- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (79 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (496 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (263 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (230 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (124 opinie)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (137 opinii)
7,5 mln zł na remonty i naprawę torowisk w 1,5 roku
Ponad 5 mln zł w ubiegłym roku i niemal 2,5 mln zł do tej pory - takie kwoty Gdańsk wydał w ostatnich latach na remonty oraz naprawy torowisk tramwajowych. W tym czasie z powodów związanych z torami tramwaje wykolejały się w sumie szesnaście razy.
Ze statystyk Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni wynika, że w ubiegłym roku tramwaje wykolejały się w sumie 35 razy. W 12 przypadkach do incydentu doszło z winy torowiska, w 23 - z innych przyczyn. Urzędnicy tłumaczą, że był to na przykład efekt zalegającego błota pośniegowego w zwrotnicy, manewrów na zwrotnicy czy po prostu kolizji drogowych.
Tramwaj wykoleił się na Przymorzu
W tym roku składy wykolejały się już 26 razy, w tym czterokrotnie z winy torowiska.
Gdańsk Chełm: wykoleił się tramwaj (20 opinii)
- Awaria tramwaju linii 6 na wysokosci pętli Chełm Witosa - wskazują urzędnicy ZTM - Na odcinku Śródmieście SKM - Łostowice Świętokrzyska obowiązuje autobusowa komunikacja zastępcza - dodają.
- Awaria tramwaju linii 6 na wysokosci pętli Chełm Witosa - wskazują urzędnicy ZTM - Na odcinku Śródmieście SKM - Łostowice Świętokrzyska obowiązuje autobusowa komunikacja zastępcza - dodają. Zobacz więcej
Spytaliśmy w GZDiZ, jakie kwoty wydano na remont torowisk tramwajowych oraz ich naprawy. Urzędnicy poinformowali, że:
- w 2018 r. była to kwota rzędu 5 111 666,83 zł,
- w 2019 r. do tej pory - 2436023,00 zł (plan na cały rok - 5 038 560 zł).
- Usterki w torach dotyczą zużyć eksploatacyjnych infrastruktury torowej, pęknięć szyn i złączy, zużyć bocznych i pionowych szyn, pękania podkładów, zużyć nawierzchni drogowej w torowisku, zużycia rozjazdów i zwrotnic torowych czy deformacji układu torowego - wylicza Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Urzędnicy podkreślają, że znaczna część prac związanych z naprawami bieżącymi oraz konserwacją infrastruktury torów tramwajowych wykonywana jest podczas nocnej przerwy w ruchu tramwajowym.
Zdarza się jednak, że prowadzone prace wymuszają ograniczenia w komunikacji - z powodu prac, które były prowadzone w ostatnią niedzielę na torowisku na ulicach Nowe Ogrody i Kartuskiej w Gdańsku nie kursowały tramwaje na Siedlce i na Morenę.
W połowie sierpnia z kolei przez roboty w Oliwie pasażerów czekały zmiany w komunikacji.
- Podczas weekendowych zamknięć wykonywane są prace, które z uwagi na znaczny ich zakres nie mogłyby być wykonane podczas nocnej przerwy w ruchu tramwajowym. Ich zakres uniemożliwia wykonanie prac podczas nocnej przerwy w ruchu tramwajowym, która trwa od 3,5 do 4 godzin - podsumowuje Magdalena Kiljan.
2018 - 7 532 796,25 zł;
2019 - 7 540 164,00 zł.
Długość gdańskiej sieci tramwajowej to ponad 55 km, z kolei łączna długość toru pojedynczego to nieco ponad 109 km.
Tramwaj wykoleił się na Przymorzu. Nagranie czytelnika z ubiegłego roku
Miejsca
Opinie (116) 9 zablokowanych
-
2019-08-27 12:49
Opinia wyróżniona
Jeżeli chcecie ograniczać ruch samochodowy w mieście
To przeznaczcie na torowiska i nowy tabor sumy znaczące. To jest kasa na bieżące utrzymanie i to grubo za mała. Malowanie farbą buspasów też nic nie pomoże. Jak komunikacja miejska będzie niezawodna, komfortowa i dostosowana do potrzeb mieszkańców to ludzie będą z niej korzystać z wyboru, nie z konieczności.
- 66 7
-
2019-08-27 13:16
Opinia wyróżniona
Jedyny sensowny remont to zamiana torowisk na BUS-PASY (7)
Tramwaj to przeżytek wciskany do Polski przez dotacje z UE. Zero elastyczności (autobusy pośpieszne), zero odporności na awarie (jeden się rozkraczył wszystkie stoją), po torach karetka nie pojedzie.
- 20 68
-
2019-08-28 09:43
oczywiście,że tak. Przyszłosć to bus rapid transport z wodorowymi autobusami na specjalnych pasach, bez torowisk. Trawmwaj to XIX w. , ale my caly czas jesteśmy mentalnością w tyle. Ludzie i urzędnicy nie wyobrazaja sobie,że trawmwaj można zastapic czyms lepszym.
- 1 0
-
2019-08-27 21:24
wyróżniona opinia kretyna (1)
z farmy trolli Kacpra
- 1 3
-
2019-08-28 07:43
Wolałbyś z Inowrocławia?
- 0 0
-
2019-08-27 20:48
do tłuków to nie dociera
większość ludzi się głowi nad zagatkami typu jaki będzie wynik działania 3 x 6 + 2 / 5
no i mamy piękne szerokie trawniczki, w 98% czasu puste, nawet w godzinach szczytu- 0 1
-
2019-08-27 13:31
Kacperek zabrakło odwagi stanąć w wyborach przeciw Pani Prezydent Dulkiewicz (2)
a teraz ujadasz za węgła jak mały kundelek
- 6 18
-
2019-08-29 13:43
Pudło - Kacper obiecywał nowe torowiska i tramwaje
- 0 0
-
2019-08-27 13:45
Tobie widać wszystko się kojarzy, pierwsze objawy zaburzeń psychotycznych.
Może pora odwiedzić soecjalistę zanim zaczniesz biegać z nożem po mieście? Już pomijając, że twój kacperek popierał budowę tramwajów...
- 10 3
Wszystkie opinie
-
2019-08-27 13:16
Opinia wyróżniona
Jedyny sensowny remont to zamiana torowisk na BUS-PASY (7)
Tramwaj to przeżytek wciskany do Polski przez dotacje z UE. Zero elastyczności (autobusy pośpieszne), zero odporności na awarie (jeden się rozkraczył wszystkie stoją), po torach karetka nie pojedzie.
- 20 68
-
2019-08-27 13:31
Kacperek zabrakło odwagi stanąć w wyborach przeciw Pani Prezydent Dulkiewicz (2)
a teraz ujadasz za węgła jak mały kundelek
- 6 18
-
2019-08-29 13:43
Pudło - Kacper obiecywał nowe torowiska i tramwaje
- 0 0
-
2019-08-27 13:45
Tobie widać wszystko się kojarzy, pierwsze objawy zaburzeń psychotycznych.
Może pora odwiedzić soecjalistę zanim zaczniesz biegać z nożem po mieście? Już pomijając, że twój kacperek popierał budowę tramwajów...
- 10 3
-
2019-08-28 09:43
oczywiście,że tak. Przyszłosć to bus rapid transport z wodorowymi autobusami na specjalnych pasach, bez torowisk. Trawmwaj to XIX w. , ale my caly czas jesteśmy mentalnością w tyle. Ludzie i urzędnicy nie wyobrazaja sobie,że trawmwaj można zastapic czyms lepszym.
- 1 0
-
2019-08-27 21:24
wyróżniona opinia kretyna (1)
z farmy trolli Kacpra
- 1 3
-
2019-08-28 07:43
Wolałbyś z Inowrocławia?
- 0 0
-
2019-08-27 20:48
do tłuków to nie dociera
większość ludzi się głowi nad zagatkami typu jaki będzie wynik działania 3 x 6 + 2 / 5
no i mamy piękne szerokie trawniczki, w 98% czasu puste, nawet w godzinach szczytu- 0 1
-
2019-08-28 18:52
Kiedy Wy wreszcie zrobicie priorytety w przejazdach dla tramwajów?
Tragedia, że nawet tramwajami które niby nie stoją w korkach nie można uniknąć korków, ponieważ z powodu złego ustawienia świateł i braku priorytetu dla tramwajów na Hucisku korki samochodowe powodują że nawet tramwaje stoją w korkach w kolejce na światła. I czas przejazdu i punktualność w tramwajach tak samo się pogarsza jak w autobusach.
- 1 0
-
2019-08-27 12:01
(2)
jak jest znaczne zużycie szyny na łuku to ją się wymienia a nie biadoli
- 11 3
-
2019-08-27 23:13
I montuje smarownice. (1)
- 1 0
-
2019-08-28 09:00
dokładnie
- 0 0
-
2019-08-28 08:32
kasa dla zdiz
a czy ktoś zapytał ile miasto przeznacza na remonty torów???? kasa jest dużo większa niż zdiz wydana remonty co z resztą tej kasy??? teraz się wzięli za remonty które trzeba by było wydać lata temu zatrudniają firmy co robią tory cos tam pogrzebią a na spawanie trzeba czekać miesiącamitramwaje jadą jak po schodach motorowy tylko patrzy czy jeszcze są na torach czy już się wykoleiły eska we wrzeszczu od miesiąca na złączkach tory nie pospawane n-port wyzwolenia 2 miesiąc nie pospawany oliwa niepospawana. pętla oliwa wymienione zwrotnice tory a żadna nie jest elektryczna i tramwaj zamiast płynnie jechać to motorniczy bawi się kijkiem i przewala zwrotnice przejazd przez malutką pętle 3 min...? skandal wszystko jezdzi na styk bezpieczeństwa.. jak coś się stanie to szukanie winnych... ludzie komunikacja w tym mieście to porażka gdańsk wcale nie jest przygotowany na taki róch tramwajów. p.Zomkowski szaleje coby na stołku się utrzymać puszcza na tory więcej zadań niż gait ma a czy ktoś się pytał kiedy serwisować te wozy??? wozy na trasie po 20 g/ dobe nie ma czasu nawet naprawiać potem pretensje ze tramwaje się psują... hihihi obłuda i tyle miasto kupuje tramwaje od Pesy wyjątkowy złom wady konstrukcyjne nie przechodzą atestów nie trzymają się terminów w kabinach nie da się siedzieć nikt tym złomem nie chce jeżdzić.. po pracy na takim nowym tramwaju trzeba do lekarza chodzić bo nogi i kręgosłup odmawia posłuszeństwa.. a trzeba wiedzieć ze my pół życia spędzamy na wozach... kto za to odpowiada???nikt prawda jest taka torowiska wyeksploatowane technologie z 19 wieku podstacje nie są w stanie wytrzymać takiego poboru prądu nie ma godziny w szczycie zeby nie zabrakło prądu tramwaje zajeżdżone kadra wymęczona wszystko na styk...i tak właśnie działa komunikacja nie wiem kto trzyma tych ludzi w ZTM-ie co pojęcia nie mają albo nie chcą mieć o transporcie ... w takim wielkim mieście .. może w pruszczu by dali rade ale na gdańsk są już za ciency głupota niewiedza
- 1 0
-
2019-08-28 08:02
to teraz prosimy o tekst nt. sieci trakcyjnej
Bo tam też się sporo dzieje. I za to też odpowiada GZDiZ
- 0 0
-
2019-08-28 07:48
podpis pod zdjęciem
jest "Wykolejenie tramwaju w okolicy Chełma" - tak odmienia się nazwę miasta
powinno być: "Wykolejenie tramwaju w okolicy Chełmu" - tak odmienia się nazwę dzielnicy- 0 0
-
2019-08-27 11:22
Gait upadnie (3)
Ta spółka wkoncu się rozleci , marne pensję marne działania .Jeżdżą póki jeżdżą motorniczowie się zwalniają , tramwaje się wykolejaja . Ale ważne że prezydent bloki buduje
- 52 15
-
2019-08-28 07:46
Myślę, że to jest celowe działanie. Zresztą podobne przypadki w Polsce już mieliśmy, którymi zarządzali wybitni ekonomiści Balcerowicz i Lewandowski - doprowadzić spółkę do upadłości i sprzedać za bezcen....
- 0 0
-
2019-08-27 11:36
marne pensje o niczym nie świadczą i niczego nie wróżą akurat (1)
- 0 8
-
2019-08-27 12:02
Świadczą o tym że zamiast utrzymać przeszkolonych ludzi cochwila przychodzą świeżaki , i właśnie dlatego często są wykolejenia stare wygi wiedzą gdzie mogą a gdzie nie
- 12 1
-
2019-08-27 11:18
no proszę tyle wydano a efekty marne! (5)
- 59 11
-
2019-08-28 01:47
Jak to tyle? przez 2 lata mniej niż połowę rocznego budżetu ECS
Komunikacja jest potrzebna przynajmniej kilkudziesieciu tysiącom ludzi w Gdańsku.
ECS jest potrzebny władzy i garste wspierajacych ich KODziarzy.- 2 0
-
2019-08-27 11:35
ty zrobiłbyś lepiej (3)
- 7 5
-
2019-08-27 12:18
(2)
No raczej.
- 7 0
-
2019-08-27 12:42
rozwiń się (1)
co byś zrobił lepiej ?
- 1 1
-
2019-08-27 15:14
Nie wywalał bym tyle pieniedzy na trasy nowe kiedy na stare juz ledwo sie zgadza kasa
Tu glupia popaganda budynia i spolki zadziałala. NA wszystko co nowe wywala sie ale juz na utrzymanie w porzadku istniejacej infrastruktury brakuje. To jest calkowity brak gospodarnosci wladzy, tej 21 letniej wladzy.
Tak sie zarzadza miastem? O, nie, to jest polityka przerosnietych ambicji ludzi z kompleksami sredniego miasta w UM.- 4 2
-
2019-08-27 20:57
Powinno być własne, komunalne przedsiębiorstwo utrzymania i napraw sieci. (1)
- 1 0
-
2019-08-27 23:44
Coś co raz zdemontowano już się nie da na nowo poskładać.
Ktoś podjął taką decyzję musi działać dalej a nie zawracać wody kijem .
- 0 0
-
2019-08-27 14:08
Wysepka (1)
Tramwaje we Wrzeszczu przy wysepce od miesiąca tak piszczą, że tego wytrzymać się nie da. Zgłaszałam to do Gait'u, ale pewnie z rok potrwa zanim zrobią cokolwiek.
- 6 0
-
2019-08-27 23:38
Zgłoś do właściciela torowiska : GZDIZ.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.