• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mniej przeciążonych ciężarówek w Gdańsku

Maciej Naskręt
3 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Kontrola wagi ciężarówki przeprowadzona przez ITD na al. Armii Krajowej w Gdańsku. Kontrola wagi ciężarówki przeprowadzona przez ITD na al. Armii Krajowej w Gdańsku.

Port w Gdańsku zamawia 18 wag dla ciężarówek. Mają one sprawić, że na ulice wyjedzie mniej przeciążonych pojazdów. Inspektorzy transportu drogowego zapewniają, że zyska na tym całe Trójmiasto.



Zdarzyło ci się jechać autem przeciążonym lub ze zbyt dużą liczbą pasażerów?

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk ogłosił przetarg na wyposażenie posterunków wartowniczych znajdujących się na terenie Portu Gdańsk w samochodowe osiowe wagi najazdowe. W sumie planowane jest wykonanie 18 wag dla pojazdów ciężarowych na wyjazdach z portu. Komu mają one mają posłużyć?

- Przede wszystkim kontrahentom i zarządowi portu. Wagi zapewnią skuteczną kontrolę towarową na poszczególnych terminalach, poprawiającą bezpieczeństwo i eliminującą ryzyko kradzieży. Badanie przeciążeń aut ciężarowych ma też swoje znaczenie zwłaszcza w kontekście ewentualnego niszczenia wewnętrznych dróg portowych oraz nowych parkingów, które budujemy - wyjaśnia Marcin Osowski, wiceprezes zarządu ds. Infrastruktury Zarządu Morskiego Portu Gdańsk
Na tej inwestycji zyska też Gdańsk. W jaki sposób?

- Dla miasta jest to korzystne, o tyle że będziemy mogli sprawdzać ciężar pojazdów na terenie Portu, zatem eliminując przeciążone ciężarówki z naszych terenów jednocześnie ograniczymy ich negatywny wpływ na drogi w mieście. To kolejny przykład, jak inwestycje portowe służą mieszkańcom Gdańska - mówi Osowski.
Zainteresowane firmy mają czas na składanie ofert do 21 stycznia tego roku. W 100 proc. o wyborze oferty zdecyduje cena.

Wyjazd i wjazd przeciążonych ciężarówek do portu w Gdańsku będzie niebawem utrudniony. Wyjazd i wjazd przeciążonych ciężarówek do portu w Gdańsku będzie niebawem utrudniony.

ITD: mniej przeciążonych aut to więcej bezpieczeństwa



Inspektorzy Transportu Drogowego wyjaśniają, jaki to przyniesie zysk dla miasta i mieszkańców.

- Montując taką infrastrukturę działamy pozytywnie w trzech obszarach. Po pierwsze, zabezpieczamy drogi przed ciężkimi pojazdami, co prowadziło do nadmiernego zużycia. Po drugie, poprawiamy bezpieczeństwo uczestników ruchu, bowiem przeciążone auta są dla nich zagrożeniem - m.in wydłuża się droga hamowania czy stabilności takich pojazdów. Po trzecie, likwidujemy szarą strefę - nieuczciwe działanie przewoźników, którzy zabierają na zestaw dodatkowe tony towaru - mówi Janusz Staniszewski, zastępca Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.
Kary administracyjne za przeciążone pojazdy są bardzo wysokie. Najwyższe wnioski o ukaranie kierowców sięgają kwoty nawet 80 tys. zł.

Miejsca

Opinie (108) 4 zablokowane

  • To jest nie prawda.

    Wystarczy popatrzeć na Obwodniecę i autostradę A1. Niestety dużo pojazdów porusza się z 2 kontenerami 20 stopowymi, a służby powołane do ochrony dróg nic nie robią, w tym Policja i ITD.

    • 0 0

  • Kiedys Inspekcja była skuteczniejsza niż obecnie

    Obecnie wydaje tylko ok. 600 decyzji .Kiedyś było 1200 decyzji. Najwyższa kara na przeciążony pojazd przekraczała 100 tyś zł. Co roku na konta zarzadców dróg trafiałao 1,5 miliona zł. Co 2 lata były przy wsparciu innych Inspektoratów tygodniowe działania kontrolne. Pojazd który wiezie 2 kontenery 20 stopowe nie waży 40t, ale 60-80 t., a nacisk jednego koła bliski jest 10t.

    • 0 0

  • tiry na tory (24)

    powinny całkowicie zniknąć

    • 95 74

    • smiech

      a co byś wpitalał przygłupie najlepiej jak byś znikną z tej ziemi

      • 0 0

    • (3)

      Ty powinieneś zniknąć

      • 25 21

      • (2)

        uuu jakiś kierowiec cienżarófki, lubię wam zajeżdżać drogę i gwałtownie hamować - tak uroczo się wku..acie buhahhaha

        • 10 30

        • Uroczo (1)

          To bedziesz miał na ryju wypisane jak za mocno przyhamujesz i rozmażę twoj pierdowóz po drodze.

          • 19 7

          • Jak ja marzę żeby tak zrobić. Jak ktoś hamuje gwałtownie biorę tylko nogi do góry :) i wycieraczki włączam :)

            • 1 0

    • (4)

      Ta tiry na tory A do każdej biedronki i Lidla bocznica kolejowa.

      • 24 10

      • To się robi tak: (2)

        Przez cały kraj ciężarówki jeżdżą na torach (tj. są wożone pociągami). W miejscu docelowym jest rozładunek w centrach logistycznych. Transport do biedronek, lidlów itp. odbywa się mniejszymi dostawczakami. Mniej smrodu, mniej korków spowodowanych przez sznury ciężarówek), mniej rozjeżdżonych trawników i osiedlowych uliczek przez ciężarówki i mniej zniszczonych dróg głównych koleinami. Uderza to jednak w potężne lobby transportowe, a każde wybory powodują uniemożliwienie wprowadzenia takiego rozwiązania bez względu na partię polityczną.

        • 17 7

        • Mniej smrodu i korków?? Hahaha, a to dobre. Przecież przy mniejszych samochodach trzeba więcej aut, by przewieźć te sama ilość ładunku :-)

          • 7 2

        • Aha... Tyle że przy obecnym Europejskim kryzysie kierowców zawodowych na pewno ma to zasadność... Austria w ogóle teraz się nie boryka z niedoborem kierowców.
          Poza tym, austria dzięki swojej specyficznej geografii dużo łatwiej było to wdrożyć.

          • 3 4

      • Tiry na tory

        Biedronki i Lidle oraz im podobne powinny zniknąć z naszego krajobrazu.

        • 5 2

    • ...

      Czyli wybierasz chodzenie o golej d*pie na glodnego.... ;)) inaczej zaczniesz gadac jak w biedrze na osiedlu zabranie towaru haha

      • 0 1

    • to byś chodził nagi z nipodtartym tyłkiem głodny chory ślepy i śmierdzący chyba że taki jesteś no i bezdomny

      • 3 0

    • Jaaasne (3)

      A pilne kurierskie przesyłki dostaniesz po tygodniu

      • 6 5

      • jasne, bo pilne przesyłki tirem po mieście rozwożą (2)

        • 3 5

        • tiry wożą miedzy oddziałami imbecylu...

          • 6 1

        • Oj zdziwiłbyś się

          • 2 3

    • ale zdajesz sobie sprawe (3)

      ze do kazdego markety czy biedronki podjezdza tir?

      chcesz tam teraz tory budowac?
      w sumie czemu nie
      ja bym tory kolejowe pociagnal wzdluz grunwaldzkiej (utnie sie po jednym pasie ruchu)
      na kolbrzeskiej moga byc tory i wzdluz falowca na obroncow wybrzeza
      tym sie moze skonczy twoje haslo tiry na tory

      • 8 7

      • nie o takie tiry chodzi, jedzenie to nie stal (2)

        chodzi o te przeciążone z portu

        • 8 2

        • (1)

          Bo z portu nie wyjeżdża ani jeden tir czy kontener z jedzeniem...

          • 2 2

          • tira z jedzeniem nie przeciążysz, fizyka z podstawówki się kłania

            • 3 2

    • zapraszamy ITD do Matarni i Kokoszek

      • 2 1

    • Idioci jak ty do wariatkowa

      • 3 4

    • Napewno

      To byś umarł z głodu i smrodu po tygodniu

      • 17 5

    • Tory na tiry

      Zdecydowanie wolę swoją wersję!

      • 8 13

  • a gdzie są kontrole aut dostawczych na prawo jazdy kat b do 3.5 TONY ?

    Większość tych aut nie powinna się poruszać po drogach bo są przeładowane bo właściciele wolą załadować jedno auto do fula niż trzy z przepisową wagą.
    Tu jest problem bo te auta niekiedy ważą 5-7 ton.

    • 0 0

  • Na Viatol

    Była kasa? Jest monitoring Viatola? Tak samo można zrobić wagi przy wyjeździe z portu,zwirowni,wjezdzie na te,czy inna drogę. Ale spedycja to ulubiony biznes starych posłów i jeszcze starszych komuchow. To oni zniszczyli tory i bocznice w imię własnego biznesu.

    • 0 0

  • (3)

    WML i ETM da radę... Rozepną naczepy przed portem, wjadą pojedynczo, potem zepną i w drogę! 60t.

    • 68 0

    • Naczepę rozepną przed portem i wjadą samym ciągnikiem ?

      • 0 0

    • Tak to jest

      Mariusz nie boisz się???

      • 2 0

    • Albo odepną koła wjado na jednym a potem wepno

      • 4 11

  • Przy okazji tematu warto wspomnieć o małych ciężarówkach. Niemal każda chłodnia do 3,5 T poruszająca się po drogach jest przeciążona. Te pojazdy mają ładowność 0,6-0,8 T. Mało która firma może sobie pozwolić na wysyłanie niemal pustego samochodu z zaopatrzeniem. W tym przypadku nie jest to niefrasobliwość kierowców, tylko nieżyciowe przepisy. Te same ciężarówki u Niemców czy w Szwecji mają DMC 7T i są bezpieczne. Przepis jest chyba z początków motoryzacji. Zarejestrowanie pojazdu pow. 3,5 T wiąże się z poważnymi obciążeniami finansowymi i biurokratycznymi w późniejszej eksploatacji. Jeśli przepisy nie zmienią się to będą nadal łamane.

    • 1 0

  • Tiry na tory a nie po drogach . (6)

    Kasa i tak zostanie w Polsce a mniej będzie wypadków !
    Wien co piszę uwierzcie mi sam jeżdżę Tirem ,to co się dzieje to jest masakra !
    Nawet podchodząc do tego ekologicznie ,jeden lub dwa zaprzęgi lokomotyw mniej spalą niż 150 Tirów .

    • 19 4

    • ja

      tir? raczej ciagnik siodlowy z naczepa

      • 0 0

    • I osobowki też zlikwidować przecież autobusem może jechać ze 40 osób zamiast 40 osobowek a na dalsze wyjazdy też są pociągi dalekbierzne

      Masakra kali robić dobrze kaliemu robić zle

      • 1 2

    • (1)

      Zgadzam się a osobowki same zapłacą za utrzymywanie dróg i autostrad. Ok?

      • 3 2

      • Damy radę bez tirów .

        Zwiększy się podatek z kolei ,mniej wypadków śmiertelnych spowodowanych przez tiry to drugie chyba wystarczy .Życie ludzkie ważniejsze od jakichkolwiek pieniędzy.Nie przeliczajmy wszystko na kasę .

        • 3 2

    • Chlip chlip (1)

      • 0 1

      • Sam se Chlip chlip

        • 1 0

  • A panowie co drewno woza?

    • 0 0

  • Pobożne zyczenia.

    No tak tylko w większości to przeładowane są kontenery 20 więc tak zwane rozpinki dalej będą brały 2x20 i w każdej 20 będzie 23tony. W gdyni na tył załaduje ciężką 20 pojedzie do Gdańska rozepnie się i weźmie na przód następne 23t wyjedzie z portu zepnie naczepy i jedzie ciężkim

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane