• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

7,5 mln zł na remonty i naprawę torowisk w 1,5 roku

Szymon Zięba
27 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Wykolejenie tramwaju w okolicy Chełma spowodowało spore utrudnienia w komunikacji.
  • Wykolejenie tramwaju w okolicy Chełma spowodowało spore utrudnienia w komunikacji.
  • Wykolejenie tramwaju w okolicy Chełma spowodowało spore utrudnienia w komunikacji.

Ponad 5 mln zł w ubiegłym roku i niemal 2,5 mln zł do tej pory - takie kwoty Gdańsk wydał w ostatnich latach na remonty oraz naprawy torowisk tramwajowych. W tym czasie z powodów związanych z torami tramwaje wykolejały się w sumie szesnaście razy.



Czy zdarzyło ci się zakończyć podróż tramwajem z powodu awarii składu?

W ubiegłym roku - w lutym i w lipcu, doszło do wykolejenia tramwajów, w których zostali poszkodowani pasażerowie. Motorniczowie przekonywali wówczas, że przyczyną wypadków był stan torowisk. W tym roku w Raporcie z Trójmiasta pasażerowie informowali na początku sierpnia o podobnym zdarzeniu na Chełmiekilka dni temu w Oliwie.

Ze statystyk Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni wynika, że w ubiegłym roku tramwaje wykolejały się w sumie 35 razy. W 12 przypadkach do incydentu doszło z winy torowiska, w 23 - z innych przyczyn. Urzędnicy tłumaczą, że był to na przykład efekt zalegającego błota pośniegowego w zwrotnicy, manewrów na zwrotnicy czy po prostu kolizji drogowych.

Tramwaj wykoleił się na Przymorzu



W tym roku składy wykolejały się już 26 razy, w tym czterokrotnie z winy torowiska.

15:59 10 SIERPNIA 19 (aktualizacjaakt. 18:05)

Gdańsk Chełm: wykoleił się tramwaj (20 opinii)

Chodzi o tramwaj numer 6, kierunek Łostowice. Z relacji czytelnika wynika, że tramwaj wykoleił się na pętli. - Blokada w obie strony - wskazuje czytelnik.

- Awaria tramwaju linii 6 na wysokosci pętli Chełm Witosa - wskazują urzędnicy ZTM - Na odcinku Śródmieście SKM - Łostowice Świętokrzyska obowiązuje autobusowa komunikacja zastępcza - dodają.
Chodzi o tramwaj numer 6, kierunek Łostowice. Z relacji czytelnika wynika, że tramwaj wykoleił się na pętli. - Blokada w obie strony - wskazuje czytelnik.

- Awaria tramwaju linii 6 na wysokosci pętli Chełm Witosa - wskazują urzędnicy ZTM - Na odcinku Śródmieście SKM - Łostowice Świętokrzyska obowiązuje autobusowa komunikacja zastępcza - dodają.
Zobacz więcej


Spytaliśmy w GZDiZ, jakie kwoty wydano na remont torowisk tramwajowych oraz ich naprawy. Urzędnicy poinformowali, że:
  • w 2018 r. była to kwota rzędu 5 111 666,83 zł,
  • w 2019 r. do tej pory - 2436023,00 zł (plan na cały rok - 5 038 560 zł).


- Usterki w torach dotyczą zużyć eksploatacyjnych infrastruktury torowej, pęknięć szyn i złączy, zużyć bocznych i pionowych szyn, pękania podkładów, zużyć nawierzchni drogowej w torowisku, zużycia rozjazdów i zwrotnic torowych czy deformacji układu torowego - wylicza Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Urzędnicy podkreślają, że znaczna część prac związanych z naprawami bieżącymi oraz konserwacją infrastruktury torów tramwajowych wykonywana jest podczas nocnej przerwy w ruchu tramwajowym.

Zdarza się jednak, że prowadzone prace wymuszają ograniczenia w komunikacji - z powodu prac, które były prowadzone w ostatnią niedzielę na torowisku na ulicach Nowe Ogrody i Kartuskiej w Gdańsku nie kursowały tramwaje na Siedlce i na Morenę.

W połowie sierpnia z kolei przez roboty w Oliwie pasażerów czekały zmiany w komunikacji.

- Podczas weekendowych zamknięć wykonywane są prace, które z uwagi na znaczny ich zakres nie mogłyby być wykonane podczas nocnej przerwy w ruchu tramwajowym. Ich zakres uniemożliwia wykonanie prac podczas nocnej przerwy w ruchu tramwajowym, która trwa od 3,5 do 4 godzin - podsumowuje Magdalena Kiljan.
Ogólne sumy przeznaczone na utrzymanie torowisk w 2018 i 2019 roku:
2018 - 7 532 796,25 zł;
2019 - 7 540 164,00 zł.
Długość gdańskiej sieci tramwajowej to ponad 55 km, z kolei łączna długość toru pojedynczego to nieco ponad 109 km.

Tramwaj wykoleił się na Przymorzu. Nagranie czytelnika z ubiegłego roku

Miejsca

Opinie (116) 9 zablokowanych

  • (2)

    jak jest znaczne zużycie szyny na łuku to ją się wymienia a nie biadoli

    • 11 3

    • I montuje smarownice. (1)

      • 1 0

      • dokładnie

        • 0 0

  • To smiesznie mała kwota powinni przeznaczyc na rozwijanie komunikacji miejskiej 100 razy wiecej

    Ale na udogodnienia dla blachosmrodów wydaje 500 razy więcej!!

    • 10 2

  • Nie rozumiem władz miasta. Budując nowe torowiska, powinny one jednocześnie spełniać funkcję bus pasów. Ludzie są namawiani są na przesiadanie się na transport publiczny, jednocześnie nie robi się nic żeby go usprawnić. Bus pasem może jechać także policja, straż, karetka, czy taxi.
    Nieudolnie te nasze władze...

    • 16 2

  • 100 lat będą remontować zlodzieje

    • 10 1

  • tyle co na ECS w rok. (2)

    miasto bandytów

    • 18 4

    • to się wyprowadź na podkarpacie (1)

      tam będzie ci dobrze

      • 0 6

      • ja nie jestem tu prblemem, tylko takie jełopy jak ty,

        które wybierają tych niekompetentnych #$^@*. więc ty wypad, słoju

        • 1 1

  • super (2)

    Czegoś tu nie rozumiem, tyle kasy idzie na remonty a w Gdańsku nie ma odcinka torowego który faktycznie by się nadawał do normalnej jazdy.

    Dlaczego też nie uświadamiacie pasażerów o tym, że z powodu krzywych torów niszczą się tramwaje a komfort jazdy jest do bani.

    W innych krajach można kawę przewieść na podłodze i się nie wyleje, tabor nie dostaje po tyłku a w Gdańsku wszystko musi być zniszczone.

    Dla przykładu
    W Niemczech jeździły te N8C na które wszyscy narzekają ale tam nie było problemu z hydraulicznymi hamulcami, wycieki rozszczelnienia instalacji. Trafiły do Gdańska i od samego początku problemy.

    Te ZDiZ i ci wszyscy wykonawcy biorą kasę i tak naprawdę syf zostawiają.

    Jesteśmy jednym z najdroższych miast w Polsce a mamy syf aż wstyd

    • 30 2

    • No to chyba nie jeździłeś tramwajami w innych miastach PL (1)

      Inwestycje w torowisko są potrzebne, lecz proszę nie siać fermentu, jakoby było tragicznie bo np. w Łodzi, Szczecinie czy GOP-ie marzą o takich torowiskach jakie mamy. Tam wiele tras wygląda jak ta na Stogi.

      • 2 1

      • Ta na Stogi obecnie nie wygląda, bo ją zamknięto, ale przypomnij sobie, jak wyglądały nowooddane trasy na Chełm i Łostowice. Tory wygięte, bo ktoś zapomniał o rozprężaniu podczas cieplejszych dni, brak możliwości otwierania drzwi, bo ktoś inny źle obliczył odległość do "peronu"... A miasto buli kasę takim wykonawcom, którzy pięć razy skasują za to samo. Aż się nie chce wierzyć, że ktoś decyzyjny nie bierze za to w łapę.

        • 3 0

  • Ciekawe kto z ramienia miasta nadzoruje te remonty.. (1)

    Kolosolne pieniądze wydane a efektów brak. Kiedy w tym mieście władza zacznie szanować pieniądze? One z nieba nie spadają i nadrzewach też nie rosną.

    • 13 1

    • No ale władza jakoś się za nie utrzymuje

      Czyli efekty są

      • 1 0

  • Najlepsze jest to, że jak wchodziły Swingi, to wszyscy święci obiecywali ciszę na torach

    A jak piszczały tak piszczą

    • 14 1

  • Teraz pytanie co zrobi lokalny PIS żeby przeszkodzić w remontach ? (1)

    Bo wiadomo jak jest. Im gorzej dla miasta tym w lepszym nastroju jest PIS. Im niej remontów, mniej inwestycji (zabrane dotacje na Kartuską, blokowana rozbudowa GPW, zablokowana budowa Młodego Miasta, remonty na Głównym mieście) tym rubaszniej rechoczą.

    • 4 10

    • Nie mieszaj w to polityki !

      Dobry gospodarz dba o dobro mieszkańców i miasta. Co po remontach skoro zaraz po nich są wykolejenia . Dlaczego jedyne kryterium to najniższa cena ? Kto zwraca uwagę czy wykonawca ma sprzęt i ludzi. Przykład : od lat ciągnący się Remont zaj. Wrzeszcz.

      • 0 0

  • Hallera na wysokości lotosu ograniczenie

    do 15 km/h torowisko wygięte od ciepła jak co roku zrobi się chłodniej na jesień to samo się wyprostuje.

    • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane