- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (40 opinii)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (53 opinie)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (254 opinie)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (180 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (109 opinii)
- 6 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (146 opinii)
Most wantowy otwarty
Gdański most posiada najdłuższe, 230-metrowe przęsło podwieszane w Polsce. Całość konstrukcji ma prawie 400 m długości i 20,5 m szerokości. Wysokość pylonu to 97 m. Most waży 26 tys. ton, a do jego budowy zużyto 16,5 tys. m sześc. betonu. Jest to pierwszy most w naszym kraju zbudowany metodą wspornikową bez użycia podpór tymczasowych w nurcie rzeki.
W piątek wstęgę na moście przecięli Marek Pol, wicepremier i minister infrastruktury, Ryszard Kurylczyk, wojewoda pomorski, Jan Zarębski, marszałek województwa i Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska.
Odsłonięcia tablicy pamiątkowej i poświęcenia mostu dokonał arcybiskup Tadeusz Gocłowski, metropolita gdański.
- Nie sposób wymienić wszystkich wykonawców i podwykonawców tej trudnej inwestycji, najważniejsze jest jednak to, że zarówno projekt, jak i w dużej części wykonawstwo należy do polskich firm - powiedział Franciszek Rogowicz, dyrektor oddziału północnego w Gdańsku Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych, rozpoczynając uroczystość.
Dyrektor zauważył, że ze względu na nową technologię wykonania, jest to "najinteligentniejszy" most w Polsce od czasów Mieszka I. Podkreślił jednak również, że ta inwestycja jest dopiero początkiem, pierwszym etapem układu komunikacyjnego, który ma zostać zrealizowany w najbliższych latach. Uzupełnić ma go obwodnica południowa Gdańska i trasa Sucharskiego, prowadząca do portu, a w dalszej perspektywie autostrada A-1 na trasie północ-południe.
- Jest to pierwsza inwestycja z obszaru transportu lądowego, w otwarciu której biorę udział jako minister odpowiedzialny za infrastrukturę - stwierdził Marek Pol. - Cieszę się, że otwieram most bardzo nowoczesny. Nie sądzę, aby kogokolwiek w Trójmieście trzeba było przekonywać, że dla rozwoju obszaru portów i gospodarki morskiej w ogóle połączenia drogowe są najważniejsze i to one decydują o tym, czy gospodarka ta będzie się w ciągu najbliższych lat rozwijała szybko.
Wojewoda Kurylczyk, marszałek Zarębski oraz prezydent Adamowicz wykorzystali obecność wicepremiera na uroczystości do lobbingu na rzecz państwowego wsparcia dla rozbudowy infrastruktury drogowej Trójmiasta, a przede wszystkim rozpoczęcia budowy autostrady A-1, inwestycji kluczowej dla dalszego rozwoju Pomorza, a przede wszystkim niezbędnej dla prawidłowego wykorzystania bazy portowej Trójmiasta.
- Według planów, jeśli wszystko pójdzie sprawnie, pierwszy odcinek autostrady A-1, o długości 90 km, powinien być zakończony ok. roku 2006 - zapewnił dziennikarzy wicepremier Pol. - Bardzo bym chciał, żeby w przyszłym roku rozpoczęła się budowa. Jestem przekonany, że pierwsze kilometry będą się pojawiać stopniowo w latach 2003-2006. A-1 dlatego nosi ten numer, że jest najważniejszą w Polsce autostradą. Budowa trasy Sucharskiego i trasy Kwiatkowskiego powinna odwrócić Polskę z powrotem w kierunku morza.
Opinie (19)
-
2001-11-13 11:47
Odnosnie rowerow i pieszych
Przeciez ma to byc chyba jakies przedluzenie autostrady (???) czyz nie ? Wiec gdzie ta miejsce dla pieszych i rowerzystow.
- 0 0
-
2001-11-13 12:22
warszawiak
cieszcie sie, żę macie most drogę łatwiej jest wybudować
a wy ludki z 3miasta tylko marudzicie- 0 0
-
2001-11-13 15:38
Do "E"
A widziałeś gdzieś na autostradzie chodnik dla pieszych i ścieżkę rowerową ?
- 0 0
-
2001-11-13 19:25
Brak mostu na mapie
A na mapie trójmiasta (http://www.trojmiasto.pl/mapa/) mostu nie widać ;-(
- 0 0
-
2001-11-13 21:13
Do "M"
No mowie przeciez ze to logiczne ze nie ma tam przejsc dla pieszych i drog rowerowyrch bo ma to byc przedluzenie autostrady !!! To byla odpowiedz na poprzednie komentarze z pytaniami "dlaczego nie ma tam drogi rowerowej ?"
- 0 0
-
2001-11-14 09:23
Do warszawiaka
A ty co sie czepiasz? Nie mozesz krytykowac na "swoich" regionalnych stronach? Wyrzucili Cie z nich czy co? Nie wtracaj sie tu do nas.
- 0 0
-
2001-11-14 20:59
Do "E" i "M"
Most, nawet jeśli ma byc dla szybkich i cięzkich samochodów, mógłby mieć zapas przestrzeni dla pieszych i rowerzystów - wówczas pomagałby w pokonywaniu bariery liniowej, jaka jest rzeka nie tworząc jednocześnie strefy niemozliwej do przejechania przez rowerzystów (wątpię, czy byłoby wielu chętnych do pokonywania takiego długiego odcinka na piechotę - chyba że w celach krajoznawczych, a nie uzytkowych. W Danii najlepsze drogi rowerowe budowane sa właśnie wzdłuz autostrad. U nas warto te przykłady kopiować przy okazji innych inwestycji drogowych i mostowych. Szkoda, że tak piekny most nie uwzględnił interesów niezmotoryzowanych.
Pozdrawiam wszystkich opiniodawców- 0 0
-
2001-11-14 21:52
Most do nikąd
Zgadzam się z jedną z opinii; most jest i długo będzie do nikąd, za to patrona ma słusznego. Jak widać u nas w Gdańsku najłatwiej idzie para w gwizdek, w czym celuje pan przewodniczacy Adamowicz. Bardzo zgrabnie mu poszło wycięcie dziesiątek buków z parku krajobrazowego dla kawałka drugiej nitki Słowackiego który tez prawie nic nie ułatwia w sensie komuniklacyjnym, a kosztowała fortunę. Teraz mamy piękny most. W dalszym ciągu brak jest natomiast chociaż jednego dobrego zjazdu na obwodnicę. A może pieniądze na Słowackiego lepiej było wydać na dociągnięcie Armii Krajowej do obwodnicy?
- 0 0
-
2001-11-15 22:10
dobry pomysl
Co z tego ze mamy most jak za pare lat go rozkradna i nic z niego niie zostanie.To tylko kropla w morzu potrzeb.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.