7,5 mln zł na remonty i naprawę torowisk w 1,5 roku

Najnowszy artukuł na ten temat Pojedziemy 45-metrowymi tramwajami?

Ponad 5 mln zł w ubiegłym roku i niemal 2,5 mln zł do tej pory - takie kwoty Gdańsk wydał w ostatnich latach na remonty oraz naprawy torowisk tramwajowych. W tym czasie z powodów związanych z torami tramwaje wykolejały się w sumie szesnaście razy.



Czy zdarzyło ci się zakończyć podróż tramwajem z powodu awarii składu?

Zobacz wyniki (728)
W ubiegłym roku - w lutym i w lipcu, doszło do wykolejenia tramwajów, w których zostali poszkodowani pasażerowie. Motorniczowie przekonywali wówczas, że przyczyną wypadków był stan torowisk. W tym roku w Raporcie z Trójmiasta pasażerowie informowali na początku sierpnia o podobnym zdarzeniu na Chełmiekilka dni temu w Oliwie.

Ze statystyk Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni wynika, że w ubiegłym roku tramwaje wykolejały się w sumie 35 razy. W 12 przypadkach do incydentu doszło z winy torowiska, w 23 - z innych przyczyn. Urzędnicy tłumaczą, że był to na przykład efekt zalegającego błota pośniegowego w zwrotnicy, manewrów na zwrotnicy czy po prostu kolizji drogowych.

Tramwaj wykoleił się na Przymorzu



W tym roku składy wykolejały się już 26 razy, w tym czterokrotnie z winy torowiska.

Awaria tramwaju linii 6 na wysokości pętli Chełm Witosa

18:05 10 sie 2019
Przywrócono ruch tramwajowy na odcinku Śródmiescie SKM - Łostowice Świętokrzyska Linie tramwajowe: 2, 3, 6, 9 i 63 powróciły na swoje stałe trasy.


Spytaliśmy w GZDiZ, jakie kwoty wydano na remont torowisk tramwajowych oraz ich naprawy. Urzędnicy poinformowali, że:
  • w 2018 r. była to kwota rzędu 5 111 666,83 zł,
  • w 2019 r. do tej pory - 2436023,00 zł (plan na cały rok - 5 038 560 zł).


- Usterki w torach dotyczą zużyć eksploatacyjnych infrastruktury torowej, pęknięć szyn i złączy, zużyć bocznych i pionowych szyn, pękania podkładów, zużyć nawierzchni drogowej w torowisku, zużycia rozjazdów i zwrotnic torowych czy deformacji układu torowego - wylicza Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Urzędnicy podkreślają, że znaczna część prac związanych z naprawami bieżącymi oraz konserwacją infrastruktury torów tramwajowych wykonywana jest podczas nocnej przerwy w ruchu tramwajowym.

Zdarza się jednak, że prowadzone prace wymuszają ograniczenia w komunikacji - z powodu prac, które były prowadzone w ostatnią niedzielę na torowisku na ulicach Nowe Ogrody i Kartuskiej w Gdańsku nie kursowały tramwaje na Siedlce i na Morenę.

W połowie sierpnia z kolei przez roboty w Oliwie pasażerów czekały zmiany w komunikacji.

- Podczas weekendowych zamknięć wykonywane są prace, które z uwagi na znaczny ich zakres nie mogłyby być wykonane podczas nocnej przerwy w ruchu tramwajowym. Ich zakres uniemożliwia wykonanie prac podczas nocnej przerwy w ruchu tramwajowym, która trwa od 3,5 do 4 godzin - podsumowuje Magdalena Kiljan.
Ogólne sumy przeznaczone na utrzymanie torowisk w 2018 i 2019 roku:
2018 - 7 532 796,25 zł;
2019 - 7 540 164,00 zł.
Długość gdańskiej sieci tramwajowej to ponad 55 km, z kolei łączna długość toru pojedynczego to nieco ponad 109 km.

Tramwaj wykoleił się na Przymorzu. Nagranie czytelnika z ubiegłego roku

Opinie (116) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (9)

    Może czas zastąpić powolne tramwaje rozbudową SKM?

    • 36 42

    • (5)

      Prawie zawsze tramwaje mają przystanki bliżej naszych domów

      • 11 3

      • (4)

        Od czegoś masz nogi albo rower. No i możesz jechać 40 min tramwajem skoro chcesz, ja bym wolał SKM 15 minut :)

        • 10 9

        • (3)

          tylko że na pieszo lub rowerem do tego doszło by jeszcze z 15-20 więc by ci sie to wyrównało :)

          • 5 1

          • Gdyby (2)

            mądrze zaplanowali nową linię SKM, to większość osób by dzięki temu oszczędzała nawet do 20 minut w jedną stronę, jadąc z południowych dzielnic Gdańska.

            • 10 4

            • Dokładnie tak.

              • 1 0

            • Mądre planowanie nie pasuje do UM za dużo wymagasz

              • 3 1

    • tak, metrem, proponuję 12 linii w tym dwie po kole jak w Moskwie (1)

      i stacje od Pruszcza do Osowy

      • 12 0

      • Do Odessy..

        • 0 1

    • Porównaj wagę pociągu i tramwaju

      Pociąg to więcej energii na rozpędzanie i hamowanie, drogie torowiska. Najlepsze rozwiązanie to tramwaj a na torowisku buspas jak na Morenie ale w ciągu, nie odcinkami.

      • 5 4

  • no proszę tyle wydano a efekty marne! (5)

    • 59 11

    • ty zrobiłbyś lepiej (3)

      • 7 5

      • (2)

        No raczej.

        • 7 0

        • rozwiń się (1)

          co byś zrobił lepiej ?

          • 1 1

          • Nie wywalał bym tyle pieniedzy na trasy nowe kiedy na stare juz ledwo sie zgadza kasa

            Tu glupia popaganda budynia i spolki zadziałala. NA wszystko co nowe wywala sie ale juz na utrzymanie w porzadku istniejacej infrastruktury brakuje. To jest calkowity brak gospodarnosci wladzy, tej 21 letniej wladzy.

            Tak sie zarzadza miastem? O, nie, to jest polityka przerosnietych ambicji ludzi z kompleksami sredniego miasta w UM.

            • 4 2

    • Jak to tyle? przez 2 lata mniej niż połowę rocznego budżetu ECS

      Komunikacja jest potrzebna przynajmniej kilkudziesieciu tysiącom ludzi w Gdańsku.
      ECS jest potrzebny władzy i garste wspierajacych ich KODziarzy.

      • 2 0

  • Ja (6)

    Powinni rydwany puścić..

    • 79 18

    • krótko - kretyn od Kacpra (4)

      • 9 20

      • Ten dziwolag (2)

        nie wie o czym pisze,ale pisze...to taki "miś o bardzo malym rozumku"

        • 6 3

        • Prawda boli? (1)

          Te 120 tys. zł. można było lepiej wydać, a tymczasem mamy wykolejające się tramwaje

          • 12 6

          • I nie przeszkadza Ci, że wydano 7.5mln?

            • 1 5

      • A Ty od Rudego !!!!

        • 2 0

    • Emilia, znowu wkleiłaś ten sam tekst...

      • 5 4

  • (7)

    Tam gdzie to możliwe tory kolejowe, a nie tramwajowe.

    • 13 25

    • (6)

      Czas zbudować SKM na południe, żeby w końcu dojeżdżać w cywilizowanych warunkach, a nie 40 minut w Pesie z żulem i na stojąco w ścisku.

      • 4 4

      • (1)

        w skmce na przymorze już tak masz :) Tyle że zamiast 40 masz 15.

        • 3 1

        • 15 min można postać w ścisku, 40 w tramwaju to dramat.

          • 3 2

      • SKM cywilizowana? chyba nie ta z Gdyni... (2)

        największe dziadostwo komunikacyjne w PL

        • 3 3

        • (1)

          to polecam trasę Łostowice Świętokrzyska - Wrzeszcz. Jak nie zepsuje się tramwaj to istnieje szansa że w 45 minut przejedziesz odcinek 8 km :) Oczywiście na stojąco, bo miejsc siedzących jest kilka i zwykle śpią na nich żule.

          • 6 0

          • To zula za leb i na kopach wysadzic, a nie narzekac..

            • 1 1

      • SKM na południe, jestem za. Za komuny ta trasa była planowana.

        Ja uważam, że powinno się przestać oszczędzać i stosować tory kolejowe - tramwaje są niewiele lżejsze od taboru kolejowego, a częstotliwość sporo większa. W Twojej opinii odczytuję, żeby budować linie kolejki miejskiej zamiast linii tramwajowych. Czyli jak -zamiast tramwaju przez Przymorze i Zaspę drugą linię SKM?

        • 1 0

  • (2)

    Robili remonty kase wydali a tak i tak nic nie widac:)

    • 39 9

    • Jak jestes slepa to nie widac (1)

      • 3 5

      • Chyba ty potrzebujesz okulary jak nie jesteś w stanie zauważyć że nowe wyremontowane tort czy chodniki czy inne zaras idą do naprawy.
        Czy poprostu taki masz morał ?

        • 4 0

  • Gait upadnie (3)

    Ta spółka wkoncu się rozleci , marne pensję marne działania .Jeżdżą póki jeżdżą motorniczowie się zwalniają , tramwaje się wykolejaja . Ale ważne że prezydent bloki buduje

    • 52 15

    • marne pensje o niczym nie świadczą i niczego nie wróżą akurat (1)

      • 0 8

      • Świadczą o tym że zamiast utrzymać przeszkolonych ludzi cochwila przychodzą świeżaki , i właśnie dlatego często są wykolejenia stare wygi wiedzą gdzie mogą a gdzie nie

        • 12 1

    • Myślę, że to jest celowe działanie. Zresztą podobne przypadki w Polsce już mieliśmy, którymi zarządzali wybitni ekonomiści Balcerowicz i Lewandowski - doprowadzić spółkę do upadłości i sprzedać za bezcen....

      • 0 0

  • Jak się naprawia tory tramwajowe w Gdańsku? (3)

    Stawia się ograniczenie prędkości, jak się coś stanie - wina motorowego

    • 72 7

    • (2)

      Ewentualnie się połączy sciskami i tor nowy jak ta lala

      • 9 3

      • Po co klamiesz emilka? (1)

        • 2 11

        • emilke to masz w pierwszej milosci

          • 3 0

  • (1)

    Może lepiej było by wozić pasażerów jakimiś elektrycznymi meleksam zamiast tramwajami które się psuja cochwila , ewentualnie zmniejszyc ilość zwiększyć jakoś komunikacji miejskiej w Gdańsku !

    • 7 17

    • pis dzielstwo

      ma nawet takiego (p)osla ktory na Meleksach dobrze sie zna...Karski sie zowie

      • 1 3

  • śmieszna kwota jak na potrzeby. (4)

    • 49 2

    • Gdansk ma wyremontowana zdecydowana wiekszosc torow trolu (2)

      • 5 11

      • to dlatego tyle wypadków:)?? (1)

        • 11 3

        • Większość z winy kierowców.

          Jakoś lubią ładować się w tramwaje, albo zrywać trakcję...
          Na Hallera chyba tylko snajpera brakuje, bo dostawczaki olewają wielki krzyczący znak, że się nie zmieszczą...

          • 0 4

    • 20mln rocznie wydaja by pokryc straty dziurawego stadionu w letnicy!! Tam im nie szkoda

      • 9 2

  • więcej wydają rocznie na ecs. (1)

    • 61 8

    • ale ECS przeciez zarabia. Tak mowila Dulkiewicz, a wlasciwie wmawiala dziennikarzom tego portalu

      w jednym z tekstow odnosnie przerosnietego budzetu, gdy ta byla jeszcze tam PR-owcą.

      Liczby zupelnie tego nie potwierdzaly, ale ona dalej szla i idzie w zaparte.

      • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.