Fakty i opinie

Mieszkania i handel zamiast przystanku SKM w Nowym Porcie

To już koniec marzeń o powrocie SKM do Nowego Portu. Zarówno miasto, jak i kolejarze chcą przeznaczyć tereny kolejowe w obrębie dawnego przystanku Nowy Port zobacz na mapie Gdańska pod zabudowę usługową lub mieszkaniowo-usługową. Radni jednogłośnie zgodzili się na rozpoczęcie prac nad nowym planem zagospodarowania.



Do którego przystanku powinny być wznowione kursy pociągów SKM?

do Zaspy Towarowej (na wysokości Letnicy) 6%
do Brzeźna (przy wiadukcie w ciągu ul. Krasickiego) 25%
do Nowego Portu (przystanku końcowego do 2002 r.) 51%
nie należy reaktywować połączeń na tej linii 18%
zakończona Łącznie głosów: 2970
Przystanek Szybkiej Kolei Miejskiej w Nowym Porcie w rejonie ul. Podjazd funkcjonował do grudnia 2002 r.

Pięć lat później wraz z modernizacją przejazdu przez tory na wysokości skrzyżowania Oliwska - Przemysłowa zobacz na mapie Gdańska zdemontowano tor, którym mogły dotrzeć tutaj pociągi.

Obecnie dawny peron jest niemal w całości zarośnięty. Próżno szukać tutaj tablic informacyjnych, torów czy pozostałej infrastruktury kolejowej. Te zostały już usunięte ponad dekadę temu. Pamiątką po przystanku pozostaje jeszcze fragment wiaty przy wejściu na peron.

SKM dla mieszkańców nowych osiedli w Letnicy



W ostatnich latach wrócił pomysł reaktywacji połączenia SKM na tej linii - przede wszystkim ze względu na wyrastające jak grzyby po deszczu osiedla w Letnicy. Kolejarze pierwotnie chcieli dokonać rozbiórki wszystkich przystanków na dawnej trasie SKM, jednak plany te pokrzyżował konserwator zabytków, który uratował przed rozbiórką przystanki Gdańsk Stocznia (peron do Nowego Portu), Gdańsk Kolonia i Gdańsk Brzeźno. PKP zgodziło się też na pozostawienie peronu przy Węźle Kliniczna (Gdańsk Nowe Szkoty).

graf. Trojmiasto.pl

SKM nie dojedzie do przystanku Nowy Port



Teraz okazuje się, że nawet jeżeli dojdzie kiedykolwiek do reaktywacji połączenia, to pociągi nie dotrą już do centrum Nowego Portu, a co najwyżej do przystanku Gdańsk Brzeźno. Prezydent Gdańska i Biuro Rozwoju Gdańska zgodzili się przychylić do prośby kolejarzy, by teren przystanku Nowy Port całkowicie wyłączyć z funkcji kolejowej.

- W 2017 r. PKP złożyło wniosek o zmianę planu miejscowego celem wprowadzenia na wskazanym terenie ścieżek pieszo-rowerowych oraz zabudowy usługowej. Ponieważ możliwości inwestycyjne dzielnicy Nowy Port są ograniczone - jest to dzielnica, której struktury pozwalają jedynie na niewielkie uzupełnienia zabudowy - w perspektywie najbliższych lat liczba mieszkańców nie wzrośnie do poziomu uzasadniającego prowadzenie na tym odcinku przewozów SKM na poziomie rentownym. Uznano zatem, że dzielnica Nowy Port obsługiwana będzie w zakresie transportu zbiorowego tramwajem oraz autobusem, których ofertę przewozową można w miarę potrzeb wzbogacić - wyjaśnia Edyta Damszel-Turek, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska.
Warto podkreślić, że PKP wystąpiło również z podobnym wnioskiem dla przystanku Gdańsk Brzeźno, na co jednak - przynajmniej na razie - nie ma zgody m.in. ze względu na wspomnianą ochronę konserwatorską.

Urzędnicy: Nowemu Portowi wystarczą tramwaje i autobusy



Zdaniem BRG istnieje ekonomiczno-transportowe uzasadnienia reaktywacji połączenia SKM, lecz jedynie do wysokości Letnicy (przystanek Gdańsk Zaspa Towarowa) lub ewentualnie przystanku Gdańsk Brzeźno. W studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego przystanek Nowy Port nie został już nawet uwzględniony.

- W ostatnich latach funkcjonowania SKM w kierunku Nowego Portu przystanki końcowe (Brzeźno oraz Nowy Port) charakteryzowały się znikomym potokiem pasażerskim w stosunku do możliwości przewozowych SKM. Atrakcyjniejszą alternatywą dla mieszkańców Nowego Portu była trasa tramwajowa m.in. ze względu na większą częstotliwość kursowania tramwajów oraz jej trasowanie w sąsiedztwie terenów mieszkaniowych i usługowych. To było właśnie jednym z powodów zawieszenia przewozów SKM do Nowego Portu - dodaje Damszel-Turek.
Granice planu zagospodarowania przestrzennego.
Granice planu zagospodarowania przestrzennego. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl

Radni jednogłośnie poparli sporządzenie nowego planu



Na ostatnią sesję Rady Miasta Gdańska skierowano uchwałę o przystąpieniu do sporządzania nowego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "Nowy Port rejon ulicy Oliwskiej i dawnego dworca kolejowego Nowy Port w mieście Gdańsku".

- Północną część obszaru objętego granicami planu stanowią wyłączone z eksploatacji tereny po dawnym torowisku, przeznaczone w planie obowiązującym pod funkcje stacji kolejowej oraz szlaku kolejowego. Z uwagi na niezasadność reaktywacji linii SKM w jej końcowym przebiegu (do Nowego Portu) właściwa jest zmiana przeznaczenia tego terenu i zwiększenie jego możliwości inwestycyjnych. Część południowa objęta została granicami Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Gdańska dla obszaru Nowy Port z Twierdzą Wisłoujście. W związku z powyższym częściowo zmianie mogą ulec ustalenia dotyczące funkcji przewidzianej dla tego terenu (administracja, usługi, parking). Przeanalizowane zostaną możliwości realizacji zabudowy mieszkaniowej bądź mieszkaniowo-usługowej, jako wzmocnienie procesu rewitalizacji społeczno-przestrzennej poprzez uzupełnienie tkanki miejskiej nową zabudową wpisującą się w charakter otoczenia i dopełniającą zabytkową tkankę Nowego Portu - czytamy w uzasadnieniu przystąpienia do sporządzania nowego MPZP.
Przystąpienie do sporządzania nowego planu pozytywnie zaopiniowała Komisja Zagospodarowania Przestrzennego Rady Miasta Gdańska. Stanowiska w tej sprawie nie zajęła natomiast lokalna rada dzielnicy.

Uchwała na sesji została przyjęta jednogłośnie 27 głosami radnych. Przed głosowaniem żaden radny nie zgłosił chęci zabrania głosu.

W trakcie przygotowania artykułu próbowaliśmy dowiedzieć się, jakie plany wobec działki w Nowym Porcie mają kolejarze. Mimo zapewnień o rychłej odpowiedzi, nie uzyskaliśmy jej przez ponad tydzień.

Nieruchomości Nowy Port - ogłoszenia

Opinie (476) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (13)

    Taa kolejne osiedle, brak dróg, kolej nie i nagle będzie marudzenie, że wszystko stoi w korkach.

    • 481 36

    • Ale głupie uzasadnienie (1)

      Bo w 2002 było małe obłożenie. :) 20 lat prawie minęło, miasto się rozwija a oni dają taki komentarz

      • 34 15

      • Betonuje a nie rozwija. Wiem wiem, dajcie każdemu rower, bla bla bla.

        • 21 8

    • SKM na Orunię Górną !!! (1)

      Jeżeli w nowym porcie będzie sie budowac i okolicy to skm jak najbardziej też.

      • 15 7

      • Na Orunię szybki tramwaj(coś jak w Poznaniu) najlepiej się sprawdza

        • 0 4

    • (3)

      Korki w Nowym Porcie? A gdzie? Bo nigdy nie widziałem.

      • 15 9

      • Włącz myślenie

        • 8 8

      • Często bywam w N.Porcie i nigdy tam korków nie widziałem. (1)

        • 7 6

        • Tylko kapsle.

          • 7 2

    • Miasto chce oddać deweloperom Nowy Port (1)

      Niedawno miasto ogłosiło że postanowiło dobudować intensywną zabudową mieszkaniową Nowy Port.A radni temu przyklasnęli liczba mieszkańców znacznie się zwiększy a liczba samochodów zablokuje skutecznie dzielnicę.Nasi dzielni radni postanowili temu zaradzić -likwidując możliwie najlepszą opcję komunikacyjną dla dzielnicy,Brawo dla gdańskich radnych - przez ich głupotę będą cierpieć mieszkańcy. Będziemy o was pamiętać przy wyborach i tyle.

      • 17 7

      • Strasznie głupi ten komentarz. Obok jest autobus i tramwaj. Kilka minut do Politechniki, kilkanaście na Żabiankę.

        • 1 1

    • tam najlepiej byłoby zrobić cos na kształt szybkiego tramwaju (2)

      cos jak pestka, po torach kolejowych, długie składy jadące z dużą prędkoscią a jednoczesnie powodujące mniejsze zużycie infrastruktury i tańsze przystanki. Tor i tak jest oddzielny, więc taki tramwaj mógłby dojechać aż do Gdańska Głownego.

      • 7 1

      • i to jest pomysł na piątkę (1)

        jak bym tam jeszcze dodał te TiRy na tory

        • 2 1

        • Problem w tym, że jest inne napięcie i zwrotnice pomiędzy torami kolejowymi i tramwajowymi

          nie da się tego łatwo przeskoczyć,

          • 2 0

  • potrzeba mieszkań i teremów usługowo-mieszkaniowych a nie potrzeba przystanku skm (8)

    gdzie tu logika?

    • 465 50

    • W każdym mieście inwestuje się w szybki transport zbiorowy... w Gdańsku się go likwiduje...paranoja

      • 95 15

    • niestety

      logiki brak

      • 18 8

    • (2)

      Pani prezydent po raz kolejny się popisała, znowu betonuje...a nowe drogi do nowego osiedla będą ? Precz z nią

      • 22 13

      • Betonuje tory? (1)

        • 4 4

        • Nie, pozwala na budowanie nowych osiedli bez zaplecza drogowego i transportu publicznego czytaj likwidacja stacji SKM Nowy Port

          • 2 0

    • (1)

      dokladnie w sedno. co tam za kretyni siedza w tym urzedzie? tam jest potencjal i rozwija sie zabudowa wiec reaktywacja tej linii jest bardzo potrzebna i oplacalna w dluzszej perspektywnie.

      • 17 5

      • Opłacalna jak dla kogo

        Bardziej opłacalne dla urzędasów jest wpuszczenie dewelopera

        • 5 5

    • Bo pewnie można wziąć więcej za budowanie linii tramwajowych

      Urzędnicy się cieszą bo przyjdzie więcej kasy do pseudo urzędów - miejskich spółek gdzie siedzi ich rodzina i ciągnie kasę za nic. Wszystkie te brg, giwk i podobne służą do wyciągania naszej kasy. Jakoś na zachodzie wystarczy dosłownie kilku urzędników do obsługi inwestycji a u nas spółki, spółeczki z setkami urzędasów.

      • 2 1

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Ehh (8)

    Ostatnio jechałam tam do przychodni na ul.oliwska. masakra tramwaj

    • 249 28

    • (6)

      Kolejka z Brzezna (tramwaje z Centrum nie chodzą przez Oliwska) , to musiałabyś najpierw tramwajem podjechać na Politechnikę, przesiąść się na peron Szkoty , poczekać na skm z trzy kwadranse i pojechać na stacje Nowy-Port. Przez ten cały czas powtarzała byś jak mantre "tramwaj , to masakra".

      • 20 11

      • (5)

        że jak? skąd wiesz skąd ona jechała?

        • 16 5

        • Jechalam az Z Gdyni skm (1)

          Wysiadam we Wrzeszczu na tramwaj nr 5

          • 9 5

          • Trzeba było wysiąść na Żabiance, wsiąść do autobusu 148 i kawałek

            przejść się w Nowym Porcie :)

            • 9 0

        • (2)

          Wiem z którego kierunku jechała, bo znam miasto i i wiem o czym pisze.Sama to przyznała - jechała z Wrzeszcza przez brzezno, smutny troliku. Z przystanku skm Nowy Port do przychodni jest 500 metrów, a z tramwaju jest 100 metrów.
          Ta pani preferuje skm do Nowego Portu (którą jeździła raz na godzinę) ponieważ
          1.Jezdzi z Gdyni do przychodni w Nowym Porcie
          2.Tramwaj, bądź autobus(148 - najszybsza opcja) to dla niej "masakra".
          3. Nie posiada samochodu i nie może dojechać do Nowego Portu szybka dwupasmówka.
          Ile jest jeszcze takich osób? Prosze się zebrać , napisać petycje do PKP , premiera Morawieckiego i niech wam wybuduje i utrzymuje (zadana częstotliwość SKM co 5 minut) linie Gdansk Gl - Nowy Port.

          • 7 6

          • Skm (1)

            Skm do portu jeździła co 23 min, a nie co godzine.

            • 4 2

            • No to super. Co 23 min... no, no. Zresztą ja pamiętam na początku lat 90-tych, jak jezdziła co 46 min (czy jakoś tak). Korzystało z tego po kilka osób.

              • 1 1

    • Ja jeżdżę tam do przychodni autobusem 148 i jest super.

      • 10 5

  • Rozumiem, że marudy którym przeszkadza nowe osiedle mieszkają w szałasach w TPK? (6)

    • 41 246

    • Nie tyle chodzi o nowe osiedle co o komunikację tegoż (i innych planowanych) z resztą miasta. (2)

      Sprawną (czyt. szybką i w miarę bezawaryjną) komunikację, dodam.

      • 42 10

      • Jeżdżę do N.Portu do przychodni autobusem 148 i nie mam problemu z komunikacją. (1)

        Najgorsze jest to jak nie zorientowni zabierają głos,byle tylko krtykować.

        • 19 32

        • jestem Skłirelka

          jestem we wszystkim zorientowana

          • 13 11

    • (2)

      -jedni kierują się niewiedzą
      -inni zawiścią

      • 6 11

      • - kolejni chcieliby miec czym dojechac bez problemu i o kazdej godzinie do centrum miasta

        • 15 3

      • a jeszcze inni, zdrowy rozsadkiem

        I umiejetnoscia przewidywania.

        • 16 3

  • (4)

    Cóż jaka władza takie decyzje niedługo motlawe zasypia i postawią apartamenty

    • 313 39

    • Nie zasypią

      Nie zasypią tylko zrobią tak jak w forum podwójny korytarz, jeden suchy a prawdziwy poglebią i postawią bloki. I będzie osiedle na motławie.

      • 18 3

    • Gdańska logika. Oczywiście, że nie ma potrzeby transportu kolejowego zbyt mało jest mieszkańców.

      Potrzeba pojawi się jak sprzedadzą teren i deweloperka pobuduje osiedla - wtedy nowi mieszkańcy zaludnią Nowy Port. Tyle tylko, że nie bedzie już możliwości przeprowadzenia transportu kolejowego :-)

      • 19 1

    • Niestety układy i napychanie prywatnej kieszeni najważniejsze są w tym mieście.

      • 8 2

    • Uwaga, najwyraźniej znowu mamy najazd trolli

      • 1 0

  • (55)

    To chyba jedyne miasto na świecie, które zwija wysokowydajną infrastrukturę transportową.

    A za dziesięć lat będą się głowić jak by tu korki rozładować.

    • 471 39

    • Dla 12 tysięcy mieszkańców tramwaje naprawdę wystarczą (44)

      • 19 62

      • Nie, nie wystarczą. (43)

        Nie tylko liczba mieszkańców bedzie się zwiekszać, ale też skm jest o wiele lepszym (wygodniejszym, szybszym, tańszym) rodzajem transportu niż tramwaje.

        Zapodaj gdzieś na świecie, że w Twoim mieście likwidowana jest wewnętrzna linia metra bo wg. władz miasta jest niepotrzebna i zaczekaj na reakcję.

        • 62 13

        • Na świecie tak, w Polsce niekoniecznie doczekasz się jakiejkolwiek. (38)

          Jakoś ludzie słabo reagują na coraz mniej efektywną i kurczącą się siatkę połączeń kolejowych w kraju, że o komunikacji autobusowej nie wspomnę. Skutek - coraz więcej miejscowości praktycznie bez alternatywy dla indywidualnego transportu samochodowego.
          A Ty tu z komunikacją miejską w 3city wyskakujesz ;)

          • 28 7

          • Linia SKM do Nowego Portu przez wiele lat była nierentowna i została zlikwidowana w 2002 roku (37)

            Od tamtego czasu liczba samochodów w Gdańsku się podwoiła, trudno zatem oczekiwać że będzie więcej chętnych do jazdy SKM. A wskrzeszanie nierentownych projektów to działanie na szkodę spółki, każdy to chyba rozumie.

            • 16 39

            • Nie, nie każdy (19)

              Myślę nawet, że paleoliberalizm ze swoim wycinkowym patrzeniem na gospodarkę już dawno stał sie niemodny.
              Do transportu zbiorowego najzwyczajniej w świecie opłaca się dopłacać. Trzeba to robić rozsądnie i z umiarem jednak i frastruktura to jedna z najbardziej opłacalnych inwestycji jakie może zrobić miasto.

              A chętni sie znajdą, wystarczy, że sie zorientują, że kolejka szybciej, pewniej i taniej niż samochodem.

              • 32 12

              • Bardzej już opłaca się dołożyć do przedłużenia SKM do Pruszcza niż w reaktywację linii do Nowego Portu (18)

                Codzienne korki na Trakcie św. Wojciecha są przecież ogromne.

                • 18 13

              • (5)

                i to i to

                • 11 8

              • Skąd pieniądze na to wszystko? (3)

                • 1 9

              • (1)

                Choćby 500+ przerobić na 400+

                • 2 5

              • Ja myśle, że na 0 zł kiedyś chowano dzieci bez plus cośtam i każdy dawał radę a teraz za nic się należy

                • 4 1

              • Od Jarosława

                • 2 2

              • Ale co ?

                • 4 0

              • Każdą infrastrukturę transportu masowego lepiej mieć (11)

                niż jej nie mieć. Tu mowa o likwidacji linii metra - trudno o większy ekonomiczny i**otyzm, zważywszy na koszt odtworzenia takiej linii.

                • 21 11

              • Jakiego znowu metra ? Linia do Nowego Portu miała bardzo znikome obłożenie i znaczenie jak istniała, dlatego ją zlikwidowano (9)

                • 12 28

              • w 2002 roku może i (5)

                miała marne obłożenie (bo jeździła co 2h) to nie ma co się dziwić. A teraz sherlocku odpowiedz mi ile od tamtego-2002 roku powstało nowych wielopiętrowych bloków w obrębie dolny wrzeszcz-letnica-brzeźno-nowy port i policz sobie ilu ludzi mieszkało wówczas na tym terenie w porównaniu ze stanem obecnym. Czy od tamtego czasu doszły jakieś nowe drogi poza ulicą Płażyńskiego?

                • 28 7

              • Doszła ulica Lecha Kaczyńskiego ! Watsonie... (2)

                • 7 9

              • I ulica Kaczyńskiego jest twoim zdaniem (1)

                W Nowym Porcie, Brzeźnie lub Letnicy?
                Doprawdy zacny żart

                • 13 7

              • Tak, niedługo będzie w każdej dzielnicy, tylko jeszcze tego nie wiesz...

                • 10 7

              • Artykuł dotyczy Nowego Portu... (1)

                A teraz sherlocku odpowiedz mi ile nowych bloków powstało w Nowym Porcie? Najświeższa inwestycja to Kamienice Magellana, raptem 2 trzypiętrowe budynki powstałe jakieś 10-11 lat temu! Rzeczywiście, dużo nowych bloków powstaje w Nowym Porcie. Nie sądzę, by ilość mieszkańców dzielnicy jakoś nagle drastycznie wzrosła. Nowych dróg nie ma, zgoda. A teraz wyjaśnij mi jedno. Co mają Letnica, Brzeźno czy Wrzeszcz do SKM Nowy Port? Myślisz że mieszkańcy tych dzielnic wracając z pracy przyjadą SKM do Nowego Portu a później, no właśnie, co? Pieszo wrócą do Wrzeszcza/Brzeźna/Letnicy? Czy może wysiądą wcześniej, pod domem? A do Nowego Portu kolejka przyjedzie pusta lub prawie pusta.

                • 14 6

              • pytasz się co mają Letnica, Wrzeszcz i Brzeźno do N.Portu?

                już wyjaśniam:
                otórz to, że powstały tysiące nowych mieszkań, natomiast drogi nie powstały. Dam sobie rękę uciąć, że 90% nowych mieszkańców posiada samochód. W takiej sytuacji przy takiej ilości pojazdów, drogi które były projektowane jeszcze za PRL na tamto natężenie ruchu, nie są w stanie tego ruchu sprawnie ogarnąć.
                W takiej sytuacji likwidowanie jakiegokolwiek połączenia torowego jest jawną niegospodarnością, wręcz głupotą.

                Wyobraź sobie, że Nowy Port nie zaczyna się tam, gdzie jest (był) przystanek SKMki a przy przystanku SKM Gdańsk-Brzeźno. Nazwa taka ale leży już w Nowym Porcie.

                • 5 3

              • Zlikwidowano tumanie bo coraz mniej tam ludzi mieszkało (2)

                każdy kto tylko mógł się wyprowadzał do innej dzielnicy.Obecnie jest odwrotnie!

                • 9 11

              • Tumanów poszukaj w rodzinie, co takiego zmieniło się na lepsze w Newport w ciągu ostatnich lat ? (1)

                • 8 5

              • Patologia wymarła w znacznej mierze

                • 5 1

              • nie zawsze lepiej

                no to żeś pojechał. Widziałeś kiedyś linię metra, oraz tą "infrastrukturę transportu masowego" w aktualnym stanie? Przelicz proszę koszt związany z odbudową tego szlaku do, jak piszesz "parametrów linii metra" i odnieś to, proszę, do spodziewanych potoków pasażerskich.
                Ja osobiście nie widzę uzasadnienia ekonomicznego tego przedsięwzięcia. Rola miastotwórcza też słaba.

                • 1 1

            • w 2002 roku pociag tam jezdzil co dwie godziny dlatego nikt ni jezdzil (6)

              potrzeba czestotliwosci pociagow co 15 minut aby linia kolejowa cieszyla sie popularnoscia w miesce

              • 25 4

              • Jeźdźił co dwie godziny bo nikt nie jeździł (5)

                • 9 13

              • co dwie godziny to jezdza pociagi dalekobiezne a nie pociag w miescie

                • 11 2

              • 17 lat temu! (3)

                Stocznia umierała a 3/4 portu to była patola, która była na garnuszku mopsu. Od tego czasu bardzo dużo się zmieniło.

                • 22 1

              • A jaka stocznia byla w Nowym Porcie ? (2)

                • 8 6

              • Ta kolejka była po to żeby skomunikować port ze stocznią

                Jeśli jeszcze się nie domyśliłeś...

                • 6 5

              • ludzie z Nowego Portu jeździli do Stoczni na Ostrowiu.

                • 6 1

            • Nie zgadzam się. (8)

              Społeczeństwo się zmienia. Ja też przez lata jeździłem autem. Mam w rodzinie 2. Ale od roku podróżuje PKM i nie żałuję tej decyzji. Aż się dziwię że tak późno się zdecydowałem. To prawda, że samochodów jest więcej i właśnie dlatego coraz gorzej się nimi podróżuje. Z mojego otoczenia coraz więcej osób tak postępuje. Myślę że mieszkańcy Nowego Portu mieli by podobne zdanie. Ale już nikt ich o to nie zapyta

              • 23 5

              • Lepiej być już cienkim w sporcie niż zamieszkać w Nowym Porcie ! (3)

                • 8 9

              • Lepiej mieć opinię lenia niż dziewczynę z Wyzwolenia !

                • 8 5

              • Lepiej zamów duży tort zamiast jeździć do New Port (1)

                • 7 1

              • Lepiej baterie wozić do Mevo rowerów niż zamieszkać na Strajku Dokerów !

                • 2 1

              • Nie opiszesz nawet w word'zie wszystkich strachów w Nowym Porcie (1)

                • 8 0

              • Lepiej dzisiaj idź już spać, nie wymyślaj fraszek k*rwa mać !

                • 10 2

              • Dzisiaj biją się w kurorcie, dyskoteka w Nowym Porcie (1)

                • 7 2

              • Lepiej domek mieć w Sztynorcie niż mieszkanie w Nowym Porcie !

                • 5 3

            • To pkm też trzeba zlikwidować

              • 2 4

        • Tańszym? (3)

          Chyba się z głupim na rozumy zamieniłeś.

          • 5 3

          • Tramwaje i kolej to najdroższy transport, m.in. ze względu na drogi tabor i infrastrukturę... (2)

            • 9 3

            • No. I dlatego zwijamy istniejaca infrastrukturę. (1)

              Aby móc budować tani transport drogowy. Brawo my.

              • 5 5

              • PKP zwinęło, bo się nie opłaca...

                • 6 4

    • 'A za dziesięć lat będą się głowić jak by tu korki rozładować'

      Znacznie wcześniej. Właściwie powinni już teraz, skoro planują kolejne inwestycje mieszkaniowe.

      • 41 11

    • Już wyglada tak, że sytuacja korków jest nie do opanowania.

      • 19 9

    • Jak to jest możliwe (2)

      Że masz ponad 20 łapek w górę a nie ma ani jednej w dół? Nie zgadzają się z miastem a idą na nich głosować...

      • 16 15

      • wszyscy radni, wszystkich opcji byli "za". Więc wybory nic tu nie zmienią.

        • 19 3

      • Wiesz, ja bym bardzo chciał

        żeby tut. opozycja gardłowała przeciwko. Czy w ogóle, miała jakiś spójny pomysł na miasto, zamiast przenoszenia na lokalny grunt wojen z wielkiej polityki. Niestety niczym się tu od Dulczessy et consortes nie odróżnia.
        I zapewne obetną się po czasie, że nie tylko przegapili kolejną okazję, żeby wypunktować władzę, ale też solidarnie dali tyłka.

        • 10 5

    • To miasto nie będzie nigdy metropolią jak Madryt (2)

      czy Londyn. Może jakby było stolicą. Wyżej 1 mln nie podskoczy. Nawet za PRLu jak stocznia zatrudniała 10 tys, a ludzie rozmnażali się jak króliki jakoś nie przybyło mega dużo mieszkańców. Stare pokolenie powoli wymiera to kto zasiedli blokowiska na Zaspie czy falowce na Przymorzu. Zgodzę się, że przyda się jakiś system transortowy, ale po rozbudowie lotniska. Można żyć z turystów jak Kraków.

      • 10 23

      • No...już Grecja żyła z turystòw.

        Ty weź popatrz na taką nawet małą Holandie.Pełno fabryk,hal produkcyjnych,szklarni itp Turystyka to znikomy procent w okolicach Amsterdamu.W takim klimacie jak Polska to turystyka tak ale nie kosztem produkcji.

        • 11 2

      • Jak kto? Słoiki. Większość mieszkań kupują oni i oni też generują nam korki

        • 11 2

    • My już się głowimy, południe Gdańska to jeden wielki korek, centrum też, zresztą wszędzie powstają nowe osiedla ale bez nowych dróg, transportu publicznego itp.,za 20 lat to się już nie będzie ruchu tylko jeden wielki korek

      • 10 5

    • Drogie pisowskie trolle, tam są teraz chaszce i nikt by z tej linii nie korzystał

      • 2 0

  • Beton (3)

    Jak zwykle nic sie nie oplaca w tym Gdansku tylko deweloperka i hipermarkety

    • 351 35

    • Opłaca się jeszcze poszerzać plażę... (2)

      • 8 1

      • Plażę poszerza Urząd Morski. (1)

        Nie miasto Gdańsk

        • 5 2

        • Ale się opłaca i jest w Gdańsku !

          • 3 3

  • Ciekawe czy przyszły inwestor pozostawi jakąś pamiątkę po dawnej linii kolejowej. (11)

    • 118 25

    • Ta (4)

      Tabliczkę 30 na 30 cm wmontuje w elewację apartamentu.

      • 35 0

      • Jak będzie z "metali kolorowych" to okoliczny element pewnie szybko ją spienięży w okolicznym skupie złomu :(

        • 15 6

      • a na tabliczce tory im. marii i lecha (2)

        • 20 17

        • Adamowicza

          • 9 13

        • A obok czarne schody...

          • 5 2

    • Inwestycja będzie się nazywać Peron SKM Apartments

      • 27 10

    • Tak, nazwie osiedle Bahnhof Neufahrwasser... (1)

      • 19 0

      • Cena bedzie wyzsza, bo beda mogli ogladac spedy neofaszystow na Westerplatte.

        • 5 4

    • Napewno nazwę NOVA Skm Apartments

      Czy inne podobne

      • 12 0

    • Jaką pamiatkę ?

      Przecież tam nic nie ma.

      • 8 1

    • Nikt nie likwiduje linii kolejowej

      Linia kolejowa do nowego portu ma się znakomicie. Niedawno pkp plk ogłosiła kilkamiliardowy remont torów do portów w gdansku i Gdyni, który obejmuje też linie przez nowy port. Po prostu nie będzie przystanku, I tyle.

      • 9 2

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.