• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mimo mgieł i Pendolino, liczba pasażerów na lotnisku wzrosła

Michał Stąporek
9 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Choć w lutym spadło obłożenie trasy do Warszawy, lotnisko obsłużyło o 27 proc. pasażerów więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Choć w lutym spadło obłożenie trasy do Warszawy, lotnisko obsłużyło o 27 proc. pasażerów więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

224 103 pasażerów obsłużonych w lutym na lotnisku w Gdańsku stanowi wzrost o 22,7 proc. w stosunku do tego samego miesiąca w ubiegłym roku.



Marketingowcy lotniska zabawili się w kotka i myszkę z miłośnikami lotnictwa na Pomorzu, gdy tydzień temu anonsowali lutowe wyniki ruchu pasażerskiego w Rębiechowie.

"Po raz piąty liczymy obsłużonych pasażerów za luty i nie wierzymy własnym oczom!!! Tzw. "efekt Pendolino" i częste mgły pociągnęły nasze statystyki w dół." - pisali na portalu lotniska na FB.


Dziś jednak okazało się, że choć faktycznie szybki pociąg do Warszawy odebrał lotnisku część pasażerów na tej trasie, a mgły rzeczywiście sprawiły, że w Rębiechowie wylądowało kilkuset pasażerów mniej, ogólny wynik portu lotniczego w Gdańsku poprawił się.

- Oprócz pojawiających się mgieł odczuliśmy już chyba w pełni tzw. efekt Pendolino. Faktycznie, statystyki na doskonałym dotychczas połączeniu PLL LOT Gdańsk-Warszawa wykazują istotny spadek - przyznaje Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.

Pracownicy lotniska przyznają, że pojawienie się szybkiego pociągu na trasie Gdańsk-Warszawa sprawiło, że mniej osób lata na tej trasie samolotem. Pracownicy lotniska przyznają, że pojawienie się szybkiego pociągu na trasie Gdańsk-Warszawa sprawiło, że mniej osób lata na tej trasie samolotem.

Na szczęście dla lotniska, ogół ruchu pasażerskiego nie zmalał, gdyż inne połączenia zanotowały wyraźne wzrosty.

- Sukcesywnie w Gdańsku cały czas rozwijamy bazy przewoźników lotniczych i to głównie dzięki dwóm z nich - linii Wizz Air oraz Ryanair - udało nam się osiągnąć wynik, który z pewnością należy do najlepszych w kraju - kwituje Tomasz Kloskowski.

Żeby pojawiające się kilka razy w roku mgły nad Rębiechowem przestały komplikować jego pracę, na lotnisku trwa rozbudowa systemu ILS (Instrument Landing System), który wspomaga pilotów podczas lądowania. Inwestycja pochłonie 59,2 mln zł i po jej uruchomieniu umożliwi samolotom lądowanie przy widoczności 300, a nie jak dotychczas 550 metrów.

Etapy rozbudowy systemu ILS w Gdańsku. Etapy rozbudowy systemu ILS w Gdańsku.

Czytaj więcej w artykule Na lotnisku w Rębiechowie samoloty wylądują w gęstej mgle

W trwającym wciąż sezonie zimowym w ruchu regularnym z Gdańska można polecieć do:

Berlina (Air Berlin)
Warszawy (PLL LOT)
Frankfurtu, Monachium (Lufthansa)
Oslo (Norwegian)
Birmingham, Bristolu, Cork, Dublina, Edynburga, Warszawy Modlina, Leeds Bradford, Londyn Stansted, Manchesteru, Oslo Rygge, Krakowa (Ryanair)
Kopenhagi, Oslo (SAS)
Alesund, Barcelony, Bergen, Doncaster-Sheffield, Dortmund, Eindhoven, Glasgow, Goteborga, Groningen, Hamburga-Lubeki, Haugesund, Kolonii/Bonn, Kristiansand, Liverpoolu, Londynu Luton, Malme-Sturup, Mediolanu-Bergamo, na Maltę, Oslo Torp, Paryża-Beauvais, Stavanger, Sztokholmu-Skavsta, Trondheim oraz Turku (WizzAir).


Potężny wojskowy samolot transportowy na lotnisku w Rębiechowie

Miejsca

Opinie (141) 6 zablokowanych

  • Kolej utraciła cały prestiż (4)

    Kiedy ktoś zamierza skorzystać z pociągu, z góry zakłada parszywą jakość. Kiedy ktoś słyszy, że znajomy zamierza z kolei, natychmiast odradza. Bo każdy konkurent kolei staje na głowie by klient wprost nie chciał opuszczać auta lub samolotu. A co daje pendolino? Za jakieś 150 złotych to co u innych mam za 10 razy mniej bez internetu w podróży. Kolej jest skończona. Nie warta zachodu. Zezłomować i przetopić na samoloty i autokary.

    • 3 26

    • Powiedz no gdzie u innych masz 10 razy taniej i konkurencyjny czas przejazdu?

      • 15 1

    • dzieciak zafascynowany swoim pierwszym blachosmrodem

      • 14 2

    • piszesz koles

      jak pracownik DojczeBanu !

      • 5 1

    • prestiż koleji

      a jechałeś ostatnio pociągiem PKP ???
      nie cała kolej to PKP ! i nie wszyscy faceci mają widły

      • 2 0

  • Wrocław (11)

    Czemu nie ma lotów do Wrocławia? Tam pendolino nie jeździe. 1h lotu samolotem jest konkurencją dla pociągu, który pomyka 6 H, czy polskiego busa, który jedzie 8,5 h.. Choć raz dziennie rano, a stamtąd powrót wieczorem, czy jak do Krakowa dwa razy dziennie w cenach przystepnych 7 0 -150 PLN. Pozdrawiam wszystkich podrózujących na Dolny Śląsk.

    • 22 3

    • (1)

      Pociągi będą docelowo na tej trasie jeździć 4,5h, więc tym bardziej nie będzie się opłacało liniom lotniczym otwierać połączenia na tej trasie. I na tej trasie samoloty nie konkurowałyby z ekspresowymi pociągami EIP (Pendolino), tylko z 2x tańszymi pośpiesznymi IC.

      Już prędzej widziałbym w przyszłości po uwolnieniu rynku kolejowego jakiegoś prywatnego przewoźnika z pociągami ekspresowymi z zatrzymaniami tylko np. w Bydgoszczy i Poznaniu.

      • 5 2

      • 4 h

        4,5 h to jest coś, tylko kiedy? Może jakieś mniejsze samoloty, nie takie jak eurolot obsługiwał: Dornier 328, ATR 42-500, Jetstream 32

        • 1 0

    • (5)

      samoloty do WRO latały puste, sam lecąc 5-6 razy nigdy nie było więcej niż połowa miejsc. Za 70 zł nie da się latac - to oznacza ze trzeba tez sprzedać bilet za 300 zł, a z tym już jest problem

      • 8 0

      • (4)

        moze jakieś mniejsze samoloty

        • 1 0

        • (1)

          Dornier 328, ATR 42-500, Jetstream 32

          • 1 1

          • A czym wg. ciebie latał Eurolot jak nie ATR42?

            • 2 0

        • (1)

          że niby mniejszym będzie taniej? podpowiem ci, że to się tak nie przelicza w eksploatacji jak golf trójka vs mercedes sl

          • 1 0

          • Taniej będzie tym, który będzie miał większe procentowe obłożenie, a to jest zależne od popytu na danej trasie, jak popyt jest mały to nie ma sensu pchać dużych samolotów.

            • 0 0

    • no własnie zagadką jest DLACZEGO pendolina nie bedzie do Wrocławia... (2)

      dla mnie to bezsens by praktycznie połaczenie było tylko z grodem smoka

      ale PKP potrafi wszytko spieprzyć

      • 3 2

      • (1)

        Bo nie ma sensu puszczać pociągu z Vmax > 160 km/h na trasę, gdzie maksymalna dopuszczalna prędkość jest 140-160 km/h. Na trasę do Wrocławia kupiono nowe wagony od Cegielskiego, poza tym PKP Intercity zamówiło u Pesy 20 Dartów, które m.in. będą obsługiwać połączenia do Wrocławia.

        • 6 1

        • haloo! piwo na bok, nie wiesz że do wrocławia jexdzi pendolino? tak jak do katowic...

          przez warszawę matole

          równie dobrze do grodu smoka czy do katowic tez mozna jechac omijajac warszawę, ale PENDOLINO jeździ PRZEZ warszawę

          • 0 1

  • A skąd odjeżdża Pendolino do Oslo? (2)

    • 14 1

    • Z twojej wypranej alkoholem kory mózgowej

      • 3 5

    • Mowa była o spadku liczby pasażerów GDN-WAW

      Przeczytaj ponownie artykuł, nie spiesz się, odpoczywaj co parę akapitów. Dasz radę!

      • 8 1

  • Uzywam lotniska, odwiedzam rodzine na swieta.

    Wyjechalem z Polski, mam nadzieje ze pwroce.

    • 9 2

  • Dziwne (1)

    Tydzień wcześniej pojawił się artykuł odnośnie Portu Lotniczego Kosakowo a zaraz Gdańsk ratuje tyłek statystykami.Typowa propaganda

    • 10 15

    • Każde lotnisko publikuje co miesiąc statystyki ruchowe

      .. ale jak robi to Gdańsk to z pewnością jest to propaganda i ratowanie własnego tyłka. Czytanie komentarzy jest szalenie pouczające :)

      • 15 1

  • Dziekuje - poczekam na Lotnisko Gdynia-Kosakowo (4)

    Puki co, Pendolino musi wystarczyć !!! Nie tracę czasu na rewizje, odprawy, dojazdy i ew. efekt gdańskiej mgły. No i taniej !!!

    • 9 26

    • Marych ! Za dużo jarasz.

      • 10 0

    • marych vel bezstronny (1)

      nigdzie z dubaju północy sie nie rusza.
      Do wejherowa pojedzie dopiero wtedy jak będzie OPAT.

      • 9 3

      • a to nic mi nie wiadomo

        aby do Wejherowa (w którym zresztą nie byłem już chyba z 10-lat:))samolotem czy pendolino można było się przemieścić ?

        A propos chłopcze, gdy ja po świecie oglądałem naprawdę wypasione ogromne lotniska i latałem w różnych strefach geograficznych i klimatycznych, to ty bujałeś się pewnie w kroczu :))

        • 4 5

    • "Puki co" to chwyć za słownik

      A poza tym co to za brednie? W Kosakowie to nie będzie rewizji? Odpraw? Nie będzie trzeba dojeżdżać? Nie pojawią się mgły? No chyba, że mówimy o sytuacji, gdy lotnisko pójdzie w ślady tego radomskiego, wtedy faktycznie nie będzie żadnych problemów ;)

      • 8 3

  • Hmmmmmmmmmmmmmm

    Może dlategóż że pindolino nie jeździ do inglisz i irisz i tym podobym miejscom :)
    Rzekl prezio bronek wygłaszając swoje kolejne mondrości.

    • 6 6

  • PKP wydało 20 milionów na reklame zamiast obnizyc ceny biletów! czy zrobic promocje!! (2)

    Reklama PKP jak każda kłamie ze to nie ich pociągi za beznadziejne i to nie one sie spóźniają!!90% pociągów to PKP bo mają monopol a oni jak złodziej tylko ze w reklamie wciskają bajki to nie moją ręka to inna kradnie!!Zmarnowali setki milionów podatnika na pseudolino!! to teraz kolejne miliony marnują by ludzie chcieli przepłacać za bilety po 180zł!!To tak jak ze stadionem zmarnowali miliard złotych to teraz stoi pusty wiec by zmniejszyć straty jakie przynosi budyń wpakował w niego jeszcze kolejne 20 milionów ale to nic nie dało i nadal przynosi kilkadziesiąt milionów straty bo to nie jest park wodny czy rozrywki!!PKP zlikwidowalo wiekszosc przejazdów TLK by ludzi zmusic do korzystanie z Pseudolino i jak udowodnili kupili najgorszą wersje nieprzystosowaną dla niepełno sprawnych!Pseudolino nadal wozi powietrze
    dla kogo jest speudolino konkurencją chyba tylko dla drogiego państwowego Lotu. Na pewno nie dla Polskiego busa ,kazdy inny Pociąg w Polsce moze jechac do Warszawy w 3 godziny!!A w puszczając konkurencje zagraniczną mieli byśmy tańsze bilety

    • 10 13

    • Bardzo wysokie stężenie głupot na linijkę tekstu. Jaki masz interes w pisaniu bzdur?

      • 9 2

    • ale bełkot

      • 0 0

  • Lotnisko Gdansk im Bolęsy - dostawa sily roboczej (2)

    Wiecej ludzi lata bo szuka pracy i często nie ma innego wyboru.
    Panu redaktorowi proponuje napisac kto gdzie i dlaczego podrozuje.

    Jeśli Gdansk jest takim "wielkim tygrysem gospodarczym" jakl probuja nam wmowic lokalne budyniowe władze to dlaczego nie ma lotow do London Heatrow tylko na obrzeza metropoli z dostawa swiezej sily roboczej.

    To dwa ciekawe tematy na pytania do pana prezesa albo swiatowego eksperta od transportu lotniczego Michała T. vel Józefa Bąka

    • 16 12

    • jak ty dajesz radę ?? (1)

      same rzygowiny, jak ty dajesz rade żyć w takim kraju ?? Podziwiam cię. Ja bym tak nie dał rady, już dawno bym wyjechał albo bym się zaćpał czy zapił. Za co cię tak ktoś skrzywdził że żyć musisz między nami. Daj se spokój, bo jak czytam twoje wpisy to sam dostaję wrzodów na żołądku.

      • 5 4

      • bo ty

        cienki bolek jesteś i nic nie wiesz. Woda ciepła w kranie jest? Na ratę kredyciku wystarcza? Samochodzik służbowy do sprzedawania kitu jest? TVN działa jak trzeba? Cóż można więcej chcieć.

        • 3 2

  • wroclaw (4)

    Zeby do wroclawia nie mozna bylo sie dostac samolotem bezposrednio to jest kpina!!!

    • 12 3

    • (3)

      latał eurolot dwa razy dziennie i było pusto, latał Ryanair i tez szału nie było - nie ma popytu nie ma lotów

      • 9 0

      • (2)

        Może jakieś mniejsze samoloty, nie takie jak eurolot obsługiwał: Dornier 328, ATR 42-500, Jetstream 32

        • 1 2

        • No przecież Eurolot latał ATRem.

          • 5 0

        • mniejszy samolot =/= tańsze bilety

          • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane