Fakty i opinie

"Miło, że jesteś w Gdańsku", czyli plakaty z zasadami dla turystów i nie tylko

"Miło, że jesteś w Gdańsku! Chcemy, abyś czuł się tu jak we własnym domu, dlatego prosimy (...)" - duże plakaty z takim hasłem i listą zasad pojawiły się na ulicach miasta. To element szerszej kampanii skierowanej głównie do turystów, ale nie tylko.



Czy takie kampanie plakatowe mają sens?

tak, dzięki nim jest szansa, że ten przekaz do kogoś dotrze 28%
raczej tak, ale w tym przypadku chyba ktoś się spóźnił, bo mamy już wrzesień 38%
nie, nic to nie daje, a tylko zaśmieca miasto 34%
zakończona Łącznie głosów: 1146
Choć sezon wakacyjny ma się już ku końcowi, to na gdańskich słupach ogłoszeniowych pojawiły się sporych rozmiarów niebieskie plakaty z hasłem "Miło, że jesteś w Gdańsku", ale... no właśnie, zachowuj się.

Na plakatach, które zawisły w wielu miejscach Śródmieścia, umieszczono tzw. gdański savoir-vivre. To lista 10 prostych zasad dobrego zachowania w mieście. Stworzona została głównie z myślą o turystach odwiedzających Gdańsk. Ale prośby są na tyle uniwersalne, że powinni się do nich stosować także mieszkańcy.

"Gdański savoir-vivre" spisany na plakatach:

  1. zachowuj dystans i noś maseczkę,
  2. dezynfekuj ręce,
  3. szanuj zwierzęta/nie pozuj do zdjęć,
  4. szanuj ciszę nocną po godz. 22,
  5. korzystaj z koszy na śmieci,
  6. korzystaj z toalet,
  7. pij alkohol w dozwolonych miejscach,
  8. szanuj zabytki,
  9. noś się z kulturą, ubieraj się,
  10. znajdź właściwe miejsce dla swojego pojazdu (np. hulajnogi).


- Trwa kampania "Miło, że jesteś w Gdańsku" promująca zasady turystycznego savoir-vivre'u. Na słupach ogłoszeniowych w Śródmieściu pojawiły się plakaty informujące zarówno mieszkańców, jak i turystów o właściwych zachowaniach w mieście. Warto się z nimi zapoznać. Materiały opracowane zostały we współpracy z Gdańską Organizacją TurystycznąGdańskim Zarządem Dróg i Zieleni podczas warsztatów "Hałas na Śródmieściu", w których brali udział przedstawiciele lokalnych restauratorów, mieszkańców, artystów ulicznych i gdańskich samorządowców - informuje Monika Nkome Evini, menadżer Śródmieścia Gdańska.
Dotychczas kampania prowadzona była głównie online. W czasie wakacji grafika trafiła też do restauracji oraz hoteli.

Atrakcje turystyczne Trójmiasta - sprawdź listę



Jak tłumaczy Michał Brandt, rzecznik Gdańskiej Organizacji Turystycznej, celem akcji jest minimalizowanie ilości negatywnych zachowań, które mają wpływ także na mieszkańców.

- Wiemy, że mieszkańcy dobrze postrzegają turystów, ale zachowanie części gości może powodować dyskomfort. Stąd pomysł na taką kampanię - mówi Brandt.

Sopot też "walczy" plakatami



Plakatową "wojnę" edukacyjną prowadzi też Sopot. Tam kampania wymierzona jest głównie w golasów na ulicach.

Na terenie miasta pojawiły się plakaty przypominające o zasadach zachowania. Ich autorzy zwracają uwagę na kilka istotnych aspektów, takich jak uszanowanie spokoju sąsiadów, czystość czy prawidłowe parkowanie.

- To taki savoir-vivre turysty i apel o odpowiednie zachowanie podczas pobytu w naszym mieście - mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, wiceprezydent Sopotu. - Bardzo chcielibyśmy nie musieć prowadzić takich kampanii, ale rzeczywistość pokazuje, że jako społeczeństwo tę lekcję musimy jeszcze odrobić. Większość turystów zachowuje się zgodnie z zasadami życia społecznego. Niektórzy jednak, wyjeżdżając na wakacje, zapominają, że za ścianą wynajętego mieszkania często mieszka sopocka rodzina, która w swoim własnym mieszkaniu chciałaby po prostu odpocząć. Zdarza się również niszczenie części wspólnych czy niesegregowanie śmieci. Jednym z największych problemów jest parkowanie poza miejscami wyznaczonymi, które bardzo utrudnia życie mieszkańcom. Z tym każdego sezonu walczy sopocka straż miejska - wskazuje.

Opinie wybrane


wszystkie opinie (192)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »