• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Montują sygnalizatory, by je likwidować

Krzysztof Koprowski
3 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
  • Słupy pod nowe sygnalizatory na przejściu dla pieszych w rejonie skrzyżowania ul. 3 Maja z Rogaczewskiego, które zostanie przebudowane na wyspę centralną, a wschodnia jezdnia będzie przeniesiona na drugą stronę torów tramwajowych.
  • Słupy pod nowe sygnalizatory na przejściu dla pieszych w rejonie skrzyżowania ul. 3 Maja z Rogaczewskiego, które zostanie przebudowane na wyspę centralną, a wschodnia jezdnia będzie przeniesiona na drugą stronę torów tramwajowych.
  • Słupy pod nowe sygnalizatory na przejściu dla pieszych w rejonie skrzyżowania ul. Okopowej z Toruńską, które zostanie zastąpione tunelem.
  • Słupy pod nowe sygnalizatory na przejściu dla pieszych w rejonie skrzyżowania ul. Okopowej z Toruńską, które zostanie zastąpione tunelem.
  • Słupy pod nowe sygnalizatory na przejściu dla pieszych w rejonie Węzła Unii Europejskiej, gdzie obecna płyta wiaduktu będzie służyła tylko pojazdom komunikacji miejskiej.
  • Słupy pod nowe sygnalizatory na przejściu dla pieszych w rejonie Węzła Unii Europejskiej, gdzie obecna płyta wiaduktu będzie służyła tylko pojazdom komunikacji miejskiej.
  • Po tych filarach zostanie poprowadzona nowa jezdnia al. Armii Krajowej w stronę obwodnicy.
  • Po tych filarach zostanie poprowadzona nowa jezdnia al. Armii Krajowej w stronę Węzła UE.

W Śródmieściu Gdańska trwa montaż nowych słupów na sygnalizatory świetlne. Ta inwestycja powinna cieszyć, bo dzięki nowej, LED-owej technologii, zwiększy się bezpieczeństwo. Niektóre z nich nie będą jednak długo wykorzystywane, gdyż już niebawem zostaną zdemontowane.



Docelowy układ drogowy prezentowany w styczniu 2013 r. z nowym skrzyżowaniem ul. 3 Maja z Rogaczewskiego oraz dodatkowym wiaduktem w ciągu al. Armii Krajowej. Docelowy układ drogowy prezentowany w styczniu 2013 r. z nowym skrzyżowaniem ul. 3 Maja z Rogaczewskiego oraz dodatkowym wiaduktem w ciągu al. Armii Krajowej.
Nowe sygnalizatory na przejściach w obrębie skrzyżowań: ul. 3 Maja z Rogaczewskiego zobacz na mapie Gdańska, al. Armii Krajowej z ul. Okopowej (Węzeł Unii Europejskiej) zobacz na mapie Gdańska oraz ul. Okopowej z Toruńską zobacz na mapie Gdańska montowane są w ramach systemu inteligentnego sterowania ruchem Tristar.

- Sygnalizatory oraz słupy wymieniane są na nowe z kilku przyczyn. Stare światła był awaryjne i często się psuły. Nowe sygnalizatory są też energooszczędne, a technologia LED-owa sprawia, że są lepiej widoczne w dzień i ściemnione nocą, aby nie raziły w oczy - zachwala Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, które prowadzą projekt Tristar w Gdańsku.

Nowe sygnalizatory nie posłużą jednak długo pieszym, bowiem wszystkie trzy skrzyżowania wkrótce zostaną całkowicie przebudowane. Co więcej, przejście w rejonie ul. Toruńskiej zostanie zlikwidowane, bowiem urzędnicy zdecydowali się zastąpić je tunelem.

Na poziomie jezdni będzie natomiast zbudowany dodatkowy wlot na istniejące skrzyżowanie, które pozwoli wjechać i wyjechać tędy tzw. Nowym Podwalem Grodzkim, czyli ulicą łączącą poprzez wykop kolejowy (przykryty płytą) to skrzyżowanie z Podwalem Grodzkim w pobliżu dworca głównego zobacz na mapie Gdańska.

Na pozostałych dwóch krzyżówkach zmieniony zostanie przebieg jezdni. Obecna płyta wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej będzie służyć tylko komunikacji miejskiej, a samochody poruszać się będą po nowych wiaduktach.

Czy nowe sygnalizatory powinny być montowane, gdy wiadomo o docelowej przebudowie skrzyżowań?

W rejonie ul. Rogaczewskiego powstanie natomiast wyspa centralna, zaś jezdnia wschodnia 3 Maja przeniesiona będzie w tym miejscu na drugą stronę torów tramwajowych (przed skrzyżowaniem z Huciskiem "wróci" na swój stary przebieg poprzez dodatkowy przejazd przez torowisko).

Cała zmiana układu komunikacyjnego jest ściśle powiązania z zabudową Targu Siennego i Rakowego zobacz na mapie Gdańska, gdzie powstanie kolejne centrum handlowe. Powinno być ono gotowe wraz z otaczającą infrastrukturą komunikacyjną w 2016 r.

Czytaj też: Tak będziemy się poruszać po Targu Siennym i Rakowym

- W chwili obecnej można przyjąć, iż rozpoczęcie prac przy przebudowie skrzyżowania ul. Rogaczewskiego z ul. 3 Maja nastąpi w drugim kwartale 2016 roku, natomiast momentem, kiedy nowe jezdnie w ciągu al. Armii Krajowej przejmą ciężar ruchu drogowego będzie pierwsza połowa 2016 roku - informuje Michał Ślepowroński z Multi Development - firmy, która jest inwestorem nowego zagospodarowania TSiR.

- Przejście dla pieszych w rejonie skrzyżowania ul. Okopowej z Toruńską, zgodnie z decyzją Zarządu Dróg i Zieleni, uzgadniającą docelową organizację ruchu, faktycznie będzie realizowane jedynie jako przejście podziemne - dodaje.

Czy to oznacza, że urzędnicy montują sygnalizację tylko po to, by "odhaczyć" realizację projektu dofinansowanego ze środków unijnych?

- Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że skrzyżowania będą przebudowane. Dlatego prace na nich wykonywane są tylko w takim niezbędnym zakresie, aby Tristar mógł tam poprawnie działać, zaś zamontowane słupy będą wykorzystane już w nowym układzie drogowym - zapewnia rzecznik GIK.

Czytaj też: Przyciski niezgody. Piesi i rowerzyści proszą o przejście, choć nie muszą

Zobacz, które skrzyżowania i ciągi uliczne objęte zostaną systemem Tristar

Miejsca

Opinie (48) 1 zablokowana

  • kto bogatemu zabroni... (10)

    • 58 4

    • dokladnie :) (2)

      moze zamiast krakowa gdansk wezmie jeszcze zimowe IO :)?
      albo i letnie i zimowe i bedzie piewrszym miastem w ktorym odwbyly sie obie imprezy :) ?
      wyzwanie rzucone panie pawle :)

      • 4 2

      • Zimowe zarezerwował już Wojtek. (1)

        Letnie weźmiemy.

        • 2 3

        • weźniem oba i rozegramy je w tym samym czasie. Jako pierwsi w historii. A pózniej, jako nowa tradycja - za Putinem - zaatakujemy kogoś...

          • 2 2

    • tu nie chodzi o kasę tylko o bezpieczeństwo (1)

      a bezpiecznie ma być przez cały czas, a nie dopiero za dwa lata, nawet jeśli to trochę kosztuje. zresztą używane sygnalizatory można chyba wykorzystać ponownie w innym miejscu, czyż nie?

      • 6 7

      • nie.

        • 1 2

    • Polsce żaden polityk,urzędas jeszcze nie poniósł żadnej kary za niegospodarność!! (1)

      Czyli zmarnowanie kasy podatników bo to nasze pieniądze!!Politycy moga byc ukarani jeśli nie zostają wybrani w wyborach ale skoro politycy nas okradają i ludzie ponownie ich wybierają to kolejnej kadencji politycy okradają nas jeszcze bardziej.!!Najbliższe wybory do Euro koryta 25 maja!!!

      • 9 4

      • minusiki od urzedasów i polityków :)

        ale czemu tak mało :)

        • 2 1

    • (2)

      Tu nie chodzi o żadne bezpieczeństwo, w trójmieście jest bardzo mało skrzyżowań żeby mogły upłynnić ruch. Bo jakim cudem upchać auta na Jaśkowej Dolinie , Miszewskiego i innych skrzyżowaniach gdzie odnogi mają jeden pas ?

      Wszytko to stek bzdur. Ten system ma karać kierowców po to są montowane kamery na prędkość i czerwone światło a tristar sristar to tylko przykrywka. Taki system zdał by egzamin w miejscu gdzie była by inna infrastruktura ale nie w Gdańsku

      • 6 5

      • (1)

        Dokładnie - inna infrastruktura i inna ilosc samochodów. Najlepiej jak by nie bylo aut - to na 100% nie bylo by korków. Ale na co pluć by można było wówczas się pytam? No na co?

        • 2 1

        • nie chodzi o likwidowanie ruchu samochodów

          tylko rozwiązywanie problemów mobilności mieszkańców z myślą ani nie tylko ani nie głównie o poruszaniu się po mieście samochodami

          • 1 1

  • Po raz kolejny GIK pokazuje że jest mądrzejsze ... (1)

    ... podobnie było z sygnalizacją świetlną na nowej linii tramwajowej na Łostowice Swiętokrzyska gdzie po kilku miesiącach na wyskości przystanku Przemyska ją zdemontowali.
    W mieście jest kilka skrzyżowań które pilnie potrzebuje sygnalizacji ale co tam. Ważne że jak zwykle zero odpowiedzialności za podjęte błędne decyzje.

    • 56 5

    • Brak konsekwencji za działanie na szkodę !!!

      Prowadzi do ogólnego cichego przyzwolenia na takie akcje.
      Niech no jeden z drugim zapłaci za to chociaż raz to moooże w przyszłości nie doprowadzi do tego. a tak to co ... nie moje pieniadze a co mi tam ... robimy !!!!!

      • 1 1

  • WOW! LED-owa technologia. (2)

    mnie w sklepie pan sprzedawca też doradził, że LED jest lepsze od LCD.

    • 25 4

    • Co ma piernik do wiatraka?

      • 3 4

    • LED jest lepszy od LCD, LSD oraz od SLD. Jak sami widzicie - LED jest najlepszy.

      • 6 2

  • LED-owa technologia zwiększy bezpieczeństwo (3)

    Heheszki, co za nowomowa.

    • 37 2

    • szczególnie podczas zimy

      • 5 1

    • ograniczenie ruchu do 50km/h (1)

      smalenie swiatłami przez całą dobę, zwężanie jezdni wysepkami dla pieszych, a teraz LEDy, które przyniosą poprawę bezpieczeństwa. juz sie ciesze na pomysł "Alkomat w kazdym aucie" i czekam na jeszcze

      • 6 1

      • nie do 50 km/h

        do 30 km/h tam gdzie mieszkają ludzie

        • 1 1

  • (5)

    a mnie zastanawia logika montowania gumowych spowalniaczy na jezdni np.na Wita Stwosza ,gdzie sa dziury po kostki i to przed zimą jeszcze, a nawierzchnia nadaje sie do całkowitego remontu?czy to nie jest marnotrawstwo finansów?,chyba logika i gospodarnośc podpowiada że najpierw nalezało by połozyc nową nawierznie a następnie zamontować drogie elementy bezpieczeństwa.wygląda to jak przysłowiowe -g -w lesie.

    • 44 3

    • Wczoraj jechałam Wita Stwosza (1)

      dziury są i owszem, lecz nie po kolana. Dlaczego kłamiesz ?

      • 5 10

      • ..dziury są i owszem, lecz nie po kolana...
        Droga pani .widze że chwaciła pani istotę sprawy jak ktoś kto zamontował te spowalniacze czyli..jak dziury sa po kolana to nie montujemy,ale jak sa po kostki to juz jest to w zgodzie z naszą logiką-gratuluje polotu :) tam sa nie tylko owe gumy,ale jeszcze masa farby i oznakowań nałozonych na ta fatalna drogę.

        • 2 3

    • (2)

      faktycznie to jest jakaś moda na progi spowalniające... na tych co pędzą, nie robią one większego wrażenia, normalnym kierowcom niszczą zawieszenia, a co bardziej nerwowi gwałtownie hamują przed nimi - i przez to stwarzają realne zagrożenie dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym

      • 9 6

      • Ojojojojoj

        A ja gdzieś słyszałem że w krajach arabskich kamienuje się niewierne żony, może też zakazać niewierności, bo przecież kamienowanie niszczy cerę i zawieszenie?
        Debilne rozumowanie, trzeba nauczyć matołów jeździć i spowalniacze są jedną z metod, a nie tunele dla pieszych żeby ich idiota nie potrącił.

        • 7 7

      • normalni kierowcy nie rozpędzają się w mieście powyżej 50 km/h

        wtedy mają czas na czytanie znaków i zwalnianie przed progami bez zakłócania płynności ruchu

        • 2 2

  • Ile razy jade w sobotę tzw Nową Kartuską powyżej Jasienia

    to zawsze zastanawiam się, po diabła tyle tu sygnalizatorów i wszystkie wyłączone (mrugają na pomarańczowo). Chyba przez pół roku po otwarciu Armii Krajowej były one czynne i zawsze powodowały niepotrzebne postoje, bo ruch był na tyle mały, że nie było problemu z jazda wg ogólnych zasad ruchu drogowego. Nie wiem jak jest teraz w dni powszednie (czy te sygnalizacje są też permanentnie wyłączone czy nie ) ale jeśli nie są używane to można się tylko za głowę złapać ile kasy utopiono bez przemyślenia. Czasami lepiej jest dołożyć sygnalizację potem (gdy okazuje się ona potrzebna) niż na zapas obwiesić skrzyżowania zbędnymi urządzeniami (a one trochę kosztują)

    • 32 4

  • a alkomaty na słupach będą ?

    • 21 3

  • Poprawki racjonalizatoriskie a'la ZDiZ,GiKE i inni mistrzowie

    (...) ten dom damy tu, a ten tu...
    A co to są te tu?
    To są spółdzielcze punktowce, panie dyrektorze,
    Aha. To damy tu....a to?
    To jest jezioro.
    A, jezioro? To przeniesiemy tu...

    • 42 3

  • bałagan i tyle (1)

    • 15 3

    • nie bałagan ale takich "specjalistów" tam zatrudniają - łajzy chrzan trzeć powinni !!!!

      • 0 1

  • kasa (1)

    ktos komus w lape dal i urzedasy musza te sygnalizacje stawiac

    • 26 3

    • czyżby znowy Bojanowski ??

      mistrz budów beztroski

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane