- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (288 opinii)
- 2 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (125 opinii)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (155 opinii)
- 4 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (284 opinie)
- 5 Budują nowy ruch miejski (48 opinii)
- 6 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (159 opinii)
"Miło, że jesteś w Gdańsku", czyli plakaty z zasadami dla turystów i nie tylko
"Miło, że jesteś w Gdańsku! Chcemy, abyś czuł się tu jak we własnym domu, dlatego prosimy (...)" - duże plakaty z takim hasłem i listą zasad pojawiły się na ulicach miasta. To element szerszej kampanii skierowanej głównie do turystów, ale nie tylko.
Na plakatach, które zawisły w wielu miejscach Śródmieścia, umieszczono tzw. gdański savoir-vivre. To lista 10 prostych zasad dobrego zachowania w mieście. Stworzona została głównie z myślą o turystach odwiedzających Gdańsk. Ale prośby są na tyle uniwersalne, że powinni się do nich stosować także mieszkańcy.
"Gdański savoir-vivre" spisany na plakatach:
- zachowuj dystans i noś maseczkę,
- dezynfekuj ręce,
- szanuj zwierzęta/nie pozuj do zdjęć,
- szanuj ciszę nocną po godz. 22,
- korzystaj z koszy na śmieci,
- korzystaj z toalet,
- pij alkohol w dozwolonych miejscach,
- szanuj zabytki,
- noś się z kulturą, ubieraj się,
- znajdź właściwe miejsce dla swojego pojazdu (np. hulajnogi).
- Trwa kampania "Miło, że jesteś w Gdańsku" promująca zasady turystycznego savoir-vivre'u. Na słupach ogłoszeniowych w Śródmieściu pojawiły się plakaty informujące zarówno mieszkańców, jak i turystów o właściwych zachowaniach w mieście. Warto się z nimi zapoznać. Materiały opracowane zostały we współpracy z Gdańską Organizacją Turystyczną i Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni podczas warsztatów "Hałas na Śródmieściu", w których brali udział przedstawiciele lokalnych restauratorów, mieszkańców, artystów ulicznych i gdańskich samorządowców - informuje Monika Nkome Evini, menadżer Śródmieścia Gdańska.
Dotychczas kampania prowadzona była głównie online. W czasie wakacji grafika trafiła też do restauracji oraz hoteli.
Atrakcje turystyczne Trójmiasta - sprawdź listę
Jak tłumaczy Michał Brandt, rzecznik Gdańskiej Organizacji Turystycznej, celem akcji jest minimalizowanie ilości negatywnych zachowań, które mają wpływ także na mieszkańców.
- Wiemy, że mieszkańcy dobrze postrzegają turystów, ale zachowanie części gości może powodować dyskomfort. Stąd pomysł na taką kampanię - mówi Brandt.
Sopot też "walczy" plakatami
Plakatową "wojnę" edukacyjną prowadzi też Sopot. Tam kampania wymierzona jest głównie w golasów na ulicach.
Na terenie miasta pojawiły się plakaty przypominające o zasadach zachowania. Ich autorzy zwracają uwagę na kilka istotnych aspektów, takich jak uszanowanie spokoju sąsiadów, czystość czy prawidłowe parkowanie.
- To taki savoir-vivre turysty i apel o odpowiednie zachowanie podczas pobytu w naszym mieście - mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, wiceprezydent Sopotu. - Bardzo chcielibyśmy nie musieć prowadzić takich kampanii, ale rzeczywistość pokazuje, że jako społeczeństwo tę lekcję musimy jeszcze odrobić. Większość turystów zachowuje się zgodnie z zasadami życia społecznego. Niektórzy jednak, wyjeżdżając na wakacje, zapominają, że za ścianą wynajętego mieszkania często mieszka sopocka rodzina, która w swoim własnym mieszkaniu chciałaby po prostu odpocząć. Zdarza się również niszczenie części wspólnych czy niesegregowanie śmieci. Jednym z największych problemów jest parkowanie poza miejscami wyznaczonymi, które bardzo utrudnia życie mieszkańcom. Z tym każdego sezonu walczy sopocka straż miejska - wskazuje.
Miejsca
Opinie (194) 5 zablokowanych
-
2021-09-08 16:43
save vir
SUPER! kampania!BRAWO!!!!!!!!!!!! taki ojciec i matka powinny stanąć z dzieckiem przed ogłoszeniem i przeczytać, wbić najpierw sobie
do głowy jak pacierz ,(oni też tego nie znaja:) ,a dziecku wytłumaczyć nie zrozumiałe dla nich słowa .to się nazywa wychowanie ,jakby nie wiedzieli przypadkiem o co chodzi:).to jest zainteresowanie się dzieckiem! a nie łażenie z telefonem w łapie cali zli,ze dziecko oddala sięi leci gdzie go oczy poniasa a matka/ojciec wrzeszczy za nim!na całe gardło ,józek!!!!!!!!!!!masakra!! aa w restauracja to ,siedzi matrona na krześle a dziecko pod stolikiem wrzeszczy na całe gradło a matka siedzi z pół godziny i zero reakcji, i taka matka myśli ,ze wychowuje swoje dziecko?? nie wychowuje bo i pewnie sama nie zna tych zasad!!!!!!!!!!!!1- 1 0
-
2021-09-09 12:23
A turyści i tak mają to w d.... Piją i drą mordy gdzie popadnie. Bydła nic nie wychowa więc szkoda papieru na plakaty
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.