12-11 08:47
2020 - lepiej my, niż oni
- 3 2
-
2019-12-11 13:40
a 500+ z POwskiej kasy rostowskiego
- 0 0
-
2019-12-11 08:57
A czemu trzeba płacić od metrażu? (7)
Babcia w bloku która ma trzy pokoje zapłaci więcej niż patusy które mieszkają w pięć osób w kawalerce
- 11 1
-
2019-12-11 09:12
to niech babcia zmieni swoje nadmetraże na kawalerkę (6)
po cholere samotnej babci 5 pokoi i saloon?
- 3 13
-
2019-12-11 09:14
(1)
Ty sprzedaj mieszkanie i idź mieszkać do kartonu.Cepie Ty życia komuś nie układaj ok?
- 8 2
-
2019-12-11 09:34
pitolisz po próżnicy
a to rzekoma babcia płacze, że od MeTRA płaci i TY !!!
- 1 2
-
2019-12-11 09:17
(3)
Spytaj swojego dewelopera dlaczego sprzedaje klitki jako 'apartamenty', które są mniejsze od "standardowych mieszkań z lat 80" ;)
- 8 1
-
2019-12-11 09:21
Standardowe mieszkanie z lat '80 to porażające 50m...
Ślepa kuchnia i smród fajek od sąsiadów w wentylacji gratis.
- 4 2
-
2019-12-11 09:36
co ma piernik do wiatraka (1)
masz duży metraż to cię STAĆ !!! i na wywóz śmieci też !!! - więc czemu pajacu stękasz?
- 3 10
-
2019-12-11 13:13
Bo za śmieci powinno się płacić od ilości śmieci
Problem tylko w tym, że przez d**ili nie możemy mieć normalnego systemu, bo Janusz się włącza z miejsca...
- 5 1
-
2019-12-11 08:48
to i tak mniej niż rozpuścił doktór z bazaru od zera zbyszka
- 0 3
-
2019-12-11 07:18
kilka, nie kilkanaście
- 3 10
-
2019-12-11 08:10
jaka odpowiedzialność? jak mówił Neumann sądy są nasze. (3)
- 20 1
-
2019-12-11 08:51
Pan Zbyszek (1)
kulawy deweloper łapówkarz i nijaki doktór z bazaru mogą być spokojni bo prokuratura jest nasza
- 1 2
-
2019-12-11 09:04
burmistrza włoch ułaskawią?
- 1 0
-
2019-12-11 09:10
jak ziobro już kolesiami wszystkie sądy obstawił
a 65lat prokuratora Piotrowicza nie ma już znaczenia bo to nominat PiS na sędziego
- 1 3
-
2019-12-11 08:42
Powiedzieli że się uczą (za naszą kasę)
- 6 0
-
2019-12-11 11:31
To ja bym odkupił ten złom, nawet dla samego napędu.
- 1 0
-
2019-12-11 15:02
sprzedać, nawet na złom i zapomnieć
Konsultacje, artykuły i utrzymanie generują kolejne koszty i niepokój w stadzie.
Stado nie da rady ogarnąć.- 0 1
-
2019-12-11 07:01
Byle nie 100% elektryków (4)
Bo skończy się jak ostatnio - podchodzisz do stacji, niby 5 rowerów, a żadnym nie pojedziesz, bo wszystkie rozładowane. Albo bierzesz rower, niby naładowany na 90%, a po 2km bateria i wspomaganie wyłączają się i przy wadze roweru ledwo na nim jedziesz
- 119 12
-
2019-12-11 08:30
Powinny byc o napedzie atomowym. Ekologiczne.
- 7 1
-
2019-12-11 08:34
Jeździłeś, czy powtarzasz tylko teksty Januszy?
Zanim zamknęli rozładowany rower było naprawdę ciężko znaleźć...
- 3 14
-
2019-12-11 11:28
koniecznie 100 % elektryków
natomiast rowery bez wspomagania można uruchomić z odrębnym operatorem na podstawie odrębnie przeprowadzonego postępowania.
- 2 4
-
2019-12-11 19:36
tylko dzieki elektrykom było zainteresowanie, zwykłych nikt za bardzo nie chciał wypożyczać
były przedtem na rok w Sopocie i też sie zawinęli
- 1 0
-
2019-12-11 07:02
(35)
Warsztaty, żeby wskrzesić nierentowny przewymiarowany biznes? :D
Tu jest potrzebny biznesplan i analiza finansowa a nie warsztaty z mieszkańcami :)- 156 14
-
2019-12-11 07:07
(3)
Teraz będzie 20 lat analiz, spotkań, planów wizualizacji, a ludzie dali się urobić i już powoli o tym zapominają jak zawsze. Tak ogólnie to nic się nie stało.
- 27 0
-
2019-12-11 08:35
Teraz nie piszemy o gdyni
tylko o wspólnym projekcie kilku miast
- 2 5
-
2019-12-11 11:53
To, ze sprawę analizują to dobrze (1)
to, że zamiast analizować dane próbują analizować opinie, to błąd moim zdaniem.
Konsumenci jedno mówią, a drugie robią. Było tylu użytkowników i tyle wypożyczeń, że na tej podstawie można wyciągać racjonalne wnioski.
Problemem nie było małe zainteresowanie rowerami, a zła organizacja. Po co zatem warsztaty?!- 1 0
-
2019-12-11 13:15
Opinii posłuchać też trzeba
Bo czasem dane są skrzywione i trzeba to wyłapać.
Coś jak z hełmami w IWŚ, które sprawiły, że nagle więcej żołnierzy zaczęło mieć urazy głowy...- 0 0
-
2019-12-11 07:16
To raczej odwracanie uwagi że niby działamy i zróbmy coś wspólnie w celu odwrócenia uwagi
- 17 1
-
2019-12-11 07:18
Trzeba było pomyśleć wcześniej (8)
Podobno posłowie z trójmiasta mają plan, zaangażowali się Pomaska, Senyszyn, Nowacka, Krzywonos, Neumann.
- 9 5
-
2019-12-11 08:06
przeciez to nieudacznicy (7)
- 11 2
-
2019-12-11 08:53
Prezes (6)
kwicz kacper nieudaczniku, kwicz
- 2 8
-
2019-12-11 08:58
heheh a ty jak zawsze. nawet jakby ci zabrali wszystko co masz, to byś
ich jeszcze pocałował w pierścień. Ty i twoja władza deweloperska
- 8 2
-
2019-12-11 08:59
Kacper zdobył najwięcej głosów ze wszystkich (1)
A Twoi idole?
- 6 2
-
2019-12-11 09:23
A moi idole nie zrobili parkingu dla Warszawiaków ludziom pod oknami...
Anie nie przytulili odprawy z Energi.
- 3 1
-
2019-12-11 09:05
kacper lobbuje za gazoportem w Gdańsku (2)
w tym czasie Pomaska stoi pod sądem
- 2 1
-
2019-12-11 09:12
(1)
KAcper lobbuje za sprzedaż lotosu i energi
- 2 1
-
2019-12-11 09:16
I bardzo dobrze :-)
- 2 1
-
2019-12-11 07:19
to nie ma zarabiać (1)
to ma odciążać komunikacje publiczną i drogi
- 5 4
-
2019-12-11 10:55
Tego też nie robi
- 1 0
-
2019-12-11 07:20
Rentowność? (10)
Przypominam, że transport publiczny (a Mevo takim jest) nie ma być rentowny. Jest wręcz dotowany. Nie wiem jak w Gdańsku, ale w Warszawie 70% kosztów jest dotowane, więc za zwykły bilet zamiast 3 zł powinno się płacić 10 zł. Tylko wtedy mało kto z niego by korzystał a wszyscy gnietli by się w korkach znacznie dłuższych niż obecnie.
- 12 4
-
2019-12-11 07:57
skończmy z tym socjalizmem. Po co nam kolejny utopijny projekt na utrzymanie? Za dużo mamy pieniedzy? (9)
Jak ma działać to niech się sam utrzymuje. Próbujecie wbrew porządkowi świata na siłę utrzymywać takie wynalazki, ktore są z góry skazane na klęskę, tylko dlatego że siedzicie na kasie podatników i palcem przy stole decydujecie: tu damy, tu zabierzemy?
Ten rower ma szanśe działać tylko jeśli bedzie rentowny z opłat użytkowników. Jeśli nie jest on w stanie na siebie zarobić to znaczy że nie ma on sensu. Jest dotowana komunikacja publiczna i to wystarczy, Rower to nie jest komunikacja publiczna tylko tranpsort indywidualny i nie powinien być dotowany.- 5 9
-
2019-12-11 08:10
Ok, skończmy z socjalizmem (7)
Od teraz komunikacja po 15 za przejazd i ani grosza na darmowe drogi dla prywatnych samochodów.
Zobaczymy ile wytrzymasz w kapitalizmie- 10 5
-
2019-12-11 08:30
socjalista i na dodatek nie umie czytać (2)
przecież napisałem, że jest dotowana komunikacja publiczna i to wystarczy.
Rower nie jest komunikacją publiczną tylko indywidualnym środkiem transportu.- 5 4
-
2019-12-11 08:33
Nie dość, że kuc, to sam nie wie, co napisał...
Rower jest komunikacją miejską. To, że na raz jedzie na nim jeden człowiek, nic nie zmienia, bo dalej nie stoi i nie czeka na właściciela.
- 3 4
-
2019-12-11 10:09
Nie jest komunikacja publiczna? Czyli nie jest dostepny dla wszystkich?
To ze nie jest to komunikacja zbiorowa nie oznacza, ze nie jest publiczna.- 2 1
-
2019-12-11 09:14
(3)
Kolego drogi nie są darmowe opłata na drogi jest w paliwie! każde tankowanie to koszt budowy i utrzymania dróg
- 5 5
-
2019-12-11 10:52
otóż nie do końca.
W mieście drogi sa utrzymywane przez samorząd podczas gdy podatki z paliwa wędrują gdzie indziej.
- 5 1
-
2019-12-11 11:09
zalezy jak liczyć
Jesli brać pod uwagę tylko koszty utrzymania i budowy dróg to podatki paliwowe zaspokajają 70% kosztów.
Natomiast jesli do tego dodamy inne koszy (wypadki, zdrowie, środowisko ect) to wówczas kwota ta maleje do ok 30%.
Wiec nie jest prawdą iż tylko kierowcy utrzymują drogi. Płacimy za to wszyscy także swoim bezpieczeństwem czy pogorszeniem jakości zycia.- 2 1
-
2019-12-11 11:26
Jak zwykle powtarzana w kółko bzdura
Ani jeden centymetr drogi w mieście nie jest finansowany z podatków, które płacą wyłącznie kierowcy.
- 4 0
-
2019-12-11 10:54
koniec z socjalizmem, koniec topienia setek milionow w drogi dla nielicznych
sprywatyzować przejazd drogami, niech każdy kierowca płaci za przejechany kilometr!
- 2 0
-
2019-12-11 07:58
Zgadza się
W prywatnej firmie to by nie przeszło, porządna analiza ryzyka wykluczyłaby ten projekt już na starcie.
- 7 2
-
2019-12-11 08:16
Polecam zobaczyć jak funkcjonuje Wawelo (3)
W Krakowie już od dawna działa ichnia wersja Mevo, zarządzana przez samo miasto i cieszy się ogromnym powodzeniem. Nie sądze by był to biznes "nierentowny" , bardziej wymagający dobrego zarządzania.
- 3 4
-
2019-12-11 08:38
to się mylisz (2)
Miesiąc temu "firma BikeU złożyła do Urzędu Miasta Krakowa pismo wypowiadające umowę na prowadzenie wypożyczalni rowerów Wavelo. Z pisma wynikać ma, że firma chce już w styczniu przyszłego zaprzestać świadczenia usług"
- 7 0
-
2019-12-11 09:02
Ma czymś takim nie da się zarobić (1)
Zwłaszcza że patole niszczą sprzęt
- 2 0
-
2019-12-11 10:13
Da się, ale trzeba to dobrze zaplanować.
- 0 0
-
2019-12-11 08:19
Potem beda organizowac zbiorke datkow :D
- 2 0
-
2019-12-11 08:32
Jeszcze pare mln mozna na trupie ugrac. Moze ktos w prokuraturze zacznie podchodzic powaznie do takich spraw i ktos wreszcie wyladuje w wiezieniu?
- 4 0
-
2019-12-11 11:52
Zgoda z tym, że warsztaty ze zwykłymi mieszkańcami są bez sensu
Mają bardzo dużą bazę danych o realnych zachowaniach klientów. Nie tym, co ktoś myśli, że by robił, tylko co faktycznie ludzie robili.
Mają przykłady skuterów/samochodów i hulajnóg na minuty. Widać, że podpięcie karty nie jest problemem.
Mają przykłady wielu miast, gdzie od lat są rowery publiczne. Wiadomo zatem jakie są koszty i ile to powinno kosztować, aby nie zwinęło się po 6 miesiącach.
Po co te warsztaty?- 0 0
-
2019-12-11 07:03
Moja sugestia (6)
Bez elektryków i bedzie wszystko grało.
- 91 17
-
2019-12-11 07:38
nowe stojaki i nowe rowery
kolejne 20 milionów.
- 8 1
-
2019-12-11 09:02
Już wszystko gra
Kasa rozkradziona jak zawsze w Trójmieście
- 9 1
-
2019-12-11 09:09
Bez elektryków nie ma to sensu żadnego (chyba ze dla turystów) (2)
Każdy ma swój rower, a nawet ja nie ma to może sobie kupić w sueprmarkecie albo na OLX za 2 stówy i bardziej mu sie to opłaci.
- 5 7
-
2019-12-11 09:24
I co, do SKM go mam brać za każdym razem?
- 7 1
-
2019-12-11 10:12
prywatnym wyjedziesz rano do pracy I cały dzień musisz zaplanować "pod" rower, mieć gdzie go zaparkować/zabezpieczać... to nie jest alternatywa.
- 9 0
-
2019-12-11 19:37
bzdura, była dobra koncepcja tylko źle skalklowana w kosztach i zyskach
- 1 0
-
2019-12-11 07:05
Niektórzy niedzieli użytkownicy mevo powinni przedszkolić się w przepisach ruchu drogowego. (2)
Zwłaszcza paniusie i panowie jeżdżący w galowych strojach. A samo mevo to dobry pomysł
- 45 31
-
2019-12-11 08:12
Wszyscy powinni
Nikt od dziecka na 3 kołowym rowerku do dziadka z 80 lat doświadczenia za kółkiem nie przestrzega przepisów.
Ba, jak ktoś próbuje, zaraz go jakiś frustrat naprostuje klaksonem...- 6 2
-
2019-12-11 10:22
Zacznij od siebie.
- 1 1
-
2019-12-11 07:07
Po co nam to mevo (2)
Nie ma mevo nie ma problemów.
- 82 38
-
2019-12-11 07:41
właśnie, diesle wystarczą! (1)
- 5 0
-
2019-12-11 10:13
Wprowadzic Mevo, ale zamiast elektrycznych to z silnikami 1.9 TDI
- 3 0
-
2019-12-11 07:09
Jaki prezydent taki rower (15)
Mewiarze wiatr wam w twarze
- 98 26
-
2019-12-11 07:16
Ona umie jeździć? (13)
- 13 4
-
2019-12-11 07:19
może lepiej żeby nie jeździła......
- 13 3
-
2019-12-11 07:50
umie, limuzyną z kierowcą i ochroniarzem (8)
- 13 1
-
2019-12-11 08:13
Nii, to Kaczyński
No, chyba, że te wozidła po 100k, które ma UM nazywasz limuzyną...
- 1 11
-
2019-12-11 08:33
(5)
Rzeczywiście, to skandaliczne, że Prezydent, której poprzednik został zamordowany, czuje potrzebę posiadania ochrony...
- 4 14
-
2019-12-11 08:52
jej czucie potrzeby mało mnie interesuje, nie musiała zostać namaszczoną - mogła pójś swoją drogą (1)
jej potrzeba a kasa podatników - dziękuję bardzo
- 15 0
-
2019-12-11 09:42
prywatna ochrona kaczyniaka kosztuje polskiego podatnika 1500000zł rok w rok
- to cie nie boli?
- 0 8
-
2019-12-11 09:06
jak się boi mieszkańców, to niech zrezygnuje (1)
- 14 0
-
2019-12-11 09:24
Jak się boi efektów reformy więziennictwa
Która sprawia, że mordercy chodzą wolno...
- 0 5
-
2019-12-11 15:57
Czyli ktokolwiek sprawujący funkcję publiczną powinien liczyć się z faktem bycia zamordowanym?
- 2 0
-
2019-12-11 09:37
Rydwanem :D
- 10 0
-
2019-12-11 08:08
szczególnie po głębszym
- 12 1
-
2019-12-11 10:02
Umie,
Pojechała do papieżaka w Watykanie.
- 5 0
-
2019-12-11 11:46
Ona by tak chciała...
- 3 0
-
2019-12-11 08:30
Logiczne uzasadnienie, dla faktycznej odpowiedzialności Prezydenta za Mevo? to samo za korki, etc. Choć pewnie przy wymogu "logicznie" Pan/Pani polegnie.
- 2 2
-
2019-12-11 07:09
czy będą jakieś konsekwencje personalne po tym co się stało? (9)
- 130 8
-
2019-12-11 07:45
Żądamy wywalenia na twarz pani Cyniak
I tego drugiego gogusia w okularach. Oni za to odpowiadali
- 16 1
-
2019-12-11 07:52
Będą. X ze spółki A przejdzie do spółki B. Y ze spółki B przejdzie do spółki A. (2)
tak wyglądają konsekwencje personalne w pomorskiej demokracji
- 26 0
-
2019-12-11 08:24
(1)
W polskiej chyba.
- 0 2
-
2019-12-11 11:00
pomorska wysuwa się na czoło. Deeeeeemoooookraaaaacjaaaaaa
- 8 0
-
2019-12-11 07:57
Tak
Tym razem nie bedzie mogl popijac Cola
- 8 0
-
2019-12-11 08:09
platforma swoim przekrętasom nie zrobi krzywdy
- 13 0
-
2019-12-11 09:21
nie będzie żadnych konsekwencji
to mieszkańcy byli winni, i oczywiście Pis
- 13 0
-
2019-12-11 12:09
kto konkretnie? 14 prezydentów, burmistrzów i wójtów? (1)
Nie mścić się, a nauczyć się wyciągania wniosków.
Wyciągać personalne konsekwencje łatwo. Tylko co to da. Jest za drzwiami ktokolwiek, kto za takie pamiędze, jakie się płaci w urzędzie zrobi to lepiej?- 2 6
-
2019-12-11 14:37
To po co się biorą za rzeczy których nie umieją i które kosztują koszmarne pieniądze?
Jeśli ktoś zajmuje się naprawą np odkurzaczy wartych 300 złotych to nie podejmie się naprawy smartfona wartego 5000 bo na tym się nie zna a gdyby coś popsuł przez swój brak umiejętnosci to koszty go odstraszają.
- 4 0
-
2019-12-11 07:10
Czy ktoś poniesie odpowiedzielność za ten fatalny projekt Mevo!? (13)
Ludzie żyjący z naszych podatków podejmują fatalne działania marnuja publiczne pieniądze i śmieją się mieszkańcom w twarz.
- 137 8
-
2019-12-11 07:15
Przecież tak robią od lat. (3)
- 22 0
-
2019-12-11 07:38
A glosowales w ostatnich wyborach? (2)
Na kogo?
- 13 1
-
2019-12-11 07:41
Na PO
- 3 2
-
2019-12-11 08:15
A, tak, narodowokatolickoantyżydowski rower napędzany dieslem
To by było to. Na szczęście nie wygrały te wytrzeszcze podstawione przez PiS
- 0 12
-
2019-12-11 07:25
(1)
Śmieją się mieszkańcom w twarz, a mieszkańcy przy wyborach dostojnymi susami lecą głosować na nich.Teraz rozumiesz czemu śmieją się wam w twarz? Robicie z siebie małpy to i jak małpy was traktują.
- 26 0
-
2019-12-11 07:34
Dokladnie. Zawsze lubiliscie byc spoleczenstwem kopanym w tylek. Dziwny narod.
Pozdro z pragi- 16 0
-
2019-12-11 07:41
(2)
Najwazniejsze, ze bronia konstytucji.
- 14 0
-
2019-12-11 08:14
Czego?
Tej ustawy, która jest tak zeszmacona, że PiS chce ją rozwalić, żeby tylko wkurzyć jakiegoś swojego byłego kumpla od rozkradania?
- 2 1
-
2019-12-11 09:07
i sonduf
- 5 0
-
2019-12-11 07:49
ten co odpowiada jest u św Piotra (3)
proste
- 5 3
-
2019-12-11 08:21
Raczej w jacuzzi w kotle u belzebuba...
- 8 0
-
2019-12-11 08:26
Raczej tam nie trafił. (1)
- 4 0
-
2019-12-11 10:28
tego nie wiemy
ale trochę ma do odpokutowania.
- 2 0
-
2019-12-11 07:25
miasto poniosło wielomilionowe straty, osoby ktore odpowiadają za ten projekt nie poniosły (4)
żadnych finansowych i prawnych konsekwencji. A miasto organizuje bezsensowne warsztaty?? Wiem jak to wygląda - pic na wodę, i również bez konsekwencji zmarnowane miejskie pieniądze.
Odejdźcie nieszczęśni włodarze miasta złego słowa.- 117 7
-
2019-12-11 07:46
Może pomoże zgłoszenie do prokuratury? (3)
- 10 1
-
2019-12-11 08:28
A co to zmieni? (1)
Słyszałeś co mówił neumann?
- 17 0
-
2019-12-11 12:10
to ten od
"Trzeba anulować to, bo my przegramy"?
- 1 1
-
2019-12-11 11:11
najlepiej do tego od najsztuba
jest sporo sprawiedliwych inaczej.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.