• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Minister-kapitan ochrzciła Stenę Vision

Michał Sielski
16 listopada 2010 (artykuł sprzed 11 lat) 
Opinie (60)
Najnowszy artykuł na ten temat Sztuczna inteligencja na statkach Stena Line

Na promie można skorzystać m.in. z nowoczesnego SPA.



Anna Wypych-Namiotko nadała imię Stena Vision pływającemu pomiędzy Gdynią a Karlskroną promowi, który zastąpił mały i ciasny Finnarrow. Teraz do Szwecji można podróżować w bardziej komfortowych warunkach.



Wolisz długą, ale atrakcyjną podróż do Skandynawii promem, czy szybki lot samolotem?

Stena Vision mieści 1,7 tys. pasażerów, na Finnarow było tylko 200 miejsc i większość zajmowali kierowcy ciężarówek. De facto trudno było więc uznać ten prom za turystyczny. Teraz na jego następcy można korzystać z wszystkich atrakcji - dyskoteki, restauracji, klubu nocnego, rozbudowanego centrum SPA czy sal konferencyjnych.

W poniedziałek imię Stena Vision, które wybrane zostało w konkursie, na który zgłoszono 14 tys. propozycji, nadała mu wiceminister infrastruktury i jednocześnie kapitan żeglugi wielkiej Anna Wypych-Namiotko.

- Polska jest jednym z naszych kluczowych rynków. Wiosną do eksploatacji wejdzie też drugi prom: Stena Spirit, który zastąpi Stenę Balticę - podkreśla Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line.

To nie koniec inwestycji Steny Line w linię Gdynia-Karlskrona. Przebudowa dwóch promów, dostosowanie ramp do większych jednostkach, zmiany na nabrzeżu i w centrach zarządzania kosztować będą 420 mln zł. Zwiększyło się też zatrudnienie w firmie.

- Linia pomiędzy Polską, a północą Europy powinna być ważnym elementem gospodarki. Dlatego rozwijamy nie tylko ruch pasażerski, ale też przewóz towarów. Oczywiście robimy to również, by zarobić - uśmiecha się Niclas Martensson, dyrektor linii Gdynia-Karlskrona.

Z ambitnych planów przewoźnika cieszą się też władze Gdyni. - Historia zatoczyła niesamowite koło. Wybudowany w gdyńskiej stoczni statek wraca do nas po gruntownym remoncie. To szansa nie tylko dla naszego miasta, ale też całego regionu, by skorzystać na wymianie turystycznej - zauważa wiceprezydent Gdyni Bogusław Stasiak.

Stena Vision i Stena Spirit

Dwie siostrzane jednostki mają po 175 m długości i 30 m szerokości. Mieszczą po 700 samochodów osobowych i 1,7 tys. pasażerów. Mają po 493 kabiny, w tym luksusowe dwupokojowe kabiny vipowskie.


Gospodarka morska

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Opinie (60) 8 zablokowanych

  • a żegluga rzeczna w Polsce to juz historia zamiast wykorzystać ten potenciał ... (4)

    • 45 4

    • Smutna prawda... (3)

      Wystarczy że człowiek u zachodnich sąsiadów popatrzy na rzeki i na tamten ruch to aż zapiera dech w piersi... No ale wiadomo, tutaj się nic nie opłaca

      • 6 1

      • To zrób tak, żeby się opłacało, (2)

        zamiast siedzieć i p.lić głupoty.

        • 0 4

        • A co ja mam zrobić? (1)

          • 0 0

          • Zacznij od ortografii.

            • 0 0

  • (1)

    lepszy by;by titanic..taki bardziej swiatowy

    • 3 10

    • podwodny

      • 1 0

  • Budzi szacunek... (4)

    Takim cudem chętnie bym się w podróż wybrał, trzeba zaoszczędzić. Nawet dla samej przyjemności pływania nim.

    • 19 5

    • Bez rewelacji

      Płynąłem już nim - nie ma się czym podniecać...

      • 0 1

    • mam 1 miejsce na 20.11.2010-najbliższa sobota-zapraszam

      • 0 0

    • dot. pow. zaproszenia

      adres poniżej

      • 0 0

    • Budzi szacunek

      szkoda tylko, że to polski minister jest chrzestną matką - obcego promu i w sumie polskiej konkurencji - nie słyszałem, żeby np. szwedzka minister chrzciła polski prom w Ystad. Żenada !!!
      Kto to panią namówił do takich czynów, pani minister ? - szkoda, nie potrzeba nam takich gestów - wstyd :(

      • 0 0

  • (5)

    I co wy robicie ludziom kisiel w głowach czym tu się cieszyć i podniecać ??? .A gdzie nasza rodzima Polska flota ?, gdzie polskie promy ? Napiszcie jeszcze gdzie idzie kasa i kto zarabia na tym biznesie ...

    • 20 15

    • Mamy juz polski LOT

      Od 1945 rznie Polakow za przeloty.

      Gdansk - Frankfurt kukuruznikiem z Brazylii za 370 euro, gdy duzy, wygodny samolot Ryanair dolatuje do Hahn za 10 euro.

      Zlodzieje z LOT, nienawidze was jak psow za okradanie Polakow przez dziesieciolecia. Jeszcze mi kase przetrzymywali 2 miesiace za odwolany przez LOT lot i wielkie zdziwienie ze dzwonie i prosze o oddanie 370 euro.
      Mysleli ze zapomne o takiej kasie za samolot. durnie i zlodzieje!

      • 4 0

    • transatlantyki dla emigrantów (1)

      te transatlantyki, które pływały niegdyś z Gdyni nie woziły bogatych turystów, tylko biedaków, którzy za ocean płynęłi za praca i chlebem. Teraz przypływają do nas bogaci turysci i zostawiaja forse w kawiarniach, restauracjach, sklpeach, muzeach itd. Precz z jękami!u

      • 2 0

      • A z powrotem popłynie biedota z Polszy zbierać truskawki i karczować las

        za kołem polarnym

        • 1 2

    • to prom zbudowany w polskiej stoczni!!

      w latach 80-tych stocznia Gdanska im Lenina i stocznia gdynia im Komun.... wybudowały dwa(scislej dwa i sekcje na trzeci)promy Stena Germanica i Stena Scandynavica)To wlasnie te promy.Tyle ze nikt tego nie podał.

      • 2 0

    • racja

      dziwny jest fakt, że zawsze wszystkim się opłaca, tylko nam Polakom się nie opłaca :( Kiedyś mieliśmy nawet własne statki pasażerskie, a dworzec morski nie był Muzeum a prawdziwym dworcem, z którego można było wyruszyć do NY

      • 2 1

  • ta pani (4)

    tylko do tego sie nadaje

    • 13 7

    • a to niby dlaczego tak twierdzisz?

      Znasz Panią Anie?

      • 3 3

    • a wy się znacie? (1)

      • 2 0

      • znamy :)

        Jeszcze ze studiów, a raz obejmowalem po niej obowiazki na jednym statku :)

        • 3 2

    • ta pani

      szkoda tylko, że polski minister jest chrzestną matką - obcego promu i polskiej konkurencji - nie słyszałem, żeby np. szwedzka minister chrzciła polski prom w Ystad. Żenada !!!
      Kto to panią namówił do takich czynów - szkoda, nie potrzeba nam takich gestów - wstyd :(

      • 0 0

  • Cieszymy się, że jest nowy prom. (2)

    Jednocześnie od x lat, x kadencji Sejmu, kolejnych ministrówi i premierów, nikt nie potrafił postawić "na nogi" Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.

    Nie dziwi Was to?

    Mnie już nie. To mentalność polityków zgodna z zasadą TKM. Nie ma znaczenia rodowód partyjny.

    Miło byłoby, gdyby był to nowy prom PŻB i obecność ministra byłaby jakże na miejscu. Skoro Szwedzi poprosili to nie wypadało odmówić. Mają powody do radości.

    Dla kogo kadry Akademii Morskiej w Gdyni i Szczecinie? Zresztą "Morska" to już tylko lewar do przyjezdnych z głebi kraju.

    Przez 20 lat po odzyskaniu niepodległości dorobiliśmy się 5-6 transatlantyków na regularnych liniach, mając 140 km wybrzeża. A teraz pozostała nam radość pracujących dla Szweda.....

    • 40 3

    • Bo w Polsce nic sie nie da i nic sie nie oplaca. Najlepiej rozstac majatek bylo za zlotowke znajomym lub obcokrajowcom i teraz u nich czyscic buty za 2000 zl.

      • 4 3

    • dla mniej zorientowanych:

      PŻB S.A. to firma Państwowa tzn. Twoja, moja, nasza. TO majątek nasz i pożytki z tego majątku muszą zasilać dobro wspólne. Wszystkich Polaków. Mając do wybrou dwa połączenia o porównywalnej cenie i jakości serwisu naturalnie wybrałbym prom PŻB.

      • 1 0

  • Paranoja

    I w przeszłości można było zbudować coś takiego w Polsce adzisiaj nikt już nie potrafi. Dwudziestoletnie statki, piętnastoletnie samochody , galerie handlowe, gratisy, wyprzedaże i przeceny oraz dicopolo to jedyne oczekiwania dla tubylców z Polenlandu ( zaplecza cywilizacji europejskiej )

    • 23 5

  • Praca

    Jestem ciekaw czy w związku z tym będzie dodatkowy nabór do pracy ?
    Pracowałem kiedyś na pasażerach i teraz trochę ciągnie mnie spowrotem na morze :) tęsknie za częstymi próbnymi alarmami :D

    • 5 3

  • Nie lepiej Obrona Częstochowy ? (1)

    • 2 1

    • Bitwa pod Oliwą

      • 0 0

  • Chodkiewicz albo Czarniecki (1)

    • 4 3

    • Bądź Czarnecki.

      Ryszard:-)

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane