• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy zwiedzili plac budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej

mj
2 maja 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Organizatorzy zapewnili zwiedzającym wiele atrakcji


Za dokładnie 12 miesięcy zakończą się prace budowlane nowoczesnej Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Drzwi potężnej inwestycji kolejowej Samorządu Województwa Pomorskiego na rok przed oddaniem zostały otwarte dla mieszkańców regionu. Podczas imprezy "Kolej na PKM" zainteresowani zwiedzali plac budowy przystanku Matarnia i Lokalnego Centrum Sterowania przy ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.



Budynek Lokalnego Centrum Sterowania. Budynek Lokalnego Centrum Sterowania.
Nie bez przyczyny "dzień otwarty" na budowie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej odbył się 1 maja 2014 roku. Dokładnie sto lat temu uruchomiona została przedwojenna Kolej Kokoszkowska, której następczynią jest właśnie PKM. To również 10. rocznica wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. Głównie z tych dwóch okazji organizatorzy przygotowali dla zwiedzających moc atrakcji, które zostały pogrupowane na trzy strefy tematyczne: zabawy i relaksu, edukacji oraz wystawienniczą.

- Liczyliśmy, że na naszej imprezie zjawi się około 2-3 tys. osób. Myślę, że zainteresowanie, z jakim dzisiejszy dzień się spotkał, wielokrotnie przewyższyło nasze oczekiwania. Przy tej okazji chcielibyśmy rozpocząć promowanie PKM-ki jako nowego środka komunikacji publicznej - zdradza rzecznik prasowy PKM, Tomasz Konopacki.

Bramy budowy dla zwiedzających zostały otwarte o godz. 10-tej. W oficjalnym otwarciu uczestniczył marszałek województwa Mieczysław Struk, który z tej okazji odsłonił makietę placówki PKM Matarnia. Po raz pierwszy zainteresowani mieli okazję zobaczyć od środka budynek Lokalnego Centrum Zarządzania, czyli przyszłego mózgu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Impreza zakończyła się o godz. 16-tej.

Organizatorzy dnia otwartego zadbali o każdego gościa. Dla najmłodszych przygotowali multum zabaw, konkursów i gier edukacyjnych o tematyce kolejowej. Na nieco starszych czekały m.in. wystawy maszyn budowlanych pracujących przy powstawaniu PKM, prezentacja zdjęć z budowy w formacie 3D, symulator lokomotywy z panelem sterowania czy makieta kolejowa. Dużym zainteresowaniem cieszyła się wystawa niewypałów i niewybuchów wykopanych na terenie obecnej budowy. Odwiedzający mogli wysłuchać ciekawych wykładów o świecie kolei prowadzonych przez dyrektora ds. przewozów w spółce PKP SKM w Trójmieście Bartłomieja Buczka oraz Andrzeja Massela - byłego wiceministra transportu.

- Inwestycja osiągnęła półmetek, a w tym czasie zostało wykonanych około 55 proc. prac. Z 41 wiaduktów, kładek, przejść pod torami, które mamy wybudować - 25 jest już gotowych. Największa, licząca 950 metrów estakada zlokalizowana przy lotnisku jest gotowa w 80 proc. Prace idą pełną parą, obecnie na olbrzymim placu budowy pracuje około 500-600 robotników. Nie ma kompletnie żadnego zagrożenia, abyśmy nie zakończyli budowy w wyznaczonym terminie - dodaje rzecznik.

Samorządowa spółka PKM SA jeszcze w tym roku planuje zorganizować dwa festyny promujące budowę PKM. Imprezy odbędą się 6 i 13 września, kolejno na terenie Strzyży i na Niedźwiedniku. Organizacja trzech festynów rodzinnych to koszt rzędu 400 tys. zł.
mj

Wydarzenia

Dzień otwarty na budowie PKM (6 opinii)

(6 opinii)
festyn, pokaz

Miejsca

Zobacz także

Opinie (89)

  • (1)

    Dobra dobra do roboty bvo jak widze ekipy buwlancow biorace tam udzial to az serce sie kraja...dzialac dzialac!

    • 8 50

    • Może sam/a się weź do roboty.

      Najlepiej 24/7 i bez dostępu do internetu, odpoczniemy od takich durnych wpisów.

      • 35 2

  • kolej, która wywozi na lotnisko w jedną stronę obywateli polskich... (3)

    A może kiedyś wrócą?

    • 51 54

    • Jak dla mnie, mogą nie wracać. (1)

      • 11 15

      • niby tak, ale zawsze to są konsumenci, dzięki którym mamy więcej pracy...

        • 8 8

    • Ja do tej pory

      Nie wiem jaka kozysc bedzie z tej kolejki o.O nie lepiej zamiast torow polozyc tam asfalt? Odciazyloby to morene..

      • 0 0

  • PKM czy GKM (5)

    A może by tak ruszyć z budową od strony Gdyni.Póki co,to obecną budowę można nazwać nie PKM,tylko GKM.

    • 28 38

    • od strony Gdyni dolatuje sie samolotem

      • 55 5

    • Gdynia nie chciała się dołożyć,bo buduje swoje lotnisko.

      • 14 2

    • (2)

      Cymbale jeden, przecież od strony Gdyni linia kolejowa istnieje od 100 lat i ma się dobrze, obecnie jest w modernizacji. To część linii Gdynia - Kościerzyna, do której wepnie się PKM na wysokości Osowej.

      • 3 3

      • Panie (1)

        Nie obrażaj pan, dobre?

        • 2 1

        • Arnold !

          ... ja uważm,że to był - komplement ! ... bo "wyrzyg" niejakiego : StaN .... sie kwalifikuje do mocniejszego słowa ! A HOY.

          • 0 0

  • 400 tys. na imprezy promujące, no no... (5)

    chyba zbyt bogaci już jesteśmy po tych 10 latach w UE.

    • 53 44

    • (4)

      Budżet promocyjny jest integralną częścią każdego dofinansowania z UE.

      • 36 5

      • no i co z tego ? (2)

        To nie zmienia faktu, że bardzo dużo pieniędzy jest niepotrzebnie wydawane na plakaty, afisze, gadżety plastikowe itp.
        Uważasz, że wytłumaczenie "unia każe wydać na promocję" to jest dobre wytłumaczenie ? Każde marnotrawstwo jest zbędne i godne napiętnowania.

        • 17 17

        • (1)

          Masz rację - marnotrastwo w każdej postaci jest zbedne i godna napiętnowania...
          Tych pieniedzy nie moznabyło inaczej wydać niż na promocję, gdyby ich nie wykorzystać to poprostu by przepadły a więc zostałyby zmarnotrawione. A dzięki temu, że ta impreza się odbyła:
          - mieszkańcy mieli atrakcję 1 maja
          - firmy z pomorza, które obsługiwały imprezę mogły zarobić
          - zachęca się mieszkańców do porzucenia jazdy samochodem na rzecz komunikacji miejskiej

          • 17 6

          • propaganda

            Patrz szerzej.
            Unia każe płacić odpowiednie podatki, utrzymywac unijne "standardy" czyli przerost urzędników i biurokracji. Każe zamawiać produkty które sama produkuje a które są drogie i malo efektywne. Jak już wszystko oplacimy to daje dotacje które gdyby je porównać do kosztów to są nieopłacalne. Dlaczego Chiny tak szybko sie rozwijają? Ponieważ nie mają ograniczeń które nakłada unia, nie marnitrwawia pieniędzy na propagandę, i nie mają oglupiajacych dotacji.
            Gdyby nie unia to 20 lat transformacji przy dobrych rządach by owocowalo metrem a nie kolejka z lat 50tych.
            Teraz plebs sie cieszy a świat już jest daaaaaleko w przodzie.
            Zresztą takie festyny na niedokonczonej budowie to czysta komuna.

            • 10 8

      • A po co promować coś co i tak będzie budowane

        i teoretycznie jest potrzebne dla ludzi? Trochę jak z tramwajami wodnymi - promowali a nie byli w stanie zaspokoić potrzeb.

        • 3 4

  • Było super!

    Podobało mi się i we wrześniu także będę :)
    Polecam:)

    • 40 12

  • PKM (3)

    Propaganda sukcesu jak za PRLu.

    • 55 73

    • Lepiej jak na tle budowanych autostrad wystepuje belkot marudny wzrostu pomniejszego (2)

      i bluzgnie jadem : jest zle , a nawet gorzej!

      • 19 8

      • Nie znasz się. (1)

        Pan prezes kazali narzekać, to bezmózgi narzekają. Boli ich tylko to że jednak budują, bo lepiej narzekać że nic się nie zmienia i to wina Budynia, Tuska i Putina. Niestety społeczeństwo nie jest tak ślepe, jak pan prezes by chcieli, to chociaż z propagandą wyjadą.

        • 25 5

        • buduja heh

          Kiedy to miało być zrobione? Ile firm padło, ile to kosztowało?, jakie jest bezrobocie, ilu już mamy emigrantów, ile podnieśli podatki, jaka jest jakość tych budów?
          Budują heh jaj za komuny

          • 2 10

  • a o wypadku cisza (4)

    na stronie pkm na fb sukces goni sukces....o wypadku ani słowa! bo jest europejsko! swieci slonce a wypadki przy pracy to na wschodzie!

    • 23 43

    • (3)

      jakim wypadku

      • 12 2

      • Pewnie tym na budowie linii tramwajowej

        Ale co się dziwić jak ktoś podpisuje się gloop

        • 40 3

      • Chyba chodzi o to (1)

        Rusztowanie co spadlo na pana budowlańca

        • 1 0

        • wypadek byla na budowie lini tramwajeowej na Morene a nie Pkm pacany

          • 3 0

  • Propaganda jak w PRLu (2)

    Co za oszołomstwo

    • 33 67

    • Idź narzekać gdzieś indziej.

      Najlepiej na (nie)zalezna dot pl.

      • 23 9

    • Jeszcze gorsza.

      Za komuny to zapraszali na otwarcie obiektu. Teraz zapraszają na wbicie łopaty w ziemi. . Coś widzę, że na wszystkich imprezach pokazuje się Strok zamiast Adamowicza, pewnie nastąpi roszada na stanowiskach. Strok do wyborów , Adamowicz do powołania przez czapę PO.

      • 4 4

  • Były tłumy ludzi, zdziwiłem się, że było takie zainteresowanie. (5)

    Kolej będzie najnowocześniejsza w Europie. Fajnie się patrzy na inwestycje prowadzone w Gdańsku, reszta kraju jest daleko za nami jeżeli chodzi o rozwój. Nic dziwnego, że Gdańsk uznany jest za jedno z głównych miast Europy.

    • 60 43

    • najnowocześniejsza ??? spalinowa debilku (2)

      Spalinowe składy gdzie tu nowoczesność

      Elektryczne TGV, AVE, EUROSTAR to jest nowoczesność

      • 16 34

      • tjaaa..

        I stoisz w polu bo awaria trakcji jak w SKMce.

        • 20 6

      • A w czym spalinowa gorsza? Prąd elektryczny to z czego jest - z węgla. Więc z punktu widzenia ekologii jeden pies.

        • 29 7

    • Zobacz sobie ulice Rozłogi, Niską i Nowotną na Stogach

      a potem ośrodki kempingowe na jej końcu.To też Gdańsk , i przestań kadzić.Jak się patrzy to jest fajnie, tylko spróbuj pojechać tamtędy samochodem. Te kempingi odwiedzają setki obcokrajowców z Niemiec , i nie wiem czy mają tak entuzjastyczne opinie o Gdańsku. A plaże same zarabiają na swoją opinię.

      • 10 6

    • Tysz zwiedzałem ten dziwoląg, ale w innym miejscu.

      Zbocza im się osuwają, to je betonują z użyciem szmat. To jakaś nowatorska technologia.

      • 1 0

  • a te pociągi będą na prąd czy na diesla? (12)

    • 18 18

    • na wyngiel panie (7)

      Ruski wyngiel tańszy, zamknąć polskie kopalnie

      • 22 9

      • Popieram, zamknąć kopalnie. (6)

        Skoro bardziej się opłaca importować, płacąc za towar i jego transport, niż kupić w kraju. Nikt w imię patriotyzmu nie będzie przepłacał bo to Polskie, co z tego że droższe, ale Polskie.

        • 19 7

        • qbq (2)

          Kopalnie zostawic a zamknac zwiazki zawodowe. Zwiazku rozwalily stocznie a z kopalniami tez coraz gorzej. Guzikiewicz wez sie za porzadna robote wraz z reszta kolesi....

          • 16 3

          • Pracownikow nalezy wlaczyc do rad nadzorczych ale nad zwiazkiem musi tez byc jakis nadzor bo obecnie pewne branze szkodza sobie.

            • 2 2

          • Guzikiewicz jest rencistą, serduszko ma słabiutkie i płucka. W związkach tylko sobie dorabia , biedaczek. Gdzie mu tam do roboty pójść ...

            • 3 2

        • Lenin z Putinem parowozem dziejów!!! (2)

          Uuuurrraaaaaaaaa !!!!!!!!!!

          • 8 1

          • Miast tromwojem (1)

            To kuniem

            • 1 0

            • plus za absurdalny koment :)

              • 0 0

    • Odpowiadam : (2)

      W pierwszym etapie - składy spalinowo-elektryczne ( silnik ... DIESEL ! -spalinowy obraca generatorem, który wytwarza prąd elektryczny . Tym prądem napędzane są silniki elektryczne, które kręca kołami pociągu - i pociąg .... JEDZIE ! ) sprytne .. co ??! :)

      Następnie w drugim etapie planowana jest elektryfikacja całości ( i tu podobno duza rola... GDYNI ! ) Tak na marginesie - to ta elektryfikacja powinna zakonczyć sie..... w Bydgoszczy ( konkretnie : Maksymilianowo ! :) A HOY.

      • 12 2

      • W pierwszym etapie

        nie spalinowo-elektryczne lecz spalinowe. Lekkich szynowych pojazdów pasażerskich nie wykonuje się z przekładnią elektryczną. Stosuje się przekładnię hydrauliczną w różnych jej odmianach. Elektryfikacja będzie w pierwszym etapie prowadzona od Gdyni do Kościerzyny (z dojazdem do Kartuz z obu stron) i z Wrzeszcza do Osowej. Zasadność elektryfikacji dalszego odcinka od Kościerzyny do Maksymilianowa wykaże (bądź nie) studium wykonalności, które jest obecnie opracowywane.

        • 6 0

      • W pierwszym etapie spalinowe...i tak pozostanie na następne 50 lat jak to w Polsce bo zarządy wydadzą fundusze z elektryfikacji na premie a do tego osobna elektryfikacja wyjdzie o wiele drożej? Chyba że komuś będzie zależało na premiach i uposażeniach wynikających z organizowania ponownych przetargów co nie oznacza że zostaną jakieś fundusze na elektryfikacje...? Czemu nie można było zelektryfikować Gdańskiego odcinka przez co koszty były by wielokrotnie niższe oraz obyło by się bez niegospodarnego marnotrawienia publicznych pieniędzy, a PKP i Gdynia niech sobie robi co chce,kiedy chce i ile chce?

        • 0 0

    • na prad

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane