• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

7,5 mln zł na remonty i naprawę torowisk w 1,5 roku

Szymon Zięba
27 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Wykolejenie tramwaju w okolicy Chełma spowodowało spore utrudnienia w komunikacji.
  • Wykolejenie tramwaju w okolicy Chełma spowodowało spore utrudnienia w komunikacji.
  • Wykolejenie tramwaju w okolicy Chełma spowodowało spore utrudnienia w komunikacji.

Ponad 5 mln zł w ubiegłym roku i niemal 2,5 mln zł do tej pory - takie kwoty Gdańsk wydał w ostatnich latach na remonty oraz naprawy torowisk tramwajowych. W tym czasie z powodów związanych z torami tramwaje wykolejały się w sumie szesnaście razy.



Czy zdarzyło ci się zakończyć podróż tramwajem z powodu awarii składu?

W ubiegłym roku - w lutym i w lipcu, doszło do wykolejenia tramwajów, w których zostali poszkodowani pasażerowie. Motorniczowie przekonywali wówczas, że przyczyną wypadków był stan torowisk. W tym roku w Raporcie z Trójmiasta pasażerowie informowali na początku sierpnia o podobnym zdarzeniu na Chełmiekilka dni temu w Oliwie.

Ze statystyk Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni wynika, że w ubiegłym roku tramwaje wykolejały się w sumie 35 razy. W 12 przypadkach do incydentu doszło z winy torowiska, w 23 - z innych przyczyn. Urzędnicy tłumaczą, że był to na przykład efekt zalegającego błota pośniegowego w zwrotnicy, manewrów na zwrotnicy czy po prostu kolizji drogowych.

Tramwaj wykoleił się na Przymorzu



W tym roku składy wykolejały się już 26 razy, w tym czterokrotnie z winy torowiska.

15:59 10 SIERPNIA 19 (aktualizacjaakt. 18:05)

Gdańsk Chełm: wykoleił się tramwaj (20 opinii)

Chodzi o tramwaj numer 6, kierunek Łostowice. Z relacji czytelnika wynika, że tramwaj wykoleił się na pętli. - Blokada w obie strony - wskazuje czytelnik.

- Awaria tramwaju linii 6 na wysokosci pętli Chełm Witosa - wskazują urzędnicy ZTM - Na odcinku Śródmieście SKM - Łostowice Świętokrzyska obowiązuje autobusowa komunikacja zastępcza - dodają.
Chodzi o tramwaj numer 6, kierunek Łostowice. Z relacji czytelnika wynika, że tramwaj wykoleił się na pętli. - Blokada w obie strony - wskazuje czytelnik.

- Awaria tramwaju linii 6 na wysokosci pętli Chełm Witosa - wskazują urzędnicy ZTM - Na odcinku Śródmieście SKM - Łostowice Świętokrzyska obowiązuje autobusowa komunikacja zastępcza - dodają.
Zobacz więcej


Spytaliśmy w GZDiZ, jakie kwoty wydano na remont torowisk tramwajowych oraz ich naprawy. Urzędnicy poinformowali, że:
  • w 2018 r. była to kwota rzędu 5 111 666,83 zł,
  • w 2019 r. do tej pory - 2436023,00 zł (plan na cały rok - 5 038 560 zł).


- Usterki w torach dotyczą zużyć eksploatacyjnych infrastruktury torowej, pęknięć szyn i złączy, zużyć bocznych i pionowych szyn, pękania podkładów, zużyć nawierzchni drogowej w torowisku, zużycia rozjazdów i zwrotnic torowych czy deformacji układu torowego - wylicza Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Urzędnicy podkreślają, że znaczna część prac związanych z naprawami bieżącymi oraz konserwacją infrastruktury torów tramwajowych wykonywana jest podczas nocnej przerwy w ruchu tramwajowym.

Zdarza się jednak, że prowadzone prace wymuszają ograniczenia w komunikacji - z powodu prac, które były prowadzone w ostatnią niedzielę na torowisku na ulicach Nowe Ogrody i Kartuskiej w Gdańsku nie kursowały tramwaje na Siedlce i na Morenę.

W połowie sierpnia z kolei przez roboty w Oliwie pasażerów czekały zmiany w komunikacji.

- Podczas weekendowych zamknięć wykonywane są prace, które z uwagi na znaczny ich zakres nie mogłyby być wykonane podczas nocnej przerwy w ruchu tramwajowym. Ich zakres uniemożliwia wykonanie prac podczas nocnej przerwy w ruchu tramwajowym, która trwa od 3,5 do 4 godzin - podsumowuje Magdalena Kiljan.
Ogólne sumy przeznaczone na utrzymanie torowisk w 2018 i 2019 roku:
2018 - 7 532 796,25 zł;
2019 - 7 540 164,00 zł.
Długość gdańskiej sieci tramwajowej to ponad 55 km, z kolei łączna długość toru pojedynczego to nieco ponad 109 km.

Tramwaj wykoleił się na Przymorzu. Nagranie czytelnika z ubiegłego roku

Miejsca

Opinie (116) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Jedyny sensowny remont to zamiana torowisk na BUS-PASY (7)

    Tramwaj to przeżytek wciskany do Polski przez dotacje z UE. Zero elastyczności (autobusy pośpieszne), zero odporności na awarie (jeden się rozkraczył wszystkie stoją), po torach karetka nie pojedzie.

    • 20 68

    • Kacperek zabrakło odwagi stanąć w wyborach przeciw Pani Prezydent Dulkiewicz (2)

      a teraz ujadasz za węgła jak mały kundelek

      • 6 18

      • Pudło - Kacper obiecywał nowe torowiska i tramwaje

        • 0 0

      • Tobie widać wszystko się kojarzy, pierwsze objawy zaburzeń psychotycznych.

        Może pora odwiedzić soecjalistę zanim zaczniesz biegać z nożem po mieście? Już pomijając, że twój kacperek popierał budowę tramwajów...

        • 10 3

    • oczywiście,że tak. Przyszłosć to bus rapid transport z wodorowymi autobusami na specjalnych pasach, bez torowisk. Trawmwaj to XIX w. , ale my caly czas jesteśmy mentalnością w tyle. Ludzie i urzędnicy nie wyobrazaja sobie,że trawmwaj można zastapic czyms lepszym.

      • 1 0

    • wyróżniona opinia kretyna (1)

      z farmy trolli Kacpra

      • 1 3

      • Wolałbyś z Inowrocławia?

        • 0 0

    • do tłuków to nie dociera

      większość ludzi się głowi nad zagatkami typu jaki będzie wynik działania 3 x 6 + 2 / 5
      no i mamy piękne szerokie trawniczki, w 98% czasu puste, nawet w godzinach szczytu

      • 0 1

  • Kiedy Wy wreszcie zrobicie priorytety w przejazdach dla tramwajów?

    Tragedia, że nawet tramwajami które niby nie stoją w korkach nie można uniknąć korków, ponieważ z powodu złego ustawienia świateł i braku priorytetu dla tramwajów na Hucisku korki samochodowe powodują że nawet tramwaje stoją w korkach w kolejce na światła. I czas przejazdu i punktualność w tramwajach tak samo się pogarsza jak w autobusach.

    • 1 0

  • (2)

    jak jest znaczne zużycie szyny na łuku to ją się wymienia a nie biadoli

    • 11 3

    • I montuje smarownice. (1)

      • 1 0

      • dokładnie

        • 0 0

  • kasa dla zdiz

    a czy ktoś zapytał ile miasto przeznacza na remonty torów???? kasa jest dużo większa niż zdiz wydana remonty co z resztą tej kasy??? teraz się wzięli za remonty które trzeba by było wydać lata temu zatrudniają firmy co robią tory cos tam pogrzebią a na spawanie trzeba czekać miesiącamitramwaje jadą jak po schodach motorowy tylko patrzy czy jeszcze są na torach czy już się wykoleiły eska we wrzeszczu od miesiąca na złączkach tory nie pospawane n-port wyzwolenia 2 miesiąc nie pospawany oliwa niepospawana. pętla oliwa wymienione zwrotnice tory a żadna nie jest elektryczna i tramwaj zamiast płynnie jechać to motorniczy bawi się kijkiem i przewala zwrotnice przejazd przez malutką pętle 3 min...? skandal wszystko jezdzi na styk bezpieczeństwa.. jak coś się stanie to szukanie winnych... ludzie komunikacja w tym mieście to porażka gdańsk wcale nie jest przygotowany na taki róch tramwajów. p.Zomkowski szaleje coby na stołku się utrzymać puszcza na tory więcej zadań niż gait ma a czy ktoś się pytał kiedy serwisować te wozy??? wozy na trasie po 20 g/ dobe nie ma czasu nawet naprawiać potem pretensje ze tramwaje się psują... hihihi obłuda i tyle miasto kupuje tramwaje od Pesy wyjątkowy złom wady konstrukcyjne nie przechodzą atestów nie trzymają się terminów w kabinach nie da się siedzieć nikt tym złomem nie chce jeżdzić.. po pracy na takim nowym tramwaju trzeba do lekarza chodzić bo nogi i kręgosłup odmawia posłuszeństwa.. a trzeba wiedzieć ze my pół życia spędzamy na wozach... kto za to odpowiada???nikt prawda jest taka torowiska wyeksploatowane technologie z 19 wieku podstacje nie są w stanie wytrzymać takiego poboru prądu nie ma godziny w szczycie zeby nie zabrakło prądu tramwaje zajeżdżone kadra wymęczona wszystko na styk...i tak właśnie działa komunikacja nie wiem kto trzyma tych ludzi w ZTM-ie co pojęcia nie mają albo nie chcą mieć o transporcie ... w takim wielkim mieście .. może w pruszczu by dali rade ale na gdańsk są już za ciency głupota niewiedza

    • 1 0

  • to teraz prosimy o tekst nt. sieci trakcyjnej

    Bo tam też się sporo dzieje. I za to też odpowiada GZDiZ

    • 0 0

  • podpis pod zdjęciem

    jest "Wykolejenie tramwaju w okolicy Chełma" - tak odmienia się nazwę miasta

    powinno być: "Wykolejenie tramwaju w okolicy Chełmu" - tak odmienia się nazwę dzielnicy

    • 0 0

  • Gait upadnie (3)

    Ta spółka wkoncu się rozleci , marne pensję marne działania .Jeżdżą póki jeżdżą motorniczowie się zwalniają , tramwaje się wykolejaja . Ale ważne że prezydent bloki buduje

    • 52 15

    • Myślę, że to jest celowe działanie. Zresztą podobne przypadki w Polsce już mieliśmy, którymi zarządzali wybitni ekonomiści Balcerowicz i Lewandowski - doprowadzić spółkę do upadłości i sprzedać za bezcen....

      • 0 0

    • marne pensje o niczym nie świadczą i niczego nie wróżą akurat (1)

      • 0 8

      • Świadczą o tym że zamiast utrzymać przeszkolonych ludzi cochwila przychodzą świeżaki , i właśnie dlatego często są wykolejenia stare wygi wiedzą gdzie mogą a gdzie nie

        • 12 1

  • no proszę tyle wydano a efekty marne! (5)

    • 59 11

    • Jak to tyle? przez 2 lata mniej niż połowę rocznego budżetu ECS

      Komunikacja jest potrzebna przynajmniej kilkudziesieciu tysiącom ludzi w Gdańsku.
      ECS jest potrzebny władzy i garste wspierajacych ich KODziarzy.

      • 2 0

    • ty zrobiłbyś lepiej (3)

      • 7 5

      • (2)

        No raczej.

        • 7 0

        • rozwiń się (1)

          co byś zrobił lepiej ?

          • 1 1

          • Nie wywalał bym tyle pieniedzy na trasy nowe kiedy na stare juz ledwo sie zgadza kasa

            Tu glupia popaganda budynia i spolki zadziałala. NA wszystko co nowe wywala sie ale juz na utrzymanie w porzadku istniejacej infrastruktury brakuje. To jest calkowity brak gospodarnosci wladzy, tej 21 letniej wladzy.

            Tak sie zarzadza miastem? O, nie, to jest polityka przerosnietych ambicji ludzi z kompleksami sredniego miasta w UM.

            • 4 2

  • Powinno być własne, komunalne przedsiębiorstwo utrzymania i napraw sieci. (1)

    • 1 0

    • Coś co raz zdemontowano już się nie da na nowo poskładać.

      Ktoś podjął taką decyzję musi działać dalej a nie zawracać wody kijem .

      • 0 0

  • Wysepka (1)

    Tramwaje we Wrzeszczu przy wysepce od miesiąca tak piszczą, że tego wytrzymać się nie da. Zgłaszałam to do Gait'u, ale pewnie z rok potrwa zanim zrobią cokolwiek.

    • 6 0

    • Zgłoś do właściciela torowiska : GZDIZ.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane