• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Monciak: dłuższy remont tunelu pod torami?

Piotr Weltrowski
7 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Zamknięcie - bez ostrzeżenia - tunelu w ciągu ul. Bohaterów Monte Cassino wywołało spore kontrowersje. Zamknięcie - bez ostrzeżenia - tunelu w ciągu ul. Bohaterów Monte Cassino wywołało spore kontrowersje.

Przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych przedstawili sopockim urzędnikom harmonogram prac związanych z remontem tunelu w ciągu ul. Bohaterów Monte Cassino. Okazuje się, że - ze względu na wymóg miasta, aby tunel był jak najdłużej otwarty - prace mogą się przedłużyć o kilka miesięcy.



Tunel zamknięto 19 sierpnia. Niemal od razu pojawiły się kontrowersje, gdyż w ten sposób, praktycznie bez zapowiedzi, odcięto od ruchu całą górną część popularnego Monciaka i utrudniono dostęp do instytucji takich jak sąd, policja, straż pożarna czy wreszcie uniwersytet.

Po interwencji działających w górnej części Monciaka przedsiębiorców, mediów i urzędników wykonawca pozwolił na ruch pieszych. Teraz przedstawił jednak nowy harmonogram prac.

Pierwotnie zakładano, że remont potrwać ma do końca maja przyszłego roku. Taki termin wciąż jest możliwy (jeżeli pozwoli na to pogoda), niemniej jednak PKP PLK asekuruje się. Urzędnikom zasygnalizowano, że remont skończyć może się bowiem dopiero w sierpniu.

Przez większość czasu ruch pieszych tunelem ma być jednak możliwy. Zamknięty będzie on jedynie przez trzeci i czwarty tydzień października, przez cały grudzień i styczeń oraz - jeżeli prac nie uda się zakończyć do tego czasu - przez cały lipiec.

- Cieszymy się, że - przy uwzględnieniu bezpieczeństwa przechodniów - tunel będzie otwarty niemal przez całą jesień i wiosnę, a więc wtedy, gdy korzystają z niego np. studenci. Ważnym było dla nas także to, aby, nawet w wypadku przedłużenia się prac, tunel był czynny również podczas Euro 2012, czyli w czerwcu - mówi Bartosz Piotrusiewicz, wiceprezydent Sopotu.

Tak - pod koniec sierpnia - wyglądały prace w zamkniętym wówczas tunelu.

Opinie (58) 2 zablokowane

  • Kpina, kpina, kpina.

    Niektóre teksty nadają się do kabaretu.Ci co uważają ,że tak długo się powinno remontować powinni zaznajomić się z długością budowy lub remontu innych obiektów.Np.budowy kolejki linowej na Kasprowy Wierch(rozpoczęcie 1 sierpnia 1935 r. zakończenie 29 luty 1936 r.,budowy obwodnicy południowej Gdańsku,budowy mostu zwodzonego w Przegalinie lub innych budów.U inwestora prywatnego taki remont trwałby max.3 miesiące.

    • 0 0

  • ,

    tak raptownie im się remontu tego tunelu chciało i jeszcze tak długo im remont idzie to dziwne

    • 1 0

  • bez złośliwości

    Ludzie z czego robicie problem przejscie ul. Podjazd to dla starszej osoby ok. 15min.

    • 1 0

  • Remonty PKP

    to temat dla NIK i prokuratora. To co wyrabia najbardziej niewydolna instytucja w Polsce czyli PKP- to byłby temat dla F.Kafki.Obserwuje (z konieczności) 2 x dziennie remont peronu dalekobieżnego w Sopocie. W przeciągu kilku miesięcy postępu robót prawie nie widać.Ludzie którzy kierują tą budową i nadzorują ze strony PKP powinni być już dawno odsunięci od pełnienia obowiązków.Około 100m3 gruzu 3 ludzi przewoziło 1 taczką i ładowało na wywrotkę.Taki jest obraz budowy w państwie środkowo-europejskim w XXI wieku.

    • 5 0

  • mam pytanie (1)

    czy ktos wie CO jest powodem, jakie utrudnienia techniczne przeszkadzaja aby tunel wyremontowac w normalnym terminie

    • 6 0

    • ludzi nie ma do roboty, moze chinczyki przyjada do pomocy

      • 2 0

  • kładkę, pomost nad torami możnz zrobić?!

    • 1 2

  • Teren budowy. Obcym wstęp wzbroniony. (1)

    Kto wpuścił ekipe filmową na teren budowy?

    • 14 18

    • Prace ruszyły z kopyta.

      Pod okiem kamery wyniesiono dwie łopaty gruzu (który nota bene wysypano na torowisko), dzięki czemu termin zakończenie przybliżył się o miesiąc.

      • 3 0

  • trzeba TYLKO chciec

    jesli w innych normalnych krajach jest mozliwe to dlaczego nie u nas, zamykaja calkowicie przejazd torami na dwa tygodnie, w miedzyczasie kursuja autobusy zastepcze noc i dzien i po dwoch tygodniach po krzyku.

    • 2 0

  • Głupcy! Szalenie ważne tunele dla pieszych remontuje się następująco: (1)

    Ściana z desek wzdłuż osi, tabliczka ostrzegawcza. Jedna połowa jest remontowana, druga użytkowana przez ludzi. Gdy skończą z pierwszą, w środku nocy, gdy pies z kulawą nogą nie wychodzi z domu, zamienia się owe połówki miejscami. Tak jest ze schodami na SKM Wzgórze Świętego Maksymiliana. Chociaż zamiana połówek miała tam miejsce już chyba 4 razy.

    • 9 0

    • Niestety ale tunel będzie remontowany wraz z torami. Wiec tutaj ciężko zastosować to o czym mówisz bo wtedy remont mógłby trwać jeszcze dłużej.

      • 2 0

  • Płacą im od minuty, czy co!

    W Japonii przez ten czas zbudowano by tunel podwodny do Australii.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane