• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mikołaj przyciągnie turystów poza sezonem?

Marzena Klimowicz-Sikorska
9 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Św. Mikołaj ma przyciągnąć nad Bałtyk turystów poza sezonem letnim. Św. Mikołaj ma przyciągnąć nad Bałtyk turystów poza sezonem letnim.

Co święty Mikołaj robi na plaży w Trójmieście? Wypoczywa i zachęca rodaków do przyjazdu nad morze także poza sezonem. Kolejny etap akcji "Czas na Bałtyk" zainaugurowano na plaży w Brzeźnie. Tylko czy Mikołaj ze sztuczną brodą i monidła przekonają Polaków do wakacji nad Bałtykiem jesienią i zimą?



Zdjęcie ze św. Mikołajem to część promocji nadmorskich miejscowosci. Zdjęcie ze św. Mikołajem to część promocji nadmorskich miejscowosci.
Za miesiąc skończy się lato, a tym samym manna z nieba dla nadmorskich hoteli, pensjonatów, pubów i smażalni ryb. Dlatego samorządy województwa pomorskiego i zachodniopomorskiego blisko rok temu rozpoczęły pod hasłem "Czas na Bałtyk" walkę o turystę posezonowego. Jedną z pierwszych odsłon tej akcji była akcja "Plaża na stoku", gdzie na sztucznej plaży w Zakopanem, w samym środku zimy, przy kilkunastostopniowym mrozie piękne dziewczyny ubrane w... bikini, promowały spędzanie czasu nad Bałtykiem.

Teraz turystów do wydawania pieniędzy nad morzem ma zachęcić "Mikołaj na plaży" - święty z brodą i hostessami oraz monidła.

- Akcja trwa już prawie cały rok, a potrwa jeszcze kilka miesięcy i na pewno będzie ponawiana - zapowiada Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego. - Chcemy, by polskie morze było promowane permanentnie, bo konkurencja, zwłaszcza w obszarze Morza Bałtyckiego i Śródziemnego, jest niezwykle silna.

Czy akcja ze św. Mikołajem promującym wypoczynek nad Bałykiem poza sezonem cię przekonuje?

Walka toczy się jednak o turystę polskiego, a więc z "natury" mniej zamożnego, niż jego zachodni odpowiednik. - Nasz target jest różny, są to zarówno turyści zamożni, którzy szukają bardzo drogich usług, a także mniej zamożni. W akcji "Czas na Bałtyk" chodzi nam przede wszystkim o promowanie aktywnych i niedrogich form wypoczynku nad morzem, które można uprawiać także poza sezonem letnim jak. np. nordic walking, jazda na rowerach, windsurfing czy jazda konna - mówi marszałek. - Chcemy zwrócić uwagę na prozdrowotny wypoczynek nad Bałtykiem, którego Polacy potrzebują, a oferty są na niemal każdą kieszeń. Skupiamy się głównie na rodakach, gdyż to ich najwięcej wypoczywa nad polskim morzem. Choć obserwuję, że coraz więcej odwiedza nas turystów z Niemiec, Ukrainy czy Kaliningradu.

Tylko czy Polaków zainteresuje przaśna oprawa akcji - św. Mikołaj z ewidentnie sztuczną brodą, choć naturalnie wyhodowanym brzuchem - którego będzie można zobaczyć na aż 23 nadbałtyckich plażach, a do tego jeszcze rozstawione kiczowate monidła?

- W prowokacyjny sposób rozpoczęliśmy akcję [plażowiczki w bikini na mrozie w górach - przyp. red.], tak samo chcemy prowokować. św. Mikołajem, podkreślając walory tych miejsc w okresie zimowym. Myślę, że ta drobna prowokacja trafi do świadomości Polaków - mówi Mieczysław Struk.

W całorocznej akcji "Czas na Bałtyk" biorą udział 23 nadbałtyckie gminy oraz samorządu województwa pomorskiego i zachodniopomorskiego. Projekt kosztuje ok. 700 tys. zł, które pochodzą z kas samorządu pomorskiego i zachodniopomorskiego, a także od Polskiej Organizacji Turystycznej.

Akcja "Plaża na stoku".

Opinie (57) 7 zablokowanych

  • jako akcja?

    jako akcję ambientową uważam to za słaby pomysł

    • 1 0

  • ŻENADA

    Ta akcja to żenada. Wstyd mi za Marszałka i wszystkich decydentów.
    Kreacja jest po prostu słaba i zupełnie nie podkreśla walorów wybrzeza Bałtyku ... Zupełnie.

    Mikołaj zaś jest tak kontrowersyjny jak zeszłoroczny śnieg.
    Szkoda.

    P.S. ... a monidła na maksa kiczowate.

    • 1 0

  • przegięcie

    Mikołaje i choinki pojawiaja się w sklepach juz od listopada, co jest dla mnie wystarczającym przegięciem.

    Powiedzmy więc otwarcie - ten czerwony pajac wypromowany przez Coca-Colę nie ma nic wsopólnego z prawdziwym św. Mikołajem, który faktycznie rozdawał podarki biednym, a nie zachęcał masowo do wydawania pieniędzy na zbędne gadżety.

    • 2 0

  • Wiemy jak wydłuzyć sezon turystyczny bezinwstycyjnie

    Wiemy jak wydłuzyć sezon turystyczny bezinwstycyjnie. Więcej na stronie Bałtyckiego \Instytutu \Gmin w Gdańsku

    • 1 0

  • zrobic boze narodzenie

    co dzien

    • 0 0

  • Nie chcemy turystów po sezonie!!!

    j.w.

    • 0 1

  • że niby Mikolaj?

    ok.. rozumiem, że Mikolaj móglby promowac latem taki kraj jak np. Finlandia, bo jest jego symbolem, ale Polska? what the hell?! kto mi powie dlaczego turyści leżący na Gdańskich plażach spotykają Św.Mikolaja? wedlug mnie Gdańskie plaże powinno promowac coś co jest ich symbolem np. możnaby przebrac kogoś za wielką sinice, która będzie zachęcac ludzi do kąpieli w morzu!

    • 1 0

  • wieśniacka akcja

    kasa w błoto,kto chce to i tak przyjedzie,co tu turysta ma do roboty w zimie?,ceny jak w górach a atrakcji(oprócz picia piwa brak),już nie wspomnę o wylegiwaniu sie na słońcu - bo po to tu przyjeżdżają., a co z dziećmi? durna kampania

    • 1 0

  • cyrk

    W SEZONIE W TYM TRÓJMIEŚCIE PSY DUPAMI SZCZEKAJĄ KIEDYŚ TO JESZCZE JAKIEŚ KONCERTY I IMPREZY BYLY A TERAZ IDZIE DWÓCH SZCZUDLARZY JAKIŚ GOŚĆ Z BĘBNEM BIEGNIE PARU BIEGACZY I WSZĘDZIE NAGŁAŚNIANE ŻE SUPER IMPREZA A PO SEZONIE TO JUŻ WOGULE ŚMIECH PANOWIE WŁODARZE LUDZIE NA TE WASZE GŁODNE KAWAŁKI JUŻ SIĘ NIE NABIERAJĄ KASA Z BUDŻETU MIAST PRZEPUSZCZONA NA WYCIECZKI PO PRAWDZIWYM ŚWIECIE A CHOŁOTA NIECH OGLĄDA SZCZUDLARZY I PRZEBIERAŃCA NA BRUDNEJ PLAŻY Z WODĄ ZE ŚCIEKÓW

    • 0 0

  • latem nie ma bardzo po co,a dopiero zimą..

    kpina,ale o tym wiedza miejscowi,turysci dopiero jak przyjadą się zrobic w konia.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane